Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Poveste "ohne" Valvetronic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
corbex
Sau trotuarele rulante.
dr_mKe
Consumul la 180 kmh pe tempomat variaza intre 11 si 16 %. Totusi a fost si ceva vant, probabil ca-i undeva la 12% la viteza asta, daca-i sa ma iau dupa diferentele de la 120 si 140 kmh fata de Prestij.
psychoo
Prestiju` cat consuma la 180 kmh pe ceas?
corbex
La ce?
MuciX
La trecerea din treapta a 3-a in treapta a 4-a de viteza, badie.
corbex
Credeam ca se refera la 180 Km parcursi rolleyes.gif
dr_mKe
La Vmed 178 kmh, consum 14.3%, iar la 183 kmh a reclamat 15.6% sleep.gif
cdadan
Care ar fi alegerea corecta intre xtreme vision si nightbreaker unlimited?
dr_mKe
Osram clar ! Philips s-au bulit sensibil mai repede de fiecare data !

Doar dpv asta ma pronunt categoric.
cdadan
Parca asa stiam si eu, dar am vrut sa ma asigur.
dr_mKe
Dacă tot a trecut o lună fără câteva zile de când am Pemfe', am zis să fac un mic rezumat.

Kilometri bobinați ceva peste 5.000, acum are 102.000 fără o mustață. Încălțat cu gume de iarnă de o săptămână, Nokian WRD 3, în locul Dunfloapelor M3 RunFlat. Dacă stau suficient de bine cu finanțele, la primăvară zboară și Conti, RunFlat nu mai vede veci ! Diferențele sunt prea mari la confort și evident îmbătrânirea suspensiei.

Ce îmi place:
- poziția la volan, pedalierul, spătarul scaunului
- direcția foarte precisă
- felul în care se acționează comenzile, cu o rezervă la schimbător, tipic BMW, trebuie să simți mai mult decât vrei mai ales la rece
- csenoanele sunt mai ok decât mă așteptam vis a vis de temperatura de culoare
- nivelul de insonorizare, practic până la 180 kmh este super fain, după crește puțin zgomotul motorului, dar nu deranjant
- sistemul de ventilație, cu excepția zilelor cu multă ploaie, atunci trebuie trecu pe manual că nu-l duce capul prea mult
- practicalitatea de break și luneta care se deschide separat
- curba de cuplu a motorul la ture mici și medii, unde va sta cel mai mult, în general merg foarte constant chiar dacă scot medii orare mari
- caracterul mult înclinat spre GT, cu șasiu confortabil dar sportiv la nevoie
- manevrabilitatea la parcare [attachmentid=1627970831] am scos niște parcări laterale demne de Premiul Nobel biggrin.gif
- parțial nu îmi place, dar este foarte bine pentru drumurile publice, indiferent de viteză, când ajungi la limită șasiul are inginerit un mic grad de subvirare, să știi că ai început să-l tragi pe coadă și că te zgărie dacă nu-i dai pace


Ce nu îmi place:
- sunetul motorului la ralanti, parcă macină pietre - asta este, păcatele injecției directe
- comportamentul total lipsit de nerv după 4000 rpm în orice treaptă precum și zgomotul metalic ascuțit produs tot de minunatul sistem de injecție directă
- frânele care cedează mai repede decât cele de la Logan (să nu uităm, Brembo HP perforate cu plăcuțe DS și lichid ATE Typ200), deși au un dozaj foarte bun, pedala este calibrată foarte fain ca efort necesar, pot face vârf-călcâi ușor și fin tongue.gif
- ambreiajul glazurat de propritarul anterior lui Dan, s-a remediat complet după o noapte la liniuțe, la Copitală, acum cuplează super fin și când este încins
- csenoanele pe ploaie sunt din păcate slabe rău, am mers vre-o 2 ceasuri pe ploaie sănătoasă și am fost tot cu proiectoarele aprinse, temperatura de culoare este de vină, eu o să rămân mereu la părerea că un halogen bazat într-un far bun este superior cu mult pe ploaie
- lipsesc canalele de aer pentru frâne, după câte am văzut, la toate motoarele mici, așa că nu-i de mirare supraîncălzirea rapidă și fadingul în ciuda discurilor ventilate de 300 mm pe față și a celor ventilate pe spate, de 260 mm
- sistemul audio, după ce fac rost de ornamente de uși cu tweeter, mai discutăm, dar oricum nu are dinamică deloc. Pentru asta trebuia să vină sus mister Dănuț, să audă o dinamică bună la un sistem audio, că-i prea greu de explicat. Loganul avea așa ceva, dar îl punea în cap antifonarea după 80-100 kmh, mai ales la volum mic dry.gif


Chestii de rezolvat:
- stergătoare, deși sterg bine pentru că sunt destul de noi, la vânt și peste 120 kmh tremură în draci pe parbriz. Explicația ? Pentru că . . . . Bosch ! Orice altceva în afară de Bosch și Valeo !
- cureaua de accesorii cât mai curând
- când le sună ceasul, plăcuțe Ferodo Premier și discuri Brembo PVT HC
- la oloi am să trec pe Mobil1 0W-40 când vine timpul, adică în vre-o lună laugh.gif
- de schimbat oloiul la diferențial
- de schimbat lichidul de frână cu ATE SL6 sau TYP200
- când drumul de Brad devine civilizat, de vopsit capota și scos urmele de zacuscă radmasa.gif

Per total, o mașină cu aere de Grand Tourer, cu un motor care se simte bine când dă 2/3 din ce știe, consum foarte bun la drum întins, deși aș zice și în oraș, de vreme ce mi-a luat 10% la Bucale.

Culoarea, nu știu încă, cert este că se cam uită lumea după mașină tongue.gif iar eu am purtat zilnic chestii roșii laugh.gif
hitman1234
QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 00:17)

- ambreiajul glazurat de propritarul anterior lui Dan, s-a remediat complet după o noapte la liniuțe, la Copitală, acum cuplează super fin și când este încins

*



Si cica noi suntem cocalari, vin devenii sa faca linute cu dricul la bucale.. radmasa.gif
dr_mKe
Eu am facut ''liniuță'' cu 2 Loganuri 1.6 16v stock, strict pentru comparație sleep.gif
corbex
Le-ai infrint?
Markos
A avut temperatura de culoare mai bună.
Babaq139QMB2
QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 00:17)
Dacă tot a trecut o lună fără câteva zile de când am Pemfe', am zis să fac un mic rezumat.

am mers vre-o 2 ceasuri pe ploaie sănătoasă și am fost tot cu proiectoarele aprinse, temperatura de culoare este de vină,
- și scos urmele de zacuscă  radmasa.gif

o mașină cu aere de Grand Tourer, de vreme ce mi-a luat 10% la Bucale.

Culoarea, nu știu încă, cert este că se cam uită lumea tongue.gif iar eu am purtat zilnic chestii roșii  laugh.gif
*



Am editat , putin radmasa.gif biggrin.gif cool.gif
dr_mKe
Acum este bicolor, gri deschis până la jumătate. Mă duc mai tărziu să-l revopsesc roșu !
Babaq139QMB2
Care e treaba cu ZACUSCA ? .
dr_mKe
Citește la început cum a căpătat o amintire pe capotă.
Babaq139QMB2
QUOTE(dr_mKe @ 13 Nov 2014, 12:25)


După o pauză de-o țigară și-o trecere în revistă a tuturor zgârieturilor, etc, șamd, a rămas că facem târgul, după ce mă adun pe-acasă, fiind între congrese.

Nota bene: amu' de început, 2-3 pagini de hohăială se trec cu vederea  tongue.gif  așa că băgați  excl.gif  radmasa.gif

LE > marian-j o zis că nu-i mașină de doftor, că-i bună de fufe, pen'că-i roșie  radmasa.gif
*



Bag de seama ca zacusca se trage de la zgirieturi smile.gif
paul_p
QUOTE(dr_mKe @ 13 Nov 2014, 12:25)
pachetul Efficient Dynamics (adică-i plină de plastice pe dedesubt, că să am ce lasă pe dealuri, prin păduri și cine șstie pe coclauri oi mai umbla).
*

Treaba asta nu cred ca e legata de Efficient Dynamics. Toate modelele de BMW, chiar si cele fabricate prin 2000, au partea inferioara protejata de diverse capace de plastic.

QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 00:17)
RunFlat nu mai vede veci !
*

Ai loc de roata de rezerva?

QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 00:17)
Ce nu îmi place:
- sunetul motorului la ralanti, parcă macină pietre - asta este, păcatele injecției directe
-precum și zgomotul metalic ascuțit produs tot de minunatul sistem de injecție directă
*

Asta pare a fi mai degraba o problema legata de distributie decat de injectia directa. Nu ar strica sa-i faci o verificare.
https://www.youtube.com/watch?v=fT46ELVKehA
http://www.bmwhaus.ie/forum/showthread.php?tid=3253
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=bmw+n4...ne+rattle+noise

QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 00:17)
- comportamentul total lipsit de nerv după 4000 rpm în orice treaptă
*

Asta e chiar ciudat, abia peste 4000 rpm ar trebui sa traga mai bine.

QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 00:17)
- frânele care cedează mai repede decât cele de la Logan
*

Este tare ciudat daca la mers normal spre sportiv (fara fortati gen coborari pe serpentine) ti-a aparut fenomenul de brake fade.

QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 00:17)
- csenoanele pe ploaie sunt din păcate slabe rău, am mers vre-o 2 ceasuri pe ploaie sănătoasă și am fost tot cu proiectoarele aprinse, temperatura de culoare este de vină, eu o să rămân mereu la părerea că un halogen bazat într-un far bun este superior cu mult pe ploaie
*

Nu cumva sunt matuite farurile? Banuiesc ca farurile sunt originale cu Xenon.

QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 00:17)
- stergătoare, deși sterg bine pentru că sunt destul de noi, la vânt și peste 120 kmh tremură în draci pe parbriz. Explicația ? Pentru că . . . .  Bosch ! Orice altceva în afară de Bosch și Valeo !
*

Echiparea de origine se face cu Bosch, nu cred ca e de la calitatea stergatoarelor. Cred ca stii ca BMW recomanda schimbarea lor in fiecare an.
4x4
QUOTE(paul_p @ 22 Nov 2014, 14:46)
Asta e chiar ciudat, abia peste 4000 rpm ar trebui sa traga mai bine.
*



Valvetronic + raportul final nu il ajuta de loc. Dupa 5k lesina. Intre 3500 si 4000 e distractia.
dr_mKe
@ paul_p: c'mon, really ? sleep.gif

@cdadan: am luat o piatra in plafon ! Pina la tabla ! Cum, nu stiu . . . . Prevad o revopsire integrala . . . . . laugh.gif
cdadan
Paulica, sunt impresionat! De unde le scoti?
Are burta plina de plastice care formeaza o suprafata plana. Chestie de aerodinamica. Nu stiu la alea mai vechi cum e, dar daca zici tu ...
Distributia n-are nici o treaba. Tre' sa fii surd ca sa nu deosebesti niste zgomote foarte diferite.
La ture mari merge cum zice softul, nu cum crezi tu.
A incins franele in niste conditii care numa' normale nu-s, adica o speciala pe coborare cu franari repetate din zona 140 spre viraje de a 2-a. Acolo i-ar trebui ceramice sa-i faca fata.
Farurile nu-s matuite, dar ai vazut tu xenoane care sa "vada" bine pe ploaie? Asa ceva nu se exista.

Saispe, este ca n-ai inteles nimic? Ce are ma sula cu prefectura?
mars
Lasa egzplicatiile astea! Da-i banii inapoi la om si ia-ti masina indarat. Cum adia are capace de plastic? Da' ce naiba, e Fluans?! Cum sa nu tina franele?! Pai ori ne pemfe, ori nu ne mai pemfe wink.gif.
cdadan
Pai sa vina cu ea inapoi.
Babaq139QMB2
Intrebam ceva pe pagina , aia de e la trecut smile.gif , zacusca ce draq mai era , ceva vopsea de la SPRAY , posibil smile.gif
dr_mKe
Mars, crezi ca sunt multe masini de strada care au frane suficient de rezistente pentru o tavaleala sanatoasa ?

O duc inapoi, dar numai cu profit tongue.gif Amu' este masina de doftor si automat are un plus sleep.gif
corbex
Pui si tu ceva apetisant in ea cind i-o duci.
cdadan
Absolut, cateva kile de virsli.
dr_mKe
Ca sa nu moara nimeni de grija defectiunilor "ascunse" care nu se exista, nu stiu cati dintre voi ar fi acceptat un drive-test asa cum am facut eu, ca lungime si stil de condus.

Cativa colegi de forum au facut cunostinta cu talentele mele in materie de evaluat masini second hand, poate cel.mai potrivit sa fie marian, dupa ce i-am zis cam cat cred ca o mai duc amortizoarele la Laguna inainte de a o duce la un test de amortizoare, un Megan 2 al unui coleg, etc, samd sleep.gif

Ca oricarui lucru facut de mana omului, la un moment dat i se va defecta ceva. Amu' stiu ca nu-i indestructibila ca limuzina argoniana, dar nah, supravietuim radmasa.gif

Masina nu are nici o hiba mecanica de raportat si nici nu ar trebui sa aiba multa vreme de acum inainte.

In materie de motor, 2 litri turbo sau 3 litre atmosferice. Cine a pedalat asa ceva stie de ce. Cand o sa-mi permit sa fac ~ 5000 km pe luna cu un asemenea motor, fac upgrade negresit cool.gif
cdadan
Pai ce mai astepti, pune-i turbina si pe urma gepele. tongue.gif
Markos
QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 21:20)
Mars, crezi ca sunt multe masini de strada care au frane suficient de rezistente pentru o tavaleala sanatoasa ?
*


Tu duci mașina la curve?
cdadan
Pai si ce, ar trebui sa mearga pe jos?
paul_p
QUOTE
Paulica, sunt impresionat! De unde le scoti?
Are burta plina de plastice care formeaza o suprafata plana. Chestie de aerodinamica. Nu stiu la alea mai vechi cum e, dar daca zici tu ...
Distributia n-are nici o treaba. Tre' sa fii surd ca sa nu deosebesti niste zgomote foarte diferite.
La ture mari merge cum zice softul, nu cum crezi tu.
A incins franele in niste conditii care numa' normale nu-s, adica o speciala pe coborare cu franari repetate din zona 140 spre viraje de a 2-a. Acolo i-ar trebui ceramice sa-i faca fata.
Farurile nu-s matuite, dar ai vazut tu xenoane care sa "vada" bine pe ploaie? Asa ceva nu se exista.

Saispe, este ca n-ai inteles nimic? Ce are ma sula cu prefectura?

Daca nu erai de acord cu postarea mea, te puteai exprima civilizat, nu trebuie sa ne arati cat esti de prost crescut.

Eu i-am zis ca ar fi util sa vada ce e cu zgomotul acela, ca nu normal, dupa cum reiese si din link-urile postate de mine.
Inca o discutie pe seama zgomotului la N43:
https://www.youtube.com/all_comments?v=fT46ELVKehA
Unii spun ca zgomotul ar fi de la pompa de inalta presiune, altii de la distributie.

Chiar si tu erai intrigat de acest zgomot la un moment dat:
QUOTE
O intrebare: dupa ce motorul se incalzeste, apare un țăcanit. Am sesizat (din intamplare) ca zgomotul apare din senin cand motorul se apropie de temperatura optima de functionare. Zgomotul e evident din exterior, dar nu se aude in interior. Parca incepe sa ronțăie, ca un diesel. Asa face toate sau al meu are vreo problema?
Markos
Țăcănitul poartă halat alb.
C a t a l i n
Se rezolvă cu GPL.
paul_p
QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 21:44)
Ca sa nu moara nimeni de grija defectiunilor "ascunse" care nu se exista, nu stiu cati dintre voi ar fi acceptat un drive-test asa cum am facut eu, ca lungime si stil de condus.
*

Stai linistit ca nu moare nimeni de grija masinii tale. Am incercat sa-ti zic doar ca nu strica sa analizezi un pic mai atent problema. Poate nu are nimic, dar daca are e mai bine sa stii din timp.
Daca nu ai mai avut o masina din gama asta, e destul de usor sa-ti scape unele anomalii si sa le consideri ca fiind normale. Cum ar fi cea cu zgomotul.

PS: Nu stiam ca pe acest topic se accepta numai posturile laudative.
dr_mKe
Cum ar fi sa nu insistam aiurea ? Nu vreau sa fiu rau, dar totusi sarim calul din toate pozitiile !

Iti este familiar zgomotul specific unui sistem de injectie directa au ba ? Ai auzit un lant de distributie uzat sau cu intinzator obosit ? Daca le confunzi = habarnism intr-ale mecanicii.

Eu unul stiu sigur ca nu le confund sleep.gif
Markos
Ai pornit mașina la 21.14?
cdadan
QUOTE(paul_p @ 22 Nov 2014, 22:15)
nu trebuie sa ne arati cat esti de prost crescut.

Chiar si tu erai intrigat de acest zgomot la un moment dat:
*


De ce sa nu? Chiar insist!

Normal ca eram intrigat, ca n-aveam de unde sa stiu ca asa face toate. La fel cum unii sunt intrigati de tzava de esapament afumata. Pe urma s-or lamurit ca astea cu injectie directa asa face.
La motorul asta poate sa cedeze pompa de inalta presiune, dar se intampla destul de rar. La fel, poate sa cedeze si distributia, servodirectia, ambreiajul, diferentialul, amortizoarele, motorasul de la stergatorul de parbriz si multe altele. Mai putin macaralele de la geamuri, ca alea sunt pe viata.
dr_mKe
Sa lamurim un aspect. Nu am nevoie de laudatori. Pentru inceput se tolereaza cateva pagini asa mai la oha, sa fiu in ton cu forumul, dar dupa prima revizie o sa se cam stearga majoritatea chestiilor care nu au legatura cu evolutia masinii sau bat campii fara sfarsit, cum este cazul de fata.

Felul in care insisti cu cele de mai sus este complet aiurea, mai mult lasa si impresia ca nici je si nici Danut nu stim ce auzim sub capota sau ca eu, ingenuu intr-ale Pemfeurilor, am fost tras pe sfoara.
Ca sa stai linistit, masina a avut o inspectie la BMW Cluj si una la mecanicul meu. Drive-test am facut pe aprox 150 km. Multumit ?

Ca medie de pagini, la circa 20.000 km s-au scris 5 pagini de jurnal, cu tot cu discutii pe langa subiect. Asa voi dori sa fie si in cazul de fata. Replici a la marian, corbex si altii mai inveselesc atmosfera. Tie iti mai.lipsea sa faci echipa cu argon.

Daca te deranjeaza, esti liber sa iti exprimi parerea, oricare ar fi ea, dar nu pe 10 pagini.

@markos: la ora aia am pornit masina de spalat, dupa ce am controlat atent buzunarele halatelor sa nu cumva sa mai fi ramas vre-un plic tongue.gif Pe bune !

Mulțam' pentru intelegere.
paul_p
Hello, despre ce vorbesti tu?
Eu mi-am spus opinia legata de problemele semnalate de tine intr-un SINGUR post si ti-am dat si cateva link-uri referitoare la zgomotul motorului. Atat.
Reactia deplasata a fost a lui cdan, care a fost extrem de agresiv, absolut degeaba.
Markos
QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 22:59)
dupa prima revizie o sa se cam stearga majoritatea chestiilor care nu au legatura cu evolutia masinii sau bat campii fara sfarsit
*


iar după a treia revizie fugi de pe forum, cunoaștem, nimic nou.
speedman
Acum ai "masina"...sa te bucuri de ea!
M.C.
QUOTE(Markos @ 23 Nov 2014, 00:17)
Țăcănitul poartă halat alb.
*


Si leguma nestilizata a lui U ori E parca avea ceva probleme cu tacanitul......... icon_mrgreen.gif tongue.gif
hitman1234
QUOTE(dr_mKe @ 22 Nov 2014, 21:44)
dupa ce i-am zis cam cat cred ca o mai duc amortizoarele la Laguna inainte de a o duce la un test de amortizoare, un Megan 2 al unui coleg, etc, samd  sleep.gif

*



Ce ma, pica amortizoarele argoniene? blink.gif
tzavalau
nope,nope nope.........amortizoarele ramin!!!!! pe pozitie....decit tongue.gif
dr_mKe
@ hitman: eu nu am semnalat o problema, ci un aspect mai putin rafinat al unui motor cu injectie directa. Ridica capota la un V8 de la Audi, pe benzina, sa vezi acolo tacanit de injectoare. Motorul 2.0 TFSI face muuuult mai urat la ralanti decat asta de la Pemfe. Eu tot am explicat, dar tu batman, batman. Asemenea, vorbeam despre caracterul molcolm al motorului in plaja superioara de turatie, unde ii lipseste agresivitatea tipica agregatelor bavareze pe benzina. Tu ai inteles din nou ce ai vrut.
Multumesc pentru linkuri, dar nu era cazul. Inainte de achizitie mi-am facut riguros temele. Ageratele de 1995 cmc, in varianta de 143 sau 177 cp sunt practic cele mai fiabile benzine bavareze la momentul prezent. Asta am auzit de la Timisoara, Cluj, Bucale, site-ul Dekra, cateva forumuri BMW.

Repet: este un lucru facut de mana omului, la un moment dat se va defecta ceva. Atunci se va repara a la carte !

Am avut doar Dacii pana la Pemfe, dar am pedalat suficiente masini "bazate", printre care si destule Pemfe -uri.

Offtopic: toti cei cu motoare Reno 1.6 16v aveti la cald, la ralanti, o discreta bataie de fusta de piston. Total benigna, din ciclul asa fac toate dupa 20-30k. Zgomot tehnologic normal.

Bădia corbex are un farmec aparte, chiar daca iti da.peste nas, nu tin minte sa fi fost in mod voit "prost crescut". Grecoteiule, ai putea sa iei exemplu, pana acum.ai.imbatranit degeaba pe forum.

@ markos: stai chill, o sa te iau la mătură de vezi numai lamâi verzi radmasa.gif Pentru argon am un anume respect, chiar daca face tampenii este temerar in felul lui. La tine n-am vazut nici o data nimic decat flecāreli de mahala.

@all: jurnalul de bord l-am facut 90% "de dragul" lui Danut si al lui marian-j. Daca nu era pentru ei 2, nu-l faceam veci si pe DC.

Asa ca, daca sunteti cuminti, poate pun poze cu Pemfeul de-a latul pe serpentine blush.gif
argon
QUOTE(dr_mKe @ 23 Nov 2014, 12:30)
Offtopic: toti cei cu motoare Reno 1.6 16v aveti la cald, la ralanti, o discreta bataie de fusta de piston. Total benigna, din ciclul asa fac toate dupa 20-30k. Zgomot tehnologic normal.
*



Si 1.4 16v? La cald la ralanti, ar trebui consultat de o ureche specialista...daca nu scapa, il schimbam oricand cu 2.0 16v blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.