Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de Pilif (sau Filip)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Filip
Am luat acel ELM 327 de pe olx, la fel arata ca e conectat dar nu comunica cum trebuie cu masina in ddt4all. Am primit si 2 CD-uri, inca nu m-am uitat pe ele din simplul motiv ca nu am unitate optica nici la pc nici la laptop, si trebuie sa scot de la naftalina un pc mai vechi dotat cu asa ceva.

Intre timp am gasit clipul asta. Exact asa imi face si mie, dar doar uneori. Totusi... va inchipuiti ce fain e sa iti faca asa intr-o intersectie.
https://www.youtube.com/watch?v=hK-4xS77fA0

@Victorine daca bobinele pe care le ai sunt 7700 875 000 fa-mi o oferta pe PM te rog! smile.gif

<span class='edit'>16 Oct 2022, 15:58:</span>
De asemenea, am stricat un surub 7700 107 881 acu 2 ani cand am schimbat bujiile, si nu mai pot sa scot bobina de la bujia din stanga, imediat de langa distributie. El e strans acum, nu mai poate fi desfacut fiindca i-am stricat capul - unde bagi torx 35. De scos nu e o problema sa il scot, ca ii fac un sant si il desfac cu surubelnita lata, dar trebuie sa pun si ceva in loc.

Asa arata surubelele care prind bobinele. Si au numarul asta de piesa renualt: 7700 107 881

Daca are cineva surubele din astea contra cost evident as lua 1,2,3, 4 acolo sa am si eu.

Fiindca m-am dus la un magazin de piese dacia si am intrebat daca au surub de prindere bobina pt 1.6 16v si s-a uitat ca la urs vanzatorul. Cica... noi nu tinem asa cv. biggrin.gif Desi surubelele astea mi se par basic stuff, astea se strica in mod uzual cand incerci sa le defaci, mai ales la masini vechi.

<span class='edit'>16 Oct 2022, 16:04:</span>
Nu e stricat f grav dar suficient cat sa se invarta in gol bitul torx. 😔

PS - scuze ca am obiceiul sa pun screenshoturi de pe telefon, nu pot sa uploadez poze la rezolutie nativa, imi da eroare la upload, si sa dau resize la poza... dureaza mai mult. biggrin.gif
Bicicleta galbena
Du-te cu surubul in magazinele mari de bricolaj, ar cam trebui sa gasesti ceva identic.

b06fcn
Ala e surub de prindere deschizator usa Renault 21. Daca eram acasa iti dadeam cate vrei din alea...bicicleta are dreptate, mergi la magazin de bricolaj, sigur gasesti.
Filip
Aveti dreptate, important e sa gasesc cu pasul la filet identic, sa nu stric filetul de la capacul ala de chiulasă.
Victorine
Surubul ăla merge crestat capul cu un disc subțire gen dremel și ùmbli la el cu o șurubelniță și gata. Bine că nu e dinăla cum aveam eu la Logan, cu o secțiune cvasi-triunghiulară. De la atâtea schimburi de bujii și bibilit pe-acolo s-a dus filetul din capacul de aluminiu. Mărit foarte puțin gaura, tarod, helicoil la toate 4 preventiv + în spate la cele 2 prinderi ale corpului-clapetă și n-am mai avut treabă.
Bobinele tale au cod Beru ZS 552. Ale mele sunt ZS 052. Din catalogul Beru rezultă că ambele coduri merg la ambele mașini, având motoarele din iterația K4M, dar nu știu ce e cu [396] ăla. Pe un forum polonez era chiar discuția asta ZS 052 vs. 552 și zicea unul cu folosește de 40k km codul celălalt fără probleme. Dacă te hotărăști ți le trimit și dai cu banu' după ce le probezi. smile.gif
Filip
worship.gif
Thank you!

Legat de dremel, am si dremel dar am sa folosesc o pila mica pe care o am si usor usor crestez acolo un sant pt o surubelnita lata. Nu vreau sa-mi scape discu de la dremel peste ceva pe acolo - mare lucru nu are peste ce, evident scot borna de la baterie si mufa care alimenteaza bobina si o dau la o parte sa nu incurce, dar am sa incerc incerc abordarea manuala prima data.

17 Oct 2022, 00:33:
A da! Si scuze ca tot postez prostii, dar astea sunt masini adevarate! https://www.youtube.com/watch?v=TvvoKZxO03o

Si jur ca daca nu eram sarac, cu din astea ma plimbam!
Victorine
Filip, lasă-mi nr. de telefon pe PM.
Filip
L-am trimis de 2 ori chiar, acum am trimis a 3-a oara. Am o chestie cu numerele astea, mereu le verific sa nu le gresesc si o chestie care ar fi misto sa se faca cu forumul asta, ar fi sa putem citi PM-urile trimise. Vedem ce am scris doar daca interlocutorul da RE: la PM, altfel nici o sanasa. smile.gif
Marty
Vezi ca e o casuta nebifata p-acolo.
Victorine
Exact.
Filip
My bad. Sunt talamb. sleep.gif
Muttley
QUOTE(Filip @ 17 Oct 2022, 09:32)
Sunt talamb.
*


N-ai fost deloc atent la noi toti anii astia dry.gif
eviltuning
Legat de diagnoza ce ai mai rezolvat?
Eu la megane folosesc un delphi dala obosit luat de pe alica. Tot sirius 32 am si eu pe megane, deci cred ca ar trebui sa mearga si la tine. Eu il foloseam si inainte de swap, dar si dupa. Ca doar tot sirius 32 a ramas. Cred ca te descurci cu ce are pe acolo. E el mai pocnitoare, dar merge si pe windows 11
MyKe89
QUOTE(Filip @ 17 Oct 2022, 08:53)
L-am trimis de 2 ori chiar, acum am trimis a 3-a oara. Am o chestie cu numerele astea, mereu le verific sa nu le gresesc si o chestie care ar fi misto sa se faca cu forumul asta, ar fi sa putem citi PM-urile trimise. Vedem ce am scris doar daca interlocutorul da RE: la PM, altfel nici o sanasa. smile.gif
*


Și zici că lucrezi în testare? radmasa.gif
Da am o atentie de nota 10+ (not). biggrin.gif
Filip
Nu am rezolvat nimic inca cu masina, doar am mai circulat cu ea, am avut niste drumuri si prin oras si extraurban, am avut ocazia sa fiu redirectionat azi pe la Unirii, deoarece a fost un incendiu in pasaj.

Eviltuning, softul ala cum se numeste mai exact? Cumva Delphi's DS diagnostic software? Imi poti spune si versiunea exact, ca sa pot sa il caut?
eviltuning
Acum l-am deschis sa vad daca are ceva de laguna 1 si vad ca are ceva baza de date. In principiu ar trebui sa reusesti sa te conectezi cu ea, daca ai ecu sirius 32.
M-am uitat putin la o interfata si s-au scumpit destul de mult. Cand am cumparat-o eu costa 87 de lei. Bine am si stat ceva dupa ea sa vina tocmai din china, dar pot sa zic ca mi-a fost utila happy.gif
Filip
Salutare, revin cu un update, curierul pt bobine n-a dat nici un semn desi am confirmat adresa de livrare, o sa il sun maine ca am nr de tel.

Am instalat driverele pt elm327 de pe cd si imi vede „fantomaticul” Sirius 32 intr-un final, dar si asa cica e o problema la el, numai ca atunci cand dau click pe butonul cu inimioara pt a scana erorile de injectie, imi da - No ReadDTC request for that ECU.

In rest imi arata consumu instantaneu - 0.28l ora la relantiu - am si pornit motorul sa ma conving ca se preiau informatii, imi arata temp apa, temp aer - de pe admisie cred, tensiune incarcare baterie, imi arata cand e activ electroventilatorul, si mai imi arata niste valori cu care nu sunt super familiarizat asa ca o sa pun o gramada de screenshoturi aici. sleep.gif
Gil26
Ti-am spus ca interfata aceasta este OK, trebuie doar instalat driver-ul smile.gif si stabilita corect comunicarea (si se vede ca ai deschis sesiunea 10C0).
La o ”prima vedere” OCR-ul este mic, limitele la K4M(720) sunt intre 6-22% la 750 rpm, imbogatirea putin mare (limite intre 60-160) ideal este 128 deci poate este necesar un amestec mai bogat, etc., cam tot spre exces de aer, motoras, senzorul de oxigen amonte de convertizor etc. se ”tinde”, insa cred ca prima data trebuie facuta o reinitializare a adaptivilor si o monitorizare mai atenta \conforma apoi vazut restul.
Dar poate si ceilalti colegi cu motoare asemanatoare (ex Sirius32) iti vor raspunde mai bine \concret.
einstein1984
128 e imbogatirea doar a reset, dupa aia variaza, in general spre 140 daca masina nu are gpl. aia 380 mbar P colector la ralenti imi par puti cam mult, dar nu am mai verificat de mult parametri, trebuie sa citesc inainte sa zic sigur daca nu-s ok.
Gil26
up.gif , da, 128 este imbogatirea dupa reinitializare, pornirea cu motorul cald, in primele 20 de secunde daca tin bine minte (nu am acum valorile in fata dar pot verifica mai pe seara)...iar asa cum am scris parametri trebuie monitorizati conform (pentru a putea fi analizati corect).
.
Filip
Dap, nu am avut nici o indoiala ca acel ELM 327 e bun, aveam dubii cu masina, sa nu aiba mufa ceva, sau calculatorul masinii.

In schimb a fost o problema cu Posta Romana fiindca ieri de dimineata ma suna vanzatorul ELM-ului si ma intreaba daca am ridicat coletul, si daca totul e ok. Ii raspund ca l-am ridicat de vineri, evident l-am platit, si dupa aceea am facut poza la chitanta primita de la posta si am trimis-o pe whatsapp.

Cei de la posta i-au spus ca nu am ridicat coletul. mellow.gif Sper sa se rezolve.
einstein1984
sa i-l trimita inapoi aca nu l-ai ridicat smile.gif)
eviltuning
Aici aici niste informatii. Sunt in spaniola, dar poate te ajuta
Filip
Multumesc mult!
einstein1984
Iote si presiunea colector la 320 nominal si 360 maxi, deci la 380 e cam mare.
Nasol ca nu poti regla jocul la supape dar verifica totusi de etanseitate colector dupa clapeta de accelerate. Vezi pe FB ca ai un mesaj de la mine.
eviltuning
Si eu am la kanoo valoare pe map cam 370-380 si galopeaza putin relantiul. Dar la mine e de la distributie, e putin decalata. Cala oem nu intra, doar cea aftermarket. Ma gandesc ca de acolo e treaba. Poate si la Filip e la fel
einstein1984
Stiu la cine a facut distributia si am incredere ca ar fi ok. La masina de varsta asta poate e vreun furtun puscat de la canistra de vapori, naiba stie.
Gil26
Poate sa fie si o problema de etanseitate (am mai scris asta), dar cred ca ar putea ajuta inca doua monitorizari de parametri dupa pornire cu motor rece si cald, eventual si dupa o perioada de functionare (cate 2-3 capturi din fiecare)....
Filip
Nu cred sau cel putin sper sa nu fie de la distributie. Am incredere in cine a facut-o , plus de asta la mine relantiul in majoritatea timpului sta perfect.
@eviltuning, la tine oscileaza mereu relantiul, sau tot asa, cand are toane?
eviltuning
Are momente si momente cand face figuri, dar e posibil sa am si putin obosita clapeta fiind daia electrica. In schimb toate garniturile sunt noi. E bine totusi ca nu ai probleme iarna cu pornirea smile.gif La megane pana sa schimb motorul, iarna nu prea pornea decat dupa cateva chei sanatoase. Si schimbasem o gramada de piese la ea, dar fara niciun rezultat.
In schimb am gasit un buletin tehnic prin documentatie ca ar fi ceva problema la soft
Filip
Porneste de fiecare data fara prob si la cald si la rece. Uneori pe langa balbaiala aia am si relantiu care mai urca asa random pe la 1200 rpm. Dar daca opresc si repornesc motorul isi revine sau daca o bag in a 3-a cu piciorul pe frana si ridic un pic de ambreiaj (stiu e o prostie ca frec ambreiajul aiurea) dar se intampla relativ rar.

Eu am modelul asta de clapeta, are cablu de acceleratie, am curatat-o ca cine a unblat inaintea mea la masina o daduse cu silicon. rolleyes.gif

Tot atunci am schimbat si garniturile si senzorul de vacuum de pe galeria de admisie.
Dupa aia a mers perfect, mergea gatuit rau inainte sa curat corpul clapeta, saschimb garnituri la corp clapeta si la galeria de admisie, bujii, filtru aer senzor map sau cum se numeste. Cand am cumparat-o trebuia sa iti faci 3 cruci si o rugaciune sa poti sa pleci din rampa cu ea asa rau statea pe relantiu, si dadea rateuri motorul. Dupa aia nu am mai avut rateuri.

Am luat din Dedeman Colentina un surub M6x20 are acelasi pas la filet si lungime, numai ca avand cap hexagonal si alt profil unde atinge bobina mai trebuie pusa o saiba sa faca treaba șurubului OEM. Si cum eram acolo zic hai sa imi iau un meniu KFC din carrefour colentina si ce sa vezi erau baietii de la atelierul Coasta de Est - au canal de youtube de succes. Isi luau si ei de mancare, erau imbracati in salopete exact cum apar pe youtube. biggrin.gif

<span class='edit'>20 Oct 2022, 21:00:</span>
Am uitat sa mentionez au sosit bobinele (si alte cateva piese) de la Victorine, ocazie cu care tin sa ii multumesc si aici pe forum!

Am scos cu un tarod surubul cu cap tocit, si l-am inlocuit cu surubul din Dedeman - si bineinteles am inlocuit bobinele. Si am schimbat si senzorul MAP cu cel al lui Victorine. Apoi am mers prin trafic. Masina nu mai are ezitari. Relantiul nu e super solid, batut in piatra, uneori mai are mici variatii, dar nu mai am ezitari cu motorul. Asta ma deranja in trafic, mergea gatuit uneori, si riscam si sa imi moara motorul la plecarea de pe loc uneori. Alteori mergea perfect. Dar devenise neplacuta, la inceput simteam ezitarile alea la cald, dupa 20 de minute de mers, dar in ultima vreme aveam ezitari si la rece. Probabil bobinele (care banuiesc ca sunt originale ale masinii) incepeau sa functioneze din ce in ce mai prost.

<span class='edit'>20 Oct 2022, 21:07:</span>
De asemenea, am remarcat cu placuta surprindere ca nu aveam ulei la bujii. Cand am cumparat masina, primul lucru - dupa vreo 2 saptamani de ownership a fost sa ii schimb bujiile, si cand am scos prima data bobinele erau manjite cu ulei. Am curatat cat am putut eu de bine, si cu aer comprimat praful si chiar nisipul de pe langa bobine, abia apoi am extras bobinele, apoi cu o carpa uleiul din locasul bobinelo si de pe bobine, apoi iar aer comprimat peste bujii iar abia apoi am scos bujiile si le-am inlocuit. Acum... dupa aproape 2 ani e uscat la toate bujiile. Inseamna ca am facut si eu o treaba decenta. smile.gif

am facut si un filmulet cu relantiul la cald dupa schimbarea bobinelor https://www.youtube.com/watch?v=oSrvhuij-bI

Si aici am prima pornire dupa schimbarea bobinelor si a senzorului MAP, motor rece https://www.youtube.com/watch?v=NQm9DB4hrhI
Gil26
Dap, atat valorile citite cu Torque cat mai ales cele cu ddt4all aveau si un ”factor comun”...
Insa cred ca trebuie un foarte mare +1 pentru @ Victorine up.gif aplauze.gif si am toata stima si aprecierea pentru altruismul sau (ex si #2849).
Iti mai atasez si cateva capturi pentru LagunaI exact motorul tau K4M720 in engleza poate iti sunt de folos pe viitor, raman la parerea ca 1.6 16V este unul OK (egal de ce ”spun” unii) mai ales daca este intretinut si exploatat corespunzator, iar acum ai posibilitatea sa vezi ”sanatatea” motorului si prin diagnoza. cheers.gif
Victorine
Ca să nu se înțeleagă greșit, omul a plătit bobinele, 25 lei bucata. Am mai pus eu niște senzori extra să se joace cu ei și a insistat să dea și pentru ăia ceva, deși am subliniat că sunt bonus, neavând ce să mai fac cu ei. Oricum MAP-ul lui avea ștuțul rupt și lipit. Sper să-i fie de folos, important e că-i mulțumit.
YRX
Pentru problemele de relanti vezi motorasul pas cu pas.
Am avut si eu la MCV probleme (e tot 16V) - varia, urca peste 1000, uneori nu pornea. L-am schimbat odata, numai motorasul propriu zis, nu s- imbunatatit nimic. Apoi am luat unul OE cu tot cu carcasa in care e bagat si s-a rezolvat. Cred ca avea aer fals la imbinarile carcasei.
Muttley
Iar eu am avut o eroare la Subaru, cu care am cumparat masina. Am schimbat debitmetru, sonda oxigen amonte si multe alte operatiuni de curatare si nu mai tin minte ce.
Pana n-am schimbat TOT in jurul motorului, in special tot ce era cauciuc, cu cheltuieli de mii de euro, n-am scapat de eroarea aia.
Spor la cheltuiala, un cotet ruginit pentru care care dai spaga la ITP 150 lei merita.
Filip
O mica precizare, MAP-ul cu stutul rupt si lipit cu epoxy sau ce era acolo, l-am demontat acum doi ani, dar l-am inlocuit cu CEL MAI IEFTIN senzor posibil de la o firma numita "Meat & Doria" de care nu am auzit in viata mea. Am dat 80 lei pe acel senzor, pe care il pastrez si acum, dar mereu am avut un regret ca in loc sa iau bosch sau alta marca (costau dublu cel putin) am ales senzorul ala.

Am observat ca aveam stutul rupt cand am desfacut galeria de admisie sa schimb garniturile, si sa curat corpul clapeta - am lasat si eu in soare galeria de admisie - pe capota de la Nubira, cat am curatat corpul clapeta, cand am revenit la galerie, am ridicat-o in mana si a cazut pur si simplu senzorul MAP - se topise rasina aia in soare. Apoi ca sa ajung la bloc cu masina, am infipt un furtunas blocat cu un bit de surubelnita - si eu minte de om "destept" ce pot sa zic. Nu va pot descrie in ce hal a mers masina fara senzor map. Daca nu obturam galeria nu pornea fara senzor. A doua zi (acu 2 ani) am cumparat cel mai ieftin senzor MAP posibil. sleep.gif
Marty
Meat & Doria-s mai mult decat ok!
Filip
De parca nu puteam sa pun si eu o bucata de scoci argintiu peste gaura din galerie, a trebuit sa pun eu furtunel cu BIT de surubelnita, sa existe riscul sa intre in motor. Fac niste chestii de imi sta mintea in loc uneori, privind retrospectiv. mellow.gif
Gil26
QUOTE(YRX @ 21 Oct 2022, 06:03)
Pentru problemele de relanti vezi motorasul pas cu pas.
...Cred ca avea aer fals...
*


Cam asta am scris si eu in #2847 si #2918 in urma parametrilor cititi: "...exces de aer, motorasul pas cu pas,..."
si cred ca de acum diagnoza il poate ajuta pe Filip (fara ca neaparat sa schimbe tot "in jurul" motorului si sa cheltuie mii de euro biggrin.gif )...
Filip
Schimb motorasul pas cu pas cu prima ocazie. biggrin.gif
Gil26
LE:
QUOTE(Victorine @ 21 Oct 2022, 06:01)
Ca să nu se înțeleagă greșit, omul a plătit bobinele, 25 lei bucata. Am mai pus eu niște senzori extra să se joace cu ei și a insistat să dea și pentru ăia ceva, deși am subliniat că sunt bonus, neavând ce să mai fac cu ei. Oricum MAP-ul lui avea ștuțul rupt și lipit. Sper să-i fie de folos, important e că-i mulțumit.
*


up.gif aplauze.gif cheers.gif
Victorine
Și eu i-am zis de MAP în privat, poate dacă suntem mai mulți se apucă și verifică pe-acolo. Aveam eu unul cu tot cu carcasă, trebuia să îl pun și pe ăla la pachet doh.gif
La baza carcasei MPP care se fixează pe galeria de admisie cu 2 șuruburi există un O-ring care trebuie verificat (pe lângă O-ring-ul de pe MPP, evident), și pe-acolo poate trage aer fals dacă s-a umblat la el și e așezat aiurea sau s-a tasat.
Pe lângă asta, cap murdar MPP sau scaunul pe care etanșează, respectiv MPP uzat poate da relanti oscilant.
YRX
Interpretarea corecta a diagnozei e cheia pentru porcariile astea. Si putin noroc, sa gasesti din prima afurisitul.... biggrin.gif Din pacate la unii producatori nu exista valori de referinta si o iei pe ghicite.
Dacia a mai dat cateva, totusi.
Mpp-ul ala de la 16v e ciudat rau, parca au uitat sa-l puna si l-au adaugat ulterior. Cred ca problema la mine era scaunul pe care etanseaza.
Oricum, Filip, pana nu duci presiunea in colector in plaja normala nu-i dai de cap. Motorul ala are multe imbinari pe admisie, trebuie verificate toate, tot ce e dupa clapeta.
Vezi oringurile dintre galeria de plastic si cea metalica (apesi pe ea cu motorul pornit si diagnoza conectata si vezi daca se modifica presiunea), reaspiratia vaporilor din carter, MPP, canistra de carbon cu toate conexiunile.
Gil26
QUOTE(Filip @ 21 Oct 2022, 07:40)
Schimb motorasul pas cu pas cu prima ocazie. biggrin.gif
*


Ai grija totusi ce\cum faci asta ca poate sa fie chiar si mai rau daca nu se respecta totul, daca vrei arunca o privire si in documentatia pe care ti-am trimis-o, si iti mai "pregatesc" ceva smile.gif, sper sa si reusesc, mai vedem...
Filip
@Victorine, daca ai motoras pas cu pas ti-l cumpar eu! biggrin.gif

O sa am grija, mai am de studiat, inca nu i-am mai pus testerul, si azi din pacate nu cred ca am timp, in weekend. Azi stau cu vecinii sa isi tencuiasca un perete la garaj.
YRX
Daca te apuci sa-l schimbi pune nou, cu tot cu suport, ca altfel importi problemele lui Victorine cu relantiul.
Cand il schimbi mai trebuie si calibrat, prin pus contactul de cateva ori, oricum o sa o ia cu un relanti marit, apoi se stabilizeaza.
Filip
Dap!
cj98czh
QUOTE(Muttley @ 21 Oct 2022, 08:16)
pentru care care dai spaga la ITP 150 lei merita.
*



din cate stiu .. tu esti mare amator de a da spaga la ITP .. pt. ce .. doar tu stii .. de ce ai ramas cu aceste metehne romanesti ..
Muttley
Leduri in pozitii si anvelope neexistente in cartea de identitate.
Acum stii, ca inainte stiai extrem de prost.

21 Oct 2022, 09:37:
QUOTE(cj98czh @ 21 Oct 2022, 09:34)
din cate stiu ..  .. doar tu stii ..
*


Cam cat de incoerent poti fi? wacko.gif
Gil26
biggrin.gif up.gif cu ochiul.gif
QUOTE(cj98czh @ 21 Oct 2022, 08:34)
din cate stiu .. tu esti mare amator de a da spaga la ITP .. pt. ce .. doar tu stii .. de ce ai ramas cu aceste metehne romanesti ..
*

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.