Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Poveste "ohne" Valvetronic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94
dr_mKe
Gumele nu au treaba cu asta, daca erau Conti dadeai vina pe gheata sau masina. Sa detaliem putin, pentru ca eu nu am nici o preferinta sau simpatie in materie de gume auto. Am mai zis-o, doar la MTB am !

La BMW si Honda ABS-ul lucreaza in pasi foarte fini, tipic pentru ambele este ca incetinesc la inceput rapid, apoi efectul se reduce in mod foarte ciudat, de la ~30 kmh in jos ai senzatia ca pleaca masina de sub tine. La 80 kmh (sau la alte viteze mai mari), auzi doar un huruit continuu pana spre 40 kmh, unde incepi sa percepi si pulsatii in pedala pe masura ce ritmul scade, iar franarea devine sesizabil mai slaba. Am incercat de mai multe ori pe aceaiasi bucata de drum, coborare de aproape 10%, cu gheata lucie. Distanta de oprire bate undeva la 300m sau mai mult. Logan, Clio, Megan, erau de mult oprite unde BMW_ul inca avea ~ 30 la ora.

Pe LandRover/RR sistemul ABS lucreaza in pasi mult mai grosieri in special la viteze mici, cu intervale lungi de blocare a rotilor si se opreste surpinzator de rapid pe gheata de la 30-40 kmh, chit ca are 1000 kg in plus. Chiar iti recomand sa incerci in mod expres asa ceva in zapada sau gheata cand ai ocazia sa pui mana pe un exemplar.

La Renoaie, in prima faza sistemul are 2-3 tentative in care n-am inteles nici o data ce face de deschide atat de mult vanele si te trec toate transpiratiile pentru ca ai senzatia ca nu franeaza nimic, apoi pune masina in bot si franeaza temeinic cu intervale de blocare progresiv mai lungi pe masura ce viteza scade iar masina are chiar semne de oscilare laterala cand este ajunsa deja la viteze mici. Se manifesta la fel pe Megan, Clio, Laguna sau Logan.

La VAG, este in primul rand stabila franarea si este la fel de ineficienta la viteze mici ca si la BMW. Asa ca picanterie, pe Passat si Haudi A4 Avant am avut gume Bridgestone, GY UG8 si Conti d-alea de-ti tot plac tie. S-au oprit relativ prost cu toate gumele pe bucata respectiva de drum.

Respectivul test l-am intreprins de fiecare data pe aceiasi bucata de drum, de la aprox 80 kmh, care are darul de a fi suficient de rectilinie vre-o 7-800m, inclinatie mare, la umbra, asa ca gheata persista acolo mult timp.

Kilogramele in plus taxeaza rau la franare pe gheata, nu mai zic in coborare.

Calibrarea sistemului spre manevrabilitate, cu intervale scurte de blocare penalizeaza distanta de oprire de la o anumita viteza in jos. Mie mi se pare foarte clara treaba pentru ca-n Logan sau Megan nu luam curba aia cu aproape 40 kmh si frana in podea, pentru ca ieseam drept in sant, in traiectorie rectilinie.

La chestiile aste-a chiar sunt prea dat dracului tongue.gif

A propos Dane, a inceput sa scartaie plasticaraia la scaunul soferului. Tre sa-l dau jos si sa-i aplic vaselina siliconica la punctele de contact cu metalul, plus un cărmâz threadlocker pe filete. Nush cand s-o petrece actiunea, deocamdata dupa ce se incalzeste in masina, tace rolleyes.gif

@16: nu fac eu cascadorii dintr-astea. Nu uita totusi, ca masina mea are Dynamic Traction Control.
4x4
Si a mea are, din manual:

QUOTE(manual)
Deactivating the DSC/activating
the DTC


Press the DSC button briefly; the indicator
lamp comes on and stays on.
DSC is deactivated; DTC is operational.
In the following rare situations, it may
prove useful to activate the DTC for a
brief period:
When rocking the vehicle or starting
off in deep snow or on loose surfaces
When driving on snow-covered
grades, in deep snow, or on a snowcovered
surface that has been
packed down from being driven on

When driving with snow chains.

Under these special circumstances
traction is increased by deactivating the
control systems that enhance traction
under normal conditions.





Deactivating the DSC and the
DTC



Press the DSC button down for at least
3 seconds; the indicator lamp and the
yellow brake warning lamp will remain
on continuously.
The systems for enhancing stability and
traction are deactivated, and there is no
active braking intervention or torque
control.
To maintain vehicle stability,
always drive with the DSC activated
whenever possible.



dr_mKe
Păi atunci, de ce umbli cu măgării d-astea ? huh.gif
4x4
Am condus tractiune spate de 5 ani de zile (de cand am carnetul), de fapt toate masinile care le-am condus au fost tractiune spate din care primele doua nu aveau electronica de loc, nici macar abs.

Daca e sa fac accident prefer sa stiu ca am fost eu vinovat nu calculatorul, nu sunt cel mai bun sofer, dar se stie ca inteligenta artificiala nu poate concura nici macar cu prostia naturala blush.gif

Faza cu taiatul puterii mi se pare deosebit de periculoasa, se stie, If in doubt, flat out, asa ca pentru mine bordul e mereu pom de craciun.

Nu ma intelege gresit, pe strada apreciez si eu ABS-ul, (la Suzuki de exemplu), doar la drifturi nu e bun.

In cazul meu am umblat la coloana de directie si trebuie sa recalibrez senzorul de pozitie unghiulara a volanului, pana atunci sistemul devine automat inactiv, la pornire ai becurile aprinse in bord si nu poti sa il pornesti. Deci ma folosesc de frana de mana.
cdadan
De UG 7+ am fost foarte multumit. Contiurile ies nr.1 in teste si punand la socoteala faptul ca am folosit cateva randuri de vara fara nici o problema, tind sa le dau credit.
Logica-mi spune ca-n conditii de aderenta precara greutatea-n plus ajuta cu minus. Asta e, soarta.
Eu m-am jucat cu dtcurile si dscurile doar in prima iarna, intr-o parcare mare si goala. In toate celelalte situatii am lasat treaba pe by default si n-am avut probleme, m-a scos din toate situatiile de rahat. N-am fost nevoit sa imping la ea. E misto in virajele stranse la 90 de grade ca ajunge foarte repede in pozitia dorita. Da' recomand manevra cu masura, sa nu combini jantele cu bordura. tongue.gif
dr_mKe
Eu mă dau pe coclauri, acolo sunt șanțuri și pomi tongue.gif Amu dacă tot fac naveta la ore indecente, am serpentine cu 3 benzi + polei & trafic lipsă, ar fi păcat să scap ocazia, nu ? happy.gif

Ideea era că setarea sistemului + kilogramele în plus, dezavantajează în anumite situații. Dacă eram pe 225/40 & 17 inches, blestemam în toată regula tongue.gif

Oricum, să frânezi un Range Rover sau alt LandRover (mai puțin Defneru') și ai să rămâi impresionat de calibrarea ABS -ului în situații d-astea.

A propos, cu stilul ăsta de ABS te cam duci sănătos și pe noroi, dar în schimb pe viraje face diferența !

@16: zicala ta este potrivită pentru o vizită sigură la tinichigiu. Cu flat outu' ăsta reușești în general să vezi de unde ai venit dacă aplici tratamentul unui șasiu cu propulsie. Gazul se aplică cu moderație și tact. De vreme ce m-am driftuit deja la vale în mai multe rânduri, probabil că știu să țin de covrig la Pemfe', barem acceptabil tongue.gif

A propos, mâine mă excursionez pentru poze pe un traseu unde și Loganul avea unele dificultăți în zăpadă. Dacă ajung până la capătul asfalatului, mai departe nu merg că n-am bani de dat pe plăsticăraie, am să declar că-i tare DTC-ul ăsta. Oricum, deja îmi place !
G I M
4x4, si in astia 5 ani de zile, n-ai aflat ca masinile alea aveau propulsie si nu tractiune? unsure.gif
cdadan
TRACȚIÚNE: forță care pune în mișcare un vehicul
PROPÚLSIE: forță care se exercită asupra unui obiect (de obicei asupra unui vehicul), provocând înaintarea lui

Pana la urma ambele notiuni sunt acceptabile, dar nici eu n-o agreez pe aia cu propulsie.
Mai era la un moment dat o discutie legata de propulsia integrala sau grupul mototractor. Pur si simplu unele chestii suna ca dracu. Parerea mea.
bucatzel
Man, e simplu, daca-i calu' in fata, traje, daca-i in spate, se furajeaza 'pinje.
paul_p
Propulsie se spune daca vorbim de racheta sau de barca.

La autovehicule se numeste tractiune, indiferent ca se refera la rotile din fata, spate sau integrala.
cdadan
Perfect de acord, dar si asta e doar o conventie, o obisnuinta daca vrei.
paul_p
Termenul de propulsie se foloseste cand punerea in miscare se face prin aplicarea unei forte - forta gazelor, elicea, samd.

Cand merge cu spatele, Loganul are propulsie si cand merge cu fata are tractiune smile.gif

Ducand asta la extrem, putem spune ca partea din autovehicul care se afla in fata puntii motoare este propulsata si cea ce se afla in spatele puntii motoare este tractata smile.gif
dr_mKe
Je este francofil.
corbex
Doctore, a nins la Brad, astemptam impresii.
mars
Ce impresii? Stai sa iasa din parcare, dupa ce se mai duce zapada wink.gif.
dr_mKe
Pemfe' ul a sfidat ieri masinile traction avant, care mai de care mai prin sant, bordura, etc, samd, pe cea mai abrupta strada din Deva, total necuratata de drumari. Mersul la Brad este o bagatelă. As posta milfari de pe camera din masina, daaa' fac prea multe depasiri pe linie continua tongue.gif Dupa mine legitime pentru ca linia nu se vedea de zapada laugh.gif

Dovada foto de dimineata [attachmentid=1627975429] [attachmentid=1627975430]
mars
Zi drept: cati saci de nisip ai avut in portbagaj?
dr_mKe
dry.gif 2 baxuri de Pepsi Twist, la doză, că alea-s făcute-n Grecia cu citrice veritabile și 8 litri de cârmâz pentru parbriz.

Am și milfare, dar include și dar prin giratorii fără DSC, așa că nu mă compromit sleep.gif
semit
ai fost la Mos Opinca? laugh.gif
dr_mKe
Nu chiar, încă am toate spoilerele și plasticăraiele de sub mașină intacte. Acolo nici la vale nu merge mașina asta nemțească dry.gif
argon
QUOTE(dr_mKe @ 29 Dec 2014, 21:04)
dry.gif  2 baxuri de Pepsi Twist, la doză, că alea-s făcute-n Grecia cu citrice veritabile  și 8 litri de cârmâz pentru parbriz.


*



Interesant ce pretexte gasesc fanii sa bea in continuare otravurile alea radmasa.gif
mars
Adica lichid de parbriz?!
dr_mKe
Placute de frana Ferodo Premier, set complet plus senzorii de uzura, 450 de lei paralei. Lichid de frana n-am luat inca, dar probabil va fi ATE TYP200.
mars
Mama, ai pus placute de Renault wink.gif.
marian-j
QUOTE(dr_mKe @ 28 Dec 2014, 14:38)
Je este francofil.
*


Francofil cu mașină nemțască. sleep.gif
dr_mKe
Nemțofil cu mașină franțozească sleep.gif

@mars: evident ! Iar peste vre-un an o să capete discuri italienești happy.gif
Markos
QUOTE(dr_mKe @ 30 Dec 2014, 17:31)
peste vre-un an o să capete discuri italienești
*


Toto Cutugno sau Al Bano?
l@u
Salam de Padova!
corbex
Fiorino Salamo de Padova.
dr_mKe
Zăpadăăăă tongue.gif

[attachmentid=1627975628] [attachmentid=1627975629]
b06fcn
Ai dus-o la sfintit?
mars
La cum arata masina, cred ca a fost la spalat cu apa sfintita smile.gif.
dr_mKe
Am iesit la plimbare si-un cadru, doua happy.gif [attachmentid=1627975657]

@mars: starea de curatenie reflecta ceea ce se numeste "pride of ownership". Chiar daca exteriorul se face varza urmatoarea zi, nu-i un motiv sa o tin nespalata o luna.
kum
Cre' ca doctoru' da banu' jumate-jumate: benzina si spalat.
corbex
Si lichid de parbriz.
mars
QUOTE(dr_mKe @ 2 Jan 2015, 14:29)
@mars: starea de curatenie reflecta ceea ce se numeste "pride of ownership". Chiar daca exteriorul se face varza urmatoarea zi, nu-i un motiv sa o tin nespalata o luna.
*



Asta banuiam deja. Dar pana ajungi undeva nu se murdareste si ea?
dr_mKe
Se murdărește, dar este mai puțin murdară decât dacă era și jegul de acum 2 săptămâni ! De ce să nu mănâce o pită bună și băieții de la spălătorie ? Oricum am regim preferențial din cauză că-i vizitez așa des happy.gif

Prima împotmolire serioasă din cariera Bufnițoiului [attachmentid=1627975673] [attachmentid=1627975674] [attachmentid=1627975675] 100% din vina subsemnatului laugh.gif

@ajaccio: cu WRD3 am ajuns până în curba unde se împotmolea și Loganul, către releul de tembeliziune. În zăpadă mi se par excelente atât ca tracțiune cât și ca manevrabilitate. Am niște filmări de ieri de la Săcărâmb, unde mi-am permis pe o bucată de drum cu vizibilitate s-o las să zburde mai de-a latul și mi-a plăcut cum răspund. Au un comportament omogen și progresiv pe zăpadă.
Markos
Vești bune up.gif
corbex
Degeaba! A apucat s-o ia p-asta.
dr_mKe
sleep.gif grecoteiule, ăia cu Renoiae „e” și mai răi, că n-a avut bani măcar decât de-un Passat ! Marian-j poate să-ți confirme tongue.gif

Astăzi, în fundul unei ulițe îngropate-n zăpadă, mă-ntrebă unul: „la asta spatele-i trage ?”, cu subînțelesul că nu mai ies de acolo decât tras de tractorul lui [attachmentid=1627975932]
C a t a l i n
Pot sa mai poluez putin acest topic? blush.gif


Eficienta aparatorilor de noroi:

-acelasi drum, aceleasi conditii meteo, 1 an si un set de aparatori diferenta.

[attachmentid=1627975978] [attachmentid=1627975984] [attachmentid=1627975985] [attachmentid=1627975981]

A, si un consum... tongue.gif

[attachmentid=1627975982] [attachmentid=1627975983]
l@u
Si de mine au ras cand am pus aparatori la fumacios da ma doare la basca, usile si curu' fumaciosului is curate acu!
corbex
Tractorul lui nu tragea tot cu spatele?
pishky
@ catalin cu spatii - care este dezavantajul ca sunt numerele acoperite cu zapada?
corbex
Nu-ti mai gasesti masina in parcare.
Markos
Măcar dacă era acoperit cel din față..
l@u
Avantajul este ca nu mai stie lumea ca ai tractor undercover! blink.gif
C a t a l i n
QUOTE(pishky @ 4 Jan 2015, 18:40)
@ catalin cu spatii - care este dezavantajul ca sunt numerele acoperite cu zapada?
*



In primul rand e ilegal.
Apoi, tot pe acolo sunt diverse lumini, ce iti pot afecta siguranta.
Mai sunt ceva senzori, o camera video, te murdaresti cand deschizi portbagajul...

D-astea...

QUOTE(l@u @ 4 Jan 2015, 18:48)
Avantajul este ca nu mai stie lumea ca ai tractor undercover! blink.gif
*




Eh, stiam ca se va remarca... In ziua in care o sa scoata fum, ii dau foc!

Acolo e topita zapada, si se vede vopseaua neagra... blush.gif
l@u
Si fumul topeste zapada ! biggrin.gif Basca ca arata si ca o vopsea neagra!
C a t a l i n
Cum am zis, cand scoate primul nor de fum, ii dau foc. CASCO rullz!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.