b06fcn
13 Nov 2017, 23:50
QUOTE(St @ 13 Nov 2017, 13:31)
Sunt multe intersectii in aceeasi situatie. Multa vreme a fost asa la piata rosetti si la intersectia intre mosilor si carol. Colegul b06fcn a avut chiar accident acolo. Daca-mi amintesc bine s-a intamplat inainte sa redeseneze liniile.
Accidentul meu a fost cu marcaje, desi duduia vinovata sustinea ca nu le-a vazut...chiar daca sunt relativ sterse, la Rosetti sunt inca cat de cat vizibile.
Eu vad marcajul in poza lui mucix, mai ales ca deduc ca dupa intersectie se fac doar doua benzi si nu trei...de unde rezulta ca cine vine pe b3 nu are de ce sa mearga inainte...
luck33ro
14 Nov 2017, 00:41
Condusul prin deductie nu e tocmai regulamentar
Acum o lună discutam cu cineva de la Poliția Rutieră despre marcajele de pe carosabil nedublate si de indicatoare amplasate la loc vizibil. Cele de pe carosabil, când nu sunt aproaoe sterse, pot fi mascate de coloana de mașini iar iarna de zăpadă. Răspunsul lui a fost cam așa: administratorul drumului este obligat să pună inclusiv indicatoare rutiere care să dubleze marcajul de pe carosabil. Chiar dacă nu sunt, în caz de tamponări, poliția ține cont de marcajul de pe carosabil. În cazul în care cel găsit vinovat nu este de acord cu decizia, poate face contestație sau poate acționa în justiție inclusiv administratorul drumului.
Bicicleta galbena
14 Nov 2017, 07:51
Categoric nu ma bazez nici pe marcaje, si nici pe indicatoare (care pot fi sau nu). Anticipez cat pot de mult, ma incadrez din timp. In intersectii - ochii cat cepele, semnal std-drt continuu, in functie de directie, si nu ma grabesc. Ma uit la soferite
. A, si mai nou am camera.
QUOTE(b06fcn @ 13 Nov 2017, 23:50)
Eu vad marcajul in poza lui mucix, mai ales ca deduc ca dupa intersectie se fac doar doua benzi si nu trei...de unde rezulta ca cine vine pe b3 nu are de ce sa mearga inainte...
Normal, in poza chiar se vede mai bine, clipul a fost afectat si de compresia iutub.
Pana in intersectie sunt 3 benzi, dintre care a 3-a e exclusiv de stanga. Nu am inteles de ce are linie intrerupta, dar in fine. Benzile 1 si 2, devin 2 si 3 dupa intersectie, abele fiind exclusiv pentru inainte. Se formeaza o noua banda 1 dupa intersectie.
14 Nov 2017, 09:04:@Bicla, daca ma intrebi pe mine fix asta este problema noastra. Renuntam la niste reguli deja stabilite si pe care in teorie le stim cu totii si alegem sa ne ghidam dupa niste reguli proprii care vor diferi de la un individ la altul. Dupa care haos.
Revin la o intrebare (deloc retorica): de ce mama dracului mai semnalizezi atunci cand iei de volan? Toata ideea este sa semnalizezi intentia. Daca semnalizezi in timp ce te urci pe mine, e fix zero, macar tine dracu ambele maini pe volan, ca ai mai multe sanse sa eviti ceva.
Bicicleta galbena
14 Nov 2017, 09:51
QUOTE(MuciX @ 14 Nov 2017, 10:00)
@Bicla, daca ma intrebi pe mine fix asta este problema noastra. Renuntam la niste reguli deja stabilite si pe care in teorie le stim cu totii si alegem sa ne ghidam dupa niste reguli proprii care vor diferi de la un individ la altul. Dupa care haos.
Ei, ma asteptam sa fii mai atent la nuante
N-a spus nimeni ca "renunt la niste reguli", ci ca nu ma bazez ca toata lumea va vedea un marcaj sau un indicator, din simplul motiv ca uneori nu se vad, alteori lumea vorbeste la telefon etc. Pentru clipe de astea de neatentie, care se petrec in general in intersectii, eu plusez la capitolul atentie, si pentru cel care nu vede marcajul/vorbeste la telefon/whateva.
"Toata ideea este sa semnalizezi intentia" - din cate-mi amintesc, semnalul se pastreaza pe intreaga perioada a depasirii, si nu doar intentia.
mircea_aq
14 Nov 2017, 11:05
Dar de ce nu vorbim de fapt de problema reala, adica de incompetenta administratorului de drum public dublata de complicitatea organului politienesc.
Nici mie nu-mi place sa ma trezesc ca banda de inainte s-a transformat brusc in banda de stanga, nici macar inainte si la stanga, si asta fara nicio semnalizare rutiera prealabila.
E asta o cauza generatoare de accidente ? Evident, dar le tine cineva socoteala in mod corect ?
Cate accidente mortale am avut din cauza marcajului discontinuu pus in curbe fara vizibilitate ? De cate ori vedem linie continua atunci cand soseaua are palier si aliniament, fara sa existe justificare, alta decat inlesnirea atingerii tintei de amenzi ?
Mai mult de jumate din mortii in accidente rutiere sunt "botezati" cu cate-o neadaptare a vitezei....
Cati drumari si cati gabori ati vazut la puscarie pentru ca si-au exercitat deficitar datoria, fapte ce s-au soldat cu victime omenesti ?
Intre timp, propaganda functioneaza, sa marim amenzile, romanii-s de acord, oricum n-au venituri si n-au pretentii la calitatea vitetii, macar daca din cand in cand mai moare cate-o capra a vecinului, asta-i e singura consolare.
QUOTE(Bicicleta galbena @ 14 Nov 2017, 09:51)
"Toata ideea este sa semnalizezi intentia" - din cate-mi amintesc, semnalul se pastreaza pe intreaga perioada a depasirii, si nu doar intentia.
Eu ma asteptam sa fii mai atent la nuante.
N-am zis sa o stingi in timpul manevrei, dar daca nu ai semnalizat intentia, te vad si eu ca faci stanga de pe banda 1 in momentul in care vii spre mine.
VladSoare
14 Nov 2017, 13:04
Discutam de curînd pe forumul de Ford despre farurile cu xenon de pe Mondeo 4, care au o slăbiciune. În timp, oglinda din lupă își pierde complet luciul, ajungînd după cîțiva ani să fie aproape neagră.
Nedumerirea mea este următoarea: oare e o slăbiciune specifică strict acestei generații de Mondeo, sau e o boală generală a tuturor lupelor cu xenon? La orice mașină cu xenon trebuie să te aștepți ca după cîțiva ani să nu mai ai deloc oglindă în lupe?
R19/16v
14 Nov 2017, 13:07
La cele la care producatorul s-a zgarcit cand a dat caietul de sarcini la Hella/Valeo/insert-headlight-manufacturer-here
Pishky stiu ca a schimbat lupili de la leguma fix din cauza asta, ca se arsesera.
Mie imi e teama sa ma uit la cele de la urs.
AndreiMR
14 Nov 2017, 13:13
Se intampla si la BMW, si la Skoda...
cj98czh
14 Nov 2017, 13:34
La batranul tractor ... lupele se tin bine ... le-am curatat cu alcool cand am schimbat becurile ... am scos negreeala multa dar nu se vedeau arse sau fara luciu ... asta era acum vreo 3 ani .. cand am schimbat becurile originale ... farurile bat ok ... nu pot sa ma plang .. la ala se matuiesc in draci in schimb plasticul (sticla cum ii spune cate unul) ... polish in fiecare an ...
vallixx
14 Nov 2017, 15:15
QUOTE(luck33ro @ 13 Nov 2017, 12:59)
Nu merge chestia cu suficient de vizibile. Ai dat suficient prioritate sau ai stat suficient la rosu... In lege nu exista exprimarea asta. Daca unul le vede inseamna ca sunt acolo. Restul e can can
Deci vinovatul este cel care nu a vazut marcajele
Aici nu cred ca exista decat interpretarea politistului. Pe amiabila clar nu se vor intelege asa ca politistul probabil va evalua la fata locului daca marcajele se vad incat sa fi avut cum sa le respecti daca voiai sau daca chiar nu se vedeau. Probabil va acorda vina celui care nu a vazut marcajele iar ala va fi liber sa actioneze in instanta adimistratorul drumului.
Daca ar fi dupa mine as scoate din lege obligativitatea respectarii marcajelor. Le-as lasa exlclusiv pentru orientare, pentru ca sunt x situatii in care nu se vad, din cauza de stergere, zapada, noroi, noapte ploioasa etc etc. Si dublate de indicatoare o laie.
QUOTE
Daca ar fi dupa mine as scoate din lege obligativitatea respectarii marcajelor
Presupunem ca se scoate obligativitatea. Daca tu il respecti si eu nu il respect, cine e de vine in caz ca ne tamponam?
vallixx
14 Nov 2017, 15:50
Daca sunt indicatoare atunci ala care nu le-a respectat, daca nu sunt atunci ala care n-a acordat prioritate de dreapta sau la schimbarea directiei de mers.
Daca sunt marcaje si ninge, deci nu se vad, iar indicatoare care sa le dubleze nu sunt (asa cum nu sunt in multe intersectii), tu cum ai da vina?
VladSoare
14 Nov 2017, 16:53
Caut niște RAM pentru calculatorul de serviciu și văd pe eMag plăcuțe de RAM cu LED-uri pe ele, chipurile "pentru un aspect deosebit".
Care-i faza? LED-uri pentru un aspect deosebit pe o piesă care stă ascunsă și îngropată adînc în burta calculatorului, unde n-o vede nici dracu'?
spy_oh_joy1389
14 Nov 2017, 16:55
Pentru calculatoriști adevărați, se știe!
Link
VladSoare
14 Nov 2017, 16:57
Wow! Ce-s navele astea spațiale?
QUOTE(vallixx @ 14 Nov 2017, 15:50)
Daca sunt indicatoare atunci ala care nu le-a respectat, daca nu sunt atunci ala care n-a acordat prioritate de dreapta sau la schimbarea directiei de mers.
Daca sunt marcaje si ninge, deci nu se vad, iar indicatoare care sa le dubleze nu sunt (asa cum nu sunt in multe intersectii), tu cum ai da vina?
De acord in situatiile descrise. Dar ma isunt si altele problematice.
Daca nu sunt indicatoare, dar se vede marcajul, cine este de vina intr-o intersectie ca cea data exemplu de Muttley (cu indicatoare vizibile zic)?
QUOTE(St @ 14 Nov 2017, 17:15)
intersectie ca cea data exemplu de Muttley (cu indicatoare vizibile zic)?
Vezi ca-i deja a doua oara
dandobre
14 Nov 2017, 17:24
Si tie nici macar nu iti place Subaru, mai Muttley........
QUOTE(MuciX @ 14 Nov 2017, 17:21)
Vezi ca-i deja a doua oara
La naiba...nu stiu cum mai ies din situatia asta.
luck33ro
14 Nov 2017, 20:01
Stai acolo, de ce sa iesi? afara e najpa...
Lampard
14 Nov 2017, 22:33
Toamna trecuta am cumparat cauciucuri de iarna pe 16, Nokian,am facut unghiul de fuga dar in primavara am observat uzura pe partea exterioara la cauciucul dreapta fata,am montat cauciucurile de vara pe 17, tot noi,fara sa mai fac unghiul de fuga si dupa 8 luni nu prezinta nicio urma de uzura pe dreapta.
Sa fie cauciucul de vina?
luck33ro
14 Nov 2017, 22:36
Asa se pare... Dar unghiurile nu se fac la schimbarea anvelopelor
vallixx
14 Nov 2017, 22:50
QUOTE(St @ 14 Nov 2017, 17:15)
De acord in situatiile descrise. Dar ma isunt si altele problematice.
Daca nu sunt indicatoare, dar se vede marcajul, cine este de vina intr-o intersectie ca cea data exemplu de Muttley (cu indicatoare vizibile zic)?
In situația descrisă de...Muttley
, daca nu sunt indicatoare iar marcajul se vede evident e de vina cel care a tăiat marcajul chiar daca a mers drept.
Daca marcajul este cat se cat vizibil, tot el.
Daca marcajul nu se vede deloc, atunci teoretic e de vina celalalt, pentru ca inseamna că nici el nu avea cum sa vada marcajul. Asa ca marcajul fiind practic inexistent pentru amândoi, de vina e cel care a schimbat direcția.
Iar celalalt, daca poate dovedi că acolo exista un marcaj dar e sters, poate incerca sa își recupereze paguba dând in judecata administratorul drumului.
Lampard
14 Nov 2017, 23:12
Am vrut sa fiu sigur ca nu sunt probleme
Oare am vreo sansa sa primesc alt cauciuc ?
luck33ro
14 Nov 2017, 23:38
Nu in Romania...
Nokian WTF !
vallixx
15 Nov 2017, 00:33
Unghiul de fuga (incidență) sau "caster" nu este responsabil de uzura rotilor pe exterior sau interior și de fapt cred că nici nu se poate regla.
Pentru uzura pe exterior sau interior, responsabil este unghiul de cadere, adica cat de perpendicular cade fiecare roata pe sol, in engleza "camber". Dar nici ala nu sunt sigur că este reglabil.
Unghiul pe care cred că l-ai reglat tu cred că este unghiul de convergenta sau "toe in" respectiv "toe out", care este reglabil la orice mașină din bielete si care trateaza cat de "catre dreapta" sau "catre stanga" trage fiecare roata fata de direcția de mers. Un unghi prost este că și cum roata ar fi ușor virată. Aia insa uzează rotile mai accentuat sau mai puțin accentuat pe toată banda de rulare anvelopei, nu doar exteriorul sau interiorul. Si de obicei nu se regleaza decât când schimbi biletele sau capetele de bara. Schimbarea anvelopei nu deformează unghiul.
crisolro
15 Nov 2017, 14:56
filtrele magnetice "anticalcar" sunt vrajeala sau au o oarecare eficienta?
m-ar interesa sa pun cate unul undeva inaintea masinilor de spalat
am inteles asa-zisul lor principiu de functionare si unii zic ca eficienta ar fi in primul m de conducta/furtun de dupa el sau ceva de genul dar am o senzatie ca e fix pix si-n primul centimentru
ideea e sa protejez (daca chestia aia face asta) masinile intre puntukl de intrare al alimentarii cu apa si pana la sertarul cu calgon (rufe) sau rezervorul cu sare (vase)
luck33ro
15 Nov 2017, 14:58
Vrajeala, ca economizoru de benzina
crisolro
15 Nov 2017, 15:07
asa pare
nu ma astept sa gasesc pe aici vreun coleg care sa fi testat duritatea la intrare si iesire dar ma astept sa gasesc un coleg care are acvariu si care poate a folosit si a vazut o diferenta
vallixx
15 Nov 2017, 15:17
Filtru tati!
Din ala demontabil sa-l poti curata frecvent si aia e.
wolfin
15 Nov 2017, 15:30
depinde de unde vine apa....daca nu vine de la Veolia...filtru ala e frectie la piciorul de carbon..amelioreaza...dar nu trateaza.
partea nasoala e ca se depune pe baterii..wc...cada etc foote masina de spalat rufe..ca de vase are sare in ea....
pentru tratat e statia.
dar cum nu am informatii ....ma opresc aici.
Eu am montat acum vreo 2 ani statie de dedurizare de
aici.
Sunt multumit, spal paharele si se vede.
luck33ro
15 Nov 2017, 15:48
A nu se confunda duritatea apei cu alkalinitatea ei - la pesti aia e mai importanta
crisolro
16 Nov 2017, 07:36
la acvarii e mai rapida si mai evidenta si cea mai mica diferenta de duritate dupa instalarea unui divais de dedurizare: scad sau dispar depunerile de pe sticla, frunze si alte nebunii din acvariu
oricum, vad ca opinia generala se indreapta spre aceeasi concluzie: divaisurile magnetice (cel putin cele ieftine si de mici dimensiuni) sunt un fel de Visine la ochiul de sticla, alifie cu galbenele la piciorul de lemn etc.
so: pun deoparte (asa ma amagesc) banii de divais + cei de calgon pentru 5 ani de spalari si masina nu va fi moarta de la calcar, da' io am deja bani de una noua
wolfin
16 Nov 2017, 09:03
daca folosesti apa direct din panza freatica..doar masina de spalat rufe are de suferit?
daca esti conectat la retea de apa....calgon..si nici ala.
crisolro
16 Nov 2017, 09:37
bucuresti, apa nova sau cum s-o chema ... d-aia m-am resemnat asa usor
am si gasit un buletin de analiza apa nova mai vechi pus pe site-ul primariei parca cu rezultatele unor probe prelevate de la o cismea chiar din apropierea blocului meu si era sub duritate medie, undeva spre mica
n-am salvat mizeria si acu n-o mai gasesc, as fi atasat-o aci
multumesc
L.E. - aci, de unde rezulta ca o avem moale
:
http://www.apanovabucuresti.ro/!res/fls/44(33).pdfsi pt. toata citadela:
http://www.apanovabucuresti.ro/buletine-de-analiza-a-apei/
vallixx
16 Nov 2017, 09:50
Masina mea de spalat whirlpool, pe care am schimbat-o anul trecu din cauze de batranete, a mers de prin 2000.....sau 2002 pana anul trecut fara filtre , fara magneti, fara calgoane......legata fix la conducta de apa
Cand am desfacut-o am observat ca era multa piatra la gura furtunului si dupa ce am curatat-o a crescut presiunea la apa pentru ca imi topea ceva mai bine detergantul, insa 14-15 ani a mers ( si acum inca merge la tara) fara nicio treaba, cum am zis, fara niciun fel de filtre si magneti.
Acu' nu zic ca asta cu piatra, calcarul ar fi doar marketing, insa nu se infunda masina de spalat intr-un an daca nu ii pui calgoane si alte filtre. Ca e bine sa le aiba,asta clar!
wolfin
16 Nov 2017, 10:01
exista piatra in apa de retea dar nu multa. de ex eu ...bine nu eu...folosim apa demineralizata mai nou la calcator....si speram sa tina mai mult de 1-2 ani fata de precedentele.....
Apa direct de la robinet in fierul de călcat de 10 ani si merge perfect.
wolfin
16 Nov 2017, 10:04
puii mei..cand dai 470 lei pe un calcator si se buleste de la calcar...suflii si in apa
crisolro
16 Nov 2017, 10:10
nu mi-e de buleala calcatorului ci de de suparararea calcatoresei
pufneste si scoate aburi pana primeste unu nou care sa o ajute, nu sa o incurce etc.
SandelBS
16 Nov 2017, 10:31
QUOTE(VladSoare @ 14 Nov 2017, 13:04)
Nedumerirea mea este următoarea: oare e o slăbiciune specifică strict acestei generații de Mondeo, sau e o boală generală a tuturor lupelor cu xenon? La orice mașină cu xenon trebuie să te aștepți ca după cîțiva ani să nu mai ai deloc oglindă în lupe?
Cand am schimbat lupele, la programari erau mai multe marci, Audi, BMW, Mercedes, Skoda, VW, etc.
Inaintea mea fusese cineva cu Fluence facelift (nu stiu exact din ce an) sa schimbe lupele, deci cativa ani e relativ, depinde cat sunt folosite.
Nelamurire: daca gaborul sta in intersectie si dirijeaza traficul, nu are voie sa iasa din "dispozitiv" si sa dea amenzi? Mai nou, vad ca toti se p.isa pe gabori in intersectii si fac gainariile de fata cu ei.
De multe ori sunt locali si nu pot face nimic in privinta asta.
Daca sunt de la rutiera, ar insemna sa ramana traficul nedirijat cat il ard pe ala - defeats the purpose.
dandobre
16 Nov 2017, 12:10
Aveți idee ce a provocat ieri mega giga extra blocajul din zona Mega mall?
Am impresia că sensul giratoriu de la Delfinului se blochează pentru că nu poate prelua traficul dinspre Socului și de acolo pleca buba.
wolfin
16 Nov 2017, 12:11
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.