Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
vijelie
Va grabiti cu exproprierile astea.

In primul rand autostrada are cam 450km lungime, o iau aiurea pe langa Fagaras si pe urma ajunge la Tg. Mures, e traseul undeva pe niste saituri.
Exproprierile se fac DUPA ce se finalizeaza proiectul.
In momentul de fata, numai pentru 2 din cele 8 sectiuni s-a finalizat si aprobat proiectul. Restul de 6 sunt in diverse stadii de proiectare.
Adevaratul motiv pentru care a crescut costul nu e reprezentat de suprafetele de teren (inca necunoscute pentru cele 6 sectoare) ci volumul lucrarilor.
Cum asta? Simplu, pe masura ce studiile de teren avanseaza, se dovedeste ca pamantul din amplasament e din ce in ce mai impropriu constructiei, deci sunt necesare constructii suplimentare fata de ce era preconizat la semnarea contractului, lucrari costisitoare si dificil de facut intr-o tara ca Romania in care mana de lucru calificata e pe cale de disparitie. Va reamnitesc faptul ca firma turca (,) care executa practic lucrarile a ajuns in stadiul de disperare in care a adus muncitori turci care sa puna osu' la treaba.
Ei bine, daca inmultim aceste cantitati suplimentare cu preturile unitare contractate, obtinem adevarata imagine a situatiei.
Si da, costurile la materiale si manopera au crescut, numai motorina aproape s-a dublat in acesti ani si fara motorina nu se face nimic din ce inseamna asfalt. Similar si cimentul. Daca oferi unui necalificat din zona un salariu de 10 milioane pe luna, te scuipa in mecla si te lasa cu utilajul nemiscat, se ajunge acum pe la 15-20 milioane numai sa nu plece in Spania sau Italia.
La acestea adaugam costurile cu exproprierile (care cresc pe masura ce se da zvon prin zona ca VIN AMERICANII CU BANII!) si autostrada e gata.
Sau nu va mai fi gata, depinde de cat de multi bani e dispus statul sa ingroape in Ardeal.
Solon
Nu prea stiu unde sa postez dar trebuie sa o fac:
Langa domiciliul meu, si-a facut altcineva casa. Foarte frumos! La un moment dat au venit unii sa sape ceva la un canal, au asfaltat,cica, si gata!
A venit ploaia si s-a surpat pamantul si a apart un crater de 1 pe 1.
Aseara stateam si eu ca tot omul pe terasa si fumam. Apare o masina si la un moment dat vad ca se apropie foarte mult de groapa si inevitabilul s-a produs.
S-a auzit un mare trosc si masina s-a inclinat pe dreapta!
Am iesit repede sa ajut persoana sa scoata masina!
Care masina era o frumusete de 308 wub.gif , cu numere rosii, si 300 km, condusa de o fatuca foarte relaxata! A scapat ieftin: fusta de sub bara, pe partea dreapta zob si spoilerul zgariat.
Astia care asfalteaza sau repara drumurile sunt idioti? mad.gif Ce lucrare e aia care se duce de rapa, la propriu, dupa 2-3 luni?
Oare asa se va intampla si cu lucrarile din Bucuresti?
Lumynos
Ma gandesc de catva timp ce am putea face, ca sa schimbam situatia drumurilor.

Oare am putea sa ne organizam, odata pe luna si, timp de o ora se blocam strazile, mai ales la primarie si prefectura (in marile orase) si eventual sa claxonam? Dar imi vine greu sa cred ca romanii vor fi capabili sa se mobilizeze si sa ia atitudine (alta decat vorbele)... unsure.gif

Sau am putea, sa sesizam in scris TOATE gropile mai mari de pe carosabil, considerandu-le obstacole care pun in pericol viata persoanelor participante la trafic (asa ar trebui scris in sesizare). Si sa ii asaltam cu zeci sau sute de sesizari scrise! wacko.gif
Io chiar vreau sa fac sesizari pentru cateva gropi, dar nu prea stiu cui trebuie adresate: primariei sau politiei rutiere? Ma lamureste cineva?

In orice caz, daca vreti sa circulati pe autostrazi inainte de a imbatrani si a nu mai putea conduce, va sfatuiesc sa mergeti in occident, ca in Romania nici o sansa in urmatorii 30 de ani! Garantat suta la suta! huh.gif
sorin_f39
Am putea sa nu mai platim rovigneta. Astfel ar scadea foarte mult contributia noastra la niste drumuri europene pe care nu le avem.

Indiferent de cum am protesta, nu se va schimba nimic. Cainii latra, caravana trece....
Lumynos
Ok! Poate nu se schimba.

Dar, DACA se schimba?

Pentru ca daca spunem de la inceput "oricum nu se schimba", sigur nu se schimba. E tipic romaneasca aceasta atitudine. De asta nu se intampla nimik.
La presiunea strazii si a mass-media s-a mai schimbat cate ceva. Asta in limbaj international se numeste advocacy.
In america, daca le incalci proprietatea privata, te impusca. La noi trebuie sa discuti cu hotul, sa il convingi sa plece din casa ta, ca daca il agresezi risti sa faci puscarie. E vorba de atitudine! Asta face diferenta.

Dar mai bine tac, "ca oricum nu se schimba nimik"! huh.gif mad.gif
Pana la urma, daca vrei sa schimbi ceva, cel mai bun lucru care poti sa il faci este sa emigrezi!
sorin_f39
Te lupti cu morile de vant! Asculta-ma bine!


Facand drumuri GL - CT, treceam, in functie de treburi, si prin Fetesti, Tandarei, Cernavoda. Drumul dintre Baraganu - Tandarei, respectiv Tandarei - Fetesti este varza. Iar gropile sunt astupate cu .... pietre. Cum trec camioane pe acolo, de multe ori acestea, trecand peste gropi, indepartau pe toata soseaua acele pietre. Am trecut o data pe acolo cand muncitorii descarcau pietre pentru a acoperi gropile, adevarate cratere de altfel. Pur si simplu am oprit masina si m-am certat cu muncitorii, ajungand chiar pana la amenintari. Argumentul lor era ca asa le-a spus "primarele" din Fetesti, ei asa fac. Ce-am rezolvat cu asta? Niste nervi si atata tot. In Romania nu te poti lupta cu sistemul. Exista coruptie fara corupti, se fura dar nu se gasesc hotii, infractorii devin victime, Remes mananca linistit in continuare cabanosi etc. NU ai ce sa schimbi pentru ca nu ai cu cine sa faci schimbarea.
padre
QUOTE(Lumynos @ 7 Dec 2007, 12:14)
Pana la urma, daca vrei sa schimbi ceva, cel mai bun lucru care poti sa il faci este sa emigrezi!
*



Nu, asta este cel mai facil.
Cel mai bun lucru este sa te schimbi tu si sa incerci sa raspandesti aceasta atitudine (in familie, catre copii, etc... nu spune nimeni sa-i schimbi pe straini, pe amici, etc.).
Numai dupa ce ne vom schimba si civiliza mai mult de 70-80% din populatie vom avea o viata mai frumoasa.
daniel28
In luna octombrie exproprierile pe tronsoanele 2B si 3C ale autostrazii Transilvania au inaintat cu ... 0% !!!
Unde e nenea Orban care promitea ca pana la 31 august 2007 se incheie exproprierile pe 2B?
In prezent au ajuns la 79% pe 2B si 57% pe 3C.
sorin_f39
Ati auzit ca pentru ultimul tronson de autostrada spre BV, pentru 1 km se va plati 20.000.000 euro? E absurd!!!

Iar in Cehia (daca nu ma insel), tot pentru un tronson de autostrada construit in zona de munte, 1 km a costat 7.000.000 euro. Cat isi vor mai bate joc de noi?
yO_
Pe site-ul Antena 3 este prezentata strategia Ministerului Transporturilor pentru perioada 2008 -2013.


2008 / 2009 / 2010 / 2011 / 2012 / 2013
veveritz
"Iar in Cehia (daca nu ma insel), tot pentru un tronson de autostrada construit in zona de munte, 1 km a costat 7.000.000 euro. Cat isi vor mai bate joc de noi? "



Cred ca e vorba de Croatia. Iata un articol interesant despre autostrada Zagreb-Split : highway croatia

Deci avem:"The full length of the road is some 380 kilometres" si
"The cost of building this new highway, being 22 milliards in Croatian kunas ....
equivalent to just over 3 milliards/billions in Euros"
Daca facem impartirea rezulta un pic sub 8 milioane euro/km.
Adica ei pot construi autostrada prin Croatia, renumita pentru relieful ei accidentat, cu 8 mil/km, iar noi o construim cu 20 mil/km prin Podisul Transilvaniei,evident un relief mult mai plat-ca d'aia ii zice "podis" -
avand grija sa ocolim Muntii Apuseni prin Salaj.
vijelie
Acolo sunt desenate termenele planificate sau in cel mai bun caz contractuale fara a se tine cont se situatia REALA in ceea ce priveste intarzierile acumulate.
Cu alte cuvinte, li se rupe ca in 3 ani nu s-a executat decat 10% din lucrari, daca in contract scrie 1 decembrie 2009, pai EXACT in acea zi ne va zambi Orban (sau cine va mai fi) la televizor la inaugurare.
Ma umfla rasul...
yO_
Ma intreb cum vor face fata (si cat va costa) atunci tronsonul Pitesti -Sibiu. Daca va uitati pe harta ocoleste Ramnicu Valcea si Valea Oltului. Cam pe acolo s-au apucat sa construiasca pe vremea lui Ceausescu celebra cale ferata Valcele -Rm. Valcea de 38 km care nu e terminata nici in ziua de astazi.
vijelie
Da' cine a zis ca chiar se va face acel tronson?
Au dat chix cu centura Sibiului care parea ceva relativ simplu, daramite cu o zona cu poduri si tuneluri pe care nu am habar cine ar putea sa le mai construiasca.
siru
#560 @yO_ :

Informatiile prezentate la televizor se gasesc pe site-ul oficial al companiei de autostrazi:

http://www.andnet.ro/ispa/auto.pdf

Ca sa vezi cum se fac stirile...
yO_
Antena3 face referire la informatiile de pe site, insa ceea ce nu spun este ca informatiile nu sunt de ultima ora, ci din luna martie 2007.
VladG
Hartile alea sunt aberante...
Adica la anul o sa avem in EXPLOATARE autostrada pana la Giurgiu?!? HA!
nasty
...din nefericire o strategie proasta, vor fi gata pe rand bucatele de autostrada prin toata tara , dar nimic cap-coada. Ar merita sa mai induram pana in 2013, daca s-ar tremina totul ca in planurile pe hartie, f frumoase de mai sus, dar cum termenele se vor duce spre 2018-2020, ar fi fost mai bine concentrarea in forta in urmatorii 2 ani pe Ploiesti-Brasov si sa biciue si Behtel pentru tronsonul Brasov-Tg Mures si in cazul asta poate am fi avut o autostrada in 2013 de la
Constanta-Buc centura nord-Brasov-Cluj-Bors.
Asa banii se imprastie pe o multime de bucatele si nu vor fi suficienti pentru sustinerea tuturor proiectelor. Sa nu mai vorbim de ce se va intampla dupa alegeri, dupa schimbarile de guvern sau in caz de inflatie sau criza economica.
vijelie
Nu se poate face nimic, sunt contracte diferite, orice constructor care primeste o solicitare de refacere a cash-flow-ului va profita si va cere si luna de pe cer drept "compensatie".
Ca sa nu mai amintesc ca sunt contracte dreulate cu finantare externa si aia nu se joaca cu banii lor, cum facem noi.
stoianco
Ce a fost turnat pe Slobozia-Drajna a fost doar mantuiala. Pe ploaie si frig degeaba se toarna ca nu se lipeste asfaltul, motiv pt care deja au aparut gropi. Dar ei au promis ca pana la Combinat se termina asfaltarea in 2007! Poate cineva sa spuna ca nu si-au tinut cuvantul?!

Cat despre autostrazi...deci peste minim 6 ani vom merge de la Bucuresti la Wiena doar pe autostrazi...!?
hunior
ungurii pot sa construieasca autostrada cu tot cu un guvern alcatuit din comunisti si corupti, iar noi cu revolutia portocalie ce am realizat?
pleosc
Salut, am si eu o intrebare: care e faza cu autostrada Bucuresti-Giurgiu? Am citit undeva ca s-a dat drumul pe tronsonul Adunatii Copaceni-Giurgiu, si pe harta de mai sus arata ca la anul e toata gata, insa eu n-am auzit nimic de lucrari la acest tronson. Am inteles ca vechiul drum national se modernizeaza si devine autostrada? Si satele prin care trece...? Le ocoleste?

Aa, si am fost pe A2 acum cateva zile, pe tronsonul Drajna pana unde incepe betonul langa Bucuresti e plin de gropi, unele din ele chiar sanatoase. Alta treaba facuta romaneste sad.gif . Plus ca deszapezirea s-a facut cu nu stiu ce, ca la 110 imi sareau o droaie de pietre pe sub masina, si aia care ma depaseau imi aruncau in parbriz.
Merci.
daniel28
Nu exista autostrada Bucuresti-Giurgiu. Se modernizeaza drumul.
sorin_f39
Am constatat cu o deosebita neplacere ca A2 a inceput sa se strice !!!!!!!!
Intre km 70 - 95 au aparut deja gropi foarte multe pe banda intai, gropi care in curand vor deveni cratere. Nu mai spun ca portiunea asfaltata de curand langa Slobozia, pe drumul Slobozia - Drajna, este execrabila si deja are 2 sau 3 gropi. Mare grija pentru cei care merg pe acolo.

Pentru ce dracu le platim rovigneta?
padual
pe 1 am venit si eu pe autostrada A2 si am remarcat cateva gropi pe sensul spre Bucuresti. Una chiar maricica...nu vreau sa imi inchipui cum o fi sa o iei la viteze mai mari de 130.
Intr-un fel cred ca e de inteles, ar fi cam 2 ani jumate de cand e data in folosinta..?Nu mai tin minte prea bine, dar ideea e sa le repare de calitate, ca de aprut vor mai apare.
sorin_f39
Pe sensul spre Bucuresti sunt cateva gropi.

Eu ma refeream la sensul Bucuresti - Drajna, intre km 70 - 95; acolo este deranj mare tinand cont de ceea ce inseamna autostrada si de vitezele cu care se circula.
daniel28
Iata ca am intrat si in 2008 !!
Un an plin de sperante legate de autostrazi.
Asta pentru ca, oficial , vom asista in acest an, la deschiderea primilor 42 de km din autostrada Transilvania si la inceperea lucrarilor la mai multe tronsoane noi de autostrada:
- Cernavoda-Medgidia
- Medgidia-Constanta
- Arad-Timisoara
- Timisoara-Lugoj
- Deva-Orastie
- Suplacu de Barcau-Mihailesti

In plus vor incepe lucrarile si la cateva centuri ocolitoare cu rang de autostrada.

Viitorul suna bine!! Sa vedem !!
Desi primele vesti din acest an se refera la o amanare: primii 42 de km din autostrada Transilvania nu se vor deschide in octombrie (cum spunea ministrul si seful CNADNR) ci in decembrie (conform declaratiilor lui Bogdan Sgarcitu).
LNG
E frumos sa visam.. tot frumos. Sa puna mana intai sa repare drumurile din Bucuresti ca ne rupem masinile si apoi sa facem autostrazi.
vijelie
@daniel28


Mai exact, ce e cu tronsonul Deva - Oradea?
Din cate stiu, pe E79 (DN76) sunt aproape 200 km intre aceste orase si nu e planificata nicio autostrada care sa le lege.
daniel28
Am vrut sa scriu Deva-Orastie.
Scuze
alecsz99
QUOTE(padual @ 3 Jan 2008, 01:48)
pe 1 am venit si eu pe autostrada A2 si am remarcat cateva gropi pe sensul spre Bucuresti. Una chiar maricica...nu vreau sa imi inchipui cum o fi sa o iei la viteze mai mari de 130.
Intr-un fel cred ca e de inteles, ar fi cam 2 ani jumate de cand e data in folosinta..?Nu mai tin minte prea bine, dar ideea e sa le repare de calitate, ca de aprut vor mai apare.
*




Am facut azi un drum Bucuresti - Calarasi pe A2 si am ramas uimit de zecile de gropi existente mai ales pe sensul Constanta - Bucuresti desi nici pe celalalt sens nu lipsesc.

Asadar atentie si sa speram ca se apuca de plombat in primavara, nu in miezul verii cand litoralul va genera traficul cel mai insemnat pe A2 (asta in speranta optimista ca le vor stupa mellow.gif )
Cypher4laguna
Imi pare rau, dar gropi intr-o autostrada veche de 2 ani e inaceptabil!!!
vijelie
Lucrarea nu mai e in garantie, deci reparatiile se vor face de catre proprietar, adica de "bobor" smile.gif
alecsz99
QUOTE(Cypher4laguna @ 11 Jan 2008, 15:05)
Imi pare rau, dar gropi intr-o autostrada veche de 2 ani e inaceptabil!!!
*




Absolut de acord! excl.gif
Ov
QUOTE(vijelie @ 11 Jan 2008, 14:16)
Lucrarea nu mai e in garantie, deci reparatiile se vor face de catre proprietar, adica de "bobor" smile.gif
*



apai la cat da propitaru' pe kilometru' de autostrada nou construita, inseamna ca-si permite ! Asa ca sa punem mana si s-o reparam ph34r.gif
vijelie
Stati flexati, pana nu se fac cel putin +5 grade Celsius, nimeni nu misca un pai.
VladG
Intr-o emisiune TV se prezenta cea mai scumpa autostrada din istoria SUA, contruita undeva, printr-un canion, suspendata kilometri buni pe piloni, ca sa nu strice nu stiu ce morminte indiene si cu tot felul de alte dificultati din astea. Oricum era renumita ptr cat de mult costase si ajunsese si un obiectiv turistic din acest motiv.
Ei bine, astronomicul pret pe km (pana si ptr americani!) era de 17 mil $/km, deci vreo 11mil EURO, adica destul de aproape de valoarea catre care tinde amarata de autostrada Transilvania, ce se unduie printr-o zona de podis-campie!
Pai sa nu te-apuce dracii! Dar las', ca poate o scoatem si noi la inaintare tot ca obiectiv turistic, cea mai scumpa autostrada din lume, si mai recuperam din bani... Oare la asta sa se fi gandit guvernantii nostri? wink.gif
vijelie
Cat costa litrul de motorina pe vremea cand s-a construit acea autostrada?
Dar tona de ciment sau de otel-beton?
Ce firma a construit-o?
Cat a costat metrul patrat de teren expropriat?
Cate campuri petrolifere apartinand OMV a traversat?
Ce lungime din ea se desfasoara pe terenuri clasificate tip 4c si 4d (de neutilizat pentru fundatii de drum decat cu lucrari costisitoare de imbunatarire a caracteristilor fizico-mecanice)?
Cate cicluri de inghet-dezghet are un an acolo?
Ce valori au debitele apelor provenite din precipitatii?

Astea sunt numai cateva din bubele autostrazii Transilvania...
Cypher4laguna
Au facut chinezii linie de cale ferata prin permafrost si alte bube (mii de km)... si nu putem face noi 400 de km de autostrada??? Sa fim seriosi...!
vijelie
Putem, cum sa nu. Dar uite cum:

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1696...Hash=1880a84129
VladG
@vijelie

Desi nu au spus explicit asta, probabil costurile au fost aduse in preturi comparabile cu cele de azi, altfel n-ar avea relevanta comparatiile.
Oricum, e vorba de "cea mai si cea mai" autostrada de la ei, iar din pozele de pe site nu cred ca se poate macar face comparatie intre dificultatea celor 2 lucrari. Si sa nu uitam ca ei vorbesc de un pret mediu al unei autostrazi "scurte" doar de cativa zeci de km, doar in teren dificil, pe cand in Transilvania media ar trebui sa fie bine trasa in jos de multi km de teren relativ plat.

http://www.mesalek.com/colo/glenwood/photo.html
IsNa
Nu sunt eu specialist, dar nici voi (majoritatea)... deci: de unde stim noi CARE e teren mai dificil pt. construirea de autostrazi: un teren stancos accidentat, dar solid si stabil, unde ridici drumul pe piloni, sau un teren deluros, dar format din sedimente instabile unde trebuie sa-i faci fundatie de mai multi metri adancime, dupa ce ai stabilizat cumva dealul?
Cat ati umblat prin podisul transilvaniei? Daca ati umblat veti fi observat cum TOATE soselele din regiune aluneca intr-una si sunt lipicite si stabilizate periodic, ceea ce la o autostrada nu-ti permiti!

Poate au fost contractele intiale facute prost, ca n-aveau studii tehnice, sau le-au ignorat ca sa semneze repede contractele de executie (inainte de alegeri)?...
VladG
Ca sa nu iscam o polemica pe tema carei autostrazi e mai greu de construit, tot ce am vrut sa subliniez e ca dupa parerea mea la noi se plateste foarte mult pe km, poate nejustificat (nu cred ca avem totusi acolo cel mai dificil traseu din lume, altfel sigur ar fi fost mediatizat aspectul), platim asa de mult deci, in cat se poate compara cu cele mai scumpe lucrari din alte parti.
Deci cred ca mare parte din banii aia se "evapora" in contracte semnate dezavantajos ptr stat, in comisioane, la firme capusa, etc. Adica nu se regasesc in valoarea REALA a lucrarilor.
Repet, e o parere formata prin comparatii, nu bazata pe cifre concrete, dar sunt destul de sigur ca nu ma insel.
vijelie
@ValdG: nu se poate purta o discutie REALA pe tema costurilor acestei autostrazi fiindca preturile cu care Behtel isi deconteaza productia sunt SECRET DE SERVICIU. Toata lumea vorbeste de pretul final de parca ala vine de la Sf. Petru, nu din insumarea unor cifre SECRETE.
VladG
Pai chestia asta nu poate face decat sa alimenteze suspiciunile...
vijelie
Suspiciunile sunt doar acolo unde e dezinformare.
Pretul autostrazii este rezultatul insumarii preturilor pe cantitati.
Preturile pe cantitati sunt rezultatul inmultirii preturilor unitare (pe tona, pe metru cub, pe metru patrat etc) cu cantitatile in sine.
In timp ce preturile unitare (imense zic unii) sunt tinute la secret, cantitatile au fost subevaluate, astfel incat a rezultat un cost de 2.6 mld euro care la prima vedere pare OK.
Odata cu dezvoltarea proiectului, adica cu aducerea cantitatilor in domeniul realitatii, acestea s-au marit.
Ori in timp ce preturile unitare au fost, sunt si vor fi neschimbate, rezultatul final nu are decat sa se majoreze in consecinta.
De ce acest mecanism? Asa au convenit partile in contract. smile.gif
LuluMOB
QUOTE(IsNa @ 15 Jan 2008, 11:05)
Nu sunt eu specialist, dar nici voi (majoritatea)... deci: de unde stim noi CARE e teren mai dificil pt. construirea de autostrazi: un teren stancos accidentat, dar solid si stabil, unde ridici drumul pe piloni, sau un teren deluros, dar format din sedimente instabile unde trebuie sa-i faci fundatie de mai multi metri adancime, dupa ce ai stabilizat cumva dealul?
Cat ati umblat prin podisul transilvaniei? Daca ati umblat veti fi observat cum TOATE soselele din regiune aluneca intr-una si sunt lipicite si stabilizate periodic, ceea ce la o autostrada nu-ti permiti!

Poate au fost contractele intiale facute prost, ca n-aveau studii tehnice, sau le-au ignorat ca sa semneze repede contractele de executie (inainte de alegeri)?...
*



Ale naibii terenuri din România, numai pe aici solul e lipicios și alunecă dealurile.

Din Iași pleacă mai multe drumuri, în diverse direcții; cel spre Tg.Frumos-Roman e singurul care de câțiva ani buni nu a necesitat nici un fel de reparație. E făcut -modernizat de fapt- inainte de 2000. Mi se pare ca niste italieni au avut lucrarea, deși n-are mare importanță, practic tot românii au lucrat. Au fost ninsori, s-a dat cu sare, se circulă la greu, și drumul n-are nimic. Nu s-a lăsat, nu s-a vălurit, nu au apărut 'carii', nimic. Și în jos, spre Bacău, Focșani, Buzău, București a rezistat la fel.
Toate celelalte DN-uri sunt reparate la câțiva ani și tot sunt mereu pline de gropi, valuri, praguri. Să nu mai zic că în oraș e suficient să plouă că sare asfaltul de parcă ar fi nisip. Nu mai zic cum e când ninge. De altfel se vede din modul în care se fac reparațiile cât or să țină. Și aveți idee cât costă de 'plombat' un drum?
Să fim serioși, un drum făcut bine ține ani mulți!
Eu cel puțin nu pun botu' la minciunile astea, că ar fi tare greu de făcut șosea prin Transilvania și de aia tre' să dăm banii la Behtel. Rahat cu apă rece.
Mă cunosc cu un fost prefect de Iași care-mi povestea cum era chemat să ia în primire drumuri județene reabilitate, unde un nea' Gică cu 2 tractoare , 4 roabe și 8 țărani răsturnase o movilă de pietriș, nici pe aia nu o nivelase, și voia puhoiul de bani din contract.
De cele mai multe ori nu-i semna de primire, dar de fiecare dată începeau presiunile din sus, jos, stânga, dreapta, față, spate și până la urma asta era, nea' Gică lua banu'.
Eu înțeleg că o autostradă nu e un DJ și că Behtel nu e nea'Gică, dar mă enervează hoțul care-ți râde în față, adică te mai și ia de prost.
k0b3
Finalul romanesc va fi o autostrada cu gropi unde o sa cotizezi 5 EUR pe 100 de km radmasa.gif
dantes
Daca or sa faca astia cum au facut A2-ul si ca timp si CA CAlitate.....
IsNa
Lulu, eu doar observam cum facem comparatii cu diverse alte autostrazi, nefiind in cunostiinta de cauza, ca niciunul n-avem cunostiinte tehnice.
Personal, nici nu ma deranjeaza daca platim mai mult decat ar fi trebuit, doar sa miste lucrarile, si sa iasa "for once" un lucru facut BINE in Romania. Asta ar fi minunea!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.