SorinCT
4 Nov 2011, 19:23
Vreun priceput in actionari hidraulice pe aici?
geomvp2nite
4 Nov 2011, 21:42
Ce te intereseaza Sorin?
Ontopic: Ma ajuta si pe mine cineva cu o ecuatie de gradul 2 in Excel? Am nevoie sa o rezolv ca sa aflu alunecarea critica a unei masini electrice asicrone.
Ecuatia are urmatoarea forma:
x^2 - 0.11*x - 0.000625 = 0 unde x reprezinta alunecarea critica Scr.
Daca poate sa imi spuna cineva cum o transpun in Excel sa mi-o rezolve el (EXCEL-ul), ar fi excelent.
LE:am modificat - in loc de + la termenul liber. Copiasem gresit.
LE 2: mie pe hartie mi-a dat:
x1=-0.00285
x2=0.1128
Vreau sa stiu cum aflu asta cu ajutorul excel-ului.
spy_oh_joy1389
4 Nov 2011, 23:23
http://answers.yahoo.com/question/index?qi...09073718AA5bDx9Poate te ajuta sa extragi direct radacinile. Pui 3 coloane cu coeficientii si in alte 2 coloane calculezi radacinile.
Pentru calcule mai complicate recomand Matlab. Iti calculeaza radacinile dintr-un foc. In caz de raport de polinoame, iti calculeaza si polii si zerourile.
SorinCT
4 Nov 2011, 23:32
QUOTE(geomvp2nite @ 4 Nov 2011, 22:42)
Trebuie sa realizez o schema teoretica pentru o instalatie hidraulica cu o pompa, 3 motoare hidraulice 1 distribuitor pilot si 1 distribuitor pilotat.
De exemplu actionarea a 3 guri de magazie cu deschidere independenta. Am incercat cateva variante si nu prea imi dau seama cum ar iesi. Ori folosesc distribuitoare prea complicate ori prea multe si nu este solutia fezabila.
geomvp2nite
4 Nov 2011, 23:40
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 4 Nov 2011, 23:23)
http://answers.yahoo.com/question/index?qi...09073718AA5bDx9Poate te ajuta sa extragi direct radacinile. Pui 3 coloane cu coeficientii si in alte 2 coloane calculezi radacinile.
Pentru calcule mai complicate recomand Matlab. Iti calculeaza radacinile dintr-un foc. In caz de raport de polinoame, iti calculeaza si polii si zerourile.
Cu matlab am facut pana acum, dar profu vrea sa ii demonstrez cum se face in excel. Si mai nou, am reinceput sa le fac pe hartie (old school)
. Multam de link!
QUOTE(SorinCT @ 4 Nov 2011, 23:32)
Trebuie sa realizez o schema teoretica pentru o instalatie hidraulica cu o pompa, 3 motoare hidraulice 1 distribuitor pilot si 1 distribuitor pilotat.
De exemplu actionarea a 3 guri de magazie cu deschidere independenta. Am incercat cateva variante si nu prea imi dau seama cum ar iesi. Ori folosesc distribuitoare prea complicate ori prea multe si nu este solutia fezabila.
Pare destul de complicat. Credeam ca e ceva mai simplu. Totusi, ai o poza cu schema?
SorinCT
5 Nov 2011, 00:01
Pai asta e, trebuie sa concep eu schema de functionare. Ca idee, principiul e asta:
rezervor -> filtru -> pompa debit variabil -> distribuitor pilot cu sertar (4/3 cred adica 4 cai si 3 pozitii standby-direct-incrucisat) -> distribuitor pilotat cu sertar 4 cai 4 pozitii standby-MH1-MH2-MH3)
Se mai pot folosi supape normal-inchise de siguranta, supape cu bila si resort, filtre de aspiratie sau deversare, niste supape de echilibrare ca sa se aseze capacele cu o miscare constanta si lenta, niste drosele pentru reglarea vitezei, etc.
Suna complicat dar nu e chiar asa. E mai mult un mind-puzzle, trebuie sa te gandesti cum le legi intre ele fara sa complici prea mult sistemul si sa functioneze MH1 MH2 si MH3 independent unul de altul.
E chiar misto tema, ajungi sa te gandesti la tot felul de scheme neconventionale si realizezi multitudinea de posibilitati dar trebuie aleasa cea mai eficienta.
De exemplu poti simplifica mult problema daca folosesti un singur distribuitor pe retea si o pompa dimensionata corect dar actionarea se va face simultan sau decalata. La extrema cealalta se pot folosi 2 distribuitoare, unul pilot si altul pilotat, cel din urma dirijand fluidul de lucru care MH-ul dorit dar distribuitorul acesta va avea legaturile complicate si va fi de 4 cai cu 4 pozitii din ce imi dau eu seama. Eu cam aici m-am poticnit...
Firma care construieste acest tip de instalatie hidraulica nu ofera pe net schemele de functionare de pe diferitele nave, nici macar scheme principiale. Mai sap sa gasesc o solutie potrivita.
spy_oh_joy1389
5 Nov 2011, 00:09
QUOTE(geomvp2nite @ 4 Nov 2011, 23:40)
Cu matlab am facut pana acum, dar profu vrea sa ii demonstrez cum se face in excel. Si mai nou, am reinceput sa le fac pe hartie (old school)
. Multam de link!
Din ciclul "cum sa fim mai catolici decat papa"
geomvp2nite
5 Nov 2011, 00:23
@sorin, inca pare complicat
. Pierderi de sarcina pe conducte ai luat in considerare?
@spy, daca te referi la prof nu e chiar asa, doar ca tema trebuie predata in excel si omu' se uita la toate celulele alea sa vada daca am pus formulele calumea
. Daca te referi la mine, iti dai seama ca exagerez cu atata inteligenta...
SorinCT
5 Nov 2011, 00:32
Nu se iau in calcul, este o schema pur teoretica fara calcule si dimensionari practice. Mai mult referitor la principii de functionare si ideile fiecaruia...
Teoretic vor fi ceva pierderi de sarcina in functie de aparatajul folosit dar nu se iau in calcul. Am discutat si cateva scheme cu pierderi de sarcina signifiante si folosirea defazajului intre 2 sarcini pentru actionarea diferita a 2 motoare hidraulice dar tot asa, la nivel principial.
renault megane
5 Nov 2011, 09:10
sorinCT te complici in detalii.
circuitul tau, in principiu, cuprinde: rezervor, pompa (de tip liniar sau rotativ), distribuitor cu n cai, si motoare hidraulice (de tip liniar sau rotativ)
probabil calculul instalatiei stii sa-l faci. nu insist pe el.
totusi iti pot da unele indicatii:
- nu alege o pompa cu debit variabil (solutie complicata dpdv al functionarii sistemului: mentinerea presiunii in circuit, asigurarea unui anume debit s.a.),
- distribuitorul constructiv are control pe fiecare cale, respectiv o supapa de presiune. in schema logica trebuie sa o evidentiezi. de aici reglezi presiunea pe circuitul nr. n. referitor la supape de sens insasi sertarul distribuitorului este una, dar numai dupa cuplare. trebuie sa pui pe circuit supape de sens numai daca actionezi un motor hidraulic de la mai multe pompe. actionarea distribuitorului se poate face mecanic (cea mai simpla varianta), electric, pneumatic, hidraulic sau variante combinate din acestea,
- motoarele hidraulice se aleg in functie de necesitate si puterea necesara a fi dezvoltata de acestea,
- rezervorul trebuie stabilit astfel incat in el sa incapa uleiul hidraulic din circuit,
- pierderea in circuit, daca trebuie sa faci si o parte practica a proiectului, nu o lua in seama, randamentul unui sistem hidraulic este de 98-99% si oricum dupa calculul acesteia alegi pompa, standard, imediat superioara ca putere
nu stiu ce as putea sa-ti mai spun. la teorie toti se pricep.
bafta
SorinCT
5 Nov 2011, 12:24
Te complici si tu in detalii
Momentan nu trebuie sa fac nici un calcul ci doar sa concep o schema de functioare, de principiu, atat. Singurele recomandari (indicatii de la profesor) au fost sa folosim un distribuitor pilotat si unul pilot iar cele 3 MH sa actioneze independent. Mai studiez solutii...
renault megane
5 Nov 2011, 16:21
ai citit macar ce am scris eu? sau ai constatat ca am scris mai mult de 3 randuri si ti-ai zis ca sunt prea multe detalii? domnul profesor v-a explicat ce este un distribuitor pilotat si un "distribuitor pilot"?
SorinCT
5 Nov 2011, 20:11
Da, am citit si profesorul ne-a explicat. Mai mult de jumate din postul tau se refera la niste chestii care momentan nu imi trebuie. Nu stiu daca ai inteles dar trebuie sa realizez doar o scheme, fara calcule, fara chestii complexe, doar o idee constructiva.
Razvione
5 Nov 2011, 21:36
Aveti idee cat dureaza revizia de 60 de mii la masina din semnatura ? ( ma refer cam cate ore )
Tamango
6 Nov 2011, 12:47
Am si eu o nedumerire: de cretinul care a ucis 2 oameni in accidentul de pe Floreasca e arestat iar Huidu e liber ? 3 morti inseamna mai mult decat 2 morti. Totusi ala de a ucis 3 este liber.
Si de ce l-au arestat ? Nu are nici o vina. Defectiune la sistemul de franare sau zbor. Nu era responsabil deoarece era beat. Circumstante atenuante ca era speriat ca-l urmarea Politia (poate ei erau de vine, de ce-l urmareau?). A pierdut accidental controlul masinii. Este DOAR prima oara cand i se intampla. Este tanar si trebuie sa il iertam ca are viata in fata. Nu exista dovezi ca era beat. Lipsa de probe. Lipsa de martori. Pe langa asta, nu e vina lui ca au murit niste oameni, ce cautau pe pista... pardon, strada, la ora aia.
AXIOMA BMW-ului:
INTOTDEAUNA ai sa gasesti cel putin un BMW care nu e condus de un cocalar, un cretin , un imbecil sau un parvenit,dar NICIODATA n-ai sa gasesti un cocalar, un cretin , un imbecil , sau parvenit care sa nu conduca altceva decat un BMW.
mariusscout
6 Nov 2011, 13:16
cât de bătut in cap tre să fii ca să îți lași mașina peste noapte in fața blocului în condițtiile in care ai garaj? să nu mai vorbim de nesimtire, că cineva a trebuit să-și caute loc de parcare aiurea.
SorinCT
6 Nov 2011, 18:56
Am scos o schema zici ca e din SF-urile lu Asimov
Cateva idei:
- distribuitorul pilot comanda distribuitorul pilotat sa se aseze pe pozitia 1, 2 sau 3; pozitia 1 corespunde motorului hidraulic 1 s.a.m.d.
- deschiderea se face prin actionarea MH de catre pompa 1; inchiderea se face prin actionarea supapei normal-deschise notata cu activ.; inchiderea se va face lent deoarece pe retur este instalata o supapa de echilibrare
- ambele pope au filtre de aspiratie si supape de siguranta
- am pus o supapa de sens inainte de distribuitor ca sa nu existe probleme cu lichid spre P1
DP = distribuitor pilot
Dp= distribuitor pilotat (8 cai 3 pozitii
)
F1, F2 = filtre
P1 = pompa principala
P2= pompa pilot
Sig= supape de siguranta
Echilib = supapa de echilibrare (ca sa coboare capacele usor, fara socuri)
MH1,MH2,MH3= motoare hidraulice liniare
Activ = supapa normal-deschida cu actionare manuala (atunci cand se doreste inchiderea capacelor supapa este actioneaza, presiunea din MH scade si capacele coboara)
R = rezervor
Asta ar fi o idee, am incercat eu sa descopar o solutie dar nu stiu cat de bine e. Cred ca nu e deloc practic cu distribuitorul ala 8/3 cu toate ca am vazut ca se gasesc.
Pareri?
BioHazarD
7 Nov 2011, 10:57
A mancat cineva pizza de la Wismar? (wismarpizza.ro) ? Trebuie sa fac maine cinste la munca si nu stiu daca merita...
A l e x
7 Nov 2011, 12:23
QUOTE(Tamango @ 6 Nov 2011, 13:47)
NICIODATA n-ai sa gasesti un cocalar, un cretin , un imbecil , sau parvenit care sa nu conduca altceva decat un BMW.
Ce prostie. E plina tara de cocalari, cretini, imbecili si parveniti, si au tot felul de masini. De la Mercedes si Audi pana la pretiosul vostru Renault.
Defapt, e PLIN de cocalari cu Megane II.2 sedan prin tara, am vazut multi. Dar pe aia unii nu-i vad, in schimb astia din BMW sunt foarte vizibili.
E adevarat ca foarte multe scursuri ale societatii trag la BMW, asta e un adevar valabil si in alte tari, nu doar la noi. Dar sa spui ca 'niciodata n-ai sa vezi un cocalar care sa nu conduca BMW' e o prostie. Sunt extrem de multi cocalari in tara, daca tu ai avea dreptate, am vedea BMW-uri in proportie de 99% pe strazi
Si diferenta dintre Huidu si asta e ca Huidu nu era baut si nici n-a fugit de politie. Nu ti se pare ca sunt situatii complet diferite?
Tamango
7 Nov 2011, 12:29
Ai dreptate cu Huidu dar cum se face ca sunt enorm de multe accidentele facute de cocalarii cu BMW fata de cele facute de cocalarii cu "pretiosul Renault" ? Raman la parerea mea ca orice posesor de BMW = cocalar ... aia cu Reno mai au o scuza
A l e x
7 Nov 2011, 12:44
Ce scuza au cei cu Reno? Ca n-au avut bani sa-si cumpere BMW? Ca au motoare de 80-120 cai?
Mie nu imi place BMW, deci n-am niciun motiv sa apar marca, dar frustrarile astea romanesti si grija fata de ce masini conduc altii ma irita.
Iar asta cu accidentele, de unde ai scos tu statistica ca 'astia cu BMW' fac mai multe accidente? Vreau sa vad si eu un studiu facut de persoane competente, si atunci te cred. Nu spun ca nu e adevarat, poate e, dar noi nu stim, deci hai sa nu mai inventam statistici.
Argumente de genul 'am eu un prieten care stie pe unul a carui mama e colega de serviciu cu un tip a carui frate are BMW si a facut accident' ma lasa rece. Sa lasam anchetele personale facute dupa 2-3 cazuri despre care am auzit, vreau sa vad si eu cifre oficiale...
A nu se intelege ca am ceva cu Renault, dar am ceva cu generalizarile cretine. La fel de mult ma enerveaza si generalizarile gen 'toate masinile Renault sunt proaste'. Nu e vorba de marca pe care o aduci in discutie, ci felul in care pui problema.
geomvp2nite
7 Nov 2011, 13:25
QUOTE(BioHazarD @ 7 Nov 2011, 10:57)
A mancat cineva pizza de la Wismar? (wismarpizza.ro) ? Trebuie sa fac maine cinste la munca si nu stiu daca merita...
Nu am auzit de cei de sus, insa iti pot recomanda pizza dominium, pizza e fff buna dar e cam scumpica daca nu esti student. Eu, student fiind am achizitionat 1 pizza Dominium de 41 cm (de 2 persoane) cu 25 lei..
spy_oh_joy1389
7 Nov 2011, 20:46
Ti-a placut pizza Dominium
? Am comandat cand era oferta 1+1 gratis cu biletul de la ei si pizza mai cheala ca aia n-am vazut in viata mea. Are doar 2 ingrediente pe painea aia si blatul e d-ala prefabricat jumate paine jumate biscuit. Desigur, vorbim de gusturi, dar eu sunt mofturos la pizza mai ales ca stiu sa imi si fac
. La mine blatul defineste o pizza buna: subtire, rumenit si putin crocant.
In ultima vreme pizza comand numai de la Speed Pizza. Astia au fost singurii care au reusit sa faca un Calzone din care sa nu curga zeama, sa nu se desfaca pana sa ajung sa musc din ea si care sa aiba interiorul bine facut. Ca sa nu mai spun ca prin alte parti nici nu era facuta coca. Am mai luat de la Pizza Hut la felie si avea acelasi blat ca la Dominium si la fel de subtire umplutura.
Catalinmodena
7 Nov 2011, 22:33
Salut.A comandat cineva de pe acest site : www.silver4you.ro ?Ce-mi puteti spune?
Am si eu o nedumerire. Mi-am pus si eu folie in weekend pe geam la niste baieti destul de treaba, dar ei ziceau ca la geam unde am aratat eu cu sageata e normal sa fie asa:
[attachmentid=1627762670]
Eu am ceva dubii cu privire la afirmatia lor.
De 2-3 zile incoace ma tot uit la masini cu folie (focus, polo, etc) si nu am vazut banda aia acolo pe la geam.
Deci ... ma duc peste baietii care mi-au facut lucrarea sau nu ?!
merci frumos
buzasparta
8 Nov 2011, 09:10
Nu va mai certati si nu va mai bateti capul ca toate marcile sunt populate cu cocalarii de rigoare.De la Dacia la ce vreti voi.Poate alde Saleen sau alte exotisme sa fi scapat la noi in tara de asa ceva.
A l e x
8 Nov 2011, 09:47
buzasparta: Pai si nu asta am zis si eu?
T.rac3Er
8 Nov 2011, 10:02
sunt cocalarii de america cu saleen. nici un brand din lumea asta nu scapa de snobi si cocalari.
singurul mod de a-ti asigura lipsa unor specimene dubioase ar fi un AI integrat care sa testeze iq-ul si personalitatea potentialului sofer. de asemenea sa monitorizeze activitatea acestuia si cum apar semne "suspecte" sa se intoarca la reprezentata pt a-si schimba proprietarul
SorinCT
8 Nov 2011, 11:46
QUOTE(Avani @ 8 Nov 2011, 09:30)
Am si eu o nedumerire. Mi-am pus si eu folie in weekend pe geam la niste baieti destul de treaba, dar ei ziceau ca la geam unde am aratat eu cu sageata e normal sa fie asa:
[attachmentid=1627762670]
Eu am ceva dubii cu privire la afirmatia lor.
De 2-3 zile incoace ma tot uit la masini cu folie (focus, polo, etc) si nu am vazut banda aia acolo pe la geam.
Deci ... ma duc peste baietii care mi-au facut lucrarea sau nu ?!
Nu prea e normal. Mie mi-a montat folia cu geamul scos, curatat, decupat folia foarte aproape de marginea aia de ceramica (sau de ce-o fi). Daca iti montezi folie cu geamurile fixate pe masina si dai de vreun meserias grabit logic, va arata ca dracu.
Adrian00
8 Nov 2011, 13:07
Avani,asa arata si la mine!
BioHazarD
8 Nov 2011, 13:28
E cam normal, la unele masini se prinde mai bine sau nu, de vina fiind "striatiile" din zona respectiva
Sorin, baietii chiar nu s-au grabit. Am stat langa ei pe tot parcursul operatiunii si au lucrat exemplar, nu au zgariat gemul la taiatul foliei sau mai stiu eu ce. Intradevar geamurile nu s-au dat jos ci s-a montat folia direct pe geamul de pe masina. Era de preferat sa fie ca la tine, adica, sa nu existe acea banda acolo.
Deja vad ca sunt mai multi care au aceeasi chestie, ceea ce e de acceptat pentru mine. Credeam insa ca poate desi in aparenta au lucrat bine, tot m-au pacalit cu ceva.
M-am mai linistit.
Ce bine arata la Sorin. Sa-nteleg ca este un must sa dam geamurile jos daca vrem sa arate ca lumea?
SorinCT
8 Nov 2011, 13:42
Doar ajuta, nu garanteaza. Ideea e ca atunci cand se taie folia pe margine sa fie cat mai apropiata de zona ceramica si taiata cat mai drept. De exeplu la Avani a fost taiata foarte prost, poate din cauza ca geamul era pe masina si nu a avut acces prea usor la muchie. Daca vreti fac o poza mai de aproape sa vedeti cum au facut la mine.
Avani , asa arata si la mine .
sunt curios cum ti-au dat tie jos Sorin acel gemulet..
SorinCT
8 Nov 2011, 16:55
Simplu. Se scoate despartitorul ala dintre cele 2 geamuri, se desurubeaza ce mai e pe acolo si iese usor. Nu-i mare filozofie.
ooo
ai avut ceva curaj
SorinCT
8 Nov 2011, 17:07
Da dar a meritat. Foliile n-au dungi inestetice pe la margini si nici la periile de la cheder si nu risc sa se cojeasca. Iar luneta a iesit mai greu dar nu am probleme sa intre apa sau mai stiu eu ce, e ca noua. Singura chestie mai nasoala e atunci cand ti se afuma becul de la lampa centrala de stop se vede mai greu, in special ziua. Noaptea nu sunt probleme. Am postat si niste poze pe forum cu lumina prin folie ca multi m-au intrebat daca se mai vede ceva.
mda , demontez juma de masina sa pun folia
eu sunt multumit de cum a iesit asa cu geamurile puse
T.rac3Er
9 Nov 2011, 09:14
pai da, demontezi ca sa fie lucrare de calitate.
si cand se vopseste o masina ca sa fie bine, se demonteaza de pe masina elementele de caroserie. daca vopsesti pe masina direct se vede la imbinari, daca omul nu e foarte grijuliu. si in timp zonele respective ar putea cauza exfolieri
@Avani: am vezut ieri 2 Meganuri cu folie pe spate si aveau aceeasi treaba ca si la tine, deci banuiesc ca s-a montat folia fara a se da jos nici un geam.
QUOTE(SorinCT @ 8 Nov 2011, 18:07)
Da dar a meritat. Foliile n-au dungi inestetice pe la margini si nici la periile de la cheder si nu risc sa se cojeasca. Iar luneta a iesit mai greu dar nu am probleme sa intre apa sau mai stiu eu ce, e ca noua. Singura chestie mai nasoala e atunci cand ti se afuma becul de la lampa centrala de stop se vede mai greu, in special ziua. Noaptea nu sunt probleme. Am postat si niste poze pe forum cu lumina prin folie ca multi m-au intrebat daca se mai vede ceva.
Ai facut lucrare buna acolo. Mie mi-ar fi stat pe creieri daca ar fi iesit ca lui Avani (fara sa te superi).
Mai bine pierzi o leaca de timp si-un plus de munca dar sa iasa ce trebuie.
Bravos.
De acord cu ce spune colegul de mai sus, insa vor aparea probleme cauzate de cleme rupte, greieri, etc , care vrei nu vrei la astfel de lucrari pot exista...
QUOTE(Eu4yas @ 9 Nov 2011, 09:33)
Mie mi-ar fi stat pe creieri daca ar fi iesit ca lui Avani (fara sa te superi).
N-am de ce sa ma supar.
Lucrarea in principiu sunt multumit de ea, doar ca in respetiva zona se putea din cate vad mai bine.
Acum, sincer, daca-mi ziceau baietii aia care mi-au pus folia ca pentru a acoperi perfect zona aia, e nevoie sa-mi dea geamurile jos, nu i-as fi lasat. N-as fi fost de acord sa-mi demonteze toate alea doar ca sa-mi acopere zona aia.
Acum m-am lamurit, mai bine de atat cu geamurile puse nu se poate, ceea ce e acceptabil.
buzasparta
9 Nov 2011, 13:08
@Alex: ba da.Faptul ca sunt mai multi la alte marci face parte din stilul romanului de a se inchina la acele marci.
SorinCT
9 Nov 2011, 13:48
QUOTE(dan22y @ 9 Nov 2011, 10:55)
De acord cu ce spune colegul de mai sus, insa vor aparea probleme cauzate de cleme rupte, greieri, etc , care vrei nu vrei la astfel de lucrari pot exista...
Astia au lucrat cu atentie, am si stat cu ochii pe ei. Aveau tot felul de scule specializate pentru fiecare surub/clema/etc. Si eu m-am gandit la greieri dar le-am spus ca daca incep zgomote din spate la ei ma intorc dar nu scoate 1 sunet din spate.
Eu am dat 400 ron pe toata treaba, nu dadeam banii astia daca lipeau folia direct pe geam si lasau marginile alea facute la repezeala. Acum treaba fiecaruia, eu am avut si timp sa ma gandesc la prostiile astea, pe altii poate nu ii intereseaza cum arata ci doar sa faca "umbra" in masina.
Am o nedumerire.... Care este probabilitatea ca antena unei statiie emisie-receptie ce se desprinda (deteriora vopseaua) de pe masina?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.