Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
nasty
pe 25 octombrie:
"Autostrada Soarelui (A2) a fost inchisa, sambata seara,25 octombrie, din cauza conditiilor nefavorabile, pentru cei care nu au anvelope de iarna, din cauza ninsorii.
Traficul pe Autostrada Soarelui a fost oprit, iar mai multe masini au fost blocate, dupa ce din cauza ninsorii si a poleiului s-au inregistrat mai multe accidente.
Aproximativ 20 de masini s-au ciocnit din cauza poleiului de pe carosabil, intre localitatile Lehliu si Drajna.
In decurs de jumatate de ora s-au produs trei accidente rutiere pe A2, in zona judetului Calarasi, opt persoane fiind ranite"

Acum e timpul plantarilor de perdele forestiere. Se face ceva?

http://romaniateiubesc.stirileprotv.ro/emi...-o-aplicam.html

am trecut pe un drum judetean, prin Bărăgan, în septembrie si nu numai ca nu se planteaza, ci se taie tot:
george_scala_2004
QUOTE
Cu 644 km de autostrăzi, dintre care numai 530 construiți după Revoluție, România rămâne prinsă în „păienjenișul“ subdezvoltării infrastructurii.

Compania Națională de Au­tostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a plătit 4,3 miliarde de euro pentru proiecte de autostrăzi în perioada 2008-2014, iar în același interval rețeaua locală de șosele de mare viteză s-a mărit cu doar  373 de kilometri, numărând în prezent 644 de kilometri, potrivit unei analize a ZF pe baza informațiilor transmise de compania de drumuri.

Cu suma pe care CNADNR a cheltuit-o începând din 2008 până în prezent se puteau construi peste 700 de kilometri de autostrăzi, dacă se ia în calcul un cost mediu de 6 milioane de euro/kilometru.

De ce acești bani înghițiți de CNADNR s-au văzut în realizări concrete la jumătate față de cât s-ar fi putut face și, mai ales, de ce România continuă să fie la coada Europei la capitolul infrastructură rutieră? Modul în care s-au cheltuit aceste sume poate reprezenta o măsură a risipei realizate de-a lungul timpului, având în vedere că CNADNR are anual un buget de 1,5-2 miliarde de euro, atât pentru autostrăzi, cât și pentru drumuri na­ționale, dar rezultatele au întârziat să apară.


http://www.zf.ro/eveniment/risipa-permanen...700-km-13504068
george_scala_2004
Comisia Europeană a declarat admisibil spre finanțare un proiect major pentru România.

Este vorba despre „Construcția autostrăzii Sebeș Turda”. Proiectul presupune construcția a 70 de km de autostradă, asigurând o legătură directă, rapidă și sigură între Autostrada A1, Sibiu – Sebeș – Orăștie – Deva – Timișoara – Arad – Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European și Autostrada A3, Brașov – Făgăraș – Târgu Mureș – Turda – Cluj Napoca – Oradea – Borș, numită și Autostrada Transilvania.

Bugetul total al proiectului este de 621.519.594,92 euro, din care bugetul primei faze, transmisă către Comisia Europeană, este de 221.151.841,70 euro. Din această valoare, contribuția din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Sectorial „Transport” 2007-2013 (POST) este de 152.998.942,98 euro.

Faza a doua a proiectului, în valoare totală de aproximativ 400 milioane euro, va fi finanțată în cadrul perioadei de programare 2014-2020.

http://www.capital.ro/veste-buna-pentru-ro...zi-cati-km.html

george_scala_2004
QUOTE
Datele CNADNR arată că până la finele acestui an vor fi finalizați 56,3 kilometri de autostradă, respectiv primul lot (22,2 kilometri) și o porțiune de 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Nădlac - Arad, 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Timișoara - Lugoj și lotul 3 de la Orăștie - Sibiu (22,1 kilometri).

În anul 2013 au fost deschiși traficului rutier 116,07 kilometri, lungimea totală a rețelei de autostrăzi din România numărând în prezent 646,07 km.

"Tronsoanele de autostradă planificate a fi deschise traficului rutier în anul 2015 sunt: autostrada Nădlac - Arad și drum de legătură lot 2: km 22+218 - km 38+882 - 10,664 km; autostrada București - Ploiești, tronson București - Ploiești, Secțiunea I, km 0+000 - km 19+500 - 6,5 km", a comunicat Compania de Drumuri pentru MEDIAFAX.

CNADNR SA derulează în prezent trei proceduri de achiziție publică pentru atribuirea unor contracte de construcție autostrăzi, toate fiind în procesul de evaluare a ofertelor de către comisia de evaluare.

Licitațiile vizează proiectarea și execuția tronsoanelor Ogra - Câmpia Turzii (lot 1,2,3), Târgu Mureș - Ungheni (plus drum de legătură), Ungheni - Ogra, respectiv Suplacu de Barcău - Borș din autostrada Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea.

"În cadrul CNADNR SA se află în derulare procedura de achiziție publică «Proiectare și Execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, secțiunea 2B: Câmpia Turzii - Gilău». În prezent aceasta se află în stadiul de elaborare a documentației de atribuire și transmitere a acesteia spre validare la ANRMAP", potrivit sursei citate.

Cu privire la construcția autostrăzii Comarnic - Brașov, CNADNR reiterează că în prezent sunt în derulare activitățile prealabile semnării contractelor de finanțare și contractului de concesiune de lucrări publice, fără alte informații.

În primele nouă luni ale acestui an, CNADNR a plătit companiilor implicate în construcția de autostrăzi suma de 767,1 milioane lei. Comparativ, în perioada ianuarie - septembrie 2013 suma achitatã constructorilor de autostrăzi a fost de 2,6 ori mai mare, ridicându-se la 2,03 miliarde lei.

În 2013, constructorii de autostrăzi au primit în total 3,08 miliarde lei de la CNADNR. Sumele nu includ TVA.

Anul trecut, CNADNR a inaugurat 116 kilometri de autostradă, respectiv tronsonul Simeria - Orăștie, trei loturi pe Orăștie-Sibiu și primul tronson al Lugoj - Deva.


http://www.mediafax.ro/economic/cnadnr-des...-17-km-13516740

...rusinos...
argon
Cica a dat drumul azi la cei 22 km ramasi de la Deva la Sibiu , prin truda partidului cu trandafiri si conducatorului suprem.
hepea
Super! Cat o tine pana la prima surpare? biggrin.gif
Iszy
In sfirsit avem si vesti bune pe acest an!
george_scala_2004
QUOTE(argon @ 10 Nov 2014, 16:24)
Cica a dat drumul azi la cei 22 km ramasi de la Deva la Sibiu , prin truda partidului cu trandafiri si conducatorului suprem.
*



QUOTE
Pentru că ziua de luni, 10 noiembrie, a ieșit din calcule, autoritățile anunță că ”într-una din zilele acestei săptămâni” se va deschide circulația și pe ultimul lot încă necirculat al autostrăzii Sibiu – Orăștie. radmasa.gif

Cu cei 22,11 km ai acestui tronson, puși lângă centura Sibiului și celelalte bucăți de autostradă deschise în special acum un an, sibienii vor putea circula pe 132 de km de autostradă continuă, înspre granița de vest a României, până dincolo de Deva. Restul autostrăzii de la Sibiu la Nădlac va fi terminată, cel mai probabil, în cel mult doi ani.


http://www.turnulsfatului.ro/27878/foto-se...de-granita.html

http://www.turnulsfatului.ro/galerie.php?level=album&id=961

http://www.turnulsfatului.ro/galerie.php?level=album&id=943
argon
Vai de capul nostru, au facut cale ferata de mii de km peste permaforst in Siberia cu atata timp in urma, si nu suntem in stare sa stabilizam 100 de m de terasament blink.gif
george_scala_2004
QUOTE
Vineri 14 noiembrie, în jurul orei 12.00 va avea loc deschiderea lotului 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie, singurul rămas nedeschis în acest moment. Chiar dacă lucrările continuă în zonă, blink.gif  radmasa.gif  lotul va fi deschis traficului auto,  wacko.gif iar la eveniment sunt așteptate oficialități de la Guvern, în frunte cu primul ministru Ponta.


http://www.oradesibiu.ro/2014/11/09/oficia...tronsonul-foto/

http://sibiu100.ro/administratie/30640-lot...e-14-noiembrie/
argon
Numai sa tina pana luni, ca dupa, o sa ramana aia deschisa, la fel cum o sa fie Tariceanu priministru.
george_scala_2004
QUOTE
Directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Narcis Neaga, a declarat marți, într-o conferință de presă, că prejudiciul cauzat de nerezilierea la timp a contractului cu firma constructoare ROMSTRADE, care trebuia să modernizeze DN 67 C Transalpina, este de aproximativ 100 de milioane de euro.

"Am demarat procedura de reziliere a contractului cu firma care s-a ocupat de Transalpina. Am acționat în judecată constructorul, pentru că doar așa poate fi reziliat contractul. Asta după ce am realizat două expertize foarte importante: o expertiză tehnică și una contabilă. Pentru prima dată spun public treaba aceasta: expertiza contabilă a arătat un prejudiciu de aproximativ 100 de milioane de euro. Este o sumă foarte mare. (...) Reprezintă lucrări care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansată și lucrări plătite și neefectuate. Urmează să defalcăm cât la sută din această cifră înseamnă lucrări plătite și neefectuate și cât înseamnă degradări. Transalpina e o afacere încâlcită. Plus că dacă noi ne apucăm să lucrăm la drum, trebuie să obținem acordul de mediu. Știți că lucrările s-au efectuat fără acord de mediu. Din primăvară, CNADNR va intra pe acest drum și va pune în siguranță drumul", a afirmat Narcis Neaga.


http://www.agerpres.ro/economie/2014/11/11...lpinei-12-54-59

12 Nov 2014, 13:25:
QUOTE
ARAD. Declarații diferite, dacă nu chiar contradictorii, între Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și reprezentanții constructorilor de pe autostrada Nădlac-Arad. Compania a anunțat că, până la finele acestui an, vor fi inaugurați 56 de kilometri de autostradă, aici fiind inclus și lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad, drumul de legătură aferent acestui lot, dar și 6 kilometri ai lotului 2, cel care face legătura între Pecica și Nădlac. Pentru anul 2015, cei de la CNADNR au anunțat că vor fi finalizate și restul lucrărilor de pe lotul 2, astfel urmând să fie închis șantierul de pe întreaga autostradă Nădlac-Arad.

Dacă, din birourile de la București, lucrurile se văd așa, situația se nuanțează puțin când vorbim cu cei care se ocupă de realizarea autostrăzii, respectiv asocierea Astaldi-Max Boegl. Managerul de proiect, Adrian Adler, spune că speranțele de finalizare a primului lot rămân în continuare în picioare, dar lucrările vor fi dictate, în principal, de condițiile meteorologice, de starea vremii. „Finalizarea primului lot este o dorință pe care ne-am pus-o încă din vara anului 2014. Vrem să finalizăm lucrarea până la sărbătorile de iarnă. Dar trebui precizat că, în urmă cu aproximativ 3 săptămâni, am avut probleme cu vremea. A plouat, am fost în noroi pe șantier, lucrările au cam stagnat. Asta este realitatea”, a spus Adler.


http://www.aradon.ro/autostrada-are-nevoie-de-vreme/1476533/
QUOTE
Șoferii din vestul țării primesc promisiuni din partea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Potrivit autorităților, anul acesta ar trebui deschiși circulației 6 kilometri din tronsonul de autostradă Timișoara - Lugoj. În realitate, însă, acest lucru nu se va întâmpla. O spune chiar constructorul, care are termen de finalizare pentru cei 26 de kilometri anul 2016.


http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24...rul+spulbera+pr

QUOTE
Bucureștiul nu va fi prea curând legat de vestul Europei printr-o autostradă, dat fiind balansul autorităților între traseul care să traverseze Carpații, fie pe Valea Oltului, pe traseul Pitești-Sibiu, fie pe Valea Prahovei, prin Comarnic-Brașov și, ulterior, pe autostrada Sibiu-Brașov. Cu excepția tronsonului Comarnic-Brașov, care ar trebui, teoretic, să se realizeze printr-un contract de concesiune cu consorțiul Vinci-Strabag (dar contractul nu s-a semnat încă), nici una dintre celelalte autostrăzi nu este încă în nici o procedură de licitație.

Așadar, dacă vorbim despre autostrada care să lege România de Occident, putem vorbi doar despre tronsoanele care să lege centrul țării (Sibiul), de granița cu Ungaria.


http://www.economica.net/autostrada-spre-o...aria_91165.html

https://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=iX6p6cMRg8I
QUOTE
Situația lucrărilor la tronsonul Gilău-Nădășel. Porțiunea de 8,7 km ar trebui finalizată peste 17 luni
Prefectul Clujului a făcut o vizită, luni, pe șantierul tronsonului de autostradă în lungime de 8,7 kilometri care va lega Gilăul de Nădășel. Pe acea porțiune, care ar trebui finalizată în aprilie 2016, au fost excavați până acum aproape trei milioane de metri cubi de pământ, au fost turnați 10.000 de metri cubi de beton și ridicați 250 de piloni.


http://bistrita.citynews.ro/eveniment/foto...87-km-ar-trebui

http://www.romanialibera.ro/economie/finan...e-de-lei-356885

http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...ia--132445.html

QUOTE
În ultimii ani, Guvernul și Compania de Drumuri au apelat din ce în ce mai des la practica deschiderii circulației pe drumuri la care lucrările nu fuseseră încheiate. Consecințele au fost drastice din punctul de vedere al intereselor bugetare ale statului sau calității lucrărilor. Legal, nici tronsonul Sibiu-Orăștie nu are cum să fie deschis traficului la jumătatea lunii noiembrie, potrivit promisiunilor guvernamentale.

Deschiderea traficului pe data de 15 noiembrie pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu–Orăștie nu este imposibilă, însă nu se va putea face decât cu încălcarea prevederilor legale și a normelor tehnice privind calitatea lucrărilor, au declarat ziarului România liberă ingineri constructori implicați în acest proiect. În luna septembrie, la Sibiu, premierul Victor Ponta dădea asigurări că circulația se va deschide la jumătatea lunii viitoare, conform promisiunilor primite de acesta de la Compania de Drumuri și constructorul italian Impregilo.

Una dintre probleme privește cerințele legale referitoare la recepția lucrărilor, prevăzute în HG 273 din 1994, reactualizată. Potrivit acestei prevederi, deschiderea traficului are loc de abia după recepția lucrărilor și semnarea procesului-verbal de încheiere a lucrărilor. Recepția poată fi făcută și dacă nu s-au făcut anumite lucrări, minore însă. Aceste lucrări se trec într-o anexă specială la acest proces și trebuie făcute în cel mult 90 de zile. În cazul de față, lucrările neefectuate de către Impregilo numai minore nu sunt. „Vor fi foarte multe lucrări semnificative care nu pot fi finalizate, cum ar fi alunecările de teren. Zona respectivă nu s-a stabilizat“, spune un inginer din cadrul proiectului.


http://www.romanialibera.ro/actualitate/pr...-355116?c=q2561

Lucrările la lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, care se întinde pe cei 22 de kilometri dintre Cunța (județul Alba) și Săliște (județul Sibiu), ar urma să fie finalizate în 14 noiembrie, când este programată și ianugurarea tronsonului. Anunțul a fost făcut de președintele PSD Alba, Ioan Dîrzu, care spune că a discutat cu ministrul Ioan Rus. Liderul PSD Alba, Ioan Dîrzu a anunțat miercuri că, în urma unei discuții cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus, circulația pe tronsonul Cunța – Săliște din Autostrada Orăștie – Sibiu va fi deschisă din data de 14 noiembrie. “Este certitudine”, a subliniat Dîrzu. Inițial, lotul 3 trebuia finalizat în aprilie anul trecut. În ceea ce privește tronsonul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, care se întinde pe 22 de kilometri dintre Cunța (județul Alba) și Săliște (județul Sibiu), termenul de deschidere a circulației a fost anunțat pentru aprilie anul trecut, apoi pentru noiembrie 2013, iar în final pentru iulie 2014. Autoritățile au anunțat cu câteva luni în urmă că circulația va fi deschisă în noiembrie 2014, lucrările urmând a fi terminate undeva în 2015.

http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/inaug...4451/index.html

QUOTE
Lucrările de execuție la Autostrada Sebeș-Turda vor începe până la sfârșitul lunii noiembrie, în prezent lucrându-se la realizarea drumurilor tehnice și la descărcările arheologice, afirmă șeful DRDP Cluj, Eugen Cecan, iar autostrada urmează să fie dată în folosință cel mai devreme în decembrie 2015.


http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/vest...9be7/index.html

http://www.zf.ro/zf-24/calendarul-inaugura...-17-km-13516728

http://turnulsfatului.ro/27878/foto-se-des...de-granita.html

QUOTE
Autostrada ar putea fi finanțată din Fondurile de Dezvoltare Regională ale UE, dacă parteneriatul public-privat va da greș, ceea ce este foarte probabil.

Autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov ar putea fi propusă spre finanțare Comisiei Europene, pentru a beneficia de resurse financiare alocate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) în situația probabilă în care nu se va putea încheia contractul de parteneriat cu asocierea firmelor Vinci-Strabag-Aktor.

Un joint-venture format din cele trei companii a fost desemnat. Câștigător al procedurii de concesiune cu aproape un an în urmă, însă în lunile scurse de atunci firmele nu au reușit să aducă și finanțarea necesară, cifrată la aproximativ 1,8 miliarde euro.


http://www.romanialibera.ro/economie/compa...c-brasov-355927

QUOTE
Un nod rutier care va fi construit în zona comunei prahovene Gherghița va da posibilitatea șoferilor să intre sau să iasă de pe Autostrada A 3, București – Ploiești. Lucrările, cu o valoare de 3,6 milioane de euro, vor fi realizate din bugetul județului Prahova și de la Ministerul Dezvoltării Regionale


http://adevarul.ro/locale/ploiesti/Incepe-...554f/index.html

QUOTE
Regia Națională a Pădurilor (RNP) - Romsilva începe, marți, primele lucrări de împăduriri din această campanie de toamnă, când va instala perdeaua de protecție a Autostrăzii Soarelui, în apropiere de Fetești, pe o suprafață de 23,69 hectare, respectiv pe o lungime de circa 11 kilometri.


http://www.economica.net/autostrada-soarel...etri_91181.html








Markos
Speranțe există, în sfârșit:

QUOTE(andri1940 @ 13 Nov 2014, 00:18)
In alta ordine de idei, prin natura meseriei ieri am putu sa ii adresez cateva intrebari lui Tariceanu, care a facut o vizita la doua fabrici de componente auto din Pitesti. Pe langa faptul ca omul a promis ca va sprijini industria auto si a demonstrat ca e un pasionat al domeniului, a anuntat si ca va face autostrada Pitesti-Sibiu dintr-o etapa, nu inventia ministrului Rus in doua etape
*



Era și timpul.
cristic1982
Vrajeala ieftina.
Acum au aparut aia de o dau cu moliceanu si se dezic de PSD wink.gif.
Deci autostrada aia nu o face nici dracu'
nasty
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18524...i.htm?nomobile=

"Luând notă de anumite declarații publice oficiale formulate de către domnul Ministru al Transporturilor Ioan Rus, în cadrul Dezbaterii Publice din data de 7 Octombrie 2014, cu privire la Masterplanul de Transport– domeniul Rutier, prin care domnia sa afirma: "Să fim serioși prietene, țara asta n-a trăit din fonduri europene de când e România. Nu stăm exclusiv la mâna fondurilor europene. Vom trăi din bănuții noștri"
...Ne arătăm deosebit de îngrijorați, considerând aceste declarații pe deplin acțiuni împotriva interesului național al României. Nu putem trata altfel renunțarea la 26 de miliarde de Euro...
...In aceeasi scrisoare, forumistii realizau si o comparatie cu avantaje si dezavantaje intre realizarea autostrazii Sibiu - Pitesti si a autostrazii Sibiu - Brasov - Ploiesti, ultima fiind alternativa preferata evident de catre autoritati conform ultimelor planuri"
Motocicleanu nu e la autorități, pâna pe 16.11?
george_scala_2004
QUOTE
Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a declarat pentru Capital că vineri se va deschide si cel de-al treilea lot al autostrăzii Sibiu-Orăștie, în prezent efectuându-se lucrări de curățare a carosabilului.

Potrivit directorului general al CNADNR, deocamdată nu a fost stabilită ora exactă pentru deschiderea circulației, dar inaugurarea celor 22 de kilometri de autostradă va avea loc cu siguranță vineri, 14 noiembrie 2014.


http://www.capital.ro/exclusiv-vineri-se-v...ibiu-deva-.html

http://activenews.ro/video-de-vineri-se-va...va_1872097.html
mircea_aq
A1 Orastie - Sibiu Lot3 : Cronica unei catastrofe anuntate

O lectura destul de lunga dar foarte bine documentata.
b76bgaarh
doar ca a uita sa spuna cine a acordat contractu, ca ministru, ca director la cnadnr.

lucruri marunte, asa ca inainte de alegeri.
r_vlad
Am traversat azi proaspatul inaugurat tronson. Calitatea suprafetei de rulare mi s-a parut mai proasta decat pe celelalte doua tronsoane dintre Sibiu si Sebes: mai denivelata si cateva zone erau asfaltate pe bucati ("petice" mai mari).
Nu vreau sa par carcotas prin ce am scris mai sus. Ma bucur ca a fost a fost inaugurat si sper sa reziste in timp.
akileon
a fost inaugurata fortat, ca si podul 2 de la agigea, da bine inainte de alegeri
george_scala_2004
Au fost îndepărtate betoanele care blocau accesul public pe autostradă. Circulația s-ar putea deschide fără o inaugurare oficială

http://www.turnulsfatului.ro/27955/au-fost...e-oficiala.html


https://www.youtube.com/watch?v=kdy-ZrCkm2M



QUOTE
După ce România liberă a acuzat zilele trecute faptul că deschiderea traficului pe lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu este ilegală, ieri Narcis Neaga, director general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), a ținut să ne contrazică și să ne acuze de necunoașterea legii. „Deschiderea autostrăzii spre circulație este legală, citiți legea”, a spus Narcis Neaga într-o discuție telefonică. Întrebat, directorul general CNADNR a spus că totuși recepția la finalizarea lucrărilor nu va fi făcută.

...

Potrivit unui utilizator al forum.peundemerg.ro,  forum deschis de pasio­nați ai infrastructurii de transport, în zona km 60 terasamentul autostrăzii s-a lăsat cu 14 cm, asfaltul a fost udat cu apă pentru a se răci mai repede, devenind posibilă astfel turnarea  următorului strat. „Altfel nu se putea termina,  stratul de AB2 a fost răcit forțat cu apă și s-a turnat stratul următor. Când se toarnă uzura, apa rămasă își creează zone pe unde să iasă. S-au folosit bitum neconform, agregate neconforme, situația este dezastruoasă”, spune un inginer care a lucrat pe șantierul acestui proiect. 

...

Potrivit lui, autostrada se va închide cât de curând după inaugurare pentru definitivarea lucrărilor rămase. Printre acestea se numără montarea parapeților laterali și executarea casiurilor (lucrări de scurgere a apelor pe taluzuri), reparații ale pilelor în zonele de sub limitatorii antiseismici la viaductul Aciliu. Rugat să precizeze dacă autostrada se va închide după inaugurare pentru definitivarea lucrărilor, directorul CNADNR, Narcis Neaga, nu a oferit un răspuns.


http://www.romanialibera.ro/economie/compa...-orastie-357366

S-a deschis autostrada Săliște – Cunța. Ponta a venit în inspecție, dar nu s-a oprit! (VIDEO FOTO)

http://www.oradesibiu.ro/2014/11/14/s-a-de...rit-video-foto/

Declaratii Ioan Rus pe autostrada Saliste - Cunta

http://bambuser.com/v/5075293

Declaratii Ioan Rus după inspectia pe autostrada Saliste - Cunta

http://bambuser.com/v/5075459

http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate/up...-15-101496.html

FOTO: Deschidere a circulației cu “bâlbe” (electorale?) pe lotul 3 al Autostrăzii Orăștie-Sibiu. Ioan Rus:”Eu cred că astăzi deschidem după ce ne dumerim asupra tuturor aspectelor”(SIC!)

http://www.ziarulunirea.ro/foto-deschidere...sic-295570.html

http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comun...da-lotul-1-si-2

FOTO – VIDEO: S-a DESCHIS circulația pe AUTOSTRADĂ între Cunța și Săliște, vineri, de la ora 15.30. Ponta a testat asfaltul cu autocarul

http://alba24.ro/foto-video-s-a-deschis-ci...rul-368386.html

Autostrada Săliște și Cunța: deschisă. Cu restricții, un premier în trecere și senzori pentru alunecări de teren | Foto și video

http://www.turnulsfatului.ro/27968/autostr...o-si-video.html

Punct final pentru autostrada Orăștie-Sibiu. Legătura cu Nădlac, în 2016

http://sibiu100.ro/eveniment/31148-punct-f...cu-nadlac-2016/



argon
Se putea ocoli fara probleme zona cu dealurile argiloase, la costuri mai mici decat s-a tot invesit peste buget in stabilizarea zonei problema.
Iszy
Narcis cu stingu'n dreptu:
' s-au achitat lucrari neefectuate '
...pai daca v-ati uitat la plic in loc sa va uitati ce platiti?

Interesanta prezentare asta ...ajutati-ma ce CAZ e din gramatica...asa ...ca s-au achitat...de ce nu spune AM achitat ca doar nu a achitat nici portarul nici pompierul nici secretara...
r_vlad
Update de pe noul sector de autostrada smile.gif. Un câine, imens, mort, lovit de o mașină cu foarte putin timp inainte sa trec si eu pe acolo. Am reușit sa il iau printre roti si l-am lovit doar cu scutul din otel. Nefericitul care l-a lovit era oprit pe banda de urgenta. Cred ca avea un Touareg. Părea ca avea farul si proiectorul de ceata de pe partea dreapta afectate sad.gif.
Dr.Cross
Au trecut 8 ani de la postul ăsta și..ei bine știți cu toții ce trebuie să știți... P.S. Autostradă prin Vrancea? Când vreodată? smile.gif))
corbex
Cind se va constata ca e utila.
hepea
Nici atunci. Vezi Pitesti - Sibiu
george_scala_2004
QUOTE
Un document intern al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) indică faptul că deschiderea autostrăzii Sibiu-Orăștie se face doar electoral și subliniază riscurile la care se supune proiectul ca urmare a deschiderii traficului.

Raportul consultat de RL subliniază că există riscuri majore de alunecări pe 6 din cei 22 de kilometri ai autostrăzii. Aceste alunecări pot fi eliminate doar prin lucrări de profilare a pantei conform geometriei din proiect, prin drenajul apelor subterane și al celor pluviale, prin lucrări de protecție a taluzurilor, o îmbunătățire a terenului prin metoda deep-mixing, prin lucrări de susținere din dreptul căii ferate de la km 63. În loc să facă mai întâi aceste lucrări și de abia apoi să se toarne asfaltul, de teamă că nu va putea deschide autostrada înainte de alegerile de duminică, CNADNR a preferat să ordone constructorului să toarne mai întâi asfaltul. Multe dintre lucrările premergătoare așternerii asfaltului sunt departe de a fi terminate.

Potrivit raportului, stadiul lucrărilor este următorul:

profilări ale pantei conform geometriei din proiect – 80%,

lucrări de drenaj al apei subterane – 37% ,

lucrări de drenaj al apei pluviale – 0%,

lucrări de protecție a taluzurilor – 0%,

lucrări de îmbunătățire a terenului prin metoda deep-mixing – 12%,

lucrarea de susținere din dreptul căi ferate km 63 – 19%,

alte lucrări auxiliare - 60%.


http://www.romanialibera.ro/actualitate/pr...de-teren-357676
QUOTE
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) va plăti încă 26 de milioane de euro pentru finalizarea autostrăzii construite de compania americană Bechtel. Este vorba de finalizarea lucrărilor la tronsonul de autostradă inaugurat acum 4 ani, cu luingimea de 52 de kilometri, între Câmpia turzii și Gilău și lăsat neterminat în proporție de 3%.


http://www.romanialibera.ro/economie/compa...-357898?c=q2561
QUOTE
Alba24 vă prezintă imagini aeriene ale viaductului de la Aciliu de pe Autostrada Orăștie – Sibiu, aflat în zona cu probleme de alunecări de teren care a încurcat planurile constructorilor și a atras atenția șoferilor. Tronsonul de 22 de kilometri dintre Cunța (județul Alba) și Sălilște (județul Sibiu) a fost deschis pe 14 noiembrie, cu o întârziere de un an și jumătate.

În filmul realizat de Centru de Imagine se poate vedea în detaliu atât starea asfaltului și amploarea construcției, cât și crăpăturile din solul terenului instabil de la Aciliu.


http://alba24.ro/video-filmare-aeriana-a-v...ate-369019.html

https://www.youtube.com/watch?v=9XLpqjMibfk

https://www.youtube.com/watch?v=QkVhAHsRb_0

QUOTE
ARAD. Asocierea Astaldi – Max Bögl, care a câștigat licitația pentru realizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, tace și face. Nimeni nu a părut să îi creadă pe constructori că vor finaliza lucrarea în numai un an de zile, însă firmele respective vor să îi contrazică. După ce, în primăvară, constructorii anunțau că, deși contractul lor spune că trebuie să finalizeze autostrada până în ianuarie 2015, vor să termine lucrarea până în toamna lui 2014, aceștia au pus osul la muncă.


http://www.aradon.ro/avans-pe-autostrada-n...lotul-1/1453655

QUOTE
"Ca Președinte al României, îmi propun să construiesc o dezbatere și un consens pe termen lung în ceea ce privește prioritățile infrastructurii naționale. Nu este acceptabil ca aceste priorități să se schimbe de la o guvernare la alta, în funcție de interese conjuncturale sau de presiuni locale, de miniștri nominalizați și de forța lor în guvernare, în timp ce constatăm că au trecut 20 de ani fără un avans semnificativ în domeniul modernizării marii infrastructuri. Am în vedere aici, în primul rând, sistemul național de autostrăzi și aeroporturile", se arată în programul electoral cu care Klaus Iohannis a câștigat alegerile prezidențiale.


http://www.economica.net/ce-plan-are-iohan...l#ixzz3JVoKWrjF









20 Nov 2014, 11:27:
QUOTE
Constructorii tronsonului Gilău - Nădășel, de 8,7 kilometri, anunță că în aprilie 2016 autostrada va fi circulabilă.

”Vrem cât de repede să ne conectăm de DN 1F, ca o parte din traficul greu care mai trece prin Cluj să treacă pe aici, să urce pe Autostradă și să meargă spre Turda, poate Câmpia Turzii sau să o ia pe centura Vâlcele”, a declarat prefectul Clujului, Gheorghe Vușcan.


Reprezentanții constructorului au spus că excavările s-au făcut în proporție de 50%.

http://www.stiridecluj.ro/economic/imagini...6-video-si-foto
QUOTE
Situația lucrărilor la tronsonul Gilău-Nădășel. Porțiunea de 8,7 km ar trebui finalizată peste 17 luni

Prefectul Clujului a făcut o vizită, luni, pe șantierul tronsonului de autostradă în lungime de 8,7 kilometri care va lega Gilăul de Nădășel. Pe acea porțiune, care ar trebui finalizată în aprilie 2016, au fost excavați până acum aproape trei milioane de metri cubi de pământ, au fost turnați 10.000 de metri cubi de beton și ridicați 250 de piloni.


http://bistrita.citynews.ro/eveniment/foto...87-km-ar-trebui

http://www.romanialibera.ro/economie/finan...e-de-lei-356885

După un drum de șantier de câțiva kilometri, caravana a ajuns în vârful unuia dintre dealurile pe care se lucrează, unde se aflau deja autoritățile, șeful de șantier și nelipsitul panou informativ cu stadiul lucrărilor. Primul care a făcut declarații a fost prefectul.

QUOTE
„În urmă cu câteva luni semnalam începutul lucrărilor, iar astăzi constatăm că lucrurile au evoluat extraordinar de bine. Este o lucrare pe care clujenii și nu numai o așteaptă de atâta vreme. Sper ca în cel mai scurt timp să ne conectăm la DN 1 F (Cluj-Zalău. n. red.), pentru ca o parte din traficul greu care încă mai trece prin Cluj să treacă pe aici, să urce pe autostradă și să meargă spre Turda și spre Câmpia Turzii și poate să o ia și pe centura Vâlcele+Apahida, dacă anul viitor se termină și acea legătură dintre centură și Autostrada Transilvania", spune Vușcan.


http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...to--132446.html

QUOTE
„Acei 15 km vor avea un tunel de vreo 2,5 kilometri pe sub dealul Meseșului. S-a analizat o soluție poate mai ieftină decât cele cu viaducte, un tunel, sunt tehnologii avansate acum, trece cârtița pe sub munte și se obține acel tunel cu costuri mai mici decât o procedură de-asta de a ocoli aceste forme de relief, cu viaducte sau excavări masive. Dar asta pe sectorul următor, Nădășel-Mihăești", a declarat prefectul Gheorghe Vușcan.


http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...ia--132445.html

http://www.youtube.com/watch?feature=playe...d&v=codgl_veRMw
&feature=player_embedded

QUOTE
A fost lansata licitatia pentru "PROIECTARE SI EXECUTIE PENTRU FINALIZAREA AUTOSTRAZII BRASOV – TARGU MURES – CLUJ – ORADEA, SECTIUNEA 2B: CAMPIA TURZII – GILAU", [155614] / 18.11.2014.
Valoare estimata: 76.917.479,57 RON fara TVA
Deschiderea ofertelor: 09.01.2015
Durata contractului: 42 luni, din care 12 luni proiectare si executie si 30 luni garantie
Tip de finantare: Fonduri bugetare


http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...au--132751.html

http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_derula...ARCINI_-_2B.pdf

http://cnadnr.ro/Sectiunea-2B-Campia-Turzii-Gilau/

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comun...SA,%2019.11.pdf

http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...da--132780.html

https://www.youtube.com/watch?v=IcNBjzwvQeg

QUOTE
La cinci zile de la deschiderea traficului pe lotul cu numărul trei al autostrăzii dintre Orăștie și Sibiu, în Miercurea Sibiului și Apoldu de Sus e liniște.

Atât de multă încât vecinii își pot vorbi peste drum. De cinci zile, de când tot traficul de tranzit a fost deviat pe autostradă, oamenii din cele două localități se bucură de liniște. Mai puțin bucuroși sunt cei care își câștigau traiul de pe urma traficului de tranzit. Spre exemplu, doar la complexul de la Miercurea Sibiului, din 50 de angajați, 40 și-au pierdut locul de muncă.

32 de minute a durat drumul din centrul Sibiului până la nodul rutier de la Cunța, parcurgând și lotul de autostradă recent deschis. Spre diferență de ziua de vineri, când au fost dați în folosință cei 22,11 km de autostradă, acum asfaltul e mult mai curat. Denivelările în asfalt din zona alunecărilor de teren sunt ”tot acolo”, iar lucrările în afara căii de rulare continuau.


http://turnulsfatului.ro/28074/efectele-au...eo-si-foto.html

QUOTE
"Eu cred că putem spera cu certitudine ca în primăvara anului 2016, să ne ducem de la Cluj sau chiar de la Târgu Mureș până la Nădlac și în 2016, toamna târziu, sau 2017 devreme, să ne ducem și de la Târgu Mureș la Borș. Prioritare rămân însă transcarpaticele și mă voi ocupa foarte serios de îndată ce termin toate chestiunile legate de Master Plan, de legăturile Craiova-Pitești-Sibiu și o legătură Moldova Bacău - Brașov sau mai la nord de Bacău-Brașov. O să vedem ce ne rezultă din calculele și documentele pe care le va conține varianta finală a Master Planului", a afirmat Ioan Rus.


http://www.capital.ro/ministrul-transportu...es-la-bors.html

QUOTE
O firmă care deține 4 proprietăți aflate pe traseul autostrăzii Sebeș-Turda, în localitatea Moldovenești, a obținut, marți, la Curtea de Apel din Cluj, suspendarea procedurilor de expropriere de către Guvernul României.

”Dispune suspendarea executării Hotărârii de Guvern nr. 399/13.05.2014 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al obiectivului de investiții “Autostrada Sebeș-Turda” cu privire la imobilele evidențiate în anexa 2, pozițiile 4153, 4154, 4155 și 4161. Reduce onorariul avocațial solicitat de la 38.483,64 lei la 5.000 lei și obligă pârâții la plata către reclamantă a sumei de 5.050 lei cu titlu de cheltuieli de judecată și respinge restul pretențiilor reclamantei privitoare la cheltuielile de judecată. Executorie de drept. Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare, care se va depune la Curtea de Apel Cluj, sub sancțiunea nulității. Pronunțată în ședința publică din 18.11.2014”, se arată în soluția pe scurt, publicată pe portalul instanței.


http://www.ziarulunirea.ro/autostrada-sebe...-iv-296806.html

http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/a...to--132021.html

http://www.capital.ro/veste-buna-pentru-ro...zi-cati-km.html



george_scala_2004
QUOTE
Comisia Europeana a hotarat sa acopere costurile de constructie a doua tronsoane de autostrada din Romania, finantate initial de statul roman prin imprumuturi bancare, a informat, joi, Reprezentanta CE la Bucuresti. Prin decizia semnata de comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, 262 milioane de euro au fost alocati din Fondul de coeziune pentru aceste proiecte.
Aceasta decizie, luata in 18 noiembrie, ridica nivelul contributiei Comisiei Europene la construirea acestor autostrazi la 439 milioane de euro.


http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofondu...-autostrazi.htm

IsNa
Cu toata parerea de rau, omul de la Brasov vorbeste prostii. Nu exista nici macar SF valabil. Si nici sursa de finantare identificata.

Si daca ar fi, procedura de licitatie pentru constructie ar dura mai mult de 6 luni, din toate experientele recente.
george_scala_2004
blink.gif

camioane goale, pe un singur sens... wacko.gif

QUOTE
După vizita de săptămâna trecută de pe șantierul autostrăzii Transilvania, pe tronsonul Gilău Nădășel, de 8,7 km, care va fi gata cel mai târziu în aprilie 2016, prefectul județului Cluj a vorbit astăzi, pentru ZIUA de CLUJ, despre un alt tronson important al acestei autostrăzi, care va lega Clujul de vestul Europei.

„Astăzi am discutat cu domnul director general al Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), Narcis Neaga, și mi-a spus că săptămâna viitoare se va anunța câștigătorul licitației pentru finalizarea secțiunii 3C Suplacu de Barcău - Borș, de 60 de km, pe care deja compania Bechtel a realizat lucrarea în proporție de circa 40 la sută", a declarat prefectul Gheorghe Vușcan.

Ministrul Transporturilor, clujeanul Ioan Rus, declara, în urmă cu câteva luni, că în primăvara anului viitor vor începe lucrările și pe acest tronson, Suplacu de Barcău-Borș.

Pentru ca municipiul Cluj Napoca să fie legat de Europa, ar mai fi nevoie, pe lângă finalizarea celor două tronsoane amintite, de alte două, care se află în stadiul de realizare a studiului de fezabilitate.

Este vorba despre secțiunea Nădășel-Mihăiești, de circa 15 km și de Mihăiești-Suplacu de Barcău, în lungime de circa 75 de km.

Aceste bucăți din Autostrada Transilvania vor fi finanțate de la bugetul de stat, iar atât premierul Victor Ponta cât și ministrul Transporturilor, Ioan Rus, au afirmat de mai multe ori că banii pentru aceste lucrări vor veni din „acciza la benzină și motorină".

Tronsonul pe care se lucrează acum, Gilău-Nădășel, care va face legătura cu DN Cluj Zalău, va scoate practic complet traficul greu din Cluj Napoca. Cei 8,7 km de autostradă vor costa statul român în jur de 57 de milioane de euro.


http://ziuadecj.realitatea.net/administrat...da--132780.html

http://www.biziday.ro/2014/11/20/biziday-j...noiembrie-2014/

QUOTE
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial „Transport” 2007-2013 și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. au semnat în data de 06.11.2014 contractul de finanțare pentru proiectul „Construcția variantei de ocolire a Municipiului Brașov Tronson I (DN1-DN11), II (DN11-DN13) si III (DN 13-DN1)".


http://www.ampost.ro/comunicate/a-fost-apr...-dn-13-dn1-quot
Iszy
' Comisia Europeana a hotarat sa acopere costurile de constructie a doua tronsoane de autostrada din Romania, finantate initial de statul roman prin imprumuturi bancare, a informat, joi, Reprezentanta CE la Bucuresti. Prin decizia semnata de comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, 262 milioane de euro au fost alocati din Fondul de coeziune pentru aceste proiecte. '

Deci sa nu va prind pe aici cu TAXE!
yoncv
Autostrada inaugurata de Victor Ponta inainte de alegeri s-a fisurat
QUOTE
Bucata de autostrada dintre Orastie si Sibiu, cunoscuta sub numele tehnic de lotul III, inaugurata de premierul Victor Ponta si de ministrul Transporturilor Ioan Rus cu doua zile inaintea celui de-al doilea tur al prezidentialelor, s-a fisurat la kilometrul 60.

Fisura, cu o lungime de aproximativ zece metri si cu o latime de aproape un centimetru, a fost semnalizata marti dupa amiaza, pe mijlocul benzii intai, arata ziarul sibian Turnul Sfatului.

Ioan Rus: Mergem la vot pe autostrada Sibiu - Orastie

Traficul a fost inchis imediat, iar lucratorii firmei Impregilo SpA au astupat fisura cu lapte de ciment, astfel incat in cursul serii circulatia a fost reluata.

A ținut cam 10 zile radmasa.gif
IsNa
QUOTE(Iszy @ 25 Nov 2014, 01:17)
' Comisia Europeana a hotarat sa acopere costurile de constructie a doua tronsoane de autostrada din Romania, finantate initial de statul roman prin imprumuturi bancare, a informat, joi, Reprezentanta CE la Bucuresti. Prin decizia semnata de comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, 262 milioane de euro au fost alocati din Fondul de coeziune pentru aceste proiecte. '

Deci sa nu va prind pe aici cu TAXE!
*


N-are a face!

Umbla legenda ca pe autostrazi construite din fonduri UE n-ar fi voie sa pui taxe, dar juridic asta e FALS. Nicaieri nu e scrisa o astfel de restrictie.

Iar logica e ca taxa de autostrada nicaieri nu se percepe pentru a recupera costurile de constructie (asta e practic imposibil), ci pentru a asigura fonduri pentru intretinere. De la deszapezire, la marcaje, ecarisaj si curatenie, protectie de coroziune, inspecii tehnice, paza si supraveghere, fara a vorbi de intretinerea stratului de asfalt de uzura.

S-ar putea argumenta in schimb ca pt. asta avem rovinieta....
argon
QUOTE(IsNa @ 26 Nov 2014, 12:05)
Iar logica e ca taxa de autostrada nicaieri nu se percepe pentru a recupera costurile de constructie (asta e practic imposibil), ci pentru a asigura fonduri [b]pentru intretinere. [/B]
*



Poate ar trebui sa faca intretinerea cu fondurile din roviniete, in loc sa dea pensii mai mult sau mai putin speciale din ele.
yoncv
N-a fost sa fie autostrada suspendata, dar va fi "autostrada verde":
Primaria Capitalei ar putea construi Autostrada Verde pentru biciclete
george_scala_2004
QUOTE
Patru microbuze de transport persoane si cinci autoturisme sunt blocate din cauza zapezii, marti dupa-amiaza, pe un drum judetean din Prahova, intre localitatile Fulga si Mizil, echipele de interventie deplasandu-se la fata locului pentru evacuarea persoanelor blocate, relateaza Agerpres. Presa locala scrie ca multe dintre drumurile judetene nu au fost curatate de zapada corespunzator, precizand totodata ca firma care detine monopolul deszapezirii in Prahova, Rebelis Constructii Campina, a inregistrat o crestere spectaculoasa a cifrei de afaceri in ultimii ani, dupa ce a castigat contracte pentru deszapezire la Consiliul Judetean.


http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_...stere-altul.htm

http://www.gandul.info/financiar/romania-i...pezire-13686379 ohmy.gif

http://www.gandul.info/stiri/stai-in-coloa...apezii-13695937

QUOTE
Și de aici începe marea noastră problemă. Pentru că deși există soluția finalizării urgente a A1 Sibiu – Pitești și a A0 Centura București Nord cu fonduri europene, Guvernul României, cel care ar trebui să pună în operă aceste soluții, este blocat de doi ani și jumătate în ambiția de a inventa trafic de marfă pentru A3 Comarnic – Brașov și alte autostrăzi baronale. Și face asta sfidând realitatea, măsluind cifre și inventând „autostrăzi fazate” și drumuri expres în loc de atât de necesarele autostrăzi. Ba chiar riscând pierderea a peste 2 miliarde EUR din programul POS-T, pentru că României îi este imposibil să realizeze până în 31 decembrie 2015 proiectele cu care să absoarbă respectivele fonduri europene.

Pierdută în vâltoarea campaniei electorale, dezbaterea publică a Master Planului General de Transport a demonstrat încăodată fractura între realitatea reprezentată de transportatori, mediul economic, societatea civilă și Uniunea Europeană și planurile fanteziste ale Guvernului României, care inclusiv în al treisprezecelea ceas își închipuie că poate schimba rutele coridoarelor de transport europene în funcție de toanele politice.

Avem însă o mare șansă de reveni, chiar și acum extrem de târziu, la planul firesc. Și asta pentru că Slovacia a cerut Comisiei Europene aplicare regulii n+3 inclusiv pentru fondurile europene alocate în 2013, iar Comisia Europeană este dispusă să ia în discuție această solicitare. Cu alte cuvinte, România poate primi o nesperată șansă de a nu pierde fondurile alocate prin POS-T, însă DACĂ și doar DACĂ trece URGENT la constucția A1 Sibiu – Pitești și A0 Centura București Nord din 2015 și dacă accelerează reabilitarea magistralei feroviare București – Brașov – Curtici.

Niște politicieni înaintea vremurilor ar renunța la ambițiile personale și ar acționa astfel de îndată.


http://mac.blog.construim-romania.ro/2014/...pitesti-urgent/

QUOTE
Compania de stat va plăti aproximativ 13.670 de euro pentru curățarea fiecărui kilometru din autostrada A1, secțiunea Cunța-Șoimuș, după atribuirea contractului de întreținere de iarnă a acestui drum prin negociere fără anunț de participare.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a acordat în ultima lună contracte valorând milioane de euro pentru deszăpezirea a diferite drumuri naționale și autostrăzi, atribuirea având loc prin proceduri mai puțin transparente decât licitațiile, precum „negocierile accelerate” și „negocieri fără anunț de participare”.

Potrivit sistemului de achiziții publice, în perioada 7 noiembrie-2 decembrie CNADNR a acordat contracte cu o valoare însumată de 15 milioane de lei, cel mai consistent dintre acestea,  în sumă de 4,86 milioane lei, fără TVA,  fiind acordat firmei Eurosped SRL din Satu Mare. Obiectul contractului este deszăpezirea a 79 de kilometri dintre secțiunea Cunța–Șoimuș a autostrăzii A1 (zona Sebeș-Deva). În medie compania va plăti 13.790 euro pe kilometru de autostradă, sumă-record chiar și cu prețurile mari practicate pe astfel de lucrări în România.

Potrivit standardelor de cost stabilite în urmă cu câțiva ani, deszăpezirea unui kilometru de autostradă ar trebui să coste 4.509 euro pentru perioada
1 noiembrie-31 martie. Un studiu finlandez indica în urmă cu câțiva ani un preț de 11.000 de euro pentru deszăpezirea unui kilometru de autostradă în Germania, sumă mai mare decât cea achitată în Finlanda.


http://www.romanialibera.ro/economie/compa...tostrazi-359649

http://riscograma.ro/9031/ponta-scufunda-1...n-marea-neagra/
george_scala_2004
QUOTE
CNADNR va contracta servicii estimate pana la 1,6 milioane euro, cu TVA, de realizare a documentatiei tehnice pentru exproprieri necesare constructiei autostrazii Sebes - Turda, cu o lungime de 70 de kilometri si o valoare totala a lucrarilor de executie de peste jumatate de miliard de euro.


http://www.incont.ro/transporturi/document...6-mil-euro.html

QUOTE
Tronsonul I al autostrăzii Nădlac – Arad va fi dat în folosință până la sfărșitul acestui an.

Lotul dintre Nădlac și Pecica are o lungime de 22,2 kilometri li este aproape finalizat, urmând a fi inaugurat în luna decembrie.

„Conform datelor de până acum și ale angajamentelor constructorului, tronsonul de autostradă va fi gata în luna decembrie”, au declarat, pentru ECONOMICA.NET, surse din conducerea Ministerului Transporturilor.

După inaugurarea acestui tronson, România se va „mândri” cu ceva mai mult de 44 de kilometri de autostradă dați în folosință în 2014.


http://activenews.ro/un-tronson-de-autostr...ui_1875614.html
george_scala_2004
QUOTE
"Guvernul României, în ansamblul său și Ministerul Transporturilor trebuie să conștientizeze că, fără autostradă, regiunea Moldova rămâne condamnată la sărăcie, fiind imperios necesară deschiderea reală spre vestul țării. Facem un ultim apel la domnul prim-ministru Victor Ponta și la domnul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, de a prioritiza realizarea autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni, aceasta însemnând liantul care ar facilita apropierea regiunii Moldovei cât și a Republicii Moldova de restul țării, atât în ceea ce privește transportul rutier cât și nivelul de trai", se arată într-un comunicat al FORT.

Transportatorii amintesc că autostrada este finanțabilă cu fonduri europene, având un traseu de importanță europeană, prin traversarea munților Carpați, conectarea României și Ungariei cu Republica Moldova și Ucraina și scurtarea rutei europene Est-Vest, la nivel de autostradă, cu peste 300 kilometri.

"Beneficiile construcției acestei autostrăzi care ar lega regiunea de est a Uniunii Europene de regiunea de vest, cu tranzitul prin România, ar implica o creștere cu circa 30% a turismului și a locurilor de muncă și o majorare cu aproximativ 30% a exporturilor. Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni ar însemna o îmbunătățire exponențială de 50-60% a rețelei de transporturi a României", mai arată asociația.


http://www.mediafax.ro/economic/federatia-...orturi-13707775

QUOTE
În primăvară, Capital semnala faptul că acest an va fi cel mai slab în construcția infrastructurii rutiere. Acum, cu câteva zile înainte de finele anului, putem constata că estimările s-au adeverit.

La începutul anului, oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) estimau că, în 2014, se vor finaliza lucrările la 93 km de autostradă. Dar, în primăvară, au rectificat datele.

Astfel, cei 93 de kilometri de autostradă au intrat la apă, fiind reduși la jumătate. Doar că, la final de an, observăm că nici aceste calculele nu au fost bine realizate. În urmă cu o lună, mai exact cu doar două zile înainte de turul al doilea de scrutin al alegerilor prezidențiale, premierul Victor Ponta împreună cu actualul ministru al transporturilor, Ioan Rus, au inaugurat 22,1 kilometri de autostradă. Conform contractului semnat în 2011 cu italienii de la Impregilo, pe cei 22,1 km dintre Cunța și Săliște (lotul 3 al tronsonului Sibiu-Orăștie) trebuia să circulăm din aprilie 2013. Astfel, rezultă o întârziere de aproape 20 de luni. Principala cauză a fost alunecarea de teren, care, potrivit constructorului, nu a fost menționată în studiul de fezabilitate, astfel că italienii au fost nevoiți să efectueze noii studii de amploare. Mai mult, la sfârșitul lunii martie era foarte aproape ca înțelegerea între CNADNR și Impregilo să se rupă, precum anunța ministrul transporturilor de atunci Dan Șova.

Încă 26 km stau sub semnul întrebări

O întârziere de 20 de luni se înregistrează și la tronsonul Nădlac-Arad, unde contractele cu primii constructori au fost reziliate, în noiembrie 2012 cel cu Romstrade, iar în iulie 2013 cel cu Alpine. Guvernului Ponta i-a trebuit mai mult de un an de zile pentru fiecare lot să găsească noi constructori, astfel că lucrările au intrat în conservare. În urmă cu o lună conducerea CNADNR ne-a precizat că până la sfârșitul anului în curs sunt șanse foarte mari să fie deschiși circulației încă 28 de kilometri din acest tronson. Mai exact, primul lot, cu o lungime de 22,2 km, și încă 6 km din lotul 2, pentru a putea face legătura cu nodul rutier de la Pecica.

Optimismul celor de la CNADNR nu este împărtășit și de constructor. În urmă cu două săptămâni, reprezentanți ai Astaldi-Max Boegl, constructorul selectat pentru continuarea lucrărilor la cele două tronsoane, au declarat presei locale că „dacă avem noroc și vremea ține cu noi, sperăm să finalizăm primul lot și drumul de legătură, dar și 4 kilometri din lotul 2 (n.r. 4 kilometri, nu 6 cum au anunțat cei de la CNADNR). Ținând cont că iarna și-a făcut simțită prezența în ultimele zile este greu de precizat dacă lucrările vor fi gata în acest an.


http://www.capital.ro/autostrazi-construit...eza-redusa.html

QUOTE
Sub mandatul de premier al lui Victor Viorel Ponta, Ministerul Transporturilor a avut 5 miniștri și un interimar, respectiv Ponta. În tot acest timp, s-a semnat un singur proiect nou de autostrada și anume Sebeș – Turda.
În plus, de mai bine de doi ani se vorbește de creșterea gradului de absorbție, dar, culmea, suma pe care România o mai are de cheltuit este constantă – 1,8 miliarde de euro. Asta pentru că rata de absorbție cu care se laudă Guvernul Ponta vine din plățile de pe contractele licitate între 2011 și 2012.
La o emisiune televizată, Ministrul Ioan Rus a vorbit duminică despre planurile de la Ministerul Transporturilor. Nimic nou: vorbe multe, proiecte puține, realizări și mai puține. De altfel, în acest an, doar 22 de kilometri de autostradă au fost finalizați. Ioan Rus a mai spus că Sibiu – Pitești este, în continuare, un proiect fazat. Respectiv, poate începe ca drum expres iar apoi acesta să fie transformat în autostradă. Rus a mai declarat că: “este prima dată când am dat drumul la un studiu de fezabilitate cum se cuvine, cu acordul Comisiei.”
Îi reamintesc domnului Ministru că Sibiu – Pitești trebuia să fie finalizat în 2016. Coridorul IV Paneuropean ar fi fost terminat, astfel, de la Nadlac la Marea Neagra, adică la Portul Constanța, unde trebuia să asigurăm un hub regional, care să asigure coerența între toate mijloacele de transport.
Studiul de fezabilitate pentru Sibiu – Pitești, pregătit în 2012 de Guvernul PDL, a stat în sertarul Guvernului PSD mai bine de 15 luni. Atât Victor Viorel Ponta, cât și Dan Șova s-au învârtit în minciuni: ba că studiul costă 28 de milioane de euro, ba că Uniunea Europeană cere un termen de doi ani pentru realizarea studiului, ba că va costa prea mult și nu sunt bani. Cert este că, în 2012, aveam acordul de principiu al Comisiei Europene să demarăm acest proiect. Și ar fi fost finalizat în 2016. Din păcate n-a fost să fie.


http://www.stiripesurse.ro/guvernul-ponta-...ata_941367.html
cristic1982
Astazi am facut drumul Pitesti - Bucuresti pe mareata A1 (cea pe care imbecilii de Ponta si Sova au vrut si poate chiar o sa puna taxa) si am intalnit nu numai gropi cum erau acu' 9-10 ani, ci si aprox. 20 masini/dube pe sensul spre Bucuresti care schimbau rotile dupa intalnirea cu gropile.
Spre norocul meu nu eram cu masina personala...

Multumesc tuturor ministrilor de pana acum pentru ca imi dau sansa sa calatoresc pe astfel de drumuri. Si cu aceasta ocazie le urez, din tot sufletul, sa isi petreaca la puscarie cate un an pentru fiecare groapa care e pe drumurile ale caror achizitii le-au semnat.
george_scala_2004
QUOTE
Romania a transmis Comisiei Europene o lista cu peste 200 de proiecte, in valoare totala de 62,5 miliarde de euro, care sa fie finantate cu ajutorul noului mecanism de finantare initiat de presedintele Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, pentru perioada 2015-2017. Cel mai mare proiect propus depaseste 7 miliarde de euro si vizeaza constructia de austoastrazi, intre propuneri regasindu-se si o a 7-a magistrala de metrou - Voluntari-Bragadiru.

Cele mai mari proiecte propuse de Romania sunt:

    Autostrada Iasi-Bors  - valoare totala 7,5 miliarde de euro, finantare propusa pentru a fi incadrata in totalitate in mecanismul CE-BEI. Din autostrada au fost executati doar 52 km, iar 37 km sunt in luccru. De asemenea, sunt pregatite studii de fezabilitate pentru 495 km, conform datelor Guvernului. Autostrada ar urma sa lege centre economico-sociale importante ale Romaniei : Oradea, Zalau, Cluj-Napoca, Targu Mures, Iasi. Guvernul propune sa contracteze experti in implementarea proiectului, prin licitatie publica, pentru a surmonta problema capacitatii administrative precare a beneficiarului (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale). De asemenea, vrea sa imparta proiectul in tronsoane de 50-100 km.
    Autostrada Constanta- Nadlac - valoare totala de 6,2 miliarde de euro. Sunt deja realizati 286 km, iar 74 km sunt in lucru. Studii de fezabilitate s-au facut pentru 310 km, iar pentru 539 km se pregatesc studii de fezabilitate. Guvernul propune si aici aceleasi masuri ca in cazul de mai sus.


http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofondu...i-bragadiru.htm

Brainie
QUOTE(cristic1982 @ 9 Dec 2014, 13:12)
Astazi am facut drumul Pitesti - Bucuresti pe mareata A1 (cea pe care imbecilii de Ponta si Sova au vrut si poate chiar o sa puna taxa) si am intalnit nu numai gropi cum erau acu' 9-10 ani, ci si aprox. 20 masini/dube pe sensul spre Bucuresti care schimbau rotile dupa intalnirea cu gropile.
Spre norocul meu nu eram cu masina personala...

Multumesc tuturor ministrilor de pana acum pentru ca imi dau sansa sa calatoresc pe astfel de drumuri. Si cu aceasta ocazie le urez, din tot sufletul, sa isi petreaca la puscarie cate un an pentru fiecare groapa care e pe drumurile ale caror achizitii le-au semnat.
*



Mă, eu am fost ieri pe A2 după ceva timp (2-3 luni) și m-am îngrozit; bucata de beton (Buc-Fundulea) e varză, cu șanțuri trasversale la îmbinări pe banda 1; nu știu cum circulă camioanele. Mai încolo, gropile sunt mai puține, uneori 1 buc/km, uneori o serie / km, dar sunt destul de adânci, cu margini drepte, numai bune de îndoit/rupt roti sau dat peste cap cu totul.
Și încă n-a nins de-adevăratelea.

Iar la radio ziceau că pe A3 (Buc-Ploiești), la km xx e acumulare de apă; WTF ???

În privința urărilor, pune și de la mine.

Referitor la :
„Autostrada Constanta- Nadlac - valoare totala de 6,2 miliarde de euro. Sunt deja realizati 286 km, iar 74 km sunt in lucru. Studii de fezabilitate s-au facut pentru 310 km, iar pentru 539 km se pregatesc studii de fezabilitate. Guvernul propune si aici aceleasi masuri ca in cazul de mai sus.”

Într-o altă știre se preciza că asta ar fi autostrada Dunăre-Marea Neagră: Constanța-Buc-Alexandria (!!!)-Craiova-Severin-Timișoara-Nădlac
george_scala_2004
[quote] Cine vrea să traverseze România de la vest la est cu autoturismul personal, trebuie să ia în calcul că o astfel de distanță, de circa 820 de kilometri între Nădlac și Consanța, poate fi parcursă în circa 10 ore, iar aceasta fără a lua în calcul diferite pauze pe care un șofer le poate lua de-a lungul unui traseu atât de lung. Iar aceasta în condițiile în care o mare parte din acest traseu poate fi deja parcurs pe autostrăzi (spre exemplu, autostrăzi există în prezent pe tronsoanele Timișoara-Arad, Deva-Sibiu, Pitești-București, București-Constanța).

Dacă ar exista o autostradă continuă între aceste două localități, Nădlac și Constanța, timpul de parcurs s-ar reduce la 6-7 ore, potrivit estimărilor ZF care iau în calcul o viteză medie de 120-130 km/h pe autostradă (fără pauze).

Masterplanul general de transport, un document care propune prioritățile României la capitolul infrastructură de transport până în 2013, a “șters cu buretele” multe dintre autostrăzile pe care în ultimii 25 de ani România le planificase, dar nu reușise să le construiască.

În afară de Nădlac-Constanța, autostrada continuă care ar urma să unească vestul de est, în România va mai fi construită și autostrada Brașov-Bacău, potrivit propunerilor Masterplanului general de transport. În prezent, distanța dintre Brașov și municipiul Bacău (179 km) se parcurge în circa 3 ore, potrivit Google Maps, dar odată ce va fi construită o autostradă, distanța s-ar putea parcurge în o oră și 20 de minute.

Similar, autostrada Craiova-Pitești, propusă de Masterplan, va fi parcursă în mai puțin de o oră, în condițiile în care în prezent durează 1 oră și 45 de minute să parcurgi cei 121 de kilometri dintre cele două orașe.

O altă autostradă ce își va face apariția pe harta României, potrivit Masterplanului, este Sibiu-Brașov-Ploiești. Cei 250 de kilometri între Sibiu și Ploiești sunt parcurși în prezent în 3 ore și 30 de minute, potrivit Google Maps, iar cu ajutorul unei autostrăzi, drumul va dura cel mult 2 ore.

O problemă importantă în infrastructura rutieră din România este că multe localități încă nu au variante de ocolire (spre exemplu, Făgăraș), ceea ce face ca traficul să fie mult îngreunat, iar timpii de parcurgere să crească exponențial. [/quote]

http://www.zf.ro/companii/cat-dureaza-o-ca...strazi-13711902

[quote]Autostrada Iași - Târgu Mureș este din nou pusă în discuție, după ce mai mulți politicieni locali, cât și reprezentanții Federației Operatorilor de Transport (FORT) au cerut includerea ei în Master Planul de Transport care urmează să fie adoptat de Guvern până la finalul lui 2014. Este o autostradă considerată ca fiind vitală pentru dezvoltarea părții de nord a Moldovei, în special a orașului Iași, care ar avea, astfel, o legătură directă cu Transilvania și cu Vestul, fiind mai bine poziționat pentru a atrage investitori.

"Guvernul României, în ansamblul său și Ministerul Transporturilor trebuie să conștientizeze că, fără autostradă, regiunea Moldova rămâne condamnată la sărăcie, fiind imperios necesară deschiderea reală spre vestul țării. Facem un ultim apel la domnul prim-ministru Victor Ponta și la domnul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, de a prioritiza realizarea autostrăzii Târgu Mureș-Iași-Ungheni, aceasta însemnând liantul care ar facilita apropierea regiunii Moldovei cât și a Republicii Moldova de restul țării, atât în ceea ce privește transportul rutier cât și nivelul de trai", se arată într-un comunicat al FORT.

Autostrăzile din nordul Moldovei, transformate în drumuri express. Sursa imaginilor: Master Planul de Transport

Reamintim că Guvernul României, prin Master Planul de Transport prezentat dezbaterii publice, a considerat prioritară construirea autostrăzii Brașov - Bacău, ca parte a autostrăzii Nădlac - Brașov - Bacău - Iași - Ungheni, un drum care ar lungi cu circa 150 de km conexiunea Iașiului cu Transilvania, față de o autostradă directă Iași - Târgu Mureș.
Iași - Târgu Mureș sau Iași - Bacău - Brașov? Care autostradă e mai bună pentru România?

Ieșenii au dreptate să dorească o legătură cât mai rapidă cu Transilvania, în special având în vedere investițiile străine în creștere din această zonă a țării. Speranța este ca, în prezența unei autostrăzi directe între nordul Moldovei și Transilvania, investitorii să fie mai ușor atrași în această parte săracă a țării, fapt care ar mai diminua din diferențele economice din ce în ce mai mari dintre Moldova și restul României. De asemenea, fiind parte a rețelei TEN-T CORE, ea ar putea fi finanțată generos de la bugetul Uniunii Europene.[/quote]

http://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/a...ngheni-13708508

[quote]Reprezentanții CNADNR au anunțat că nu este planificată nicio modernizare a Șoselei de Centură care înconjoară Bucureștiul până în anul 2018. Cei 32 de kilometri dintre Glina și Domnești reprezintă o bună parte din segmentul amânat pentru modernizare.[/quote]

http://www.automarket.ro/stiri/centura-cap...2018-58461.html

[quote]Proiectul de Supralărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză, care va deveni intrarea autostrăzii A3 în București, a fost modificat din nou. Proiectul prevedea inițial lărgirea arterei, construirea unei noi artere locale și a unei parcări. Pentru că exproprierile erau prea scumpe în această variantă, primarul general, Sorin Oprescu a propus ca legătura între Șoseaua Petricani și Calea Floreasca să se facă pe deasupra printr-un pasaj suprateran. Această variantă era însă prea complexă așa că s-a ales un proiect mai simplu. De fapt, cel mai simplu care putea fi realizat. Astfel, ultima variantă a municipalității prevede doar lărgirea străzii la două benzi pe sens. [/quote]

http://www.b365.ro/primaria-capitalei-a-mo...ata_220393.html

[quote]Pe mari porțiuni din autostrada Arad -Timișoara parapete sunt îndoite sau au dispărut definitiv. În loc să-i protejeze pe șoferi, le pun viețile în pericol. Poliția Autostrăzi spune că a sesizat compania de drumuri, însă aceasta nu se grăbește să înlocuiască parapetele distruse.

„Avem cel puțin vreo 15 locuri unde parapetul este deformat, este semnalizat cu baliză, dar asta nu este mulțumitor din punct de vedere al siguranței circulației”, a spus comisarul Teodor Tudur,  șef birou Poliția Autostrada A1 Deva - Nădlac.

Pe o porțiune de drum situată la ieșirea de pe centura în regim de autostradă a Aradului în urmă cu aproximativ două luni un camion bulgăresc a distrus complet parapetele dintre cele două sensuri de mers. Nici până astăzi locul nu a fost adus la starea inițială. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara susține că a comandate parapete noi, însă nu precizează o dată la care acestea vor fi montate.[/quote]

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualit...rad+-+Timisoara

[quote]Ignoranța și încăpățânarea politicienilor care au încropit Master Planul de Transport (MPT) au îndepărtat Iașul cu peste 150 de kilometri de Europa Occidentală. Scoaterea autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș din programul de dezvoltare a infrastructurii rutiere din România și înlocuirea acesteia cu un tronson Bacău – Brașov nu este văzută cu ochi buni de transportatori, companii exportatoare sau politicieni locali. La o simplă verificare a traseelor prin instrumentul online Google Maps se poate vedea că tronsonul propus de Guvernul PSD în Master Plan pentru a lega Transilvania de Moldova nu oferă avantaje la fel de consistente ca planul ieșenilor de a se apropia de vestul Europei. Transportatorii ieșeni care fac săptămânal curse internaționale spre vest susțin că, în cazul în care s-ar construi o autostradă prin Brașov, nu ar folosi-o deoarece și-ar mări considerabil distanța și perioada de parcurgere. Concret, distanțele parcurse până în Budapesta, „poarta” către țările vest – europene, se încadrează între 800 și 850 de kilometri. Spre exemplu, prin Borșa, Google Maps arată o distanță de 826 kilometri, iar prin Oradea – Debrecen 823 kilometri. Dacă transportatorii care au ca punct de plecare Iașul vor dori să folosească autostrada Bacău – Brașov, distanța s-ar mări până la 1.005 kilometri. Nici măcar argumentul ministrului Transporturilor, social democratul Ioan Rus, potrivit căruia tronsonul de autostradă Bacău – Brașov va apropia capitala Moldovei de București, capitala României. Google Maps arată că pe actualul traseu, prin Vaslui, pe DN 24, ieșenii parcurg o distanță de 387 kilometri, în timp ce dacă ar folosi viitoarea autostradă distanța ar crește până la 513 kilometri.[/quote]

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/motivele-...rul--82515.html

[quote]Bucata de autostradă dintre Orăștie și Sibiu pe care premierul a evaluat-o doar din autocar crapă pe zi ce trece, deși a fost dată în folosință în urmă cu trei săptămâni. Constuctorul forează stâlpi de susținere pentru ca șoseaua să nu o ia la vale. Din start firma italiană a avertizat că terenul în zonă nu e stabil, însă guvernul a vrut ca românii să meargă pe autostradă spre secțiile de votare, în al doiela tur de scrutin. [/quote]

http://stiri.tvr.ro/singura-autostrada-ina...ment_53673.html

[quote]Inca un tronson de autostrada este prevazut a fi deschis traficului pana la finele lui 2014, astfel incat in acest an Romania va contabiliza un total de 44 km de noi autostrazi inaugurate.

Potrivit site-ului economica.net care citeaza surse din Ministerul Transporturilor, lotul I al autostrazii Nadlac-Arad , cu o lungime de 22 km, va fi deschis traficului pana la sfarsitul acestui an, mai devreme decat termenul asumat de constructor prin contract, care era 21 ianuarie.

Lucrarile la cei 22,2 km de autostrada, dintre Nadlac si Pecica, sunt executate de un consortiu format din companiile Astaldi si Max Boegl Romania, care au preluat în 2013 autostrada de la firma Romstrade. Acelasi consortiu a preluat si lotul II al autostrazii, de la Pecica la Arad, oprit la 85% dupa dupa ce fostul constructor, compania austriaca Alpine, a dat faliment.[/quote]

http://www.opiniatimisoarei.ro/veste-buna-...lui/07/12/2014/

[quote]Chiar înainte de finalul anului România se va putea lăuda că are 22 de kilometri de autostradă în plus. Consorțiul care se ocupă de lucrări va finaliza tronsonul la finalul lunii decembrie, chiar dacă termenul de predare era 21 ianuarie. Numai bine, utilajele vor putea fi mutate pe cel de-al doilea lot, acolo unde lucrează același constructor.
Problema este că cei 22 de kilometri nu vor ajuta prea mult la deplasarea spre vest. În primul rând nu este finalizat lotul 2 din acest traseu. Acolo situația este mai complicată, trebuie remediate lucrările lăsate în urmă de fostul constructor, care a pierdut lucrarea, probleme mai mari fiind la cinci kilometri, primii după Pecica.
Legătură între lotul 1 și vamă există, în proiect este prevăzut și un drum de legatură, este vorba de câțiva kilometri de șosea. La celălalt capăt trebuie realizată legătura cu nodul rutier de la Pecica, astfel, cei 22 de kilometri de autostradă vor putea devemi utilizabili în circulație.
Situația este la fel și pe partea maghiară, acolo ultima porțiune de autostradă spre graniță, cea de la Mako, nu este finalizată. În momentul în care cele două autostrăzi vor fi conectate, probabil va fi instalat și un punct provizoriu de trecere a frontierei. Dar, aceasta va avea loc cel mai probabil anul viitor.[/quote]

http://www.tion.ro/cea-mai-vestica-portiun...-termen/1485363

[quote]ARAD. Pentru prima dată în istoria investițiilor în infrastructura rutieră care s-au desfășurat în județul nostru termenele par că vor fi respectate. Mai mult, o lucrare ar putea fi finalizată chiar înainte de termen. Toate acestea se întâmplă pe autostrada Nădlac-Arad, pe lotul I și pe o parte a lotului II. În primăvara acestui an, reprezentanții asocierii Astaldi-Max Boegl, care a câștigat licitația pentru lotul I al autostrăzii, anunțau faptul că vor finaliza lucrarea încă din acest an, deși termenul din contract era luna ianuarie 2015. Imediat după ce au câștigat și licitația pentru lotul II, aceiași constructori anunțau că vor încerca să finalizeze și o parte a acestei autostrăzi, respectiv aproximativ 6 kilometri, pentru a ajunge cu șoseaua de mare viteză la nodul rutier de la Pecica.
Ultimele informații venite dinspre șantier par să confirme previziunile constructorului. „Lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad poate fi dat circulației. La cei 6 kilometri din lotul II mai avem nevoie de câteva zile pentru a așterne și mixtura asfaltică, astfel că întreaga șosea dintre nodul rutier de la Pecica și nodul rutier de la Nădlac ar putea fi dată circulației chiar în acest an”, a anunțat Adrian Adler, managerul de proiect de pe cele două șantiere.[/quote]

http://www.tion.ro/autostrada-aproape-gata/1485595

http://ziuadevest.ro/economic/50540-lotul-...farsitul-anului

[quote]Ministrul Transporturilor Ioan Rus, a declarat că în opinia  sa autostrada Sibiu-Pitesti ar putea fi finalizata in 2018, daca s-ar imparti pe tronsoane, la care ar lucra mai multe firme.
“O sa incepem sa circulam de la Nadlac la Arad, deci o sa ajungem pana in Sibiu, in urmatorul an jumate.
Sibiu-Brasov nu avem o solutie in acest moment 100% de finantare. Se va duce Pitesti-Sibiu in 2018, e un vis al meu, daca am imparti pe tronsoane, sa fie mai multe firme.
Daca o fi tara asta normala, am putea la 2018, la 1 decembrie, sa circulam din sud in nord pe un drum expres”, a spus Ioan Rus, intr-o emisiune difuzata duminica de Pro Tv.
Anul acesta s-au inaugurat doar 22 de kilometri de autostrada.[/quote]

http://www.oradesibiu.ro/2014/12/08/minist...a-pana-in-2018/
george_scala_2004
QUOTE
Master Planul General de Transport (MPGT), documentul cheie care va sta la baza obtinerii fondurilor europene in infrastructura in exercitiul financiar 2014 - 2020, a intrat pe ultima suta de metri in ceea ce priveste finalizarea si adoptarea sa in Guvern.

Documentul strategic va ajunge cel mai probabil pe masa Guvernului in luna ianuarie, desi initial trebuia sa fie adoptat de executiv pana la finele anului, au precizat pentru HotNews.ro surse institutionale.

Impreuna cu MPGT-ul in varianta finala va ajunge pe masa Guvernului si strategia de implementare a propiectelor din Masterplan, documentul suport care stabileste si prioritizarea proiectelor.

Potrivit surselor HotNews.ro, prioritatile in domeniul rutier din varianta finala a Masterplanului vor fi proiectele pe fonduri europene, asa cum erau in planurile oficiale pana nu demult, in special proiectele de pe reteaua TEN-T Core (centrala), si nu proiectele care au fost puse in prim plan luna octombrie, la prima prezentare publica a MPGT.

In octombrie, in varianta MPGT-ului facuta publica au fost prezentate 3 scenarii de proiecte de infrastructura pe rutier. In primele doua scenarii [ Sustenabilitate economica” (ES) - in foto alaturat - si “Sustenabilitate economica si de mediu” (EES) ] consultantul independent AECOM gaseste ca drumul expres Sibiu - Pitesti trebuie realizat in perioada 2021-2030. Pe de alta parte, realizarea autostrazilor Sibiu - Brasov si Brasov - Ploiesti este propusa pentru finalizare in perioada 2014-2020.

Al treilea scenariu (detaliat putin mai jos) era axat pe actualele coridoare si finantari europene disponibile pentru tara noastra. In acest scenariu, autostrada Sibiu - Pitesti si Centura Bucuresti erau prioritatile pe perioada 2014-2020.

Master Planul final va merge initial pe actualele coridoare europene Core si Comprehensive, dar autoritatile romane vor sa le schimbe intre ele

Primele doua scenarii erau cele care, practic, rescriau prioritatile de infrastructura punand cap de afis autostrazi precum Sibiu - Brasov sau Brasov - Bacau si propuneau transformarea multor autostrazi planificate in drumuri expres, cel mai cunoscut exemplu fiind traseul Sibiu - Pitesti.


http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18808...ritate-face.htm

Lista segmentelor de autostrada care apar printre prioritatile Guvernului. "Invingatorii" si "invinsii" din Bugetul pe 2015

http://stirileprotv.ro/stiri/financiar/lis...ul-pe-2015.html

12 Dec 2014, 13:03:
QUOTE
Separarea CNADNR de Ministerul Transporturilor și mutarea ei la Secretariatul General al Guvernului a reprezentat un dezastru pentru infrastructura rutieră din România. În ce țară din Uniunea Europeană ai o separare între cei care stabilesc prioritățile pentru infrastructura de transport și gestionează fondurile europene și cei care cunosc cel mai bine necesitățile în domeniu? Mutarea CNADNR la SGG a avut drept scop subordonarea ei directă premierului și tot el trebuie să fie acum de acord să revină la Ministerul Transporturilor.

Au existat situații ilare în care un ministru al transporturilor care nu avea responsabilități în ceea ce privește autostrăzile primea sarcini de la premier în ședința de Guvern referitoare la construcția unor autostrăzi. După mutarea domnului Șova la Ministerul Transporturilor, statutul CNADNR a devenit și mai incert pentru că, deși oficial era coordonată de un secretar de stat, ministrul Șova se erija în coordonator al acesteia, stabilind priorități și termene fără a exista niciun temei legal. Din păcate, din acest haos instituțional rămânem cu realitatea pierderii a aproape 1 miliard de euro fonduri europene pentru autostrăzi și cu nefinalizarea Master Planului General de Transport care să stabilească proiectele prioritare. Îi solicit premierului să pună capăt acestei veritabile bătăi de joc la adresa infrastructurii rutiere din România și să accepte revenirea CNADNR la Ministerul Transporturilor.


http://alexandrunazare.ro/?p=689
hepea
Si se mai mira ca pierd alegerile...

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.