[quote] Cine vrea să traverseze România de la vest la est cu autoturismul personal, trebuie să ia în calcul că o astfel de distanță, de circa 820 de kilometri între Nădlac și Consanța, poate fi parcursă în circa 10 ore, iar aceasta fără a lua în calcul diferite pauze pe care un șofer le poate lua de-a lungul unui traseu atât de lung. Iar aceasta în condițiile în care o mare parte din acest traseu poate fi deja parcurs pe autostrăzi (spre exemplu, autostrăzi există în prezent pe tronsoanele Timișoara-Arad, Deva-Sibiu, Pitești-București, București-Constanța).
Dacă ar exista o autostradă continuă între aceste două localități, Nădlac și Constanța, timpul de parcurs s-ar reduce la 6-7 ore, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul o viteză medie de 120-130 km/h pe autostradă (fără pauze).
Masterplanul general de transport, un document care propune prioritățile României la capitolul infrastructură de transport până în 2013, a “șters cu buretele” multe dintre autostrăzile pe care în ultimii 25 de ani România le planificase, dar nu reușise să le construiască.
În afară de Nădlac-Constanța, autostrada continuă care ar urma să unească vestul de est, în România va mai fi construită și autostrada Brașov-Bacău, potrivit propunerilor Masterplanului general de transport. În prezent, distanța dintre Brașov și municipiul Bacău (179 km) se parcurge în circa 3 ore, potrivit Google Maps, dar odată ce va fi construită o autostradă, distanța s-ar putea parcurge în o oră și 20 de minute.
Similar, autostrada Craiova-Pitești, propusă de Masterplan, va fi parcursă în mai puțin de o oră, în condițiile în care în prezent durează 1 oră și 45 de minute să parcurgi cei 121 de kilometri dintre cele două orașe.
O altă autostradă ce își va face apariția pe harta României, potrivit Masterplanului, este Sibiu-Brașov-Ploiești. Cei 250 de kilometri între Sibiu și Ploiești sunt parcurși în prezent în 3 ore și 30 de minute, potrivit Google Maps, iar cu ajutorul unei autostrăzi, drumul va dura cel mult 2 ore.
O problemă importantă în infrastructura rutieră din România este că multe localități încă nu au variante de ocolire (spre exemplu, Făgăraș), ceea ce face ca traficul să fie mult îngreunat, iar timpii de parcurgere să crească exponențial. [/quote]
http://www.zf.ro/companii/cat-dureaza-o-ca...strazi-13711902[quote]Autostrada Iași - Târgu Mureș este din nou pusă în discuție, după ce mai mulți politicieni locali, cât și reprezentanții Federației Operatorilor de Transport (FORT) au cerut includerea ei în Master Planul de Transport care urmează să fie adoptat de Guvern până la finalul lui 2014. Este o autostradă considerată ca fiind vitală pentru dezvoltarea părții de nord a Moldovei, în special a orașului Iași, care ar avea, astfel, o legătură directă cu Transilvania și cu Vestul, fiind mai bine poziționat pentru a atrage investitori.
"Guvernul României, în ansamblul său și Ministerul Transporturilor trebuie să conștientizeze că, fără autostradă, regiunea Moldova rămâne condamnată la sărăcie, fiind imperios necesară deschiderea reală spre vestul țării. Facem un ultim apel la domnul prim-ministru Victor Ponta și la domnul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, de a prioritiza realizarea autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni, aceasta însemnând liantul care ar facilita apropierea regiunii Moldovei cât și a Republicii Moldova de restul țării, atât în ceea ce privește transportul rutier cât și nivelul de trai", se arată într-un comunicat al FORT.
Autostrăzile din nordul Moldovei, transformate în drumuri express. Sursa imaginilor: Master Planul de Transport
Reamintim că Guvernul României, prin Master Planul de Transport prezentat dezbaterii publice, a considerat prioritară construirea autostrăzii Brașov - Bacău, ca parte a autostrăzii Nădlac - Brașov - Bacău - Iași - Ungheni, un drum care ar lungi cu circa 150 de km conexiunea Iașiului cu Transilvania, față de o autostradă directă Iași - Târgu Mureș.
Iași - Târgu Mureș sau Iași - Bacău - Brașov? Care autostradă e mai bună pentru România?
Ieșenii au dreptate să dorească o legătură cât mai rapidă cu Transilvania, în special având în vedere investițiile străine în creștere din această zonă a țării. Speranța este ca, în prezența unei autostrăzi directe între nordul Moldovei și Transilvania, investitorii să fie mai ușor atrași în această parte săracă a țării, fapt care ar mai diminua din diferențele economice din ce în ce mai mari dintre Moldova și restul României. De asemenea, fiind parte a rețelei TEN-T CORE, ea ar putea fi finanțată generos de la bugetul Uniunii Europene.[/quote]
http://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/a...ngheni-13708508[quote]Reprezentanții CNADNR au anunțat că nu este planificată nicio modernizare a Șoselei de Centură care înconjoară Bucureștiul până în anul 2018. Cei 32 de kilometri dintre Glina și Domnești reprezintă o bună parte din segmentul amânat pentru modernizare.[/quote]
http://www.automarket.ro/stiri/centura-cap...2018-58461.html[quote]Proiectul de Supralărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză, care va deveni intrarea autostrăzii A3 în București, a fost modificat din nou. Proiectul prevedea inițial lărgirea arterei, construirea unei noi artere locale și a unei parcări. Pentru că exproprierile erau prea scumpe în această variantă, primarul general, Sorin Oprescu a propus ca legătura între Șoseaua Petricani și Calea Floreasca să se facă pe deasupra printr-un pasaj suprateran. Această variantă era însă prea complexă așa că s-a ales un proiect mai simplu. De fapt, cel mai simplu care putea fi realizat. Astfel, ultima variantă a municipalității prevede doar lărgirea străzii la două benzi pe sens. [/quote]
http://www.b365.ro/primaria-capitalei-a-mo...ata_220393.html[quote]Pe mari porțiuni din autostrada Arad -Timișoara parapete sunt îndoite sau au dispărut definitiv. În loc să-i protejeze pe șoferi, le pun viețile în pericol. Poliția Autostrăzi spune că a sesizat compania de drumuri, însă aceasta nu se grăbește să înlocuiască parapetele distruse.
„Avem cel puțin vreo 15 locuri unde parapetul este deformat, este semnalizat cu baliză, dar asta nu este mulțumitor din punct de vedere al siguranței circulației”, a spus comisarul Teodor Tudur, șef birou Poliția Autostrada A1 Deva - Nădlac.
Pe o porțiune de drum situată la ieșirea de pe centura în regim de autostradă a Aradului în urmă cu aproximativ două luni un camion bulgăresc a distrus complet parapetele dintre cele două sensuri de mers. Nici până astăzi locul nu a fost adus la starea inițială. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara susține că a comandate parapete noi, însă nu precizează o dată la care acestea vor fi montate.[/quote]
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualit...rad+-+Timisoara[quote]Ignoranța și încăpățânarea politicienilor care au încropit Master Planul de Transport (MPT) au îndepărtat Iașul cu peste 150 de kilometri de Europa Occidentală. Scoaterea autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș din programul de dezvoltare a infrastructurii rutiere din România și înlocuirea acesteia cu un tronson Bacău – Brașov nu este văzută cu ochi buni de transportatori, companii exportatoare sau politicieni locali. La o simplă verificare a traseelor prin instrumentul online Google Maps se poate vedea că tronsonul propus de Guvernul PSD în Master Plan pentru a lega Transilvania de Moldova nu oferă avantaje la fel de consistente ca planul ieșenilor de a se apropia de vestul Europei. Transportatorii ieșeni care fac săptămânal curse internaționale spre vest susțin că, în cazul în care s-ar construi o autostradă prin Brașov, nu ar folosi-o deoarece și-ar mări considerabil distanța și perioada de parcurgere. Concret, distanțele parcurse până în Budapesta, „poarta” către țările vest – europene, se încadrează între 800 și 850 de kilometri. Spre exemplu, prin Borșa, Google Maps arată o distanță de 826 kilometri, iar prin Oradea – Debrecen 823 kilometri. Dacă transportatorii care au ca punct de plecare Iașul vor dori să folosească autostrada Bacău – Brașov, distanța s-ar mări până la 1.005 kilometri. Nici măcar argumentul ministrului Transporturilor, social democratul Ioan Rus, potrivit căruia tronsonul de autostradă Bacău – Brașov va apropia capitala Moldovei de București, capitala României. Google Maps arată că pe actualul traseu, prin Vaslui, pe DN 24, ieșenii parcurg o distanță de 387 kilometri, în timp ce dacă ar folosi viitoarea autostradă distanța ar crește până la 513 kilometri.[/quote]
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/motivele-...rul--82515.html[quote]Bucata de autostradă dintre Orăștie și Sibiu pe care premierul a evaluat-o doar din autocar crapă pe zi ce trece, deși a fost dată în folosință în urmă cu trei săptămâni. Constuctorul forează stâlpi de susținere pentru ca șoseaua să nu o ia la vale. Din start firma italiană a avertizat că terenul în zonă nu e stabil, însă guvernul a vrut ca românii să meargă pe autostradă spre secțiile de votare, în al doiela tur de scrutin. [/quote]
http://stiri.tvr.ro/singura-autostrada-ina...ment_53673.html[quote]Inca un tronson de autostrada este prevazut a fi deschis traficului pana la finele lui 2014, astfel incat in acest an Romania va contabiliza un total de 44 km de noi autostrazi inaugurate.
Potrivit site-ului economica.net care citeaza surse din Ministerul Transporturilor, lotul I al autostrazii Nadlac-Arad , cu o lungime de 22 km, va fi deschis traficului pana la sfarsitul acestui an, mai devreme decat termenul asumat de constructor prin contract, care era 21 ianuarie.
Lucrarile la cei 22,2 km de autostrada, dintre Nadlac si Pecica, sunt executate de un consortiu format din companiile Astaldi si Max Boegl Romania, care au preluat în 2013 autostrada de la firma Romstrade. Acelasi consortiu a preluat si lotul II al autostrazii, de la Pecica la Arad, oprit la 85% dupa dupa ce fostul constructor, compania austriaca Alpine, a dat faliment.[/quote]
http://www.opiniatimisoarei.ro/veste-buna-...lui/07/12/2014/[quote]Chiar înainte de finalul anului România se va putea lăuda că are 22 de kilometri de autostradă în plus. Consorțiul care se ocupă de lucrări va finaliza tronsonul la finalul lunii decembrie, chiar dacă termenul de predare era 21 ianuarie. Numai bine, utilajele vor putea fi mutate pe cel de-al doilea lot, acolo unde lucrează același constructor.
Problema este că cei 22 de kilometri nu vor ajuta prea mult la deplasarea spre vest. În primul rând nu este finalizat lotul 2 din acest traseu. Acolo situația este mai complicată, trebuie remediate lucrările lăsate în urmă de fostul constructor, care a pierdut lucrarea, probleme mai mari fiind la cinci kilometri, primii după Pecica.
Legătură între lotul 1 și vamă există, în proiect este prevăzut și un drum de legatură, este vorba de câțiva kilometri de șosea. La celălalt capăt trebuie realizată legătura cu nodul rutier de la Pecica, astfel, cei 22 de kilometri de autostradă vor putea devemi utilizabili în circulație.
Situația este la fel și pe partea maghiară, acolo ultima porțiune de autostradă spre graniță, cea de la Mako, nu este finalizată. În momentul în care cele două autostrăzi vor fi conectate, probabil va fi instalat și un punct provizoriu de trecere a frontierei. Dar, aceasta va avea loc cel mai probabil anul viitor.[/quote]
http://www.tion.ro/cea-mai-vestica-portiun...-termen/1485363[quote]ARAD. Pentru prima dată în istoria investițiilor în infrastructura rutieră care s-au desfășurat în județul nostru termenele par că vor fi respectate. Mai mult, o lucrare ar putea fi finalizată chiar înainte de termen. Toate acestea se întâmplă pe autostrada Nădlac-Arad, pe lotul I și pe o parte a lotului II. În primăvara acestui an, reprezentanții asocierii Astaldi-Max Boegl, care a câștigat licitația pentru lotul I al autostrăzii, anunțau faptul că vor finaliza lucrarea încă din acest an, deși termenul din contract era luna ianuarie 2015. Imediat după ce au câștigat și licitația pentru lotul II, aceiași constructori anunțau că vor încerca să finalizeze și o parte a acestei autostrăzi, respectiv aproximativ 6 kilometri, pentru a ajunge cu șoseaua de mare viteză la nodul rutier de la Pecica.
Ultimele informații venite dinspre șantier par să confirme previziunile constructorului. „Lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad poate fi dat circulației. La cei 6 kilometri din lotul II mai avem nevoie de câteva zile pentru a așterne și mixtura asfaltică, astfel că întreaga șosea dintre nodul rutier de la Pecica și nodul rutier de la Nădlac ar putea fi dată circulației chiar în acest an”, a anunțat Adrian Adler, managerul de proiect de pe cele două șantiere.[/quote]
http://www.tion.ro/autostrada-aproape-gata/1485595http://ziuadevest.ro/economic/50540-lotul-...farsitul-anului[quote]Ministrul Transporturilor Ioan Rus, a declarat că în opinia sa autostrada Sibiu-Pitesti ar putea fi finalizata in 2018, daca s-ar imparti pe tronsoane, la care ar lucra mai multe firme.
“O sa incepem sa circulam de la Nadlac la Arad, deci o sa ajungem pana in Sibiu, in urmatorul an jumate.
Sibiu-Brasov nu avem o solutie in acest moment 100% de finantare. Se va duce Pitesti-Sibiu in 2018, e un vis al meu, daca am imparti pe tronsoane, sa fie mai multe firme.
Daca o fi tara asta normala, am putea la 2018, la 1 decembrie, sa circulam din sud in nord pe un drum expres”, a spus Ioan Rus, intr-o emisiune difuzata duminica de Pro Tv.
Anul acesta s-au inaugurat doar 22 de kilometri de autostrada.[/quote]
http://www.oradesibiu.ro/2014/12/08/minist...a-pana-in-2018/