gabize
26 Jul 2016, 19:10
Cegebeul pe unde e?
luck33ro
26 Jul 2016, 19:10
Las-o in pace ca poate dai de meserisi si mai rau o strici
Dusmanul binelui e si mai binele
Dupa 9 ani i-am completat 25% ca prostu, ca aveam geamu murdar si eu credeam ca nu dezabureste bine
iulia_boris
26 Jul 2016, 19:21
Daca nu-i obosita de ce sa umbli la ea? Cand n-o mai raci atunci refaci umplerea.
VladSoare
26 Jul 2016, 19:46
Păi pentru că așa se zice din bătrîni, cică trebuie verificat freonul anual, bla bla bla. Sigur, anual mi se pare exagerat, dar după cinci ani mă gîndeam că poate ar fi cazul.
Dar dacă ziceți voi s-o las în pace, o las.
luck33ro
26 Jul 2016, 20:52
Batranii aveau freon doar de la fasole...
Bicicleta galbena
26 Jul 2016, 21:22
In sapte ani n-a umblat nimeni la a mea, si pana n-oi simti ca aerul are o problema, nici n-am de gand.
gabize
26 Jul 2016, 21:33
Din ce-mi spunea un frigitehnist în timp ce revizuia clima de la sala serverelor, o instalație AC auto care nu are pierderi nu merită "revizuită". Mai ales dacă bagă bine aer rece.
andreist
26 Jul 2016, 22:37
Am masina din '91 la care nu s-a umblat la asa ceva dupa foile de intretinere, am masina din 2003 la care nu s-a umblat sigur la AC, am symbol din 2006 la care nu s-a umblat 101% la AC, am ... nu mai conteaza ca astalalta e din 2016. Cu anii faci tu calculele, eu cred ca nu trebuie cheltuiti bani si timp pe ceva care are sanse foarte mari sa fie ok inca 5 ani iar daca se strica nu influenteaza cu nimic mersul de la a la b, poate doar daca e cod galben de caldura.
iulia_boris
27 Jul 2016, 08:25
QUOTE(gabize @ 26 Jul 2016, 19:10)
Cegebeul pe unde e?
S-o fi insurat si actuala i-a taiat netu'..Ca sa nu-l piarda..
dan22y
27 Jul 2016, 08:59
QUOTE(VladSoare @ 26 Jul 2016, 19:57)
Dacă mașina face cinci ani în curînd, ar fi oare cazul să-i fac o verificare a aerului condiționat, o reîncărcare cu freon, etc.?
Megane-ul 2 din semnatura nu s-a umblat niciodata la AC. Merge bine, insa cred ca i-ar trebui o revizie... ma refer mai mult la uleiul din compresor. Mai mult ca sigur ca de 8 ani si cantitatea de freon nu mai e cea corespunzatoare.
Insa in practica, nu am mers pana acum la "meseriasul AC"
si din lene, insa mai mult din principiul ca inca merge bine.
luck33ro
27 Jul 2016, 09:04
Am eu cazanu de bulgarika la 19 anisori - clima bizonica rezista
QUOTE(dan22y @ 27 Jul 2016, 09:59)
Mai mult ca sigur ca de 8 ani si cantitatea de freon nu mai e cea corespunzatoare.
Am dus eu Mazdoiul anul trecut. "Pierderile" erau infime, in limitele normale si da, se uzeaza uleiul, in principal.
Mi-a zis omul ca am venit degeaba, dar ca rau nu are de ce sa faca.
Da'uleiul de ce il schimbati ca motorul trage,nu?
vallixx
27 Jul 2016, 11:11
Degradarea uleiului duce la ineficienta ungerii care duce la degradarea motorului.
Degradarea freonului nu strica instalatia, doar reduce eficienta ei.
Iar uleiul de la AC nu sufera degradari ca cel de la motor.
QUOTE(papa_mulo @ 26 Jul 2016, 15:24)
Ciclistii de performanta au de multe zeci de ani multe trepte la bicle.
Depinde de ce fel de probe vorbim.
Cursierele de asfalt, evident cele de competitie, au o foaie (e adevarat foarte mare) si 4-5 pinioane.
Poate astea noi sa aiba mai multe, iar daca au e de fitze, ciclistii nu folosesc mai mult de 3-4 trepte.
Poate la probele de cross, downhill etc sa aiba mai multe pentru ca terenul e foarte variat si ai nevoie.
QUOTE(Bicicleta galbena @ 26 Jul 2016, 23:22)
In sapte ani n-a umblat nimeni la a mea
Ie mai greu la inceput,da' dupe aceia te obisnuiesti......
Bicicleta galbena
27 Jul 2016, 18:56
'Tumesc frumos, ce inseamna un om cu esperienta vetii!
Stai ca apare acumasa iecspertu' si ne iecsplica ce si cum.....
.
Iecspert care de fapt ie doi.Unu cu botoane si unu cu tratamente furajere..........
Oameni buni , la ce e reclama cu nenea care renoveaza o magazie , umple tavanul de luminite , vin sotia cu copilul si se uita pe tavan si se bucura? Ca mor . Vreau becuri ca alea si nu stiu ce sa caut . Multumesc.
Fratzica
29 Jul 2016, 14:07
Nu , sunt ca niste becuri normale , transparente , de diferie marimi , care lumineaza putin , adica te poti uita la ele fara sa te deranjeze ,,,
Fratzica
29 Jul 2016, 14:51
Becuri Edison?
P.S. N-am vazut reclama
Fratzica esti number 1!
Fratzica
29 Jul 2016, 14:58
Vezi ca au ceva consum pentru cata lumina produc, nenea ala care a umplut tavanul de luminite probabil statea langa centrala
Au aparut unele cu led. Acelasi efect la consum mai mic.
iulia_boris
29 Jul 2016, 16:51
Astea.s d.alea din filme de groaza..Cu molii imense roind pe langa ele..
stie careva sa foloseasca un multimetru? am o jucarie d-asta (e digitala si pare foarte jmechera), dar n-am manual la ea. si are o groaza de semne si butonase si plm.
daca pun o poza cu jmecheria imi spune careva ce face fiecare semn/butonas/gaura in parte?
p.s pe net n-am gasit nimic ptr ca e o jucarie de pe la finalul anilor 90. care a stat sigilata in cutia originala, uitata intr-un sertar.
pe cutia lui scrie ST&T DNM 645. banuiesc ca asta e modelul. poate are careva ceva identic.
VladSoare
30 Jul 2016, 08:30
În principiu nu-i mare șmecherie. Alegi ce vrei să măsori, pui bețele pe obiectul de măsurat și vezi pe ecran valoarea. Trebuie doar să ai grijă ca ceea ce măsori să se afle în domeniul ales (adică să nu bagi firele în priză cînd selectorul e pus pe 0-100V, de exemplu).
Pune o poză și vedem.
vali1971ro
30 Jul 2016, 08:48
ST&T DNM 645
DC max 1000V
AC max 500V
Rezistente max 20M
Betametru bipolare npn/pnp
Jonctiuni
Capacimetru max 20uF
Ampermetru max 10A
Frecventmetru max 20MHz (TTL)
pozitionezi selectorul in functie de ce vrei sa masori si sondele in "orificiile" corespunzatoare (V,A, Hz, etc)
vallixx
30 Jul 2016, 09:08
Nu-i chiar atat de simplu, mai mine ne zici ce vrei sa masori.
De exemplu pentru tensiuni si rezistente , aparatul de masura se leaga in paralel in timp ce pentu curent (amperi) trebuie inseriat in circuit.
o sa pun poze ca asa pe vorbe nu pricep.
vreau sa masor:
1. cum functioneaza statorul (magnetoul) la motoreta. asta stiu ca scoate curent AC.
2. daca incarca bateria cum trebuie
3. cum merge releul de incarcare. asta e pe DC. din magnetou transforma AC in DC si duce la baterie.
sau asa stiu io. daca stiu gresit....plm se lasa cu defectiuni.
VladSoare
30 Jul 2016, 10:06
Nu poză. Mai bine o schiță.
luck33ro
30 Jul 2016, 12:59
Lasati ma omu ca da foc motociletei... VEzi mah pe youtub ca iti arata aia ca pentru hamericani prosti
Lampard
30 Jul 2016, 15:17
Oare care-i treaba cu proiectul "casa verde" am auzit ceva la radio ca se dau bani pt izolarea casei.
QUOTE(CGB @ 30 Jul 2016, 09:23)
o sa pun poze ca asa pe vorbe nu pricep.
vreau sa masor:
1. cum functioneaza statorul (magnetoul) la motoreta. asta stiu ca scoate curent AC.
2. daca incarca bateria cum trebuie
3. cum merge releul de incarcare. asta e pe DC. din magnetou transforma AC in DC si duce la baterie.
sau asa stiu io. daca stiu gresit....plm se lasa cu defectiuni.
Asta e scula. Ce face fiecare gaurica si fiecare semnulet.
vallixx
31 Jul 2016, 20:34
In stanga sus masori volti adica tensiuni, valorile reprezinta maxima, adica daca ai de masurat 220V in pui pe 500, pentru ca daca il pui pe 200 si ii dai 220, ii bubui siguranta.
Stanga jos masori curent adica amperi, iar mai jos e pentru jonctiunile tranzistoarelor, nu cred ca te vei folosi de ele.
Dreapta sus e pentru condensatoare, capacitati, din nou cred ca nu vei avea nevoie.
Dreapta jos e pentru rezistente, aici trebuie sa ai baterie in aparat, bateria alimenteaza rezistorul si ii da valoarea. La fel si aici, pui aparartul pe valoarea mai mare decat estimezi sa aiba rezistorul.
Selectorul AC/DC de sus este pentrul tipul curentului, alternativ sau continuu.
Pentru priza de exemplu il pui pe AC si pe 500V. Pt bateria auto pui pe DC si 20V
Gaurile
A doua e cea de minus, cea cu semn de impamantare, ca o sageata.
Prima gaura e pentru rezistente si volti, pui plus acolo si minus pe gaura 2
A treia e pentru curent, de max juma de amper si trecut prin siguranta, orice curent mai mare bubuie siguranta, pui plus acolo si minus in gaura 2
Ultima e pentru curent mare , peste 0.5 amperi, dar max 10A, pui plus acolo, minus tot la 2. Circuitul asta nu are siguranta, curent mai mare beleste aparatul.
La masurarea tensiunii, adica volti, plusul in gaura 1, minus in gaura 2.
Plusul de la aparat pe plusul bateriei, minus la minus. Daca pe ecran iti da valoarea cu minus (-12V) inseamna ca ai pus plusul aparatului pe minusul bateriei si invers, adica polaritatea e inversata
Ai grija la selectorul AC/DC, cand masori volti conteaza daca e AC sau DC.
La masurarea rezistentei nu conteaza polaritatea, curentul circula oricum, asa ca iti indica doar valoarea.
La curent, adica amperi, e mai ciudat si nu cred ca il vei utiliza pentru amperi. Acolo trebuie inseriat.
Sper ca am fost coerent.
QUOTE(vallixx @ 31 Jul 2016, 22:34)
Zici tu?
Analizind co
rect postul,
ca concluzie,este groaznic de bine explicat !
vallixx
1 Aug 2016, 07:30
Si tine cont ca eram inainte de salatica.....
Z'dai seama....
Valix tati esti boier. Cam 25% din ce ai spus le intuiam si io, da' nu eram sigur. Sarumana. Cum ajung acasa il testez pe prize. Daca nu mai scriu....ori ai explicat ceva gresit, ori a avut aparatu defect de fabricatie.
luck33ro
1 Aug 2016, 11:57
Eu am o nedumeriire - am pus un incarcator pe baterie fiind conectata la masina si i-am dat cheie pe urma nu a mai mers (sau cel putin asa pare - nu mai scoate tensiune deloc)- am comis-o grav?
Dacus_Malus
1 Aug 2016, 13:31
Ce fel de incarcator?
luck33ro
1 Aug 2016, 13:48
charger 12v care merge pana la 80 Ah.. .ala cred ca s-a bulit, ca bateria acum merge dupa ce am rulat masina 100km
Belea. L.am varat in priza si am scapat. Am avut cea emotii ce.i drept. Apoi am masurat niste baterii. Belea.
Acu vine greul. Vreau sa masor urmatoarele sa vad daca sint ok: statorul (magnetoul) si releul de incarcare la motoreta. Stiu ca normal se masoara direct cum incarca bateria cu motorul mergand si daca scoate cat trebuie inseamna ca si statorul si releul sint ok. Dar eu vreau sa le masor separat pe fiecare in parte.
Ptr stator stiu doar ca scoate AC si are 3 fire. Deci selectez AC la multimetru. Mai departe cum fac? Explica.mi ca la prosti te rog. Motor oprit sau pornit? Sau cum kkt.
Acelasi lucru ptr releul de incarcare. Are 5 fire. Cele 3 care vin de la stator si care.s prinse intr.o mufa si inca doo fire ca duc la baterie si.s in alta mufa. Am vazut niste filmulete in care se masurau statorul si releul fiind scoase de pe motoreta. N.am priceput mare lucru. Eu o sa le masor fiind montate pe motor, ca mde e complicat sa scot statorul. Releul n.ar fi problema.
Care rade ca nu stiu d.astea, sa faca diaree!
luck33ro
1 Aug 2016, 14:28
Deci nu e nevoie sa le verifici separat daca incarca in limitele normale...
Pui la borne cu motorul pornit si vezi cat scoate- ce te coiesti atat?
Asa e cel mai logic si mai simplu. Da' de ce sa fie logic si simplu?
Vreau io sa stiu cum se face.
luck33ro
1 Aug 2016, 20:30
Tu stii care e dusmanul binelui?
Ninja?
luck33ro
1 Aug 2016, 21:54
Faina...
Dacus_Malus
2 Aug 2016, 08:32
@ninja:
la incarcatorul tau de baterii (redresor) mai mult ca sigur ca s-a ars grupul de diode.
VladSoare
2 Aug 2016, 08:59
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.