Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Romania - santierul autostrazilor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121
vijelie
Nu a spus ca face autostrazi, ci artere "la profil de autostrada", adica sunt la fel de late ca o autostrada. In rest, drumul respectiv e orice dar autostrada nu. Sigur ca ar fi fost de preferat sa faca, in loc de intersectii giratorii, intersectii denivelate (cu pasaje si bretele de acces), dar asta inseamna bani in plus.
ssilviu
Sunt destul de sigur că l-am auzit spunând "în regim de autostradă". Acum eu nu știu ce intelegi tu prin asta, dar ideea e că intenția a fost clară: de a minți poporul că de fapt acei km in regim sunt de fapt autostradă.
vijelie
Absolut, indiferent de formulare, cam asta era (si este) sensul.
adip
QUOTE(ssilviu @ 15 Nov 2010, 22:48)
Ce-ți mai bați capul
Uneori nu ma pot abtine smile.gif
QUOTE(ssilviu @ 15 Nov 2010, 22:48)
Mai mergea o intrebare pentru Boc mai ales: unde in alte locuri pe glob găsește el autostrăzi cu sensuri giratorii.
Sper ca nu o sa puna taxa de trecere pe asa ceva.
Garett
QUOTE(vijelie @ 15 Nov 2010, 14:55)
Nu a spus ca face autostrazi, ci artere "la profil de autostrada", adica sunt la fel de late ca o autostrada. In rest, drumul respectiv e orice dar autostrada nu. Sigur ca ar fi fost de preferat sa faca, in loc de intersectii giratorii, intersectii denivelate (cu pasaje si bretele de acces), dar asta inseamna bani in plus.
*


Ori e autostrada, ori e "la profil de autostrada"! Ca asa, repet, avem si noi la iesirea din Galati vreo 300m pe pod, lat cat o autostrada si cu gard pe mijloc! Face parte din aia 116km de autostrada si "regim de autostrada"?
Cel mai tare ma enerveaza ca suntem luati de prosti, cei 42 de km initiali plus astia 10 noi s-au transformat peste noapte in 116km "in regim de autostrada"!
minny
QUOTE(ssilviu @ 15 Nov 2010, 13:48)
... Și mai am una: Câți dintre kilometrii de autostradă vehiculați, la venirea guvernului Boc, nu aveau nici măcar un gram de lucrare incepută la ei.
*



Asta e jocul in politica. Si pinguinul dupa ce pleaca urmatorul premier o sa profite de o parte din proiectele incepute de el. Problema e ritmul in general. Daca se apucau pe bune de treaba de cand au venit la putere ar fi avut timp sa inaugureze si el destule pana in 2012 si sa profite dar pana acum toti sunt un cor de vuvuzele. Si puterea si opozitia.
george_scala_2004
Anca Boagiu: Anul viitor, Romania ar trebui sa aiba taxe pe autostrazi. In decembrie vom afla tarifele.

QUOTE
"Toata lumea trebuie sa constientizeze ca, pentru a avea drumuri si autostrazi, inseamna sa le si intretii. Pentru a putea merge mai departe cu proiectele, avem o conditie pe care trebuie sa o indeplinim. Aprobarea lor de Comisia Europeana este conditionata de a face dovada ca in bugetul CNADR exista resursa financiara pentru intretinere. Si ea nu se poate obtine decat prin taxare, ceea ce se intampla pana la urma in toata lumea, nu se intampla numai in Romania, nu descoperim noi taxarea astazi", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu, la Discutia de Luni, o emisiune HotNews.ro - RFI, realizata de Dan Tapalaga. Boagiu mai spune ca Romania are in executie 243 de km de autostrada si ca, la sfarsitul lunii, va licita alti 288, care ar urma sa fie gata in urmatorii doi ani si jumatate.


http://www.hotnews.ro/stiri-8039089-audio-...rii-doi-ani.htm

of, of, mai, mai,...si taxe peste taxe, dar fara autostrazi in schimb cu regi ai asfaltului care se fac ca repara, ca deszapezesc...
CGDBZ
Taxa in benzina , rovigneta , taxa pe pod , oare ce or face cu banii astia cu nu se vede nimic si ei mai vor sa mai bage o taxa .
PaulT
Si vom fi probabil prima tara cu vigneta+taxa de autostrada... Pe mine unul nu ma mira absolut deloc. Toate discursurile astea sforaitoare nu denota nimic altceva decat nesimtire combinata cu incompetenta crasa. Nici asta nu ma mira... Dar faptul ca cele de mai sus(nesimtire/incompetenta extrema) deja au ajuns sa reprezinte normalitatea in politica romaneasca in general si in guvernul RO in special, recunosc ca a inceput sa ma sperie un pic...
kaspersky
QUOTE
Întrebarea nr. 22 anonim
Cei 10km de autostrada Turda - Câmpia Turzii au fost finalizati de Bechtel pe 5 noiembrie. De ce au fost inaugurati numai pe 13 noiembrie?

Anca Boagiu
Atunci au fost disponibili toti oficialii prezenti la inaugurarea celor 52 de km din proiectul Campia Turzii - Gilau.

HotNews

mare noroc ca n-aveau o agenda prea incarcata altfel ne prindeau sarbatorile de iarna si fara aia 10 km.
george_scala_2004
replica asta ar merge foarte bine aici
xcss
Se pare ca, in viitorul previzibil cel putin, bye-bye A3...

http://www.realitatea.net/statul-nu-are-ba...tel_772399.html
minny
Ar fi bine daca ar face macar 10-15 km pe an cu Bechtelul, tot e ceva. La modul cum au lucrat acum pe banii lor practic e o afacere pentru ca penalizarile sunt egale cu EURIBOR, practic statul s-a imprumutat mai ieftin ca de la banci.

QUOTE(CGDBZ @ 15 Nov 2010, 21:48)
Taxa in benzina , rovigneta , taxa pe pod , oare ce or face cu banii astia cu nu se vede nimic si ei mai vor sa mai bage o taxa .
*



Cu acciza pe benzina e simplu: se platesc pensii si salarii pentru ca merge la bugetul de stat. Restul merg la drumuri dar sa nu uitam ca pe podul ala nu trec asa multi deci taxarea aia e irelevanta si nici macar singulara (mai e si la granita cu bulgarii). In tot cazul e evident ca la pretul actual al rovinietei nu se pot intretine si autostrazile. Eu m-as bucura sa coste ca in alte tari dar sa am pe ce circula.
PaulT
Atunci sa scoata vigneta si sa taxeze autostrazile.... Dar..care autostrazi? In alte tari platesti doar pentru autostrazi, daca vrei sa rulezi pe ele. Daca nu, oricum ai la dispozitie o retea beton de drumuri nationale pentru care nu platesti. Sau, daca exista vigneta, este inclusa rularea pe autostrada. Nu exista sisteme duale vigneta drumuri natonale+ taxa autostrada.
Garett
Oare cat va fi taxa pentru cei 10km de autostrada? biggrin.gif
http://www.hotnews.ro/stiri-8039089-audio-...rii-doi-ani.htm
VladG
Mie nu mi-e clara o chestie, centurile astea noi, "la profil de autostrada", care n-au nici in clin nici in maneca cu o autostrada (vezi intersectii, etc), vor fi incluse in traseul viitoarelor autostrazi?
Ca daca asa e planul, e de rahat. Mai mergi cativa km pe autostrada, iar mai iesi pe o centura si tot asa. Sper sa nu fie asta realitatea.
Stie cineva exact?
darem
http://maps.google.ro/maps?hl=ro&biw=1259&...ved=0CBkQnwIwAA
...pe aici pare sa fie chiar autostrada! si sper sa fie asa prin partea asta a tarii.
VladG
La Constanta nu e problema, pare ca va fi chiar autostrada si centura.
Eu ma refeream la centuri gen Lugoj, etc...
IsNa
QUOTE(VladG @ 16 Nov 2010, 15:23)
Mie nu mi-e clara o chestie, centurile astea noi, "la profil de autostrada", care n-au nici in clin nici in maneca cu o autostrada (vezi intersectii, etc), vor fi incluse in traseul viitoarelor autostrazi?
*



La Timisoara si la Lugoj, nu.
La TM stiu cu certitudine ca traseul autostrazii e mult mai departe de oras decat centura existenta.
La Lugoj, am vazut propunerea de traseu pt. autostrada, si e deasemenea diferita de centura.

N-au nicio legatura, tratarea lor impreuna e o minciuna politica nerusinata.
VladG
Corect.
Vestea buna e ca atunci cand va fi gata autostrada (cand?) macar va fi autostrada din cap in cap, nu cu gatuieli aberante. Merci.
Micutzu_BH
Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, "belișcopterul" lu' Ăla Micu (Boc Poc Troc) a blocat DN 17 (E 58) în pasul Tihuța. Șoferii au fost de-a dreptul fericiți că s-a mai "inaugurat" un petic de drum care oricum era funcțional de aproape un an de zile.
MU(ltă)IE B(aft)Ă! gun3.gif
eugeniuz2004
De-ar rezista pe toata lungimea (Suceava - Cluj) macar cat a durat reabilitatea (de prin 2001 incoace.........)
george_scala_2004
QUOTE
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) este una dintre societatile de stat cu cele mai mari datorii catre mediul privat. "La 31 octombrie 2010, CNADNR inregistra obligatii de plata in valoare totala de 1.773.775,32 mii lei (n.red. 422 milioane euro) catre 311 societati comerciale", potrivit unei informatii transmisa de CNADNR la solicitarea HotNews.ro. Cresterea incasarilor prin introducerea rovinietei electronice, diminuarea cheltuielilor de intretinere (telefoane, deplasari, energie electrica, apa etc.) si sistarea procedurilor de achizitie publica, sunt cateva dintre solutiile necesare prezentate de CNADNR la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor.

* Datoriile foarte mari catre firmele private se reflecta in numarul scazut de kilometri de autostrada. De exemplu, din autostrada Transilvania abia au fost inaugurati 10 kilometri, pe tronsonul Turda-Campia Turzii. Constructorul american Bechtel are de recuperat 90 de milioane de euro de la CNADNR.

Potrivit evidentelor contabile la 31.08.2010, CNANDR a inregistrat o pierdere in valoare de 47,5 milioane de lei. "In conformitate cu Memorandumul incheiat de Romania cu FMI, au fost aprobate tinte trimestriale aferente pierderilor la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru agentii economici monitorizati. Astfel, atat la noua luni, cat si la finele anului 2010, nivelul tintelor stabilite aferente pierderii prin bugetul de venituri si cheltuieli al CNANDR este zero", sustine CNADNR.


http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-...tie-publica.htm
Squirrel
Eu zic să le dea cotă-parte și din încasările cu obligatoriile anvelope de iarnă, că-s tare necăjiți și anvelopele alea strică atât de tare drumul!
Constructorii ăștia chiar lucrează ca tanti Zoe de la colț și execută lucrări „pe caiet”?
Și dacă au scos la licitație lucrări fără a avea fondurile necesare nu era cumva „buba” conform legii achizițiilor publice?
Ăștia ne buzunăresc pe față, ne zâmbesc frumos și ne somează să deschidem portofelele… mad.gif
vijelie
QUOTE(Squirrel @ 17 Nov 2010, 09:40)
Constructorii ăștia chiar lucrează ca tanti Zoe de la colț și execută lucrări „pe caiet”?
*


DA
lag_ph
QUOTE(Micutzu_BH @ 16 Nov 2010, 17:46)
Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, "belișcopterul" lu' Ăla Micu (Boc Poc Troc) a blocat DN 17 (E 58) în pasul Tihuța.


dar pasul Prislop cand oare il vor face circulabil si pentru masini (nu tancuri si turme de oi, care se descurca cum necum)?

cine vrea sa mearge pe acolo - Vatra Dornei - Borsa, mai bine sa stea linistit.
C@talin
bey ce ma speriasem azi ,vad pe google maps dictai autostrada A3 desenata frumos dintrun capat in altu.am crezut ca au trminat-o radmasa.gif da porma ma intristt google serch sad.gif
ssilviu
user posted image
De ce nu e dreapta autostrada asta și de ce e suspendată?
Garett
Ca sa justifice pretul! biggrin.gif
xcss
Probabil exista raspunsuri pur tehnice legate de elevatie, grad de inclinare si alti termeni pe care mirenii nu ii prea cunosc. Eu as ridica o alta intrebare (de fraier, desigur): de ce nu e gata?
gruita2005
Eu cred ca in poza este cel mai lung viaduct, cel de la suplacu de barcau, acolo va fi un lac de acumulare si de aceea este suspendata, nu stiu de ce nu este dreapta dar banuiesc ca nu au vrut sa sape tot dealul ala din stanga si au facut un fel se serpentina. Poate ne ajuta cei care sunt in tema cu tronsonul ala.
Garett
QUOTE(gruita2005 @ 18 Nov 2010, 10:04)
Eu cred ca in poza este cel mai lung viaduct, cel de la suplacu de barcau, acolo va fi un lac de acumulare si de aceea este suspendata, nu stiu de ce nu este dreapta dar banuiesc ca nu au vrut sa sape tot dealul ala din stanga si au facut un fel se serpentina. Poate ne ajuta cei care sunt in tema cu tronsonul ala.
*


Ala e, si din cate se pare a fost construit "de fantezie":
http://www.napocanews.ro/2009/07/viaductul...oare-umana.html
Pur si simplu o gaselnita pentru a umfla pretul!
IsNa
QUOTE(gruita2005 @ 18 Nov 2010, 12:04)
Eu cred ca in poza este cel mai lung viaduct, cel de la suplacu de barcau, acolo va fi un lac de acumulare si de aceea este suspendata, nu stiu de ce nu este dreapta dar banuiesc ca nu au vrut sa sape tot dealul ala din stanga si au facut un fel se serpentina. Poate ne ajuta cei care sunt in tema cu tronsonul ala.
*



Asa e. Daca ar fi trasat-o dreapta peste lac, la baza dealului era o curba brusca la stanga. Exista un standard minim de raza de curbura, si din acest motiv, traseul a trebuit curbat pe deasupra lacului.

Faina poza de altfel... Cred ca daca va fi vreodata construita AT pe toata lungimea, va fi o autostrada foarte frumoasa dpv al peisajului si interesant de condus.
Chiar daca nu sunt imprejur munti spectaculosi la si in Italia de nord, sa zicem, traseul traverseaza multe denivelari, nu merge prin vai cum e in Alpi. Ceea ce inseamna peisaj variat si multe curbe si pante. up.gif
Squirrel
Adăugăm nițică iarnă, zăpadă și polei…Poftă bună!
Garett
Eu cred ca se putea construi si altfel. Cel putin vazut din satelit alternative erau.
ssilviu
Cel mai probabil trebuia să treacă pe terenul cuiva ...
VladG
Nu poti trasa din satelit. Ai pus alte puncte de racordare, care in teren pot insemna o inaltime mult mai mare a pilonilor, deci un cost mai mare decat "ocolirea".
minny

QUOTE(ssilviu @ 18 Nov 2010, 11:51)
Cel mai probabil trebuia să treacă pe terenul cuiva ...
*



Posibil. Dar pot fi si motive tehnice, cine stie. Eu zic doar ca ar fi pacat sa nu se continue macar lucrarile la tronsonul asta in lucru. Daca tot e in lucru si in stadiu de 30 la suta ar putea macar 10-15 km pe an sa faca. Stiu ca e aiurea sa ai autostrada in camp ce nu duce nicaieri dar oricum e mai usor dupa aceea sa unesti niste segmente decat sa faci de la zero ceva.
Garett
QUOTE(VladG @ 18 Nov 2010, 12:56)
Nu poti trasa din satelit. Ai pus alte puncte de racordare, care in teren pot insemna o inaltime mult mai mare a pilonilor, deci un cost mai mare decat "ocolirea".
*


Cauta imaginea in Google Earth si ai sa vezi ca-s cam la aceasi inaltime.
Practic, viaductul e facut la acelasi nivel cu colina din partea de sus a imaginii, nu cred ca nu mergea adusa autostrada la nivelul vaii si apoi sa urce lin la nivelul colinei aleia.
minny
Faza e ca pe acolo is si ceva campuri petroliere, mine. Apoi mai e si calitatea solului, anumite infrastructuri care se pot muta mai greu sau deloc. Sunt mai multi factori care pot influenta traseul.
kog
QUOTE(Garett @ 18 Nov 2010, 12:48)
Eu cred ca se putea construi si altfel. Cel putin vazut din satelit alternative erau.
*


o fi ca-n bancu' ala in care Stalin pune o rigla pe harta si trge o linie pe unde urma sa se instaleze cale ferata. Cand a tras linia un deget era prea in fata si a facut o bucla cu creionul, si asa calea ferata facea un ocol de vreo 30 de km biggrin.gif
LiFortosul
QUOTE(minny @ 18 Nov 2010, 13:21)
Faza e ca pe acolo is si ceva campuri petroliere, mine. Apoi mai e si calitatea solului, anumite infrastructuri care se pot muta mai greu sau deloc. Sunt mai multi factori care pot influenta traseul.
*



Asa e, altfel se risca sa faca munca de pomana, cum a fost cu podul ala pe care l-au inceput nu mai stiu unde si apoi au vazut ca solul nu-l sustine.

QUOTE(kog @ 18 Nov 2010, 13:39)
o fi ca-n bancu' ala in care Stalin pune o rigla pe harta si trge o linie pe unde urma sa se instaleze cale ferata. Cand a tras linia un deget era prea in fata si a facut o bucla cu creionul, si asa calea ferata facea un ocol de vreo 30 de km biggrin.gif
*



smile.gif) bancul, nu-l stiam
IsNa
Mai sa fie! Nici nu mi-am imaginat ca e asa usor sa trasezi traseul unei autostrazi: deschizi Google Earth si tragi linie! Fantastic!

Mari fraieri proiectantii din toata lumea ca platesc armate de topografi, geologi, ingineri structuristi, consultanti juridici si cati altii... Tot ce au nevoie de fapt sunt Garett si Gogu Earth.
Garett
Pana una alta eu nu m-am legat de tine deci as prefera sa-ti temperezi exprimarile!
In al doilea rand, ca si contribuabil am dreptul sa ma intreb de ce s-a preferat cea mai scumpa varianta in detrimentul celei mai ieftine!
Din cate am gasit, viaductul respectiv nici nu a fost prins in proiectul initial, vezi link-ul de mai sus.
papa_mulo
QUOTE(LiFortosul @ 18 Nov 2010, 15:10)
smile.gif) bancul, nu-l stiam
*



Un mare OFF ca sa mai destindem atmosfera incinsa de aici:
E vorba de granita cu Finlanda redesenata dupa al doilea razboi si nu e banc, se mentioneaza in anumite surse ca ar fi fost adevarat(desi nu exista confirmari clare). Conform povestii cand s-a trasat granita cu Finlanda, Stalin ar fi pus degentul intentionat pe un orasel industrializat de pe harta astfel incat sa oblige linia ce se trasa sa ocoleasca orasul si acesta sa intre in teritoriul sovietic.
Numele finlandez al orasului era Enso, rusii l-au rebotezat Svetogorsk. Finlandezii l-au poreclit si ei "Degetul lui Stalin" smile.gif
VladG
Garett, tocmai asta iti spune si IsNa (mai plastic), ca varianta "ta" cel mai probabil doar PARE mai ieftina/simpla... Relax... smile.gif
Garett
"Traseul initial al autostrazii, in baza caruia s-a semnat contractul cu BECHTEL, nu prevedea un viaduct la Suplacu de Barcau, ci o ocolire a zonelor cu probleme, costul lucrarilor in zona fiind estimat la 20 milioane de euro.

Ulterior, mosit probabil pe holurile Companiei Nationale de Autostrazi, la o tigara cu reprezentantii BECHTEL, aflati intamplator in zona, a aparut o modificare miraculoasa in proiectul tehnic: Viaductul de la Suplacu de Barcau, costurile estimate ale realizarii acestuia fiind de 120 milioane de euro.!!!"
http://www.napocanews.ro/2009/07/viaductul...oare-umana.html
Eu inteleg asa: era varianta, mai ieftina, a ocolirii, ok, poate nu pe unde am tras eu curba respectiva, dar exista alternativa la "doar" 20 de milioane de euro in schimb s-a ales varianta, mai spectaculoasa ce-i drept, viaductului de 120 de milioane!
Stiu si eu cate ceva despre proiectare "cost-oriented" doar ca de obicei se face in directia reducerii costurilor nu in cea a ridicarii lor!
In fine, macar vom avea cel mai mare viaduct din estul Europei, tot e ceva! biggrin.gif
vijelie
Contractul asta e orice, dar nu "cost-oriented"...
Mai nou, face bani din asta si OMV, care a preluat Petrom.
Maskatu
Are cineva idee ce mai construiesc berbecii astia langa podul ciurel? Cum vi dinspre ford si intri pe splai, imediat pe dreapta (vis a vis de strand), au nivelat zona si sunt utilaje acolo....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.