Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Coltul nedumeritilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542
gabize
Cegebeul pe unde e? huh.gif
luck33ro
Las-o in pace ca poate dai de meserisi si mai rau o strici laugh.gif Dusmanul binelui e si mai binele tongue.gif Dupa 9 ani i-am completat 25% ca prostu, ca aveam geamu murdar si eu credeam ca nu dezabureste bine radmasa.gif
iulia_boris
Daca nu-i obosita de ce sa umbli la ea? Cand n-o mai raci atunci refaci umplerea.
VladSoare
Păi pentru că așa se zice din bătrîni, cică trebuie verificat freonul anual, bla bla bla. Sigur, anual mi se pare exagerat, dar după cinci ani mă gîndeam că poate ar fi cazul. unsure.gif
Dar dacă ziceți voi s-o las în pace, o las.
luck33ro
Batranii aveau freon doar de la fasole...
Bicicleta galbena
In sapte ani n-a umblat nimeni la a mea, si pana n-oi simti ca aerul are o problema, nici n-am de gand.

gabize
Din ce-mi spunea un frigitehnist în timp ce revizuia clima de la sala serverelor, o instalație AC auto care nu are pierderi nu merită "revizuită". Mai ales dacă bagă bine aer rece.
andreist
Am masina din '91 la care nu s-a umblat la asa ceva dupa foile de intretinere, am masina din 2003 la care nu s-a umblat sigur la AC, am symbol din 2006 la care nu s-a umblat 101% la AC, am ... nu mai conteaza ca astalalta e din 2016. Cu anii faci tu calculele, eu cred ca nu trebuie cheltuiti bani si timp pe ceva care are sanse foarte mari sa fie ok inca 5 ani iar daca se strica nu influenteaza cu nimic mersul de la a la b, poate doar daca e cod galben de caldura.
iulia_boris
QUOTE(gabize @ 26 Jul 2016, 19:10)
Cegebeul pe unde e? huh.gif
*


S-o fi insurat si actuala i-a taiat netu'..Ca sa nu-l piarda..
dan22y
QUOTE(VladSoare @ 26 Jul 2016, 19:57)
Dacă mașina face cinci ani în curînd, ar fi oare cazul să-i fac o verificare a aerului condiționat, o reîncărcare cu freon, etc.?
*


Megane-ul 2 din semnatura nu s-a umblat niciodata la AC. Merge bine, insa cred ca i-ar trebui o revizie... ma refer mai mult la uleiul din compresor. Mai mult ca sigur ca de 8 ani si cantitatea de freon nu mai e cea corespunzatoare.
Insa in practica, nu am mers pana acum la "meseriasul AC" tongue.gif si din lene, insa mai mult din principiul ca inca merge bine.
luck33ro
Am eu cazanu de bulgarika la 19 anisori - clima bizonica rezista tongue.gif
MuciX
QUOTE(dan22y @ 27 Jul 2016, 09:59)
Mai mult ca sigur ca de 8 ani si cantitatea de freon nu mai e cea corespunzatoare.
*


Am dus eu Mazdoiul anul trecut. "Pierderile" erau infime, in limitele normale si da, se uzeaza uleiul, in principal.
Mi-a zis omul ca am venit degeaba, dar ca rau nu are de ce sa faca.
gotty
Da'uleiul de ce il schimbati ca motorul trage,nu? huh.gif
vallixx
Degradarea uleiului duce la ineficienta ungerii care duce la degradarea motorului.

Degradarea freonului nu strica instalatia, doar reduce eficienta ei.
Iar uleiul de la AC nu sufera degradari ca cel de la motor.

QUOTE(papa_mulo @ 26 Jul 2016, 15:24)
Ciclistii de performanta au de multe zeci de ani multe trepte la bicle.
*


Depinde de ce fel de probe vorbim.

Cursierele de asfalt, evident cele de competitie, au o foaie (e adevarat foarte mare) si 4-5 pinioane.
Poate astea noi sa aiba mai multe, iar daca au e de fitze, ciclistii nu folosesc mai mult de 3-4 trepte.

Poate la probele de cross, downhill etc sa aiba mai multe pentru ca terenul e foarte variat si ai nevoie.
M.C.
QUOTE(Bicicleta galbena @ 26 Jul 2016, 23:22)
In sapte ani n-a umblat nimeni la a mea
*


Ie mai greu la inceput,da' dupe aceia te obisnuiesti...... icon_mrgreen.gif
Bicicleta galbena
'Tumesc frumos, ce inseamna un om cu esperienta vetii! biggrin.gif

M.C.
Stai ca apare acumasa iecspertu' si ne iecsplica ce si cum..... icon_mrgreen.gif .
Iecspert care de fapt ie doi.Unu cu botoane si unu cu tratamente furajere.......... tongue.gif icon_mrgreen.gif biggrin.gif
cread
Oameni buni , la ce e reclama cu nenea care renoveaza o magazie , umple tavanul de luminite , vin sotia cu copilul si se uita pe tavan si se bucura? Ca mor . Vreau becuri ca alea si nu stiu ce sa caut . Multumesc.
Fratzica
Asa ceva?

Link
cread
Nu , sunt ca niste becuri normale , transparente , de diferie marimi , care lumineaza putin , adica te poti uita la ele fara sa te deranjeze ,,,
Fratzica
user posted image

Becuri Edison?

P.S. N-am vazut reclama radmasa.gif
cread
Fratzica esti number 1! imbratisare.gif
Fratzica
04.gif Vezi ca au ceva consum pentru cata lumina produc, nenea ala care a umplut tavanul de luminite probabil statea langa centrala laugh.gif
MuciX
Au aparut unele cu led. Acelasi efect la consum mai mic.
iulia_boris
Astea.s d.alea din filme de groaza..Cu molii imense roind pe langa ele..
CGB
stie careva sa foloseasca un multimetru? am o jucarie d-asta (e digitala si pare foarte jmechera), dar n-am manual la ea. si are o groaza de semne si butonase si plm.
daca pun o poza cu jmecheria imi spune careva ce face fiecare semn/butonas/gaura in parte?

p.s pe net n-am gasit nimic ptr ca e o jucarie de pe la finalul anilor 90. care a stat sigilata in cutia originala, uitata intr-un sertar.

pe cutia lui scrie ST&T DNM 645. banuiesc ca asta e modelul. poate are careva ceva identic.
VladSoare
În principiu nu-i mare șmecherie. Alegi ce vrei să măsori, pui bețele pe obiectul de măsurat și vezi pe ecran valoarea. Trebuie doar să ai grijă ca ceea ce măsori să se afle în domeniul ales (adică să nu bagi firele în priză cînd selectorul e pus pe 0-100V, de exemplu).
Pune o poză și vedem.
vali1971ro
ST&T DNM 645

DC max 1000V
AC max 500V
Rezistente max 20M
Betametru bipolare npn/pnp
Jonctiuni
Capacimetru max 20uF
Ampermetru max 10A
Frecventmetru max 20MHz (TTL)

pozitionezi selectorul in functie de ce vrei sa masori si sondele in "orificiile" corespunzatoare (V,A, Hz, etc)
vallixx
Nu-i chiar atat de simplu, mai mine ne zici ce vrei sa masori.

De exemplu pentru tensiuni si rezistente , aparatul de masura se leaga in paralel in timp ce pentu curent (amperi) trebuie inseriat in circuit.
CGB
o sa pun poze ca asa pe vorbe nu pricep.
vreau sa masor:
1. cum functioneaza statorul (magnetoul) la motoreta. asta stiu ca scoate curent AC.
2. daca incarca bateria cum trebuie
3. cum merge releul de incarcare. asta e pe DC. din magnetou transforma AC in DC si duce la baterie.

sau asa stiu io. daca stiu gresit....plm se lasa cu defectiuni.
VladSoare
Nu poză. Mai bine o schiță. naughty1.gif
luck33ro
Lasati ma omu ca da foc motociletei... VEzi mah pe youtub ca iti arata aia ca pentru hamericani prosti smile.gif
Lampard
Oare care-i treaba cu proiectul "casa verde" am auzit ceva la radio ca se dau bani pt izolarea casei.
CGB
QUOTE(CGB @ 30 Jul 2016, 09:23)
o sa pun poze ca asa pe vorbe nu pricep.
vreau sa masor:
1. cum functioneaza statorul (magnetoul) la motoreta. asta stiu ca scoate curent AC.
2. daca incarca bateria cum trebuie
3. cum merge releul de incarcare. asta e pe DC. din magnetou transforma AC in DC si duce la baterie.

sau asa stiu io. daca stiu gresit....plm se lasa cu defectiuni.
*


Asta e scula. Ce face fiecare gaurica si fiecare semnulet.
vallixx
In stanga sus masori volti adica tensiuni, valorile reprezinta maxima, adica daca ai de masurat 220V in pui pe 500, pentru ca daca il pui pe 200 si ii dai 220, ii bubui siguranta.

Stanga jos masori curent adica amperi, iar mai jos e pentru jonctiunile tranzistoarelor, nu cred ca te vei folosi de ele.

Dreapta sus e pentru condensatoare, capacitati, din nou cred ca nu vei avea nevoie.

Dreapta jos e pentru rezistente, aici trebuie sa ai baterie in aparat, bateria alimenteaza rezistorul si ii da valoarea. La fel si aici, pui aparartul pe valoarea mai mare decat estimezi sa aiba rezistorul.

Selectorul AC/DC de sus este pentrul tipul curentului, alternativ sau continuu.
Pentru priza de exemplu il pui pe AC si pe 500V. Pt bateria auto pui pe DC si 20V

Gaurile

A doua e cea de minus, cea cu semn de impamantare, ca o sageata.

Prima gaura e pentru rezistente si volti, pui plus acolo si minus pe gaura 2

A treia e pentru curent, de max juma de amper si trecut prin siguranta, orice curent mai mare bubuie siguranta, pui plus acolo si minus in gaura 2

Ultima e pentru curent mare , peste 0.5 amperi, dar max 10A, pui plus acolo, minus tot la 2. Circuitul asta nu are siguranta, curent mai mare beleste aparatul.

La masurarea tensiunii, adica volti, plusul in gaura 1, minus in gaura 2.
Plusul de la aparat pe plusul bateriei, minus la minus. Daca pe ecran iti da valoarea cu minus (-12V) inseamna ca ai pus plusul aparatului pe minusul bateriei si invers, adica polaritatea e inversata
Ai grija la selectorul AC/DC, cand masori volti conteaza daca e AC sau DC.

La masurarea rezistentei nu conteaza polaritatea, curentul circula oricum, asa ca iti indica doar valoarea.

La curent, adica amperi, e mai ciudat si nu cred ca il vei utiliza pentru amperi. Acolo trebuie inseriat.

Sper ca am fost coerent.
M.C.
QUOTE(vallixx @ 31 Jul 2016, 22:34)
Sper ca am fost coerent.
*


Zici tu? tongue.gif icon_mrgreen.gif
Analizind corect postul,ca concluzie,este groaznic de bine explicat ! 053.gif icon_mrgreen.gif
vallixx
Si tine cont ca eram inainte de salatica..... tongue.gif
M.C.
Z'dai seama.... tongue.gif icon_mrgreen.gif
CGB
Valix tati esti boier. Cam 25% din ce ai spus le intuiam si io, da' nu eram sigur. Sarumana. Cum ajung acasa il testez pe prize. Daca nu mai scriu....ori ai explicat ceva gresit, ori a avut aparatu defect de fabricatie.
luck33ro
radmasa.gif
Eu am o nedumeriire - am pus un incarcator pe baterie fiind conectata la masina si i-am dat cheie pe urma nu a mai mers (sau cel putin asa pare - nu mai scoate tensiune deloc)- am comis-o grav?
Dacus_Malus
Ce fel de incarcator?
luck33ro
charger 12v care merge pana la 80 Ah.. .ala cred ca s-a bulit, ca bateria acum merge dupa ce am rulat masina 100km
CGB
Belea. L.am varat in priza si am scapat. Am avut cea emotii ce.i drept. Apoi am masurat niste baterii. Belea.
Acu vine greul. Vreau sa masor urmatoarele sa vad daca sint ok: statorul (magnetoul) si releul de incarcare la motoreta. Stiu ca normal se masoara direct cum incarca bateria cu motorul mergand si daca scoate cat trebuie inseamna ca si statorul si releul sint ok. Dar eu vreau sa le masor separat pe fiecare in parte.
Ptr stator stiu doar ca scoate AC si are 3 fire. Deci selectez AC la multimetru. Mai departe cum fac? Explica.mi ca la prosti te rog. Motor oprit sau pornit? Sau cum kkt.
Acelasi lucru ptr releul de incarcare. Are 5 fire. Cele 3 care vin de la stator si care.s prinse intr.o mufa si inca doo fire ca duc la baterie si.s in alta mufa. Am vazut niste filmulete in care se masurau statorul si releul fiind scoase de pe motoreta. N.am priceput mare lucru. Eu o sa le masor fiind montate pe motor, ca mde e complicat sa scot statorul. Releul n.ar fi problema.

Care rade ca nu stiu d.astea, sa faca diaree!
luck33ro
Deci nu e nevoie sa le verifici separat daca incarca in limitele normale... smile.gif Pui la borne cu motorul pornit si vezi cat scoate- ce te coiesti atat?
CGB
Asa e cel mai logic si mai simplu. Da' de ce sa fie logic si simplu?
Vreau io sa stiu cum se face.
luck33ro
Tu stii care e dusmanul binelui?
gabize
Ninja? huh.gif
luck33ro
Faina... laugh.gif
Dacus_Malus
@ninja:
la incarcatorul tau de baterii (redresor) mai mult ca sigur ca s-a ars grupul de diode.
VladSoare
Făina e dușmanul binelui? Cum așa? huh.gif biggrin.gif tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.