Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
CGDBZ
Cam mult 30 de lei pe zi pentru tranzitarea orasului Cernavoda .
george_scala_2004
pai la traficul infernal care va fi cum crezi ca vor arata strazile ? asa ca vor trebui reparate. de unde bani ? normal de la cei care trec OBLIGAT pe acolo !
cred ca dobrogea este singura regiune de pe glob unde platesti sa intri si sa iesi cu autovehiculele ! pesus pe la galati, braila platesti. pe la giurgeni platesti. pe la fetesti platesti. pe jos pe la calarasi platesti.
Squirrel
Pentru cei cu numere de BG, dacă vii pe la Vama Veche, Negru-Vodă, Severniac… încă nu… wink.gif
papa_mulo
QUOTE(CGDBZ @ 13 Jan 2011, 09:59)
Cam mult 30 de lei pe zi pentru tranzitarea orasului Cernavoda .
*



Pai de ce crezi tu ca lucrarile de reconsolidare ale unui pod deja existent vor dura 1 AN? Da-l in MM de pod, nici daca ar face unul nou nu ar dura atat...
klaus
QUOTE(george_scala_2004 @ 13 Jan 2011, 09:11)
pai la traficul infernal care va fi cum crezi ca vor arata strazile ? asa ca vor trebui reparate. de unde bani ? normal de la cei care trec OBLIGAT pe acolo !
*

Cei care trec obligat prin cernavoda trec pentru ca drumul national, PENTRU CARE AU PLATIT (rovinieta) nu e functional. Deci "paguba" trebuie suportata de cei carora li s-a platit dar nu asigura serviciul.
Deci repararea drumurilor din Cernavoda trebuie realizata de CNADR.
Eu cred ca taxa asta nu e decat o fortarea a mainii guvernului sa deconteze niste reparatii de drumuri prin Cernavoda, si nu se va aplica mult timp.
george_scala_2004
QUOTE(papa_mulo @ 13 Jan 2011, 11:12)
Pai de ce crezi tu ca lucrarile de reconsolidare ale unui pod deja existent vor dura 1 AN? Da-l in MM de pod, nici daca ar face unul nou nu ar dura atat...
*



de fapt nenea ala de la arcada zicea ca lucrarea, ca sa iasa asa cum trebuie are nevoie de 2 ani ! dar la presiuni vor tremina intr-un an...

QUOTE(klaus @ 13 Jan 2011, 11:14)
Cei care trec obligat prin cernavoda trec pentru ca drumul national, PENTRU CARE AU PLATIT (rovinieta) nu e functional. Deci "paguba" trebuie suportata de cei carora li s-a platit dar nu asigura serviciul.
Deci repararea drumurilor din Cernavoda trebuie realizata de CNADR.
Eu cred ca taxa asta nu e decat o fortarea a mainii guvernului sa deconteze niste reparatii de drumuri prin Cernavoda, si nu se va aplica mult timp.
*



daca prefectul de constanta NU va constata ilegalitatea hotaririi toti cei ce vor tranzita cernavoda anul urmator (probabil si anii urmatori, daca masura se va prelungi) vor plati.

cnadnr plateste numai ce e in afara localitatilor - exceptie satele. ce e in interiorul oraselor este sarcina administratiei locale.
nasty
daca vrei sa eviti taxa, iata varianta Vadu Oii:

"Vadu Oii-Giurgeni, acest pod intră în reparații cât de curând, deoarece expertiza menționată îl privește și pe acesta. Deoarece lucrările nu presupun înlocuirea structurilor transversale de rezistență ale podului, reparația capitală se va putea desfășura alternativ pe câte o bandă de circulație pe sens, ceea ce înseamnă că sutele de tiruri care circulă zilnic spre Portul Constanța vor avea la dispoziție câte o bandă."

"Tevatura închiderii podului pentru șoferi nu ar exista dacă CNADNR ar deschide în iunie 2011 circulația pe tronsoanele Cernavodă-Medgidia și Medgidia-Constanța ale autostrăzii Soarelui, după cum s-a angajat împreună cu constructorii acestora, respectiv Colas și Max Bogl, spune un constructor familiarizat cu detaliile proiectului. „Va fi o circulație foarte grea pentru că drumul prin Cernavodă va fi folosit atât de localnici, cât și de turiști. În această situație se vede ce bună ar fi fost terminarea autostrăzii în iunie 2011, termen care figurează în contractele semnate cu contructorii. Atunci când traficul zilnic depășește 30.000 de vehicule trebuie dirijat pe o autostradă", spune el. „Măcar dacă ar fi deschis primul tronson, căci există un nod de acces în zona Medgidia, iar de aici șoferii ar fi putut ajunge pe vechiul traseu spre mare", spune constructorul."

http://www.romanialibera.ro/actualitate/ec...oda-212976.html

13 Jan 2011, 12:27:
mai era o varianta pt Mangalia, prin Cobadin, dar nu s-a mai auzit nimic - era o promisiune a min. Turismului de asfaltare, semnalizare cu indicatoare, de anul trecut.
papa_mulo
QUOTE(george_scala_2004 @ 13 Jan 2011, 12:57)
de fapt nenea ala de la arcada zicea ca lucrarea, ca sa iasa asa cum trebuie are nevoie de 2 ani ! dar la presiuni vor tremina intr-un an...


Vai, ma ud tot cand vad cat de harnici si priceputi sunt ei si fac lucrarile bine, pe bani putini si la jumatate de termen...hai ba ce naiba, e un pod...altii construiesc lucruri care nici nu-ti trec prin cap si la noi apar specialistii la tv si ne explica ca nu stiu care pod e greu de construit/reparat ca exista kk in sol sau mai stiu eu ce baliverne...
george_scala_2004
apropo de poduri:

China a construit cel mai lung pod din lume in valoare de 8,5 miliarde de dolari
China vrea sa doboare recordul mondial prin construirea celui mai mare pod peste apa din lume. Lung de peste 42 de kilometri, podul Qingdao ar putea traversa Canalul Manecii si este cu aproape 5 km mai lung decat podul Lake Pontchartrain Causeway din Louisiana, actualul detinator al recordului mondial. Podul chinez va face legatura intre orasul Qingdao si suburbia Huangdao peste apele golfului Jiaozhou, anunta The Telegraph.

Stadiul avansat al lucrarilor dezvaluie progresul facut de China in domeniul ingineriei nemaiavand nevoie de expertiza vesticilor in dezvoltarea unor astfel de proiecte sofisticate. Podul cu sase benzi este sustinut de 5200 de stalpi si a fost proiectat de catre Shandong Gausu Group.

Constructia lui a inceput simultan la ambele capete, zilele trecute avand loc imbinarea la mijlocul podului de catre cele doua echipe care numara 10.000 de muncitori. Podul va fi dat in folosinta in cursul acestui an si se preconizeaza ca va fi tranzitat zilnic de peste 30.000 masini.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/...est-bridge.html

42,5 km, 8,5 miliarde dolari ~ 200.000.000 dolari pe km proiectare si executie.
namidee
@George: mai filtreaza si tu un pic informatia cand scrii. Daca aia de la Telegraph au scris o prostie cat ei de mare (Canalul Manecii nu e in China), nu-i nevoie s-o repeti si tu aici pe forum.
papa_mulo
Exact de ziceam...iti sta mintea in loc cand vezi ce sunt in stare sa faca altii!
george_scala_2004
QUOTE(namidee @ 13 Jan 2011, 13:40)
@George: mai filtreaza si tu un pic informatia cand scrii. Daca aia de la Telegraph au scris o prostie cat ei de mare (Canalul Manecii nu e in China), nu-i nevoie s-o repeti si tu aici pe forum.
*



era vorba DOAR de comparatie...textul suna asa: "...would easily cross the English Channel..."

asa ca...a bon entendeur salut ! wink.gif
namidee
Oops, my bad.
papa_mulo
Si nu e un simplu pod, e "in regim de autostrada"(vorba lui boc) cu trei benzi pe fiecare sens... construit in 4 ani.
LuluMOB
Si mai are si nod pe el

user posted image

user posted image

http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...93#post69393893

user posted image

user posted image

user posted image
george_scala_2004
si inca ceva despre podul chinezesc:

No longer dependent on western expertise for such sophisticated projects, the six-lane road bridge is supported by more than 5,200 columns and was designed by the Shandong Gausu Group.

China is already home to seven of the world's 10 longest bridges, including the world's lengthiest, the 102 mile Danyang-Kunshan rail bridge, which runs over land and water near Shanghai.

And with Beijing pumping billions into boosting China's infrastructure, the Qingdao Haiwan Bridge will not be the world's longest sea bridge for very long.

si mai in constructie unul: http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/...sea-bridge.html

pe linga fondurile uriase pe care le investeste in infrastructura - vezi caile ferate, soselele, autostrazile, barajele, centralele termice construite sau in constructie china a ajuns si la capacitatea tehnica de a proiecta asemenea lucrari de anvergura ! iar in romania in toti acesti ani institutele de cercetari si proiectari au fost puse pe butuci, pentru terenurile aferente, in principal, cercetatori valorosi fiind pusi pe drumuri, arhivele cu proiecte s-au imprastiat, distrus... ajungind in situatia actuala de a solicita proiecte de la proiectanti straini !
mihai_dorin
Pe strazile din Cernavoda au inceput deja sa apara gropi din cauza iernii, iar anul trecut ca sa le asfalteze le-au trebuit mult timp. Din fericire o parte din drumul de tranzit din Cernavoda se face pe 2 benzi pe sens din zona sens giratoriu pana la Campus. Exista si o ruta ocolitoare pentru evitarea aglomeratiei, o sa postez o poza pentru lamuriri.


Cu albastru drumul alternativ

Cu verde cel recomandat de autoritati.


In dreptul bisericii se afla o trecere de pietoni prost semnalizata, loc unde au murit cativa oameni.

[attachmentid=1627687741]
LuluMOB
Si fiindca suntem la autostrazi: in 1988 China nu avea nici un kilometru, acum are 74.000.
Modus
Eu v-am spus ca marea china nu e deloc un reper; sa vedem cat vor dura toate aceste marete edificii.
papa_mulo
Poate ca nu mai e un reper ci o referinta...tu ai niste idei fixe si proaste pe care le repeti la nesfarsit.
J o h n n y
Iote unde se face autostrada suspendata a lu' Oprescu.... in China....
LuluMOB
China e o mare putere de mii de ani, poate pe aici s-a auzit mai putin dar asta e alta mancare de peste.
Zidul vad ca a tinut.
george_scala_2004
sa nu uitam recentele demonstratii cu avionul invizibil chinezesc...programate fix cind se afla in vizita secretarul amercian al...apararii !

http://pilotmagazin.ro/2011/01/primul-zbor...e-lupta-chinez/

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/...superpower.html
george_scala_2004
apropo de china si de autostrazile ei:

Condamnat la inchisoare pe viata pentru neplata taxelor de circulatie pe autostrada

QUOTE
Un chinez a fost condamnat saptamana trecuta la inchisoare pe viata pentru ca nu a platit taxa de autostrada in perioada mai 2008 - ianuarie 2009, privand bugetul de stat de 3,68 milioane de yuani (560.000 de dolari). In plus, el a mai fost obligat si la o amenda penala de 2 milioane de yuani (302.000 dolari).


http://www.ziare.com/international/china/c...ostrada-1069171

stirea in original: http://asiancorrespondent.com/46250/china-...-evading-tolls/
minny
560.000 e o suma importanta, deci e caz de evaziune fiscala nu e ca si cum ai uitat sa iti platesti rovinieta. Probabil respectivul avea o firma de transport.
papa_mulo
Da, avea firma de transport si mantzocariile au fost ceva mai mari decat simpla neplata:
"Condamnatul a inceput in urma cu doi ani o afacere de transport pietris si, pentru a se sustrage taxelor de autostrada, foarte mari si in China, a folosit la camioanele sale placute de inmatriculare false cu insemnele armatei, iar pentru soferi uniforme militare, relateaza Asian Correspondent.
In acest mod, el a reusit sa faca circa 2.300 de transporturi pe autostrada, fara a plati vreo taxa, inseland astfel statul chinez cu peste jumatate de milion de dolari."
Garett
O analiza interesanta:
http://www.zf.ro/analiza/de-ce-nu-are-roma...untilor-7897748
george_scala_2004
Ministerul Transporturilor a alocat 80 de milioane lei pentru modernizarea a doua drumuri importante in activitatea Dacia-Renault

QUOTE
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu a anuntat ca in acest an vor fi alocate de la buget fonduri de aproape 80 de milioane lei pentru modernizarea a doua drumuri importante in activitatea Dacia - Renault in Romania. Primul proiect e in valoare de 50 milioane lei si consta in largirea unor drumuri nationale din zona uzinei de la Mioveni, iar in al doilea proiect se vor investi 30 milioane lei pentru largirea unor drumuri de acces catre centrul tehnic al Renault de la Titu.


http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-8218...nault.htm?cfat=

19 Jan 2011, 14:12:
De ce nu se face autostrada Brașov-București

QUOTE
S-au tocat 9 miliarde de euro. În anii 2007, 2008, 2009 și 2010, CNADNR a avut în total la dispoziție bugete de circa 9 miliarde de euro, suficient pentru a finaliza mult peste 1.000 de kilometri de autostrăzi, având în vedere standardele de cost chiar și pentru cele mai scumpe autostrăzi, cele situate în zona de munte, care se ridică la 6,1 milioane de euro pe kilometru. Cu toate acestea, în cei patru ani, România nu a reușit să construiască decât circa 90 de kilometri de autostrăzi, potrivit datelor publicate de Ziarul Financiar.


QUOTE
Care e explicația? Deși pare greu de înțeles, topul primelor 30 de contracte din punct de vedere al valorii arată că prioritățile CNADNR-ului în cei patru ani au fost reprezentate de drumurile naționale și în special de unele care au un trafic auto foarte mic. Practic, ministerul a încercat să împingă bani către proiecte pentru care rigorile implicate de cofinanțarea din fonduri europene nu erau atât de mari. „O explicație este că o parte dintre aceste contracte ar putea fi promisiuni din campaniile electorale, care trebuia onorate la un moment dat. Este surprinzător și în același timp regretabil că s-a întâmplat acest lucru”, spune Laurențiu Plosceanu.


http://www.brasovultau.ro/De-ce-nu-se-face...esti-41808.html
AdrianMC
Despre Bengești-Sebeș (67C) aruncati un ochi si aici:

http://www.radioomega.ro/2524-dn-67c-benge...-romstrade.html

http://infrastructura.info/?articol=Bercea...rticol1194.html
IsNa
Problema mare cu DN67C nici macar nu este daca suma alocata e prea mare sau nu, ci daca era nevoie de acest drum?

DN67C traverseaza Carpatii paralel cu valea Oltului si cu valea Jiului, intre cele doua, legand direct doar orasele mici.

Dpv. logistic drumul e total inutil. Cu atat mai mult cu cat traseul e oricum unul dificil, cu diferente de nivel foarte mari, cu pante accentuate si la o altitudine care va face imposibila pastrarea drumuli deschis in tot anul.

In concluzie, in mod clar e doar un drum turistic. Ceea ce nu e neaparat rau, dar cand te gandesti ca tronsonul de autostrada Arad-Lugoj costa cam tot atat (costul total, nu doar partea suportata de statul nostru)...
Squirrel
Autostrada București - Constanța va fi continuată până la Vama Veche
QUOTE
     Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România va face în acest an licitații pentru studii de pre-fezabilitate și fezabilitate în vederea demarării, încă din acest an, a licitației pentru construcția unui tronson de autostradă de 33 kilometri care să lege Constanța de Vama Veche, a declarat joi, Liviu Costache, directorul general CNADNR.
     "Acest tronson de autostradă, care va face legătura între Constanța și Vama Veche, și stațiunile din Bulgaria Varna și Burgas, va primi finanțare europeană după ce am reușit ca în noiembrie 2010 să fie inclusă în Coridorul IV. Practic, din acest an vom putea face licitația, astfel încât să puteam începe, anul viitor cel mai probabil, lucrările", a precizat Liviu Costache.
     Oficialul a fost joi la Constanța pentru a discuta cu autoritățile locale despre exproprierile și descărcările arheologice necesare pentru finalizarea tronsonului de autostradă Cernavodă - Constanța și varianta de ocolire a Constanței.
     Costache a dat asigurări că în vara acestui an segmentul Cernavodă - Constanța al A2, cu varianta ocolitoare a municipiului Constanța, va fi deschis circulației, urmând ca lucrările să fie finalizate complet până la sfârșitul anului 2012.

SURSA: Agerpres


Ce ar putea salva Autostrada Transilvania? CNADNR negociază cu Bechtel reluarea lucrărilor și plata datoriilor
QUOTE
     Experții desemnați de americani discută deja calendarul de plată a datoriilor de peste 100 de milioane € pe care le are partea română, dar și posibilitatea reluării lucrărilor de construcție din luna martie.
     Un credit-furnizor, un parteneriat public privat, un alt tip de finanțare cu garanții guvernamentale? Ce-ar putea salva Autostrada Transilvania, o investiție care arată anul acesta ca un drum înfundat? Colacul de salvare, oricare ar fi acesta, i-ar putea ajuta și pe cei 825 de angajați pe care Bechtel vrea să-i disponibilizeze. Sindicatul care îi reprezintă a cerut săptămâna aceasta o păsuire de 10 zile pentru concedierile colective, în așteptarea unui semn de finanțare de la autorități.

     Datoriile Companiei de Autostrăzi: 229 de firme au de incasat 400 mil. €

     În 2010, Compania de Autostrăzi a acumulat datorii de 400 milioane de lei(aproape 100 milioane €) pentru lucrări făcute pe două tronsoane. Între acestea, și cei 12 kilometri de autostradă inaugurați la sfârșitul anului de premierul Emil Boc și ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
     Compania Spedition UMB care se ocupa de constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti are de recuperat cea mai mare suma: 451 de milioane de lei (107  milioane €). Spedition UMB este detinuta de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului". Pe locul doi in topul firmelor care au de primit cei mai multi bani se afla compania Bechtel care se ocupa de constructia autostrazii  Transilvania cu suma de 407 milioane de lei (96 milioane €), pe locul trei aflandu-se Romstrade cu 289 milioane de lei (68 milioane €).
     "Compania Națională de drumuri are să le dea aproximativ 100 de milioane €, suntem în discuții cu ei și căutăm posibilitatea unui credit financiar din partea lui Bechtel", a declarat Liviu Costache, directorul Companiei de Autostrăzi.
     Potrivit contractului, americanii percep o dobândă de aproximativ 5% pentru lucrări mai vechi de 30 de zile. Pentru datoriile actuale se plătesc anual penalizări de câteva milioane €. Reprezentanții CNADNR au început deja discuțiile cu experții Bechtel, dar, deocamdată, nu au primit o propunere concretă din partea constructorului. Oricum, din bugetul pe anul în curs ar putea fi plătite doar datoriile.
     "Ar trebui ca la sfârșitul lunii martie să terminăm discuțiile, să putem continua lucrările", a spus directorul CNADNR.
     Până acum, au fost finalizați mai puțin de 60 de kilometri din Autostrada A3, dar guvernul a promis în repetate rânduri că se vor căuta alternative pentru a finanța proiectul și anul acesta. Oficialii Bechtel nu au putut fi contactați pentru a comenta informațiile.

     Bechtel țintește o nouă afacere în România: Reactoarele 3 și 4 de la Cernavodă

     EnergoNuclear SA, compania de proiect care va dezvolta reactoarele nucleare 3 și 4 de la Cernavodă, a primit scrisorile de intenție, în cadrul contractului de Inginerie, Procurare și Construcție (IPC), de la companii precum Bechtel International, SNC Lavalin Nuclear, dar și de la firme din Rusia.
     "În cadrul procesului de realizare a proiectului CNE Cernavodă Unitățile 3 și 4, SC EnergoNuclear SA, dezvoltatorul proiectului, a primit la data de 17 ianuarie 2011 scrisorile de intenție însoțite de documentele necesare calificării din partea următoarelor companii: Bechtel International INC., consorțiul format din SNC Lavalin Nuclear INC., Ansaldo Nucleare SPA și Elcomex IEA SA având ca lider SNC Lavalin, și consorțiul condus de compania Atomtechnoprom, care include alte patru firme din Federația Rusă", potrivit unui comunicat emis miercuri de Ministerul Economiei și Comerțului.
george_scala_2004
CNADNR a luat cea mai mare subvenție de la stat în 2010: 1,6 miliarde de euro

QUOTE
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a primit anul trecut cele mai mari subvenții de la stat, aproape 1,6 mld. euro, fiind astfel instituția care a primit cei mai mulți bani în condițiile în care fondurile proprii au reprezentat doar 13% (222 mil. euro) din totalul surselor pe care le-a avut la dispoziție.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a rectificat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2010, majorând cu 9% cheltuielile CNADNR față de rectificarea anterioară, de la 1,79 miliarde de lei (426 mil. euro) la 1,95 mld. lei (464 milioane de euro).

Hotărârea de guvern privind aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli ale MTI nu este însă clară în privința modului de realizare a veniturilor, iar până ieri niciunul dintre oficialii CNADNR și nici cei ai MTI nu au răspuns solicitării ZF de a aduce clarificări în privința repartizării veniturilor și a cheltuielilor.

Un lucru este însă foarte evident din proiectul de rectificare a bugetului instituției, anume că veniturile proprii ale CNADNR, care includ taxele de drum și rovinietele, sunt în sumă de doar 934,4 mil. lei (circa 222 mil. euro). Acest lucru înseamnă că majoritatea banilor, circa 6,7 mld. lei, până la 7,67 mld. lei (1,8 miliarde de euro) contabilizați la "Venituri și surse", vin de la bugetul de stat, în condițiile în care trebuie spus că Ministerul Transporturilor a absorbit între 2007 și 2010 doar circa 1,8% din fondurile europene destinate României în sumă de 2 mld. euro.

Acest lucru înseamnă că cele 379 milioane de lei (90 milioane de euro) pe care CNADNR le-a bugetat anul trecut ca fiind fonduri externe nerambursabile au venit tot de la bugetul de stat.

Legea permite ca 30% din fondurile nerambursabile într-un proiect să reprezintă plăți anticipate de la bugetul de stat.


http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/cn...de-euro-7913076
nasty
la noi ca la nimeni: decat sa faci autostrazi mai bine asfaltezi si ai profit mai mare:

http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/in...lor-214256.html

"Cum crești profitul de la 10% la 40%

Să asfaltezi drumuri în România este mai profitabil decât oriunde în Europa. La această concluzie se poate ajunge comparând profiturile raportate la cifrele de afaceri ale firmelor românești din domeniu cu cele ale companiilor din străinătate
Potrivit ultimelor date ale Finanțelor, unii au ajuns în 2009 la profituri nete de 100 milioane euro, ceea ce îi propulsează, din acest punct de vedere, în topul primilor 50 de constructori europeni.
Teoretic, la participarea la o licitație, constructorul trebuie să declare în ofertă cota sa de profit aplicată. „De cele mai multe ori acesta este de 5-7%", spune patronul unei firme de consultanță în domeniu. „În cazul cheltuielilor directe marja este de 10%, iar la cele indirecte ajunge la 15%", spune Spiru Mantu, patron al firmei Arcada Company din Galați, unul dintre cei mai importanți constructori de drumuri din țară. În practică, profiturile acestei firme au fost, în 2009, de 40% din cifra de afaceri. Societatea gălățeană a înregistrat în acel an un profit brut de 66 milioane lei, la venituri de 161 milioane lei.

O situație identică se întâlnește și la Spedition UMB Bacău, companie aparținând lui Dorinel Umbrărescu, care la venituri de 1,7 miliarde lei, în 2009, a înregistrat o marjă a profitului brut de 25%, adică peste 400 milioane lei. Euroconstruct Trading '98, controlată de un alt rege al asfaltului, Dan Beșciu, a avut, de asemenea, o marjă a profitului brut de aproape 20%, cu profituri de 57,5 milioane lei la venituri de 272 milioane lei"
namidee
Un articolas din Gandul zice ca la anul ar fi gata 117km de autostrada. Greu de crezut c-o sa se intample asa ceva taman in an pre-electoral, dar sa nu cobim.

QUOTE
La un cost mediu de 7 milioane de euro pe kilometru de autostradă, bugetul ar ajunge pentru proiecte în lungime totală de 200 de kilometri.
În 2011 vor fi finalizați 117 noi kilometri de autostradă. Este vorba despre tronsoanele Cernavodă-Medgidia (19,25 km), Medgidia-Constanța (31,5 km), Arad-Timișoara (32,25 km) și centurile la nivel de autostradă Constanța (22 km) și Arad (12,25 km), conform datelor furnizate gândul de către CNADNR. Anca Boagiu, ministrul Trans porturilor, ne-a declarat la finele anului trecut că Autostrada Soarelui, București-Constanța, va fi gata cu siguranță până la finele acestui an.



"Până la sfârșitul anului 2011 vom putea merge cu toții de la București la Constanța pe autostradă. Nu vom mai accepta nicio întârziere și am somat firmele să își facă treaba. Anul viitor, în decembrie, voi putea merge și eu acasă pe autostradă". În acel moment, ministrul nu a putut preciza câți kilometri de autostradă vor fi gata anul acesta pentru că încă nu se știe ce fonduri va aloca Guvernul investițiilor în infrastructură rutieră.
Drumurile naționale, reabilitate mai ales cu bani de împrumut

Printre proiectele care ar trebui să fie finalizate tot anul acesta se numără și variante ocolitoare, printre care cele din zona de nord a Capitalei, între DN 7 și DN 2 (bretele de legătură, pasaj superior peste calea ferată la Otopeni și pasajul Mogoșoaia), cea din Suceava și cea din Cluj, secțiunea de Nord-Est.


De asemenea, în plan este și reabilitarea a 238,6 kilometri de drumuri naționale, acțiune care ar putea costa circa 178 milioane de euro, conform standardelor de cost impuse de Ministerul Transporturilor anul trecut, de 746.700 de euro pe kilometru de drum național de categoria III. Din total, doar 43,4 kilometri de DN vor fi reabilitați cu bani de la bugetul de stat, finanțarea în cazul celorlalte proiecte fiind asigurată cu ajutorul instituțiilor financiare internaționale.

CNADNR și-a bugetat pentru anul acesta venituri totale de 1,92 de miliarde de euro, ceea ce înseamnă că bugetul de investiții, de 1,42 miliarde de euro, reprezintă circa 74% din total.
Dacă diferențele dintre ceea ce scrie în buget și ceea ce se face efectiv vor rămâne la fel de mari ca anul trecut, investițiile vor totaliza cu 8% mai puțin, respectiv 1,3 miliarde de euro. Anul trecut, CNADNR își propusese, la începutul anului, investiții totale de 1,31 miliarde de euro, conform raportărilor de final de an suma fiind cu 8% mai mică.
În ceea ce privește angajații Companiei, aceștia vor avea anul acesta un salariu mediu lunar de 2.046 de lei. La finele acestui an, CNADNR va avea un număr total de salariați de 6.566, ceea ce înseamnă că anul acesta vor fi angajate 150 de persoane.


Sursa: http://www.gandul.info/news/analiza-gandul...tru-ele-7919549
nasty
http://www.jurnalul.ro/stiri/observator/re...tie-566074.html

DEVA- ORASTIE
cum se duc banii fara sa se faca 1km de autostrada ( unde esti tu Tepes...?):

"De patru ani se tot naște, în chinuri și pe banii noștri, autostrada Deva – Orăștie. Deși încă nu se lucrează pe acest tronson, CNADNR semnează facturi generoase pe lucrări invizi­bile. Compania plătește de mai bine de un an o casă internațională de avo­catură cu 1,2 milioane de euro! Bănii sunt mulți, dar și serviciile casei de avocatură trebuie să fie pe măsură. În joc sunt alte 4 milioane de euro, bani pe care unul dintre consultanții de pe Deva – Orăștie îi reclamă de la Companie.

Totul a început în 2006, când firma olandeză DHV Consul­tants/ADO a semnat un contract cu Compania pentru revizuirea proiectului tehnic ai celor 32 de kilometri de autostradă. CNADNR a semnat atunci contractul în valoare de 5 mi­lioane de euro. În acest moment însă, în cadrul procesului aflat în desfă­șurare, Compania cere firmei DHV o sumă generoasă, între 14 și 16 mi­lioane. CNADNR susține că acestea sunt costurile suplimentare survenite în urma întârzierilor lucrărilor. Factura cu multe zerouri a făcut ca DHV să dea CNADNR în judecată și să ceară la rându-i suma de 4 mi­li­oane de euro, cu titlul de despăgubiri.
Inițial, cei 32 de kilometri trebuiau finalizați în 2010, atât cât permiteau fondurile ISPA. Așa cum ne stă în fire, am reușit să prelungim termenul de finalizare, prin metoda clasic românească de „plecăciuni adânci” la Uniunea Europeană. Banii ne așteaptă, oficialii ISPA au înțeles. Din păcate, românii plătesc, din banii lor, greșelile autorităților. Încă din 2000 CNADNR visa ca, prin fonduri Phare, să demareze lucrări pentru centurile ocolitoare ale mai multor orașe importante din țară, printre care: Pitești, Sibiu, Deva Orăștie, Sebeș. În zece ani, Compania a reușit cu chiu cu vai să termine două: Piteștiul și Sibiul. Celelalte două orașe, Deva și Orăștie, sufocate de traficul unui dintre cele mai circulate drumuri din România, DN 7 au avut și ele câte un proiect care a fost predat Companiei în 2001."
Highwayman
Autostrada Bucuresti - Ploiesti nu va mai pleca din Colentina:
http://stirileprotv.ro/stiri/social/autost...vezi-de-ce.html
nasty
de ce nu avem autostrazi:

http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/do...amt-199547.html

"O privire aruncată în curtea Agenției Naționale pentru Infrastructura Rutieră din Bulgaria (RIA) dar și asupra obiceiurilor de la București ne arată motivele. La București, omologii constructorului neamț de la Sofia sunt agronomi, chimiști, juriști fără nici o pregătire în domeniu, dar care au ceva în comun: dirijează miliardele de euro exact cum le-o cer șefii lor din fruntea Ministerului Transporturilor" ..."Fără excepție, cei cinci directori generali ai RIA Bulgaria de după 2008 au fost de profesie ingineri de șosele."


"Bulgarii vor să facă 288 de kilometri de autostradă până în 2013":

http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...013-143407.html

ii cred ca vor face

In schimb la noi chiar era un forum de monitorizare pe bucatele, orase , tronsoane, proiecte, care a murit din lipsa de evenimente, taieri de panglici:
http://forum.infrastructura.info/index.php
freecristian
Germania are 12000 km de autostrazi. mad.gif
tatabobu
Ca sa te oftici si mai rau, afla cati km are China.
tribunul
si cati kilometri de cale ferata de mare viteza...
Modus
China are si o suprafata mult mai mare decat Germania
Sunt curios cat vor dura in timp foile astea de panglica chinezesti numite autostrazi si cai ferate
nasty

monitorizam in continuare prostia, incompetenta si coruptia:

http://www.jurnalul.ro/special/anchete/500...ada-567527.html


". În șapte ani de contracte semnate cu sârg, din 400 de kilometri au fost inaugurați în jur de 50. Angajată până peste cap în șan­tierele autostrăzii Brașov – Borș, com­pania a continuat să ignore banii eu­ro­peni și să apeleze cu încredere la banii din buget. Astfel că, în 2008, CNADNR, total mulțumită de primul con­tract care se desfășura cu repezi­ciu­ne pe banii noștri, se angaja să mai facă o autostradă din aceeași puș­cu­li­ță. Cum prima experiență s-a dove­dit extraordinară, în 2008, CNADNR se angaja să facă București – Ploiești tot de la buget.
...Parte a Autostrăzii Transilvania, sectorul de la Borș și Suplacu de Bar­cău are o poveste aparte. Deși are nu­mai 64 de kilometri și șase ani de la semnarea contractului, porțiunea nu este nici pe departe gata. Potrivit datelor companiei, lucrările se găsesc într-un stadiu fizic de 37%, iar ter­men­ul de finalizare este 2012. Suma prevăzută pentru sectorul din vestul țării a fost de 245 de milioane de euro! Pentru cei peste 60 de kilometri de la Borș, numai studiul de fezabilitate a fost schimbat de două ori. Problema este că schimbarea costă de ustură - un viaduct scump, mutări de sonde pe­­troliere, în final în jur de 250 de mi­­lioane de euro peste banii prev­ă­zuți inițial. În 2009, Jurnalul Național a relatat pe larg modul în care CNADNR, cu o simplă modificare din pix, a mărit semnificativ plățile pentru tronsonul de la Borș. Practic, pri­mul studiu de fezabilitate ocolea son­dele de petrol de la Suplacu de Barcău și, implicit, milioanele de euro. Întoarcerea din condei a traseului autostrăzii a făcut ca alte sume ge­­neroase să zboa­re către au­tos­tră­zile ine­xistente ale României.
Mai de­par­te, tronsonul Moara Vlăsiei – Plo­iești, executat tot pe bani de la buget, a fost evaluat la 238 de milioane de euro. Contractul a fost semnat în 2007 și are termen de finalizare ultima lună a acestui an. În acest mo­ment, lucrările au fost executate într-un procent de 53%. Registrele finan­ci­are al CNADNR ascund însă aur curat. Practic, actele adiționale sunt cele care au crescut cu mult mai mult cos­turile estimate inițial. Pentru nu­mai o parte din tronsonul spre Bra­șov, modificările de soluții au costat aproape 76 de milioane de euro!


Concesiunea, o afacere cu multe zerouri
Dacă sectorul dintre București și Ploiești al autostrăzii spre Brașov se construiește cu bani de la buget, pentru celelalte porțiuni, Ministerul Transporturilor s-a gândit să încerce o concesiune. În 2010, contractul pentru tronsonul Comarnic – Brașov se termina însă chiar înainte de a începe. Vorbim despre primul contract de concesiune din istoria nescrisă a au­tos­tr­ă­zi­lor românești. Doi ani s-a străduit statul român, prin CNADNR, să pună pe roate această înțelegere. Contractul trebuia alocat în acest an, după lupte grele, firmelor preferate de Ministerul Transporturilor, Vinci și Aktor. În­țe­le­gerea a căzut însă la scurt timp. Surse din companie vorbesc despre co­mi­sioane de 1,7% din valoarea proiectului – aproximativ 2 miliarde de euro, în­casate de oamenii de la butoane din CNADNR. Final de afacere – doi ani de consultanță, comisioane și înțelegeri – zero kilometri de autostradă. Licitația s-a târguit încă din 2008, de pe vremea fostului director al companiei, Dorin Debucean. Favoriții, cei de la Vinci și Aktor, promiteau să ne dea la cheie în patru ani de la începerea lucrărilor, cu finanțare obținută de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), cei 58 de kilometri spre munte. În schimb, statul român concesiona pe 25 de ani o au­tos­tradă pentru un trafic evaluat la 60.000 de mașini pe zi. Un profit de 180 de milioane pe an pentru asociere, astfel că, din punct de vedere economic, afacerea era tentantă pentru constructor. La scurt timp însă, CNADNR și-a adus aminte că finanțarea promisă de Aktor – Vinci de la BERD contravine contractului de concesiune semnat cu consorțiul și, mai mult, de­za­vantajează statul român. "
marinul
poza e facuta undeva pe langa Suplac. Voi ce ziceti nu e prea aproape casa aia de autostrada?
VladG
Sigur o sa-si faca el o mica rampa si o spartura in gardul autostrazii, acces direct biggrin.gif
testike
Pe mine ma mira la "autostrada" asta de langa Cluj, cum de nu i-au facut nici o iesire in 45 de km?
Ce faci daca intri din greseala, faci 90 km dus-intors? Ca are si o intrare care te invarte de 4-5 ori, de nu mai stii incotro o ia.
Eu cred ca ar fi fost utila o iesire pe la Baisoara, si pentru turisti, si mai ales pentru satele din zona.
CGDBZ
Din cate stiu eu pe autostrada sa fac iesiri la maxim 50km , deci se incadreaza.
RZV
QUOTE(testike @ 9 Feb 2011, 13:06)
Pe mine ma mira la "autostrada" asta de langa Cluj, cum de nu i-au facut nici o iesire in 45 de km?
Ce faci daca intri din greseala, faci 90 km dus-intors? Ca are si o intrare care te invarte de 4-5 ori, de nu mai stii incotro o ia.
Eu cred ca ar fi fost utila o iesire pe la Baisoara, si pentru turisti, si mai ales pentru satele din zona.
*


Daca gresesti ai posibilitatea sa te intorci in timp util.
Exista 2 "U" turn-uri.
Prinul: Intrare Turda, directia Cluj, pe sub viaductul de peste raul Aries (KM13). Te intorci astfel spre Turda.
Al Doilea: Intrare Cluj (Gilau), directia Turda,pe sub podul de la km45. Te intorci astfel spre Cluj (Gilau).

Respecte.
veveritz
Nu trebuie sa mergi 90 km . De ex. daca esti la Gilau si intrii din greseala pe autostrada, spre Turda, te poti intoarce peste aprox. 10 km. Nu e o iesire de pe autostrada, este o bucla pe sub autostrada, doar ca sa te intorci.
nasty


http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...rnic-brasov.htm

"Premierul a cerut ministrilor ca pana la data de 1 martie sa finalizeze lista proiectelor pe care le vor derula in regim de parteneriat public privat, aratand ca prioritar este domeniul transporturilor. El a mentionat ca obiectivul este reluarea constructiei autostrazii Comarnic-Brasov si tronsonul de autostrada Sibiu-Pitesti."

prioritatea din 1990 si pana azi ( adica finalizare in max 20 de ani ) trebuia sa fie- centurile oraselor, apoi tronsoanele de mai sus:
Comarnic-Brasov si tronsonul Sibiu-Pitesti, dupa asta coridorul Constanta-Nadlac apoi Bechtel si cam pe acum trebuiau sa se apuce de Iasi-Tg Mures si Ploiesti-Focsani-Albita.

Dar s-au apucat de ce era mai usor si lasa neterminate tronsoane de autostrazi pe zeci de ani.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.