Dacă tot a trecut o lună fără câteva zile de când am Pemfe', am zis să fac un mic rezumat.
Kilometri bobinați ceva peste 5.000, acum are 102.000 fără o mustață. Încălțat cu gume de iarnă de o săptămână, Nokian WRD 3, în locul Dunfloapelor M3 RunFlat. Dacă stau suficient de bine cu finanțele, la primăvară zboară și Conti, RunFlat nu mai vede veci ! Diferențele sunt prea mari la confort și evident îmbătrânirea suspensiei.
Ce îmi place:
- poziția la volan, pedalierul, spătarul scaunului
- direcția foarte precisă
- felul în care se acționează comenzile, cu o rezervă la schimbător, tipic BMW, trebuie să simți mai mult decât vrei mai ales la rece
- csenoanele sunt mai ok decât mă așteptam vis a vis de temperatura de culoare
- nivelul de insonorizare, practic până la 180 kmh este super fain, după crește puțin zgomotul motorului, dar nu deranjant
- sistemul de ventilație, cu excepția zilelor cu multă ploaie, atunci trebuie trecu pe manual că nu-l duce capul prea mult
- practicalitatea de break și luneta care se deschide separat
- curba de cuplu a motorul la ture mici și medii, unde va sta cel mai mult, în general merg foarte constant chiar dacă scot medii orare mari
- caracterul mult înclinat spre GT, cu șasiu confortabil dar sportiv la nevoie
- manevrabilitatea la parcare [attachmentid=1627970831] am scos niște parcări laterale demne de Premiul Nobel
- parțial nu îmi place, dar este foarte bine pentru drumurile publice, indiferent de viteză, când ajungi la limită șasiul are inginerit un mic grad de subvirare, să știi că ai început să-l tragi pe coadă și că te zgărie dacă nu-i dai pace
Ce nu îmi place:
- sunetul motorului la ralanti, parcă macină pietre - asta este, păcatele injecției directe
- comportamentul total lipsit de nerv după 4000 rpm în orice treaptă precum și zgomotul metalic ascuțit produs tot de minunatul sistem de injecție directă
- frânele care cedează mai repede decât cele de la Logan (să nu uităm, Brembo HP perforate cu plăcuțe DS și lichid ATE Typ200), deși au un dozaj foarte bun, pedala este calibrată foarte fain ca efort necesar, pot face vârf-călcâi ușor și fin
- ambreiajul glazurat de propritarul anterior lui Dan, s-a remediat complet după o noapte la liniuțe, la Copitală, acum cuplează super fin și când este încins
- csenoanele pe ploaie sunt din păcate slabe rău, am mers vre-o 2 ceasuri pe ploaie sănătoasă și am fost tot cu proiectoarele aprinse, temperatura de culoare este de vină, eu o să rămân mereu la părerea că un halogen bazat într-un far bun este superior cu mult pe ploaie
- lipsesc canalele de aer pentru frâne, după câte am văzut, la toate motoarele mici, așa că nu-i de mirare supraîncălzirea rapidă și fadingul în ciuda discurilor ventilate de 300 mm pe față și a celor ventilate pe spate, de 260 mm
- sistemul audio, după ce fac rost de ornamente de uși cu tweeter, mai discutăm, dar oricum nu are dinamică deloc. Pentru asta trebuia să vină sus mister Dănuț, să audă o dinamică bună la un sistem audio, că-i prea greu de explicat. Loganul avea așa ceva, dar îl punea în cap antifonarea după 80-100 kmh, mai ales la volum mic
Chestii de rezolvat:
- stergătoare, deși sterg bine pentru că sunt destul de noi, la vânt și peste 120 kmh tremură în draci pe parbriz. Explicația ? Pentru că . . . . Bosch ! Orice altceva în afară de Bosch și Valeo !
- cureaua de accesorii cât mai curând
- când le sună ceasul, plăcuțe Ferodo Premier și discuri Brembo PVT HC
- la oloi am să trec pe Mobil1 0W-40 când vine timpul, adică în vre-o lună
- de schimbat oloiul la diferențial
- de schimbat lichidul de frână cu ATE SL6 sau TYP200
- când drumul de Brad devine civilizat, de vopsit capota și scos urmele de zacuscă
Per total, o mașină cu aere de Grand Tourer, cu un motor care se simte bine când dă 2/3 din ce știe, consum foarte bun la drum întins, deși aș zice și în oraș, de vreme ce mi-a luat 10% la Bucale.
Culoarea, nu știu încă, cert este că se cam uită lumea după mașină
iar eu am purtat zilnic chestii roșii