Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Poveste "ohne" Valvetronic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
MuciX
Nu neaparat, el poate functiona, dar sa dea date eronate. ECU nu vede circuit intrerupt, deci il lasa in pace.
4x4
Poti reseta adaptarile pedalei de acceleratie si a cutiei de viteze.

Apesi butonul start fara sa apesi frana, se aprind toti martorii din bord, tii acceleratia apasata la fund 20 secunde si apesi iar pe buton (iei contactul). Iei piciorul de pe pedala si astepti 2 min fara sa scoti cheia din contact, pornesti apoi masina si observi diferenta.

Ezitarea sub 3000 de ture e specialitatea motorului asta si poate avea multiple cauze, cel mai probabil legat de sistemul de cursa variabila a supapelor. gun3.gif
paul_p
QUOTE(cdadan @ 18 Feb 2015, 21:19)
Macar acum am lamurit misterul, vorbesti prostii cu buna stiinta.
*

Spui gogomanii si te pripesti ca fata mare la maritat.

QUOTE(dr_mKe @ 18 Feb 2015, 22:11)
Cu cât sursa de lumină este mai slabă, cu atât lungimea conului de lumină proiectată pe drum este mai mică  wink.gif  Al naibii lucru, valabil și viceversa  laugh.gif
*

Sistemul optic al farurilor cu xenon este proiectat (obligatoriu, altfel farul/autovehiculul nu poate fi comercializat) in asa fel incat linia de separatie intre zona luminoasa si cea intunecata sa fie extrem de abrupta.
Ca urmare, chiar daca ai pune un bec cu intensitatea luminoasa mai mare, nu se va sesiza o lungire a zonei luminoase, asa cum se mai intampla la farurile simple, cu bec cu incandescenta.

Ai fost la un service sa masori intensitatea luminoasa a farurilor si sa vezi daca sunt corect reglate?
dr_mKe
Farurile mele sunt, au fost si vor fi mereu reglate perfect. Iti confirma marian.

Zona periferica va fi luminata mai intens, deci vei vedea mai departe cu un csenon mai puternic.

@16: tocmai am pus in practica procedura. Vedem maine diferentele. Cu benzen de 100 ezitarile sub 2500rpm dispar complet ! Zici ca-i motor pe carburator !

Verificat azi temperatura aerului pe admisie, indica corect. Motorul sta intre 95 si 98 de grade in mers indiferent de regim, dupa cca 10 min in stationare ajunge la 105, deschide grila si porneste ELV si mentine lichidul de racire la 95-98 grade Celsius. Asta am putut verifica in meniul secret din bord. Sonda lambda ramane pe sambata.
paul_p
OK, sunt reglate corect, dar intensitatea luminoasa ai masurat-o?
Poate farurile nu au nimic.
dr_mKe
Farurile este cu csenon, deci = proaste pe ploaie. Daca n-ar arata asa misto, sa mor de nu as pune cu halogen !

Eu nu am mers pana acum cu nici un csenon care sa vada bine pe ploaie.
Markos
Nici n-are cum.
l@u
Daca faceti raportul xenon/halogen la vreme o sa vedeti ca este in favoarea xenonului.
Markos
Cum facem raportul? huh.gif
dr_mKe
Repriza in tr 3, 60-140 kmh, benzen 95 de la austrieci. Rulaj de la plin maxim 150km..: http://youtu.be/uxkXA5LM3xM

Csenonul are temperatura de culoare najpa pentru ploaie. Mie nu o sa imi placa veci !
cdadan
QUOTE(paul_p @ 19 Feb 2015, 20:56)
Sistemul optic al farurilor cu xenon este proiectat (obligatoriu, altfel farul/autovehiculul nu poate fi comercializat) in asa fel incat linia de separatie intre zona luminoasa si cea intunecata sa fie extrem de abrupta.
*


Valabil pentru orice far cu lupa. Inutil sa spun ca nu orice xenon are lupa, dar sa trecem peste asta.
Dupa rationamentul tau, poti sa pui si o lumanare in loc de bec, "e" egal.
IRONICK
QUOTE(marian-j @ 19 Feb 2015, 12:36)
Pai si atunci nu ar trebui sa se aprinda niscaiva bece de avertizare prin bord? intrebare.gif  nedumerire.gif
*


nu

se aprinde daca nu gaseste continuitate, daca nu merge incalzirea sondelor, etc
problema sondelor este variatia lenta sau valorile decalate

bine, cosumul ridicat are multe cauze
chiar si un ulei mai race ...

19 Feb 2015, 21:18:
QUOTE(4x4 @ 19 Feb 2015, 18:32)
cel mai probabil legat de sistemul de cursa variabila a supapelor.  gun3.gif
*

gogule, chestia aia face minuni
AR-18-MOS
Si poate ca, consumul ridicat, este influentat si de ... talpa!
Constat asta pe propria piele. Am zis ca nu merg sportiv, dar tot nu scad sub 10l/100Km extraurban (la 1.4). blush.gif
dr_mKe
Ironice, oloiul este acelasi de ~8000 km. Aci este bai la vre-un senzor mad.gif Sonda lambda costa cam 600 de lei, iar la BMW dublu mad.gif

@18 MOS: dimineata am rupt drumul in doua si tot 9.5 % a consumat, fix ca si ieri cand am mers ca un pensionar (adica asa cum merg in >90% din timp pe drumul de Brad).
IRONICK
eee, am zis si o cauza, doua
nu stiu ce este la matale acolo la masina
Markos
Deci are consum constant, mare lucru up.gif
AR-18-MOS
QUOTE(dr_mKe @ 19 Feb 2015, 23:19)
@18 MOS: dimineata am rupt drumul in doua si tot 9.5 % a consumat, fix ca si ieri cand am mers ca un pensionar

Been there, done that. Eu stiu din start la cazanu' de-l folosesc zilnic ca extraurban consuma 10l/100Km, oricum as merge. wacko.gif
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 19 Feb 2015, 21:19)
@18 MOS: dimineata am rupt drumul in doua si tot 9.5 % a consumat, fix ca si ieri cand am mers ca un pensionar (adica asa cum merg in >90% din timp pe drumul de Brad).
*
temperatura? vant? ...
dr_mKe
HSBP ! Am gasit solutia ! Lipesc pe haion o emblema cu 330i si nu mai consuma prea mult ! Va fi chiar economica !


radmasa.gif
paul_p
QUOTE(cdadan @ 19 Feb 2015, 22:07)
Valabil pentru orice far cu lupa. Inutil sa spun ca nu orice xenon are lupa, dar sa trecem peste asta.
*

Nu are legatura cu lupa, ci doar cu cerintele tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca farul. Chiar si farurile cu xenon fara lupa trebuie sa indeplineasca aceleasi cerinte pentru a putea fi omologate.

QUOTE(cdadan @ 19 Feb 2015, 22:07)
Dupa rationamentul tau, poti sa pui si o lumanare in loc de bec, "e" egal.
*

Da, bate la aceeasi distanta, desi cu o intensitate mult mai mica. Una e distanta, alta e intensitatea luminoasa. Daca iti amintesti, s-a plecat de la intrebarea la ce distanta bate un far cu un bec mai bun, nu de la intensitatea luminoasa pe care o obtii.

19 Feb 2015, 22:40:
QUOTE(dr_mKe @ 19 Feb 2015, 22:26)
HSBP ! Am gasit solutia !  Lipesc pe haion o emblema cu 330i si nu mai consuma prea mult ! Va fi chiar economica !
radmasa.gif
*


La stilul tau de condus consumul pare rezonabil, chiar si acum la 9,5l/100km smile.gif
dr_mKe
La stilul meu, consumul era otzara peste 8%, pe drumul ala bombardat si cam pina in 7 pe drum normal.

Maine masor la ce distanta de sol este centrul lentilei si la ce distanta teoretica ar trebui sa lumineze cu o sursa de lumina suficient de potenta wink.gif
paul_p
Daca nu ai norocul sa gasesti o eroare clara in ECU, va fi dificil sa gasesti cauza cresterii consumului.
De exemplu, o sonda lambda uzata peste o anumita limita aprinde Check Engine. Dar una uzata un pic mai putin poate sa nu fie marcata ca eroare, desi poate duce la cresterea consumului. Depinde foarte mult de cel ce va interpreta rezulatele.
Si trebuie sa folosesti o aplicatie specifica BMW, nu una generica. Ca sa citi si parametri de genul corectiilor aditive si multiplicative pentru injectoare.
IRONICK
eu nu stiu de ce schimba doctorul becurile, trebuie sa puna ceva care depaseste viteza luminii
viteza luminii o depaseste deja de la treapta 3
dr_mKe
In prima faza cautam sondele Lambda. Apoi, daca sunt ok, mergem la Temeșvar . . . . .


Ironice, becele le schimb preventiv, tot csenoane normale pun.
IRONICK
vezi cu torque si o interfata pe dintealbastru
paul_p
Asta citeste doar cativa parametri generici si erorile. Ar trebui macar un INPA si un DIS.
cdadan
QUOTE(dr_mKe @ 19 Feb 2015, 22:45)
Maine masor la ce distanta de sol este centrul lentilei si la ce distanta teoretica ar trebui sa lumineze cu o sursa de lumina suficient de potenta  wink.gif
*


Calculasem eu acu' ceva vreme, rezultatul era ceva gen 70 metri.

QUOTE(paul_p @ 19 Feb 2015, 22:51)
Daca nu ai norocul sa gasesti o eroare clara in ECU, va fi dificil sa gasesti cauza cresterii consumului.
*


Cu becurile te las in legea ta, dar nu inteleg ce eroare ar trebui sa fie? Cand treci de la CO 95 la CO 100 gen, in prima faza (cateva sute de km chiar) consumul se dileste, pe urma se adapteaza si revine. Cam asta se intampla la majoritatea benzinarelor cu oaresce electronica, desi specialistii vor cauta erori la ecu sau hibe la sonde.
paul_p
Termina cu aiurelile cu consumul care se dileste la schimbarea cifrei octanice, si apoi isi revine. Te faci de ras.

Consumul nu depinde ce cifra octanica, ci eventual de puterea calorica a combustibilului. Dar care putere calorica e similara si la benzina de 95 si la cea de 98-100.
cdadan
QUOTE(paul_p @ 19 Feb 2015, 23:08)
Te faci de ras.
*


Zau? rolleyes.gif
marian-j
QUOTE(paul_p @ 19 Feb 2015, 21:31)
OK, sunt reglate corect, dar intensitatea luminoasa ai masurat-o?
Poate farurile nu au nimic.
*


Fostul frijider, echipat cu filipsuri sau osramuri halogen, desenau un grafic perfect(de retinut, faruri cu oglinzi curate, adanci si largi cat cratita!) pe ecranul aparatului.Asimetrie ca la carte, fara pete intunecate in zona de intersectare a fasciculelor, iar acul micului instrument ce se ocupa de intensitatea luminoasa a sursei de lumina indica exact mijlocul zonei verzi.Adica fix ce trebe.
In timp, filamentele becurilor sau ansele aferente se deformeaza.Prin urmare, fasciculul emis isi va modifica diversi parametri.Orice modificare de gen nu imbunateste vizibilatatea, ci o diminueaza.Doftoru', dus cu capul fiind, daca sesiza "pete" in campul principal de iluminare, venea cu un set de becuri noi si ma seca.Mai oleaca si imi cumparam un telemetru de artilerie, numa' sa-l vad multumit!! wacko.gif
Norocu' face ca s-o carat acasa si s-o dat jos de pe sistemul meu nervos.In urma lui o ramas o cutie de carton plina cu becuri H4 si multi clienti de-ai mei(mai putin pretentiosi) ii roaga de sanatate. happy.gif
Asadar, daca doftoru' zice ca nu-i place cum bat farurile,il cred.Ii enervant de pretentios!
dr_mKe
Dane, pana sambata are ~300 km si cam juma' de rezervor pe 95, este suficient. Sonda lambda da cu vigula indiferent de benzina.

Om trai si om vedea tongue.gif
andri1940
Cifra octanica ar putea afecta doar avansul la aprindere. Din experienta mea, o harta de avans mai agresiva poate micsora consumul si creste cuplul motor.

problema consumului mai amre ar putea fi, cum au spus si alti colegi, de la o sonda lambda "obosita". Cu un soft bun si cu laptopul in brate se poate monitoriza cum functioneaza sonda, daca pe grafic curba de raspuns e "rotunjita" si intr-o plaja de variatie a voltajului mica, e clar. Nu trebuie sa dea eroare sa provoace consum mai mare.

In fine, nu stiu deloc cum e la BMW si ce soft ai putea folosi sa faci o diagnoza ca lumea.
paul_p
QUOTE(cdadan @ 19 Feb 2015, 23:12)
Zau?  rolleyes.gif
*

Pe bune. Uite, Tonyca ti-ar da acest link daca ar citi aici:

http://www.consumer.ftc.gov/articles/0210-...octane-gasoline


QUOTE(marian-j @ 19 Feb 2015, 23:14)
Fostul frijider, echipat cu filipsuri sau osramuri halogen, desenau un grafic perfect
*

La xenoane nu se schimba focalizarea in timp, nu au filament care sa se deplaseze.
marian-j
OK, perfect de acord, dar daca la apropitar nu-i place lumina din start, ce sa mai comentez. huh.gif
paul_p
Evident ca si xenoanele se uzeaza, si in timp le scade luminozitatea. Cele 2000-4000 de ore de functionare nu se refera la durata de viata a becului, ci la intervalul de timp in care lumina produsa scade undeva pe la jumatate.
cdadan
Asa e, ai mai zis si la faruri: nu lupa delimiteaza clar fascicolul de lumina, ci sistemul international. rolleyes.gif Si poti sa le vuti, ca tot pana acolo bat.
Esti specialist in toate, mai ceva ca dacis. Un mic geniu!
paul_p
Nu fi trist ca mai gresesti si te contrazici aiurea, se mai intampla pe forumuri.
cdadan
QUOTE(paul_p @ 19 Feb 2015, 23:20)
Cele 2000-4000 de ore de functionare nu se refera la durata de viata a becului, ci la intervalul de timp in care lumina produsa scade undeva pe la jumatate.
*


Uite cum le zice e, ca un om mare. rolleyes.gif
Ai vazut tu becul ala cu xenon care mai are viata cacalau dar lumineaza la jumate? Si daca zici ca l-ai vazut, ai pretentia sa te creada cineva? blink.gif
marian-j
Coane Paul, matale ziceai mai sus ca "poate farurile nu au nimic".
Io faceam doar niste simple analogii, vizavi de pretentiile doctorului in materie de iluminare.
Imi e destul de clar ca nu pot compara o sursa de iluminare(teoretic) punctiforma,recte filamentul , cu un ditai tubul cu csenon. smile.gif
dr_mKe
In 2000 de ore intensitatea le scade nesemnificativ, iti zic direct de la sursa ! Tot atunci cam 10% din becuri au murit. Bufnitoiului i-a murit becul stang pe scurta cam la 20k kmp, conform facturilor de service.

Istoria consumului este asa: pus 98 Rompetrol, primele 2 zile consum mai mare, apoi un plin jumate consum excelent si raspuns super. Apoi la ~jumatatea celui de-al.doilea plin, consumul creste in draci. Initial dau vina pe benzen si trec la austrieci, dar consumul ze pastreaza ridicat . . . . . Golesc rezervorul si fac un plin de 60 de litri cu 95 MaxxMotion, dar consumul este idem.

Tot marian va poate spune ca scot consumuri si viteze medii extrem de constante, drum dupa drum dupa drum.

Dan va poate spune si ce consum din 2 cifre am acos pe drum european cu medie din 3 cifre.
cdadan
QUOTE(dr_mKe @ 19 Feb 2015, 23:35)
la ~jumatatea celui de-al.doilea plin, consumul creste in draci
*


Asta n-ai mai zis-o pana acum.
dr_mKe
Baaaaa am zis ! Dar numai la telefon, lui marian tongue.gif
4x4
Incearca Mol Evo 100, la mine in zona e cea mai ok, se simte clar diferenta la raspuns.
marian-j
QUOTE(cdadan @ 19 Feb 2015, 22:07)
Valabil pentru orice far cu lupa. [...]
*


Coane Dane,cetii io mai demult pe undeva o chestie.Cica si lupele dedicate becurilor cu halogen difera de cele destinate xenoanelor.Alea pt halogene ar avea partea posterioara lisa, iar cele pentru xenoane ar avea o forma concav-poliedrala, special destinata concentrarii fasciculului de lumina emis.
Da' cauta matale, ca pana gasesc io, se schimba francii elvetieni in forintzi. blush.gif
cdadan
Constructiv asa o fi cum zici. Dar rezultatul e similar, o diferentiere mai exacta intre lumina si intuneric, comparativ cu becurile la vedere.
paul_p
QUOTE(cdadan @ 19 Feb 2015, 23:32)
Ai vazut tu becul ala cu xenon care mai are viata cacalau dar lumineaza la jumate? Si daca zici ca l-ai vazut, ai pretentia sa te creada cineva?  blink.gif
*

Una e durata de viata estimata, alta e scaderea in timp a intensitatii luminoase. Pana si la LED-uri scade intensitatea luminoasa in timp, desi mai pot avea foarte multe ore de functionare pana cand se ard de tot.

QUOTE(dr_mKe @ 19 Feb 2015, 23:35)
In 2000 de ore intensitatea le scade nesemnificativ, iti zic direct de la sursa !  Tot atunci cam 10% din becuri au murit. Bufnitoiului i-a murit becul stang pe scurta cam la 20k kmp, conform facturilor de service.
*

De unde ai luat cele 10% de lampi picate in primele 2000 de ore? Conform specificatiilor OSRAM, dupa 2000 de ore nu trebuie sa pice mai mult de 3% din becurile D1S.

<span class='edit'>20 Feb 2015, 00:30:</span>
QUOTE(marian-j @ 19 Feb 2015, 23:34)
Coane Paul, matale ziceai mai sus ca "poate farurile nu au nimic".
*

Pai ziceam ca poate farurile nu au nimic si poate proprietarul e prea paranoic smile.gif
dr_mKe
Farurile nu au nimic defect, "dăcât" ca-s cu csenon si-s cam penale pe ploaie & ceata, conditii de drum frecvent intalnite de mine dimineata.
l@u
QUOTE(Markos @ 19 Feb 2015, 21:57)
Cum facem raportul?  huh.gif
*



Pai bine mai programator amarat, ma intrebi pe mine un biet marturator cum se face? Pana acum trebuia sa incropesti ceva programel pentru asta! mad.gif
cdadan
QUOTE(paul_p @ 20 Feb 2015, 00:28)
De unde ai luat cele 10% de lampi picate in primele 2000 de ore?
*


Da' tu de unde ai luat scaderea la jumatate a intensitatii luminoase, tot cam dupa atatea ore? unsure.gif
dr_mKe
Ze germans, cum sa nu-i iubesti ! Dupa putina talpa, cred ca-i clar ce senzor a decedat tongue.gif
[attachmentid=1627982848]
Deseara va pun milfare de la raliu ! Ate Ceramic suX !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.