Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Poveste "ohne" Valvetronic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
dr_mKe
Mă gândeam să-l invit pe argon la o cafea espresso și la niște gogoși făcute de mine, că mă pricep bine radmasa.gif

Mda, ai fost martor la radar pentru 128 kmh în localitate, așa că ești credibil radmasa.gif
mars
Aveai mai mult, dar ai fost tu politicos cu nenea politistu’. Eu o tin minte pe aia de pe deal: “Vezi ca acum o sa zburam umpik 017.gif”.
dr_mKe
Troșcoleta îmi place maxim [attachmentid=1628082525]
AR-18-MOS
Măi, băieți, păi eu cu 50cp si 2 cilindri in plus față de argon la troacă, și-o simt cum gâfâie peste 220Km/h...
mars
Io imi aduc aminte ca ambulanta a trecut usor de 200 si s-a plafonat undeva putin peste 220 pe ceas.
MuciX
QUOTE(brembo_edit @ 8 Mar 2018, 18:54)
La 200 cp ai șanse spre 240-250 kmh.
*


doftore, cam optimist, nu crezi?
YRX
QUOTE(bion @ 8 Mar 2018, 19:12)
Corcitura de renou din dotare a impinit 350kkm. Coafura rezista. Acu e la cura de botox si colagen. tongue.gif
*


Cum mai nea Bioane, bagi bani in masina? Cam se aduna la excel... laugh.gif

O fi doftoru' pinocchio cu viteza medie prin gropi da mi-a placut intotdeauna ca repara masinile corespunzator. Asa se face, Dacia a avut prostul renume in mare parte datorita proprietarilor carpaci.

Mai zi-ne de Argon .... radmasa.gif
pishky
QUOTE(argon @ 8 Mar 2018, 19:00)
eu ce sa zic atunci la 180 de măgari, nu o las sub 230 biggrin.gif

*


posibil, putin probabil.
extrem de putin probabil sa sari de 230 cu caii respectivi.
PS - ceasurile sunt putin optimiste, cel putin la laguna.
dr_mKe
E90 325i cu 218 cp face cam 245 kmh, dar evident sunt unii mai deștepți. Tot p-acolo un Megane 3 Sport Tourer GT, cu 220 cp.
tatimeu
Doctore inseamna ca esti inca copcil daca imi povestesti de drumul deva-timisoara de acum 6-7 ani.
parca ai zis de acum 21 de ani. E drept m-am lasat de drumetit pe tronsonul respectiv. Am terminat cu facultatea atunci, dar m-as mira ca pe vremea lu 96 drumul sa fie mai bun decat in 91-92.
Lasa teoriile cu rezervorul noi stim ca tu mergeai cu 110-115 ca doar aveai placute si discuri ferodo iar la deal se incingeau ca sa-ti dea avant la vale.
ti-am explicat ce era cu toba dar na tu burghez circulai doar de placere nu de nevoie

Drumul a fost belit maxim in perioada respectiva, cand se incheiau reparatiile iar eu eram rezident in anul I in inca aveam SupeRNova, imi aduc aminte precis. Loganul a mai prins un an intreg de drum prost. Dupa care a fost absolut ok, cu exceptia iernilor cand evident, partea de Coșava se umple de gropi după prima zăpadă. Datorită drumului ăla am făcut SupeRNova fără trăncăneli la haion, după 3 luni de lupte cu porcăriile făcute de Dacia.

Am umblat extrem de mult pe drumul ăla, suficient cât să știu în detaliu cum era. Perioada până în „late 90's” a fost bună, apoi a fost dezastru câțiva ani. Totuși, nu am rupt roți, pivoți, bucșe p-acolo tot la 2 luni. Prin 2004-2007 era ORIBIL !

Drumul Deva-Lipova-Arad l-am făcut doar 6 ani săptămânal și cred că îl știu bine.

Să-ți cureți mașina este un lucru normal pt unii. Dacia era foarte reparabilă în regie proprie dacă erai dispus să-ți murdărești labele și să înveți. Unii preferau să umble cu troace. Din punctul ăsta de vedere, chapeau bas pentru Argon, care își face multe singur dar se și zgârcește unde nu-i cazul, la sume modice radmasa.gif doar pentru că „merge și așa” radmasa.gif

Eu și în ziua de azi îmi spăl singur mașina, ger, caniculă, ce-o fi, pentru că nu am chef să mă murdăresc pe nădragi când mă dau jos. Plus că petrec 2 ore zilnic cu ea, așa că nu apreciez o cocină cu roți. Cam cum ai în mașină, cam așa ai și prin casă, părere strict personală. Drumul de Brad este jegos pentru 3-4 km, plin de noroi pe asfalt de la lucrările de la autostradă. O spăl și de 2 ori pe săptămână și uneori nici nu se cunoaște !

Să revenim. Toba ți-o reparai cam oriunde, trebuia să desfaci niște amărâte de coliere și s-o duci la orice nene sudor. Asta dacă nu erai puturos wink.gif Lucru valabil cam pentru orice lucru. Nu ai bani, te adaptezi și îți faci singur.

Indiferent de bugetul cheltuit la achiziția troacei din dotare, după 2-3 ani se cerne leneșul de omul pedant (cât de cât). La 260 k este rezonabil de curată, se cară cu ea 2 biciclete, des, mobilă, scule, diverse și nu a trecut prin cosmetizare interioară, doar puțină grijă și aspirator săptămânal.

Sunt mai multe proverbe care descriu bine situația cu omul leneș. Liber la alegere.

Fiecare-i liber să-și facă cum vrea, dar la el în curte !


psychoo
Evident că se poate. Cu o solenza europa am prins 185 pe ceas. Daca avea 100 cai prindea 250.
Viteza maxima constructiva nu e o cifra selectata aleator...

BMW E91 318i Efficient Dynamics, iuțeală maximă constructivă 210 km. Pe bord o mustață peste 220 kmh indicați, pe care face fără stres. Cu 200+ pe ceas poți merge ziua întreagă și nu crapă, la fel cum nu a crăpat SupeRNova când am fost în primul eurotrip cu einstein și rula constant cu 160-170 pe ceas.
E90 325i are 245 kmh viteza „de carte” și are doar 218 cp amărâți. Diferența este că nici una nu merge cu tractorină.

A se verifica datele tehnice ale mașinilor înainte de comentarii aiurea. Viteza maximă este viteza medie între un număr X de încercări. Se poate atinge peste sau sub, în funcție de Y parametri variabili. Idem pentru reprize și accelerații
mars
Zeperfs zice chiar 218 km/h in cazul E90. 220 km/h pe ceas (+2-3) am vazut eu la ambulanta pe autostrada, asa ca nu mai contraziceti omul aiurea. Da, din motor benzinar de 2.0 aspirat cu 143 CP.
bion
Marmota zice ca da.
hepea
Se pare ca aerodinamica E90-ului e de vina. Nu stiu unde citisem ca acel Cx este foarte mic, printre cele mai bune. Cu E90 316d (116 cai) am mers cu 200 pe ceas
bucatzel
Bai fratele meu, sunteti groaznici...

In '96 si '97 Deva-Timisoara era drumul chiar bun. drum de tot rahatul era Deva Sibiu.

In '97, tin minte clar ca taica-miu o stat tot peste 120 de la Faget pana la Timi, incercand sa-l depaseasca pe unul cu un Aro, care mergea cam in acelasi hal. Tin minte ceva comentariu in linia "Bai ce trag astea cu motor de peugeot" . Eu ma distram, matusa-mea in schimb devenise extraordinar de tacuta pe bancheta din spate.

In '98 in schimb o inceput festivalul gropilor. Eram io la volan de data aia, si de nush' cate ori n-am avut ce face decat sa ma infig in frane, ca n-aveai cum sa le ocolesti pe toate dintr-o miscare. Tot asa au tinut-o pana in 2007-2008, cand ma mai duceam la ai mei incercam trasee alternative, de ex prin Arad si dupa aia valea Muresului., sau mers relax pana la Lipova. Noroc ca au reparat dincoace, ca incepusera sa apara gropi intr-o veselie pe valea Muresului.

Si doftore, ca sa scoti medie de 110 km/h (ca atata iese daca nu impartim darnic) , trebuie fie sa nu scazi sub 80-90 prin nici un sat, incluzand satul Lugoj si imprejurimile, Ohaba - Cosava, si inca vreo cateva bucati mai micute, in care nu vad o dacie tinandu-se pe drum la peste 80, si in rest sa tii lipita pedala de podea. Daca afara din localitati te pot crede chiar dornic sa mergi tot cu Vmax, am mici dubii ca faceai NFS pe sate.

In fine, amu' si io am terminat subiectul...
dr_mKe
Bagă Prazilianca la înaintare și vei vedea. Condițiile de trafic sunt mult mai dure, dar se poate face. Voi toți uitați că era sărbătoare când aveai de depășit 2-3 mașini una după alta, pre vremurile alea.

În scurtul drum făcut cu tine la volan am comentat de 20 de ori de ce nu depășești pe X sau Y și de ce mergi atât de aproape de mașina cutare dacă tot nu vrei s-o „execuți”.

Diferență de abordare. În localități merg cât să nu îmi pierd permisul atunci când mă grăbesc rău. Asta înseamnă 90 ce cele mai multe ori. Uneori am mai mult, cât nu zic că iese din nou fum.

Contabilicește, nu am mai mult de 8-10 amenzi de radar în aproape 1.000.000 km conduși. Îmi aduc aminte de fiecare în parte.

Pierzi grav la medie când te mocăi în spatele altei mașini care merge mai încet. Unde se poate ai depășit și la revedere. Altfel mergi langsam și măcar scoți super consum.

Noapte bună. În câteva zile se face curat. Mâine nu, am de pedalat Sandero pt rodaj.
argon
Trebuie diploma specială pentru rodaj? Nu de alta dar fac rodajul la a treia mașină acum, și conduc absolut că de obicei . Dacia 1310 s-a dus demult, poate in ziua de azi nu mai trebuie nici un rodaj...zic și eu.
pishky
QUOTE(mars @ 8 Mar 2018, 21:57)
Zeperfs zice chiar 218 km/h in cazul E90. 220 km/h pe ceas (+2-3) am vazut eu la ambulanta pe autostrada, asa ca nu mai contraziceti omul aiurea. Da, din motor benzinar de 2.0 aspirat cu 143 CP.
*


nu viteza in linie dreapta ma inspaimanta la ambulanta lu brembo ci viteza din curbe.
dr_mKe
Nu, dar este util de știut că axul cu came preferă turații de aprox 2500, măcar 30 minute neîntrerupt, apoi turație variabilă și suficient de înaltă pentru segmenți și alde d-alea, dar în sarcini mici pentru următorii 20-30-40 km. De frâne am povestit suficient. Cutia se rodează dumneaei între timp.
La frâne mai este de lucru, în rest treaba-i gata, după care va fi condusă normal.

Rodajul se încheie rapid la o mașină, într-o după amiază, dacă ai puțin timp. Așa au fost toate care mi-au trecut prin mână, inclusiv Dacia gri, „zâmbetul lui Iliescu”, care la aproape 200k km nu consuma oloi să completez între schimburi.

happy.gif happy.gif happy.gif happy.gif happy.gif happy.gif happy.gif

tatimeu
eu aveam impresia ca doftorii pretuiesc viata....da in fine
argon
Eu fac ce zice in carte, adica nu trec de 3000 rpm, atat. Dar la diesel nu trec foarte rar de 3000, si dupa rodaj.
dr_mKe
Eu așa am făcut pe toate mașinile noi, instruit de indivizi avizați. A nu se confunda sarcina cu turația.

Sandero a operat depășiri cu a 3-a la 6000 rpm deja și pedala-n podea, la aprox 200 km rulați. Pe autostradă a rulat constant cu 150 kmh, curios de consum, care a fost 7% fix pe CB, cu perioada de rodaj + rulaj pe autostrada. Mi se pare foarte ok troșcoleta. Erau faine niște jante de 16 rolleyes.gif

Rodajul făcut „moșnegește” se întinde pe aproape 10k kmp. D-aia nu vi se „lasă” motoarele tongue.gif

Prestijul a luat forjă în secunda 2 după ce a fost dat jos de pe trailer și la 240k km nu păpa ulei sesizabil pe jojă. Ăsta este cel mai sănătos rodaj, a mon avis.

@mâțu' fumător: dacă vrei îți pun ultimele analize ale subsemnatului, să vezi colesterol / trigliceride o mustață peste 50 mg/dL, ca să înțelegi cum prețuiesc eu viața.
einstein1984
tu habar nu ai si oricum nu e masina ta deci te doare undeva de rodaj...
marksman
Daca tot mi s-a pomenit numele... 2004-2007 (ba chiar un pic 2008) Timisoara - Lugoj - Deva via Cosava era execrabil. Mergeam Timisoara - Arad - Ilia - Deva din cauza asta. Tot din cauza asta am schimbat amortizoarele la Logan prin 2008/2009.
Tin minte ca prin 2000 a facut tata Timisoara - Deva in putin peste 2h, si asta cu Dacia 1300. Mergea cu masina aia lejer peste 110 km/h. Masinile le ai asa cum le intretii. Orice masina noua poate deveni rabla in scurt timp.

Despre rodaj si exploatarea motorului in general: Loganul 1.4 din 2004 a vazut toata plaja de turatii. Cand era de turat, pai vedea si 5500 la nevoie. Limitarea a vazut-o de vreo 4-5 ori. Taica-meu comenta cand mergea cu mine si vedea ca in depasiri se ducea in 5000 rpm: "Masina asta nu apuca 100.000 km fara schimbat setul. Nu o mai tura asa, ca o sa distrugi segmentii si o sa consume ulei." Am predat masina la o mustata sub 100.000 km. Nu consuma gram de ulei si nu consuma ulei nici in ziua de azi. Record de consum 5,3l/100km pe Timisoara - Arad - Ilia - Deva. Tot record de consum, 8l/100km Timisoara - Buzias - Lugoj - Deva. Daca era radar ajungeam la ziar.
tatimeu
QUOTE(dr_mKe @ 9 Mar 2018, 02:05)

Diferență de abordare. În localități merg cât să nu îmi pierd permisul atunci când mă grăbesc rău. Asta înseamnă 90 ce cele mai multe ori. Uneori am mai mult, cât nu zic că iese din nou fum.




nu cunosc cat trebuie sa fie colesterol / trigliceride si altele dar am vazut destui cu alcolemia suficient de mare incat sa sara din praf direct in strada. A si nu ma refeream la viata ta ci asa in general radmasa.gif
argon
QUOTE(einstein1984 @ 9 Mar 2018, 09:58)
tu habar nu ai si oricum nu e masina ta deci te doare undeva de rodaj...
*



Pai de aia intreb, cate facultati trebuie ca sa fii calificat sa faci un rodaj? Trecand peste, ma mir ca in anul 2018 mai sunt oameni care pun botul la rodaj si dau masina pe mana unora 'calificati' biggrin.gif Faci ce scrie cartea, si aia e, nu sughite motorul, si tot atata tine. Reviziile la termen sunt mai importante.
einstein1984
pai trebuie niste facultati idem cu ale alora de fac masina, ca motorul de pe banda nu se pune direct pe bancul de masurare a puterii, la fel nici masina.
bucatzel
QUOTE(dr_mKe @ 9 Mar 2018, 02:05)
Bagă Prazilianca la înaintare și vei vedea.
*



Daca vrei sa te plimbi cu ea de parfum, zi numa', ca esti unul dintre putinii la care i-as da-o pe mana fara sughituri. Ca sa-i dai in gura cat incape insa... nu.

QUOTE(dr_mKe @ 9 Mar 2018, 02:05)
Voi toți uitați că era sărbătoare când aveai de depășit 2-3 mașini una după alta, pre vremurile alea.
*


doftore, io bateam drumul ala mai cu ocazii cu care era mai mult trafic de atat. Dar am tot zis ca e realizabil ce zici daca NU e cine stie ce trafic.

QUOTE(dr_mKe @ 9 Mar 2018, 02:05)
În scurtul drum făcut cu tine la volan am comentat de 20 de ori de ce nu depășești pe X sau Y și de ce mergi atât de aproape de mașina cutare dacă tot nu vrei s-o „execuți”.
*



Si te-am invitat sa ma scutesti, ca eram mai curios cum se aude motoru la frijiderul cu multe valve, nu sa depasesc pe cineva, ca nu ma grabeam nicaieri.

QUOTE(dr_mKe @ 9 Mar 2018, 02:05)
Diferență de abordare. În localități merg cât să nu îmi pierd permisul atunci când mă grăbesc rău. Asta înseamnă 90 ce cele mai multe ori.
*



Cum zicea si antevorbitorul, sansele sa iti rasara o creatura intre faruri prin sate nu-s bas' mici. Nici macar intr-o "marti pe la pranz". Si asta culmea, ti-o zic eu, care mi-am primit morala de la tine ca merg prea iute prin Timi.

Si daca e sa mergi precaut prin sate, te arde la medie de nu esti vrednic.
dr_mKe
Prin oras DA, toti mergeti cam agresiv dry.gif
einstein1984
si brucelee il bate pe van damme, am prins un peste de 27 de cm distanta inte ok etc...
YRX
QUOTE(dr_mKe @ 9 Mar 2018, 09:53)

Prestijul a luat forjă în secunda 2 după ce a fost dat jos de pe trailer și la 240k km nu păpa ulei sesizabil pe jojă. Ăsta este cel mai sănătos rodaj, a mon avis.

*


Da ala nu fuse SH?
L-ai dat jos de pe trailer gata rodat.
bucatzel
Doftore, io nu merg agresiv, io merg pe ritm...
bion
"dacă vrei îți pun ultimele analize ale subsemnatului, să vezi colesterol / trigliceride o mustață peste 50 mg/dL, ca să înțelegi cum prețuiesc eu viața." Altu care o sa muara sanatos. Nu baut, mancat, fumat, futut. tongue.gif
Trait degeaba. tongue.gif
Pin orasa aka TM umbla ca orice sofer de HD . cool.gif
Sa zic si io de rodaj. Pe vremea mea rodaju( acu freo 40 si de ani)era la sange 1000 km. Ii faceam in 4 zile. Primii 500 singurel pana la 100/h cu pauza cand apa trecea de 95 de grade si pe drumuri de pusta.Pana la 1000 fara porc, soacra, caini in masina. Dupa aia apa, paie si bataie. La limoul de lux am facut cum zicea la carte pana la 130/h/ Am incercat dar nici nu a tras mai mult decat greu. Dupa 2000 km a incepur sa alerge ceea ce slava lui Reno face si acu .
Dixit.
Muttley
De ce puii mei scrieti toti cu rosu bolduit? huh.gif
b06fcn
Editeaza doctoru'.
Muttley
Stiu, da' nu puteam sa-l intreb direct de ce-i batut in cap, am zis sa fiu politicos...
mars
QUOTE(Muttley @ 9 Mar 2018, 21:33)
De ce puii mei scrieti toti cu rosu bolduit? huh.gif
*



[attachmentid=1628082576]

https://www.facebook.com/pg/OPTISTAR-CG-148...05159918/about/
bucatzel
Marsule, mai citeste inca o data ce-o scris matli fix deasupra. Dupa care fa plinu' la coupe cu combusitbilul corect dar gresit, si viziteaza-i pe aia din link tongue.gif
mars
A scris in timp ce eu crosetam postarea aia, cu poza, link etc. Iar cu un plin ajung la Timi: “Ciao! Dai o cafa?”.
St
QUOTE(dr_mKe @ 8 Mar 2018, 19:55)
Troșcoleta îmi place maxim [attachmentid=1628082525]
*




Nu ti-a povestit inca argon cum ca e naspa si incepe sa zboare cand depasesti camioane pe autostrada?
dr_mKe
Nu zbuară deloc, peste 160 nu a mers încă, dar azi are toate șansele să îi fie verificată viteza maximă constructivă tongue.gif că doar are 300km pe bord laugh.gif

Cert este că BMW sau Alfa nu-i, dar nici nesigură nu-i.
argon
Propietara stie ca-ti bati joc de masina ei? Scrie clar in carte ca in primii 1000 de km nu se trece de 130 km/h, si x rpm, dar la 160 , sigur ai mult mai multe rpm decat zice acolo.
bion
Are reduceri la reparatii la jafu de bmw daca aduce alti clenti asa ca atunci cand pune gingasa manuta pe o masina o face muci... naughty1.gif
Domnu doftor. Spune-i lu ironicu ce si cum cu dacia radmasa.gif
PS si mie mi-a placut stepwayul.
dr_mKe
Copile, de 80 kmh in a 5-a cu pedala la podea zice ceva ? Aia-i mult mai rau !

Masina va merge perfect ! Cu 160 nu am condus eu laugh.gif

Mai pune mana si citeste. Iti da einstein bibliografie.
argon
Am citit... manualul, sunt la al x-ulea rodaj acum, am terminat un Lodgy, acum ..dokker dci.

copile? biggrin.gif
dandobre
Cred că proprietara aia era mult mai câștigată dacă lăsa mașina în pace și mergea așa cu ea cum o tăia capul laugh.gif
argon
Nu cum o taia capul, ci respectand limitele scrise in manual, ca de aia se da manual, sa fie respectat.
dr_mKe
Daaa, tu le respecti mai ales pe alea de reparatii laugh.gif
Speedy
QUOTE(dr_mKe @ 10 Mar 2018, 12:12)
Copile, de  80 kmh in a 5-a cu pedala la podea zice ceva ? Aia-i mult mai rau !


*



Asa de curiozitate..ce ar putea fi rau la 80 cu pedala la podea?
bion
Se zgârie podeaua si trebe polishata. Doctoru e pletos si ii vine bretonul in ochi cand se aplecheaza. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.