Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de Pilif (sau Filip)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Muttley
Care acoperis? rolleyes.gif
Mi-e ca i-au sutit aia acoperisul cu totul cand i-au vazut parcul auto, si dusi au fost.
marksman
QUOTE(Filip @ 4 Apr 2021, 12:24)
https://www.youtube.com/watch?v=Mkx478fjCvc&ab_channel=bah53

Astea masini adevarate, nu se mai fac cum au fost odata!  wub.gif
*



Cele mai adevărate erau Volga și Lada.
Merced
Offtopic, dar cand eram copil aveam parcata la un bloc vecin o Volga alba, transformata in spatiu de depozitare, la care baleam mereu. Imi placea asa ca era imensa. Cand vedeam cate una, de obicei neagra, in trafic, o admiram foarte mult.
Majoritatea exemplarelor de la noi erau cu motor diesel de ARO oricum, scoteau fum, dar aveau farmecul lor. Cand am vazut prima data B.D. si scena aia cu urmarirea, imi imaginam ca vreodata o sa-mi cumpar si eu una. Acum e tarziu. Cred ca s-ar mai fi gasit ceva cat de cat decent la pret pana prin 2008 asa, daca eram destept sa caut.
einstein1984
Ar fi o baza buna de un resto mod, cu IRS de jaguar de exemplu si eventual electrica.
Merced
Pentru cine are bani si timp. E una carpita pe olx la 15.000 lei. Cica 80% restaurata. Dar se vede ca e carpeala, vopsita pe afara, interiorul putred. Motor pe benzina totusi, deci e un plus. E deja neagra. Ca sa fie clar, vorbim de M21, aia e singura care merita si arata cum trebuie.
bion
Zil, Ceaika. Asta era pentru barosanii de partid. lampi de lectura, brichete locurile din spate. , tapiterie catifea. La volga suspinam dupa tahometru ala translucid verzui. Aveam un vecin bisnitar neamt care cumparase una de la un sofer de la garajul partidului. Ala pusese mana pe tot ce era piese si o reparase tzutz. Neamtu chitra nu m-a lasat sa dau o tura cu limoul. Mai bine se castra cu unghiera.Facea D-RO lunar.
Laurentziu83
Facea Germania cu Volga?
Filip
A iesit bine acoperisul, mi-a confirmat si iepurele.

S-a curatat cartonul vechi, pana la scandura, s-a montat folie anticondens - in prealabil au fost inlocuite 2 scanduri, restul erau ok, s-a montat caroiajul, tabla, doliile, sorturile, coamele si parazapezile. Jgheaburile si burlanele au fost pastrate fiindca erau ok si montate corect.

Halatu fu 12.000 lei manopera + materiale.

Lucrarea a durat 2 zile si s-a desfasurat fara probleme.
dizzy
Volga mai găsești pe la ucraineni daca vrei.
Filip
Mie imi place ZIL 117. Da e greu de gasit si scump. La modu mai bine iti iei un S Class 2021 decat vechitura aia.

Oricum alea rusesti nu au nici o legatura cu masina din clipul postat de mine, un Ford Model A.

http://www.secondchancegarage.com/public4/...d-model-a-1.cfm

La masinile din vremea aia nu doar ca nu aveai sincroane la cutia de viteze, dar nu aveai nici avans centrifugal - controlai scanteia cu o maneta de pe volan.

Mai misto era ford model T care avea si acceleratia pe volan. Avea si ala 3 pedale dar dupa cum urmeaza: pedala din stanga - ambreiaj, pedala din mijloc - pentru mers cu spatele si pedala din dreapta (care ai zice ca e acceleratia) era de fapt frana.

https://www.fordmodelt.net/how-to-drive-ford-model-t.htm

Alea masini adevarate, nu prostiile din ziua de azi!
Merced
A iesit bine! Bravo. Asta da treaba. Intre etaj si pod ai placa turnata?
Cata tabla a intrat pana la urma, cati mp? Stiu ca e schita si as putea calcula, dar sunt prea praf la ora asta pentru asa ceva.
BN64FLO
QUOTE(Filip @ 5 Apr 2021, 20:09)


Halatu fu 12.000 lei manopera + materiale.

Lucrarea a durat 2 zile si s-a desfasurat fara probleme.
*


Caaaaat? huh.gif ai pus un 0 in plus? Eu vreau sa refac un acoperis dublu fata de al tau, mai simplu, doar in doua ape, dar o sa negociez cu meseriasii o suma cuprinsa intre 600 si 800 de lei biggrin.gif
Merced
A spus total. Nu 12.000 manopera.
Filip
Au intrat vreo ~90mp de tabla la mine.

BN64FLO - sunt curios cum o sa iasa in banii aia. Sa pui poze.

Manopera a fost la mine 4800 lei. Restu materiale. Sunt curios cine vine sa faca o treaba completa, competent in 800 lei. Vorbim de acoperis daca iti ploua dupa aia nu ai rezolvat nimic.

Intre etaj si pod nu am placa turnata, casa e pe structura de lemn. Am grinzi cu vata din aia pt izolatie intre ele, si dedesubt rigips. De aia e esential sa nu se infiltreze nici o picatura de apa.
Merced
Nu iti face nimeni acoperis de ~200mp cu 800 lei manopera. La mine cred ca a fost 2200 lei acum cinci ani si ceva. A durat doua zile jumate de munca la foc continuu, doi insi plus un ajutor. Dar a insemnat si dat jos fostul acoperis de sita, care a insemnat cam jumate de munca.
Filip
600 lei luam la un montaj de aer conditionat daca era traseu lung si trecea kitu prin mai multi pereti lol. Acuma depinde ce e de facut la acoperisul lui, poate vrea doar sa schimbe tigla, cine stie. In Bistrita e normal sa fie mai ieftin ca in Ilfov, dar daca isi pune tabla sistem complet... montat de cineva care stie ce face, sub 3000 lei, mi-e greu sa cred ca se baga cineva.

Eu in cazul meu sunt foarte multumit de cum a iesit, cum au lucrat baietii si pretul mi se pare unul corect.
Merced
Pune mana si izoleaza pe interior acoperisul. Vata intre capriori si OSB peste. Ca iti permite constructia. La mine e belita treaba, e mansarda, si am niste zone care acum sunt izolate complet in care nu mai pot sa ajung. Daca nu s-a facut in anii '90 la constructie, acum trebuie sa ma gandesc la niste solutii de compromis care sper sa dea cat de cat rezultate.
Filip
Stiu... am de gand sa mansardez podul ala.

Inainte sa izolez pe acolo o sa dau cu o vopsea buna de lemn - ignifuga + de protectie a lemnului - grinzile si scandura acoperisului - pe interior. Mi-a recomandat si mesterul treaba asta. Alea le fac eu ca nu-i problema. Mie pe acoperis imi era cam frica sa ma sui. biggrin.gif
Solon
Ia sa-mi dai si mie contactul. Am si eu cate ceva de facut la o terasa.
Filip
Ti-am trimis PM.
Solon
Am vazut. Ms. Il atac azi cu o intrebare.
Filip
Azi am schimbat placuzdele - erau dupa cum se vede putin uzate. biggrin.gif radmasa.gif
Cineva blink.gif care a umblat la masina inainte sa o cumpar a taiat cablul pt martorul de uzura al placutelor - desi exista o mufa. blink.gif Am si eu o intrebare, mecanicii de obicei trag diluant pe nas inainte sa inceapa ziua? Ca altfel nu imi explic ce au avut cu firul ala. O sa-l repar cand mai dau roata jos azi n-am avut timp.

Am observat si ca s-a pus vaselina grafitata pe culise si aia lasa depuneri... La etrieru din dreapta fatza erau uscate culisele - si aveau jeg pe ele, ma mir ca nu aveam roata infranata. Le-am curatat bine, am pus vaselina cu silicon speciala pt culise de la ATE. Nu am schimbat culise sau garnituri etrier, cand se consuma placutele astea o sa comand si discuri si atunci demontez si pistonul de frana, il curat ii schimb garnituri, atunci pun si culise noi. Garniturile alea mici la culise erau ok nu a fost nevoie sa le schimb, ce am schimbat au fost suruburile de 13 care se infileteaza in culise, alea cica trebuie schimbate de fiecare data si am avut suruburi noi in cutia cu placutele de frana. Si mai am suruburi si in setul de culise noi.

Dupa aia am dat o tura asa usor am vazut ca nimic nu e infranat - ar fi fost si culmea ca am lucrat cu atentie, am curatat ce se poate curata, am dat si suportu de etrier jos sa-l curat mai bine in fine mi-am dat interesu. Ca daca o duci la servis... isi dau oamenii interes de nu se poate. Am avut grija sa dau si cu spray de frane pe discuri inainte sa pun roata, sa sterg urmele de degete unsuroase.

Cum ziceam am dat usor o tura sa fie totu ok, pe urma i-am dat cox pana acasa ca cica tre sa pui niste frane mai tari sa rodezi placutele.

A, si placutele noi au venit cu tablite, alea de le aveam pe masina nu aveau tablite, nu m-ar mira cine a pus ultimu set de placute sa fi zis ma ce-s cu astea la dacia 1300 placutele nu au table pe spate - ia jos cu ele! laugh.gif
sorin1983
ce bine arata pe acolo... zici ca e noua.
ma mir ca n-a cazut placuta pe strada...cred ca o tinea bunul simt.
Filip
Stiu, era de porc situatia.
bion
Filipule, tu cu chestia aia ai circulat?
Filip
blush.gif Frana ok ce sa zic...
Filip
Aproape in fiecare zi merg pe A3 - strada Popasului Voluntari - e cea mai aerisita varianta sa ajung la curte - respira si Laguna prinde si ea o repriza scurta de 120 km/h. Si in drumul meu vad aproape zilnic ceva ce lui Muttley ii e foarte drag.
Scuze de calitate nah, poza facuta din mers, daca prind coada sa stau in coloana ii fac o poza mai buna. E bugeye station wagon. Si e in stare buna. De nu aveam cheltuieli mari in perioada asta jur de nu ii puneam un biletel cu "e de vanzare"? E dreapta caroseria nu e pocnita, totul e la locul lui - e completa cred functionala.
Muttley
Ia-o, sunt ieftine la intretinere astea.
Filip
Sunt convins. Si la motor ai spatiu garla sa lucrezi. radmasa.gif
Merced
De unde a apărut ideea asta cu spațiul la motor? De ce ai nevoie sa lucrezi TU la motor? Astea erau discuții de anii '60, când anumite lucrări de întreținere se făceau acasă. Trăim totuși în 2021. Nu zice nimeni sa te duci la reprezentanțe, dar pentru orice mașină cât de cât uzuala găsești sigur un mecanic in București, specializat.
Eu Alfa am luat-o de la unu' care fusese cu ea la reprezentanta si nu au știut ăia ce are de merge întrerup, nici să pună diagnoza pe ea nu au fost în stare, că trebuia un cablu special cu alimentare separata. Am întrebat în stânga și dreapta și am primit numărul unui băiat care doar cu Alfe se ocupă. In cinci minute motorul mergea rotund, după ce a pus alt debitmetru. Tot ce am făcut la ea cat a fost la mine, am făcut la el. Are oameni care vin din Brașov sau București, cu programare.
Eu nu as vrea sa mai pun mana pe un șurub la mașină decât în caz de forță majoră. Îmi aduc aminte epoca Dacia și mâinile pe care mă chinuiam sa le curat cu dero după fiecare reparație sau cârpeală. De ce as vrea așa ceva?
Filip
Pentruca e relaxant sa lucrezi la masina? Ai o satisfactie ca ai facut ceva util? Ai o garantie ca nu ti-a fost bulit ceva la masina sau daca ai stricat ceva stii exact ce e si cum trebe remediat? Sa iti mai dau motive? Si poti sa iti pui manusi daca nu iti place sa te murdaresti pe maini.

<span class='edit'>11 Apr 2021, 00:31:</span>
Relatia om-masina trebuie sa fie ca o lupta. Sa nu ai nici un moment de respiro. Masina se lupta sa se strice si tu te lupti cu ea sa o tii pe linia de plutire. unsure.gif
Merced
E relaxant sa stai in curte la umbra cu o carte buna. Nu sa cârpești mașina.

Pe principiul tău, nici la doctor sa nu te duci, că nu ai garantia. Daca faci apendicită, sa te operezi singur.
Garanție poți să ai daca mergi undeva cu factură, dar poți să îți faci temele înainte și dacă oamenii au fost mulțumiți de mecanic, e o garanție și asta că ar trebui sa facă treabă bună .
Filip
Nu citesc carti ca imi stric ochii. smile.gif
Muttley
Subaru e una dintre cele mai placut de lucrat la ele masini.
Ok, bujiile alea care se schimba o data la 60kkm au accesul dificil si dureaza pana-ntr-o ora inlocuirea. Dar romani cu Dero pe maini fiind, atat stim, bujii.
In rest, distributia se face cu rotile pe masina, curelele de accesorii cu ochii inchisi, filtrul de ulei e vertical si dedesubt, ambreiajul se poate schimba acasa si intins pe spate, becurile de far se scot si se pun altele, nush ce-si mai poate dori un Pilif ratacit in spatiu de la o masina.

Schimbarea garniturilor de capace de chiulase e o provocare fara scoaterea motorului. Dar daca le amesteci si cu alte operatii, scoti motorul, si gata, ca iese usor.
Laurentziu83
Daca la un motor boxer e greu de lucrat, stai sa vezi la o Toyota Previa.
http://www.dswens.com/the-wonders-of-a-toy...via-oil-change/

Am vazut Forester din 98 cum e sub capota, nu mi se pare mai dificil fata de cum era la Oltcit, de exemplu.
Stai sa vezi Clio 4 la care dai motorul jos ca sa schimbi o conducta de la calorifer.

Cat despre bujii...de cand am masini pe injectie n-am mai umblat la ele mai des decat la schimburile periodice. Vremurile cand ardeai bujiile la aragaz s-au dus.
Muttley
Pilif, ia wrx-ul ala!
Promit sa dau subscribe lurk0000.gif

11 Apr 2021, 12:57:
Bisaids, e fain pe visiniu.

[attachmentid=1628127068]
Filip
Nu-l iau, n-am nici bani si chiar daca as avea e greu de intretinut si mi-as lua clio 3 RS in loc de WRX.
Daca voi avea vreodata bani sa arunc cu ei pe jucarii made in Japan, as face tot posibilu sa gasesc ceva cu adevarat interesant, JDM. Kei cars de ex. Ar fi grozav un ferrari in miniatura (Autozam AZ-1) sau in loc de MX-5 un Suzuki Cappucino.

Si un Nissan S-Cargo pt. acel vibe retro-cartoonish (imi aduce aminte un pic si de Citroen 2CV).

Daca tot ma chinui sa iau ceva exotic si sparg niste bani, barem sa fie pana la capat!

Realistic, in cativa ani daca o sa vreau mai multa putere si o masina sa stea bine pe curbe - Clio 3 RS. Are motor aspirat dar totusi aproape 200 de cai, cutie manuala - e clio deci nu e ceva exotic sa coste o avere intretinerea.
Filip
Leguma presteaza conform asteptarilor - am dus resturile de tabla de la acoperis la fer vechiu. sleep.gif
dizzy
Off, erau bune resturile alea, puneai la cușca fripturii pardon, iepurelui.
Filip
mad.gif
Merced
Si nu au crezut cei de la fier ca lasi si masina, cu totul?
Filip
Ba da, am urcat masina pe cantar si dupa ce am descarcat cu un nene de acolo tablele s-a facut diferentza. Cred ca le facea cu ochiu si masina. blush.gif
sorin1983
ai luat de o cola la 2.5? biggrin.gif
bion
Cu banii aia mai cumpara o ruină laugh.gif Zic aia de la fier vechi ca ochise cateva si abia l-au dat afara la ora inchiderii. Se plimba ca in showroom smile.gif
Filip
Am luat 26 de lei pe tablele alea. E la 2 pasi centru de colectare asa ca merita.
Muttley
QUOTE(Filip @ 15 Apr 2021, 22:23)
E la 2 pasi centru de colectare
*


Ad litteram. E de ajuns sa deschizi usa casei.
einstein1984
Filip, pune-ti si tu niste manusi de nitril, prafu de frane si uleiul nu sunt sanatoase pe piele
din resturile alea acopereai un car port sa nu ploua in laguna....
Filip
Ai dreptate, tot timpul vreau sa imi pun manusi, dar cumva ajung sa umblu la masina tot cu mainile goale.
Marty
Cind citesc p-aici, m-apuca furnicaturile pe spate si mi se face pielea de gaina, jur! Imi amintesc ce ma mai chinuiam si eu cu toate mizeriile de cazane.
Apropos, si-l mai aminteste vreunul p-ala de pe reno.ro, d-avea un R 21 cu F2N, cu 80% gaura in compartimentul motor, de-si tinea amortizoarele cu o bara stabilizatoare si-si cumpara placute de frina si bucse de bascula de la dezmembrari?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.