Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
cri123
radmasa.gif Asta e tare cu consumul mai mare pe autostrada. Oare visez eu si in Romania sunt drumuri pe care poti merge? Din cate stiu eu, Bucuresti-Tg. Mures e unul dintre cele mai aglomerate drumuri din tara, mai ales ca contine Valea Prahovei. Pai la condusul prin aglomeratie, depasire camioane, etc, consumul e mai maricel din start decat un mers cuminte cu 120-130 constant pe autostrada. Ca sa nu mai vorbim de nervi si riscuri, mers prin localitati interminabile, etc.
jammers
nu prea e asa don cri123. Experienta imi zice ca daca merg normal in Ro, consum cu pana la 2 litri de motorina mai putin decat pe autostrada. Unde merg intre 120-140. Chestie verificata cu trei masini diferite. iar daca te uiti la consumuri in cataloage, consumul pe nationala e intotdeauna mai mic decat cel pe autostrada.
Acu poate sa depinda si de motor, dar eu am verificat asta cu mondeo, transit si roomster, si pe mii de kilometri. Nu stiu cum e la un motor mai mare si mai puternic, poate doar atunci sa se inverseze sau egalizeze consumurile.

Drumul pe carei l fac de obicei include 1250 de km de autostrada p'afara si 750 de Romanica.
Cypher4laguna
Si eu din experienta vorbesc cu cresterea consumului. Am CB pe ambele masini si imi arata "exact" cat si cum a consumat. Drum Tg. Mures-Bucuresti (facut lunar de multa vreme), cu o oprire si trafic mediu consum Logan 4,6; Laguna 5,5. Consum pe A2 fara opriri, regim "legal" cu mers constant la 140 km/h (asa merg eu, asta e) Logan cca 7,0; Laguna cca 6,8. De asta vreau sa ii reampez chipul la Logan, ca dupa 90 creste consumul exponential.

Incetinirile la 60-80 km/h prin localitati duc la scaderea consumului. Si fiindca am diesel nu merg cu consumul in cap, ci dimpotriva merg mai repede.

Drumul Bucuresti-Tg. Mures-Cluj e unul foarte bun (cu drum prost "doar" pe portiunea de statiuni din judetul Prahova (deci exceptie Predeal), si exista intradevar trafic, dar ar fi extraordinar sa fi fost drum cu 4 benzi pe sens... nu ar mai fi camioanele o problema.

M-am uitat pe proiectele de autostrada Bucuresti-Brasov si Bechtel (Brasov-Oradea) si ce vad: prea multe curbe, ma deranjeaza iesirea la Voluntari (Bucuresti) unde nu e o infrastrutura care sa preia traficul de autostrada si .... faptul ca nu o sa fie gata nici in 2015.
AlexC
Hai sa o lasam deoparte pe asta cu autostrada si consumul! Nu te obliga nimeni sa nu mergi pe autostrada cu 90km/h in treapta 5 timp de 6 ore si atunci o sa ai un consum "incredibil", mai mic decat pe drumul national. Daca rezisti dpdv nervos atunci tare.

E binecunoscut faptul ca rularea cu viteza constanta e mai economica decat acceleratii/frane, chiar si la viteze mai mici. dar compara 110km/h pe A2 cu 90km/h pe E60, nu 140km/h pe A2 cu 100km/h pe E60.
raqzvan
Prefer oricand taxa de autostrada si (eventualul) consum marit, decat sa-mi rup masina pe drumurile noastre nationale, sau sa fac slalom printre tractoare si carute nesemnalizate pe asa-zisele "drumuri europene". Ce gluma proasta sa le numeasca asa!! mad.gif Drum european cu o banda pe sens. Tare!
Cati oameni trebuie sa mai moara stupid pana sa se faca niste drumuri normale, fara "cratere", cu trei benzi pe sens si semalizate corespunzator?! O sa ajungem sa ne luam toti tancuri SH si sisteme de navigatie?!
Liliana
PREFER autostrazile. Daca nu erau bune, profitabile, de ce au facut atatea in Franta si Germania?!
cri123
Aveti cu consumul partial dreptate, insa pana la punctul in care la toate masinile e la fel. Cu siguranta la o masina pentru care 130 e deja o viteza maricica va consuma mai mult pe autostrada. Insa eu iau exemplul Lagunei 2.0T. Pai masina asta parca a fost facuta pentru 130-150 constant. Acolo am vazut cele mai mici consumuri. Mersul pe drumurile noastre, cu depasiri, franari, accelerari, face orice numai nu scade consumul. E chiar mai maricel uneori. Si probabil la fel e pentru masini cu motoare mai mari/tari.

Oricum, as prefera oricand 1-2l/100 consum suplimentar si sa merg linistit pe un "autobahn" de la CJ la Buc (sunt sigur ca as face undeva sub 4 ore drumul) decat slalomul, nervii si riscurile de pe drumurile noastre europene (oare de ce se face CJ - Buc undeva in 6 ore pe aceste drumuri???? ceva da cu virgula).
eugeniuz2004
Desi sunt pentru NO TAX sau TAX FREE nu mi-a displacut sistemul austriac (si cel ungar inca) de taxare pentru autostrada. Chiar si cel elvetian e bun. O vigneta unica pentru un interval de timp si mergi cat vrei pe autostrazile lor in intervalul specificat.

Chiar ati incercat si reusit sa respectati vreodata la un drum lung limitele de viteza prin RO mergand pe drumuri nationale? Adica fiecare localitate cu 50 si in afara ei nu mai mult de 100 (presupunad ca era drum deschis traficului european)? Si eventual sa aveti de traversat RO de la Iasi la Nadlac via Brasov - Sibiu - distanta de 800 km? Mie fara sa fiu tocmai corect mi-a luat o zi de vara de dimineata si pana seara - na ca au iesit si versuri.

Pana una alta sa le faca ca taxe vor vedea ei cum vor pune si functie de traficul ce se va perinda pe ele. Numai sa le faca o data ca de vorbe suntem satui cu totii.
lightspeed
QUOTE(Cypher4laguna @ 27 Jan 2007, 20:06)
M-am uitat pe proiectele de autostrada Bucuresti-Brasov si Bechtel (Brasov-Oradea) si ce vad: prea multe curbe, ma deranjeaza iesirea la Voluntari (Bucuresti) unde nu e o infrastrutura care sa preia traficul de autostrada si .... faptul ca nu o sa fie gata nici in 2015.

Daca te referi la curbe "locale", nu sunt curbe care nu pot fi luate lejer cu 80 km/h si alea doar intre Comarnic si Rasnov. Daca te referi la curbe de traseu (ca autostrada ocoleste cam mult ca sa urce fix langa Tg. Mures, ca ocoleste pe la Zalau) - asta e. Oricum de la str. Petricani la iesirea Cluj vest vor fi pe autostrada 422 km - cam cu vreo 30 mai putini decat pe DN.
Pana in frontiera (in zona Bors) vor fi exact 588 km din soseaua Petricani.
Treaba cu infra de preluare a traficului in zona Pipera este destul de serioasa, dar primaria sector 2 are niste proiecte frumoase totusi pentru zona (pasaje etc.)... dar cat nu se vor face niste artere de "semipenetrare" inspre zona de nord-vest si vest a orasului situatia nu va fi roza.
Cat despre finalizare, eu sunt convins ca in 2011 va fi gata Bors - Tg. Mures si Fagaras - Bucuresti, iar in 2013 totul.
Cypher4laguna
Esti f. optimist lightspeed. Eu sunt realist de felul meu, si trebuie sa recunosc ca noi, romanii, suntem un popor de cacao care nu ne tinem de cuvant si furam cat mai mult posibil. Mi-e rusine ca am intrat asa cum suntem (necivilizati) in UE.

Revenind la curbele autostrazii ma refeream mai mult la curbele de traseu si de locatie (devieri spre orase). Daca ne uitam pe harta la autobahn sau la interstate-ul american nu o sa vedem atatea curbe. Ba chiar la americani poti fixa volanul si acceleratia si sa te culci cteva ore (nerecomandat 04.gif ). In schimb la noi viitoarea A3 face pe un teren de campie (relie cu inclinatie minima) pana la Cornu, sa zicem, prea multe curbe. Or se stie ca distanta cea mai scurta intre doua puncte e o linie dreapta, si scopul autostrazii e economia de timp.

Traficul in Bucuresti e jale si trebuie luate masuri imediate. Seara cand se intoarce lumea de la munca (de la 16:30 la 20:00) sunt blocate toate nodurile principale. Atata timp cat nu se face ceva cu fluidizarea traficului va fi tortura si chin urmatorii ani. Si cu proiectele ca si cu autostrada: pana nu ii vad facand efectiv ceva la ele nu ii cred. Astept rezultate concrete, drumuri cu 2-3 benzi pe sens, celebra artera Berzei-Splaiul inependentei largita la 2 benzi pe sens. Suntem tari la vorbe... la facut mai greu. Coruptia, bineinteles e in floare la primaria capitalei, samsarii de terenuri pe traseul autostradei etc.!
lightspeed
Hmmm referitor la curbele locale, normele de proiectare sustin ca aproape 50% din traseul oricarei autostrazi trebuie sa fie in curba. Am auzit intr-adevar unele voci despre A2 ca de ce n-au facut-o in linie dreapta. Se face asa tocmai pentru a evita situatiile in care un sofer baga pe cruise control si lasa vigilenta sa scada...
Despre curbele de locatie - sunt de acord cu tine. Au fost doua variante de discutie pentru tronsonul Bucuresti - Ploiesti, vezi de exemplu aici:
http://www.tc.ro/images/autostradaBucuresti-Brasov1.jpg
Varianta II (aia cu verde pe harta), care mergea la vest de DN1 era mai scurta, insa au deturnat-o prin est ca sa poata face pe viitor racordul cu autostrada spre Buzau. Oricum racordul asta este planificat prea departe de Ploiesti din pacate, si nu va favoriza traficul de gen (Pitesti) - Targoviste - Buzau.
ska
"Oare merita alea 1-2 ore castigate (la o distanta de 350 km) fata de max 5 ore cat fac acum (exceptie blocari trafic Posada-Brasov)? "

cu siguranta merita !!! 1 ora din 5 inseamna 20% mai repede. 2 ore din 5 inseamna 40% mai repede. cum naiba sa nu merite?!??!
daniel28
Articol pe sectiunea de stiri a Ziarului Financiar:

Ministerul Transporturilor a elaborat Strategia de Dezvoltare a Retelei de Autostrazi din Romania, care va fi prezentata in sedinta de Guvern din 8 februarie, care include o autostrada est - vest pe pe traseul Sculeni - Iasi - Targu Frumos - Roman - Piatra Neamt - Gheorghieni ? Targu Mures.

"Proiectul, care a primit si avizul conducerii centrale a PD, include Autostrada Est - Vest, pe traseul Sculeni - Iasi - Targu Frumos - Roman - Piatra Neamt - Gheorghieni ? Targu Mures", a aratat, intr-un comunicat remis presei, liderul PD Iasi, senatorul Dan Carlan. Mediafax
nasty
peste 7 ani vom avea autostrada pe Coridorului IV :

"Ultimele promisiuni facute de actuala conducere a Ministerului Transporturilor arata ca definitivarea completa a Coridorului IV de transport rutier paneuropean, pe directia Constanta-Bucuresti- Sibiu- Lugoj, apoi prin Timisoara si Arad, spre Nadlac, nu va avea loc mai devreme de 2012, mai probabil in 2014-2015.

Termenul avansat de Radu Berceanu si de conducerea Companiei de Autostrazi difera cu cel putin trei ani de cel dat ca sigur de fostul ministru Miron Mitrea, in ultimul an de mandat al acestuia la Transporturi, si cu doi ani de cel al lui Gheorghe Dobre, predecesorul sau la Transporturi"

http://www.revistapresei.ro/articol_65049-...a-sapte-ani.htm
aphophis
si nordul tarii? maramures-ul,satu mare, suceava, bistrita nasaud..
Pegasus
QUOTE
Ministerul Transporturilor ar putea introduce o taxa de autostrada

Traficul pe autostrada ar putea fi taxat cu o suma cuprinsa intre 3 si 6 euro pe suta de kilometri, a afirmat, joi, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, in cadrul unei conferinte de presa. Nivelul taxei ar putea varia in functie de contractele ce vor fi stabilite cu cei care vor concesiona autostrazile. Aceste contributii s-ar putea aplica atat pentru autostrazile existente, cat si pentru cele care vor fi construite in viitor.
ph34r.gif
articol HotNews
Deci dupa ce sunt doar doua sute si un pic de km de autostrada in total...mai vor sa ne puna si taxa pe suta de km de autostrada.
Sa zic ok...daca pun taxa pe autostrada sa scoata acciza din pretul combustibilul si vinieta, sau sa gaseasca o formula corecta fata de noi, contribuabilii, care platim si paraplatim indrazneala de a folosi masina. mad.gif
lightspeed
Un mic calcul privind taxele astea de autostrada.
Un km de autostrada costa intre 5 milioane de euro la campie si 15 milioane la munte.
Sa luam o medie de 10 milioane de euro.
O taxa de 5 euro/100 km (carora multora li s-ar parea mult) inseamna 0,05 euro/km.
Presupunand ca pe autostrada trec 10,000 masini pe zi (cam asta ar fi media pe termen mediu pentru reteaua de autostrazi prezentata de ministru), ar insemna ca din taxa de autostrada se incaseaza pentru un kilometru:
500 euro / zi
182500 euro/an
10000000 euro in 55 de ani.

Deci, chiar cu aceasta taxa "aberanta" de 5 euro/suta de km, costul autostrazii nu ar fi recuperat decat in aproape 54,8 de ani.

Deci ideea este ca nu mi se pare deloc aberanta taxa asta.

Vorbind de rovinieta, banii care se aduna de aici nu ajung nici pentru peticirea retelei de drumuri nationale.

Vorbind de acciza pe carburanti, banii astia intr-adevar sunt ceva si cu ei s-ar putea tine reteaua de DN-uri in stare excelenta, dar din pacate banii sunt inhatati de Mininsterul Finantelor Publice care finanteaza cu ei programe de protectie sociala.
Asta este...
vijelie
Doua rectificari la socoteala ta:
1. cost autostrada 2 benzi/sens la ses: circa 1.5Meuro/km, iar la munte maxim 6Meuro/km.
2. cand spui de "costul autostrazii" precizeaza te rog ca e vorba de COSTUL INITIAL DE CONSTRUCTIE AL AUTOSTRAZII, la care adaugam costurile cu: intretinere, reparatii, reabilitari si dracu stie ce se mai intampla in 50ani...
Pegasus
In calculul facut s-a uitat de masinile de mare tonaj gen tiruri, autocare, autoutilitare. Pentru ele taxa va fi mai mare asa ca timpul de amortizare al costurilor autostrazii este mai mic probabil.
Oricum ideea este ca sunt taxe care se suprapun si aici nu intelg eu cum vine treaba....iar ca fondurile sunt deturnate catre altceva....nu ii indreptateste sa suprataxeze si suprapuna taxele.
nasty
se bate apa in piua si nu se face nimic, iata planul de constructie de autostrazi :
(ar fi trebuit sa fie gata Buc-Ploiesti)
Slider
Iata..Ce? ....
lightspeed
QUOTE(vijelie @ 12 Feb 2007, 10:52)
Doua rectificari la socoteala ta:
1. cost autostrada 2 benzi/sens la ses: circa 1.5Meuro/km, iar la munte maxim 6Meuro/km.
2. cand spui de "costul autostrazii" precizeaza te rog ca e vorba de COSTUL INITIAL DE CONSTRUCTIE AL AUTOSTRAZII, la care adaugam costurile cu: intretinere, reparatii, reabilitari si dracu stie ce se mai intampla in 50ani...
*



Vijelie, Glumesti cu cifrele astea!
Uite niste estimari facute de CNADNR.

Tronson / km / MEUR
Comarnic - Predeal / 36,2 / 632 (330 estimat initial in 2003 doar cu o cale)
Predeal - Brasov / 21,8 / 350 (181 estimat initial doar cu o cale)
vezi http://www.mt.ro/sesiune/T3-M.%20Basulescu...%20infrastr.pdf
Lugoj - Deva / 91 / 638
Moara Vlasiei - Ploiesti / 42 / a fost castigat cu 200 MEUR de catre consortiul Euroconstruct, UMB si Pa&Co, printr-o oferta de dumping (chiar Berceanu a recunoscut ca foarte probabil va costa mai mult).
Cernavoda - Constanta / 52 / 400 (aproape 8 MEUR/km!) vezi de exemplu : http://www.gardianul.ro/2006/01/28/economi...uro-s73263.html
Costurile de mai sus nu includ exproprieri, taxe avize etc, sunt doar lucrari.

Cu 1,5 MEUR/km poti face cel mult o reabilitare ca lumea de autostrada existenta.

Dupa cum vezi cu Comarnic - Brasov, am fost modest cand am spus 15 MEUR/km la munte.

Pentru Pegasus:
In calcul am considerat si masinile de mare tonaj, numai ca le-am transformat in vehicule etalon (de aia 10,000 masini pe zi), daca as fi folosit unitatea vehicule fizice ar fi fost mai putin de 10,000 masini pe zi.
Solon
Imi place santierul de pe Mosilor! Se lucreaza la greu si nu prea mai circula nimeni.Daca ai treaba pe acolo se merge ca la formula 1.Mai naspa e pe strazile celelalte.
CGB
optimistilor. vad ca nu va lasati. tot sperati sa traiti ziua in care-o sa avem si noi autostrazi. aveti vointa, ce sa zic.

ca o paranteza....pa drumu de costisa, ce duce la mine la tara (drum judetean dealtfel) exista multe gropi. si printre gropi e si ceva ce seamana cu asfaltu'. sambata era un utilaj d-asta de astupat gropi prin zona. si sparcaia cate-o fleasca de bitum prin gropile alea. dupa ce s-a sparcait in fro 7-8 gropi a plecat si dus a fost...... si voi vreti autostrazi smile.gif
UXE
pai a sparcait si el cu ce i-a mai ramas de la autostrada tongue.gif
CGB
ora 15:00. conferinta de presa la guvern. apare berceanu. are si zambetul sadic la el. incepe conferinta.
debut furtunos al berceanului: "vom face 1800 km de autostrada pana in 2013". "pentru asta avem nevoie de miliarde si miliarde de euro".
pauza....
personajul se mai domoleste :"noi nu avem decat maxim 30%...de fapt nici p-aia nu-i avem. o sa-i luam de la UE, din imprumuturi...etc".
pauza iar....
revine personaju' :"asa ca din banii pe care o sa-i avem, o sa facem intai acele portiuni de autostrada care intereseaza si UE".
pauza....
continua:"de fapt o sa facem autostrada ce-o sa lege iasi de targu-mures. da' n-o facem toata ca n-avem bani. facem decat un sens de mers pana in 2013...adica 2 benzi. restu'...cand mai facem banuti".
pauza din nou
se scarpina oleaca in cap si continua:" stiti...de fapt e treaba dracu cu autostrazile astea...trebuia facute mai multe studii. intai un studiu de prefezabilitate, apoi studiu de fezabilitate, apoi tre' cumparate terenurile, apoi contractati constructorii...etc".
pauza iar
cineva din presa intreaba :"si cu taxele de autostrada cum o sa fie?"
berceanu:"aaaaa, pai o sa fie, in functie de masina, greutate, clasa...etc. am discutat si cu ministrul finantelor si o sa punem taxe"
pauza....
berceanu:"noi vrem sa facem 240 km autostrada pe an......"
pauza....
final.

tot ce-am relatat mai sus a fost pe bune. acu' vazui la tv.
vreau sa emigrez.

nasty
Autostrada Bucuresti-Brasov TERMENE: 2009 +2012

In toamna anului trecut, consortiul format din firmele romanesti PA & CO Eurotrading Construct - UMB Spedition - Comaxa a castigat licitatia pentru construirea primului tronson al autostrazii Bucuresti-Brasov.

Societatea UMB Spedition apartine controversatului om de afaceri Dorinel Umbrarescu, poreclit in presa centrala drept “regele asfaltului” dupa ce a participat la repararea a sute de kilometri de drumuri nationale, in special in zona Moldova. Primul tronson al autostrazii va avea 60 de kilometri si va lega Capitala de Ploiesti pana in 2009.

Autostrada Bucuresti-Brasov va avea o lungime de 173,3 kilometri, o latime intre 23 si 26 de metri, in functie de relief, si cate doua benzi pe sens. Aceasta va duce la exproprierea a 909 hectare de teren, din care 21 de hectare au statutul de curti si constructii si la defrisarea a 192 de hectare de padure.

Finalizarea proiectului este prevazuta pentru anul 2012, lucrarile de constructie a tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti fiind demarate anul trecut.
nasty
Primul metru de autostrada :

http://www.hotnews.ro/pp_articol_18049-Pri...-autostrada.htm

" Astazi,12.03.2007, "Bechtel" toarna prima placa de beton. Doi ani si jumatate s-au scurs de la inceperea lucrarilor. 2,6 miliarde dolari vor intra in conturile "Bechtel". Banii sunt platiti din bugetul de stat. Termenul pana la care trebuie finalizate lucrarile este anul 2013. Compania americana se afla, insa, in intarziere."

Pacat, ca la o iarna asa usoara, s-ar fi putut lucra pe toate fronturile non-stop!
nasty
Incepe constructia autostrazii Bucuresti-Brasov
Joi, 15 martie, incep lucrarile la autostrada Bucuresti - Brasov:

http://www.revistapresei.ro/articol_67476-...esti-Brasov.htm

http://www.revistapresei.ro/articol_47974-...esti-Brasov.htm

"Primul tronson construit va fi intre Moara Vlasiei si Ploiesti.
Potrivit promisiunilor facute de ministru, cu incepere din 2008 se va putea circula pe anumite portiuni ale autostrazii ( ?!?!?!), iar aceasta va fi definitivata pana in anul 2010." ( tronsonul Moara Vlasiei si Ploiesti)



sorin1967
Nu exista niste "obositi" mai mari decat astia de la conducerea tarii de 3 ani incoace......sunt cei mai tari in " o sa facem si o sa dregem".Voi mai inghititi din astea???????????????????????????????
Imi fac greata post-336-1110552439.gif mad.gif
nasty
QUOTE(sorin1967 @ 15 Mar 2007, 13:18)
Nu exista niste "obositi" mai mari decat astia de la conducerea tarii de 3 ani incoace......sunt cei mai tari in " o sa facem si o sa dregem".Voi mai inghititi din astea???????????????????????????????
  Imi fac greata post-336-1110552439.gif  mad.gif
*



din nefericire asa e!

vezi si:
http://www.rbtransport.ro/index.php?option...id=273&Itemid=1
"La pomul laudat...
UE nu da doi bani pe autostrazile romanesti. Asta arata planurile MTCT, proaspat periate si scoase de prin sertare pentru „o noua prezentare“, facuta de actualul ministru. Vizibil deranjat de procedurile greoaie ce trebuie parcurse pentru a obtine finantari europene, Radu Berceanu a demascat gogorita autostrazilor construite cu bani de la UE: din baierele pungii de la Bruxelles vor iesi doar 1,5 miliarde de Euro din totalul de 12,8 miliarde necesare in urmatorii 7 ani. Evident, pentru a construi cei 1.800 km de autostrazi planificati, trebuie gasiti o groaza de bani din alte surse.
Si totusi, oficialii europeni nu prididesc sa atraga atentia ca Romania va primi zeci de miliarde de Euro in urmatorii ani, iar banii trebuie cheltuiti inteligent, pentru a moderniza infrastructura, nu pentru a umfla buzunarele capatuite ale marilor corupti. Dar unde se duc toti acesti bani? Ai spune ca intra in pamant, ca in asfaltul autostrazilor e clar ca nu ajung. Explicatii sunt destule. De exemplu, e foarte posibil sa nu existe destule proiecte pe placul UE. In aceasta privinta, segmentul de autostrada Pitesti-Sibiu este emblematic - europenii nu vor sa-l finanteze nici in ruptul capului "

E CLAR CORIDORUL 4 MAI ASTEAPTA vreo 20 de ani, dar macar sa se faca cu toata viteza Bechtel+Bucuresti- Brasov!
Fisicooo
de la 1 mai 2007 se da drumu la portiunea Drajna-Fetesti deci o sa avem autostrada Bucuresti - Cernavoda cu o lungime de 152 km biggrin.gif singurul lucru de care imi este teama e sa nu puna tembelul ala de berceanu taxa
Fuzz
De taxa se vorbeste in alta parte, dar e bine ca prinde ziua de 1 mai, ca o sa fie un trafic spre mare atunci, uhu.
VladG
Fost in we la mare.
In continuare e inchis sectorul Lehliu-Drajna, in ambele sensuri, dar am vazut si ceva nou: S-a dat in folosinta jumatate din strapungerea aia de deal de la Cernavoda. Continuarea se infunda la propriu intr-un deal imens, inca neexcavat. Sunt curios daca vor face tunel acolo sau vor muta dealul...
Fisicooo
Lehliu-Drajna NU este inchis poate te refereai la Drajna -Fetesti acolo e inchis pana pe 1 mai cand se da drumu.La Cernavoda da intradevar se termina brusc intr-un perete de pamant te faci afis daca intri cu masina acolo dar e super semnalizat din timp plus ca atunci cand iesi de pe autostrada faci dreapta si parcurgi un cerc complet exact 360 de grade este tare adevarata iesirea si asta o sa fie cel putin 3 ani in acel punct.Sunt sigur ca acolo la vara multi din tara o sa-si prinda urechile pentru ca a aparut si un sens giratoriu trebuie mare atentie mai ales ca vii dupa 152 km de autostrada si dupa o mare plictiseala. 04.gif
VladG
E posibil sa ai dreptate cu sectorul inchis. De fapt e vorba de portiunea aia pe care s-a circulat doar pe cate 1 banda vara trecuta, nu mai sunt sigur intre ce localitati era.

A si era radar chiar in sensul giratoriu, dupa coborarea dealului, printre zecile de jaloane, unde oricum nu puteai sa mergi cu mai mult de 30-40km/h. Ce rost avea? Nu stiu...

Cu iesirea aia nu cred ca o sa dureze chiar atat, sper. Si pentru jumatatea care e deja gata a fost mult de lucru, dar intr-un an a fost gata.
nasty
QUOTE(Fisicooo @ 16 Mar 2007, 23:36)
de la 1 mai 2007 se da drumu la portiunea Drajna-Fetesti deci o sa avem autostrada Bucuresti - Cernavoda cu o lungime de 152 km  biggrin.gif singurul lucru de care imi este teama e sa nu puna tembelul ala de berceanu taxa
*


E sigur 1 mai 2007, pe ambele sensuri? Ca am citit ceva de iulie, august 2007, ca de obicei, prea tarziu pentru sezonul de varf.
Cat despre taxe, ele se vor pune pe autostrazile Ploiesti-Brasov si Pitesti-Sibiu, ca pe astea nu vrea sa le faca nimeni si atunci le concesioneaza.
vijelie
Uite cum se sparge buba:
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=9857...Hash=87a9a7d53o
sorin1967
Oricum in zona Moldova sunt drumuri super ,fata de alte zone si sunt lucrate in mare majoritate de UMB.Oricum cine a vazut cam ce utilaje (si cate )sunt la Adjud la Umbrarescu ala, sa-mi spuna mie cine mai are un parc auto macar la jumatate.Am mai vazut drumuri facute de Vega Galati, PA&CO Oituz ,dar sunt copii mici....iar la calitate uite ca sunt drumuri facute de 3-4 ani si sunt in continuare super.Raman la parerea ca satia de la conducerea de acum(dar toti) sunt niste HANDICAPATI... mad.gif
vijelie
Nenea Sorin, la cati BANI s-au bagat in drumurile din unele zone ale Moldovei era si culmea sa nu fie bune...
vv
mai nene, daca banii s-au bagat in drumuri, nu vad unde e problema. Sa fie scumpe, da' bune. Daca atat costa ca sa fie bune - costa, asta este.

Problema e cand banii se baga direct in buzunare, si nu in sosele....
Amedeus
Nu stiu de ce dar mie imi face impresia ca autostrazile construite sau in curs de construire fac legatura capitalei cu muntele (Brasov) si marea. Celalalte zone, de exemplu vestul tarii fiind neglijate, cu toate ca legatura cu Europa pe acolo se face, nu pe la Constanta. Bucuresteanu' va ajunge, in curand, mai rapid la mare sau in Poiana Brasov si cam asta e tot. Cum ajung sau merg marfurile sau turistii din vest la Bucuresti sau la mare nu prea mai conteaza. mad.gif
Autostrada M 43 care a ajuns deja la Szeged a fost abandonata deocamdata de maghiari nevazand nici o miscare la romani (Nadlac). Si nici nu cred sa vada in curand ceva miscare pe la noi. Avem la granita de vest o autostrada (M 43, M5) la doar 30 km departare, care face legatura cu toata Europa si noi nu stim sa profitam de lucrul asta. mellow.gif

[attachmentid=48819]
vijelie
@Amedeus: atat Autostrada Transilvania (lucrare de peste 4000M euro si 450km!) cat si portiunea vestica din Coridorul 4 Paneuropean (Constanta - Bucuresti - Pitesti - Rm. Valcea - Sibiu - Deva - Arad) sunt in lucru in acest moment. De asemenea, sunt in lucru largiri la 4 benzi a aproape 100km de drum national. Tot in Ardeal.
Amedeus
ma bucur. E gata macar un km? Poate raspunde cineva din zona.
IsNa
Ce sa fie gata, cand inca nu e stabilit nici pe unde exact va trece prin preajma Timisoarei??!!
Deci mai e doar de stabilit ruta, cumparat terenurile, licitat lucrarea, obtinut fondurile, executat proiectul tehnic, si apoi se poate incepe lucrul. Moment la care guvernarea momentului va "descoperi" ca contractul initial e dezavantajos, il va anula, si se poate lua de la inceput!


Orcum, Amadeus, ne place sau nu, era de asteptat sa incapa cu autostrazile de dus Bucurestenii la munte si mare. Chiar si obiectiv, pe traseele alea traficul e imposibil.
Las' ca noi macar nu avem nevoie atat de arzatoare sa fugim toti care-n-cotro din orasul in care traim, si parca si incapem un pic mai usor unii de altii pe drumuri. wink.gif
Amedeus
Pe mine personal m-ar fii interesat o autostrada care face legatura cu Ungaria si de acolo cu restul Europei, ca la Bucuresti, de la revoloutie incoace am fost doar o data si la mare deloc. Mai bine ma duc la Balaton, ca e mai aproape si am autostrada nu imitatie. radmasa.gif
vijelie
QUOTE(IsNa @ 21 Mar 2007, 17:25)
Ce sa fie gata, cand inca nu e stabilit nici pe unde exact va trece prin preajma Timisoarei??!!
Deci mai e doar de stabilit ruta, cumparat terenurile, licitat lucrarea, obtinut fondurile, executat proiectul tehnic, si apoi se poate incepe lucrul. Moment la care guvernarea momentului va "descoperi" ca contractul initial e dezavantajos, il va anula, si se poate lua de la inceput!...
*

Te asigur ca acel traseu este stabilit inca din toamna, se lucreaza la studiul de fezabilitate in baza caruia se fac exproprierile de teren si in vara se va finaliza proiectul tehnic care se va licita pana la sfarsitul anului in curs. Finantarea externa este obtinuta.
IsNa
Ne ASIGURI tu pe noi??
No offence, dar asa asigurati suntem si cu centura orasului de 10 ani deja, si cu soseaua TM-Recas-Lugoj de cel putin 5...

Amadeus: pai oricum pana la Szeged se merge bine prin Cenad, si de-acolo voie buna! Testat: am ajuns la Viena in 6 ore, mergand cu max 120Km/h, odihnit si bine dispus.
La Bucuresti nu ajung in 8 ore, si apoi imi trebuie o zi de somn! Trist, monser... sad.gif
vijelie
QUOTE(IsNa @ 22 Mar 2007, 10:53)
Ne ASIGURI tu pe noi??
No offence, dar asa asigurati suntem si cu centura orasului de 10 ani deja, si cu soseaua TM-Recas-Lugoj de cel putin 5...
*

Dap, la asta lucreaza colegii mei de la etajul 1. Si aia nu lucreaza gratis. smile.gif
IsNa
vijelie, apreciez eforturile colegilor tai, ma tem doar sa nu se trezeasca urmatorul ministru sau prefect sau... ca nu-i bun contractul, ca nu-i bun proiectul, ca nu-i bun aerul sau mai stiu eu ce, si s-o ia, iarasi, d ela capat...

Sa-mi scuzi cinismul, dar prea multe am auzit/vazut in Ro deja...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.