Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
iulian_1976
QUOTE(IsNa @ 22 Dec 2013, 17:35)
Pai soferul roman daca l-ai pus pa autostrada, merge cu 150 la ora indiferent daca e ceata si polei, ca doar e autostrada, nu? A auzit el ca pe autostrada nu se pot intampla accidente, si daca totusi se intampla, e vina proirctantului sau constructorului drmului, si daca nici asta, atunci a lui Basescu  tongue.gif

Noroc ca n-a iesit mai rau, vom invata odata si odata si noi sa conducem...

P.S. "Avertizoare de ceata si polei"? Eu le stiu sub denumirea de "ochi", si dupa cate stiu nu poti primi permis de conducere daca nu esti echipat cu asa ceva...
*




QUOTE(IsNa @ 22 Dec 2013, 22:17)
Aiurea, am mers eu destul pe gheata si pe zapada si in Austria si in Germania pe autostrazi, si ghici ce: traficul incetiste la 60-70 km/h si nu se suie toti calare unii peste altii. Nu vezi poleiul? E altfel decat pe DN? Nu zau...

Da, e mai bine daca ai toate minunile de semnalizare, dar daca nu, casti ochii in fata si mergi cu viteza pe care ti-o permite vizibilitatea.
*



In acele tari la care faceti referinta se cunosc zonele favorabile producerii poleiului pe autostrada ,astfel ca exista:
- statii meteo pe portiuni care indica temeratura la sol,viteza vantului etc
Astfel ca din timp sunt avertizari pe panouri si impuse limite de viteze.

O autoruta inseamna si statii meteo integrate ,service tractari,centru de supravegere politie si meteo,statii de alimentare,toalete etc
Romania are o clima mai deosebita ce favorizeaza poleiul ,este nevoie de un sistem integrat meteo si supravegere in zonele periculoase.
...daca nu singura solutie este restrictia de viteza,cateva panouri de tabla cu atentie polei pe timp de iarna solutia cea mai ieftina smile.gif
bucatzel
QUOTE(bucatzel @ 23 Dec 2013, 13:38)
Oricum, maine ma duc si eu p-acolo. Is curios cate semne o sa vad in curs de montare tongue.gif
*



Am fost. M-am si intors. Intreg si sanatos. Dar bucata aia de drum, va fi autostrada accidentelor. Pe autostrada era o ceata s-o tai cu cutitul, in timp ce DN-ul n-avea nici pe dracu'. La o distanta de nici 100 de metri intre ele. Dar no, autostrada era in fundul vaii. Si m-am convis ca motivul pentru bubuiala au fost capsunarii. Eu, la vizibilitate minima, din punctul meu de vedere, mergeam cu 90-100, ca sa nu ma zburataceasca vreun ieuropean, care venea linistit cu 150.

QUOTE(argon @ 24 Dec 2013, 10:14)
Am studiat docomentul. Pe toata durata observatiei, cele 33 de camere au inregistrat 0 ursi, si 0 lupi, doar niste vulpi si capreturi. Astia ne cred idioti?
*



Las' ca o sa aiba ciobanii pe unde sa traverseza autostrada. Ca eu unul n-am fost prea placut surprins sa-l vad pe ghitza pe banda de urgenta, impreuna cu javra lui de incredere, in timp ce mioarele se dadeau cu cornu' de balustrada.
vijelie
Cand se vor monta dispozitivele de masurat viteza de deplasare (conectate la centrul de monitorizare in care sunt prezenti politisti de la Rutiera), multa lume va privi altfel la indicatoarele care limiteaza la 80 km/h deplasarea cand vizibilitatea e proasta.
george_scala_2004
QUOTE
Guvernul vrea sa aprobe un proiect de lege prin care va fi infiintat un Fond de dezvoltare a drumurilor, ca anexă la bugetul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri. Proiectul se afla pe ordinea de zi a sedintei Guvernului de marti. Initiatorul proiectul este Departamentul pentru Investiții Străine și Infrastructură (DPIIS) condus de Dan Sova. Potrivit documentului aflat in dezbatere publica pe site-ul Departamentului, Fondul va fi alimentat din amenzile incasate pentru neutilizarea rovinietei si dintr-o cotă de 5% din încasările aferente tarifului de utilizare a drumurilor publice.

Adica, toate veniturile stranse din amenzi si 5% din tot ce se strange din vanzarea de roviniete vor ajunge in "fondul de dezvoltare a drumurilor".
wink.gif
IsNa
QUOTE(argon @ 24 Dec 2013, 12:32)
Nu e o tampenie, au si ei dreptate, dar conditia principala e sa EXISTE ursi. Sunt ursi in Romania, chiar mai multi decat trebuie, dar nici unul in zona autostrazii Deva-Lugoj.
*



Nu, nu e asta conditia. Traversarile respective nu sunt DOAR pt. ursi, ci pentru toate animalele. Caprioare, cerbi, mistreti sunt in toate padurile din Romania si pe multe campuri (caprioare). Cand le vine a se imperechea, toate animalele vor face pe dracu'n patru sa se intalneasca, dar vor alege ruta cea mai comoda. Daca le faci sub/supra traversari, vor traversa pe acolo, daca nu, vor traversa peste sosea. Daca voi credeti ca un gard de plasa de sarma va opri un vier de 200Kg in calduri, nu stiti prea multe despre mistreti.
Va invit sa va imaginati singuri intalnirea cu un mistret sau cerb in toiul noptii pe autostrada, cand tu vii (reglementar, sa presupunem) cu 130Km/h. Nu va doresc sa se si intample...

Dar mai simplu: mai oameni buni, traversarile astea sunt in normativul de proiectare al autostrazilor in toata Europa, de decenii. Chiar trebuie sa fim noi "mai destepti" si sa decidem ca la noi nu-s necesare? Pentru cateva zeci de milioane de Euro? Din care 85% ii da UE.
Chiar nu putem si noi o data sa facem un lucru bine, asa cum trebuie? Inca si acum trebuie cu "merge si asa"?
... Intrebari retorice, desigur...
vijelie
Eu cred ca nici dumneata nu stii prea multe despre cum arata un gard destinat imprejmuirilor in zone cu fauna.
Dar nu-i bai pt ca ratiunile subiectului sunt ecologiste nu de siguranta a traficului.
IsNa
QUOTE(bucatzel @ 6 Jan 2014, 14:37)
Am fost. M-am si intors. Intreg si sanatos. Dar bucata aia de drum, va fi autostrada accidentelor. Pe autostrada era o ceata s-o tai cu cutitul, in timp ce DN-ul n-avea nici pe dracu'. La o distanta de nici 100 de metri intre ele. Dar no, autostrada era in fundul vaii. Si m-am convis ca motivul pentru bubuiala au fost capsunarii. Eu, la vizibilitate minima, din punctul meu de vedere, mergeam cu 90-100, ca sa nu ma zburataceasca vreun ieuropean, care venea linistit cu 150.
*


Am "studiat" si eu locul ala. E fain. Un segment de cateva sute de metri taiat adanc intr-o coama de deal, orientat est-vest. Eu estimez ca intre octombrie si aprilie bucata aia de asfalt nu vede soarele. Trebuie sarat in draci acolo...

7 Jan 2014, 19:05:
QUOTE(vijelie @ 7 Jan 2014, 18:57)
Eu cred ca nici dumneata nu stii prea multe despre cum arata un gard destinat imprejmuirilor in zone cu fauna.
*


Touche, si totusi...
QUOTE(vijelie @ 7 Jan 2014, 18:57)
Dar nu-i bai pt ca ratiunile subiectului sunt ecologiste nu de siguranta a traficului.
*


Chiar si din ratiuni pur de siguranta traficului prefer sa se cheltuie banii aia in plus pentru ca animalele mari sa aiba alternative comode de traversare.
Sa nu uitam nici ca suntem in Romania si acele garduri nu sunt altceva decat "resurse naturale" pentru unii dintre concetatenii nostri.
vijelie
Adaugi inutil detalii, prezenta carnivorelor a condus la situatia in care autostrada subtraverseaza fauna.
Nu gasesc nicaieri vreo referire la DN68A care e paralel cu autostrada, nu e ingradit si despre care nu am auzit sa creeze probleme faunei.
Putem lovi un mistret cu masina si pe alt drum decat autostrada, nu ?
IsNa
Fara indoiala, asta e situatia pe toate DN si DJ, care sunt traversate liber de animale, si asta e unul dintre motivele pentru care pe DN si pe DJ nu e permisa circulatia cu 130 Km/h.
Asta e si unul dintre motivele pentru care dorim, in general, sa construim autostrazi: pentru a avea drumuri pe care se poate circula cu viteza mai mare, in siguranta. Daca umplu masina de cruciulite si icoane pot merge si pe DN cu 130Km/h, dar doresc sa am un drum mai sigur, un aspect al sigurantei sporite fiind si lipsa animalelor mari de pe carosabil. Iar acest deziderat poate fi atins cel mai usor prin aceste "poduri verzi".
Nu pricep de ce te cramponezi doar de carnivore? Si ierbivorele mari (mistretii si cerbii) sunt animale teritoriale, ceea ce inseamna ca animalul va cauta sa-si pastreze controlul asupra teritoriului pe care in domina inainte de constructia autostrazii care acum il taie in doua. Cel putin cat traieste individul... probabil in timp animalele isi retraseaza "granitele" sa coincida cu barierele naturalesau artificiale, dar asta nu se intampla peste noapte.

Si nu mi-ai raspuns: de ce trebuie noi sa fim mai destepti decat toti ceilalti Europenii, tocmai la capitolul asta? Chiar e irelevanta experienta de zeci (sute?) de mii de Km de autostrazi din Europa, experienta pe baza careia s-au stabilit aceste norme?
vijelie
Nu ma cramponez ci folosesc termenii din studiile care justifica isprava.
VladSoare
QUOTE(IsNa @ 7 Jan 2014, 17:25)
Si nu mi-ai raspuns: de ce trebuie noi sa fim mai destepti decat toti ceilalti europeni, tocmai la capitolul asta? Chiar e irelevanta experienta de zeci (sute?) de mii de Km de autostrazi din Europa, experienta pe baza careia s-au stabilit aceste norme?
*


Pentru că noi n-avem autostrăzi deloc (decît vreo trei chestii mizerabile, niște porcării, care cică ar vrea să fie numite astfel), nici după mai bine de două decenii de la căderea lui Ceașcă. Și în loc să facem dracului ceva circulabil cît mai repede, noi ne cramponăm de detalii.
Dacă aș avea țara plină de autostrăzi, n-aș avea nimic împotriva unor pasarele pentru urși. Dar cînd eu n-am pe ce circula din cauză că nu li s-a făcut urșilor pasarelă, mă enervează ideea.

Dacă normele europene prevăd să porți cămăși cu nasturi pătrați, dar tu ești rupt în fund și mori de frig, păi atunci îți dorești naibii cît mai rapid o cămașă de orice fel, te doare fix în cot de forma nasturilor.
b76bgaarh
nici in vest traversarile nu se fac la tot pasul. in haustria, de exemplu, le vezi doar cand treci prin cate un parc national.

bafta.
george_scala_2004
QUOTE
După eșecul răsunător al ultimilor șapte ani în ceea ce privește absorbția fondurilor europene destinate Programului Operațional Sectorial Transporturi (POS-T), se pare că autoritățile române nu au tras mari învățăminte. Am intrat în noul calendar financiar iar provocările sunt și mai mari

Pentru dezvoltarea sectorului transport din România, s-a alocat pentru perioada 2007-2013 o sumă de 5,7 miliarde de euro. Din această sumă, 4,57 miliarde de euro a reprezentat inițial sprijin financiar din partea UE; ulterior, alocările au fost reduse la 4,43 mld. euro, restul însemnând partea de cofinanțare.

La finele celor șapte ani, rata de absorbție a ajuns la doar 31,23%, ceea ce înseamnă 1,38 mld. euro. Rata rambursărilor, la 30 decembrie 2013, conform ultimelor date ale Ministerului Fondurilor Europene (MFE), a ajuns abia la 19,8%, ceea ce arată că banii europeni alocați acestui sector și care au ajuns practic în România înseamnă abia 0,88 mld. euro. Principalele motive care au dus la această situație au fost întârzierea acreditării autorităților de management – în primii doi-trei ani din calendarul financiar tocmai încheiat, nu a fost atras niciun euro de la UE -, lipsa unor politici puternice și a unui cadru strategic și lipsa unui plan general de transport. În „Acordul de parteneriat propus de România pentru perioada 2014-2020“, publicat în octombrie, reprezentanții MFE recunosc că necesitățile de dezvoltare ale acestui sector sunt imense, menționând că este necesar să crească capacitatea instituțională, să se furnizeze mai mult sprijin profesional administrativ beneficiarilor, să existe proceduri, contracte și alte documente necesare standardizate. Mai mult, proiectele trebuie să prezinte viabilitate economico-financiară, iar calitatea pregătirii lor trebuie să se îmbunătățească prin studii de fezabilitate mai bune.

Actualul Guvern susține că în ultimii ani s-au făcut investiții semnificative, însă rețeaua națională de drumuri are o capacitate insuficientă în comparație cu traficul existent, astfel încât circulația persoanelor și mărfurilor este relativ lentă și ineficientă, acesta fiind un obstacol semnificativ în calea dezvoltării regionale și atragerii de investiții. Pe scurt, din cei 84.185 de drumuri publice doar 6.263 de kilometri sunt drumuri europene, numărul kilometrilor de autostradă abia a depășit pragul de 600, ceea ce înseamnă legături deficitare între rețeaua transeuropeană de transport și estul și vestul țării. Când vine vorba de transportul feroviar, marile deficiențe sunt progresul lent al reabilitării căii ferate, viteza medie a trenurilor de călători fiind de numai 45 km/oră, în timp ce la transportul de marfă viteză medie este de doar 28 km/oră.


http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...ore-190556.html

george_scala_2004

QUOTE
Guvernul vrea ca firmele Vinci-Strabag-Aktor, câștigătoare ale concesiunii pentru autostrada Comarnic-Brașov, să realizeze proiectarea noii rute în doar 3 luni. Lucrările vor începe înainte de luna mai, când sunt programate alegeri europarlamentare.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a dat dispoziție consorțiului Vistrada Nord (format din firmele franceză Vinci, austriacă Strabag și elenă Aktor) să realizeze proiectul noii autostrăzi Comarnic-Brașov în următoarele trei luni, ne-au declarat surse oficiale implicate în proiect din cadrul CNADNR.

Termenul este unul strâns, raportat la perioadele acordate de CNADNR pentru activități similare la alte proiecte. Astfel, pentru lotul 1 din Timișoara-Lugoj termenul de proiectare cerut constructorilor a fost de 4 luni, deși acest lot se află în câmpie, are mult mai puține lucrări de artă și este de aproape 6 ori mai scurt. Un termen identic, de 4 luni, a fost acordat și în cazul lotului 2 din Nădlac-Arad, cu o lungime tot de 10 kilometri.

Narcis Neaga, directorul general CNADNR, nu a putut fi contactat ieri pentru a explica diferențele dintre termenele acordate în cazul unei autostrăzi dificile, în zonă de munte, și cel pentru o autostradă de zece ori mai scurtă realizată la câmpie.

Singura explicație este apropierea alegerilor europarlamentare la finele lunii mai și dorința alianței de guvernare de a puncta pozitiv înainte de sufragiu. Proiectarea se va termina în luna aprilie, tocmai bine pentru începerea lucrărilor înainte de alegeri.


http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/e...are-322475.html
Markos
QUOTE
"Mâine avem întâlnirea cu câștigătorii procedurii privind Comarnic-Brașov și sper ca în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, domnul Șova, nu știu, numai să-i dăm drumul odată, dar e important să finalizăm acest proiect", i-a spus Ponta ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Șova, în ședința de miercuri a Guvernului.
b76bgaarh
tnr?
tatabobu
Nope, mediafax.
corbex
Ca sa stimuleze lucrarile se pot urca amindoi sub buldozer.
Iszy
PRINCIPALUL OBSTACOL DUPA PAREREA MEA:
' O altă problemă cu impact negativ în accesarea fondurilor europene este partea de cofinanțare și alocările de la buget pentru acest sector. Bugetul pe acest an a fost aprobat, însă accizele la carburanți vor fi majorate abia din luna aprilie.
În același timp, Finanțele trebuie să identifice și să aloce în acest an fonduri și pentru proiectele de autostradă carese vor face în regim de concesiune, prioritar fiind sectorul Comarnic-Brașov.'

Alocarile de la buget pauza deoarece nu se realizeaza incasarile planificate. Rezultatul: dupa ce urca pe buldozer vor cobori in acelas timp deoarece se vor termina banii pentru amenajarea de santier al cistigatorului licitatiei si va cere partea statului care nu va fi.
corbex
Parca a zis Ponta ca banii din accize merg in toate partile, nu la autostrazi. N-ai fost atent.
Markos
Cica-i gata în 3 ani
corbex
28 de meleoane pe kilometru? L-a taiat pe Nastase.
boga81
28??????????? wtf???!!!!!
si se plang ca autostrada pitesti-sibiu e prea scumpa... in decembrie 2012 fusese estimata la 28 mil eur/km smile.gif))))))) Loooool
http://www.ziare.com/economie/infrastructu...romania-1207183

ps: aoleu mamaaaaaa!!! nu mai scapam de astia 2, pif si poc?????
Markos
Deși e zonă montană, cu viaducte, poduri, tuneluri & shit, prețul per km este mult prea mare. Un tronson similar ca relief ar fi în Albania (Bechtel): Rreshen-Kalimash, 61 km, care a costat 1 miliard de euro, deci pe la 16,4 milioane/km. Chiar și așa, după finalizare a fost scandal monstru la albanezi, cu acuzații grele de corupție (costul inițial fusese estimat la 600 de milioane).

Da' na, la noi or fi munții mai șmecheri, de costă cu 70% mai mult. Și asta la estimarea de-acum.
supremeon
Traseul Autostrazii Comarnic - Brasov este gresit:
in dreptul localitatii Busteni ar trebui facut un viraj la stanga spre Gura Diham, iar acolo sapat un tunel, care sa iasa in partea cealalta, in valea Ghimbaselului.
Astfel, s-ar obtine:
1. un drum mai scrut de traversare a muntilor;
2. un cost mai redus, caci nu se va mai urca degeaba spre Predeal, pentru a cobora pe drumul reginei Maria (actualul DN) spre rasnov...
3. o constructie mai usoara, valea Ghimbaselului fiind mai larga decat valea prin care trece actualul DN predeal - rasnov.
4. mai putin teren de expropriat, fata de varianta urcarii spre Predeal; si teren mai ieftin, caci nu sunt atatea vile precum la paraul rece.
5. o mai logica constructie dpdv militar: DN-ul trece prin valea cu paraul Rece; este mai sigur dpdv militar (bombardament etc) ca autostrada sa treaca prin alta parte, deci prin valea Ghimbaselului.

cine vrea sa ajunga la Azuga sau Predeal in concediu, poate merge 6 km pe DN fara probleme, daca are o iesire de pe autostrada dincolo pe Busteni.
Dar restul tarii, care va fi in tranzit pe acolo, are interesul de a cobori cat mai repede spre Rasnov.
Deaceea, consider ca ar trebui sa sustinem cu totii ca autostrada sa vireze stanga dupa Busteni, spre Gura Diham, unde sa inceapa un tunel.
Daca aveti cunostinte pe la decidenti, poate le sugerati aceasta idee.
voicamic
Comarnic-Brasov, dupa mine, o sa deserveasca in primul rand turistii de lux. Nu cred ca trebuia sa cheltuim aproape 2 miliarde de euro acum pentru asta.
Turistii de rand o sa se inghesuie in continuare pe DN1, ca sa nu plateasca taxa pe autostrada.
Sova mai bine ar urgenta proiectarea si constructia tronsonului Pitesti-Sibiu, pe bani europeni si fara taxa de autostrada pentru amaratii de romani, in loc sa se contreze cu Moise Guran in direct la TVR.
supremeon
Sibiu - Pitesti dupa mine ar fi o mare prostie. Este un drum lung si greu, dupa cum bine stii la un moment dat soseaua merge suspendata pe piloni, prin mijlocul lacului de acumulare.
O autostrada pe acolo ar fi numai tunele si viaducte. Si nu uita ca distanta Comarnic- Rasnov este mai mica decat Sibiu-Ramnicu Valcea, de exemplu.
Dar, in fine, daca vrei tu, poate or construi si ruta aia, rezultand un drum vesnic in ceata si plin de alunecari de teren.
Ce e mai ieftin de intretinut: un drum scurt prin Comarnic-Rasnov, sau unul de 2,5 ori mai lung Sibiu - Pitesti.
Parerea mea...
voicamic
S-a mai discutat pe aici, traseul nu trebuie sa urmeze Valea Oltului, s-a studiat deja traseul DN7D Pitesti-Curtea de Arges-Valea Danului-Salatrucu-Boisoara-Cainenii Mici.

Nu cred ca valoarea de utilitate economica a tronsonului Pitesti-Sibiu se compara cu Comarnic-Brasov, nici ca volum de marfuri tranzitate, nici ca centre industriale pe traseu. Ne place sau nu, e si in folosul nostru sa le facilitam francezilor de la Dacia tranzitul productiei de la Mioveni catre Vest la export. Daca mergem mai departe si facem si Pitesti-Craiova, ii fixam si pe cei de la Ford.

Sa ai oportunitatea ca in maxim 3-4 ani de zile sa finalizezi o autostrada magistrala Est-Vest Constanta-Nadlac de peste 800 km, din care peste jumatate este gata, iar pentru restul ai finantare europeana, si sa nu vrei s-o faci, nu e prostie?
Plus ca, din argumentatia incalcita si obsesiva a lui Sova transpare de fapt ca UE finanteaza si derivatiile de interes economic la magistrala de mai sus, cum sunt Pitesti-Craiova si Sibiu-Brasov. Dar e foarte probabil, si asta nu ne mai spune Sova, ca UE le finanteaza conditionat de finalizarea magistralei principale, si nu ca parti din planurile lui personale.

Repet, pentru mine, Comarnic-Brasov este o promenada montana high-speed pentru turisti de lux, pe bani grei. Poate va stimula turismul in zona (cu conditia sa mai dam niste bani ca sa facem si Ploiesti-Comarnic autostrada), dar pentru moment atat.

Pitesti-Sibiu ar fi o buna ocazie sa mai intoarcem in tara in folosul nostru parte din cotizatiile grele la UE (bani pe care ii dam oricum) si guvernantii nostri ar trebui sa se gandeasca mai serios la asta.
nasty
QUOTE(supremeon @ 17 Jan 2014, 19:45)
Sibiu - Pitesti dupa mine ar fi o mare prostie.
*



Comarnic-Brasov e o mare prostie fara Ploiesti-Comarnic pe 3 benzi pe sens si fara Brasov-Sibiu. Deci astea toate cu ce, de unde si cati bani se fac? Si care e totalul fata de Pitesti-Sibiu?

Alta problema este cea a transportatorilor care vor primi kilometri din tarifar, nu pe autostrada in zig-zag A3. Din Constanta pleaca si vin din toata tara vreo 30 000-40 000 containere pe luna plus marfa in camioane normale. De exemplu pt Constanta-Arad sunt 806 km in tarifar, traseu pe Valea Oltului. Camionul poate folosi orice traseu, dar va primi numai 806 km. Asa ca A3, traseu mai lung, se bazeaza pe niste incasari nesigure - sigure sunt cele de sambata si duminica.
CGDBZ
Ca de obicei ai nostri guvernanti nu sunt in stare sa finalizeze un tronson cap-coada cat mai eficace pentru economie(Constanta-Arad). Dar, de, din banii europeni nu se poate fura prea bine pe cand la "parteneriate" se umplu la greu buzunarele. Si eu consider ca nu era momentul pentru Comarnic-Brasov. Trebuia facuta Sibiu-Pitesti, centuta capitalei care sa lege Pitesti-Bucuresti de Bucuresti -Constanta si terminata pana la Arad.
argon
Si dupa ce sunt gata autostrazile ramane loc de furat...astazi...vreo 6-7 grade afara...dadeau astia cu sare si nisip la greu pe tronsonul Deva-Orastie wacko.gif
vijelie
E in administrarea statului, ala pe care il injura berbecii care derapeaza pe polei.
Mr_Devil83
Iara ne explica supremeon cum o autostrada prin munti limitata la maxim 100km/h si ocol e mai utila decat una care serveste nevoilor tarii.
nasty
sigur ca nu e din Predeal, ca nu-l intereseaza decat pana la Busteni, acolo poate s-o faca la stanga spre Rasnov.
supremeon
QUOTE(voicamic @ 18 Jan 2014, 09:11)
.... Ne place sau nu, e si in folosul nostru sa le facilitam francezilor de la Dacia tranzitul productiei de la Mioveni catre Vest la export....
*



Asa, si ia spune tu pe unde merg camioanele la export? PITESTI - CRAIOVA - DROBETA - LUGOJ - TIMISOARA. Si sunt perfect deacord cu autostrada pe ruta asta, mult mai ok decat valea Oltului ! Si am mai si zis ca ar trebui construita inainte de a intra Serbia in UE, altfel de fura toate culoarele posibile si imposibile si degeaba ati mai construit pot peste Dunare.
Indiscutabil, volumul de trafic cere de 20 de ani o autostrada pe Valea Prahovei; fie ca tie iti convine, fie ca nu!
Cand vrei sa pleci din zona Bv (jumatate de Ardeal de fapt) la Bucuresti ai de ales 3 rute, toate aglomerate si periculoase (Bran-Campulung-Pitesti), dn1 si dn1a.
Este o rusine nationala faptul ca politia inchide dn1 obligand soferii pe dn1a pana cand se umple si ala si apoi iarasi da drumul pe dn1; eu elicopter care se uita care drum e mai liber. E O RUSINE! Numai niste captete patrate pot spune ca nu e necesara autostrada, cand realitatea ii contrazice!
Pe valea Oltului sa se duca cine are chef de peisaje pitoresti pline de ceata deasa, sau de plonjat cu masina in apa.
AndreiMR
QUOTE(supremeon @ 19 Jan 2014, 22:01)
Este o rusine nationala faptul ca politia inchide dn1 obligand soferii pe dn1a pana cand se umple si ala si apoi iarasi da drumul pe dn1; eu elicopter care se uita care drum e mai liber. E O RUSINE! Numai niste captete patrate pot spune ca nu e necesara autostrada, cand realitatea ii contrazice!
Pe valea Oltului sa se duca cine are chef de peisaje pitoresti pline de ceata deasa, sau de plonjat cu masina in apa.
*



Drumurile alea se inchid in weekenduri cand vine tot Bucurestiul pe Valea Prahovei. In timpul saptamanii si in afara sezonului turistic se circula bine, atat de bine cat se poate pe un drum cu o banda pe sens in Romania. Sa faci o autostrada pentru weekend, ca sa nu mai stea "lumea buna" la cozi in drumul spre casa de vacanta de la munte e o rusine. Volumul de trafic pentru transporturile de marfuri NU cere o autostrada pe acolo. Fa un drum in timpul saptamanii pe Valea Oltului, si apoi compara cu Ploiesti-Brasov. Ia vezi tu cate tiruri sunt intr-o parte si cate in alta. Niste tampiti astia cu tirurile ca merg pe acolo si nu vin pe la Brasov, nu?

Eu inteleg ca esti brasovean si ti-ar placea sa treaca autostrada si pe la voi, dar niciun argument logic nu sustine prioritatea unei autostrazi Comarnic-Brasov in fata Pitesti-Sibiu. Ideal ar fi sa le avem pe amandoua, de acord, dar prioritara nu era mizeria asta pe care vrea Sova sa o faca, liber de constrangerile fondurilor europene smile.gif
Iszy
" zona Bv (jumatate de Ardeal de fapt ) "

Touche pusy cat....ai un 3 tare la geografia Romaniei!

As mai da un 3 tare la Geografia economica pentru cel care vrea sa duca Dusterele prin Severin Serbia...de fapt la geometrie la trasarea unei drepte intre zona de consum la Daciilor in Europa ( NV Germania, Benelux, Olanda ) si Pitesti...

Nici voi nu credeti ce sustineti...sau ne luati de prosti!


unsure.gif

19 Jan 2014, 23:32:
na
voicamic
QUOTE(supremeon @ 19 Jan 2014, 22:01)
Asa, si ia spune tu pe unde merg camioanele la export? PITESTI - CRAIOVA - DROBETA - LUGOJ - TIMISOARA. Si sunt perfect deacord cu autostrada pe ruta asta, mult mai ok decat valea Oltului ! Si am mai si zis ca ar trebui construita inainte de a intra Serbia in UE, altfel de fura toate culoarele posibile si imposibile si degeaba ati mai construit pot peste Dunare.
Indiscutabil, volumul de trafic cere de 20 de ani o autostrada pe Valea Prahovei; fie ca tie iti convine, fie ca nu!
Cand vrei sa pleci din zona Bv (jumatate de Ardeal de fapt) la Bucuresti ai de ales 3 rute, toate aglomerate si periculoase (Bran-Campulung-Pitesti), dn1 si dn1a.
Este o rusine nationala faptul ca politia inchide dn1 obligand soferii pe dn1a pana cand se umple si ala si apoi iarasi da drumul pe dn1; eu elicopter care se uita care drum e mai liber. E O RUSINE! Numai niste captete patrate pot spune ca nu e necesara autostrada, cand realitatea ii contrazice!
Pe valea Oltului sa se duca cine are chef de peisaje pitoresti pline de ceata deasa, sau de plonjat cu masina in apa.
*



(Off topic) Prima realitate este ca ai depasit pragul politetii in discutie, iar a doua este ca ai impresia ca adevarul d-tale e cel mai adevarat si nu accepti alte opinii, ceea ce e trist.

On topic: Sa le luam pe rand:
1. Pitesti-Craiova-Drobeta-Tr.Severin-Lugoj-Timisoara = cca 430 km pe traseu actual. Din astia avem acum cca 10 km autostrada, adica lot 1 Lugoj-Timisoara, deci mai sunt de executat un fleac de 400 si ceva de km, aproape toti pe banii nostri. Pe banii nostri, pentru simplul motiv ca UE finanteaza Coridorul IV pan-european, al carui traseu a fost definit oficial inca din 1994 si din pacate nu trece nici prin Craiova, nici prin Drobeta Tr.Severin;
2. Nu stiu despre ce pod afirmi ca l-am fi construit noi, astialalti, altii decat d-ta si concetatenii brasoveni, evident, peste Dunare. Daca te referi la Calafat-Vidin, nu ne putem insusi meritele, pentru ca derularea programului si grosul finantarii s-au facut prin bulgari.
3. Iti inteleg supararea ca e greu de ajuns de la Brasov la Bucuresti. Ai dreptate, dar gandeste-te ca mai sunt si altii, din alte orase, care intampina aceleasi greutati, si nu se plang. Ma gandesc la sibieni, de pilda, care daca s-ar face Sibiu-Pitesti ar putea ajunge la Bucuresti in maxim 2 ore (cca 234 km). Dar, au picat pe locul 2 la faza asta, din pacate.
4. E o rusine, ai dreptate din nou. Este a nu stiu cata rusine in materie de circulatie rutiera in Romanica, dar pe celelalte le-am uitat deja. De pilda, pe vremea cand nu se terminase inca autostrada A2, era o rusine nu nationala, ci de-a dreptul mondiala ca ne trebuiau si 5 ore sa ajungem de la Bucuresti la Constanta.
5. Pe Valea Oltului se duce romanul in primul rand de nevoie, nu de placere. Valea Oltului este bine acoperita cu benzinarii si facilitati de parcare si cazare pentru transportatorii de marfuri in tranzit, si ca dificultate e rezonabila fata de alte tronsoane. Cel mai dificil tronson de pe traseu ramane, zic eu, Pitesti-Rm.Valcea, care de fapt nu e pe Valea Oltului si care pe traseul studiat de autostrada Pitesti-Sibiu va fi evitat.
IsNa
Ponta isi depaseste parintele politic:

http://www.zf.ro/eveniment/afacerea-autost...-lunar-11927280

QUOTE(ZF)
Autostrada Comarnic-Brașov, pe care statul vrea să o realizeze în concesiune cu francezii de la Vinci, grecii de la Aktor și austriecii de la Strabag, va costa între 3,4 și 3,7 miliarde de euro, potrivit unei analize a ZF care ia în calcul costul de construcție, proiectare, project management și consultanță, cheltuielile cu dobânzile, dar și întreținerea autostrăzii pe o perioadă de 26 de ani. Suma nu include taxe, impozite, alte costuri financiare sau inflația.
Statul va începe să plătească bani pentru această autostradă din 2017, când șoseaua ar trebui să fie finalizată, astfel că timp de 26 de ani guvernul de la București va trebui să le restituie celor trei firme implicate în concesiune circa 11-12 milioane de euro lunar, potrivit calculelor ZF.
[...]dacă traficul actual de pe DN 1 se va muta integral pe noua autostradă Comarnic-Brașov, taxa de autostradă ar aduce între 500.000 și 1 milion de euro pe lună, astfel că restul de bani până la 11-12 milioane de euro ar trebui plătiți din bugetul de stat către consorțiul de firme constructoare.


nasty
QUOTE(Synyster @ 19 Jan 2014, 22:34)
Sa faci o autostrada pentru weekend, ca sa nu mai stea "lumea buna" la cozi in drumul spre casa de vacanta de la munte e o rusine.
*



mai ales ca nu rezolva nimic, daca nu se face si Brasov-Sibiu si in special Ploiesti-Comarnic, pe care se va muta tot blocajul de pe Valea Prahovei.
Pe Ploiesti-Comarnic intra:
1. DN1
2. A3
3. DN1A
toate dinspre Bucuresti
4. DN1B - Buzau-Ploiesti ( Moldova de sud, Braila)
5. DN1D - Urziceni-Albesti Paleologu ( Dobrogea, Constanta, Tulcea)
6. DN72 - Targoviste

cate benzi ar trebui sa aiba Ploiesti- Comarnic ca sa faca fata traficului?
Credeti ca mai sunt bune sensurile giratoriu la toate jonctiunile din zona Ploiestiului?
Nu ar trebui inlocuite cu pasaje si benzi de accelerare?
al1n
oricum sunt niste glume autostrazile.

semnalizare, presemnalizari, informatii de trafic care sunt lipsa...sa nu mai vorbim ca majoritatea timpului sunt goale. bucuresti-constanta de cate ori am fost intradevar in afara sezonlui de vara se circula foarte lejer, taxa de pod de la cernavoda e mai mare decat cea de pe M14 de langa londra. sa mai pui si o taxa de autostrada in Romania inseamna sa le tii goale la pastrare.

pitesti- sibiu ar fi fost mai buna pentru ca ai fi preluat tot traficul de pe ploiesti-brasov si astfel ar fi devenit mai liber pentru toti cei care merg la munte. ar fi trebuit urmarit interesul transportatorilor care varianta e cea mai buna sa scoata traficul greu de pe drumurile cu o singura banda, ca asta incurca foarte mult.

de curand am vazut varianta iasi-bacau-brasov careia nu ii vad rostul. sincer tot traficul greu spre Republica Moldova se face prin Suceava - Iasi si mai toti cand pleaca din tara (trafic usor) merg spre Tg Mures si cred ca era mai utila legatura Iasi - Tg Mures-Cluj-Oradea.
iulian_1976
QUOTE(al1n @ 21 Jan 2014, 14:31)
oricum sunt niste glume autostrazile.
semnalizare, presemnalizari, informatii de trafic care sunt lipsa...

Lucrul acesta trebuie sustinut pentru a evita accidente in lant pe viitor.

Inainte de orice interes subiectiv trebuie sa existe macar o autoruta ce traverseaza tara:
1.-Constanta-Ploiesti-Brasov-Sibiu-Nadlac
2.-sau prin Pitesti ma rog.


O observatie varianta 2 presupune un by-pass Bucuresti N-E in regim de autostrada,adica investitii
adevarate din partea statului roman.
Pentru stat varianta 1 este cea mai simpla si banii sunt culesi de la contribuabili fara vreun risc adaugat.
smile.gif

voicamic
By-passul de care vorbesti, adica Centura Nord intre A1 si A2, are un traseu in lungime totala de cca 40 km, din care 20 de km sunt deja modernizati in regim de 4 benzi, intre DN1 si DN2, iar pentru restul de 20 km, adica tronson 1 intre A1 si DN1 de 9 km si tronsonul 2 intre DN2 si A2 de 11 km, contractele sunt semnate, ordinele de incepere a lucrarilor sunt emise, dar schioapata finantarea, ca de obicei.

Detalii gasesti, spre exemplu, aici.
al1n
conform ministrului transporturilor care l-am vazut la ora de bussines pe tvr, ploiesti-brasov va fi construit pe banii constructorului. adica acestia i-au un imprumut din care construiesc autostrada. plata imprumutului + dobanzile+ intretinerea o plateste statul roman, adica NOI. taxa de 1.5 euro calculata la 40.000 de masini nu acopera nici pe departe cheltuielile si oricum raman la parerea ca odata cu taxa tot pe DN1 se va circula. deja platim rovigneta, taxa de pod urmeaza de autostrada si cine stie...in timp ce banii de la UE ne asteapta, dar nu urla dupa noi.
pitesti-sibiu e pe proiect european cu majoritatea banilor de la UE.

mi-as dori sa nu existe interese ascunse...dar suntem in Romania.

PS: o centura in jurul Bucurestiului de tip autostrada si legatura cu Bulgaria tot pe autostrada cred ca sunt sunt extrem de importante pentru interesul national.
IsNa
QUOTE(al1n @ 22 Jan 2014, 13:17)
plata imprumutului + dobanzile+ intretinerea o plateste statul roman, adica NOI. taxa de 1.5 euro calculata la 40.000 de masini nu acopera nici pe departe cheltuielile
*


Cf. calculelor ZF (guvernul nu a facut publice conditiile financiare ale proiectului), banii stransi din taxa ar putea acoperi pana la 10% din costul total al autostrazii.Dupa modelul Nastatse/Bechtel, inca o data preferam sa ne bagam intr-un contract foarte scump si cu viitor incert, in detrimetul proiectelor sprijinite cu 85% din costuri de UE.
Am o presimtire ca peste 10 ani si acest contract va fi de negasit pe la minister...
iulian_1976
QUOTE(iulian_1976 @ 22 Jan 2014, 01:46)
Lucrul acesta trebuie sustinut pentru a evita accidente in lant pe viitor.

Inainte de orice interes subiectiv trebuie sa existe macar o autoruta  ce traverseaza tara:
1.-Constanta-Ploiesti-Brasov-Sibiu-Nadlac
2.-sau prin Pitesti ma rog.
O observatie varianta 2  presupune un by-pass Bucuresti N-E  in regim de autostrada,adica investitii
adevarate din partea statului roman.
Pentru stat varianta 1 este cea mai simpla si banii sunt culesi de la contribuabili fara vreun risc adaugat.
smile.gif
*




QUOTE(voicamic @ 22 Jan 2014, 10:36)
By-passul de care vorbesti, adica Centura Nord intre A1 si A2, are un traseu in lungime totala de cca 40 km,,
dar schioapata finantarea, ca de obicei.


Cred ca ti-ai raspuns singur de ce varianta 1 este mai comoda pentru statul roman.


QUOTE(al1n @ 22 Jan 2014, 12:17)
. deja platim rovigneta, taxa de pod urmeaza de autostrada si cine stie...in timp ce banii de la UE ne asteapta, dar nu urla dupa noi.
pitesti-sibiu e pe proiect european cu majoritatea banilor de la UE.
mi-as dori sa nu existe interese ascunse...dar suntem in Romania.


Conform normelor UE nu este posibila taxarea pe autoruta si rovieneta in acelasi timp,a mai fost discutata acum cativa ani.propunerea aceasta.
Acum poate ati iinteles de ce in momentul de fata se doreste concesionarea tuturor autostrazilor
alfel nu ar fi profitabila taxarea. doar unei autostrazi si eliminarea rovinietei smile.gif

QUOTE(al1n @ 22 Jan 2014, 12:17)
pitesti-sibiu e pe proiect european cu majoritatea banilor de la UE.
mi-as dori sa nu existe interese ascunse...dar suntem in Romania.

By-passul de care iti spuneam este raspunsul,nimeni nu doreste sa isi asume descarcarea unei autorute direct pe Bucuresti,pentru ca nu exista bani sa o uneasca cu Autostrada Soarelui.

Neexistand autorute in momentul de fata fiecare alege de la Sibiu ruta care ii convine,in cazul unei autorute indiferent pe unde ar fi toata lumea ar alege ruta mai rapida.
nasty
QUOTE(IsNa @ 22 Jan 2014, 11:30)
... peste 10 ani si acest contract va fi de negasit pe la minister...
*



si cei care l-au semnat vor tunde gazonul pe terenul lui Hagi.
papa_mulo
QUOTE(Synyster @ 19 Jan 2014, 23:34)
Sa faci o autostrada pentru weekend, ca sa nu mai stea "lumea buna" la cozi in drumul spre casa de vacanta de la munte e o rusine. Volumul de trafic pentru transporturile de marfuri NU cere o autostrada pe acolo.


Rusine e sa ajungi sa crezi ca doar o autostrada se mai poate face in tara asta si sa te certi pe traseu. De ce nu si pe o parte si pe alta...si pe alte parti. Am ajuns sa ne multumim cu putin...aproape cu nimic.
Si inca un aspect: Volumul de trafic de marfuri este singurul aspect care trebuie luat in seama la constructia unei autostrazi? Turismul nu conteaza? Ai idee ce inseamna pt un autocar plin de turisti straini (care au ales sa stea la poiana brasov o saptamana) sa ii freci 4-5 ore pe un drum de 170km si sa piarda avionul de plecare?
AndreiMR
Eu n-am zis ca n-ar fi buna o autostrada si pe acolo. Normal ca ar fi binevenita, dar ar fi utila in primul rand pentru turisti, abia apoi pentru transportatori. Dar nu cred ca ar trebui sa fie principala prioritate acum. Si nu prea ne permitem, realist, sa ne apucam de trasee peste trasee, n-avem banii astia. Se fac bucatele, tronsoane, dar n-avem ceva cap-coada. Pitesti-Sibiu ar inchide in final Nadlac-Constanta, am avea posibilitatea de a parcurge tara de la vest la est pe autostrada...si asta ar conta enorm dpdv economic.Ca sa nu mai zic ca asta s-ar construi pe fonduri europene, nu de la buget. Si stim cu totii ce inseamna sa construiesti ceva pe fonduri de la bugetul de stat blush.gif

Mercedes a renuntat sa construiasca masini in Romania din cauza infrastructurii, Reno e in continuare izolat de autostrada la exportul catre Vest, Ford la fel...si vine Sova si ne zice ca e mai importanta Comarnic-Brasov ca acolo se fac cozi imense. E aberant.

Turistii straini sunt putini...extrem de putini de fapt. In afara de perioada sarbatorilor de iarna cand vin moldoveni si rusi, pe Valea Prahovei numarul de straini e neglijabil comparativ cu al romanilor. Asa ca nu sunt ei prioritate zero.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.