QUOTE
Ambasadorul german a declarat, într-o conferință de presă, că a discutat cu autoritățile sucevene despre importanța dezvoltării unei bune infrastructuri de transport pentru atragerea de investitori și a specializării forței de muncă.
Răspunzând unei întrebări, Hans Werner Lauk a spus că zona ar trebui să fie conectată prin autostradă atât pe culoarul IX, nord-sud, care leagă Marea Baltică de Marea Neagră, cât și la cea care face legătura între est și vest.
"Nu se pune problema de ori, ori. Trebuie avute în vedere ambele aspecte. Din perspectivă germană este de mare importanță conectarea la rețeaua de autostrăzi central-europeană", a spus Lauk.
El a subliniat că important pentru dezvoltarea economiei în zonă este o bună infrastructură.
"Pentru dezvoltarea economică a unei regiuni este importantă o bună infrastructură de transport. Pentru noi legătura cu vestul este foarte importantă. Pentru Germania e important ca firmele să aibă acces ușor din vest spre est", a adăugat ambasadorul german.
http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...rada-la-suceavaQUOTE
"O greșeală mai veche, o omisiune pe care cei de la CNADNR nu și-au asumat-o, când a fost realizat proiectul autostrăzii, și care poate duce la izolarea economică a celor două municipii, trebuie în final reparată. Nu este posibil să gândim că două municipii cum sunt Deva și Hunedoara să nu aibă legătură directă la autostradă. CJ Hunedoara a făcut demersuri încă din 2009 pentru racordarea municipiilor la autostradă, însă adresele noastre nu au fost luate în seamă. A fost o rea-voință, iar cei de la CNADNR trebuie să remedieze această situație" , a afirmat, miercuri, într-o conferință de presă, vicepreședintele CJ Hunedoara Tiberiu Balint.
Prezenți la conferința de presă, primarii municiipilor Deva și Hunedoara au susținut că au încercat și ei să obțină explicații de la CNADNR.
"Am mai trimis solicitări Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, prin care am cerut să fim luați în seamă, iar Deva să aibă o intrare pe autostradă, însă nu am primit răspuns. Nu este normal, și noi facem tot ce ne stă în putere să fim luați în seamă", a declarat primarul municipiului Deva, Petru Mărginean.
Potrivit autorităților locale, municipiul Hunedoara nici măcar nu este semnalizat pe panourile din Simeria Veche și Șoimuș, motiv pentru care multe persoane din alte județe care încearcă să ajungă în orașul de pe Cerna ratează ieșirea de pe Autostrada A1.
Conform primarului Hunedoarei, Viorel Arion, primăria a solicitat CNADNR închirierea a patru locuri pe tronsonul de autostradă dintre Deva și Orăștie, unde vor fi amplasate panouri informative care să le indice șoferilor direcția spre Hunedoara și spre Castelul Corvinilor.
În prezent, tronsonul de autostradă Deva - Orăștie, parte din Autostrada A1, care străbate județul Hunedoara are trei ieșiri: una în satul Șoimuș, alta în satul Simeria Veche și încă una în satul Aurel Vlaicu.
http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...e-la-autostradaQUOTE
„Inaugurarea unui tronson de autostrăzi echivalează cu o victorie pe un front de război“, a spus ieri Dan Șova, ministrul transporturilor, în cadrul summitului „Infrastructura națională și locală - soluții pentru prezent și viitor“, unde a prezentat planurile privind construcția de autostrăzi în următorii ani.
El a adăugat că după ce anul trecut Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a scos la licitație construcția a 247 de kilometri de autostrăzi, printre care tronsoanele Lugoj-Deva (trei loturi), Sebeș-Turda (patru loturi) sau Comarnic-Brașov, în 2014 instituția se pregătește să lanseze licitații pentru alți 375 de kilometri de autostrăzi, printre care Sibiu-Făgăraș, Nădlac-Arad (lot 2), Suplacu de Barcău-Borș sau Câmpia Turzii-Ogra-Târgu-Mureș. Tot anul acesta, Șova speră ca CNADNR să desemneze investitorii privați care vor construi în concesiune autostrăzile Craiova-Pitești (în iulie) și centura de sud a Capitalei (în mai).
CNADNR va lansa de asemenea licitațiile pentru studiile de fezabilitate a aproape 1.800 de kilometri de autostrăzi anul acesta. „De comun acord cu conducerea CNADNR, toate studiile de fezabilitate vor avea ca termen de realizare patru luni, în afară de Sibiu-Pitești, unde perioada de realizare este de 12 luni“, a spus Șova.
El a adăugat că până în 2020 România va avea 2.440 de kilometri de autostrăzi, aproape 90% din acestea rețea urmând să fie gata mai devreme, în 2018, odată cu aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire.
http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...an-pina-in-2020QUOTE
CNADNR, consorțiul Vinci-Strabag-Aktor și instituțiile financiare internaționale discută o serie de modificări contractuale pentru proiectul autostrăzii Comarnic - Brașov, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Șova, precizând că BEI și BERD vor asumarea mai multor riscuri de către constructor.
"Există o discuție actualmente între Compania Națională de Autostrăzi, instituțiile financiare internaționale și consorțiul câștigător Vinci - Strabag - Aktor cu privire la anumite modificări contractuale, în forma finală a contractului, pe care le cere Banca Europeană de Investiții și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru a se implica financiar în finanțarea acestui proiect. În mod evident, regimul propriu-zis al contractului Comarnic - Brașov se stabilește de către Eurostat. Banca Națională, împreună cu Institutul Național de Statistică, au trimis încă de acum o lună, aproape, o scrisoare către Eurostat pentru a solicita o opinie ex-ante în legătură cu regimul fiscal care se aplică contractului, cu eventualele observații, pentru a încerca să scoatem acest contract în afara deficitului bugetar", a declarat marți Șova, într-o conferință de presă.
Întrebat ce modificări au solicitat finanțatorii, el a afirmat că acestea țin de "repartizarea riscurilor".
"Instituțiile financiare internaționale vor mai multe riscuri contractuale asumate de către concernul Vinci. Este o chestiune foarte tehnică. Nu are legătură cu prețul, cu cine construiește sau cu traficul", a adăugat ministrul Transporturilor.
http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...comarnic-brasovQUOTE
Contractul cu italienii de la Impregilo - Salini pentru construcția lotului 3 al autostrăzii Orăștie - Sibiu, cu o lungime de 22 kilometri, nu a fost reziliat de Compania de Drumuri, constructorii asumându-și finalizarea lucrării până la 15 noiembrie fără costuri suplimentare.
"Săptămâna trecută, Salini - Impregilo avea o serie de cereri inacceptabile și de atitudini contractuale inacceptabile pentru care noi am spus că ori se revine în limitele contractului și se termină acest contract cu rezolvarea alunecărilor de teren fără costuri suplimentare, așa cum a spus și Comisia Europeană, așa cum au stabilit și experții agreați de comun acord de către părți, în caz contrar urmând să reziliem. Până ieri, ora 12:00, și-au dat acceptul pentru cererile formulate de către Compania Națională de Autostrăzi", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Șova, într-o conferință de presă.
Constructorul și-a asumat finalizarea a 16 kilometri neafectați de alunecările de teren la 15 iulie, urmând ca la jumătatea lunii noiembrie să fie încheiate lucrările pentru diferența de 6 kilometri cu probleme, fără costuri suplimentare pentru CNADNR, potrivit sursei citate.
http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...ta-in-noiembrieQUOTE
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a declarat marți, fiind întrebat dacă a găsit contractul încheiat cu compania americană Bechtel, că documentul este căutat de Parchet "de vreo șase luni".
"E o întrebare la care am mai răspuns, mai răspund de câte ori este nevoie, îl caută Parchetul de vreo șase luni", a spus Șova, într-o conferință de presă.
Șova declara în noiembrie, în calitate de ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură, că nu a căutat niciodată contractul cu Bechtel, ci l-a cerut Ministerului Transporturilor, și că nu are informații dacă documentul a fost găsit, dar constructorul american a promis să trimită o copie legalizată.
"Eu nu l-am căutat niciodată, pentru că acest contract este la Ministerul Transporturilor. Eu am cerut să mi se dea contractul, și Ministerul Transporturilor nu l-a găsit. Ca atare s-au declanșat procedurile, inclusiv de natură penală", a spus Șova la acea vreme, în cadrul emisiunii "După 20 de ani".
http://www.tirmagazin.ro/index.php/13-esen...el-de-sase-luni