Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Poveste "ohne" Valvetronic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
b76bgaarh
QUOTE(bucatzel @ 27 Jan 2015, 13:41)
Pe mine ma deranjeaza ca nu consuma dacia... Cum am tot oscilat ce ulei sa-i pun, am acum 3 bidoane cu cate ~0.8 in fiecare, cu care nu prea am ce face.
*



le vreau eu. am de "vopsit" un gard de la tara. plata la intoarcerea doctorului.
marksman
1/3 din gard cu Elf, alt 1/3 din gard cu Mobil si restul cu Castrol. Dupa un an sa ne spui unde a trebuit revopsire, ca sa stim care ulei e mai bun. biggrin.gif
bucatzel
ti le-as pasa linistit, da' nu-s prin Timi sa ajung la ele in urmatoarea perioada, din pacate. Daca nu uit cand ajung pe-acasa, iti dau un semn, sa vad daca-ti mai trebuie.

QUOTE(Wolfman @ 27 Jan 2015, 14:08)
La urmatorul schimb foloseste-le pt. spalat motorul, eventual cu un flush inainte.
*



Ce spalat de motor, ca schimb uleiul ca o facut anul... Maximul ce-am apucat sa fac in vreun an cu ea o fost vreo 2500 km.
Wolfman
Nici unui motor nu-i strica un flush, din cand in cand, mai ales daca uleiul se innegreste semnificativ inainte de schimb.

La Opel i-am bagat un flacon de Metabond Engine Clean dupa care am spalat motorul cu 2.5 litri de ulei ramas prin bidoane, dupa doua luni si cel putin 2000 de km uleiul inca nu s-a innegrit, e doar brun inchis (bina, la asta am si EGR-ul anulat din soft si blocat pe inchis). La Hiluxul de serviciu (2.5 Diesel), dupa 50 de km de la schimb uleiul e la fel de negru ca inainte de schimb, insa asta e in garantie si-i fac reviziile la reprezentanta, are abia 25.000 km.
b76bgaarh
ambele dizel?
Wolfman
Da, doar ca Opelul are doar jumatate de motor (Z13DTH), softat la 120 CP.
red_apple
dr_mKe la Logan am inteles c-ai folosit Mobil 1 NL 0w-40 (de pe la cati km ai bagat acest ulei) si Motul 300v km de la cat la cat si cu ce vascozitate 5w-40 ? Multumesc.
dr_mKe
Pina la 150.000 km am mers cu M1 NL 0W40 apoi m-am 'nervat si am trecut la Motul 300V.
red_apple
Motul 300v 5w-40 ?
dr_mKe
Exact.
4x4
Si ai remarcat ceva diferit? As vrea sa trec si eu la Motul dar nu stiu cum are sa reactioneze vanos-ul.
dr_mKe
Daca al tau nu crapa, pun si eu tongue.gif Nu am pus pentru ca nu stiam daca este compatibil cu toata electrica de la VALVETRONIC, Vanos -ul cred ca are treaba cu vascozitatea uleiului, mai mult.

Am fost azi la o mica inspectie, am pleznit putin un morman de pietre, groapa, crater, la viteza neglijabila, cu urmatorul rezultat [attachmentid=1627979137]

Poza spre deliciul lui mezym [attachmentid=1627979139]
corbex
Putin, foarte putin! Nu ne dezamagi!
MuciX
Cat ai dat pe fluans?
C a t a l i n
Eu am peste 100.000 Km de cand folosesc exclusiv Motul 0w30, schimbat la fiecare 10.000 Km. N-am motive sa incerc altceva.
dr_mKe
Motul are vre-o 4 oloiuri pt. Pemfe, dintre care cel putin unul este dedicat LL04. Ma refer strict la gama 300V nu la restul sortimentelor.

Mobil1 0W40 imi convine de minune, deocamdata.
mariusd4
In poza de mai sus, te-ai ratacit ?!
hitman1234
Fluenciul din backround wub.gif
cdadan
Consumul de ulei tine de honuirea cilindrilor, care va sa zica e chestie constructiva. Acu' nestiutorii pot sa se mire cat vor, ca se mira degeaba. La bemve benzinarele halesc ulei, dizelele ioc. Asta de fata avea ocazia sa fie singurul n43b20 care nu consuma ulei. Mie in 3 ani mi-a cerut portie extra o singura data.
Tedeiurile pede sunt ultra cunoscute pentru consumul de ulei. Si uite chestie dubioasa, consumul a scazut dupa prima suta de mii. La peste 300 completez chiar putin.
Wolfman
QUOTE(cdadan @ 27 Jan 2015, 20:29)
... consumul a scazut dupa prima suta de mii. La peste 300 completez chiar putin.
*



Este vorba despre acelasi tip de ulei? Sau inainte de 100.000 foloseai un ulei susceptibil de contrafacere (Castrol, Mobil Super tra-la-la) iar dupa 100k ai trecut la altceva? Intreb pt. ca pur si simplu unele isi pierd aditivii mult mai rapid decat altele, ramanand baza minerala care se arde si nici nu mai asigura ungerea in parametrii ceruti de constructor.
paul_p
QUOTE(cdadan @ 27 Jan 2015, 19:29)
Consumul de ulei tine de honuirea cilindrilor, care va sa zica e chestie constructiva. Acu' nestiutorii pot sa se mire cat vor, ca se mira degeaba.
*


Consumul de ulei tine in primul rand de uzura segmentilor, pistoanelor si a cilindrilor.

Honuirea ajuta intr-adevar ungerea, insa consumul marit care apare cand nu se mai cunosc urmele de honuire apare in primul rand datorita uzurii care a dus la cresterea jocurilor intre cilindri, segmenti si pistoane.
marian-j
Aș mai adăuga și uzarea/întărirea simeringurilor supapelor.

Coane Dane, pisicu' meu papă ulei.Nu mult, dar papă.De chierdut, nu chierde pe nicări.
paul_p
Bineinteles ca si uzura simeringurilor de la supape creste consumul. Si e si mai convenabil, ca sunt mai usor de schimbat smile.gif

Din ce am observat, daca un motor incepe sa consume brusc ulei dupa cateva mii de kilometri parcursi cu uleiul respectiv, de vina poate fi uzura motorului si nu calitatea proasta a uleiului. Evident, plecam de la premisa ca se foloseste un ulei bun.
Poti sa pui ce ulei vrei tu, pana nu repari motorul nu scapi de consum.
Markos
Deci doctorul trebuie să repare motorul sad.gif
paul_p
Nu stiu cum e la el, insa la mine asa a fost la doua motoare. Pe unul l-am reparat si mi-a disparut imediat consumul, iar la celalalt am preferat sa vand masina dupa ce a inceput sa consume ulei.
Bine, consumul nu a crescut brusc. Dar la un moment dat am observat ca in primii 2000-3000 km nu consuma aproape deloc ulei, dupa care incepea sa consume aproape 0,5 la 1000 Km.
Am incercat tot felul de tipuri de ulei, dar tot la fel consuma.
C a t a l i n
Ce simeringuri de supape? Nu pusese o poza in care era ulei pe exteriorul blocului motor?

Premium!
Wolfman
QUOTE(paul_p @ 27 Jan 2015, 21:38)
...t am observat ca in  primii 2000-3000 km nu consuma aproape deloc ulei, dupa care incepea sa consume aproape 0,5 la 1000 Km.
Am incercat tot felul de tipuri de ulei, dar tot la fel consuma.
*



Ai tras fix concluzia gresita, din pacate. Daca ar fi fost uzat motorul ar fi consumat uleiul inca de la schimb, nu dupa 2000 de km. Uleiul s-a uzat rapid (cel mai adesea din cauza ca e contrafacut) si a a inceput sa fie consumat. Un ulei bun (RLI, Redline) are baza esterica nu minerala si ramane pana la sfarsit in parametri. De curiozitate, ce tipuri de ulei ai incercat? Cumva Castrol, Aral ? smile.gif
paul_p
Am tras concluzia corecta. Din fericire smile.gif
Poate nu ai observat ca am spus ca dupa ce am reparat motorul a disparut si consumul.
Mai cauta si tu pe net, ca nu sunt singurul care a remarcat asta.
Wolfman
Ce anume ai reparat? Inlocuit segmenti, simeringuri de supape? Intreb pt. ca am fost fix in aceeasi situatie cu fosta Leganza, Castrolul 5W40 il consuma cam 0.5 l la un parcurs de A2 cu 180/h, dupa ce am trecut la Mol 5W40 (ambalat in Ungaria) n-a mai consumat deloc, in aceleasi conditii.
dr_mKe
Motoarele astea consuma ulei de noi. Regula. Dan completa cand ii aprindea becul pe bord si ii zicea sa puna ulei. Eu.pun ca d aju ge la humatatea dintre minim si.maxim, fix 300 de grame inseamna. Pe langa asta, Dan conduce mult mai "sedat" decat mine.
Pierderile pe la garnitira cu pricina sunt neglijabile.
paul_p
Am schimbat setul motor: pistoane, segmenti, pistoane si alezat cilindri la cota de reparatie. Plus schimbat simeringuri supape, daca tot desfacusem motorul.

Iti dai seama ca inainte de reparatie incercasem toate uleiurile disponibile. Desi dupa un test de compresie realizasem ca degeaba pierd timpul cautand uleiul minune smile.gif.

<span class='edit'>27 Jan 2015, 21:30:</span>
QUOTE(dr_mKe @ 27 Jan 2015, 21:26)
Motoarele astea consuma ulei de noi. Regula.
*

Care motoare? Si de unde pana unde e o regula? ohmy.gif
mars
QUOTE(C a t a l i n @ 27 Jan 2015, 23:01)
Premium!
*


blink.gif
dr_mKe
Regulă conform careia benzinele BMW consuma ulei.

Principala cauza si cea mai comuna este simeringul de supapa.

Eu nu pricep de cand a devenit o problema completarea cu 300 ml in 5000 km la un regim de exploatare destul de mult peste medie.
mars
Nu ma pricep, dar, cel putin la Megane si Laguna, nu mi-a scazut niciodata uleiul intre revizii (cel putin pe indicatorul din bord). Daca scadea, poate imi ridicam niste semne de intrebare.
paul_p
Pai 0.3l la 5000 nici nu e o problema. Mai ales daca mergi frecvent intr-un regim de turatie ridicat. Un consum de ulei de sub 0.1l la 1000 Km chiar este nesemnificativ.

PS: Nu toate benzinarele BMW consuma ulei mult. Doar cele cu probleme consuma smile.gif

27 Jan 2015, 21:50:
QUOTE(mars @ 27 Jan 2015, 21:47)
Nu ma pricep, dar, cel putin la Megane si Laguna, nu mi-a scazut niciodata uleiul intre revizii (cel putin pe indicatorul din bord). Daca scadea, poate imi ridicam niste semne de intrebare.
*

Orice motor cu ardere interna consuma ulei.
dr_mKe
Renoaiele benzinare sunt printre foarte putinele care nu consuma ulei sesizabil intre revizii. La 2.0 turbo ai sa vezi consum de ulei daca mi-o dai o luna mie.
mars
No, thanks! Numa' ulei? Poate si bucsele de telemea, eventual volanta smile.gif.
cdadan
QUOTE(Wolfman @ 27 Jan 2015, 19:49)
Este vorba despre acelasi tip de ulei? Sau inainte de 100.000 foloseai un ulei susceptibil de contrafacere (Castrol, Mobil Super tra-la-la) iar dupa 100k ai trecut la altceva?
*


A văzut di tăti. Pana in 165k inclusiv revizii doar in reprezentanta, iar aia puneau ce aveau la promo. Castrol, mobil, texaco etc.

QUOTE(paul_p @ 27 Jan 2015, 20:17)
Consumul de ulei tine in primul rand de uzura segmentilor, pistoanelor si a cilindrilor.
*


Absolut! Motoarele astea ce consuma ulei sunt uzate de cand le-o fătat mă-sa, bag samă.

QUOTE(C a t a l i n @ 27 Jan 2015, 21:01)
Premium!

Amatori! Automata in 5 trepte cu convertizor, in 2015. Asta e premiul.

QUOTE(dr_mKe @ 27 Jan 2015, 21:44)
Principala cauza si cea mai comuna este simeringul de supapa.
*


Explica-i asta tedeiului pede.
Markos
QUOTE(dr_mKe @ 27 Jan 2015, 21:44)
Principala cauza si cea mai comuna este simeringul de supapa.
*


Păi și simeringul ăsta nu poate fi ajustat nițel? Cu pila de unghii, de ex.
paul_p
QUOTE(cdadan @ 27 Jan 2015, 21:59)
Absolut! Motoarele astea ce consuma ulei sunt uzate de cand le-o fătat mă-sa, bag samă.
*

Doar tu stii la ce te referi. Vrei sa spui ca motoarele de BMW consuma mult ulei de noi?

Eu am spus ca nu disparitia urmelor de honuire in sine e cauza cresterii exagerate a consumului de ulei, ci uzura motorului.

dr_mKe
Intai dispar segmentii, si poate dupa al 2-lea rand de segmenti se puerd si urmele de honuire, care mai au un rol deosebit de important, in timpul rodajuluu.
Wolfman
...si asta datorita intervalelor din ce in ce mai lungi de revizie (s-a ajuns pana la 50k km). Cine crede ca in RO poate tine in motor un ulei mai mult de un an/20k km sa vanda masina imediat ce iese din garantie.
marian-j
Doftore, ai idee:bufnitoiu' are alezajele cilindrilor direct in bloc, sau e cu camasi amovibile?
M-o cam pus pe ganduri colegul Paul.
Io am casat rechinu' la cca 350k.Undeva la 300, am schimbat ultima tura de simeringuri la supape.Inca se mai vedeau(clar!) urmele de hon pe suprafetele "nicasil".

Coane Paul, la urmatorul schimb de ulei, bag in pisoi Mobil 1.Momentan are in pantece ulei BMW, adica Castrol cu sigla alb-albastra, Mi-s tare curios.Doctoru' mi-o facut hatarul, si si-o pus placute Ate.E momentul sa imi revizuiesc incapatanarea, si sa-i intorc reverenta.Testam, criticam/apreciem, discutam de ce, si toata lumea are de castigat.Feir inaf? rolleyes.gif

paul_p
De foarte multi ani la nici un motor BMW nu mai sunt camasi amovibile. Si blocurile motor sunt din aluminiu. S-a dus vremea blocurilor de fonta, de pe vremea lui E28 si E34. Oricum, nici alea nu aveau camasi. Cel putin E34 sigur nu avea. La motorul M54 de pe E39 blocul e de aluminiu, camasile din otel, insa nu sunt demontabile.

Cu uleiul BMW trebuie sa fii foarte atent. Se gaseste pe piata ulei asa zis BMW la niste preturi extrem de mici, chiar mult mai mici decat orice alt ulei similar. Probabil este contrafacut. Uleiul BMW de la reprezentanta are un pret marisor.

Gasisem la un moment dat pe alibaba pe unii care vindeau ulei inscriptionat fix ca uleiul BMW original, dar la un pret de ordinul a 1.5 USD. Spuneau si ca pot adapta eticheta in functie de solicitarile cumparatorului.
cdadan
QUOTE(paul_p @ 27 Jan 2015, 22:35)
consuma mult ulei
*


Hai sa lamurim treaba asta. Ce inseamna consuma mult ulei? La motorul in cauza 1 litru la 15k e mult? Sau la tdi pd 1.5-2 litri la 15k e mult? Astea sunt consumuri din nastere. Asta pare ca nu pricepe auditoriul, ca sunt motoare care din constructie sunt lasate sa consume ceva ulei. De ce? Te las pe tine sa zici. unsure.gif
paul_p
Pai de unde pana unde e mult 1l la 15.000 km? ohmy.gif
Am zis un pic mai sus ca un consum de sub 0,1 l la 1000 km este absolut de neluat in seama.

Aia cu sunt lasate sa consume ulei din nastere si ca ma lasi pe mine sa zici e tare. E un spirit de gluma sau chiar crezi ca nu ca orice motor cu ardere interna consuma o anumita cantitate de ulei?
l@u
QUOTE(cdadan @ 28 Jan 2015, 00:13)
Sau la tdi pd 1.5-2 litri la 15k e mult?
*



Da, e mult!
cdadan
Pai uite ca tedeiurile pede consuma mai mult de 0.1l la mie. De noi.

28 Jan 2015, 00:21:
QUOTE(paul_p @ 28 Jan 2015, 00:15)
Aia cu sunt lasate sa consume ulei din nastere si ca ma lasi pe mine sa zici e tare. E un spirit de gluma sau chiar crezi ca nu ca orice motor cu ardere interna consuma o anumita cantitate de ulei?
*


Acum te legi de virgule. Motoarele reno de regula consuma prea putin pentru o observa pe joja. Cand sunt noi. Alte motoare (tot noi) cer completari intre doua schimburi.
C a t a l i n
Din punctul meu de vedere, daca intre revizii este necesara completarea cu ulei (acesta scazand de la nivelul maxim pana sub nivelul minim), motorul e praf.

Presupunand ca unele asa sunt proiectate, sa consume mult ( radmasa.gif ), inseamna ca sunt proiectate prost! Se putea proiecta o rezerva de ulei mai mare!
cdadan
De pe un site oficial al unui producator de renume:
QUOTE
Consumul poate sa fie mai mare atunci cand motorul este nou.

Pai ... dupa logica voastra, cum vine asta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.