Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Faze de toata jena
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806
cj98czh
Nu au cum ca sunt mancati smile.gif aia au fost vreo 5000 la inceput prin 2000 ... vinitirule sunt vreo 45.000 ...
wolfin
Va plangeti pt. 45k.

Muieri mai sunteti. 04.gif

In sud....200k sunt doar masini in tranzit care nu sunt din B. In total...cc 1 milion pe zi...in Tranzit...

Fetite .... 10561582.gif
cj98czh
da m-am plans eu ?

Nu stau pe ruta celor de Floresti ...
wolfin
Nu tu..aia de pe fb lu Bwulan
MuciX
Florești șsta e un soi de Popești al clujului, bag samă. sleep.gif
Bwwlan
Voi vorbiti unu' pe langa alalalt smile.gif

Colegu' 98 zicea ca florestenii au viniturile loc (adecatelea, clujeni & alte giudete) care au sporit populatia comunei de la 5000 vite furajate cate erau in 2000 la f'o 45K cat numara septelul acuma.
Io ziceam de clujenii nascuti si crescuti intre portile cetatii, care se plang de calitatea scazuta a factorului uman aciuat de aiurea, inclusiv din Floresti, in mandra cetate de pe malurile Somesului.

All good now, carry on smile.gif
cj98czh
QUOTE(MuciX @ 31 Oct 2018, 13:05)
Florești șsta e un soi de Popești al clujului, bag samă. sleep.gif
*



Doar ca mai mare ...
GBX
Ferma avicolă mai există? Era imposibil de respirat, uneori, pe o rază de câțiva km.
cj98czh
Absolut .... nu are farmec fara aia ...


Ferma de fapt nu are nici o vina ... aia s-a facut pe fonduri europene inainte de expansiune ... ca primarul a data autorizatii peste autorizatii ... nu este vina lor ... a celor de la ferma ...
GBX
Floreștiul e, cred, cea mai cunoscută comună din Ardeal. Nu cred că e vreun ardelean care să nu fi fost acolo sau măcar să n-aibă un prieten sau rudă ce locuiește-n Florești. biggrin.gif
cj98czh
Este cea mai mare mare comuna din RO (ca nr de locuitori), mai mare decat multe orase din RO chiar ...
Bicicleta galbena
Siii.... "viniturile" de Floresti vor spori spectaculos!!! radmasa.gif

"Clujul își face metrou: în zece zile Primăria lansează licitația pentru studiul de prefezabilitate."

"Primarul Emil Boc a declarat joi, în debutul ședinței de Consiliu Local, că în maximum zece zile Primăria va lansa licitația pentru studiul de prefezabilitate al viitorului metrou de la Cluj-Napoca, transmite Monitorul de Cluj.

În aprilie 2018, primarul Emil Boc anunțase că firme japoneze sunt interesate de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida, un proiect care va dura 10-15 ani."

https://www.g4media.ro/clujul-isi-face-metr...zabilitate.html

Bwwlan
Asta e o imbecilitate grandomaniaca pe care am tot auzit-o vehiculata in ultima vreme, pe principiul "ce-i lipseste prostului? tichie de margaritar".

Cica vor sa faca metrou din Floresti pana in Apahida la Aeroport.
"Dacat" 17 kilometri. La 100 Mil. Euro/km. (estimare conservativa!), vorbim despre 1,7 mdl. Euro. De la bugetul de stat stim cat o sa vina: zero. Deci, investitia ar urma sa fie, in caz ideal, finantata de la UE 85% si cofinantare de la bugetul local 15%, adica minimum-minimorum 255 mil. Euro. Plus costul aferent achizitionarii ramelor de metrou. 6,5 mil. Euro/buc x 10, inca 65 milioane. Plus costurile de scolarizare a personalului, plus intretinerea, da' hai sa zicem ca astea-s firfirei si sa ramanem la lozu' al mare. Da' evident, nu zice nimeni ca fiecare din cei 150.000 clujeni platitori de impozite ar trebui sa plateasca 255+65=+/- 320 mil./150.000= MINIM 2.200 Euro ca sa se plimbe in 15 ani cu metroul prin Cluj. Asta, evident, facand abstractie completa de restul taxelor si impozitelor locale.
Da, o sa fie o investitie deosebit de rentabila... si realizabila... radmasa.gif
iulia_boris
Of,da' pesimist mai esti..Cum retezi tu visele clujenilor..Parca ma si vad transferata la Cluj.. radmasa.gif
VladSoare
Nu înțelegi. E o strategie, ca să țină viniturile departe de Cluj.
Așa cum le zic eu tuturor, de cîte ori am ocazia, că A3 e nașpa rău. biggrin.gif
SandelBS
Metroul in cluj e o gluma buna acum. Iar costul de 100 MEUR/km e SF. Si nu inteleg de ce ideea de a fi subteran cand poate fi si suprateran. Sau poti sa faci drumuri expres, tuneluri in caz de dealuri etc si tot e mai ieftin si mai rentabil.

Acu 2 ani am fost ultima data prin Cluj, destul de aglomerat, E-V nu stiu daca-s mai mult de 2 drumuri serioase, c-or fi din cauza raului (de parca trece Nilul prin Cluj) sau caii ferate asta nu inseamna ca nu se pot face sau sa se gandeasca la SF-uri cu metrou. Poate aia de la carma sa se mai plimbe prin Europa sa vada ce solutii au gasit altii si ce se poate aplica la Cluj.

Zonele alea unde muncesc corporatistii/cei veniti sunt in afara orasului sau in centru? Adica e ceva organizat gen parcu industrial Apaca unde se duc 50000 de oameni zilnic, sau fiecare pe unde a apucat sa construiasca?
MuciX
Daca raul o fi o problema pentru suprateran, va fi una si pentru subteran, nu?
St
Sapa asa adanc incat nici nu conteaza smile.gif
GBX
Suprateran e greu, in Cluj și împrejurimi, să se lărgrască drumuri existente sau să se construiască altele noi. Eventual centuri ocolitoare.
Plus că un transport în comun bine pus la punct descongestionează și orașul deja sufocat de autoturisme, multe dintre ele ale "navetiștilor" de la periferie.
papa_mulo
Un alt SF e metrou facut de japonezi cu fonduri europene...
DApophis17
Din pacate, singurul SF la toata tarasenia asta este costul lucrarii, restul de critici sunt doar povesti mai mult sau mai putin rautacioase. Costul nu are cum sa fie mic, asa ca pana la urma iti trebuie si curaj, ca primar/consiliu, sa te inhami la asa un proiect de durata. Ganditi-va la logistica, la urmatorul mandat poate vor fi altii la carma orasului... ce vor face aia?... in fine, asta e alta poveste.

Cateva idei, pe scurt:
- la suprafata nu prea ai pe unde sa faci un transport comun fezabil, inafara de albia raului somes, dar si asta implica niste costuri foarte mari, poate chiar echivalent cu costul unul metrou;
- sunt foarte multi navetisti, chiar din "Florida" cum ii spun eu Floresti-ului, care isi lasa masinile prin ce parcari gasesc la periferia orasului, dupa care iau transportul in comun -> toti aia ar folosi metroul si ar degongestiona intr-un procent semnificativ traficul (eu estimez, fara nici o baza reala, evident, undeva pana in 10% din masini, la care se mai adauga multi altii care si acum merg cu masina, dar nu o lasa la periferie ci incarca orasul chiar in inima lui);
- centuri in jurul orasului e cam greu sa mai faci si oricum alea nu te duc in centru, doar ocolesc orasul, deci NU rezolvi nimic cu centura, in problema de fata;
- terenul din zona clujului, din punct de vedere al stabilitatii sau cum ii zice, este foarte dificil, care cunoasteti, intrebati de un inginer constructor bun care e la curent cu geologia din zona Cluj-ului sa va lamureasca in termeni clari; nu vreau sa bat campii, va spun doar ca e un teren dificil; asta e un alt motiv pentru care va fi foarte scump metroul, daca chiar se va face, pentru ca sa faci un tunel din Floresti (pe vremuri era vorba si de Gilau) pana in Apahida (pana in Jucu la platforma industriala mai era un zvon candva) inseamna niste km buni de facut tunel prin tipuri diferite de sol;
- ar fi extraordinar pentru oras sa ai un metrou care te scoate de la aeroport direct in centrul orasului in cateva minute... cine vrea sa fie rautacios zice ca e fix pix, cine vede in viitor isi da seama ca e o idee buna;

PS: asta lasand la o parte pretul SF care nici nu are cum sa nu fie SF... sa nu uitam ca metroul din Bucuresti a fost facut in mare parte pe vremea "aialalta", cand costurile si sacrificiile au cam fost date uitarii; sau mergem pe principiul ca daca nu a facut ceausescu, nu trebuie ca iese prea scump?
Bwwlan
Bre io nu zic ca n-ar fi super-fain sa fie metrou la Cluj, zic numai ca nu e o investitie fezabila.
Daca se face maine referendum la Cluj cu intrebarea "asa-i ca vreti sa le dati muye la mitici si sa va faceti metrou mai nou, mai fain si mai repede decat la Bucale?", 120% or sa raspunda DA.
Daca ii intrebi in schimb, "sunteti de acord sa platiti fiecare dintre voi doua mii de euro IN PLUS la taxe si impozite locale ca sa va dati cu metroul?", s-ar putea sa fie nejte surprize wink.gif

Lasand la o parte ca suma de co-finantare e cam 350 mil. Euro, ceea ce nu e de loc de neglijat si ca vorbim, totusi, de Romania, unde, daca zici ca o investitie e planificata sa fie data in folosinta in 15 ani, inseamna minim 20, alea 350 milioane mai trebuie si recuperate.
cj98czh
Daca nu se face ... le dam carne ca nu fac nimic ... daca vor sa faca ... le dam carne ca platim in plus ... undeva trebuie sa se rupa ...
Bwwlan
Bre, io aici vorbeam in necunostinta de cauza de sume modice, de putin sub 2 miliarde de euro pentru un sistem construit de la zero. ASTIA vorbesc de 8,5 miliarde doar pentru modernizare. Momentan vorbim vorbe... pana nu se stiu cifre exacte. Parerea mea ii ca mno, ar fi fain, da' cam scump halatu'.
Si, inca o data: de la bugetul Romaniei cred ca va dati seama ca o sa primeasca fix gaura de la cüru' elefantului.
SandelBS
Dar daca ar face asa: parcari putine in centru ori scumpe, dezvoltare transport in comun (autobuz, tramvai, troleibuz, balon cu aer cald etc) si la periferie si o retea care sa acopere si comunele aferente n-ar fi mai bine? Sau/si firmele mari care au zeci, sute de angajati sa aiba autobuze proprii si sa preia fiecare angajatii? Sau ne lovim de problema ailalta, de fudulism?
cj98czh
TRansportul in comun este destul de bine pus la punct, autobuze si troleibuze majoritatea noi ... in oras cat si inafara lui ... dar intervine cealalta ... de ce sa merg cu autobuzul cand am masina ? ca in toate orasele din RO .. aplicabila inclusiv mie ... ca nici eu nu merg cu transportul in comun ... cu toate ca statie este fix vazavi de unde locuiesc ... pe motiv de lene, alte drumuri, etc ... motive avem ...
vallixx
Nu chiar doar din lene sau fudulie.

Eu de exemplu ma duc seara la sala. Sala e la 5-6 km de mine.
Vara e ok, ma sui pe bicla si in 15-20 min sunt acolo.
Acum, cand e si racorica si intuneric am de ales, masina sau autobuz/troleibuz am statii si acasa si la sala chiar vis a vis.

Cu masina fac 15 min, cu autobuzul stau in statie min 10 min - max 40 mad.gif , da am scris bine, am stat si 40 min in statie.....+ drumul de 20 min=1 ora.

Deci cand bicla nu mai constituie o posibilitate, de ce sa stau cu jumatatiile de ora sa inghet ca prostu' prin statii cand ma pot urca in masina si in 15 min sunt acolo, cu caldurica, un radio, un mp3....etc

Zi-mi tu daca aste e lene, fudulie sau necesitate.
SandelBS
Pentru ca stiu zona...e altceva.

Dar daca acele autobuze ar veni la timp (exceptand cazurile de accidente sau alte cataclisme) sau pentru munca se pot folosi autobuze dedicate, nu s-ar mai pune asa problema.

Sa inteleg ca ai 7card de te duci asa departe? Eu am gasit sala langa bloc, e ok pentru inceput, dupa mai vad eu ce aleg, as prefera ceva cu mai multe optiuni, dar si pretul este rezonabil cu ce au.
vallixx
QUOTE(SandelBS @ 2 Nov 2018, 11:37)
Sa inteleg ca ai 7card de te duci asa departe? Eu am gasit sala langa bloc, e ok pentru inceput, dupa mai vad eu ce aleg, as prefera ceva cu mai multe optiuni, dar si pretul este rezonabil cu ce au.
*


Nu, nu e sala de fitness, e sala de arte martiale deci nu merge oriunde, trebuie sa indeplineasca simultan mai multe conditii asa ca n-am de ales.
Laurentziu83
N-ar fi mai ieftin sa faca o cale ferata pana la Floresti, eventual prelungita spre Gilau? Pui trenuri din 10 in 10 minute care sa mearga spre gara si apoi spre Aeroport si punct final Apahida. Sau mai departe spre Gherla, daca e cerere.
Cine vrea sa ajunga repede, ia trenul, cine vrea confort, sa stea in trafic.

Cat dracu' ar costa?
GBX
Metroul opreste în puiul târgului. Ca autobuzul.
E un proiect foarte îndrăzneț, sper să și-l permită Clujul. Ar fi un exemplu pentru ceilalți, poate un imbold către a face ceva pentru urbe.
iulia_boris
Doar cand se scumpeste cartela de metrou si intra lumea in fibrilatii d-apai sa le spui ca fiecare datoreaza fro' 2500 euro de caciula..Zice ca de banii aia isi ia masina si n-are nevoie de metrou..Noi stam din cauza bulangiilor care au atacat in instanta achizitionarea instalatiilor care permit circulatia trenurilor de nu stiu cat timp,pt Mag 5.Ca n-ai cum sa cumperi daca s-a facut contestatie.Si asta nu-i singular.Personal nu vad nici in cel mai indepartat viitor metrou in alte localitati..Costurile alea sunt estimative si niciodata nu vor scadea..Pe parcurs apar piedici de tot felul care ingreuneaza fantastic lucrarea.Parca si vad Clujul spart pe toate soselele ,cu Varvara si Filofteia in adancuri,asteptand cu anii rezolvarea diverselor litigii si lipsei fondurilor..In plus pot aparea neprevazute,apropos de sol,care iarasi te tin pe loc..La Eroilor,intre cele 2 magistrale,se surpa solul si s-a asteptat 1 an pana si-au facut curaj sa intre cu foreza..Sunt multe de spus..
Bwwlan
Io am calcat cu atentie pe subiectul asta, ca stiu ca Iulia da ora exacta, insa ma bucur ca n-am aberat groaznic cu costurile.
Desi, pare-se ca Brescia si-a favut 17 statii de metrou in 9 ani cu sub un miliard de euro, uitati-va putin pe Youtube cum arata... Cu usi de secutitate, trenuri care ies si la suprafata, chestii meseriase.
Dar hei, vorbim de Italia, unde nu sapa Varvara si Filofteia..
Solon
Am si eu una: de vreo saptamana o frec prin Munchen. Pana acum, orice mi-ar spune unii si altii, la astia e misto. Am vb si cu romanii, am vb si cu nemtii. Caci e plin de romani pe aici. Ieri primesc fatidicul mail de la tarom cum ca ne schimba de la 08.00 seara la 08.15. Ok, sunt de acord. Ba, dar ajung in aeroport si exact cand eram la drop off a scris ca plecam la 09.00. Acum scrie 09.15. Iar eu sunt la a treia bere-prima la halba super mare-si astept. Asta jenant. Ajung la 00.00 in bucuresti.
mars
[attachmentid=1628095735]
VladSoare
QUOTE(Solon @ 2 Nov 2018, 21:59)
Ieri primesc fatidicul mail de la tarom cum ca ne schimba de la 08.00 seara la 08.15. Ok, sunt de acord. Ba, dar ajung in aeroport si exact cand eram la drop off a scris ca plecam la 09.00. Acum scrie 09.15. Iar eu sunt la a treia bere-prima la halba super mare-si astept. Asta jenant. Ajung la 00.00 in bucuresti.
*

Asta se întîmplă cînd zbori cu low-costuri. tongue.gif
Tarom a ajuns ca un low-cost ordinar. E doar o umbră a ceea ce era odată.
Zbor la München regulat, și eu și colegii. Lufthansa pleacă la o oră tare nasoală, trebuie să mă trezesc foarte devreme, dar prefer să fac un efort doar ca să zbor în condiții normale. Viața e prea scurtă ca să te chinui cu low-costuri. Toți colegii mei aleg Taromul ca să doarmă mai mult dimineața, dar trag ponoasele dup-aia.
cj98czh
Sa iti spun eu de cate ori a avut Lufthansa probleme si de cate ori am dormit la Munchen din cauza lor ? sau pierdut legatura catre Paris ... tot din cauza lor ?

Tarom este parfum ..
VladSoare
Orice companie are probleme din cînd în cînd - întîrzieri, greve, etc.
Dar în Tarom ești permanent tratat ca într-un jeg de low-cost, pe cînd în Lufthansa nu.
wolfin
e pe draku...am primit o palma peste fata de la o insotitoare de bord dela tarom...de m a durut capul 2 h...si la cat de mare era cand mergea in coada se ridica avionul de bot.

aia cu ridicatul/coboratul scaunului de catre insotitoare paraca v am zis o..nu?

nu mai e tata ce era odata....acu e ca la cfr sau rata comunala ...peste tot.

bine n am zburat cu thai wub.gif
cj98czh
Baiul este ca nici la Lufthansa are o data erau ceva nu este cu nimic mai sus decat Tarom ...

Nemtoaice batrane si artagoase ca insotitoare de bord, mancare sandwich cu maioneza etc ... doar preturile au rams de ei ... si eu chiar zbor cu ei de 7-8 ori/an X 4 zboruri (dus-intors)

Ii alegem doar ca sunt mai ieftini decat Tarom de cele mai multe ori si ca nu ne place mirificul aeroport din Bucuresti ... asa ca preferam sa o ardem pe Munchen ....

A nu se intelege ca aeroportul din CJ este ceva wow ... departe de mine acest gand ... este un pic mai rau decat Bucuresti ..
wolfin
ultima oara cand am zburat cu nemtii..am baut o sticla de vin cu insotitorul de zbor. credea ca is gay..dar eu eram pt vin..ca nu pot zbura ..decat baut.

laugh.gif
VladSoare
Că stewardesele sînt bătrîne sau că poartă pantaloni, asta contează mai puțin. La urma urmei, și dacă ar fi tinere și sexy tot n-ar folosi la nimic, că nu s-ar culca cu noi, nu? Că privești dar nu poți atinge, sau că nu privești deloc, tot aia e.
Nu aleg compania în funcție de cît de sexy sînt stewardesele, ci în funcție de celelalte servicii:
- la Tarom e un singur ghișeu de check-in deschis, la care stai de fiecare dată la o coadă imensă ca să-ți lași bagajul, pe cînd la Lufthansa sînt uneori și patru-cinci ghișee și n-am stat niciodată mai mult de cinci minute. Iar în München la Lufthansa îți lași bagajul la automat fără să stai la nici o coadă. În München și Frankfurt nici nu trebuie să citești numerele ghișeelor de check-in. Te uiți de departe la toată hala, și unde vezi o coadă lungă, lungă de tot, știi că acolo trebuie să te duci, că acolo e Tarom.
- Taromul te transportă cu mizeriile alea împuțite de autobuze ca pe un sac de cartofi, pe cînd la Lufthansa, cu excepții rare, intri și ieși prin burduf. Sigur, mai nimerești și acolo cîte un autobuz, dar e excepția, nu regula.
- la München Taromul te lasă la o poartă de low-cost unde sînt doar două ghișee de pașapoarte și o coadă interminabilă, pe cînd la terminalul unde te lasă Lufthansa sînt grămezi de ghișee și treci imediat.
- la Lufthansa, dacă e avionul overbooked, se anunță prin stație că cine e dispus să-și amîne zborul primește 250 de euro. Tarom alege la întîmplare un ghinionist căruia îi refuză check-in-ul. Și doar dacă ăla protestează, abia atunci îi oferă compensația financiară. A pățit-o un coleg de-al nostru - de-atunci facem mereu mișto de el, că poate ajunge la München, poate nu.
Și tot așa. Toate astea se adună. Iar viața e prea scurtă ca să înghiți astfel de mizerii.
wolfin
nu stiu..dar eu nu comentez cand zbor. pt mine e important sa ajunga. cand il vad ridicat de la sol...incep sa ma gandesc ce am gresit in viata..si ce pot peticii.

la Air France is singurii care nu m au refuzat cand am cerut sticla de beutura.
cj98czh
Da??? MUnchen -Cluj ... 100% doar cu autobus ... ca intra la Luthansa Regional ... lasa-i da-le pace ...

Cu bagajul nu am nici o treaba cu tarom ca il las la Paris ... unde Tarom si AirFrance ... sunt la comun ... o gramada de ghisee ... in munchen sunt doar in trecere cu laptopul in spate ... atat ..

<span class='edit'>5 Nov 2018, 13:43:</span>
QUOTE(VladSoare @ 5 Nov 2018, 13:20)
- la Lufthansa, dacă e avionul overbooked, se anunță prin stație că cine e dispus să-și amîne zborul primește 250 de euro. Tarom alege la întîmplare un ghinionist căruia îi refuză check-in-ul.
*



Pot sa iti spun ca a ambele am "patit-o" ... m-au intrebat daca nu ma dernajeaza prea tare sa raman la Munchen ... contra unei nopti la hotel si 300 euro ... si sa plec dimineata ...

Cu Tarom, la fel .... dar pe Bucuresti si au dat doar vreo 200 euro ..

Eu imi mentin parerea ca sunt amandoua cam acolo ... in tarom se mananca ok, ceea ce nu pot sa spun de Lufthansa ... am scris mai sus ce dau ...
VladSoare
QUOTE(cj98czh @ 5 Nov 2018, 14:40)
in tarom se mananca ok
*

Se mînca OK, pînă acum vreo doi ani. S-au dus vremurile alea. Acum primești un sendviș înghețat absolut mizerabil, cu consistență de cauciuc și gust de plastic. E ceva de-a dreptul necomestibil; pînă și alea de trei lei de la automatele din gară par gourmet prin comparație. sad.gif
Depinde poate și de traseu. Eu vorbesc doar de București-München și București-Frankfurt, că pe astea le știu. Spre și dinspre Cluj poate că o fi altfel.
cj98czh
Pe CJ-Buc. se da alune si ciocolata mica, pe BUc. - Paris ai mancare calda, destul de ok ... asta la Tarom

La Lufhansa: Pe CJ-Munchen, alune ... sau o ciocolatica, pe Munchen -Paris sandwich cu multa maioneza cu gust de plastic si niste morcovi razaliti ..
MuciX
Eu la tarom schimb mereu meniul. Pana acum a fost ok ala cuser. Acum am luat indian, parca. Am cerut fructe candva si a fost un mar mic si fara gust si niste biscuiti.
Solon
Cu tarom-ul nu am avut niciodata probleme de orice fel. Si am destule zboruri cu ei. Asta pana vineri cand le-am bifat pe toate. Sendvis cu conopida, decalare zbor cu 2 ore si o aterizare de am zis ca rupe avionul. E adevarat ca totul era exacerbat ca nu apucasem sa fac pipi inainte de imbarcare si simteam ca nu mai termina aterizarea. Orium, ala care a trantit avionul era clar ca invata. Coborarea a durat 40 minute.

De Lufthansa am numai cuvinte nasoale.. Aroganti, preturi mult mai mari. Avioanele care sunt anulate cand intra baietii in greva sunt de multe ori si din Romania. Rata de schimbare a orarului de zbor este mult mai mar decat cea de la Tarom.

Sa va zic de austrian. Ca cu aia am zburam de sute de ori. Si vedeam de la un zbor la altul cum micsoreaza kktul ala de gustare. Am prins ani cu omleta cu carnati dimineata sau friptura seara. Acum au reusit bagbontii sa micsoreze si sendvisul ala in forma de triunghi. Cum? L-au mai taiat odata. La ultimele zboruri nici apa nu am mai cerut. Si da, preturi mai mari la ei comparativ cu tarom, pe acelasi segment. Si insotitoare nasoale rau. La tarom e mai bine dp asta de vedere.
Bwwlan
Pot sa va zic de WizzAir, sau stiti si n-are rost?
Io il folosesc p-ala cel mai des ca mno, mie nu-mi achita nicio fiema biletele si-s prea sarac pentru Tarom sau Lufthansa...
In ultimele 10 zboruri, nicio intarziere. Curse anulate, zero. De fiecare data au ajuns mai repede decat ora programata. Fara bagaje pierdute/deteriorate, fara durprize.
Da, bun, totul se plateste in avion, uneori mergi pe jos la aeronava, alteori cu busu' insa nu am motive sa ma plang pentru banii dati.
Avioane noi, stewardese bonbon, nimic de comentat.
mars
QUOTE(Bwwlan @ 5 Nov 2018, 22:51)
Io il folosesc p-ala cel mai des ca mno, mie nu-mi achita nicio fiema biletele...
*


Am mai auzit treaba asta cu “da, dar ti-a platit firma” si nu o pot intelege. Tu crezi ca aia trimisi in delegatii cu zboruri de linie sunt platiti cu salariul minim pe economie? Adica zboara cu Tarom etc., stau la patru sau cinci stele, dar acasa mananca numai cartofi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.