Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
b76bgaarh
tu nu citesti tot ce se scrie pe aici, nasty? ca vedeai raspunsul colegului vijelie (basist declarat/dovedit) de ce trebuie alt proect pt pitesti sibiu.
IsNa
QUOTE(nasty @ 4 Apr 2014, 09:03)
Intrebatea de baza e:
La ce se lucreaza efectiv cu adevarat? Pe ce sector de autostrada?
*


Se lucreaza efectiv (utilajen in teren) pe Timisoara-Lugoj (lot2), Sebes - Sibiu (acela cu probleme), si cam atat din cate stiu.
Ar trebui sa apara utilajele si pe Lugoj-Deva (loturi 2,3,4) ca sunt contracte semnate din toamna/iarna, si pe Nadlac-Arad, ca e un contract semnat si termenul e la finalul lui 2014 (lucrarea e jumatate gata de la contractorul initial).

http://www.directproprietar.ro/ova-pune-au...a-n-faa-tuturor
QUOTE(Sova)
Astfel, Turda-Sebeș va fi gata la sfârșitul lui 2015 - "are patru luni proiectarea și 18 luni contrucția" -, pe Nădlac-Sibiul vom circula la finele lui 2015.

Hmmm. Cum vine asta? 18+4=22 luni. Calculand inapoi de la sf. 2015 (sa zicem 31 Decembrie), inseamna ca contractele pentru toate loturile trebuie sa fie semnate la 1 Martie 2014.
Ceea ce, desigur nu e cazul. Minciuna deci, Sebes-Turda nu va fi gata la finele lui 2015 nici daca constructorii lucreaza impecabil, cu intarziere zero.
nasty
QUOTE(b76bgaarh @ 4 Apr 2014, 09:00)
tu nu citesti tot ce se scrie pe aici, nasty? ca vedeai raspunsul colegului vijelie (basist declarat/dovedit) de ce trebuie alt proect pt pitesti sibiu.
*



citesc tot, dar as vrea sa citesc si ca se lucreaza pe teren, nu la proiecte.
Altceva am vrut sa remarc (recititi postul meu) - se vorbeste iar de Rm Valcea si nu fac parte din cei care cauta orasul Salaj pe harta...
Cat despre proiectul nou, daca chiar voiau sa faca urgent Pitesti-Sibiu, din 2012 se apucau deja de partea usoara si de proiectat si de construit, Pitesti- Curtea de Arges.
Anul asta ar fi fost gata cu fonduri europene 2007-2014 ( vom pierde mult, nu va fi nici 60% absorbtie) si daca s-ar fi asfaltat si partea neasfaltata din DN7D , 28 KM (de asfaltare se vorbeste de vreo 10 ani) http://ro.wikipedia.org/wiki/DN7D
http://adevarul.ro/locale/ramnicu-valcea/d...eee6/index.html
Deci chiar la sfarsitul anului acesta am fi avut o varianta mai directa spre Sibiu.
Iszy
http://www.economica.net/sova-autostrada-b...iciu_76988.html


Master plan - ificator.
aphophis
shova asta vrea sa arate ca e prostul satului sau cum? Tare aia cu:

QUOTE
În privința raportului cost-beneficiu, București - Alexandria se află înaintea tuturor.


stim cu totii de zecile de mii de autoturisme care se inghesuie zilnic inspre alexandria radmasa.gif
nasty
mai e o mare prostie acolo:
cica pe Craiova-Calafat nu sunt suficiente masini.
Pai e normal, pe drumul acela prost si fara centura sud a Craiovei.
Daca ar exista autostrada Bucuresti-Craiova (macar pe una din cele 2 variante) sa vezi surpriza - ce multe masini ar merge si spre Calafat, Bulgaria si spre Calafat-T Severin (Serbia, Timisoara, etc)
Iszy
Sa vezi tu tataie, ce aglomerare de autovehicole este prin Alesd ( jud. Bihor ) ....
Nu ca tin cu marele planificator dar spre Alexandria e mai ieftin sa construiesti decit de la Comarnic in sus. Nu? Plus prin Alexandria probabil or fi niste cunostiinte care trebuie despagubite pentru pamintul de sub autostrada.
Ma intreb, daca a fost atit de ieftin de ce a mers atit de greu, sa nu spun scump; Bucuresti - Constanta?
nasty
apar tot felul de stiri despre viitoare autostrazi, dar nu mai sunt bagate in seama de nimeni, la cate de fantasmagorice sunt:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17003...ciara-spate.htm

Pe santierele care exista nu s-a lucrat iarna asta nimic, iar acum se pare f timid pe vreo 2 loturi.
Oare se lucreaza la cei 6 km de A3, centura spre Bucuresti?
Markos
Cred ca Sova a depasit 40 de mii de km de autostrazi, cu carioca pe harta.
nasty
daca nu plangem , macar sa ne radem:
am gasit un master plan la FRF:

"Bucurestiul va fi legat pînă în 2020 cu autostrăzi pe relația Vest, pînă la Nadlac, pe direcția Nord-Vest, pînă la Oradea, și Nord-Est, pînă la Iași și apoi la granița cu Republica Moldova. În total vor fi circa 2.300 de kilometri de autostradă existenți pînă în 2020."

http://www.gsp.ro/fotbal/nationala/promisi...ada-422348.html
corbex
Sint autostrazile in care a vrut sa investeasca Mitica Deagomir. Nu mai sint de actualitate.
Iszy
REFREN
Pe pământ avem de toate
Și mai bune și mai rele
bune - rele
Și-nchisori și libertate
Și a putea și nu se poate
Și ruina și cetate,
Genii mari și frunți tembele,
Vânt ce sta și vânt ce bate,
Și martiri dar și lichele,
Nedreptate și dreptate
Si a putea și nu se poate
Și noroi șï stele.





Mircea Vintila


Versuri de la: http://www.versuri.ro/
george_scala_2004
QUOTE
Ambasadorul german a declarat, într-o conferință de presă, că a discutat cu autoritățile sucevene despre importanța dezvoltării unei bune infrastructuri de transport pentru atragerea de investitori și a specializării forței de muncă.

Răspunzând unei întrebări, Hans Werner Lauk a spus că zona ar trebui să fie conectată prin autostradă atât pe culoarul IX, nord-sud, care leagă Marea Baltică de Marea Neagră, cât și la cea care face legătura între est și vest.

"Nu se pune problema de ori, ori. Trebuie avute în vedere ambele aspecte. Din perspectivă germană este de mare importanță conectarea la rețeaua de autostrăzi central-europeană", a spus Lauk.

El a subliniat că important pentru dezvoltarea economiei în zonă este o bună infrastructură.

"Pentru dezvoltarea economică a unei regiuni este importantă o bună infrastructură de transport. Pentru noi legătura cu vestul este foarte importantă. Pentru Germania e important ca firmele să aibă acces ușor din vest spre est", a adăugat ambasadorul german.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...rada-la-suceava

QUOTE
"O greșeală mai veche, o omisiune pe care cei de la CNADNR nu și-au asumat-o, când a fost realizat proiectul autostrăzii, și care poate duce la izolarea economică a celor două municipii, trebuie în final reparată. Nu este posibil să gândim că două municipii cum sunt Deva și Hunedoara să nu aibă legătură directă la autostradă. CJ Hunedoara a făcut demersuri încă din 2009 pentru racordarea municipiilor la autostradă, însă adresele noastre nu au fost luate în seamă. A fost o rea-voință, iar cei de la CNADNR trebuie să remedieze această situație" , a afirmat, miercuri, într-o conferință de presă, vicepreședintele CJ Hunedoara Tiberiu Balint.

Prezenți la conferința de presă, primarii municiipilor Deva și Hunedoara au susținut că au încercat și ei să obțină explicații de la CNADNR.

"Am mai trimis solicitări Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, prin care am cerut să fim luați în seamă, iar Deva să aibă o intrare pe autostradă, însă nu am primit răspuns. Nu este normal, și noi facem tot ce ne stă în putere să fim luați în seamă", a declarat primarul municipiului Deva, Petru Mărginean.

Potrivit autorităților locale, municipiul Hunedoara nici măcar nu este semnalizat pe panourile din Simeria Veche și Șoimuș, motiv pentru care multe persoane din alte județe care încearcă să ajungă în orașul de pe Cerna ratează ieșirea de pe Autostrada A1.

Conform primarului Hunedoarei, Viorel Arion, primăria a solicitat CNADNR închirierea a patru locuri pe tronsonul de autostradă dintre Deva și Orăștie, unde vor fi amplasate panouri informative care să le indice șoferilor direcția spre Hunedoara și spre Castelul Corvinilor.

În prezent, tronsonul de autostradă Deva - Orăștie, parte din Autostrada A1, care străbate județul Hunedoara are trei ieșiri: una în satul Șoimuș, alta în satul Simeria Veche și încă una în satul Aurel Vlaicu.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...e-la-autostrada

QUOTE
„Inaugurarea unui tronson de autostrăzi echivalează cu o victorie pe un front de război“, a spus ieri Dan Șova, ministrul transporturilor, în cadrul summitului „Infrastructura națională și locală - soluții pentru prezent și viitor“, unde a prezentat planurile privind construcția de autostrăzi în următorii ani.

El a adăugat că după ce anul trecut Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a scos la licitație construcția a 247 de kilometri de autostrăzi, printre care tronsoanele Lugoj-Deva (trei loturi), Sebeș-Turda (patru loturi) sau Comarnic-Brașov, în 2014 instituția se pregătește să lanseze licitații pentru alți 375 de kilometri de autostrăzi, printre care Sibiu-Făgăraș, Nădlac-Arad (lot 2), Suplacu de Barcău-Borș sau Câmpia Turzii-Ogra-Târgu-Mureș. Tot anul acesta, Șova speră ca CNADNR să desemneze investitorii privați care vor construi în concesiune autostrăzile Craiova-Pitești (în iulie) și centura de sud a Capitalei (în mai).

CNADNR va lansa de asemenea licitațiile pentru studiile de fezabilitate a aproape 1.800 de kilometri de autostrăzi anul acesta. „De comun acord cu conducerea CNADNR, toate studiile de fezabilitate vor avea ca termen de realizare patru luni, în afară de Sibiu-Pitești, unde perioada de realizare este de 12 luni“, a spus Șova.

El a adăugat că până în 2020 România va avea 2.440 de kilometri de autostrăzi, aproape 90% din acestea rețea urmând să fie gata mai devreme, în 2018, odată cu aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...an-pina-in-2020

QUOTE
CNADNR, consorțiul Vinci-Strabag-Aktor și instituțiile financiare internaționale discută o serie de modificări contractuale pentru proiectul autostrăzii Comarnic - Brașov, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Șova, precizând că BEI și BERD vor asumarea mai multor riscuri de către constructor.

"Există o discuție actualmente între Compania Națională de Autostrăzi, instituțiile financiare internaționale și consorțiul câștigător Vinci - Strabag - Aktor cu privire la anumite modificări contractuale, în forma finală a contractului, pe care le cere Banca Europeană de Investiții și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru a se implica financiar în finanțarea acestui proiect. În mod evident, regimul propriu-zis al contractului Comarnic - Brașov se stabilește de către Eurostat. Banca Națională, împreună cu Institutul Național de Statistică, au trimis încă de acum o lună, aproape, o scrisoare către Eurostat pentru a solicita o opinie ex-ante în legătură cu regimul fiscal care se aplică contractului, cu eventualele observații, pentru a încerca să scoatem acest contract în afara deficitului bugetar", a declarat marți Șova, într-o conferință de presă.

Întrebat ce modificări au solicitat finanțatorii, el a afirmat că acestea țin de "repartizarea riscurilor".

"Instituțiile financiare internaționale vor mai multe riscuri contractuale asumate de către concernul Vinci. Este o chestiune foarte tehnică. Nu are legătură cu prețul, cu cine construiește sau cu traficul", a adăugat ministrul Transporturilor.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...comarnic-brasov

QUOTE
Contractul cu italienii de la Impregilo - Salini pentru construcția lotului 3 al autostrăzii Orăștie - Sibiu, cu o lungime de 22 kilometri, nu a fost reziliat de Compania de Drumuri, constructorii asumându-și finalizarea lucrării până la 15 noiembrie fără costuri suplimentare.

"Săptămâna trecută, Salini - Impregilo avea o serie de cereri inacceptabile și de atitudini contractuale inacceptabile pentru care noi am spus că ori se revine în limitele contractului și se termină acest contract cu rezolvarea alunecărilor de teren fără costuri suplimentare, așa cum a spus și Comisia Europeană, așa cum au stabilit și experții agreați de comun acord de către părți, în caz contrar urmând să reziliem. Până ieri, ora 12:00, și-au dat acceptul pentru cererile formulate de către Compania Națională de Autostrăzi", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Șova, într-o conferință de presă.

Constructorul și-a asumat finalizarea a 16 kilometri neafectați de alunecările de teren la 15 iulie, urmând ca la jumătatea lunii noiembrie să fie încheiate lucrările pentru diferența de 6 kilometri cu probleme, fără costuri suplimentare pentru CNADNR, potrivit sursei citate.


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...ta-in-noiembrie

QUOTE
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a declarat marți, fiind întrebat dacă a găsit contractul încheiat cu compania americană Bechtel, că documentul este căutat de Parchet "de vreo șase luni".

"E o întrebare la care am mai răspuns, mai răspund de câte ori este nevoie, îl caută Parchetul de vreo șase luni", a spus Șova, într-o conferință de presă.

Șova declara în noiembrie, în calitate de ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură, că nu a căutat niciodată contractul cu Bechtel, ci l-a cerut Ministerului Transporturilor, și că nu are informații dacă documentul a fost găsit, dar constructorul american a promis să trimită o copie legalizată.

"Eu nu l-am căutat niciodată, pentru că acest contract este la Ministerul Transporturilor. Eu am cerut să mi se dea contractul, și Ministerul Transporturilor nu l-a găsit. Ca atare s-au declanșat procedurile, inclusiv de natură penală", a spus Șova la acea vreme, în cadrul emisiunii "După 20 de ani".


http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...el-de-sase-luni

nasty
QUOTE(nasty @ 27 Feb 2014, 09:53)
si pe calea ferata au inceput cu bucatele, dar cu preturi de 2 ori mai mari pe km ca autostrazile noastre si de 2,5 ori mai mari ca in Polonia:

http://m.romanialibera.ro/stire-327306.html

"După ce am devenit țara cu unele din cele mai mari prețuri de construire a unui kilometru de autostradă, riscăm să ajungem și cea în care modernizarea unui kilometru de cale ferată costă cât construirea a doi kilometri de autostradă.
...Riscurile sunt altele, nu cele ca bugetul să plătească sume umflate pe astfel de modernizări, spune directorul firmei de construcții feroviare. La licitațiile curente, CFR SA a decis să acorde participanților 20% din punctaj pentru mărimea cifrei de afaceri a acestora, indiferent de zona din care provine această cifră de afaceri, spre exemplu, căi ferate sau șosele. Apare astfel riscul ca licitația să fie câștigată de asfaltatori, cum s-a întâmplat la contractul de modernizare a căii ferate Vințu de jos-Simeria. Astfel de firme nu au priceperea și experiența necesară derulării și organizării lucrărilor. Acestea câștigă contractele cu prețuri de dumping, după care, împreună cu CFR SA, măresc prin acte adiționale valoarea finală a lucrărilor. În final, ajung să încaseze tot atâți bani cât au cerut firmele de căi ferate, ce au pierdut însă licitația"
*



http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17043...e.htm?nomobile=

Nu a iesit fum fara foc:

"CFR a anulat in urma cu cateva zile o serie de licitatii pentru modernizarea din fonduri europene a caii ferate pe Coridorul IV Pan-european intre Arad si Simeria. In total, licitatiile anulate aveau o valoare de aproape 2 miliarde de euro. "

Cine pierde?
Noi - pierdem banii de la CE, pierdem timpul si pierdem si tronsoanele care ar fi trebuit sa fie gata.
kog
Ce e mai rau e ca pierdem vieti. Alternativa la DN7 intarzie sa apara. Sectoarele sunt toate in intarziere si treaba asta se vede cel mai bine acum, inainte de sarbatori. Nu trece o zi fara cel putin un accident, in ultimele doua zile doua accidente grave cu un mort fiecare. In momentul asta e o coloana de peste 10 km la intrare pe Valea Muresului din cauza unui accident. Soseaua e supra aglomerata, pur si simplu nu mai face fata traficului.

Normal ca nimanui nu ii pasa. Mai refacem o licitatie, mai tragem de timp, da-l naibii de cetatean ca se descurca el.
b76bgaarh
nasty, habar nu ai de ce a fost anulata si cine depus contestatia.

spor la basisme.

nasty
Pe mine nu ma intereseza politica, ci rezultatele - care sunt dezastroase, tocmai prin numirea politica si nu a unor profesionisti in domeniu. Sunt oameni care nu stiu unde e Rm Valcea si il pun pe A1, la nord-vest de C de Arges, in realitate e la sud-vest (vezi ultima harta de master plan)
http://www.hotnews.ro/zoom.html?desc=Foto:...l-transport.jpg
La ce se intampla acum cu fondurile CE pt tranporturi, iti vine in minte o doina de jale, ca cea postata mai sus, care era un mod bun de inchidere a monitorizarii maretelor santiere de autostrazi si cai ferate si deschiderea altuia de monitorizare a "geniilor mari si frunti tembele".

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17052...fie-testate.htm
b76bgaarh
tot nu ai habar de ce si cine a contestat acele licitatii ale CFRului.
IsNa
Pai ilumineaza-ne, ca ne intereseaza pe toti, dim moment ce frecventam topicul!

In alta ordine de idei:
http://www.zf.ro/business-construct/compan...-turda-12482562

Spor la treaba!
nasty
ar fi trebuit sa auzim si ca se semneaza, urgent si pentru tronsonul Pitesti-C de Arges, sa mai foloseasca din banii 2007-2014(2016), care vor ramane pierduti.
Ar fi trebuit facut deja din 2012-2013, proiect rapid, ca la Comarnic-Brasov si deschis santierul.
Cypher4laguna
Nu se poate construi pe bani europeni fara studiu de fezabilitate valabil, fara licitatii etc.

Ce zici tu mai sus e utopie.
nasty
acum, da, dar din 2012 pana acum, s-ar fi putut face si SF si licitatie, repet, vorbesc de un tronson, Pitesti-C de Arges.
Acest tronson insemnand, un minim, o urgenta in a mai recupera ceva din fondurile pierdute CE, 2007-2014.
b76bgaarh
decat din 2012? pinochio berceanu e absolvit, madam boagiu era ocupata?
testike
Decat nimic a facut Ponta, ar fi fost frumos sa faca si el ceva wink.gif
Normal ca si restul ar fi putut sa faca mai mult
nasty
nu trebuie politizata monitorizarea autostrazilor, eu ma intreb tehnic, ca timp pt SF si executie, daca era posibil, ca sa nu pierdem niste bani sa facem un tronson, ca toata, nu era posibil.
Mai ales ca autostrada e la prioritati CE si in niciun caz nu ne-ar fi dat bani pt Bucuresti-Alexandria.
Cui ii convine ca poate la o alta alternanta a puterilor, cei noi veniti vor sista toate contractele si trec la noi licitatii?
Exact asa s-a intamplat in Herastrau, cand se schimba primarul - daramau 3 restaurante ale adversarilor, ca erau pe spatiul verde, dar faceau alte 4, d-ale lor.
Si nu, nu mi se pare ca unii sunt mai buni ca altii - poate Manescu, a fost cea mai buna (90/60/90)
Squirrel
De la Ministrul Marilor Proiecte: Mari Promisiuni…
user posted image
VladSoare
Da, da, sigur. Și porcul zboară. radmasa.gif
IsNa
Despre Comarnic-Brasov:
http://www.gandul.info/financiar/autostraz...brasov-12440322

QUOTE(OlgaRosca/BERD)
Noi finanțăm astfel de proiecte numai atunci când acestea îndeplinesc toate criteriile de investiții ale Băncii și după ce trec printr-un amplu proces de due diligence. În acest sens, proiectul de autostradă Comarnic-Brașov se află la un stadiu incipient de evaluare de către Bancă


QUOTE(DanielKozak/BM)
IFC, divizia Grupului Băncii Mondiale, care finanțează în primul rând sectorul privat, urmărește evoluția legată de construcția autostrăzii Comarnic - Brașov și poate lua în considerare finanțarea proiectului la un moment dat în viitor. Implicarea IFC va fi luată în considerare sub rezerva realizării unui proces de due diligence (analiză financiară - n.n.), un acord între instituțiile financiare internaționale, finanțatori pe termen scurt și în contextul sustenabilității fiscale a proiectului. Vom informa publicul prin intermediul site-ului nostru în momentul în care a fost luată decizia


QUOTE(DusanOndrejicka/BEI)
BEI dă prioritate infrastructurii de transport incluse în rețeaua trans - europeană, și în special sistemului de transport durabil, precum transportul feroviar și transportul urban.  Prin urmare, un proiect cum ar fi autostrada Comarnic - Brasov s-ar califica, în principiu, pentru sprijinul BEI, dar orice angajament al BEI ar trebui să facă obiectul unei evaluări favorabile a avantajelor proiectului din punct de vedere economic, tehnic și financiar


Sova anunta cu surle si trambite prin Martie ca
QUOTE(Sova)
am reușit să obținem angajamentul ferm și sigur, în acest moment, din partea instituțiilor financiare internaționale - BEI, BERD, Banca Mondială


Oare cine minte cu nerusinare?
b76bgaarh
da
UXE
In 6 ani se realizeaza doar planul... Nimic nu stiti happy.gif
Iszy
Ca veni vorba de planuri, Orban se lauda la un moment dat ca si-a burdusit dulapurile cu planurile tuturor autostrazilor din tara...
Asta spun vis a vis de studii, obligatorii. O sursa imensa de facut praf banii si o sursa imensa de venituri pentru cei care stau bine cu imprimantele.
nasty
http://cursdeguvernare.ro/3-miliarde-de-eu...ta-inainte.html

"Structura drumurilor din România este greu de explicat în condițiile în care, anual, șoferii contibuie direct la bugetul de stat cu 2,3 miliarde de euro, bani care au ca destinație oficială construcția și întreținerea drumurilor, la care se adaugă încă circa 600 de milioane de euro – rezultați din noua supraacciză pe combustibili. Și, poate, alte sute de milioane, fonduri europene."

Unde sunt acesti bani ?
Ce s-a facut cu ei in 2013 de exemplu?
In articol scrie ca s-a sistat constructia Gilau-Nadaselu, din LIPSA de bani!
IsNa
Gilau-Nadaselu nici nu a inceput. Guvernul a semnat contractul de executie, obligat de lege, dupa ce UMB a castigat licitatia deschisa de gevrnul anterior (MRU sau Boc?).

Dai imediat dupa, au semnat o intelegere cu UMB pt. amanarea lucrarilor pe termen nedeterminat. Li s-a pus in vedere ca oricum nu vor primi plati in contul eventualelor lucrari, si n-au decat sa se judece. Sau sunt deacord sa nici nu inceapa, pana la noi ordine.

Era singura sansa de a opri legal proiectul. Adica UMB ramane cu contractul, dar nu se poate apuca de treaba pana la sfantu'-asteapta.
solidconvert
Banii se duc defapt in pensii si deficitul de la buget... este simplu! Cine si a imaginat ca daca plateste mai muti pe carburant o sa aiba parte si de drumuri/autostrazi/etc., s a inselat amarnic... wink.gif
george_scala_2004
QUOTE
Fantomele trecutului au redevenit de actualitate pe autostrada Nădlac-Arad, lotul I, respectiv între Nădlac și Pecica. Asocierea Astaldi-Max Boegl a câștigat licitația pentru a relua lucrările la acest lot, lucrări ce au fost începute de Romstrade, însă a apărut deja și prima problemă: pământul de umplutură. Cum zona de vest a județului este una prolifică în ceea ce privește agricultura, proprietarii de teren agricol din zonă nu pot sau nu vor să sară în ajutorul constructorilor.
Pe surse, am aflat despre faptul că cele două companii care realizează autostrada nu dispun de pământul necesar pentru umplutură. Mai concret vorbind, pentru terasamentul autostrăzii nu există materia primă necesară. Sursele noastre ne spun că reprezentanți ai constructorilor au încercat să negocieze cu agricultorii din zonă pentru a primi ajutor de la aceștia, însă au fost refuzați. „Au încercat să facă rost de pământul necesar de la cei care lucrează terenurile agricole. Le-au propus agricultorilor să mute stratul vegetal de pe traseul autostrăzii pe terenurile agricole, iar, în schimb, de pe terenurile agricole să scoată al doilea strat de pământ, cel aflat sub stratul vegetal, necesar pentru umplutura la autostradă. Însă agricultorii au refuzat”, ne spun sursele noastre.
Nici măcar ofertele de cumpărare uriașe făcute de firmele de pe autostradă nu i-au înduplecat pe agricultori. Se pare că au fost vehiculate sume de aproximativ 12.000 de euro pe hectar, bani ce urmau să fie plătiți proprietarilor de terenuri dispuși să vândă. Dar nici această variantă nu a fost acceptată de proprietarii din zonă.
Pentru a duce la bun sfârșit contractul și pentru a continua în grafic lucrările la autostradă, constructorii fac orice sacrificiu pentru achiziționarea pământului de umplutură. Firmele au căutat materialul respectiv la distanțe de zeci de kilometri de șantier, asta însemnând, implicit, costuri mai mari. Mai mult, se pare că reprezentanții constructorilor au apelat și la firme de intermedieri imobiliare, căutând soluții pentru a face rost de pământul de umplutură. Rămâne de văzut dacă vor avea și succes în demersurile lor.
Blestemul trecutului
Problema pământului de umplutură nu este una nouă pe primul lot al autostrăzii Nădlac-Arad. Firma Romstrade, cea care a câștigat prima licitație pentru această lucrare, a avut mult de furcă din cauza acestui tip de pământ. Într-un material exclusiv publicat de ziarul nostru, în data de 6 decembrie 2011, am prezentat o mare problemă a constructorului de la vremea respectivă. După două luni de muncă intensă pentru crearea terasamentului șoselei de mare viteză, muncitorii Romstrade au fost puși să dărâme tot ce au lucrat până atunci. Și asta pentru că tipul de pământ folosit nu se tasa sub nicio formă, indiferent de utilajele folosite sau de amestecurile cu un alt tip de pământ, argilă. Chiar și actualii constructori suferă de pe urma acelei probleme, fiind nevoiți să dărâme ceea ce Romstrade a ridicat.


http://www.tion.ro/autostrada-la-pamant/1404961
george_scala_2004
QUOTE
„Centura Timișoarei va fi prinsă la întocmirea bugetului pe 2014, ea este prinsă în proiectul de buget 2014-2020. Părerea mea e că se va și realiza. În cazul centurii de Nord-Est este demarată procedura de pregătire a documentației necesare. Sper să fie realizată și centura de Nord, până în 2020, pe același program. Până astăzi este aprobat la finanțare tronsonul de centură Sud – Ghiroda- Sânmihai – Utvin – se lucrează la documentație”, spune președintele Consiliului Județean Timiș Titu Bojin.
În ceea ce privește descărcarea de pe autostradă, cele două bretele de la Bethausen și Șanovița – aceste proiecte sunt în lucru la CNADNR.
„Urmează ca după sărbători să fim prezenți la Ministerul Transporturilor pentru a insista asupra acestor proiecte”, spune Bojin.


http://www.aradon.ro/centura-timisoarei-pe...14-2020/1409367
hepea
http://www.antena3.ro/romania/sova-autostr...019-252031.html

2019.... smile.gif Pe langa asta, ce treaba are Rm.Valcea cu autostrada asta? Doar n-o vrea s-o devieze pe acolo...
Cypher4laguna
Pai e inca necunoscut ce fac cu Rm Valcea. Cel putin o "penetrare" pana acolo fac, dar ar fi stupid sa o devieze pe acolo.

Dar vorbim totusi de Romania si aici totul e posibil...
diesel_power
Trece pe langa Rm. Valcea. Ar fi fost cel putin stupid sa faca o autostrada Pitesti - Sibiu in care sa nu includa si un acces din Rm. Valcea.
madhorsefuzzy
Sa o devieze ca am foarte multe dumuri pana in Rm. Valcea. biggrin.gif

Dar n-am sperante in urmatorii 10 ani. Macar e vehiculata varianta de a face ceva pe acolo. Pana acum nu se vorbea mai nimic si ca sa se faca ceva intai trebuie sa se vorbeasca mult. Asa-i la noi.
george_scala_2004
QUOTE
Sătui să aștepte sprijin de la autorități, peste o sută de oameni dintr-un sat din Sibiu au ieșit cu lopețile ca să-și repare drumul. Oamenii se plâng că și-au stricat mașinile în gropile din asfalt și că firmele de transport refuză să mai trimită autobuzele la ei în sat.


https://ro.stiri.yahoo.com/lecție-pent...-055352217.html
VladSoare
Asta nu-i lecție pentru autorități. Sau nu lecția potrivită, în orice caz. Autoritățile o să vadă că dacă nu fac nimic, oamenii se descurcă și singuri. Așa că o să le doară la bască și de-acum încolo.
Lecție pentru autorități ar fi fost să meargă cu furci și topoare la casa primarului, să-i tragă o mamă de bătaie soră cu moartea și pe urmă să-l pună în lanțuri, în mijlocul drumului, să dea la lopată.

Apropos de asta, vă mai amintiți faza cu trotuarul lui Becali? Era varză. El făcuse sesizări la primărie, dar Chiliman și ai lui aveau alte treburi, îi răspunseseră că nu se poate, că nu sînt bani, că se va face cîndva, știți voi, vrăjeală din aia în limba de lemn specifică aleșilor.
Așa că omul s-a apucat și a reparat trotuarul pe cont propriu.
Ei, cum a făcut asta, cum a venit Chiliman în persoană, cu jandarmii, cu toate televiziunile, că uite ce face tîlharul de Becali, face lucrări proprii pe domeniul public fără autorizație. rolleyes.gif
Highwayman
Incepe lucrul la pasajul de la Piata Sudului:
http://www.mediafax.ro/social/un-nou-pasaj...ropene-12612818
Squirrel
1.000 km de autostradă… huh.gif
Markos
Greșit. Licitații pentru o mie de km de autostradă! dry.gif
b76bgaarh
in traducere libera, prima runda de spaga pt alegerile ce urmeaza.
hepea
Mdea, Pitesti - Sibiu nu este. O fi in alta parte?...
IsNa
QUOTE(Markos @ 9 May 2014, 01:24)
Greșit. Licitații pentru o mie de km de autostradă!  dry.gif
*


Tot gresit! Licirtatii pt. Studii de Fezabiliate pentur o mie de km de autostrada!
Markos
Asa, corect sleep.gif
george_scala_2004
QUOTE
pentru Autostrada Transilvania este că am reușit să o urnim. (...) Noi preconizăm ca tronsonul Sebeș — Turda să se termine până la 31 decembrie 2015, dacă nu în martie 2016. Suplacu de Barcău — Borș se termină până în 2016, iar Suplacu de Barcău — Nădășel, până în 2017. Acestea sunt termenele realiste", a susținut, în conferință de presă, Dan Șova.

Ministrul a precizat că tronsonul Suplacu de Barcău — Borș are încă de la momentul conceperii bugetului pe 2014 alocare pe trei ani — 2014, 2015 și 2016—, Sebeș — Turda este pe fonduri europene, Gilău — Nădășel are, de asemenea, finanțare de la buget iar partea de la Suplacu de Barcău la Nădășel, 93 de km, va fi primul proiect de autostradă care va fi finanțat integral din acciza introdusă de la 1 aprilie.


http://www.agerpres.ro/economie/2014/05/11...lizati-13-31-15

QUOTE
'Pentru Nădășel-Mihăiești-Suplacul de Barcău, deci pentru cei 93 km, sursa de finanțare este acciza intrată în vigoare la 1 aprilie. Acești 93 km din autostrada Transilvania sunt primul proiect de autostradă care va fi finanțat integral din acciză.


http://www.agerpres.ro/economie/2014/05/10...lvania-16-54-09

QUOTE
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a semnat, sâmbătă, ordinul de începere a lucrărilor pentru autostrada Turda-Sebeș, lucrări care vor începe efectiv pe 20 mai.


http://www.agerpres.ro/economie/2014/05/10...-sebes-14-11-57

QUOTE
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a anunțat vineri, într-o conferință de presă, susținută în municipiul Mediaș (județul Sibiu), că speră ca până la finalul anului să fie gata o mare parte din cei 6,5 kilometri din autostrada București - Ploiești, care ar trebui să facă conexiunea între Capitală și centură, lucrare pentru care există și un proces în care constructorul cere Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România 90 de milioane de euro.


http://www.agerpres.ro/economie/2014/05/09...e-euro-18-03-27

QUOTE
"Noi ne-am terminat treaba. În acest moment, CNADR (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România n.r), Guvernul României, noi nu așteptăm decât instituțiile financiare internaționale (...) să stabilească dacă finanțează și cu cât, pentru a vedea exact care va fi ponderea instituțiilor financiare internaționale și ponderea băncilor private. Mai sunt unele discuții între instituțiile financiare internaționale și constructori, tot cu privire la finanțare, dar sunt chestiuni care nu implică vreo decizie a CNADR. CNADR și-a terminat treaba, deci deocamdată așteptăm ", a spus ministrul transporturilor.


http://www.agerpres.ro/economie/2014/05/09...brasov-16-58-18
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.