Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Coltul nedumeritilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542
spy_oh_joy1389
QUOTE(corneliassy @ 11 Feb 2015, 21:51)

Informațiile și le-a luat din presa și cică presa tace...
luck33ro
Nu-mi place deloc privirea lu Putin ... unsure.gif
iulia_boris
Zice'io tot va belesc'..
str77
Acordul de la Minsk suna mai mult a strategie de amanre:

http://www.mediafax.ro/externe/acord-de-in...-video-13816562
VladSoare
Funcția de "traffic announcements" a radiourilor de mașină are vreun rol în România? Există vreun post de radio românesc care emite informații de trafic?
UXE
Nu
spy_oh_joy1389
QUOTE(luck33ro @ 12 Feb 2015, 10:08)

https://www.youtube.com/watch?v=I-ZeuTLrQUs
Se pare că e un instantaneu. Dând mâna cu Poroshenko a înclinat un pic capul și a zâmbit.
luck33ro
Zambetul ala sadic, de criminal in serie, mi-a atras si mie atentia unsure.gif
VladSoare
Mă uit pe saitul Nissan România și printre modele nu mai văd Patrolul. Ce se întîmplă? L-au scos din producție? Pathfinder se vrea a fi înlocuitorul lui?
Sau există încă, dar nu se importă în România?

Macione
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Patrol

Nu se mai importa.
UXE
Intrebare: analizele de sange le pot face gratuit cu trimitere de la medicul de familie o data pe an sau o data la doi ani? Cum e legea?
Tamango
1 data pe an ...
UXE
Cica alea de preventie , o data la 3 ani... ptr pers de pana in 40 de ani. Peste aceasta varsta e intr-adevar anual.

Deci eu platesc anual asigurare ca sa am drept de analize gratuite o data la 3 ani.

Mwe masiva !
Tamango
Te minte bre, e anual la toata lumea ...
UXE
Ai vreun text de lege?
Tamango
Nu e lege, e un ordin al casei de asigurari. De fapt nu stiu sigur ce e, stiam ca daca lucrezi ca salariat iti da obligatoriu medicul de medicina muncii, daca nu, cel de familie ...
vallixx
Este anual. Si ti-l da medicul de familie.
Medicina muncii doar face un control clinic o data pe an angajatilor.
Din cate stiu nu iti pot da analizele gratuite. Iti pot da analize de facut, dar te trimit la medicul de familie daca le vrei gratuite.

Si daca ai un medic specialist, care te investigheaza de ceva si iti da sa faci aceleasi analize, medicul de familie daca e de treaba ti le poate da 2 ori intr-un an , dar sa fi trecut macar 6 luni de la ultima data cand ti le-a dat gratuit.

Practic nu ti le poate da in ianuarie si februarie, trebuie sa fie macar 6 luni intre ele.

Verificat pe mine in 2013 si 2014.
marian-j
Pot confirma ce zic colegii Tamango si vallixx, dar nuantez oleaca.
La mine pe plantantie e o chestie absolut obligatorie controlul anual al sanatii.Analize de sange, ekg, audio,acuitate vizuala, plamani, etc.Daca doftoroaia de la "medicina muncii" nu-mi da ok, n-am ce sa caut la munca!Nu ma prezint la control in timp util?Out!Mi se bareaza condica de prezenta!
Si sa nu uit:iesi de la doftoroaie si intri la psihopupu.Acolo e un shrink si unul de la "glumeti".Interviu, desene, cifre pe pereti, test scris, joystick cu siruri de cifre, litere si patratele.Bolunzesti! wacko.gif
Totul gratis(adica pe spezele angajatorului) si restrictiv.Daca unul dintre doctori spune ca esti defect, nu ai ce sa cauti la munca pana nu faci dovada clara ca esti "reparat".
vallixx
Si analizele de sange ti le da doftoresa de la medicina muncii?

Edit: stai asa ca noi confuzam

Analizele anuale gratuite ti le da medicul de familie si sunt suportate de Casa de Asigurari.
Cred ca la ele se refera colegu' UXE.

Analizele de la medicina muncii nu sunt gratuite, intr-adevar nu le platesti, dar ele nu sunt platite de fapt de angajator?
marian-j
Nu,asistentele recolteaza probele si le trimit la un laborator acreditat.
Doftoroaia primeste personal rezultatele, si daca are ceva de comentat trebuie sa ma conformez.
LE
Da,toate aceste analize sunt suportate de angajator.Lucrez intr-un domeniu cu grad ridicat de atentie privitor la siguranta circulatiei(transport de persoane).
vallixx
OK, deci laboratorul acreditat ti le face pe bani.
Chiar daca nu ii platesti tu din buzunar, ele nu sunt gratuite....sau mai pe romaneste spus, nu sunt "alea gratuite"....
marian-j
Uof, da' grabit mai esti!
Am raspuns mai sus.
vallixx
Asa suntem noi "miticii"..... radmasa.gif
marian-j
04.gif
vallixx
Ce sa-i faci bre nea mariane......noi sunterm mai grabiti, la noi TAB- urile nu pleaca la prima cheie tongue.gif ........ce-i pacat este ca avem destui nesimtiti care ne cam aduc faima proasta.

Dar na, uscaturi gasesti peste tot.
iulia_boris
QUOTE(marian-j @ 20 Feb 2015, 00:39)
Pot confirma ce zic colegii Tamango si vallixx, dar nuantez oleaca.
La mine pe plantantie e o chestie absolut obligatorie controlul anual al sanatii.Analize de sange, ekg, audio,acuitate vizuala, plamani, etc.Daca doftoroaia de la "medicina muncii" nu-mi da ok, n-am ce sa caut la munca!Nu ma prezint la control in timp util?Out!Mi se bareaza condica de prezenta!
Si sa nu uit:iesi de la doftoroaie si intri la psihopupu.Acolo e un shrink si unul de la "glumeti".Interviu, desene, cifre pe pereti, test scris, joystick cu siruri de cifre, litere si patratele.Bolunzesti! wacko.gif
Totul gratis(adica pe spezele angajatorului) si restrictiv.Daca unul dintre doctori spune ca esti defect, nu ai ce sa cauti la munca pana nu faci dovada clara ca esti "reparat".
*


Asa-i cand esti la siguranta circulatiei..
spy_oh_joy1389
QUOTE(UXE @ 19 Feb 2015, 19:16)
Intrebare:  analizele  de sange le pot face gratuit cu trimitere de la medicul de familie  o data pe an sau o data la doi ani?  Cum e legea?
*


Tocmai le-am făcut eu cu trimitere de la medicul de familie, gratuit.
VladSoare
Am citit pe net despre ESP o grămadă de laude, de explicații asupra modului de funcționare, de argumente pro și contra, etc. Dar nu am găsit nicăieri un răspuns clar la ceea ce mă interesează. Așa că vă întreb și pe voi.

În cazul în care intri în curbă cu viteză prea mare și mașina pierde aderența pe față și subvirează, îndreptîndu-se rapid spre contrasens (sau spre șanț, dacă curba-i la stînga), ce ar trebui să faci? Să te abții de la orice încercare de corecție? Pur și simplu să îndrepți volanul în direcția traiectoriei dorite și nimic altceva, doar să lași ESP-ul să facă singur toată treaba?

Cu o mașină fără ESP, dacă subvirezi poți corecta fie reducînd puțin unghiul de bracaj, fie frînînd puțin ca să împingi spatele spre exterior și accelerînd în momentul în care mașina se înscrie pe traiectorie, și poate că mai sînt și alte metode. Dar dacă faci asta cînd ai ESP, nu-l dai peste cap? Dacă ESP-ul se bazează pe poziția volanului ca să-ți ghicească intențiile, iar tu dai din volan căutînd aderența, nu-l derutezi? Dacă el vrea să frîneze individual fiecare roată cum crede el de cuviință, iar tu apeși pe pedala de frînă, nu-l deutezi? De asemenea, din accelerație nu poți corecta nimic, pentru că ESP-ul reduce accelerația indiferent de ce faci tu cu pedala.
Și-atunci ce trebuie să faci în momentul în care simți că pierzi controlul și intervine ESP-ul? Doar să ții direcția încotro vrei să mergi (și nu corectînd-o, cum ai avea tendința s-o faci), să slăbești accelerația și să-l lași pe el să facă totul, fără să-ți mai bați capul cu vreo corecție? Sau dimpotrivă, să încerci să-l ajuți corectînd și tu cum poți?
b76bgaarh
masina este rwd sau fwd?

la fwd cel mai intelept lucru,e sa calci ambreiajul si sa o lasi pe ea sa revina pe trasa. (pt reiseri de pe forum, asta e modul recomandat de volvo)

la biemve bagi drift mancatasssssssssssssssssss.
VladSoare
Sorry, la FWD mă gîndeam.
OK, deci o lași în pace să facă ce știe ea. E bine de știut, pentru că prin manuale nu prea scrie explicit chestia asta. Ți se spune ce mișto e ESP-ul și cît de mult te ajută, dar nu și ce anume trebuie să faci, concret, cînd îl ai.
vallixx
E o discutie lunga si care s-a mai purtat in contradictoriu pe topicul de Clio.

ESP-ul este un sistem de senzori care analizeaza si comanda diversele sisteme automate ale masinii. El masoara unghiul volanului, viteza de rotatie individuala a fiecarei roti (prin senzorul de ABS), acceleratia laterala.....etc. Cand considera ca s-a rupt aderenta, el comanda Traction Controlul careface corectia (si aici era cea mai mare contradictie pe topicul de Clio ) exclusiv din frana prin sistemul ASR. El franeaza selectiv rotile, indiferent de ce faci tu cu pedala de frana. Deci nu prea il incurci cu frana pt. el te bypass-eaza.

Reducerea cuplului pe rotile motrice se face nu ca sa corijeze trasa ci doar ca sa te impiedice pe tine sofer sa incurci Traction Controlul sa isi faca treaba. Adica sa nu accelerezi cand el incearca prin franare sa te corecteze.

De obicei intr-o situatie de urgenta, cand s-a pierdut aderenta, este normal ca tu sofer, din instinct, sa incerci sa corijezi. Trebuie sa ai o foarte mare stapanire pe tine sa fii calm si lasi masina sa-si faca treaba, de aia sistemul e gandit astfel incat sa te cam ignore pe tine, tocmai pentru ca tu te poti panica. De aia degeaba calci tu frana pentru ca masina franeaza tot cum stie, de aia degeaba calci tu acceleratia pentru ca masina nu o sa te asculte.

Singurul lucru unde poti sa incurci un pic ESP-ul este, cred, la unghiul volan, insa cred ca si acolo nu e prea mare problema intrucat senzorii unghiului volan au viteza mare de lucru iar sistemul se readapteaza oricum mult mai rapid decat poti tu sa-l incurci din volan.

Ca atare, parerea mea e ca orice ai face tu, masina isi va face treaba ei si nu prea poti sa o incurci indiferent ca faci ceva sau ca doar stai cuminte si o lasi pe ea sa faca treaba.
Cel mai bun lucru e sa incerci sa nu bruschezi comenzile.

Aaaa si cred ca e o greseala mare sa calci ambreiajul. Cred ca masina trebuie sa stea in viteza, ca atunci cand ai prins ceva aderenta, sa-te poata inscrie pe traiectoria corecta.
b76bgaarh
ce intelegi sa stea n viteza? acceleratia in aceeasi pozitie? ridici piciorul de pe acceleratie da o lasi in frana de motor? accelerezi sa maresti "frecarea"?


ps astia imi dau dreptate. si explica si de ce trebuie sa calci ambreiajul.

http://www.drivingfast.net/techniques/wint...echniques.htm#3

vallixx
Sa stea in viteza adica sa stea intr-o treapta de viteza, sa nu o lasi pe liber.
Calcand ambreiajul practic o lasi pe liber.
Si ridici piciorul de pe accelearatie......daca nu cumva deja l-ai ridicat si l-ai pus pe frana cand ai sesizat ca pierzi aderenta.
b76bgaarh
citeste linku, o sa intelegi.

ti-am zis, acelasi metode erau prezentate si de volvo pt fwd. in testele lor chiar functiona pe zapada, mazga etc.
luck33ro
Nu apesi ambreiajul in niciun caz... aia dau sfaturi pentru scolile de soferi probabil tongue.gif unde se circula in tr. 1 a ...
b76bgaarh
exact ninja ce stie volvo, tu si base calcati frana.
luck33ro
Adica tu si Copilotu apasati ambreiajul ca asa zice Volvo? smile.gif Mai puneti si mana pe volan sa vedeti cum e, nu mai stati cu manualele/hartile atata in mana wink.gif
b76bgaarh
la tine copilotu apasa ambreiajul? tot nu ai terminat scoala de soferi, mai ninjac postac.
vallixx
Aici si Aici nu zice decat sa iei picioru' din gaz.

Acum....mama ma'sii.....au logica ambele explicatii.
gabize
Cel mai simplu și la subiect răspuns pe care l-am primit despre ESP (citez din memorie):
"Esâpâu' se chinuie să țină mașina pe drum. Problema lui însă e că nu știe cât de lat e drumu' și nici dacă o cotește la stânga sau la dreapta."
betamax
Da' pentru 4WD ? Ca si Vlad are un Dusterica.
b76bgaarh
il tine in fwd ca in 4wd consuma prea mult.

VladSoare
La Dusterică n-am ESP. L-au lansat la o lună sau două după ce am luat eu mașina. sad.gif plange.gif
Pe Mondeo am, dar ăla-i automat, așa că dilema cu ambreiajul am rezolvat-o. biggrin.gif
andreist
ESP'ul teoretic ar trebui sa functioneze ( a se citi ajute ) indiferent de actiunile soferului atat timp cat soferul incearca sa indice o anumita directie. Niciodata nu va incerca sa corecteze unghiul rotilor (adica sa-i spuna soferului ca e mai bine sa o ia cu 5cm mai la dreapta ). Daca chiar vrei sa o iei la dreapta, apoi tine volanul fix pe unde vrei sa o iei si el va corecta ce/cum va putea indiferent de pedalele care le apesi. Frana daca este apasata, masina va incepe sa franeze/reduca viteza mult mai mult decat ESP'ul de unul singur. Sistemul ESP prezentat in reclame sau de diversi producatori este mult mai laudat decat ce poate face el in realitate.Unul din exemplele personale: pe cod galben acum vre-o 4 ani, un betiv ( kamikaze ) cu 2.35% alcolemie ( probabil mai mult, ambulanta a venit dupa 1 ora si 20 minute si ajuns la spital dupa inca 30 minute ) a crezut ca e japonez si ataca americanii si a inceput sa fuga de pe contrasens in vederea traversarii E85 in afara satului. De la 60km/h am reusit franare pana la 40 km/h si aducerea masinii in partea cea mia din dreapta a carosabilului, iar el mi-a intrat in portiera stanga in zona stalpului de la parbriz, iar masina s-a invartit 720 de grade ( adica s-o rotit de 2 ori ) ajungand aproape de santul de pe contrasens. Norocul meu este ca nu exista nimeni pe partea respectiva a carosabilului decat la o distanta considerabila. Daca la viteza respectiva ESP'ul in urma unui impact slab-moderat din lateral-fata nu a reusit sa tina traiectoria de deplasare a masinii, nu m-as baza ca face minuni, asa ca take care cu bruscarea/rularea cu viteza prea mare chiar daca aveti acest sistem. Ajutorul major al acestui sistem il simti la accelerare pe carosabil deosebit de alunecos cand ai tractiune pe spate.

Pentru carcotasii care pot citi pe wikipedia ca la alcolemie de 1.80 la mie deja lesini/intrii in coma si nu are cum sa poata fi alergat pe drum european atasez constatarea juridica.
betamax
La 1,80 la mie era doar putin ametit. Poate n-ati auzit de baba care avea 6 la mie si era bine mersi. Aia ar fi trebuit sa fie moartea, ha ?
AndreiMR
ESP e foarte bun in anumite conditii. Sistemele mai noi sunt calibrate tocmai pentru a reduce subvirarea, ba chiar sa simuleze un diferential autoblocant. Teoretic, daca intri in viraj putin mai tare decat limita masinii, ESP va frana rotile in asa fel incat sa reduca subvirarea, chiar daca tu nu ai o reactie suficienta. Dar asta e valabil la viteze relativ mici. Inca nu s-a inventat sistemul care sa te salveze daca intri mult prea tare in viraj...cel putin nu pe un drum normal. Pe o pista de aeroport da, poate sa te tina departe de sant

Ca regula generala, pentru a corecta subvirarea trebuie sa transferi mai multa masa pe rotile din fata, concomitent cu virarea mai accentuata. Asta o faci ridicand piciorul de pe acceleratie, eventual si putina frana, in timp ce iei mai mult de volan...dar cu manevre fine, pentru ca daca faci brusc lucrurile astea risti sa arunci spatele in afara, si e mai greu sa corectezi asta. Teoretic, si aici ajuta ESP-ul, nu permite spatelui sa te depaseasca daca faci o astfel de manevra brusca, dar din nou, la viteze moderate.

Eu nu am reusit sa fac ESP-ul sa intre in actiune pe asfalt uscat si curat, s-a intamplat insa sa ma salveze cand am prins niste pietris pe un drum de munte, si recent, cand am prins o portiune de polei intr-un viraj. Insa in ambele situatii aveam viteza decenta, daca goneam ca dementul nu avea cum sa ma mai tina pe drum.

De asemenea, sistemele noi au capacitatea sa "sugereze" in volan directia in care trebuie manevrat pentru a corecta un derapaj. Nu mai stiu la care constructor e disponibila chestia asta, in orice caz unul premium...cred ca la Mercedes. Probabil ca in cativa ani se va generaliza si sistemul asta, desi iti spune sa iei dreapta sau stanga...dar nu iti spune cat de mult. Si, asa cum s-a intamplat si in accidentul de la Romana, de multe ori soferul corecteaza prea agresiv un derapaj, obtinand un efect invers decat cel dorit...si mult mai periculos
vallixx
QUOTE(Synyster @ 20 Feb 2015, 22:46)
De asemenea, sistemele noi au capacitatea sa "sugereze" in volan directia in care trebuie manevrat pentru a corecta un derapaj. Nu mai stiu la care constructor e disponibila chestia asta, in orice caz unul premium...cred ca la Mercedes.
*


Corect! Eu am experimentat-o la un ML. Sau GL.....nu mai stiu exact. Cred ca GL era totusi.

QUOTE(Synyster @ 20 Feb 2015, 22:46)
de multe ori soferul corecteaza prea agresiv un derapaj, obtinand un efect invers decat cel dorit...si mult mai periculos
*


Corect din nou, o subvirare corectata prea mult, urmata de neajustarea volanului dupa ce rotile au recapatat aderenta, te arunca intr-o supravirare de toata frumusetea.
AndreiMR
QUOTE(vallixx @ 20 Feb 2015, 23:45)
o subvirare corectata prea mult, urmata de neajustarea volanului dupa ce rotile au recapatat aderenta, te arunca intr-o supravirare de toata frumusetea.
*



Efectul asta e mult amplificat la anumite tipuri de reglaje ale sasiului/suspensiei. Poate fi distractiv, daca stii ce faci si daca ai spatiu larg pentru manevre, dar pentru majoritatea e periculos. Si destul de greu de corectat, mai ales daca n-ai ESP. In orice caz, alaturi de centura de siguranta, mie ESP-ul mi se pare ca e sistemul cel mai important dpdv al sigurantei. Face o diferenta enorma exact in situatiile uzuale, mers in limitele decentei cand esti surprins de schimbari ale aderentei, de viraje, cand faci manevre de evitare...una din masurile UE cu adevarat utile e ca a devenit obligatoriu.

vallixx
QUOTE(Synyster @ 21 Feb 2015, 00:20)
Poate fi distractiv, daca stii ce faci
*


I know. icon_mrgreen.gif
VladSoare
QUOTE(Synyster @ 20 Feb 2015, 22:46)
Ca regula generala, pentru a  corecta subvirarea trebuie sa transferi mai multa masa pe rotile din fata, concomitent cu virarea mai accentuata. Asta o faci ridicand piciorul de pe acceleratie, eventual si putina frana, in timp ce iei mai mult de volan...dar cu manevre fine, pentru ca daca faci brusc lucrurile astea risti sa arunci spatele in afara, si e mai greu sa corectezi asta.
*

Corect. Și aici intervine întrebarea mea: dacă ai ESP trebuie să mai faci asta? Nu riști să-l derutezi dacă umbli la frînă și la direcție, în condițiile în care el însuși vrea să controleze frîna și se bazează pe poziția volanului ca să știe ce să facă?
E mai bine să nu mai încerci nici o corecție, ci doar să îndrepți volanul înspre traiectoria dorită și să aștepți ca el să facă toată treaba?
Sau e mai bine să corectezi așa cum știi din teorie, așteptîndu-te ca el să înțeleagă ce faci și să colaboreze cu tine?

Pînă acum înțeleg că prima variantă ar fi cea corectă. unsure.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.