Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
dmc
Atunci vin si eu cu o intrebare: de ce naiba mai platim rovinieta daca o sa fie contracost? La unguri platesti rovinieta doar daca intri pe autotrazi si aia chiar au asa ceva.
eugeniuz2004
pentru ca suntem romani si traim in romania de aioa platim taxe pentru drumurile nationale (vezi drajna slobozia)
nasty
QUOTE(vijelie @ 27 May 2008, 13:48)

In alta ordine de idei, cine e amator de "scuturat" proprietarii de teren, trebuie sa stie ca tari precum Coreea de Nord, Cuba etc. inca mai sunt disponibile pentru emigrare. Fara suparare.
*


...eu as aduce primar german, ca la Sibiu, judecatori+ministri tot germani, care sa faca ordine ( seamana cu 1867?). Nu e posibil sa se intample asa ceva, ca la Stefanesti, pe unde va trece autostrada, unde exista deja un proiect de un cartier de blocuri de 1 miliard si ceva de euro. Va dati seama ce inseamna expropiere pe aceste terenuri?
Vi se pare corect? Nu se poate rezolva de catre o tara democratica? Numai in Cuba? Chiar nu mai avem nici o speranta!
vijelie
Daca ai sti cum a mers treaba cu Sibiul cand a fost renovat (de la organizarea licitatiei pana la finalizarea lucrarilor), nu te-ai mai umezi la gandul ca e condus de un primar etnic german.
De exemplu, din 3 oferte primite, a fost declarata castigatoare cea mai scumpa, in ciuda criteriilor de evaluare.
IsNa
Criteriile cui? Criteriile date de la Bucuresti, poate?

Sibienii au vrut treaba de calitate si au platit pt. ea. Daca ai umblat prin Sibiu in ultimul an, ai vazut ca au si primit-o.

Nu cred ca trebuie luata oferta cea mai ieftina intotdeauna.
vijelie
Nu, domnule, criteriile scrise chiar de manuta lor in caietele de sarcini pentru licitatie.
Intamplator, finalizarea lucrarilor s-a intarziat cu 10 (zece) luni.
Nemteste, ce pana lui.
IsNa
Cand va arata centrul istoric al Timisoarei si al Bucurestiului ca si la Sibiu, putem dezbate si noi daca licitatiile au fost curate...
AlexC
Corect! In Bucuresti crezi ca ma doare pe mine ca au reparat traseul liniei 34 si 21 cu cea mai ieftina varianta de constructor sau ca au blocat traficul in Capitala timp de 1,5 ani ca tampitii?

Sibiu a crescut economic cu un procent foarte apropiat de (daca nu mai mare decat) Bucuresti, cu mult peste alte orase din provincie. O mare ocntributie a avut-o si stabilitatea conducerii Primariei, care nu s-a schimbat in 8 sau 12 ani parca.
paul_s
a crescut din cauza infuziei de bani cu capitala culturala, acum o sa-si incetineasca cresterea
vijelie
Ca sa incheiem subiectul Sibiu: http://www.cultura.ro/Documents.aspx?ID=22
Banii au venit de la guvern.
IsNa
... si au fost cheltuiti CU REZULTAT. Ceea ce e mai mult decat se poate spune despre banii cheltuiti in alte locuri.
Ca de cheltuit tot se cheltuiesc peste tot, numai rezultatu-i mai greu de identificat!
egox
QUOTE(vijelie @ 6 Jun 2008, 07:09)
Ca sa incheiem subiectul Sibiu: http://www.cultura.ro/Documents.aspx?ID=22
Banii au venit de la guvern.
*


Dacă tot trebuie încheiat subiectul, atunci formularea corectă e bani au venit și de la guvern.

Conform documentului citat mai sus, coroborat cu varii surse de pe net (exemplu), reabilitarea aeroportului a costat undeva între 60 și 80 de milioane de euro, din care guvernul a dat 13.

În ceea ce privește programul cultural, conform bilanțului, primăria a suportat 8.1 milioane, Consiliul Județean 0.45, Ministerul Culturii 3.4 milioane, Comisia Europeană 1.4.


Și, ca să rămânem la subiect, centura de ocolire (aflată în curtea AND-ului), începută scriptic în 2004, e în continuare pe nicăieri. Următorul termen e la sfârșitul anului 2009. Până atunci, dacă puteți, evitați tranzitul prin Sibiu la ore de vârf, orașul de nici 180.000 de locuitori se traversează și în mai mult de o oră.
gibonu
De continuarea A2, de la Cernavoda la Constanta se stie ceva, adica se mai face vreodata?
AIX
Am trecut pe Drajna-Slobozia; pe ~5km se merge pe piatra, restul au fost asfaltati - si au peticit si prima bucata asfaltata. Cred ca o sa mai toarne un strat de asfalt si pe prima bucata. Lucrau sambata, pe doua portiuni se mergea pe o singura banda. De ocolit ptr. inca 1-2 luni, zic eu.
sorin_f39
AIX,

Deci au asfaltat pe ambele sensuri tot drumul, mai putin cei ~5km?
Ultima oara cand am trecut, adica acum 100 de ani, stiu ca defrisasera si dealul de la iesirea din Slobozia. Apoi mergeai pe bucata aia asfaltata de tot rahatul, cam in jur de 6 km, in care aparusera gropi, dupa care dadeai de piatra pana la Drajna.
AIX
Dealul e in continuare "defrisat", portiunea ce se stricase au reparat-o, au mai asfaltat inca o bucata destul de mare - iar piatra a ramas cam 5km, aproximez eu (nu m-am uitat pe bord sa vad exact cat..).
alecsz99
Autostrada A2, gata în doi ani
12/06/2008

DELĂSARE. Ultimul tronson de autostradă a fost inaugurat la 1 mai 2007. Apoi nu s-a mai construit nimic

● Preselecție pentru Cernavodă – Constanța

Lucrările la ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Soarelui ar putea demara în toamna acestui an și vor dura cel puțin doi ani. Momentan, autoritățile nu pot estima cît va costa lucrarea.

După ce în ultimul an nu au construit nici un kilometru din Autostrada Soarelui, autoritățile și-au adus aminte că pot finaliza prima autostradă românească.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat ieri numele firmelor care s-au precalificat pentru proiectarea și execuția ultimului tronson al autostrăzii Cernavodă – Constanța.

Lucrarea va avea o lungime de 52 de kilometri și va fi împărțită pe două tronsoane, respectiv Cernavodă – Medgidia și Medgidia – Constanța. Primul tronson va avea o lungime de aproximativ 19 km, proiectul incluzînd construirea a două pasaje peste autostradă și 12 viaducte, iar cel de-al doilea va avea o lungime de aproximativ 31,8 km, incluzînd construirea a patru pasaje, două viaducte, două poduri și a unui nod rutier. Autostrada va avea gard, parapete, sistem de iluminat, sistem de comunicații etc. Perioada estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 24 luni. Autostrada Cernavodă – Constanța face parte din Coridorul IV Trans- european, finalizarea lucrării ducînd la reducerea semnificativă a duratei de deplasare spre litoral.

PRECALIFICARE. Din cauza criteriilor ce au stat la baza precalificării, nici o firmă românească nu a intrat în licitație. Principalele criterii folosite pentru evaluare au fost: experiența anterioară, experiența generală și specifică, cît și capacitatea tehnică și financiară. “De la momentul depunerii ofertelor, în maximum trei luni vom desemna cîștigătorul care va realiza lucrarea. Sperăm ca în toamnă să demarăm lucrările”, ne-a declarat Ștefan Szobotka, director de comunicare al CNADNR. Majoritatea firmelor precalificate pentru primul tronson au fost precalificate și pentru al doilea, acestea provenind din Italia, Germania, Israel, Turcia, Grecia, Portugalia și Spania. Firmele precalificate sînt: JV Condotte/CMC di Ravenna, Aktor, JV Impregilo Spa/Itinera, JV Ashtrom Int/Shapir Structures 1991, JV Cengiz/Mapa, JV Astaldi Spa/Max Bogl, JV Mochlos SA/Danya, JV FCC Construccion/Alpine Bau Gmbh, Strabag, J&P Avax, JV Mota Engil/Monte Adriano/Soares Da Costa, Colas SA.

Finanțarea Proiectării și Execuției tronsonului Cernavodă – Constanța va fi realizată dintr-un împrumut contractat de CNADNR de la Banca Europeană de Investiții. “În prezent nu putem face publică suma ce urmează să o obținem de la BEI, deoarece nu vrem ca firmele să facă oferte în funcție de banii de care dispune CNADNR-ul pentru această lucrare”, a spus Szobotka. Adjudecarea contractului de proiectare și execuție a autostrăzii se va face pe baza prețului cel mai scăzut.


sursa
Ryk
din cat am citit in tot topicul pana acum trebuiau sa fie gata vreo 2 autostrazi, dar nici macar autostrada soarelui nu e gata. o sa ajung sa dau primariile in judecata ca nu sunt drumuri bune si sa-mi plateasca mereu reparatiile la masina.
IsNa
Ceva nu pusca: suntem in Iunie, in 3 luni vor anunta castigatorul licitatiei (deci Septembrie), nu exista inca proiect, nu e contractat imprumutul, nu sunt facute exproprieri, dar ei vor incepe constructia in toamna (cel tarziu Noiembrie). dry.gif

Iarasi primisiuni goale... n-au rusine!
vijelie
Unde scrie ca nu exista proiect?
LE Am vazut. Afirmatia cum ca nu se cunosc costurile e o vrajeala de 2 lei, se fac studii de fezabilitate de cativa ani. Dar nu m-ar mira sa nu aiba habar ce au prin sertare.
daniel28
Domnul Orban a anuntat azi ca proiectarea autostrazii Deva-Orastie este intr-o intarziere de 9 luni !!!!
El a dat termen proiectantului sa predea proiectul in maxim 1 luna, pentru ca, pana la sfasitul anului sa inceapa lucrarile.
eloy
Hmm... da, Dl Orban se ratoieste la proiectant, si pe bune dreptate, ok, dar sunt foarte curios ce procent a reusit sa expropieze MT din aia 32 km, cat au fost descarcati arheologic si cam cati bani are pentru startul efectiv al lucrarilor. Judecand in functie de restul santierelor, toate alea cam tind spre 0.
nasty
http://www.gardianul.ro/2008/06/20/gluma_z...re-s115892.html
"Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) vrea sa modifice proiectul autostrazii Bucuresti - Ploiesti pentru a construi noi noduri rutiere a caror utilitate nu rezulta din studiul de fezabilitate. Un astfel de nod va fi realizat in zona localitatii Nuci - Ilfov, unde statul va plati cel putin cinci milioane de euro pentru exproprierea a 17 hectare de teren"
daniel28
Si-au cumparat vreunii teren pe-acolo si trebuie expropriati. Sau are vreun smecher vila prin zona si trebuie sa iasa de pe autostrada direct in fata casei.
vijelie
Sa nu scapam din vedere ca e totusi an electoral, deci e nevoie de resurse, atat financiare, cat si logistice. De cele mai multe ori in proiectele de anvergura, cand li se solicita eliberarea autorizatiei de construire, autoritatile locale pun niste conditii de iti sta ceasu' de la mana. Mai nou, toti vor acces la autostrada, nu le pasa ca rezulta noduri rutiere la cate 5 km (deci o fluenta scazuta si mai multe riscuri de accidente), ei vor ca fiecare satuc sa intre pe autostrada si cetatenii respectivi sa ii voteze la toamna.
AIX
Minune! Au asfaltat in 2 saptamani 5km de drum! Vorbesc de Drajna-Slobozia - care este in sfarsit asfaltat si fara gropi. 10 min. Drajna-Slobozia. Chiar daca am vazut ca mai au de turnat stratul final si de lucru pe podul de la intrarea in Slobozia - calvarul a luat sfarsit. Pina la aparitia primelor gropi. tongue.gif
voyageros
Primul viaduct de aproximativ 200 de metri a fost aproape terminat (din ce se poate vedea) in plus pe portiuni mari autostrada este relativ terminata in sensul ca mai trebuie pus doar covorul asfaltic, utilajele fiind retrase in alte sectoare. Eu trec prin zona Savadisla-Turda si ce se vede cu ochiul liber e promitator...E posibil sa fi inceput lucrarile la Turda - Campia turzii si spun asta din prisma excavatoarelor ce le vad de la fereastra si a camioanelor care incep sa-mi invadeze strada plus un maldar de pamant undeva la iesire din Campia Turzii catre Mures. Dar e posibil sa faca doar ceva sapaturi si nimic mai mult. Ce ma pune pe ganduri este ca acea bucata care va fi terminata parese anul acesta va trebui legata de DN 1 zice-se in loc Martinesti (DN 1 Cj-Truda) printr-un drum de 6 km cu 2 benzi pe sens. Aceasta sosea eu nu o vad nicaieri...Cert este ca per ansamblu aceasta bucata de autostrada C. Turzii - Gilau este intr-o zona grea de lucru, vai, dealuri...nu e campie. O mare parte din autostrada va fi suspendata si va asigur ca atunci cand va fi gata va una dintre cele mai frumoase (ca peisaj ma refer).
sorin_f39
QUOTE(AIX @ 21 Jun 2008, 10:48)
Minune! Au asfaltat in 2 saptamani 5km de drum! Vorbesc de Drajna-Slobozia - care este in sfarsit asfaltat si fara gropi. 10 min. Drajna-Slobozia. Chiar daca am vazut ca mai au de turnat stratul final si de lucru pe podul de la intrarea in Slobozia - calvarul a luat sfarsit. Pina la aparitia primelor gropi. tongue.gif
*


Am mers in week-end pe celebrul drum. La Drajna este o portiune de vreo 15 m care mai trebuie asfaltata deoarece acolo sunt pietre. Si mai e o portiune care are asfalt, dar mai trebuie turnat stratul final. Chiar cum cobori de pe pod ca sa intri in Slobozia, inainte de intersectie, tot pe o portiune de vreo 15 m au lasat vechiul beton. De ce naiba nu au turnat si acolo ca sa fie toata treaba facuta, nu pot sa inteleg. Oricum, chiar si asa, asfaltul desi este gros, este destul de denivelat. Se poate merge cu viteza, dar, fiind proapat turnat si gros, ma asteptam sa fie perfect plan. Oricum, sa vedem cat rezista.
A l e x
Am fost foarte recent putin la plimbare si trebuie sa va spun ca trecerea din Germania in Austria nici nu se simte, parca e aceeasi tara, iar apoi in Ungaria la fel...

Apoi inspre granita cu Romania, se termina autostrada, incep drumurile cu 2 benzi si asfaltul din ce in ce mai prost, deci se cunoaste ca ma intorc acasa... E absolut jalnic, si apoi ne miram de ce strainii de trec prin tara noastra raman impresionati de cat de jos suntem... Toate tarile cu autostrazi, apoi incepe lumea a treia la noi...

Noi avem nevoie cam de 1000 km de autostrada in plus ca sa fim ok, zic eu, nu mi se pare chiar atat de mult, stiu ca e scump dar in atatia ani se puteau macar face proiecte si demarat totul... Si nu vorbesc aici de autostrada ca in Franta sau Germania ca vorba aia, nu ne comparam, macar gen A1 si A2, care nu prea sunt autostrazi, dar macar sunt cu 2 benzi pe sens, fara localitati, te poti deplasa mai ok decat pe DN-uri
dmc
Suntem jalnici din pacate. Si eu as vrea sa fac 500km pana la granita de vest in 4 ore, dar nu, la noi trebuie sa faci cel putin 9-10 ore si asta daca nu este accident sau ambuteiaj pe undeva. Chiar ca suntem din lumea a III-a mad.gif
alecsz99
AUTOSTRADA BUCUREȘTI-PLOIEȘTI, PRIMA DIN ROMÂNIA CU 3 BENZI PE SENS

sursa

Peste două veri, vom ajunge cu mașina de la București la Ploiești, în cel mult 30 de minute, însă, asta doar dacă va fi terminată autostrada spre munte. Speriate de traficul infernal, de pe DN1, autoritățile i-au mai adăugat câte o bandă pe sens. Va fi prima autostradă din România, cu câte trei benzi, pe fiecare sens de circulație.Autostrada spre munte va avea trei benzi pe sens numai până la kilometrul 45, în dreptul comunei Dumbrava, înainte de Ploiești. De acolo va porni cea care face legătura între București și Moldova.

Studiile arată că în fiecare zi de vineri 65.000 de mașini ies din București pe DN1. O autostradă paralelă cu drumul național, cu trei benzi pe sens, ar ușura traficul. Nu se vorbește încă despre amânarea termenului final, iunie 2010, ci despre creșterea costurilor. Adăugarea benzilor și construirea unui nod rutier la Nuci, la cererea Consiliului Județean Ilfov, care vrea să construiască un parc industrial, scumpește autostrada cu 60%. Proiectul ar putea să mai întârzie și din cauza declarării pădurii Surlari de pe traseu, arie protejată.


gibonu
Eu nu mai pun botu' la vrejeala lor cu constructia de autostrazi.
In ultimii 18 ani s-au realizat exact 180 km de autostrada (165 pana la Cernavoda si 15 centura Pitestiului).
Asadar, rezulta o medie de 10 km pe an, respectiv 833 m pe luna.
La o asemenea medie, si daca aduceau puscariasi care sa munceasca cu roaba si tarnacopu' si tot aveam mai multi km de autostrada in prezent.
margelatu
Ca raspuns pt Voyageros... se pare ca urmatoarea portiune de autostrada care se va deschide in Romania va fi pe sectorul 2B din Autostrada Transilvania. Subscriu la cele spuse, eu n am mai fost in zona de peste o luna
,aliniamentul e terminat pe mari distante, structuri aproape gata, cat despre legaturile cu E 60 la Tureni ma indoiesc ca se vor gasi fonduri suplimentare de milioane euro (campanie electorala ce sa i faci?) . Parerea mea este ca atunci cand va fi gata o portiune intre doua noduri prevazute in proiect doar atunci se va deschide, adica intre Turda si Gilau de ex. Vom vedea noi anul asta ce e campanie electorala si ce se va realiza, oricum stadiul lucrarilor avanseaza vizibil. Intradevar cand se va deschide aceasta portiune va traversa un peisaj superb tipic pt Transilvania, vom putea vedea de pe multele viaducte Cheile Turzii, o parte Muntilor Apuseni etc. Pana atunci va doresc sa circulati bine, vorba unui politician !
daniel28
QUOTE(margelatu @ 24 Jun 2008, 14:10)
Intradevar cand se va deschide aceasta portiune va traversa un peisaj superb tipic pt Transilvania, vom putea vedea de pe multele viaducte Cheile Turzii, o parte Muntilor Apuseni etc.
*



Keep dreaming !!! drunksinging.gif
pasztorigeza
Adevarul este ca ar fi drumul cam cu o ora mai scurt pana la granita, daca am putea sa ocolim radarele de pe Turda -Cluj si nu vom mai fi nevoiti sa intram in Cluj pentru a merge la Oradea-Bors. Asa ca ar fi foarte bine sa avem macar tronsonul Turda-Gilau gata.
voyageros
azi (24.06) am facut din cj pana in turda (30 km) o ora si jumatate pt ca in turda se lucreaza la o intersesctie. Coada era inafara Turzii in localitatea vecina (copaceni). Iata de ce eu unul astept aceasta autostrada sa fie terminata. Se pare ca Turda a reusit sa faca rost de ceva bani pentru o varianta dar pana va fi gata....Traficul in cele doua orase, Turda si Campia Turzii, este o aventura si-ti trebuie multa rabdare ca sa strabati cele doua localitati.
brigada_diverse
noi o sa avem autostrazi bune cand o zbura porcu' propulsat prin mijloace proprii....

ultima data(prin iunie) pe autostrada soarelui dardaia masina pe unele tronsoane ca toti dracii...si nu e vina suspensiilor sau a masinii....
A l e x
cristi, eu nu cer autostrazi bune ca nu uit in ce tara traiesc. Dar asa cum e A2-ul, macar E. E relativ drept, fara localitati, totusi circuli ok acolo...

Nu cer autobahn, cer doar autostrazi mediocre macar sa nu mai trec prin sate si sa ajung si eu in timp decent in orice oras al tarii, sau spre iesirea din tara... Nu pe 2 benzi si nu cu sate din kilometru in kilometru.
Amedeus
Ma simt de-a dreptul privilegiat ca am doar 110 km. pana la o autostrada care ma leaga de Europa (M43 si M5 in continuare). Daca mai continua ungurii cu M43 pana la Nadlac e si mai bine, ca la autostrazi romanesti pe aici prin vest mi-am luat gandul de mult. Viata e prea scurta ca sa mai apuc sa circul pe autostrazi in judetele din vest. mad.gif


L.E. pun aici o harta (am primit cateva PM-uri cu intrebari despre autostrazile din Ungaria) din care se vede clar care vor fi legaturile (M43 si M35)cu autostrazile ce se vor construi candva si pe la noi.

user posted image

Din cate se vede ungurii si-au facut treaba, dar nu are rost sa se agite din moment ce la noi nu e gata inca niciun metru din autostrazile ce se vor intalni cu ale lor.
nitz
Intre M3 si M5, ungurii aveau in plan parca si un M4, care sa se lege direct la Autostrada Transilvania. Dar nu stiu daca au interes sa construiasca asa ceva, singurul oras important la est de Budapesta este Oradea. (Debrecen e deja legat)
Amedeus
Au vazut si ei ca n-au cu cine....
Daca romanii ar mai avea 10 km de construit pana la frontiera, ungurii ar incepe de la Budapesta cu santierul si ar fi gata inaintea romanilor. radmasa.gif
voyageros
nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna ca in acesti 10 km sa dea si peste o groapa...pana ar astupa-o...cum sa treaca peste sau sa o ocoleasca...ar fi tare dificil ...cred ca ungurii ar mai incepe una.
RZV
Un articol foarte bun, documentat si din pacate si real...

http://www.bihoreanul.ro/saptamanal/afara-cu-romanii-2761129

Respecte.
ALEX_TUSA
Salutare!
In Campia Turzii au sapat baietii niste gropi, pentru ceva piloni presupun, in urma cu un an. De atunci nu au mai miscat nimic.
Cypher4laguna
nu stii nimic rolleyes.gif ... asa se fac autostrazile! sleep.gif se sapa gropi pentru piloni si nu se pune dup-aia beton, ca sa strica. trebuie lasat groapa neastupata macar 2 ani, altfel se face degeaba. o groapa pentru piloni e ca vinul bun. cu cat sta mai mult cu atat e mai buna radmasa.gif

traiasca samsarii si ceilalti care-si bat joc de banul public repartizat pentru "autostrazi", ban luat din rovignete si alte taxe ascunse dry.gif
alecsz99
În final, benzinării pe autostrada A2!


Dupa indelungi asteptari si deznadajduiri, in final vom avea benzinarii pe autostrada A2, cunoscuta mai mult sub denumirea de marketing "Autostrada Soarelui". Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri National din Romania (CNADNR) a anuntat in final castigatorii contractelor de construire a statiilor de distributie carburanti, precum si locatiile.

Astfel, pe A2, in sectorul aflat in uz Bucuresti-Cernavoda vor fi cinci benzinarii, dupa cum urmeaza:

1. OMV, la km 49;
2. OMV, la km 66+800;
3. Rompetrol, la km 88+300;
4. Petrom, la km 111+770;
5. Rompetrol, la km 139+830.

Toate statiile de distributie vor fi pozitionate pe ambele se nsuri de mers. Contractele au fost alocate pentru o perioada de 29 de ani. Vestea buna este ca in sase luni statiile de distributie trebuie sa fie construite si puse in functiune. In plus, in maxim 40 de zile, concesionarul trebuie sa vanda carburanti prin statii mobile.

Pana acum, autostrada este dotata doar cu posturi telefonice de urgenta si cu parcari. O parte dintre parcari sunt inchise insa, iar doar o parte dintre cele deschise sunt dotate si cu toalete publice. Mai trebuie pus la socoteala si faptul ca drumul este in fapt autostrada Bucuresti-Constanta, dar se opreste la Cernavoda, la segmentul Cernavoda-Constanta lucrarile relevante nici nu au inceput.


sursa




Aradul va avea centură ocolitoare


Centura ocolitoare a municipiului Arad va avea in total 12 km de autostrada, noua poduri si pasaje, va fi traversata de patru pasaje supraterane si va avea patru noduri rutiere. Pana sa fie data in folosinta, mai dureaza mult si bine, deoarece proiectul se afla acum doar in stadiul de precalificare a ofertantilor.

Momentan, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a precalificat trei consortii si o firma: JV FCC - Porr Technobau (din Spania si Austria), JV Aktor - Pantechniki (ambele din Grecia), JV Impregilo - Itinera si Astaldi (din Italia). Valoarea estimata a proiectului este de 115 milioane euro, dintre care 90 milioane provin dintr-un imprumut acordat de BERD, restul de 25 milioane vin de la guvernul Romaniei.

Cei patru pretendenti vor depune ofertele pana pa 25 septembrie, iar criteriul dupa care va fi ales castigatorul va fi cel mai mic pret. Contractul se va semna candva intre 3-6 noiembrie, iar lucrarile vor dura doi ani. Din pacate, si garantia lucrarii va fi tot de doi ani.


sursa

sorin_f39
Am trecut iar in week-end -ul asta pe celebra sosea Drajna - Slobozia. Desi are un asfalt gros, de "neam prost", sincer, nu cred ca va rezista pana in septembrie - octombrie. Sper sa ma insel.
eXtenSion
Totusi, daca un drum se "toarna" astazi, iar peste o luna e plin de santuri de tiruri, nu putem face nimic? Nu exista nicio modalitate legala de a-i trage la raspundere?!
body
Cine sa-i traga la raspundere ? Cei care in urma contractului au luat spagi de sute de mii de euro ?
Sa fim seriosi !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.