Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Faze de toata jena
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806
meg2s
Cred ca-i cam drastica afirmatia...
As spune ca EV-ul are atuurile lui la viteze medii mici si pentru distante relativ scurte de deplasare (deci in special urban si eventual adiacent), bineinteles in functie si de ce surse de energie are utilizatorul.
Dincolo, pentru distante mari si extra-urban se cam schimba lucrurile...
einstein1984
adevarul e ca fix aia de merg cu 90 pe autostrada sunt periculosi pt aia din jur, nu aia de conduc "dinamic" pe Dn cu o banda pe sens la 120 ca au masina pe benzina....
vallixx
NU, periculos nu-i ala care merge pe autostada cu 90, ci cu 70. La 90 mi se pare inca ok. Sub 90, nu.
Evident ca si ala care merge cu 120 pe DN e periculos, dar asta nu-l exclude pe celalalt.

QUOTE(mircea_aq @ 31 Oct 2023, 15:56)
EV-ul e ideal pentru cei modelati de comunism, adica in minciuna.
Te minti pe tine insuti si ii minti si pe ceilalti de atatea ori pana incepi sa crezi minciunile.
*


Pai eu vad pe amicul de care va zic, cum si-a modificat toate rutinele ca sa se incadreze in cerintele unui EV. Il stiu de mult, ii stiu rutinele, obiceiurile, prioritatile, suntem prieteni de ani de zile, am facut vacante intregi ani la randul impreuna......il cunosc.

Si n-am o problema ca si-a modificat rutinele ca sa se adapteze la EV, ci am o problema cand zice ca nu-i din cauza asta, cand stiu si vad ca fix din cauza asta e. Zi bai nene...."fac drumul cu escala ca altfel nu ajung si sa pierd ore intregi prin parcari.....e aiurea". Si l-as intelege, mi s-ar parea logica foarte ok. Si eu as face la fel....decat sa stau prin parcari de supermarket mai bine stau o noapte la un hotel cu priza in parcare.
Sau..."merg cu 90 ca-mi place". Plm...zi "merg cu 90 ca altfel ma rupe la range".

Nu inteleg de ce nevoia asta de a denatura si a valida. Bah, io daca mi-as lua EV n-as avea nevoie de validarea nimanui, m-ar durea in cot daca altii ar crede ca am facut o alegere proasta, e alegerea mea, pe pielea mea, pe banii mei.
Daca decid sa-mi modific rutinele, le modific si n-as avea nicio retinere in a zice: bah, am oprit sa mananc ca trebuia sa incarc si daca tot opream sa incarc.....plm, mananc sau beau cafea. De ce s-o zic invers, ca "aveam pofta de cafea si daca tot am oprit, hai sa bag niste curent...."

Zi-o frate cum e si daca te judeca cineva, trimite-l la plimbare.
mircea_aq
De acord.
Problema e cand treci la pasul urmator si le impui celor din jur binele tau cu de-a sila:

https://theicct.org/sites/default/files/Glo...map-nov2020.png
r_vlad
Harta are relevanta mica pentru UE, nu ? Din 2035 nu se vor mai putea vinde autoturisme care emit CO2. Vor fi unii mai rapizi dar 2035 pare batut in cuie si sper ca si fezabil.
Cu problema de mai sus rezolvata conducatorii Romaniei trebuie impinsi din spate sa se miste cumva mai ales in ceea ce priveste vehiculele poluante aflate in circulatie acum, pana si dupa 2035. Programe de tip Rabla cu bugete si mai mari si subventii si mai mari per vehicul casat.

...cred ca am postat in coltul gresit smile.gif


vallixx
Ba e in coltul corect, pentru ca ce se intampla e de toata jena.

Aceasta impunere cu forta a unei solutii momentan nesustenabile chiar este de toata jena. Cand produci o masina teoretic nepoluanta insa practic foarte poluanta in procesul de fabricatie si extractie a minereurilor necesare fabricarii bateriilor, dupa care o incarci cu curent produs inca majoritar din carbune, numai ecologica nu este.

Nu-mi dati exemple doar exceptiile, adica 2-3 tari care produc curent verde, ca problema e worldwide.

Iar cand tara noastra ofera din bani pubici care se pot folosi in proiecte de infrastuctura, unde avem reale lacune, ajutoare pentru achizitia unei masini electrice, in conditiile in care nu inchid legislatia pentru importul cazanelor din vest, nu prea ma convingi ca vrei ecologie.

Verificari RAR pentru ITP-urile luate pe spaga.....prin parti. Vino tati si fa controale in trafic, zilnic....ca zilnic dau de cate unul cu vreun diesel care ma rupe la nas daca sunt in spatele lui si fumega ca soba lu' tataie. Tot ecologice sunt si alea? Intereseaza pe cineva de ele? Daca da, nu se vede. Daca nu, atunci lasa placa cu ecologia ca e minciuna.

Deci da, e coltul corect pentru ca ce se intampla chiar e de toata jena, nu doar minciunile producatorilor privind range-ul.
cj98czh
pai producatorii mint si cand vine vorba de consumulul fosilelor pt. 100 de km .. ce este nou?
einstein1984
Pe vremuri minteau si cand era vorba de puetrea maxima, declarau mai putina.... De aia avem canicula in octombrie si cancere sau boli de plamani
cj98czh
aha ...
buzasparta
De ce va contrati ca e bine sau nu cu electricele ca nicaieri nu exista reteaua care sa duca atatia consumatori.Vedeti recomandarile de prin state din vara asta. Plus ca era o emisiune pe la tv facuta in colaborare cu AutoBild si facusera aia un calcul ca amprenta de carbon de la producerea masinii se anuleaza pe la 80000 km.
GBX
QUOTE(vallixx @ 1 Nov 2023, 11:43)
Cand produci o masina teoretic nepoluanta insa practic foarte poluanta in procesul de fabricatie si extractie a minereurilor necesare fabricarii bateriilor, dupa care o incarci cu curent produs inca majoritar din carbune, numai ecologica nu este.
*


Tot mai multe voci spun că pe lângă ceea ce ai amintit mai sus va veni vremea reciclării acumulatorilor, care e o procedură scumpă, dacă se vrea ecologică, altfel e extem de poluantă. Și cum lumea va dori să evite partea scumpă, va rămâne cea poluantă.

Cât despre infrastrctura electrică autohtonă... deja se confruntă cu mari probleme în ceea ce privește preluarea energiei electrice de la prosumatori. Adică nu face față deloc. Și se pare că nici nu se va face nimic în această privință, nu imediat, pentru că e foarte costisitor și nu s.a găsit cine să îngroape bani în asta.
Așa că, dacă infrastructura nu va avea investiții importante imediate, e evident că nici stații de încărcare "câtă frunză și câtă iarbă" nu vom avea curând.
buzasparta
Vorbesc cu alde Elon si cu altii cu rachete si le trimit in spatiu ce sa mai recicleze sau sa depoziteze pe pamant.
einstein1984
QUOTE(GBX @ 1 Nov 2023, 12:06)

Cât despre infrastrctura electrică autohtonă... deja se confruntă cu mari probleme în ceea ce privește preluarea energiei electrice de la prosumatori. Adică nu face față deloc. Și se pare că nici nu se va face nimic în această privință, nu imediat, pentru că e foarte costisitor și nu s.a găsit cine să îngroape bani în asta.
Așa că, dacă infrastructura nu va avea investiții importante imediate, e evident că nici stații de încărcare "câtă frunză și câtă iarbă" nu vom avea curând.
*


Daca fix prosumatorii ar avea in imediata vecinatate statii de incarcare cu masini in ele.... problema s-ar rezolva. Viitorul e descentralizarea retelei pe cat posibil, cu reactoare atomice mici etc.
GBX
Einstein, deși pare simplu ce spui, de fapt e scump. Fiindcă nu iei electrica de pe panourile a 10 familii, le legi la o stație de încărcare și... gata! E ceva mai complicat. Și acest "complicat" presupune investiții.
E o chestiue fezabilă (pe moment) pentru uz propriu: am mașini electrice și panouri, încarc cât pot eco, acasă.
r_vlad
QUOTE(buzasparta @ 1 Nov 2023, 12:01)
De ce va contrati ca e bine sau nu cu electricele ca nicaieri nu exista reteaua care sa duca atatia consumatori.Vedeti recomandarile de prin state din vara asta. Plus ca era o emisiune pe la tv facuta in colaborare cu AutoBild si facusera aia un calcul ca amprenta de carbon de la producerea masinii se anuleaza pe la 80000 km.
*


1. Reteaua electrica tine. Au fost pene de curent cauzate de suprasolicidarea retelei ? Eu nu am auzit. Iar daca ce ai vrut sa spui e ca in viitor nu va rezista pentru ca vor fi mai multe masini electrice decat in prezent zic doar atat. Nu incerca sa rezolvi probleme din viitor cu solutiile din prezent. Reteaua electrica nu e data de la Domnul si nu poate fi adaptata.
2. E bine sau rau ca dupa 80.000 km se ajunge la paritate in emisiile de CO2 ? Eu zic ca e bine si in viitor va si mai bine pe masura ce kWh de energie electrica produs va genera mai putin CO2
3. Avand in vederea valoare remanenta a acumulatorilor uzati nu vom vedea prea multe baterii uzate lasate pe marginea strazii... De asemenea avand in vedere cererea de materii prime nu ma astept ca reciclarea sa se faca intr-un mod deficitar. Ai nevoie de materii prime cu puritate ridicata. Cererea este in tarile dezvoltate iar transport acumulatorilor uzati din aceste tari catre tari unde reciclarea s-ar putea face mai neprietenos cu mediul costa destul de mult.

E nevoie de investitii ? Evident ca da dar credea cineva ca nu e nevoie ?
einstein1984
QUOTE(GBX @ 1 Nov 2023, 12:19)
Einstein, deși pare simplu ce spui, de fapt e scump. Fiindcă nu iei electrica de pe panourile a 10 familii, le legi la o stație de încărcare și... gata! E ceva mai complicat. Și acest "complicat" presupune investiții.
E o chestiue fezabilă (pe moment) pentru uz propriu: am mașini electrice și panouri, încarc cât pot eco, acasă.
*


Nu am zis ca ar fi simplu sau ieftin, doar ca asa banui eu ca ar fi viitorul si ca BEVuri si V2G ar fi masuri complementare la problema prosumatorilor. Fara sa am studii sau experienta prea multa in domeniu , recunosc asta cinstit. Daca poti partaja articole pe subiect sunt curios sa citesc mai mult insa.
GBX
Eu mă refeream la partea de producție energie electrică, în mod prosumator. Ca să fie rentabil, trebuie să injectezi energia în sistemul național. Să nu depinzi de consum, să ți se deconteze fiecare watt injectat.
Altfel, dacă vrei independență totală, ar trebui să investești în stocare. Care nu este deloc ieftină. Și cred că prețul cu care ți-ar conveni să o vinzi la "pompă", aka stații de încărcare, ar fi mult peste piață.
einstein1984
Pai tu injectezi in retea, esti platit , si consuma vecinul cu 2 case mai incolo care isi incarca masina la 7kW (panourile nui nu au atata putere poate), nu zic neaparat sa o incarci pe a ta. Care vecin poate lasa masina bransata si daca scade tensiunea seara in cartier pote da si el in retea din bateria masinii cativa kW pana se regleaza varful. Americanii au deja abonamente cu termostata smart une poate distribuitorul sa iti mai taie din caldura/AC daca e consum mare, in niste limite.
vallixx
Vezi ca ce consumi din retea nu se compenseaza la acelasi cost cu ce injectezi, pentru ca baietii destepti din energie. Tie ti-ar placea "sa dai suta cu 90"?

@r_vlad: in stilul nostru pur romanesc, daca nu ni se intampla noua nu exista?

Daca n-ai prins tu pene, felicitari. La tata la casa de la tara, intr-un sat la 49 km de Bucuresti, de cand s-au mutat tot mai multi si si-au facut case......ca se retrag la pensie, ca le convine sa faca naveta.....ca vin doar in vacante....irelevant, sunt pene saptamanale cauzate de suprasolicitarea retelei care a fost gandita pentru un sat cu case, nu vile cu centrale, aere conditionate, plite electrice, aragaze electrice, masini de spalat rufe, vase, panouri care injecteaza, masini electrice......etc.

Si pene care dureaza ore nu minute.....ca l-au disperat.

2. Ca incepe sa fie eco dupa 80 de mii....da, si eu zic ca e bine. Problema e ca cam distrug tarile unde sunt mine. Vezi documentare.....vezi ce fac in zone gen Chile, ca nu mai exista apa potabila pentru ca panza freatica e contaminata de apa care ajuta la aducerea litiului la suprafata.

3. Din reciclare ies materiale de puritate scazuta, nu sunt bune. E mai ieftin sa produci cu material pur, acum cat exista si nu este inca o resursa rara si sa arunci bateria la gunoi. Se mai face reciclare dar este mult prea timid comparat cu ce se arunca. Si inca EV-urile, marea majoritate, n-au ajuns sa fie pe la sfaritsul vietii. Sa vezi atunci.

Si cand banul dicteaza.....se duc toate pe pustii, inclusiv ecologia. Vezi din nou, documetarele cu muntii de baterii, nu doar din EV-uri de prin India, de prin tari arabe sau africane sarace....

Teoria e frumoasa, facem, dregem, reciclam, producem curent verde......da, e misto, da' cu practica stam jale... Eu nu am o problema cu trendul electric, doar ca se pune caruta inaintea cailor.
einstein1984
vezi ca exista contoare cu tarifare diferentiata functie de interval orar, incarci noaptea cand e ieftin si dai la ore de vraf cand e scump. Sau iti asiguri consumul propriu cand e pana smile.gif
vallixx
Pai asa am implementat la tata la tara. Am pus un sistem de panouri off grid de 3KW, cu ceva stocare, un switch intre retea si panouri.....si cand cade curentul trece automat pe stocare. Il tine cam toata noaptea.....alimentat un frigider, o lada frigorifica, centrala, un router si mai ramane si de-un incarcat telefon. smile.gif

Sistemul ar mai tine si un TV si niste becuri led, dar nu mai tine independent pana dimineata.

Acu' probabil o sa mai scada performantele, ca se micsoreaza ziua, dar e suficient daca tine cat timp e pana. Cea mai lunga a fost de 10 ore.
einstein1984
tot e mai putin poluant decat un generator diesel de 3-5 kW, felicitari
vallixx
Initial a avut generator dar pornea greu, se ancrasa bujia......il are si acum pentru cazuri de urgenta dar e ok cu panourile. Insa le-am pus in vara, atunci bagau bine, acum au mai scazut in performante. Dar e normal, ziua scurta, la pranz nu mai bate soarele in ele atat de tare.

Bateriile cred ca tin la fel ca autonomie, ca ele se incarca din solar si cand ala cade sau e prea slab, trece automat pe retea pana la plin. Deci ele sunt full tot timpul.
mircea_aq
Discutam despre solutii de masa sau unele de nisa ?
Daca ar fi de nisa si nu ne-ar afecta pe 80-90% dintre cetateni, zau daca m-ar interesa.

Ceea ce ma deranjeaza e minciuna ca salvam planeta, de-aia am si postat link-ul catre harta lumii si cum se pozitioneaza statele in raport cu electrificarea fortata.

Ceea ce ma deranjeaza la fel de tare e limitarea libertatii de miscare.

Daca ma uit la cifrele de vanzari pe 2022, primele 10 cele mai bine vandute modele, cu exceptia Tucsonului sunt masini care costa intre 15k-25k euro: 208, Sandero, 500, Golf, Yaris, Corsa, Duster, Clio, C3.
Daca las si Golf-ul la o parte, 8/10 sunt masini de segment subcompact, practic oamenii nu-si mai permit un 308, o Astra, un Focus, un Megane si se vad nevoiti sa cumpere un segment mai jos din cauza preturilor.

Ori in condtiile astea, ce se intampla:
O data, zona de masini mici si mini e ucisa cu premeditare de producatori in colaborare cu Brucselul. Up-ul a murit, Polo va fi pensionat in curand.
Ramane Golf-ul ca cea mai ieftina masina din gama.
Golf care incepea de la 19k euro acum 3 ani, azi incepe de la 24k euro.
Din 2027 intrarea in gama va fi id3, care costa 40k euro.

Nu mi se pare ca realitatea tine pasul cu acest calendar brucselez, iar consecintele sunt usor de anticipat.


einstein1984
Esti sigur ca nu e din cauza ca subcompactele de azi sunt la fel sau mai mari ca o compacta de ieri? Apoi exista Troc daca polo e mort. Apoi sub id3 exista loc de id2 si id1, poate or fi in lucru.
traffictours
In general, mai ales in conditii de criza, pretul e definitoriu, lumea alege ceva mai ieftin. Apoi, tot criza, care a devenit perpetua in Romania i-a mai calmat pe cetateni cu figurile de masini de fitze si fiecare si-a cam cumparat ceea ce-i trebuie, subcompactele sunt bune de oras, mai ales si cu lipsa locurilor de parcare din marile orase. Si da, subcompactele de azi nu mai sunt asa mici ca inainte.
AndreiMR
QUOTE(einstein1984 @ 1 Nov 2023, 17:21)
Esti sigur ca nu e din cauza ca subcompactele de azi sunt la fel sau mai mari ca o compacta de ieri? Apoi exista Troc daca polo e mort. Apoi sub id3 exista loc de id2 si id1, poate or fi in lucru.
*




Sunt mai mari decât compactele de la începutul anilor 90. Un clio actual nu e mai mare decât un megane 3 de acum 10 ani, dar e mai scump. Ok, are clar mai multe dotări de siguranță activă și costă și depoluarea, dar asta e doar o parte din explicația prețului...

Eu nu m-aș inflama foarte tare pe subiectul electricelor încă...urmează o reevaluare în 2026 a planului de renunțare la ICE și la cum e contextul economic și geopolitic nu sunt excluse modificări. În toată Europa partidele verzi încep să piardă din susținere, la anul sunt alegeri europarlamentare, dependenta de China în ceea ce privește bateriile începe să nu mai pară o idee buna...in plus, o parte din construcorii auto care chiar contează încep să reducă investițiile în EV pentru ca pur și simplu cifrele nu sunt avantajoase. Când se va renunța la subvenții, va fi și mai tragică situația.

Vad ca s-a vorbit de VW și problemele pe care le au cu vânzările de EV, dar nimeni nu a spus ca Ford a înghețat investițiile în electrificare...asta după au omorât Fiesta și nu au mai dezvoltat urmaș pentru Focus, pentru ca doreau să treacă la o gamă 100% electrică mai rapid decât termenul asumat de UE. Iar Stellantis tocmai au prezent mașini pe noile platforme electrice dar, surpriza, platformele susțin și motorizări hibride, pe care le vor pune la vânzare anul viitor...asta după ce pana acum a fost vorba ca aceste noi platforme vor fi exclusiv pentru electrice. BMW dezvolta în continuare noi generații de motoare termice, iar Audi va merge în paralel cu ev și termice, în ideea ca în câțiva ani combustibilii sintetici vor fi la un preț decent.

Dintre constructorii mari, deocamdată doar Mercedes nu pare să modifice nimic din strategie, dar bănuiesc ca e doar declarativ, sunt convins ca au și ei un plan de backup.

hepea
Nu stiu cum e la altii dar pe mine electrica ma scuteste de cateva mii de euro bune pe an din combustibil, revizii si, potential, reparatii. Nu bag impozit si parcari (buc) ca oricum erau neglijabile
bgdrenault
Drumuri scurte sau rezonabil de scurte, nu?

Timpul ti l faci tu, nu lucrezi cu program, nu?

Doar intrebarile astea daca poti raspunde
vallixx
QUOTE(hepea @ 2 Nov 2023, 07:20)
Nu stiu cum e la altii dar pe mine electrica ma scuteste de cateva mii de euro bune pe an din combustibil, revizii si, potential, reparatii. Nu bag impozit si parcari (buc) ca oricum erau neglijabile
*


Foarte bine. Eu n-am comentat niciodata dpdv cum se preteaza electrica la fiecare persoana in parte, ci doar de trendul asta de fortare a impementarii in conditiile in care mai e munca multa de facut pana sa-l faci cu adevarat sustenabil din cat mai multe puncte de vedere...pe care le stim cu totii.....

Gen productie mai putin poluanta, ce faci cu tarile pe care le distrugi pentru extractia de materiale, curent verde, infrastructura statiilor de incarcare, cum faci cu cei care stau in ansambluri rezidentiale (mai pe scurt....la bloc), infrastructura retelelor electrice, reciclarea, dependenta de China, autonomia, timpii de incarcare, pretul, adoptarea worldwide nu doar Europa in inca 2 3 tari care vor sa dea bine pe hartie......si astea sunt doar varful aisbergului.

De abia dupa ce le rezolvam pe astea putem impune trendul electric. Pana atunci e doar cum ziceam, caruta inaintea cailor.
r_vlad
Eu am facut 10000 km in 4 luni cu o electrica din care ~3500-4000 km pe autostrada la 130 km/h pe CC (medie de 122-124 km/h). Am consumat 1425 kWh care, daca as fi incarcat doar acasa, la tarif de Hidroelectrica, m-ar fi costat 1220 lei (am inclus pierderile la incarcare AC).
Pentru ca nu am incarcat doar acasa ci preponderent la serviciu unde angajatorul permite incarcarea gratuita a masinilor personale ale angajatilor costul meu pentru cei 10000 km a fost de 500 lei din care mare parte la statii publice, rapide, la 2.5 lei/kWh.
Tip trasee, in ordinea descrescatoare a ponderii in km parcursi:
1. Autostrada
2. Urban
3. Drumuri nationale

Ca idee, electricele se simt cel mai bine la drum lung, pe drumuri nationale din Romania. Poti merge tare si foarte tare (ma refer la depasiri si daca ai noroc de portiuni libere si viteza mare) si sa faci 350 - 400 km cu o incarcare. Asta la o electrica relativ accesibila cu baterie de 60 kWh brut. Atata timp cat ai pe traseu o statie de incarcare rapida (minim 50 kW), usor accesibila, poti face 2x350 km cu 25-45 min incarcare (in functie de viteza de incarcare a masinii si puterea statiei).
bgdrenault
Plus dacă stația e liberă, plus dacă nu este vreun accident pe traseu, plus plus plus
Lucruri care pot aparea si la masina pe benzina, dar mai usor rezolvabile
einstein1984
r_vlad, ei stiu mai bine...
CGB
QUOTE(hepea @ 2 Nov 2023, 07:20)
Nu stiu cum e la altii dar pe mine electrica ma scuteste de cateva mii de euro bune pe an din combustibil, revizii si, potential, reparatii. Nu bag impozit si parcari (buc) ca oricum erau neglijabile
*



Nu ma pasioneaza subiectul electrice, da' intreb si eu, masinile astea, in afara de motor, nu-s la fel ca alelalte. Adica au roti, frane, articulatii, filtre (macar de polen ar trebui sa aiba), electronica etc. Astea chiar nu se strica ca la o masina clasica, sau macar nu se uzeaza cat sa le mai schimbi. Intreb si io, ca din ce aud, electricele astea pare ca le cumperi si apoi nu mai ai nici o grija, doar mergi moca. Si unde e moca, parca m-as baga si io.
GBX
QUOTE(einstein1984 @ 2 Nov 2023, 11:07)
r_vlad, ei stiu mai bine...
*


Aici ai, fără să fi vrut asta, mare dreptate: fiecare știe, pentru el, ce e mai bine.
Cu ce mă încălzește pe mine că X-ulescu stă la casă, are fotovoltaice și propria stație de încărcare, la birou încarcă gratis, are drumurile lungi de regulă pe trasee ce stau bine cu stațiile de încărcare... etc.
Sau, cu ce e de vină X-ulescu că eu stau la bloc, oraș mic, fără stații de încărcare, și fac trasee pe care, de asemenea, nu sunt stații de încărcare?

Crezi că-și are rost autosuficiența unora în raport cu nevoile/posibilitățile altora? Sau "sărakii" n-au ce comenta pe acest subiect, că deranjează "ordinea mondială"? mad.gif
einstein1984
Te incalzeste, ca ala de la acasa nu trece pe sub nasul tau cu diselul sa iti polueze.... Bine, daca aveai in familie pe cineva cu astm de exempolu te-ar fi inetresat mai mult sa reduci emissile de PM prin cartierul in care stai. Dar evident, tu stii mai bine pentru tine, eu mai bine pentru mine etc.
r_vlad
QUOTE(bgdrenault @ 2 Nov 2023, 09:59)
Plus dacă stația e liberă, plus dacă nu este vreun accident pe traseu, plus plus plus
Lucruri care pot aparea si la masina pe benzina, dar mai usor rezolvabile
*


Multe din plusuri au o pozitie care variaza in spectrul realitate - drob de sare si tind mai mult spre drob de sare. Sunt de acord cu tine. Daca faci o analiza worst case ai o calatorie mai sigura cu un ICE. Afirmatia asta, ultima, este valabila pentru prezent. In viitorul nu prea indepartat s-ar putea ca si la worst case sa iesi mai bine cu o electrica.
GBX
Einstein, tu te iei de oameni că nu împărtășesc opinia cum că electrica e mai bună PENTRU TOȚI. Și-i ridiculizezi, că de fapt ăsta e motivul pentru care am scris postarea.
Eu spun că fiecare are propriile particularități, nu poți generaliza.
Nu că aș fi primul care-ți spune că ai o optică extrem de rigidă și convexă.
Mai bine mă abținean, mereu încerc să stau departe de cei ce le știu pe toate. Tu nu doar că le știi, dar le știi cel mai bine. sad.gif
vallixx
QUOTE(einstein1984 @ 2 Nov 2023, 10:46)
Te incalzeste, ca ala de la acsa nu trece pe sub nasul tau  cu diselul sa iti polueze.... Bine, daca aveai in familie pe cineva cu astm de exempolu te-ar fi inetresat mai mult sa reduci emissile de PM prin cartoerul in care stai. Dar evident, tu stii mai bine pentru tine, eu mai bine pentru mine etc.
*


Te-a intrebat ceva, tu ai raspuns la altceva. Nice! up.gif
r_vlad
QUOTE(GBX @ 2 Nov 2023, 10:40)
Aici ai, fără să fi vrut asta, mare dreptate: fiecare știe, pentru el, ce e mai bine.
Cu ce mă încălzește pe mine că X-ulescu stă la casă, are fotovoltaice și propria stație de  încărcare, la birou încarcă gratis, are drumurile lungi de regulă pe trasee ce stau bine cu stațiile de încărcare... etc.
Sau, cu ce e de vină X-ulescu că eu stau la bloc, oraș mic, fără stații de încărcare, și fac trasee pe care, de asemenea, nu sunt stații de încărcare?

Crezi că-și are rost autosuficiența unora în raport cu nevoile/posibilitățile altora? Sau "sărakii" n-au ce comenta pe acest subiect, că deranjează "ordinea mondială"?  mad.gif
*


Sunt rare ocaziile in care un posesor de electrica vrea sa convinga interlocutorul ca un EV este potrivit pentru el. De cele mai multe ori avem parte de pareri nedocumentate, bazate pe intuitie si sentimente ale persoanelor care nu au incercat ci doar au auzit. Astfel, ca posesor / utilizator de EV, ai tendinta de a combate cu argumente afirmatii puternic gresite.

2 Nov 2023, 10:59:
QUOTE(GBX @ 2 Nov 2023, 10:54)
Einstein, tu te iei de oameni că nu împărtășesc opinia cum că electrica e mai bună PENTRU TOȚI.
*


Nimeni nu a afirmat asta. Citeste ce s-a scris.
GBX
QUOTE(r_vlad @ 2 Nov 2023, 11:58)
Sunt rare ocaziile in care un posesor de electrica vrea sa convinga interlocutorul ca un EV este potrivit pentru el.
*


Or fi, noi avem parte de câțiva. wink.gif
Și nu asta e deranjant cât faptul că, în opinia lor, cei ce nu se încadrează, din diverse motive, chiar și subiective, în targhetul țintă pentru electrice, sunt niște ignoranți ce încurajează poluarea.


2 Nov 2023, 12:05:
QUOTE(r_vlad @ 2 Nov 2023, 11:58)
Nimeni nu a afirmat asta. Citeste ce s-a scris.
*


Am urmărit subiectul, atât la cafenea cât și pe topicul dedicat... asta e opinia lui.
vallixx
Bah, voi ori va faceti ca nu pricepeti, ori chiar nu o faceti.

Omul (GBX) a incercat sa va explice clar ca sunt situatii si situatii si ca necesitatile sunt diferite.

Ala care sta la casa si incarca din panouri, incarca la serviciu moka (sau ne-moka dar macar are unde), face drumuri scurte sau daca sunt lungi se intampla sa aiba statii rapide pe drum, libere....etc....normal ca este avantajat de un EV.

Ala care sta la bloc la etajul 9, la munca nu sunt prize si in drumurile uzuale are numai o statie de supermarket care de obicei e plina cu Springuri......parca nu prea e incantat de EV.
In situatia lui, trendul si constrangerile ce incep sa se aplice, nu-i sunt deloc ok.

Va explica asta GBX-ul....si vine geniul si-i raspunde ca dieselul polua mai mult. Ce legatura o avea una cu alta.....numai el stie. Cu ce-l incalzeste pe ala care nu are conditii prielnice ca dieselul polueaza? Ala se gandeste doar "ce plm fac cand m-or obliga astia la EV"?

Ca panouri pe bloc doar pentru el nu poa' sa-si puna, deci tre sa incarce pe unde gaseste, asta inseamna in primul rand timp pierdut....timp pe care daca nu-l ai trebuie sa ti-l faci. Si ti-l faci sacrificand altele, gen mers la un sport, stat mai mult cu familia acasa...sau cu copiii.....etc etc

Blocul in care am stat pana acum ceva timp avea 10 etaje, 4 apartamente pe scara, 5 scari. Deci 200 de familii. Numai jumatate daca ar avea EV-uri, ma intreb unde si cum dracu incarca 200 de oameni care stau la bloc? Si asta e numai un bloc din cateva mii care sunt doar intr-un sector din Bucuresti.
hepea
QUOTE(CGB @ 2 Nov 2023, 10:40)
Nu ma pasioneaza subiectul electrice, da' intreb si eu, masinile astea, in afara de motor, nu-s la fel ca alelalte. Adica au roti, frane, articulatii, filtre (macar de polen ar trebui sa aiba), electronica etc. Astea chiar nu se strica ca la o masina clasica, sau macar nu se uzeaza cat sa le mai schimbi. Intreb si io, ca din ce aud, electricele astea pare ca le cumperi si apoi nu mai ai nici o grija, doar mergi moca. Si unde e moca, parca m-as baga si io.
*


Are tot ce are un ice mai puțin motorul termic, cutia de viteze și anexele acestora. Nu știu cum a fost la alții, eu am schimbat ambreiaje, injectoare, turbina, cutie de viteze manuală (la 100k, luată de nouă (mașina)), alternator și altele. Nu toate la aceeași mașină. Au fost și noi și sh. Nu vă bag pe gât ev-ul, doar puneți pe foaie și dacă va da cu plus, de ce nu? Sau nu, voi știți
einstein1984
QUOTE(vallixx @ 2 Nov 2023, 11:10)
Omul (GBX) a incercat sa va explice clar ca sunt situatii si situatii si ca necesitatile sunt diferite.


*


necesitatea sa reducem emisiile de CO2 si poluarea in orase o avem toti insa.... Difera cum raspundem la ea, unii isi iau 2 masini, altii merg cu tramvaiul. Dar tot aia cu 2 masini se victimizeaza.
cj98czh
sau te doare la patina ... cazul meu .. si te distrezi cum se agita geniul ca este poluare, el conducator de electrica ... vrei mai putina poluare .. te muti la tara .. simplu .. acolo poti sa circuli eco cu caruta ..
einstein1984
Mutatul la tara doar amplifica problema. Mai multe drumuri cu masina, casa mai mare de incalzit etc. Stim ca vrei sa fii un exemplu, dar in situatia de fata esti unul negativ doar.
cj98czh
nu intentionez sa fiu nici un exemplu .. nu ma deranjeaza poluarea, de aceea stau in oras si nu la tara .. nu am masini cu c02 0, deocamdata nu ma pasioneaza subiectul.. dar macar nu postez in activist si eu ma plimb cu fosila .. stai in oras mare dar te plangi de poluare .. tu ar trebui sa faci ceva ca tu esti ala nemultumit .. pt. mine este f. ok asa cum este .. nu ma plang, dar tipic romanesc .. te plangi doar ..
vallixx
QUOTE(einstein1984 @ 2 Nov 2023, 12:31)
necesitatea sa reducem emisiile de CO2 si poluarea in orase o avem toti
*


Sigur ca o avem.

Insa ce spuneam eu .....si GBX-ul de fapt, este ca pentru a adopta in masa trecrea la EV ca si masura anitpoluare, trebuie mai intai rezolvate o serie de probleme care fac masura nesustenabila.

Si ti-am dat exemple mai sus la care nu ai raspuns decat cu raspunsul standard: este poluare.

Da tati, este....dar daca vrem sa adoptam EV-ul ca solutie hai sa vedem. Cati stau la bloc? Unde incarca? Unde-s statii? Cate? Cat de performante? Tine reteaua? Curentul de unde vine? Cat de mult polueaza producerea lui?

Si n-ai raspuns pentru ca n-ai ce sa raspunzi. NU exista planuri sau strategii in sensul asta. Si nu intereseaza pe nimeni din cei decidenti. Sau daca exista planuri sau interes, sunt mult prea timide.

Asa doar sa zici, "este poluare, trebuie sa o reducem".....e usor. Asa pot si eu. Poate oricine.
cj98czh
ca intotdeauna in romulania .. venim cu asa trebuie facuta fara sa pese nimanui din cei care decid care este metoda de a ajunge acolo, cum su cat si realizabila\realista este in viitorul apropiat acea idee ... in momentul de fata trecerea la electrice in mare majoritate nu este realizabila nicaieri in UE .. pt. ca pur si simplu nu este infrastructura ... merg des prin DE i ultimele luni .. vezi electrice, vezi statii de incarcare dar majoritare sunt tot fosilele ... si majoritare sunt masini noi .. deci nici neamtul nu este handicapat ..
Relu11
@vallixx in Bucuresti daca maine ar interzice circulatia cu ICE sau ar pune o taxa pe poluare calculata corect sau ar avea toti EV nu ar fi o problema.
Statii in Bucuresti sunt garla pe BANI, nu gratis cum ar vrea locatarul care sta la etajul 9.
Cand au inceput sa apara celebrele parcari marcate cu dungi albastre pana la 10 lei ora gaseam cam oriunde loc de parcare, acum ca s-a redus la 5 lei ora au inceput sa nu mai fie asa libere.
Sper ca ai inteles unde bat cu discutia, cat timp ai masini cu ITP pe spaga, combustibil relativ ieftin, fara taxe pe poluare o sa ai ce este in Bucuresti...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.