Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
Stefan.A
QUOTE(gibonu @ 6 Nov 2007, 21:25)
@ Stefan.A
Multumesc.
Insa, ce inseamna ca "in intersectia aia cu iesirea spre valcea/Curtea de Ag. nu e rezolvata problema"?
E vreo mare realizare romaneasca, in sensul ca se va face coada la iesirea pe autostrada?
*



Inseamna ca autostrada se termina intr-un giratoriu, dupa care urmeaza o cale ferata cu bariera (e adevarat ca trec doar 2-3 trenuri pe zi) dupa care urmeaza intersectia Rm Valcea/C. de Ag.
Ce crezi, va fi in stare infrastructura asta sa preia volumul de pe autostrada fara sa se creeze coloane?
La anu' cica vor face un pasaj subteran care va fenta bariera mai sus mentionata si probabil si intersectia.
Oricum cred ca va fi o imbunatatire clara in traversarea Pitestiului.
In negura viitorului se va prelungi catre Rm Valcea-Sibiu. Da' nu stiu daca in our lifetime.
vijelie
Autostrada Pitesti - Sibiu e in atentia autoritatilor.
In aceasta toamna s-a organizat licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate, cu durata de fix 1 an.
Daca nu-s probleme (de regula banii sunt, va fi o lucrare costisitoare), urmeaza proiectul in sine (zic eu cel putin 1 an), pe urma licitatia pentru executie.
Estimativ, am ajuns cu demararea lucrarilor prin anii 2009-2010.
Fireste, exproprierile de terenuri vor fi iarasi un motiv de intarziere.
Haideti, nu fiti pesimisti, cei mai tineri o vor apuca...
daniel28
Pe site-ul CNADNR exista o sectiune numita "Stadiul proiectelor", in care se vrea sa se arate muritorilor de rand stadiul in care se afla fiecare proiect.
Din nefericire nu mai e actualizat, cred ca de cand s-a postat, adica prin iulie 2007.
Noroc cu sectiunea legata de licitatii, ca acolo informatiile sunt, cat de cat, la zi, pt ca ii obliga legea achizitiilor sa posteze pe net ceea ce se liciteaza.
PS: M-am gandit sa emigrez. Cu siguranta ca va fi o tara cu autostrazi.

8 Nov 2007, 20:31:
In luna septembrie pe 2B, lucrarile au inaintat cu 2.5% ca valoare fata de august, ajungand la 30.4%. Exproprierea a crescut cu 2%, ajungand la 79%.
Pe 3C, lucrarile au inaintat cu 2.1% ca valoare fata de august, ajungand la 13.8%. Exproprierea a a ajuns la 57%, cu 4% in plus fata de august.
vijelie
@daniel28: ce intelegi prin "valoare"? Din cate stiu eu, sumele de bani necesare finalizarii sectiunilor 2B si 3C au fost depasite cam cu 60-80% fata de contract. La ce anume faci raportarea? La cat ar fi trebuit sa coste sau la cat se estimeaza ca va costa?
daniel28
Doar am facut o sinteza la ce scrie pe http://www.mt.ro/bechtel/contract_bechtel-stadiu.pdf , comparand luna septembrie cu august.
nasty
inca o inginerie?

Firmele romanesti nu vor putea sa participe la constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov decit in asociere cu companii straine:


http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1553...Hash=91fe8ba8ab

Pe de alta parte, reprezentantul unei firme de consultanta in domeniul constructiei de drumuri, care a solicitat anonimatul, afirma ca documentele de licitatie au fost intocmite de seful de proiect impreuna cu o importanta companie de consultanta in domeniu, dar care oficial nu are nici o responsabilitate in acest sens. In ceea ce priveste pretul orientativ de realizare a autostrazii, acesta este foarte vag, fiind cuprins intre 1 si 3 miliarde de euro pentru doar 50 de kilometri de autostrada. „Autostrada Comarnic - Brasov s-ar putea dovedi o inselatorie mai mare chiar decit autostrada Bechtel, dat fiind pretul“

Oficiali ai Ministerului Transporturilor din Croatia au aratat, zilele trecute, ca in aceasta tara, in zona muntoasa, pretul platit pe un kilometru de autostrada este de 14 milioane de euro pe kilometru, fata de autostrada Comarnic - Brasov, unde acesta ar putea fi chiar si 60 de milioane de euro pe kilometru.
AIX
Pe Drajna-Slobozia a mai trecut cineva de curand? S-a asfaltat sau acum e piatra pe tot drumul?
sorin_f39
Am trecut vineri. Au inceput sa asfalteze in partea dinspre Slobozia (dupa ce urci dealul), insa, vorba ceea, mai este mult pana departe. Evita inca drumul asta. Poate peste 1 - 2 luni vor termina si ei. Asta daca nu va ninge....
Solon
QUOTE(AIX @ 13 Nov 2007, 22:51)
Pe Drajna-Slobozia a mai trecut cineva de curand? S-a asfaltat sau acum e piatra pe tot drumul?
*


Acum doua saptamani era tot dezastru!
Daca ploua sau ninge asteapta primavara!
sebybv
Inca o amanare pentru autostrada Bucuresti-Brasov:

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1559...Hash=7d9992d033

Eu stau si ma intreb: cum naiba pot astia sa se apuce de construit fara tot proiectul terminat si aprobat, si fara toate studiiile si avizele cimpletate???!!!

O casa daca vrei sa iti construiesti, nu te lasa pana nu ai toate studiile si toate avizele gata! E ca si cum ai incepe sa construiesti casa si apoi o daramai ca trebuia sa o faci mai incoace, pentru ca asa cum ai inceput-o ar intra peste raul din apropiere...
vijelie
Da' tu chiar ai impresia ca Bechtel are IN ACEST MOMENT o autorizatie de construire valabila pentru ce mimeaza ca face la autostrada Transilvania?
cristi.r
Cred ca s-a inteles ce-ai spus ...

Si daca ar avea autorizatie, te pomenesti ca s-ar apuca mai cu sarg de treaba ...
AdrianMC
"Centura orasului Pitesti, cu profil de autostrada, si al doilea pasaj de la Baneasa, pe DN1, vor fi finalizate luni, respectiv in a doua jumatate a saptamanii viitoare, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, citat de Mediafax."
sursa

Poate cineva sa confirme daca au finalizat centura la Pitesti ?
adipo
Salut,
Astazi (intre 15.00 si 16.00) vine premierul, ministrul transporturilor, etc, etc la inaugurare.
Cand plec de la munca incerc sa trec pe ea sa vad daca e deschisa si are regim de autostrada, etc. (voi merge de la Bascov pana la jumatate)
Maine poate revin cu detalii.
tkx
am fost eu aseara de la bascov pana la euromall, unde este o iesire catre pitesti est. arata bine centura. e in regim de autostrada, la intrarea de la bascov e km 120. traficul s-a redus simtitor in oras. am vazut azi dimineata la ora 8 cand, de obicei, era o aglomeratie infernala intre fabrica de bere si nord. aseara la ora 22 centura veche era pustie.
Stefan.A
Au modificat cumva si prioritatea in intersectia de la Bascov sau se termina autostrada cu un mare "cedeaza trecerea"?
Macar au ceva planuri pt asta sau asteapta sa fie facut pasajul la anu'?
tkx
eu am intrat de pe centura veche si nu am fost atent. oricum autostrada se termina pana in calea ferata nu iese exact in intersectie. e posibil ca inca sa existe acel "cedeaza". cred ca pt anu asta nu mai sunt alte planuri
adipo
QUOTE(Stefan.A @ 20 Nov 2007, 09:46)
Au modificat cumva si prioritatea in intersectia de la Bascov sau se termina autostrada cu un mare "cedeaza trecerea"?
Macar au ceva planuri pt asta sau asteapta sa fie facut pasajul la anu'?
*



Aseara era coada foarte mare la iesirea de pe centura in Bascov (2-3 KM lungime, practic incepea de pe autostrada) fix din cauza asta. Bineinteles ca se postase si un echipaj de politie in intersectie la Bascov "sa fluidizeze".
Eu am mers in sens invers (Bascov-Bucuresti) si este absolut in regula.
Momentan, pentru cei care traverseaza pe directia Bucuresti-Valcea recomand iesirea de pe centura la Podul Viilor (Pitesti Est), continuarea pe vechea centura (treceti raul Arges si prima la dreapta) aprox 3 Km iar in prima intersectie nu faceti dreapta pe prioritate ci mergeti inainte (la 100m drumul coteste stanga), treceti calea ferata si in bulevard dreapta si inainte. Astfel va inscrieti pe drumul cu prioritate spre Valcea (in Bascov). <<valabil pentru cei cu sub 3.5T>>
In rest, un foarte mare avantaj pentru cei care vin Valcea-Bucuresti: maxim 15 minute si ai traversat Pitestiul, sau cu iesire spre Brasov (Pitesti Est-treci raul, intorci in sensul giratoriu si treci iar raul pe sensul celalalt).
Sa speram ca pasajul Bascov va fi gata la anul cum au promis (in iunie parca?!)
Stefan.A
Pana atunci ar putea macar sa schimbe prioritatea, sa vii de pe autostrada pe drum cu prioritate. Asta se face in cateva minute si nu costa.
daniel28
Iata ca s-a reusit terminarea centurii Pitesti (prima dintr-o lista lunga de centuri ce urmeaza sa se construiasca pana in 2013).
Ma bucur pentru locuitorii din Pitesti care scapa de o parte din traficul de tranzit.
Din nefericire este singura realizare pe anul 2007 (daca nu punem la socoteala reinaugurarea unei sectiuni din autostrada Bucuresti-Cernavoda).
Si, iarasi din nefericire, nu vom vedea o alta inaugurare pana la ipotetica deschidere partiala a tronsonului 2B din autostrada Transilvania programata pentru trimestrul IV 2008.
Sau poate e ceva ce mi-a scapat din vedere ???
In plus, site-ul CNADNR este complet ramas in urma la sectiunea "stadiul proiectelor". Intentia avuta in vedere la lansarea acestui site e laudabila. Pacat ca nu s-au actualizat informatiile.
vijelie
QUOTE(vis-a-vis @ 12 Oct 2007, 14:33)
Centura nu va fi autostrada, ci un drum cu 4 benzi... lucrarile incep in noiembrie. wink.gif
*


De asta ce se mai aude?
adipo
QUOTE(Stefan.A @ 20 Nov 2007, 12:50)
Pana atunci ar putea macar sa schimbe prioritatea, sa vii de pe autostrada pe drum cu prioritate. Asta se face in cateva minute si nu costa.
*



Da, dar asta i-ar condamna pe cei care vin de la Curtea de Arges sa astepte peste 30 minute tot in intersectia aia (daca au noroc), iar pe cei care vin din oras pe "bulevard" sa faca de asemenea cozi la iesire.
Habar n-am cum ar fi mai bine pentru toti, ca in intersectia aia se circula foarte intens din toate partile si in lipsa pasajului este imposibil sa nu creezi blocaje cel putin pe un flux.
Poate cel mai bine ar fi semaforizarea de urgenta a ei, cu timpi diferiti in functie de ora si trafic, zi a saptamanii, etc...
adipo
Aseara, am trecut prin Bascov si am observat ca s-a schimbat prioritatea in intersectie (acum cei care vin sau intra pe centura Pitestiului au prioritate fata de cei care ies din oras).
Teoretic, asta ar trebui sa rezolve cozile la iesirea de pe autostrada
(fiind tarziu oricum nu prea era trafic ca sa vad daca se formeaza cozi pe vreun sens).
RZV
QUOTE(vijelie @ 16 Nov 2007, 20:59)
Da' tu chiar ai impresia ca Bechtel are IN ACEST MOMENT o autorizatie de construire valabila pentru ce mimeaza ca face la autostrada Transilvania?
*



Pai in baza a ce lucreaza pe 2 sectiuni (2b si 3c) cu un aliniament de aproximativ 50-60 km.
Si sunt foarte curios ce interes au ei sa mimeze lucrul stiind ca sunt platiti in functie de cat lucreaza.

Respecte.
daniel28
Iata ca s-a turnat si primul asfalt (electoral) de catre Bechtel: 3 km. Asteptam cu interes primii 42 km din octombrie 2008. Dat fiind ca la anul vor fi alegeri, eu zic ca se vor tine de cuvant.

<span class='edit'>23 Nov 2007, 16:00:</span>
Astazi CNADNR a publicat invitatia la precalificare pt proiectarea si executia tronsoanelor Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta.
Termenul de depunere a ofertelor: 04.01.2008

Si totusi se misca !!!
Stefan.A
Parcurs centura Pitesti integral, ba chiar both ways.
E ok insa se gatuieste tare la iesire pt ca inca sunt lucrari si dupa ce treci calea ferata n-au reabilitat inca drumul si e varza.
padre
Voi ati auzit ce zicea saptamana trecuta sinistrul transporturilor? Ca in Romania se vor costrui vreo 1800 km de autostrada pana in 2013. Cred ca au scapat o cifra... era vorba de 20130 radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Solon
Eu, ca prostu', ma gandeam ca ai gresit la numarul de km! radmasa.gif radmasa.gif Ai pus doua zerouri in plus! radmasa.gif radmasa.gif
padre
Am gasit si stirea aici.
Interesant este ca noi nu am fost in stare sa finalizam 200 km autostrada in nu stiu cati ani.... Ca daca e sa ii numaram din 1989... sunt vreo 18.
Si acum vrem nici mai mult nici mai putin decat 1800 km in 6 ani... adica 300 km pe an, minim. radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Pai guvernantii nostri nu sunt in stare sa organizeze un referendum, sa incheie un contract de privatizare cu BENEFICII pentru STATUL ROMAN (dar se pricep de minue sa asigure beneficii pentru cumparatori), si ei vor sa construiasca 1800 km autostrada...
E clar, Orban era sigur beat manga cand a scos cifra asta... si avea legatura cu cei 18 ani ai whiskey-ului baut wacko.gif wacko.gif si de aici a scos 1800... alcoholic.gif
Ca sa nu mai spun ca in maxim 1 an, 2, va fi schimbat ministrul, si stim ce inseamna asta.... alta echipa, alte spagi de dat, altele de luat, etc.
nasty
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1589...Hash=004f81fe1f

hai ca s-au pus pe treaba:

"Primaria Capitalei ar putea da in folosinta, in anul 2011, o sosea pe patru benzi care sa lege Splaiul Independentei, in zona statiei de metrou Semanatoarea, cu autostrada Bucuresti-Pitesti, ocolind cartierul Militari.
Constructia va presupune traversari ale unor artere importante din Bucuresti: Splaiul Independentei, soselele Virtutii si Uverturii. „Racordul va porni din zona statiei de metrou Semanatoarea, pe deasupra riului Dimbovita, va traversa Soseaua Virtutii, apoi va continua pe malul dinspre cartierul Militari al lacului Morii, va traversa Uverturii, va trece prin vecinatatea comunei Chiajna si va iesi in autostrada Bucuresti-Pitesti la kilometrul 13“,
daniel28
QUOTE(padre @ 26 Nov 2007, 12:13)
Ca sa nu mai spun ca in maxim 1 an, 2, va fi schimbat ministrul, si stim ce inseamna asta.... alta echipa, alte spagi de dat, altele de luat, etc.


Imi permit sa te contrazic: Daca guvernul lui Motocicleanu nu cade pana de Anul Nou, nenea Orban va avea grija sa se liciteze toate tronsoanele de autostrada pana la sfarsitul lui 2008. Adica nu vor mai fi spagi de dat la altii. Uita-te cu ce viteza (de laudat, chiar) se publica anunturile de licitatii pe site-ul CNADNR.

Dar, pana la urma, ne dorim sa inceapa lucrarile, nu? Pentru ca nici un ministru viitor nu va indrazni sa anuleze vreun contract semnat dupa ce justitia a decis ca statul trebuie sa plateasca despagubiri pt rezilierea unui contract, facuta de nenea Basescu.
padre
Asa sa fie cum spui tu!
Pana la urma, mai rau decat acum nu poate fi... si cu bani cheltuiti, si fara autostrazi...
Asa, chiar daca vom cheltui mai multi bani, macar sa stim ca avem ceva in locul lor... niste autostrazi, ca nu se mai poate altfel.
sorin_f39
Stiti cumva cum mai evolueaza lucrarile pe soseaua Drajna - Slobozia?
AIX
Haideti domnilor, n-a mai trecut nimeni pe Drajna-Slobozia de curand? Sa stiu daca ma risc week-end-ul asta sa trec pe acolo.
margelatu
Va salut dupa o lunga perioada in care nu am mai postat nimic, dar de citit am citit tot timpul ce se mai scrie pe aici. Am gasit un articol nu prea incurajator dar din pacate pare realist, cel putin asa mi se pare mie. Dar totusi eu fiind optimist de felul meu mai sper totusi ca o sa circulam si noi candva pe niste drumuri noi (expres,autostrazi sau cum s or chema). Acum dupa integrarea noastra in UE sa speram ca se vor gasi si ceva mai multe fonduri, dupa cum spune autorul articolului daca banii de la buget ajung pentru aprox.51 de km pe an, 51 de km pe an mie mi se pare o medie mult mai buna decat media ultimilor 17 ani. Salutare si iata linkul.
http://www.sfin.ro/articol_11244/romania__...din_condei.html
PaulT
Realist articolul.
sorin_f39
QUOTE(AIX @ 29 Nov 2007, 15:04)
Haideti domnilor, n-a mai trecut nimeni pe Drajna-Slobozia de curand? Sa stiu daca ma risc week-end-ul asta sa trec pe acolo.
*



Daca totusi vei ajunge in curand pe acolo, da-ne de stire despre starea drumului.
Eu nu mai stiu nimic despre el de ceva timp si chiar sunt curios.
siru
Stiri de pe centura noua a Pitestiului:
- este in profil de autostrada, cu 2 benzi pe sens + banda refugiu
- asfalt foarte bun, cred ca e din ala cu polimeri, caci e neted ca-n palma
- la poduri si pasaje supraterane spatiile dintre grinzi sunt imbinate foarte bine, se simte o zguduire foarte mica la trecerea peste ele
- marcaje rutiere foarte bune, cu vopsea speciala ce iese in relief,
marcajul benzii de refugiu este facut cu vopsea intrerupta care face zgomot cand calci cu roata pe ea si trezeste eventualul sofer adormit
- intersectia Podul Viilor are stalpi de iluminat (vreo 10 in diverse puncte), dar inca nu functioneaza
- are prevazut un spatiu de servicii pe la mijloc, pe ambele sensuri, dar inca nu s-a deschis
- este protejata cu balustrade pe toata lungimea ei, deaorece este inalta fiind construita pe langa albia Argesului
- la iesirea din Bascov se termina in vechea centura a orasului (strada Serelor) care a fost largita la 4 benzi pana la bariera c.f. Au inceput niste lucrari de largire si dupa bariera pana in intersectie, se sapa pana la baza blocurilor de acolo.
- in intersectia Bascov s-a schimbat de curand prioritatea (precum s-a mai scris): are prioritate drumul centura - Rm. Valcea
- se lucreaza sub intersectia Podul Viilor pentru reamenajarea strazilor de sub centura: sens giratoriu, trotuare noi cu borduri si pavele noi,
se pun indicatoare de presemnalizare a centurii astfel incat soferii sa se incadreze din timp pe banda corecta.
In 2008 se incepe si se va termina un pasaj subteran in intersectia Bascov, de 400 m lungime, care trece pe sub calea ferata (bariera) si pe sub intersectia Bascov, din centura noua pana in DN 7 spre Rm Valcea.
In oras, tot in 2008, se va face un pasaj pe centura veche (interioara), intersectia Podul Viilor, paralel cu calea ferata, de la Bazinul Olimpic spre strada Depozitelor.

Traficul in oras s-a redus simtitor, nu mai sunt camioane pe centura interioara care este acum putin circulata.

E foarte bine, Pitestiul este primul oras 'rezolvat' in materie de ocolire a traficului de tranzit.

Sa speram ca se va face ceva si pe centura veche a Bucurestiului, caci e o nebunie de camioane si pe acolo, iar ca sa traversezi Bucurestiul e o alta aventura.
bulan
Chiar daca in centura Pitestiului s-a investit un leu si alti trei au fost furati macar s-a facut ceva ca la carte si confortul tuturor a crescut la cote inalte.Sa speram ca micile centuri de orase vor da tonul la cantec pentru construirea marilor autostrazi ca deja lipsa lor ar putea sa duca la colaps.
AIX
Drajna-Slobozia

Am trecut week-end-ul acesta pe acolo, au asfaltat aprox. 5-6km, drum de piatra (dar batatorita) a mai ramas ~300m pe un sens, ~600m pe celalalt (la acest moment..), restul drumului intr-o stare avansata de putr..degradare. Practicabil totusi. Au taiat toti copacii - dar astia stau pe camp, inca nu-i carasera pe toti. Desi speram sa fie un drum expres (gen Bucuresti-Buzau) - nu este asa, doar doua benzi simple, iar ce s-a turnat nu are un nivel calitativ prea bun. Ba in cateva locuri au inceput sa apara mici probleme in stratul de asfalt - si asta la max. 2-3 saptamani de la asfaltare. Nici planeintatea nu le-a prea iesit bine.
Solon
La Drajna, mi-a zis un prieten, ca o parte din el s-a mai facut dar ca mai e din el mult de lucru.
@siru: Continuarea autostrazii, pe care personal o consider absolut bestiala, s-a facut cu bitum in combinatie cu fibra de sticla. Cica de aia a iesit asa misto!
Si cica are o rezistenta mult imbunatatita! Vedem noi mai la vara cand vor trece o gramada de camioane pe acolo! mad.gif
yO_
Pe A2 s-au pus in functiune display-urile cu LED-uri portocalii. Nu se afiseaza inca mare lucru: "Conduceti cu atentie!" si inca ceva despre Infrastructura CFR cu care se dezvolta reteaua.

Partea proasta este ca "inevitabilul" incepe sa se produca, la kilometrul 73 pe sensul de mers spre Bucuresti au aparut deja mai multe gropi in asfalt si carpeli de mantuiala. Mi-e teama ca se vor apuca de reasfaltat inainte sa o termine de construit sad.gif.
gibonu
Despre centrura Pitesti: este extraordinara, insa in zile aglomerate, cum ar fi vineri seara, se termina (pe sensul Buc - Rm. Valcea) intr-un mare blocaj si mai bine va duceti prin oras.
Vineri seara am trecut pe acolo. Eu am intrat in oras, pentru ca a trebuit sa las pe cineva iar niste prieteni ai mei au luat-o pe centura, si au stat juma de ora pana au reusit sa treaca de intersectia de la Bascov.
Confirm si eu ca in oras traficul este extrem de lejer acum, fata de ce era inainte de a se deschide centura.
Oricum, bine ca au facut-o si astept cu interes pasajul de la Bascov.
sebybv
Stie cineva despre cum si cand va continua constructia ocolitoarei Brasovului?
Stiam ca o sa iasa intre Ghimbav si Codlea. E adevarat?
sorin_f39
Si-au batut joc de cei 5 - 6 km pe care i-au asfaltat intre Drajna si Slobozia. Dar nu ma mai mira nimic in ziua de azi. Concluzia e una: bani aruncati pe geam. Sau intrati in buzunarele cui trebuie.
vijelie
Ce parere au contribuabilii despre ghiuleaua dublarii costului construirii Autostrazii Bechtel? Toata presa de azi e plina de articole pe aceasta tema.
Dar despre ghiuleaua intarzierii acesteia cu inca 4-5 ani? Ooops, asta inca nu a fost publicata...
Brainie
Vă amintiți demagogia de rigoare de după înlocuirea echipei Năstase+Mitrea ? Cum dădeau "următorii" în ei ? Că prețul stabilit cu Bechtel a fost prea mare, că iau ei la puricat toate detaliile contractului, că renegociază etc etc etc. După un timp s-a anunțat cu mare pompă: "următorii" au redus costul total cu ceva (vreo 100-200 milioane, dacă țin minte bine). Dar se pare că de fapt au scos proiectarea din sarcina Bechtel. O mare prostie dpdv tehnic, iar economic nimic: ceri mai puțin, plătești mai puțin.

Și acum bomba "actualilor": creștere de 2,5 ori, sau cu 150%. Ăștia nu sunt sănătoși ? Ce dracu' de evaluare s-a făcut inițial ? De unde diferența asta astronomică ? Nu există un contract cu prețul fixat ? 13 milioane pe km ? În zonă de podiș?

Dar îmi răspund singur: NOI nu suntem sănătoși. Că ne mai pierdem vremea pe aici, prin eterna și fascinanta Românie.

A nu se interpreta cele de mai sus ca o comparație cu rezultat favorabil lui Năstase. Nu am nicio stimă nici pentru nepotul mătușii Tamara.
VladG
Raspunsul cred ca e simplu. Se plateste pentru neactionarea la momentul potrivit.
Adica nu costurile DE EXECUTIE au crescut, ci cele de EXPROPRIERE, caci valoarea terenurilor a evoluat dupa cum se stie...
Oricum e doar o presupunere a mea si sper ca e adevarata. Altfel, daca executia propriuzisa s-a umflat, e chiar grav ce se intampla.
Brainie
E posibil să fie ce spui (costul expropierilor), m-am gândit și eu la asta, dar tot e enorm: 3 mld euro ÎN PLUS.

Ia uitați un calcul simplu (și grosier):
Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea: 363 km; considerăm 380 km
Lățime autostradă (toată fâșia): 50 m
Suprafață ocupată: 19.000.000 mp ; considerăm 20.000.000 mp (noduri, etc)
Suplimentare medie de cost pe mp: 150 euro ATENȚIE ! NUMAI SUPLIMENTAREA !
Păi 150 euro / mp e (cu aproximația de rigoare) terenul la periferia Bucureștiului, în interiorul actualei centuri ! Autostrada asta pe unde se face, nu prin câmp ? "Ba da" o să spuneți, dar al cui o fi câmpu' ăsta ?

Deja mă doare capul. Dar pe alții (mai sus-așezați) se pare că nu, nici măcar în cot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.