Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Coltul nedumeritilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542
gabize
QUOTE(M.C. @ 17 Jul 2016, 15:36)
Sau d-ăsta?
[attachmentid=1628038321]
icon_mrgreen.gif
*


Traviata d'ăla mai au părinții... îl țin pe post de mobilă, e vechi și plin de amintiri... El e vinovat pentru multe serate cu Roșu și Negru, Phoenix, Doru Stănculescu, Mircea Vintilă, Dida Drăgan... p'atunci încă nu-mi mijiseră tuleiele su' nas. biggrin.gif
VladSoare
Buton de pornire manuală n-are. L-am lăsat mai mult timp scos din priză, apoi cînd l-am băgat iar părea că și-a revenit. Dar cînd am încercat să-l pornesc a început iarăși să țăcăne, iar de data asta odată cu țăcănitul făcea și un cling și clipea unul dintre LED-uri. Și tot nu reacționa la comenzi.
Deci trebuie să chem doctorul. sad.gif


QUOTE(M.C. @ 17 Jul 2016, 14:36)
Dă care?
D-ăsta?
Sau d-ăsta?
*

Alea erau high tech. wub.gif
Ai mei aveau unul mai low-end, ca ăsta:
[attachmentid=1628038330]

Asculta tata Europa Liberă la el. Și Vocea Americii.
Pentru că pe-atunci bateriile nu se prea găseau, iar alea care se găseau erau mizerabile, îi făcuse tata la serviciu un transformator și-l folosea direct de la priză.
Ce vremuri...
meganus_bicorpus
Sigur are buton si de pornire, undeva prin zona filtrelor ar trebui sa fie.Al meu pleaca setata standard la 25 de grade, totul pe AUTO.in caz de urgenta e ok, macar nu mori de cald
luck33ro
Si mai poti incerca sa descarci condensatorul aflat in unitarea externa ... Vezi ca si telecomanda (la unele modele) are un buton de reset mic[attachmentid=1628038343] cauti temporary switch - cand nu merge telecomanda, sau lipseste
m3st_tce
Fiind nedumerit, postez aici.

Va rog sa verificati https://youtu.be/Ylq9O6t92_M?t=1628
Chiar imi place acest tip de sistem atentionare masina in unghi mort, pe care il gasesc mai vizibil si deci mai folositor. Insa in video el inceteaza sa mai semnalizeze tocmai cand masina, dupa schimbare de banda, trece in unghiul mort!
M-am uitat de cateva ori, eu zic ca sistemul nu functioneaza intotdeauna cum ar trebui (in cazurile anterioare a functionat corect!).
luck33ro
Nu cred ca-ti fura privirea clipocitu ala de 2 secunde
VladSoare
Sistemul e bun, dar poate să dea și rateuri. Scrie și în manual să nu te bazezi exclusiv pe el.
Pe Kuga merge foarte bine. Dă rateuri foarte rar, iar rateurile sînt întotdeauna "on the safe side", adică se mai întîmplă să se aprindă degeaba cînd trec pe lîngă un parapet metalic, dar nu mi s-a întîmplat să nu se aprindă în cazul unei mașini. Și are o oarecare inteligență, adică își dă seama repede că-i rateu și se corectează.

Singura problemă cu acest sistem este că trebuie să te uiți întîi spre oglindă. Adică e gîndit doar ca un ajutor suplimentar pentru șoferii normali, care au reflexul de a-și îndrepta privirea către oglindă cînd schimbă direcția. Dacă-i o proastă de Dîmbovița cu telefonul la ureche, sistemul ăsta nu ajută la nimic.
vallixx
Mda, un sistem mai bun ar fi ca masina sa detecteze:

- femeile la volan
- masinile cu numere de AG, PH, CT, DB
- BMW-urile ale caror soferi (98%) sunt cocalari

Cand oricare dintre conditii sunt indeplinite, sistemul sa se conecteze la telefonul proprietarului prin bluetooth, la sistemul audio, sa intrerupa maneaua si sa anunte: ba boule ai pe unul in unghiul mort, uita-te in (la alegere diverse posesiuni ale mamei soferului: morti, raniti, gatzi, gura....etc) ma-tii in oglinzi!

Hai care il patentam?
M.C.
QUOTE(vallixx @ 20 Jul 2016, 00:31)

- masinile cu numere de PH


*


slap.gif asteapta nervos.gif
buzasparta
Cum dracu sa pui intr-o gara la pasarela suspendata care leaga peronul de gara un lift ca ala dintr-un bloc?
m3st_tce
Daca se poate, se face!
Apropo, mai au si altii lift (casa lui e chiar in centrul imaginii de aici). Insa daca urcati in asta, asigurati-va ca aveti batista la voi, sau va tineti respiratia pt. 1min. E pe post de toaleta.
VladSoare
Păi normal că-i pe post de toaletă, dacă i-au primit cu brațele deschise pe unii care toată viața și-au făcut nevoile numai în nisip, la umbra cămilei. 243.gif
Dar dacă am înțeles eu bine, în cazul nostru problema nu era existența liftului, ci stilul lui.
buzasparta
Ma refeream la lift ca e mic pentru o gara.Plus ca scarile rulante din interios sunt si alea inguste, mai inguste decat un troler mediu.Un om mai corpolent trebuie sa stea oblic pe scara.
b76bgaarh
in lift trebuie sa intre decat scaunul pt handicap locomotor.

restul pe scari.
m3st_tce
... sau daca ai bagaje voluminoase.

QUOTE(VladSoare @ 20 Jul 2016, 10:09)
Păi normal că-i pe post de toaletă, dacă i-au primit cu brațele deschise pe unii care toată viața și-au făcut nevoile numai în nisip, la umbra cămilei. 243.gif
...

Am avut nesansa sa-l folosesc inainte de "exod".
vallixx
QUOTE(M.C. @ 20 Jul 2016, 08:37)
slap.gif  asteapta nervos.gif
*


Persoanele de fata sunt intotdeauna excluse.

sau

Persoanele excluse sunt intotdeauna de fata.

Cum era mah asta? huh.gif

M.C.
Da!
VladSoare
Se dă un boiler electric. Nu instant, ci unul simplu, clasic.
Pe admisia de apă rece are un regulator de presiune, cu manometru.

La chiuvete se întîmplă așa:
Apa rece are întotdeauna presiune mare și constantă. Pot s-o las să curgă oricît, că presiunea nu scade. Mai mare dragul.
Apa caldă începe să curgă cu presiune mare, dar apoi presiunea scade constant, ajungînd aproape inutilizabilă. Cînd se întîmplă asta, văd și pe manometrul regulatorului cum scade presiunea de intrare în boiler. Deci arată ca și cum apa rece n-ar mai avea presiune destulă ca s-o împingă pe aia caldă din boiler, ceea ce este ciudat avînd în vedere că la chiuvetă apa rece curge de n-are treabă. Pare ca și cum boilerul ar încerca să "sugă" din rețea mai repede decît poate rețeaua să-i dea, ceea ce mi se pare absurd.

Oare e regulatorul de presiune defect?
Sau altceva?

M-am gîndit că poate e boilerul înfundat cu calcar, dar asta n-ar explica de ce apa caldă curge totuși foarte bine un timp. Dacă ar fi înfundat, m-aș aștepta să n-aibă presiune niciodată, nici măcar în primele minute. Și n-ar explica nici de ce scade presiunea de intrare. unsure.gif
luck33ro
Care e rostul regulatorului de presiune? De obicei la boiler se pune o clapeta unisens sa nu o ia apa calda inapoi... smile.gif
VladSoare
Nu știu. Probabil ca să protejeze boilerul de o eventuală suprapresiune din rețea. Așa mi l-au montat ei, iar cît timp a mers totul bine nu mi-am pus întrebări.
A mers foarte bine un timp. Doar acum, recent, a început să se manifeste problema.
luck33ro
Boiler electric sa nu reziste la retea nu am vazut - oricum supapa de sens clasica a boilerelor are si un ventil de suprapresiune care scuipa apa daca creste presiunea smile.gif Recomand schimbarea porcariei de regulator cu una d`asta!

VladSoare
Hmmm, deci zici că regulatorul ăla e de vină? Și atunci manometrul nu indică presiunea de intrare, ci pe cea de ieșire din regulator? unsure.gif

Altă nedumerire: cum naiba se face că acum treizeci de ani mașinile se descurcau bine-mersi cu trei trepte de viteză, avînd totuși accelerații și viteze maxime similare cu majoritatea mașinilor populare de azi, în schimb azi au nevoie de cîte șase, șapte, opt? huh.gif
R19/16v
Da-ne un exemplu.
gabize
Trabant biggrin.gif
luck33ro
QUOTE(VladSoare @ 25 Jul 2016, 21:40)
Hmmm, deci zici că regulatorul ăla e de vină? Și atunci manometrul nu indică presiunea de intrare, ci pe cea de ieșire din regulator? unsure.gif

Altă nedumerire: cum naiba se face că acum treizeci de ani mașinile se descurcau bine-mersi cu trei trepte de viteză, avînd totuși accelerații și viteze maxime similare cu majoritatea mașinilor populare de azi, în schimb azi au nevoie de cîte șase, șapte, opt? huh.gif
*



depinde unde e montat manometrul... si oricum manomentrul nu ajuta la nimic e doar de fitze happy.gif
vallixx
QUOTE(VladSoare @ 25 Jul 2016, 20:40)
Altă nedumerire: cum naiba se face că acum treizeci de ani mașinile se descurcau bine-mersi cu trei trepte de viteză, avînd totuși accelerații și viteze maxime similare cu majoritatea mașinilor populare de azi, în schimb azi au nevoie de cîte șase, șapte, opt? huh.gif
*


Ori aveau accelaratii similare deci cutiile erau scurte, ori aveau viteze maxime deci cutiile erau lungi. Ca rapoarte ma refer. Desi tind sa cred ca totusi nu aveau nimic similar cu cele de azi.

Altceva ce nu aveau erau normele UE, care gatuie motorul de il iau toti dracii, cu EGR, cu catalizatoare, cu 12345 de filtre,....... caz in care cum ai putea sa scoti consumuri mici si reprize decente, eventual si viteze de croaziera, dintr-un motor gatuit daca nu apelezi la demultiplicare?

Cum urnesti o tona de masina cu motoare de 0.8-0.9 in trei pistoane? Turbo si rapoarte.

Plus ca daca ai cutie automata si soferul nu trebuie sa amestece in cutie ca apucatul....care ar fi problema sa ai 6-7 trepte?

Bun, 7-8 rapoarte mi se par si mie fitze, dar 5-7 sunt necesare, cred.
MuciX
Masinile erau si mult mai usoare, deci GMP se simteau mai elastice.
Pe langa asta, nu se punea accent pe eficienta GMP, consumul era ceva orientativ, deci nu era imperios necesar ca motorul sa se afle mereu in banda de eficienta maxima.
O cutie cu mai multe rapoarte pur si simplu exploateaza mai bine banda de putere a unui motor.
Conditiile de trafic sunt altele, e nevoie sa accelerezi mai repede acum, sa mergi mai repede, etc. In anii 60 cand au inceput sa apara autostrazile, viteza de croaziera era probabil 80, 90 kmph.
Citeam undeva ca o masina "medie" are nevoie de ~25cp pentru a putea ajuge si circula cu 100 kmph, dar acum intervine nevoia de a ajunge repede la 130 pe o banda de accelerare pe autostrada. Plus de asta, este nevoie ca la viteza aia motorul sa fie suficient de "comod" cat sa mai poata accelera cu usurinta, si sa nu consume mult. Apropos de asta, a fost foarte interesant "testul" facut de Top Gear pe circuitul lor, cand au pus un prius sa mearga pe cat de rapid posibil si in spatele lui au pus un M3 care doar trebuia sa tina pasul. Ghici cine a scos consumul mai bun. smile.gif

In fine cred ca nu am fost deloc coerent, ca sa raspund scurt: s-au schimbat conditiile de trafic, s-a schimbat modul in care privim consumul si poluarea, s-au schimbat pretentiile pe care le avem de la masini.
Compara un R16 care la noi era privit ca "Regina Soselelor" cu o Laguna. Compara dotari si capacitati dinamice si o sa iti dai seama ca R16 ti-ar oferi o viata mai grea in traficul de astazi.
VladSoare
QUOTE(R19/16v @ 25 Jul 2016, 20:47)
Da-ne un exemplu.
*

Citroen CX. Cutie automată în trei trepte. Motor de 125 de cai, dacă-mi amintesc bine, sau în orice caz pe-acolo. Și trăgea aia de n-avea treabă.
Apoi Ford Scorpio. Automată în patru trepte. Trăgea la fel de bine ca Mondeo cu șase trepte, la puteri și greutăți similare, iar viteza maximă tot pe-acolo era, în jur de 220 km/h.
Mustangul, cînd a apărut, avea manuală sau automată în trei trepte. Și era considerată rachetă. O să ziceți că avea un motor imens. Într-adevăr, dar și Mustangul de azi are un V8 de cinci litri, și totuși vine cu cutie în șase trepte.

QUOTE(MuciX @ 26 Jul 2016, 09:15)
dar acum intervine nevoia de a ajunge repede la 130 pe o banda de accelerare pe autostrada. Plus de asta, este nevoie ca la viteza aia motorul sa fie suficient de "comod" cat sa mai poata accelera cu usurinta,
*

Păi și alea ajungeau la fel de repede. Scorpio te înfigea în scaun la orice viteză dacă-l călcai pe coadă. La 140 doar ce-am apăsat pedala la juma' de cursă și a ajuns imediat în 160, reușind să termin depășirea fără să-l încurc pe ăl' de venea cu bolidul din spate. Iar pe kick-down te lipea de scaun. Și n-avea decît 205 cai, adică atît cît am acum pe Mondeo în șase trepte. Și nu-s convins că Mondeo trage mai bine, ba uneori am impresia că e chiar invers.
MuciX
Posibil sa fie placebo, pana nu compari reprizele in practica nu te prinzi.
Pe langa asta, mondeo consuma, teoretic mai putin, la fel si in cazul poluarii.
Este o masina cu mai multa tehnologie, deci nativ mai grea, in conditiile in care, daca nu ma insel, scorpio era o clasa mai sus decat mondeo.
VladSoare
QUOTE(MuciX @ 26 Jul 2016, 10:12)
Pe langa asta, mondeo consuma, teoretic mai putin, la fel si in cazul poluarii.

Asta-i adevărat.

QUOTE(MuciX @ 26 Jul 2016, 10:12)
Este o masina cu mai multa tehnologie, deci nativ mai grea, in conditiile in care, daca nu ma insel, scorpio era o clasa mai sus decat mondeo.
*

Nu e mai grea. Are vreo 1560 de kile, pe cînd Scorpio avea peste 1600.
La vremea respectivă Scorpio era peste Mondeo, dar ulterior Scorpio a murit și Mondeo a crescut, înlocuindu-l complet.
MuciX
Daca ma gandesc bine, probabil comparam benzina aspirat (scorpio) si diesel turbo (mondeo. Gandeste-te ca aspiratul are raspuns la acceleratie aproape instant si mai putine trepte de schimbat, deci dieselul va pierde timp la reprize schimband mai multe trepte si raspunzand mai tarziu la schimbarea fiecareia.
VladSoare
Benzină aspirat cu benzină turbo.
Acum, la kickdown schimbă cu două trepte în jos.
Atunci, la kickdown schimba cu o singură treaptă în jos, dar efectul simțit în stomac era același.
Și-atunci de-aia mă întreb, de ce mi-au pus șase trepte, cînd acum douăzeci de ani făceau treabă la fel de bună și cu patru?

Dar ai dreptate, poate-i doar o chestiune de consum și poluare. Sau poate nu atît astea, cît emisiile de codoi, să-i facă fericiți pe eurocrați...
MuciX
Un lucru e cert, o masina cu trepte mai multe va sta mai mult timp intr-un regim ideal de turatie.
Si sa iti dau un exemplu, la focus aveam 3000 rpm in treapta 5 la 150 kmph, iar un Passat 2.0 TDI are acelasi regim, doar ca in treapta 6, deci undeva pana acolo are o treapta in plus, ceea ce permite mai multa granularitate.
luck33ro
Moamaa plin de shumakeri pe aici radmasa.gif
andreist
asta cu treptele ii ca tabletele cu coreurile, cu cat mai multe cu atat mai bine... vinde bine.
luck33ro
Sa nu se plictiseasca soferu ... Aia cu cutii automate sunt depresivi de-a dreptul sleep.gif
VladSoare
Cu cutie automată e nasol să-ți tot schimbe încontinuu ba în sus, ba în jos. Simți mereu cum ezită, simți mereu cum schimbă orice-ai face. Alea cu trei sau patru erau mult mai plăcute.
Iar de manuală nu mai zic, că ajungi să amesteci non-stop în benzină.
Am încercat noul Mustang, cu cutie manuală. Nu V8-ul, ci versiunea pentru muritorii de rînd, adică 2,3 litri turbo, benzină. Prin oraș nu-ți trebuie mai mult de trei trepte. Într-a treia la 70 km/h ai două mii de ture. Adică abia la 70 te gîndești să schimbi într-a treia. Pînă acolo, a doua merge lejer. Deci două trepte, maxim trei, acoperă tot necesarul pentru mersul prin oraș.
Trei trepte. E o plăcere, față de benzinarele uzuale de azi, care la 60-70 îți cer deja a cincea, de freci ăla schimbătorul ăla într-una, mai mult decît volanul.
papa_mulo
Vlade, vorbesti de trepte ca femeile alea care au carnet dar habar nu au unde e motorul. E de kk discutia 3 trepte vs 6 sau mai multe...pt cine nu intelege avantajul pinioanelor multe cel mai indemana obiect didactic e bicla cu multe viteze.
luck33ro
coffee_spitsk.gif l-ai omorat !
papa_mulo
Si el pe mine ... ce rajat de masina benzinara iti cere tie vlade viteza 5 la 60-70? Ca i-o dai tu e alta treaba, i-o dai pt economie. Si oricum, cam orice masina merge la 60-70 in vit 3 fara sa urle dupa vit 4.
VladSoare
Ba nu m-a omorît, că am și eu biclă. Pe drum drept, plec de pe loc cu 2-4. Apoi schimb în 2-6, apoi în 3-5 sau 3-6 în funcție de viteză.
La deal urc cu 2-3.
Foaia 1 o foloseam numai într-o singură situație, și anume cînd ieșeam din parcarea subterană și era o rampă de te uitai la ea cu gîtul strîmb. Atît. În rest nu mă ating niciodată de ea.
Chiar ai nimerit-o bine cu exemplul cu bicla: din 21 de trepte posibile, folosesc în practică numai vreo cinci. Deci dacă în loc de 21 mi-ai pune 50, cu ce m-ar ajuta?

b76bgaarh
Vlad giga contra, reloaded.
MuciX
Granularitate. Camioanele au 18 trepte, jumatati de trepte, etc, tocmai ca atunci cand au sarcina mare sa foloseasca banda de putere pe cat de eficient posibil la orice viteza de deplasare.
papa_mulo
Bicla are18 viteze la shto...dpdv matematic sunt 3x6 viteze, insa in realitate fiecare foaie se foloseste cu doua pinioane. Deci in total 6 viteze. Din astea 6 viteze, incearca sa folosesti doar vitezele 1, 3 sau4 si pe 6...o sa faci febra musculara de o n-o sa te mai misti si in plus o sa bei si 7 bidoane de apa.
VladSoare
OK. Fair enough.
Atunci întrebarea mea inițială s-ar traduce cam așa: de ce acum treizeci de ani cicliștii se descurcau bine-mersi cu trepte 1 și 3, fără să facă febră musculară și fără să bea șapte bidoane de apă, iar astăzi nu mai pot? smile.gif

Iar răspunsul, deși nu-mi place, cred că l-am primit: din cauză că atunci mîncau mai mult și mai bine decît azi, iar transpirația nu trebuia să respecte normele stricte de azi. smile.gif
papa_mulo
Ciclistii de performanta au de multe zeci de ani multe trepte la bicle. Daca te referi la pegasul din copilaria noastra cu o singura viteza, te descurci cu el, mergi din a in b dar asta nu inseamna ca ai vreo sansa sa ajungi mai repede si cu mai putin efort decat unul cu o bicla d'asta moderna cu multe viteze. Ca sa revenim la cutii auto, nu te opreste nimeni sa folosesti doar 3 trepte la masina ta(daca e manuala).
VladSoare
Mă oprește faptul că sînt prea scurte. Ajung prea repede în roșu cu ele.
Mașinile gîndite cu trepte puține le au mai lungi.
Și își permit să le aibă așa lungi pentru că motoarele au cuplu mai mare.

Deci întrebarea s-ar putea reformula astfel: de ce acum treizeci de ani motoarele aveau suficient cuplu ca să se descurce cu trei sau patru trepte, pe cînd astăzi trag bine numai într-o zonă foarte îngustă de turații și trebuie să te chinui să le menții acolo.

Iar răspunsul, din cîte înțeleg, constă probabil într-o combinație de consum și norme.
Macione
S-ar putea rezolva treaba asta cu o cutie in 3-4 trepte cu OVERDRIVE.
O combinatie de cutie clasica cu CVT.
iulia_boris
La faza cu noile benzinare confirm..Daca nu frec maneta aia de-i ies ochii..Fiind obisnuita cu diesel asta mi se pare enervanta cu schimbatul vitezei intr-una..
VladSoare
Las', că nici tractoarele nu-s mai breze. La astea de azi amesteci în motorină la fel de mult ca la benzinare.

În fine, never mind. Altă nedumerire. Am multe de la un timp încoace. laugh.gif
Dacă mașina face cinci ani în curînd, ar fi oare cazul să-i fac o verificare a aerului condiționat, o reîncărcare cu freon, etc.? Mașina n-a văzut pînă acum decît reviziile anuale, iar acolo sigur nu s-a uitat nimeni la A/C. Ea pare să meargă normal, bagă rece, nu dă semne de oboseală. Ce ziceți, s-o fac doar așa, preventiv? Sau s-o las în pace cît timp merge, pe principiul "if it ain't broke"?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.