Vezi ca esti primul care ai postat pe pagina 666. Nu te cred
Si mai ai si BMW..
Mda... o sa intreb si pe la carrefour..
Carrefour accepta n carduri, ii spui doar ce suma sa traga de pe el, trebuie sa cunosti soldul cardului de bonuri
Cipriansen
7 Feb 2018, 21:15
Ce consum are Duster 4x2 1.5dci intr-un oras cum e Craiova + exterior?
Intre 6 si 12%, depinde cat e de incarcat, ce talpa are soferul, conditiile de trafic, ora si anotimpul in care se face deplasarea.
Cipriansen
7 Feb 2018, 22:24
De ce variaza atat de mult consumul la aceasta masina?
vallixx
7 Feb 2018, 22:36
Privind faza cu testamentul.
X lasa prin testament lui Y casa.
X are si o ruda de gradul I, recte sot/sotie, frate/sora, fiu/fiica.
La succesiune, rudele de gradul I reprezinta masa succesorală si au 50% din bunul lasat prin testament de X, indiferent că X a dorit sa lase TOT imobiulul lui Y.
Ca atare, daca rudele nu renunță in fata notarului la partea lor sau daca una dintre parti nu o despăgubește pe cealalta, notarul va emite un act de proprietate comun, 50% lui Y si restul de 50% se împarte intre persoanele care reprezintă masa succesorală.
Caz real patit de fina'miu, care a primit o casa (toata) de la o persoana, dar la succesiune au aparut 2 surori, fiice ale defunctului, care prin lege au avut dreptul la 50% din imobil, desi imobilul fusese lasat integral lui.
Cipriansen
7 Feb 2018, 22:36
Care e diferenta intre dCi 110/ dCi 110 EDC/dCi 110 4WD ?
vallixx
7 Feb 2018, 22:41
dci e diesel de 110 CP, EDC inseamna ca vine impreuna cu echiparea cu cutie automata cu dublu ambreiaj, iar 4WD inseamna ca masina are tractiune integrala nepermanenta.
Cipriansen
7 Feb 2018, 22:51
Si luand in considerare doar aceste 3 tipuri, care e cu consumul cel mai mic si cea mai fiabila?
iulia_boris
7 Feb 2018, 22:55
QUOTE(vallixx @ 7 Feb 2018, 22:36)
Privind faza cu testamentul.
Caz real patit de fina'miu, care a primit o casa (toata) de la o persoana, dar la succesiune au aparut 2 surori, fiice ale defunctului, care prin lege au avut dreptul la 50% din imobil, desi imobilul fusese lasat integral lui.
Exact ce ziceam si io..
QUOTE(Cipriansen @ 7 Feb 2018, 22:51)
Si luand in considerare doar aceste 3 tipuri, care e cu consumul cel mai mic si cea mai fiabila?
Aia manuala, fara tractiune integrala. Si e si cea mai nasoala, evident
.
Cipriansen
7 Feb 2018, 23:00
Wrong WAY!
Gasesc fel si fel de articole cu consumuri urbane diferite.
Cat ia Dusterul de 1.5 dCi in oras ( cutie manuala ) la mers normal - trafic normal?
iulia_boris
7 Feb 2018, 23:01
Cred ca lejer la 9-10%.Dar depinde cand schimbi viteza,cu ce viteza circului,ce bagaje ai..Posibil sa scada dar sub 8% nu cred vreodata
vallixx
7 Feb 2018, 23:03
QUOTE(Cipriansen @ 7 Feb 2018, 22:51)
Si luand in considerare doar aceste 3 tipuri, care e cu consumul cel mai mic si cea mai fiabila?
Cea mai simpla, dci 110.
4WD vine cu tractiune integrală care chiar daca nu funcționează tot timpul tot inseamna o greutate marita a masinii datorita pieselor in plus (cutie de transfer, arbore cardanic, inca un diferențial...), dexi consum marit.
EDC inseamna cutie automată, teoretic manuala e cea mai fiabila, chiar daca diferența de fiabilitate între manuală și automată nu mai e așa mare.
Totul se rezuma la ce îți dorești. Automata vine cu un plus la confort (contra unui preț în plus), 4WD vine cu 4 roți motrice, numai tu știi câtă nevoie ai de așa ceva.
Cipriansen
7 Feb 2018, 23:03
9 % ?
In alta parte am citit 6-7 %.
iulia_boris
7 Feb 2018, 23:04
Asa consuma Symboala mea dar un Duster are alta greutate si zice bine valixx in continuare
vallixx
7 Feb 2018, 23:05
QUOTE(Cipriansen @ 7 Feb 2018, 23:03)
9 % ?
In alta parte am citit 6-7 %.
Vise taică.
Cipriansen
7 Feb 2018, 23:13
Pe net vad ca unii asa au consumul.
Nu inteleg absolut deloc de ce sunt atatea consumuri diferite.
Eu pot sa spun sigur despre Megane-ul 2 al meu : 6,5 afara pe drum drept, 10 in oras(fara aglomeratie).
La Duster de ce e totul atat de ambiguu?
Vezi si tu pe aria Duster, aici e cu mosteniri, nu cu wishful thinking
.
Cipriansen
7 Feb 2018, 23:15
Va rog sa-mi mutati posturile acolo.
De ce sa consume 9-10 % in oras cand in cartea tehnica are 4,5 mixt-ul?
vallixx
7 Feb 2018, 23:21
Un Symbol dizel ia 6-7 prin oraș, chiar crezi ca un Duster mai greu, submotorizat, cu aerodinamica de frigider, iti poate lua cam tot atat?
Tu daca vrei neaprat..... putem să-ti spunem că o sa consume 6, dar tot pe noi o sa vii sa ne injuri când ti-o lua 9...
Dar Megane-ul din dotare cat consuma? Si cat scrie in carte?
luck33ro
7 Feb 2018, 23:24
Astia vor SUV cu consum de motocicleta
vallixx
7 Feb 2018, 23:26
Da bre', pentru ca in cărțile tehnice se mănâncă rahat cu polonicu'....
Agenții de vânzări o baga p'aia cu motor mic ca sa consume putin"..... dupa care vezi cum iti ia un 1.2 normal aspirat 12% in oras ca trebuie sa-l tii in 5000rpm ca sa te misti cu el cat de cat....
luck33ro
7 Feb 2018, 23:27
la traficul de Bucale poti sa pui peste 50% consum mai mare decat in manual...
vallixx
7 Feb 2018, 23:30
Io zic ca nici in Craiova nu o sa-i ia Dusterul 6%.
La a mea cartea zice urban 7.4%. Care se transforma brusc in 12% in Bucuresti
.
7 Feb 2018, 23:37:Sunt o gramada de discutii pe tema consum Duster aici:
DaciaClub.
vallixx
7 Feb 2018, 23:42
Un amic e sofer pe un Duster 1.6 16V, benzina, 4WD, manuala.
In Bucurest îii ia cam 13-14 lejer. Si el nu e d'asta de-i dă talpă.
cj98czh
7 Feb 2018, 23:46
QUOTE(Cipriansen @ 7 Feb 2018, 23:15)
Minciuni .. maxim 5% ia in oras foarte aglomerat ... la fiecare 50 km parcursi ... serios ... tu vb. serios sau faci misto?
luck33ro
7 Feb 2018, 23:50
Au mai bagat-o si pe asta cu consumul mixt sa puna botu hipsterii.
6% ia afara la 80km/h poate...
Azi am mai gasit un nedumerit de-asta, care intreba pe Citroen Ro Feisbuc daca e bine s-o scoata la N cand sta la semafor si cand coboara dealu'...
Ce niste sfaturi am auzit, Duamnemaicaprecista. Plin de specialisti cu multa esperență practică da' zero știeală de carte. Ca daca ar fi stiut, ar fi citit manualul masinii. Ca uzura mai mica, ca consum mai redus, cate si mai cate.
Da' like... Manual? You mean, the manufacturer's opinion, man.
Cumva, cu ciclicitate, apare cate-un de-asta, dupa care se separa specialistii de restu' ca apa de untdelemn. Jto, ce sa zic...
QUOTE(mars @ 7 Feb 2018, 23:32)
La a mea cartea zice urban 7.4%. Care se transforma brusc in 12% in Bucuresti
.
De ce compari un consum calculat pritr-o metoda standard cu unul obtinut intr-un oras care nu e?
Daca pleci dimineata si te intorci seara, in bucuresti mai mult stai, decat mergi. Noaptea fac sub 30 minute pana la serviciu, dimineata bat spre ora, seara si mai mult.
Deci daca pun consum la semafor, jdemii de plecari de pe loc, accelerari, etc, normal ca nu da ca in carte.
Nu mai pui ca nu se respecta limite de viteza, ceea ce la testul din carte e altfel...
P.S. @smiley absolut toate intrebarile pe care le-ai pus si-ar fi gasit raspunsul intr-un test drive. Nu mai crede forumistii, astia incearca sa te minta, sa te convinga sa iei BMW nu dacia/reno, etc.
espacern
8 Feb 2018, 08:25
QUOTE(Bwwlan @ 8 Feb 2018, 00:30)
Azi am mai gasit un nedumerit de-asta, care intreba pe Citroen Ro Feisbuc daca e bine s-o scoata la N cand sta la semafor si cand coboara dealu'...
Cand se cupleaza pozitia N se aprinde in bord litera care cuprinde mai putini digiti.....deci masina consuma mai putin!(citit pe un forum francez).
Asa facea si un preten ...la semafor n. Dupa ce i am explicat ca nu e bine si sa o lase in d ca strica cutia...s a potolit.
N doar tractata sau cand se repara ..
diesel_power
8 Feb 2018, 08:52
Si totusi de ce se strica cutia daca sta in N ? Mai presupune si altceva decat a fi scoasa din viteza ?
Ca asa zice manualul. Pt mine e destul.
Mi a expicat cineva dar mi e greu sa astern pe topic....ceva de genu presiune anormala pe supape...
si daca memoria nu m a lasat parca s a mai disccutat recent ..imi aduc aminte ca am si pus fragment din cartea lu asta noua in care afirmau ca n doar pt tractare cu motor oprit...in fine.
robotizata parca e alta mancare de peste...cu pargii... motorase ...cabluri mosor etc
Bicicleta galbena
8 Feb 2018, 09:02
Am mers cu o Yaris, 2008, 1.3 diesel, cutie automata (ma rog, robotizata).
Dupa 30 secunde la semafor, piuia si nu stiam de ce - proprietarul mi-a zis ca trebuie pusa in N, ca se incinge nustiuce. Am facut asa si n-a mai piuit.
Deci sunt si d-astea.
(Altfel, groaznica masina).
Pai aia e diferita de automata cu-convertizor de cuplu.
Robotizata e fix o cutie manuala (deci cu disc de ambreiaj) cu un ansamblu mecatronic pus unde manuala are schimbatorul de viteze. Normal ca la o automatizare de genul vor sa puna avertizari in cazul in care se abuzeaza.
Dar in fond e exact ca si cum ai tine ambreiajul calcat la o manuala.
Pe acelasi considerent stiu ca nu prea se recomanda sa faci "crawl" cu DSG, EDC sau orice cutie cu dublu ambreiaj.
Bre, io nujtiu daștea, pur si simplu merg pe principiul ca om fiind, sunt educabil.
Drept urmare, unul dintre primele delicii cand imi iau masina noua e sa-i citesc manualul din scoarta-n scoarta. Acolo scrie tot: si ce inseamna martorii din bord, si cum se conduce o automata, si ce ulei trebuie si cat de des se schimba, ce becuri si unde trebuie, etc.
Toate, intrebari recurente pe forumuri sau facebook, puse doar fiindca romanului nu-i poti spune de manualul masinii, ca-i ca si cum l-ai injura de ma-sa. Ce-i asa mare filozofie sa te urci, sa dai cheie si sa pleci, nu?
Aveam o cunostinta (jur, poveste reala, nu inventata), profesor universitar, rectorul Facultatii de Litere din Cluj. Omul isi luase prin 2006 un Focus alb si nah, i-am cerut si eu cheia sa-i admir limuzina. Urc, invart putin de butoane, ma uit prin meniu, scot cheia, cobor, intru in casa, i-o las si plec .
Peste o saptamana, revin la ei, intru, salut. Ala bombane ceva, se uita incruntat la mine si se cara. Vine nevasta-sa si ma intreaba ce am facut la masina, am stricat ceva? M-am cäcat pe mine. In minte am derulat rapid filmul evenimentelor, asa cum mi le aduceam aminte si zic: "nu, de ce?" Pai ca cica baga numa' frig maxim.
Probabil oi fi sucit butonul climei, nu zic nu, da' asa natantol sa fii incat sa nu stii cum se da mai cald...
Acelasi om a trebuit sa se cazeze la Oradea peste noapte cand venea intr-o zi de la Timisoara fiindca nu stia de unde se aprind farurile. Nu exagerez, desi stiu ca pare greu de crezut ca e real.
Ca ultim exemplu, eram cu el in masina pe o strada cu sens unic destul de lunga, in fata noastra, un camion de gunoi cu lucratorii de la salubritate care-si faceau treaba din 5 in 5 metri. Omul a refuzat sa dea cu spatele (asa cum facusera toti din spatele nostru), fiindca legea zice ca mersul in marsarier pe o strada cu sens unic e permis doar pe distante mai mici de 50 m. Asa ca am stat mai bine de juma' de ora pana ajunsaram la celalalt capat. Era ca si cum as fi scos capul din apa dupa ce mi-am tinut respiratia 5 minute.
Oameni de-astia exista.
QUOTE(Cipriansen @ 7 Feb 2018, 23:15)
Va rog sa-mi mutati posturile acolo.
De ce sa consume 9-10 % in oras cand in cartea tehnica are 4,5 mixt-ul?
Vezi pe spritmonitor ca sunt cu duiumu date consumuri.
Un exemplu
vallixx
8 Feb 2018, 10:16
Toate cutiile automate, fie ele si cu convertizor de cuplu sau robotizate (cu ambreiaj simplu sau dublu), la o stationare scurta se lasa in D. Pentru o stationare mai lunga, ambele tipuri de cutii au uzura mai mare lasate tot in D si este indicat sa treci cutia in N.
Cea robotizata, lasata in D e ca si cum ai tine ambreiajul apasat (unele cutii de genul asta trec ele automat in N (chiar daca nu iti arata N pe bord) in anumite conditii: frana apasata, relanti si X secunde de la oprirea completa a masinii.
Cea cu convetizor pentru ca pompa va tine presiune in convertizor, fara rost.
QUOTE(Bwwlan @ 8 Feb 2018, 09:46)
profesor universitar, rectorul Facultatii de Litere din Cluj
Un exemplu clasic de "namedropping" românesc („nu dau nume, dar las clar să se înțeleagă despre cine e vorba”). În plus, facultățile nu au rectori, ci decani.
AndreiMR
8 Feb 2018, 10:23
Nu se strica nimic daca ramane in D cutie, atat la cele cu convertizor, cat si la cele dublu-ambreiaj. Daca totusi mult timp, atunci mai bine o pui direct in Park.
co mica corectie coane vallixx......la o stationare mai lunga se lasa in N ....cu motorul oprit....si cu frana de mana trasa.....desi nu vad de ce nu s ar pune in P cum e normal ...
la semafor only D.....aici era discutia.
la robotizate habar nu am ...nu am condus...
AndreiMR
8 Feb 2018, 10:28
Singurul rost al lui N la o cutie automata e pentru tractare/impingere. Atat. Cand stai pe loc mult timp, o pui in Park, nu o lasi doar in N cu frana de mana.
luck33ro
8 Feb 2018, 10:30
Poti porni o automata impinsa?
doar daca calci ambreajul
@xcss: my bad. Nu m-a pasionat niciodata ierarhia academica. In plus, au fost cativa decani, ceea ce, desi rastrange cercul suspectilor destul de mult, ii da totusi confortul unui mic anonimat. Ce voiam insa, sa spun cu precizarea asta, era faptul ca studiile superioare nu compenseaza ignoranta din alte domenii.
luck33ro
8 Feb 2018, 10:32
Deci un filolog nu prea se pricepe la mecanica quantica?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.