Daca se poartă din nou idem cu ultima vizită, este ultima oară când îi voi călca pragul.
La planetara aia nu este așa de mult de lucru, este manoperă de-o oră, pentru că am schimbat la Logan și am văzut live cum se procedează.
Sunt total de acord cu finețea manoperei (90% doar, pentru că am avut de remediat după el in 2-3 ture dar nu ți-am povestit) și prețul meritat pentru treaba asta, nimeni nu-i mai de acord cu asta decât subsemnatul, dar nu cu băgat din top chestii care nu s-au făcut deloc.
Plus am înlocuit un reper de peste 4000 de lei, reperul respectiv nefiind defect. De acolo am început să fiu în alertă maximă. Am zis că n-avea de unde să știe valorile, pentru că în programul de la Bosh KTS lipseau valorile pt ralanti li-am zis că-i scuzabilă treaba deși eu am fost ăla cu buza umflată.
Și Radu mi-a belit un amortizor față și nu i-am reproșat nimic, pentru că era 11 noaptea iar omul a stat pentru mine să mă ajute.
La BMW mașina este lăsată cu instrucțiuni, verificate pe lista de precomandă: nu se spală, nu se reprogramează ECU, nu se verifică de erori ECU, nu se verifică nimic cu excepția defectului reclamat. Listă pe care o semnez eu și tipul de la recepție mecanică. După care am de semnat devizul estimativ de manoperă/piese. Dacă nu-l semnez, mi se pune mașina în brațe și ies pe poartă.
Prețurile lui Nicu au crescut mult și conduita trebuie să fie pe măsură, cu toate chestiile legale în regulă. Preț pt distribuție i-am cerut de atâtea ori încât am renunțat, iar după cât a costat reparația motorului lui Gabi care nici acum nu merge ok după câte am înțeles . . . am preferat reprezentanța. Plus că și dacă trebuia dat subcadrul punții față jos, manopera se încheia într-o singură zi, pentru că respectivul subansamblu se dă jos mult mai ușor decât TOT MOTORUL.
Ce are de făcut amu sunt chestii simple. Înlocuit 6 flexibile de frână, înlocuit lichid (care costa 80 de lei cu factură anul trecut, nota bene). Nu le-am înlocuit la Radu pentru că n-am chef de dat la pedală până amețesc și nici nu scot tot lichidul din blocul ABS, iar la BMW n-am chef tura asta.
Ăsta-i examenul final pt. Nicu și 90% ultima vizită indiferent de cât de bine se poartă. „Manierele” s-au degradat constant în ultimul an. Mariane, din păcate ai să vezi că am dreptate, dar ești constrâns de lipsa altui mecanic de încredere . . .
Sau la mine s-a schimbat situația pentru că sunt dioftor netrebnic care trebuie taxat mai „sănătos”
Pentru că mi-am eliberat mult programul, deja am recurs la multe reparații în regim autonom sau semi-autonom, cot la cot cu Radu. Mă și gândesc la ce mă pune să fac când schimb bucșele la diferențial peste vre-o săptămână. Am uitat ce bine era când mai șurubăream la mașină la tine la ITP. BTW, fix aceiași greșeală am făcut-o cu saboții frânei de mână și la mine
Se auzea clar cu geamul deschis
Cum spuneam, este foarte greu să dai peste un om meseriaș și pasionat de ceea ce face . . .
Am fost la o firmă din TM care a pus un diagnostic corect pt bucșele subcadrului spate. Dacă beleam mai atent ochii pe E90 post.com, știam cum se pune problema din start și evitam un drum gratuit, dar nah, domnia și prostia se plătesc.
Așa de rău mă poate mânca de-un Megane GT . . . încât mi-am configurat unul mai „chel” și mi se pare rezonabil. Eisteinul zice că mecanic sunt solide
Timpul o să le lămurească pe toate.
PS: la BMW pe estimarea de costuri / factura finală zice așa: programul lor special etc șamd, alocă pentru fiecare manoperă timpul maxim prevăzut din start, cu litere mici, mici, la subsolul paginii
PS2: știu că sunt un tip dificil de mulțumit, dar dacă eu întărzii cumva juma de ceas la cabinet și pacientul mă așteaptă, regula este 50% reducere din consultație, lucru aplicat mereu fără excepție. Personalul medical nu are taxă de consultație (pentru asta sunt fraier). Am avut oameni nemulțumiți, le-am dat referințe din TM, CJ, etc, dar am refuzat să îi mai programez altă dată, după ce am primit telefon că li s-a spus același lucru ca la mine. Unul din aștia a fost coleg ce clasă în liceu cu mine. Lucruri spuse frumos și politicos respectivilor.
Prețul mare trebuie să reflecte calitatea și cinstea nu mai vorbim, plus recunoașterea unei eventuale greșeli, cu remedierea ei. Calitatea înseamna inclusiv prezentarea devizului estimativ de piese și manoperă înainte de începerea lucrării.
Ce văd eu că face acum, este exact ce fac toate firmele bune înainte să se strice . . . se lăcomesc la bani.
Ultimul PS: marian, puțină lume are cinstea, amabilitatea și dedicația pe care o ai tu, marksmanul, bucatelul, Radu, indiferent de toanele personale din ziua respectivă. Am stat destul de mult timp lângă voi că să vă cunosc și șă știu ce zic