Am făcut azi niște probe.
În N, cu motorul termic oprit, dacă apăs accelerația nu se întîmplă nimic.
În P, cu motorul termic oprit, dacă apăs accelerația nu se întîmplă nimic.
În N, cu motorul termic pornit, dacă apăs accelerația nu se întîmplă nimic.
În P, cu motorul termic pornit, dacă apăs accelerația motorul termic tinde să se tureze un pic pentru o clipă, dar foarte puțin, revenind aproape imediat la turația anterioară.
QUOTE(MuciX @ 11 May 2017, 10:19)
Frana calcata si pusa in D, atunci? Sau faci burnout?
Asta n-am încercat și mi-e cam teamă să încerc. În cel mai bun caz, calculatorul e deștept și ignoră complet pedala de accelerație. În cel mai rău caz, motorul electric încearcă să pornească de pe loc și nu poate, primind un curent imens pe care nu-l poate transforma în mișcare (pentru că motorul electric este permanent cuplat la roți, direct, fără nici un ambreiaj, deci nu se poate învîrti sub nici o formă fără să miște și roțile).
Personal, cred că prima variantă este cea mai probabilă, dar parcă nu-mi vine să risc să ard ceva, sau să-mi umple bordul de erori și să intre în vreun soi de limp mode.
QUOTE(wolfin @ 11 May 2017, 10:57)
Presupun ca te referi la frana de mana...la buton sau levier.
Sau ..Vlade e ca la rover...cu pedala??
Frîna de mînă este electrică, iar dacă accelerezi cu ea trasă, se decuplează automat. Măsură de protecție anti-blonde.
În manual scrie că nu-i nevoie s-o decuplezi tu, că se decuplează ea singură cînd simte că vrei să pleci de pe loc. N-am folosit însă chestia asta și nici nu intenționez. Am reflexul să trag frîna la oprire și s-o las jos la pornire. E un reflex bun și nu vreau să-l pierd.
QUOTE(Macione @ 11 May 2017, 15:37)
Singura hibrida cu manuala e Honda CRZ
Thanks, nu știam de ea.
Se pare că la Honda au mai multe sisteme hibride, pentru că pe Accord este cu totul altul, iar ăla e incompatibil cu ideea de cutie manuală.
O să citesc un pic despre asta, că-s curios cum merge. Îmi imaginez că trebuie să fie un soi de struțocămilă, o mașină normală pe care au grefat un motor electric care să te ajute în accelerații. Adică tu conduci mașina normal, ca pe o Dacie, doar că atunci cînd accelerezi simți accelerarea ca și cum în plus față de motor te-ar mai împinge cineva din spate. Sau ca și cum ai accelera la vale.