Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
bucatzel
Sa nu radeti de mine, ca-s din zona si n-am nici cea mai vaga idee.

Pe capatul timisorean, unde vor fi punctele de acces pe autostrada? Culmea, in Arad stiu macar de doua unde vor fi. Unul chiar inainte de intrarea in Arad dinspre TM, si inca unul pe langa zona industriala.

Da' din cate stiu (amintiri de pe ceva harta ochita anul trecut), Timisoara e atinsa ceva mai razant, si din cauza asta, tare mi-e ca pentru un drum Arad - Timisoara, nu va fi mare castig de timp fata de traseul normal. Ca no, daca scade traficul pe drumul european, drumul ala e destul de lejer de parcurs.
ipiq
a aparut autostrada si pe google maps. din pacate inca nu stie sa te directioneze pe ea biggrin.gif
daca dai sa te duca de la arad la timisoara tot pe drumul vechi te duce.

bucatzel: urcarea pe autostrada dinspre TM se face la Giarmata. Adica de pe centura noua mai vreo 6 km pe langa Dunca.
mircea_aq
Pentru moment viteza e limitata la 100 kmh din motive de siguranta.
Nu s-au montat toate elementele de protectie.
Primii 12 km arata chiar mai bine, nefiind finalizati decat pe un sens, practic se va circula pe o banda cu limita de viteza 60kmh.

Bucuresti-Ploiesti nu se mai termina odata, centura Constantei e 40% finalizata desi a inaugurat-o piticu de 2 ori, iar podul de la Agigea sud nu il termina mai devreme de 2013.

Viitorul suna bine ;-)
supremeon
Cum este posibil ca pe un panou rutier din Romania sa scrie "Szeged" ?!
Este revoltator! Denumirea acelei localitati este Seghedin! In limba romana!
Tot asa cum denumirea localitatii "Debrecen" este de fapt "Debrețin", asa cum "Bekes" este de fapt "Bichiș" (iar in limba romana chiar este nume de familie cuvantul Bichis)... si lista poate continua cu zeci de localitati din hungaria care au denumiri foarte clare in limba romana, stabile de sute de ani!

Va dau un exemplu: v-ar conveni sa vedeti la noi in tara (in Romania) indicata directia catre Szarvas? Cati dintre voi ar sti ce inseamna? Este localitatea "Cerbul", din Ungaria. Exact la fel, pe autostrada aia nenorocita, ar fi trebuit sa scrie clar "Seghedin"!

INCREDIBILA LIPSA DE RESPECT PENTRU LIMBA ROMANA; iar bataia de joc vine chiar din partea unor romani si chiar aici, la noi in tara!
minny
Mama s-a mutat Pruteanu pe forum smile.gif Daca ar face aia indicatoarele cum vrei tu nici dracu nu ar mai ajunge la destinatie ...
schluppi
Pentru supremeon
Mai plimba-te prin Europa si nu o sa mai fi atat de mirat si frustrat. Chiar si in tara vecina o sa gasesti indicator pe care scrie Bucuresti.
eugeniuz2004
ce-i drept scrie si in tara vecina (si prietena!) pe cate un indicator (de obicei ultimul, chiar inainte de vama) si cate o localitate din RO. Dar o scriu BIlingv. Macar asa ceva trebuia sa fi facut si noi. Dar ne stim cu totii a fi dupa cum bate vantul.
VladG
QUOTE(mircea_aq @ 16 Dec 2011, 23:12)
Pentru moment viteza e limitata la 100 kmh din motive de siguranta.
Nu s-au montat toate elementele de protectie.
Primii 12 km arata chiar mai bine, nefiind finalizati decat pe un sens, practic se va circula pe o banda cu limita de viteza 60kmh.

*



Te referi la Centura Aradului? Acolo am inteles ca se merge pe un sens, dar asta nu face parte din viitoarea autostrada.
Vezi in poza unde va continua autostrada, chiar de acolo se ingusteaza.
user posted image
mircea_aq
La centura ma refer, oricum autostrada nu e gata, sa fim cinstiti, iar pentru 33km se chinuie de-atata vreme... niste impotenti
minny
O autostrada nu e asa simplu de facut si nu in ultimul rand ne lipsea si experienta. Pe masura insa ce a inceput sa se construiasca s-a imbunatatit constant zic eu legislatia, metodele si controlul. Sigur mai e mult pana departe dar eu zic ca lucrurile incep sa se miste si s-ar fi miscat si mai bine daca exista finantare, vointa politica si cel mai important presiune publica. Faptul ca se se scrie pe forumuri, prin ziare si se vorbeste la televiziuni a crescut miza executarii acestor lucrari si as mai adauga ca arata si o crestere a constiintei noastre civice. Multi zic ca romanii sunt miserupisti dar de cativa ani incoace au inceput sa fie mult mai implicati in viata publica ceea ce e foarte important dupa parerea mea.
P-A-C-O
Start în cursa pentru 4 mld de euro: Guvernul a primit oficial undă verde pentru reluarea plăților din POR. Pentru celelalte programe este o „chestiune de zile“


Guvernul a primit ieri oficial undă verde de la Bruxelles pentru a reîncepe trimiterea de facturi spre decontare pentru proiectele pe fonduri europene din Programul Operațional Regional (POR), reluarea plăților și pentru res­tul de șase programe prin care România atra­ge bani europeni fiind o "chestiune de zile".

"Salut decizia Comisiei de a permite reînceperea transmiterea de facturi spre decontare. Practic, decizia deschide porțile pentru toate programele, este doar o ches­tiune de zile până vom primi aporbarea pentru toate programele. Mai avem de rezolvat câteva detalii tehnice", a declarat Leonard Orban, ministrul afacerilor europene.

La rândul ei, Elena Udrea, ministrul dezvoltării și turismului, a spus că în acest moment pentru POR sunt în așteptare la plată facturi de 200 de milioane de euro. "Sperăm că acești bani vor intra în economie până la sfârșitul anului. Sper ca pe viitor să nu mai fim în situația în care am fost acum."

Plățile din bani europeni s-au blocat în această vară după ce în urma unui audit au fost descoperite nereguli în sfera achizițiilor publice făcute în cadrul unor proiecte euro­pene din POR - program aflat în gestiunea Ministerului Dezvoltării.

Niciun funcționar direct implicat în gestiunea fondurilor europene nu a fost însă până la acest moment sancționat pentru cele șase luni de suspendare a plăților. Deblocarea plăților, conform calendarului asumat, este primul impact vizibil în urma înființării Ministerului pentru Afaceri Europene.

Din acest moment România are cale liberă penu ca anul viitor să aducă în economie 4 miliarde de euro din bani europeni - fonduri ce corespund unui grad de absorbție de 20%. "Sper ca cererile de rambursare să fie procesate rapid astfel încât să avem fonduri la buget în acest an. Este important atât pentru indicatorii macroeconomici, cât și pentru rata de absorbție", a mai spus Orban.

În contextul unui an viitor care se anunță dificil din punct de vedere economic, Orban subliniază că "unul dintre principalele motoare de creștere economică va fi absorbția fondurilor europene".


Ce se anunță pentru 2012

În aceste condiții "combustibilul creșterii economice" va fi pachetul de 7.200 de proiecte în valoare de 13 miliarde de euro aflate în prezent în derulare. Cele mai mari sume urmează să fie injec­tate anul viitor în economie prin intermediul programelor pe fonduri europene pentru Transport, Mediu, dar și pe linia proiectelor pentru dezvoltarea resurselor umane.

Conform ratei de absorbție asumate de oficialii Ministerului pentru Afaceri Europene prin proiectele europene de mediu vor intra anul viitor în România mai mult de 800 de milioane de euro, bani "curați" de la Bruxelles. Proiectele de mediu pe bani europeni sunt accesate, în general, de autoritățile publice ale statului și de instituțiile locale. Cu o mare parte din acești bani sunt modernizate sistemele de apă și canalizare ale orașelor.

Alte 800 de milioane de euro ar urma să fie "injectate" în economie cu ajutorul proiectelor de infrastructură. În acest moment oficialii din Ministerul Transporturilor au undă verde să trimită spre rambursare facturi de 724 de milioane de euro după ce în urmă cu trei lui Comisia Europeană a aprobat României aceste fonduri pentru realizarea tronsoanelor de autostradă Nădlac-Arad și Orăștie-Sibiu, cu o lungime totală de 120 de kilometri. Acești bani vor intra însă în economie pe măsură ce constructorii vor realiza lucrările din teren.

sursa: Ziarul Financiar 16.12.2011
Adi R5
QUOTE(supremeon @ 17 Dec 2011, 01:01)
Cum este posibil ca pe un panou rutier din Romania sa scrie "Szeged" ?!
Este revoltator! Denumirea acelei localitati este Seghedin! In limba romana!
Tot asa cum denumirea localitatii "Debrecen" este de fapt "Debrețin", asa cum "Bekes" este de fapt "Bichiș" (iar in limba romana chiar este nume de familie cuvantul Bichis)... si lista poate continua cu zeci de localitati din hungaria care au denumiri foarte clare in limba romana, stabile de sute de ani!

Va dau un exemplu: v-ar conveni sa vedeti la noi in tara (in Romania) indicata directia catre Szarvas? Cati dintre voi ar sti ce inseamna? Este localitatea "Cerbul", din Ungaria. Exact la fel, pe autostrada aia nenorocita, ar fi trebuit sa scrie clar "Seghedin"!

INCREDIBILA LIPSA DE RESPECT PENTRU LIMBA ROMANA; iar bataia de joc vine chiar din partea unor romani si chiar aici, la noi in tara!
*



eu nu am auzit pe nimeni ca merge la seghedin sa se trateze sau sa isi faca revizia la masina...doar la szeged...asa ca nu iti inteleg nervozitatea.
xcss
Oare ungurii or fi la fel de revoltati ca pe indicatoarele lor scrie "Oradea" si nu "Nagyvarad"?
Ake
Nu stiu ce vrea sa zica omu, eu de Seghedin n-am auzit in viata mea.
Oricum, se pare ca incet incet in practica europeana isi face loc ideea ca cel mai eficient mod de afisare a numelor e cel folosit in tara de origine sau/si denumirea uzuala in engleza. Asta se poate constata nu numai pe semnalizatoarelel rutiere, ci si in alte domenii (fotbal de exemplu).
Markos
Nici eu n-am auzit despre Seghedin.

Doar despre Semeghin, spaima sticlelor de vin alcoholic.gif

user posted image
xcss
Acu' depinde, ce-i drept... Daca vrei sa ajungi in Bratislava prin Ungaria si nu stii ca trebuie sa te uiti dupa Pozsony pe indicatoare, esti mancat...
Brainie
De Pozsony n-am auzit până acum, în schimb prin apropiere, la Becs, am fost de câteva ori.
ipiq
am fost si eu astazi pe noua autostrada
ca si timpi daca cineva e curios:
giratoriu centura (sediu Dunca) -> intrare pe autostrada = 7 minute
intrare pe autostrada -> iesire Arad sud = 15 minute
iesire Arad sud -> capat (intersectie cu DN Arad-Nadlac) = 9 minute

toata autostrada pe cruise control la 140 km/h fix, pe centura 70 -100 km/h

parti bune:
-calitate foarte buna a asfaltului
-curbe putine si cu raze mari (merge facuta toata cu 180+ km/h fara sa zbori in parapeti)
-imbinari bune la pasaje/podete
-iluminare foarte misto la iesirea de Arad sud si pe centura

parti nasoale:
-parapeti lipsa (deocamdata)
-benzinarii lipsa (deocamdata)
-noduri de intrare/iesire lipsa (deocamdata) -eu vroiam sa merg de la Arad pana la primul nod si sa ma intorc, dar am ajuns pana la TM smile.gif
-semnalizare nexam. Din Arad te orientezi cu busola ca nu scrie nicaieri unde e intrare
-pe centura Arad se circula doar pe un sens cu limita de 60 km/h si la un pasaj daca nu ti 60 risti sa ramai fara baie de ulei ca e diferenta de nivel ff mare
-lipsesc tufele de pe mijloc (intre parapeti) =>iei faruri in ochi la pante/rampe

Ultimul lucru foarte important: toata lumea merge cu faza lunga ca sa vada mai bine minunea biggrin.gif
Bwwlan
Omu' cu semnele are si n-are dreptate: daca sunteti cumva prin vestul Ungariei si vedeti indicatoare cu Pozsony sau Becs si vreti sa ajungeti la Bratislava sau Viena, trebuie sa stiti ca astea-s denumirile maghiare ale respectivelor orase, altminteri ciocane confuzia la geam smile.gif (situatia e valabila pe DN-uri, ca pe autostrada apare Bratislava/Pozsony, respectiv Wien/Becs).
Micutzu_BH
Primul accident pe autostrada Arad - Timisoara
QUOTE
Abia s-au șters urmele de cauciucuri ale coloanei oficiale prezentă sâmbătă pe autostradă pentru momentul inaugurării că s-a și produs un grav accident. Șoferul, un tânăr de 28 de ani gonea dinspre Arad spre Timișoara, probabil cu o viteză potrivită de autostradă când mașina sa a zburat de pe carosabil și a căzut în șantul adânc de câțiva metri și s-a înfipt într-o benă staționată în câmp. Greu de spus care a fost cauza, dar se pare că dacă ar fi fost instalați parapeții de pe marginea șoselei, mașina nu ar fi căzut pur și simplu de pe șosea. Bărbatul aflat la volan a rămas prins între fiarele autoturismului.
Timp de jumătate de oră echipele de la descarcerare s-au chinuit pentru a-l elibera și a-l preda echipajului medical de la SMURD. Misiunea lor a fost destul de dificilă pentru că pompierii au avut de escaldat și mormanele de pământ aflate pe marginea șoselei. Șoferul a fost transportat în stare gravă la Spital Județean Arad. Urmează ca astăzi, echipele de intervenție să scoată și mașina din șanțul adânc de pe marginea autostrăzii.


Sursa: Bihon
minny
QUOTE(Bwwlan @ 18 Dec 2011, 23:33)
Omu' cu semnele are si n-are dreptate: daca sunteti cumva prin vestul Ungariei si vedeti indicatoare cu Pozsony sau Becs si vreti sa ajungeti la Bratislava sau Viena, trebuie sa stiti ca astea-s denumirile maghiare ale respectivelor orase, altminteri ciocane confuzia la geam smile.gif (situatia e valabila pe DN-uri, ca pe autostrada apare Bratislava/Pozsony, respectiv Wien/Becs).
*



In Austria si Ungaria macar exista o explicatie ca orasele alea au fost o data in Austro-Ungaria si toate aveau o denumire maghiara si germana. Uite de Poszony nu am stiut dar stiam de Preßburg wink.gif
eugeniuz2004
Pai toata Transilvania nu a fost si ea O DATA in aceeasi Austro-Ungarie?
VladG
ODATA, da. wink.gif

L.E: Am vazut ca de fapt citai alt post blush.gif
supremeon
QUOTE(xcss @ 18 Dec 2011, 21:47)
Oare ungurii or fi la fel de revoltati ca pe indicatoarele lor scrie "Oradea" si nu "Nagyvarad"?
*



Pai scrie si numele "in maghiara" omule, alaturi de oradea! Uita-te mai bine... e adevarat ca am vazut scrise ambele denumiri.
Dar noi, in tara noastra, sa scriem doar numele in maghiara este revoltator. In fine, eu inchei, caci atitudinea voastra mi se pare total aiurea; unii spun ca nu au auzit, etc.
Va mai spun doar atat: intr-un ipotetic viitor, doriti sa vedeti indicata directia spre Chernivtsi sau spre Cernauti? Karyn, sau Cahul (doamne fereste)? si multe altele...
AR-18-MOS
QUOTE(ipiq @ 18 Dec 2011, 23:09)
am fost si eu astazi pe noua autostrada
ca si timpi daca cineva e curios:
giratoriu centura (sediu Dunca) -> intrare pe autostrada = 7 minute
intrare pe autostrada -> iesire Arad sud = 15 minute
iesire Arad sud -> capat (intersectie cu DN Arad-Nadlac) = 9 minute

toata autostrada pe cruise control la 140 km/h fix, pe centura 70 -100 km/h

parti bune:
-calitate foarte buna a asfaltului
-curbe putine si cu raze mari (merge facuta toata cu 180+ km/h fara sa zbori in parapeti)
-imbinari bune la pasaje/podete
-iluminare foarte misto la iesirea de Arad sud si pe centura

parti nasoale:
-parapeti lipsa (deocamdata)
-benzinarii lipsa (deocamdata)
-noduri de intrare/iesire lipsa (deocamdata) -eu vroiam sa merg de la Arad pana la primul nod si sa ma intorc, dar am ajuns pana la TM smile.gif
-semnalizare nexam. Din Arad te orientezi cu busola ca nu scrie nicaieri unde e intrare
-pe centura Arad se circula doar pe un sens cu limita de 60 km/h si la un pasaj daca nu ti 60 risti sa ramai fara baie de ulei ca e diferenta de nivel ff mare
-lipsesc tufele de pe mijloc (intre parapeti) =>iei faruri in ochi la pante/rampe

Ultimul lucru foarte important: toata lumea merge cu faza lunga ca sa vada mai bine minunea biggrin.gif
*


Da, am fost si eu pe autostrada. Atat pe jos(ca stau la 100m de ea) cat si cu o rabla. Nu stiu daca rabla n-are rotile echilibrate, dar n-am fost singuru care am sesizat ca asfaltul are denivelari si-ti tremura volanul in mana.
Singurul lucru care mai deranjeaza sunt unele urcari si coborari datorate reliefului, astfel ca rabla pierdea viteza, si greu mai trecea de 200Km/h. icon_mrgreen.gif
ionutz_87
QUOTE(supremeon @ 28 Dec 2011, 03:22)
Pai scrie si numele "in maghiara" omule, alaturi de oradea! Uita-te mai bine... e adevarat ca am vazut scrise ambele denumiri.
Dar noi, in tara noastra, sa scriem doar numele in maghiara este revoltator. In fine, eu inchei, caci atitudinea voastra mi se pare total aiurea; unii spun ca nu au auzit, etc.
Va mai spun doar atat: intr-un ipotetic viitor, doriti sa vedeti indicata directia spre Chernivtsi sau spre Cernauti? Karyn, sau Cahul (doamne fereste)? si multe altele...
*



sa nu mai amintesc ca au aparut si in zona bicaz lacu rosu astfel de indicatoare
Garett
"Wien/Becs" blink.gif
Asta insemna Becs???
Am crezut ca era ultima localitate din Ungaria inainte de granita cu Austria! radmasa.gif
De ce naiba vor tot timpul ungurii sa fie mai cu mot de au simtit necesar sa boteze Viena altfel?
In toate limbile numele "internationalizate" ale oraselor "seamana" cu originalul: Venezia/Venice/Venedig, Munchen/Munich/Munico, etc.
Da' de la Wien la "Becs" chiar nu vad legatura!
ipiq
vecine:
io am fost cu opelu meu si asfaltul chiar mi s-a parut boboc!
=> sunt cu gumele de iarna si nu m-am riscat mai mult de atat tongue.gif

vezi ca e plin de politie sleep.gif deja au saltat cateva permise...

te poti urca din Alfa pe centura?

bine ai revenit! ...ca vad ca te-ai repatriat din Ile de France 'napoi in Alfa! biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(ipiq @ 28 Dec 2011, 16:49)
vezi ca e plin de politie  sleep.gif  deja au saltat cateva permise...
*



Si limita de viteza deocamdata e 100. Ca sa fie siguri ca au ce recolta.
AR-18-MOS
QUOTE(ipiq @ 28 Dec 2011, 16:49)
vecine:
io am fost cu opelu meu si asfaltul chiar mi s-a parut boboc!
=> sunt cu gumele de iarna si nu m-am riscat mai mult de atat tongue.gif

vezi ca e plin de politie  sleep.gif  deja au saltat cateva permise...

te poti urca din Alfa pe centura?

bine ai revenit! ...ca vad ca te-ai repatriat din Ile de France 'napoi in Alfa! biggrin.gif
*


Eu am fost cu o coaja de C200 Kompressor, si am tinut-o peste 200Km/h, dar cred ca nu erau echilibrate rotile, dupa cum am zis. In orice caz, in afara de asta n-am de ce sa ma plang, covorul asfaltic e bun.
Din Alfa, nu te poti urca decat by foot, dar e in constructie nodul rutier de pe calea aeroportului, asa ca se va putea in apropiere de Alfa.
Cat despre Politie, am citit prin presa. Nu i-am prea vazut insa. unsure.gif
P.S. Da, am revenit. tongue.gif
QUOTE(bucatzel @ 28 Dec 2011, 16:59)
Si limita de viteza deocamdata e 100. Ca sa fie siguri ca au ce recolta.
*


Iti dai seama ca trebuie productie, ca sa merite infiintarea biroului de Politie Autostrazi.
tribunul
QUOTE(AR-18-MOS @ 29 Dec 2011, 03:06)
Eu am fost cu o coaja de C200 Kompressor, si am tinut-o peste 200Km/h,


Cred ca a fost super cul.
AR-18-MOS
Tot am fost umezit.
kaspersky
QUOTE(Garett @ 28 Dec 2011, 06:29)
"Wien/Becs"  blink.gif
Asta insemna Becs???
Am crezut ca era ultima localitate din Ungaria inainte de granita cu Austria!  radmasa.gif
De ce naiba vor tot timpul ungurii sa fie mai cu mot de au simtit necesar sa boteze Viena altfel?
In toate limbile numele "internationalizate" ale oraselor "seamana" cu originalul: Venezia/Venice/Venedig, Munchen/Munich/Munico, etc.
Da' de la Wien la "Becs" chiar nu vad legatura!
*



e rai ungurii astia domne, e mai cu mot, induce lumea in eroare, ca si sirbii, croatii, bosniecii, turcii si slovenii biggrin.gif

QUOTE
The name of the city in Hungarian (Bécs), Bosnian, Croatian and Serbian (Beè) and Ottoman Turkish (Beç) appears to have a different, Slavonic origin, and originally referred to an Avar fort in the area. In Slovene, the city is called Dunaj, which in other Slavic languages means the Danube River, on which it is located.


ps: atentie sa n-o ia razna gps-ul cind ii dai ca destinatie munchen in italiana icon_mrgreen.gif
yhattori
QUOTE(kaspersky @ 30 Dec 2011, 01:20)
e rai ungurii astia
*



te rog frumos: maghiari!

am fost atentionat foarte serios ca "ungur" nu e corect si sa am grija!
george_scala_2004
QUOTE
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) nu se poate lăuda cu niciun proiect semnificativ de infrastructură rutieră la care prețul final plătit constructorului să fie egal cu cel la care acesta a licitat lucrarea. Chiar dacă aceste contracte sunt obținute în licitații în care prețul cerut de constructori este un factor important la atribuirea acestora, criteriul preț ajunge în final să nu mai conteze. Prețul se umflă deseori chiar și de câteva ori pe an (cazul centurii Cluj Est) sau chiar înainte de începerea lucrărilor, după cum s-a întâmplat pe centura București Sud. Compania are posibilitatea de a acorda majorări ale valorii inițiale cu până la 50%, cu condiția nedepășirii indicatorilor tehnico-economici ai lucrării aprobați de Guvern. In realitate costurile finale cresc și peste 50%. Artificiul folosit în acest caz e comandarea unor lucrări suplimentare neincluse in proiectul inițial, caz în care noile valori fac obiectul unei negociri directe cu constructorul.

Inginerii de drumuri spun că umflarea valorilor este cauzată de situații imprevizibile, dar și de gestionarea proastă a proiectelor care permite deseori majorări oneroase ale sumelor încasate de constructori.

Majorările cu doar 10% sunt o raritate

"Este normală apariția unor creșteri de costuri de 5-10% din valoarea contractului pentru situații neprevăzute. Astfel de creșteri se întâlnesc și în alte țări și există situații excepționale care le pot justifica", spune directorul unei firme de proiectare și consultanță în domeniul drumurilor care are mai multe contracte importante cu firma de stat. Intrebat însă cât dintre contractele CNADNR mai importante se încadrează în acest plafon, el spune: "nu am văzut însă contract mai important din România care să fie depășit doar cu atât".

Cauzele sunt în opinia sa scoaterea la licitație a unor proiecte pentru care există doar niște studii de fezbilitate aproximative. Ulterior intrat pe teren constructorul constată că terenul nu cel care îi fusese prezentat, că soluțiile din studiul de fezabilitate nu sunt bune și cere majorări de valori. "Dacă ar vrea să evite astfel de situații CNADNR ar trebuie să scoată la licitație întregul proiect începând cu studiul de fezabilitate", spune consultantul de drumuri.

Centura Cluj costă cât autostrada de munte

Unul din proiectele la care prețul a crescut foarte mult față de suma cerută inițiali de constructori este Centura Cluj Est. Prețul final al unui kilometru din cei 23 de kilometri ai șoselei de centură ce are, într-adevăr, două benzi pe sens, ar putea fi în final 6,6 milioane euro pe kilometru adică aproape egal cu prețul construrii unei autostrăzi în zonă de munte, fără lucrări de artă, conform standardelor de cost ale Ministerului Transporturilor. După autostrada Transilvania și contractele credit furnizor în care statul va plăti și dobândă, centura Cluj Est devine, probabil, cea mai scumpă șosea din România.

Contractul semnat în 2006 cu asocierile conduse de firma italiană Pizzarotti și cea maghiară Vegyepszer avea o valoare inițială de 68 milioane de euro. Până în prezent, prețul a crescut la 116 milioane euro. Dublarea prețului șoselei a fost justificată prin nevoia modificării traseului pe 9 din cei 23 de kilometri, consolidarea taluzelor pe 2 kilometri și lucrări de drenare a zonelor mlăștinoase pe 5 kilometri. Deși a fost inaugurată cu fast, recepția finală a lucrărilor nu a avut încă loc, ceea ce înseamnă că centura își va putea majora prețul final chiar până la 153 milioane euro, adică până la limita indicatorilor tehnico-economici aprobată de Guvern.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...uro-249932.html
ipiq
plin de radare in continuare pe Arad - Timisoara...
bucatzel
De notat la comentariul de mai sus e ca limita de viteza e in continuare de 100 km/h. Ca de, nu-s montate inca toti parapetii, asa ca daca e rost de-o amenda micuta, de ce nu?

Cum, din motive de logistica am mers la Arad si io si nevasta-mea cu cate o masina, unul o luat-o pe autostrada, unul pe drumul normal. Pe autostrada am mers constant cu 120, pana la ea am mers legal. Si nevasta-mea o mers normal pe european. Am intrat in Arad cu 5 minute mai tarziu.

Daca in judetul Timis mai e cat de cat semnalizat accesul spre autostrada, marcajele intrarilor din Arad sunt o gluma buna. Sper ca le fac naibii un upgrade dupa ce termina "pe bune" si centura Aradului.

Oricum, macar se simte ca se mai distribuie traficul intre european si autostrada.
ipiq

QUOTE(bucatzel @ 17 Jan 2012, 00:01)
Cum, din motive de logistica am mers la Arad si io si nevasta-mea cu cate o masina, unul o luat-o pe autostrada, unul pe drumul normal. Pe autostrada am mers constant cu 120, pana la ea am mers legal. Si nevasta-mea o mers normal pe european. Am intrat in Arad cu 5 minute mai tarziu.

*



ori ti-e defect vitezometrul grav, ori ai nevasta shumahera tongue.gif

autostrada are 32 de km. => daca mergi cu 100-105 pe ceas = 96 km/h in realitate faci autostrada in fix 20 de minute. de la terminarea autostrazii si pana la intrarea in Arad la linia de cale ferata mai faci maxim 2 minute.

o singura data am reusit sa fac 19 minute de la timisoara la arad pe DN, noaptea la 5, cu viteze ~180 afara, ~120 in comune, si nu as mai repetea experienta dry.gif

=>autostrada rulz! icon_mrgreen.gif
bucatzel
Nu-i schumahera, doar obisnuita cu drumul ala. Nu se baga la creationisme, ca n-ar vrea sa-i suspende permisul. Dreptu-i, duminica la pranz, si drumul european e mai liber decat in timpul saptamanii.

Pe traseul meu, pierderea mare de timp ii pana bati toata bucata aia de drum pana la intrarea pe autostrada, in Giarmata.
ipiq
asa hai ca mai merge... eu merg doar la aeroport, deci pe mine la fiecare drum autostrada asta ma salveaza de vreo 15 minute si 15 depasiri biggrin.gif
...si eu sunt satul de drumul ala pana peste cap, ca in ultimul an de zile l-am facut fix de 98 ori dus si 98 intors tongue.gif
ipiq
- se lucreaza pe AR - TM. baietii trag tare cu montatul de parapeti.
- in continuare cel putin un radar pe sens indiferent de zi sau ora la care mergi
- nu e aglomerata
- e extraordinar de plictisitor sa mergi cu 110 (pe ceas) pe autostrada!!!
IsNa
Pai as spune ca scopul autostrazii nu e ca drumul sa fie palpitant ci sa fie sigur si ceva mai rapid decat pe sosele...
Mersul pe autostrada e intotdeauna plicticos daca il practici in conditii de siguranta.
ipiq
pai aici e necazu' ,ca nu prea e nici mai sigur (nu sunt parapeti, mai intra caini) si nici mult mai rapid decat DN-ul...
asta deocamdata biggrin.gif
IsNa
Cred ca totusi daca mergi cu 100, cum e limitarea, e destul de sigur. Sunt totusi 2 benzi si una de stationare, parapetii despartitori dintre sensuri exista, nu sunt intersectii simple, nu sunt iesiri din camp...

Si nici mai lent decat DN-ul nu e (nici chiar cu limitarea), pe relatia pe care e intentionat, adica Nadlac->Lugoj.

Sa nu carcotim chir numai din reflex... e un pas facut inainte.
minny
De cateva zile se discuta ca Pitesti-Sibiu va fi cuprins in urmatorul POS-T (2014-2020):

http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...lul-anului.html

Avantaje:
- cele doua gauri din coridorul IV (Lugoj-Deva lot 2) si Sibiu-Pitesti vor fi acoperite de urmatoarea finatare iar coridorul IV va fi complet de la Nadlac la Constanta
- banii sunt scumpi si rari, iar PPP-ul putea trena oricat. In plus un PPP inseamna in final niste taxe de traversare care puteau fi destul de costisitoare.

Dezavantaje: se vor consuma toti banii din POS-T doar cu aceste proiecte. Nu va mai fi loc nici de reabilitare cai ferate, nici de autostrada transilvania.
eugeniuz2004
daca ar reusi sa faca Nadlac - Sibiu - Bucuresti - Constanta si sa o si termine/dea in folosinta la standardele unei autostrazi din zilele noastre tot ar fi ceva. chiar ceva deosebit!
minny
Da, ar fi fain, macar o treaba sa fie facuta de la cap la coada. Fiind insa 2012 nu cred nimic pana nu vad licitatia.
IsNa
Sibiu-Pitesti nu e un obiectiv care sa se preteze la PPP, dupa parerea mea. Realizarea lui in PPP ar rezulta intr-o taxa f. mare, pt. a permite unui agent privat recuperarea in timp rezonabil a investitiei.

Sectorul TREBUIE totusi realizat. Avem nevoie de acest coridor IV COMPLET. Chiar daca va costa mult si chiar daca vor fi limtari de viteza pe acest tronson (80-100 Km pe ora pe portiuni).
Important e ca aceasta autostrada sa preia TOT traficul de marfa de tranzit de la Constanta spre granita de Vest. Asta e functiunea principala a coridorului IV, si pana nu e complet, nu o va putea indeplini. De asemenea nu o poate indeplini daca va avea o taxa f. mare pe el.

Un candidat bun pt. PPP ramane Brasov-Comarnic. Asta e un drum cu predilectie de interes pt. transportul de persoane, iar calatorii vor plati taxa pt. castigul in timp.
supremeon
Nu sunt deacord. Romania NU trebuie sa faca risipa de resurse. Trecerea muntilor trebuie sa se faca printr-un singur loc si gata. Si locul cel mai bun mi se pare prin zona Brasov-Ploiesti, datorita interesului economic. Camioanele care circula prin Pitesti vor fi atrase de orice autostrada, indiferent pe unde este. Iar, odata traversati muntii, se poate face legatura si catre Sibiu, si spre nord, catre A3...
Am mai scris pe acest forum si alte motive pentru aceasta opinie...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.