Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de Pilif (sau Filip)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Filip
Safrane-ul ala banuiesc ca e tzipla la 7500 coco. Are rostul lui pretul, dar pentru mine... Where's the fun in having something tzipla? Sa nu ai tu usi cu probleme, juma de bord nefunctional etc etc. Pai m-as plictisi cu o masina tzipla ca aia. radmasa.gif
Safrane-urile alea la care ma uitam eu erau pe Mobile.de erau pe la vreo 1500 euro.

Azi am facut niste drumuri si la finalu zilei, iar nu merge plafoniera. Dar avand in vedere starea lamelelor din intrerupator... nici nu ma mira. radmasa.gif

Am ridicat placutele de frana, dar vreau sa dau comanda de culise in seara asta, la epiesa nu au ce imi trebuie mie, am intrebat personal in magazinul de pe Ion Mihalache, cand am ridicat placutele. Si mai imi trebuie niste Plastilube de la ATE inainte sa ma apuc de frane.
Maine schimb uleiu si filtru.
Laurentziu83
Ai putea sa-ti cauti inca o Laguna 1 de anglia, sa o ai de piese pentru asta, plus ca iti completezi si colectia Tiriac din curte.
Filip
radmasa.gif
Bicicleta galbena
Nu-i o idee rea, daca ramai fara tabla la casa iei o aripa si o intinzi cu un ciocan tongue.gif

Filip
icon_mrgreen.gif cool.gif Adevarat!

3 Mar 2021, 23:48:
Deci treaba asta cu Dialogys pentru Renault... ma jur e ce trebuie. Imi recomanda si mie un program echivalent pentru Opel plsss. Va rog mult, ca nu sunt integrat in comunitatea forumistica GM... cred ca am un cont dar nu sunt activ pe acolo.
bion
Pilif, tu ai voie legal sa circuli cu copârșeiele alea putrede?
Filip
Laguna are pana in mai ITP. Si o sa il ia pe bune cand o veni vremea aia.

Copârșeiele auzi.

Eu as folosi termenul asta pentru cele mai naspa taxiuri din capitale de tari africane, Ouagadougou sau Nouakchott. Masinile mele (inclusiv Dacia 1310 si Nubira sunt lux).

Si da, fortat de circumstante nu as avea o problema sa fac taxi cu o masina ca cea din poza, daca eram nascut intr-o asemenea tara.

Noi europenii suntem mai pretentiosi. Gata are putin rugina sau o zgarietura gata e dauna totala. radmasa.gif
einstein1984
Auzi, Laguna aia a a ta e mai cheala, nu are si femeia aia care vorbeste cu tine in franceza sau germana?
Filip
Nu are sintetizator din ala vocal sau cum ii spune. Are turometru (cica au fost lagune si fara) are ABS, airbag la volan si in dreapta in bord, aer conditionat manual, geamuri electrice fatza, oglinzi cu reglaj electric si incalzire, si radiocasetofon. Are comenzi audio sub volan dar nu functioneaza. Si o singura plafoniera cu un singur spot de lumina. Nu e chiar cea mai cheala versiune dar nici departe nu e.

4 Mar 2021, 11:49:
Ca la orice masina la care nu am mai schimbat uleiu, habar n-am in ce stare e busonu si evident am dat comanda de buson nou. Asta a venit in pachet cu 2 saibe - una de cupru si una de metal cu garnitura de cauciuc. Pe care imi recomandati sa o folosesc? Ca banuiesc ca nu se pun una peste alta. radmasa.gif
bion
O saiba de la bujie.
wolfin
pai vezi din ce e baia ()..alu cea metalica cu cauciuc sau tabla...cupru

la logan era pe metal la clio cupru..(am avut discutie in contradictoriu cu dacoserv cad mi au pus la clio de cauciuc ..ca domle nu se pune de cupru.....de ....daca vindeau doar dacia... mad.gif )

sau le pui pe ambele tongue.gif
Filip
Deci nici una din astea 2 nu sunt bune lol? Stiam ca la renault se foloseste saiba de cupru

Nu cred ca mai etanseaza busonu cu 2 saibe una peste alta radmasa.gif
Ma duc sa ma apuc de treaba pana acu am stat in casa sa se mai incalzeasca un pic afara si am dat comanda de Set reparatie etrier FRENKIT 254004 si Set accesorii etrier frana ATE 24.0101-3401.2 - astea de la ATE m-au spart - 90 lei setu, dar nu am gasit altceva repede. Luni imi vin.

Deci total 224 + placutele de ieri 90 lei, 314 lei - sunt ceva banuti bagati in frane. Nah, sa mai spuneti ca umblu cu rable si nu ma intereseaza sigurantza in trafic. radmasa.gif
wolfin
pai...cand desfaci nu vezi ce avea?

teoretic cupru. apropo nu ziceai ca ai Dialogys ?

QUOTE(wolfin @ 4 Mar 2021, 12:27)
pai vezi din ce e baia ()..alu cea metalica cu cauciuc sau tabla...cupru

*



sau invers...nu mai tin minte din ce era baia la clio..oricum saiba cupru blush.gif


QUOTE(Filip @ 4 Mar 2021, 12:30)


Nu cred ca mai etanseaza busonu cu 2 saibe una peste alta  radmasa.gif
:
*



am glumit wtf
Filip
Da in dialogys arata doar busonul si o saiba, si cand dai dupa cod pe net iti apare busonul fara saiba. Eu am luat ceva buson aftermarket comandat inainte sa imi instalez dialogysu si asta a venit cu 2 saibe. De fapt de aia am si ales busonu aftermarket ca am vazut ca vine cu 2 saibe. loll

PS - e aluminiu baia de ulei, deci o pun pe aia metalica cu cauciuc - Merci mult Wolfin, ASTA voiam sa stiu! biggrin.gif
wolfin
iti arata busonul fara saiba ca busonul are saiba by default
einstein1984
saiba e poztia 6
Marty
Bah, fara saibe ca ma consider lezat!
Gabryel.GLN
QUOTE(Filip @ 2 Mar 2021, 20:41)
Gabryel.GLN - fa-mi un pret pentru urmatoarele, si da-mi pe PM:
- butuc usa (chiar si fara cheie, daca nu ai, se face cheie pt el);
- incuietoarea aia pt usita benzina
- maner de viraj usa dreapta fatza
- tumburus usa stanga spate
- un cauciuc care acopera mufa din spate la halogen la far
- daca mai ai tu diverse surubele, clemute ramase de la fetze de usa, surubele de prindere a barilor, maruntisuri din astea si nu mai ai nevoie de ele, poti sa imi faci un pret si la ele.


*


Astea le-am gasit acasa, sper maine sa ajung la garaj unde mai am o caroserie sa ma uit de butuc, un taburus de PH2(stiu ca sunt gri), suruburi si cleme. Capacul de la far iti trebuie cel de la faza scurta sau lunga?
bion
QUOTE(Marty @ 4 Mar 2021, 17:37)
Bah, fara saibe ca ma consider lezat!
*


Niste banda scotch e sfanta.
Asta e voie ?
Laurentziu83
QUOTE(Filip @ 4 Mar 2021, 10:14)
Asta a venit in pachet cu 2 saibe - una de cupru si una de metal cu garnitura de cauciuc. Pe care imi recomandati sa o folosesc? Ca banuiesc ca nu se pun una peste alta.  radmasa.gif
*


Daca e motorul K4M 1.6 16V se pune saiba cu cauciuc pe mijloc. Cea de cupru merge la busonul de la cutia de viteze sau la motoarele 2.0 16V si, daca imi aduc bine aminte, 1.2 16V.
einstein1984
QUOTE(Marty @ 4 Mar 2021, 17:37)
Bah, fara saibe ca ma consider lezat!
*


Daca avea si Filip saiba nu mai spargea banii pe rable
wolfin
Laurentiu indiferent ce motor ai (o baie se mai poate schimba am etc...) saiba fericita se pune in functie de fer/nefer
Laurentziu83
Eu zic de cum recomanda producatorul. Cum pune fiecare e treaba lui.
wolfin
Ok...iti dau un exemplu simplu

1.4 8v mpi la logan metalica cu cauciuc(teflon?!) la symbol cupru.

Dasta zic...nu e suficent sa zici model motor.
Laurentziu83
Dialogys-ul indica la Symbol 1.4 8V metal cu cauciuc. Crede-ma ca am avut unul si am avut si Dialogys-ul in fata. Dialogys-ul de service, nu vreun crack de pe net.
La Megane-ul meu cu K4M 1.6 16V scrie la fel, metal cu cauciuc.

Nu contest ca nu ar fi mers si aia de cupru si ca unele service-uri puneau asa pentru ca li se parea prea scumpa garnitura de 7 lei, dar daca Dialogys-ul scria asa, asa faceam.
wolfin
Cu cupru o venit din turcia. La serus tot cupru...

E de tabla baia.
Laurentziu83
Cam ciudat, la al meu K7J din 2005 era din aluminiu.
wolfin
Ne stresam prea mult....motorul lui Filip se caleaza tongue.gif
cj98czh
pai in curand o sa sfarseascs si asta langa celelalte epave, si vine alta "noua" 🤣
Filip
Salutare. Imi pare rau ca nu am mai apucat sa scriu aseara, am fost la ziua unui amic iar in timpul zilei de ieri si de azi m-am chinuit sa scot filtrul de ulei.

Joi dupa ce am discutat de buson, m-am apucat de treaba. Si treaba m-am facut. biggrin.gif sleep.gif Am scurs uleiu, si m-am pus sa desfac filtrul cu o cheie din aia universala - o tabla care se strange cu un prezon - cea mai ordinara cheie de desfacut filtre. In loc sa imi iau special pentru timpul meu de filtru un capac din ala in care bagi crichetu. Sau o cheie universala cu roti dintate in care bagi crichetu. In fine vad ca nu merge si imi vine "geniala" idee sa bag surubelnita in filtru - ca asa se facea pe vremea lu bunicu la 1300.

Fiind narod din fire nu m-am gandit si eu ca bai... la un motor dispus transversal nu ai spatiu ca la 1300. Nu mai zic ca s-a facut varza tabla filtrului, s-a taiat ca o conserva. Vine un prieten sa ma invite la ziua lui - sta peste drum, ii arat boacana, da un telefon la alt vecin care repara BMW-uri - acesta imi imprumuta o cheie cu roti dintate. Nu a mers nici cu aia fiindca la momentul ala filtrul meu era prea deformat si lipseau bucati de tabla din el. Si imi vine o ideee, ma uit la filtrul nou si vad ca are 6 gauri pe interior. Zic - daca cojesc tabla, scot elementul filtrant o sa ajung la gaurile alea si am mai observat ca pot sa bag pe ele o cheie de flex. Dar cu ce sa tai tabla - cu flex nu poti ca nu e loc - m-am gandit sa-mi iau o freza cu acumulator. M-am dus cu amicul care isi serba ziua la Dedeman, am luat o freza pe la 170 lei - marca Panzer - am si rotopercutor de 800W de tot Panzer. Ma rog aici s-a incheiat ziua de joi, m-am dus la gratar si sa beau. A doua zi am luat-o usor usor cu mini-flexu sau freza aia, dremel ce o fi, am cojit tabla cum am putut cu grija sa nu tai naibii si altceva pe acolo - ca erau pe langa filtru cablaje electrice, tevi de freon un chin in fine. Bun ajung la momentul sa pun cheia de flex pe gaurile alea. S-a indoit cheia. radmasa.gif Ce mai ramasese din filtru nu se misca neam. Asa ca am taiat cu mare atentie zona unde se ambutiseaza tabla filtrului. Chin - are 2 milimetri grosime zona aia. Am consumat bateria la dremel, am zis ca innebunesc se facuse 3 dupa-amiaza. Noroc ca se incarca repede. Am taiat efectiv o bucata din zona ambutisata, pana a ramas doar garnitura - pe o portiune de 2 centimetri cred. Iar apoi zona expusa a garniturii am taiat-o cu un cutter. In felul asta am facut ca o pana in filtru si cu o dalta am reusit sa conving ce mai ramasese din filtru sa se roteasca. Cat am facut astea am bagat o hartie in filetul ala in care se insurubeaza filtrul sa nu intre span sau bucati de tabla in motor. Am scos filtrul, am curatat in spatele lui sa nu fie reziduri, am scos si filetu ala l-am curatat bine cu spray de frane, l-am uns un pic l-am insurubat, am pus ulei pe garnitura filtrului si l-am strans la mana ca la carte. Pe urma am dat cu spray de frane pe blocul motor in zona filtrului - ca si joja e pe acolo - ca sa curat spanu. Am sters cu carpa, si pe urma am suflat cu aer comprimat. Ca urma sa torn ulei si sa ridic joja sa verific nivelul, si nu am vrut sa am span pe acolo. In fine chin teroare, sa-mi fie invatatura de minte.

Si ca sa umbli la filtru trebuie sa scoti blocu de aluminiu care protejeaza rampa de injectoare si ca sa scoti blocul ala trebuie sa demontezi si suportul rezervorului de servo - ca nu poti sa bagi tubulara sa desfaci una din cele 2 piulite de 13.

Au intrat 4.8 litri de ulei. Am schimbat si busonul cu cel nou. Ala vechi cum ma asteptam avea patratul vai de el, dar macar avea garnitura corecta - metal cu cauciuc. Evident am pus buson si garnitura noua.

Nici nu am mai apucat sa ridic butucul reconditionat si cheia copiata de la Piata Iancului. Maine ma duc, ca are program si sambata.

Salut Gabryel.GLN cauciucul lipsa e de la faza scurta, cred ca e mai mare un pic decat cel de faza lunga. Sa imi spui pe PM cat fac piesele. smile.gif
bion
Ai frați, sau ești unicat in univers? blush.gif
Filip
Cand fac prostii mi le asum. Dar am vazut pe net ca nu sunt singurul. Se intampla si la case mai mari.
Laurentziu83
Din experienta asta macar ai invatat ca, daca esti incepator, iti cumperi scule bune. S pentru orice, nu mai improvizezi ca faci mai rau.
YRX
La nici un motor K cu AC nu merge cheia cu banda, iti trebuie aia capac. Acum sunt pe toate drumurile, dar sa fii atent sa iei una mai solida.
La primul schimb de ulei la Logan a trebuit sa o fabric, un inei de teava, piulita de 19 sudata si suruburi laterale care intrau un canalele filtrului. O am si acum. biggrin.gif
Filip
Dap, am fost complet nepregatit, filtrul in mintea mea era ultima probleme fiind obisnuit cu ce e la Z14 XEP de la opel. Acolo desfaci un capac cu tubulara de 32 - mai e si accesibil in partea de sus a motorului - e ca si cum ai schimba bateria la telecomanda de simplu. radmasa.gif
BN64FLO
Cea mai simpla si mai buna cheie de filtru e facuta dintr-o centura de siguranta, am taiat pe lungime un surub M14, l-am despicat cat sa intre toata latimea centurii in el, am bagat centura si am dat doua gauri pentru a prinde cele doua parti si centura...fac si poze pe luni...nu exista filtru care sa ii reziste
dizzy
Daca nu ai fi tu pe aici ne-am plictisi de moarte.
Azi m-am oprit pe strada de langa mine să mă uit la o Leguma din asta de vânzare, sa vad cum e cu clapeta de la portiera.
A apărut mexicanul de-o vindea, mai avea puțin și mi-o dădea pe 500 💶.
Filip
Azi am fost la Piata Iancului sa iau cheia si butucul "reconditionat". Eu banuiesc ca a fost doar desfacut si uns pentru ca nu i-a fost redata functionalitatea. Cum am iesit din atelier am bagat cheia in el si am vazut ca daca dai spre stanga - sa deblochezi - cheia se invarte in gol ca si inainte. M-am intors i-am explicat - desi defectul il explicasem si prima data destul de clar, mi-a spus... asa functioneaza butucul (desi la toate masinile la care am umblat - spre dreapta incui spre stanga descui - cel putin la opel nubira si dacia 1310 de le am prin curte - exceptie face butucu de portbagaj de la dacie si de la nubira care merge intr-un singur sens sa descuie si de incuiat oricum se incuie cand inchizi capota - la opel in schimb la haionul lui poti sa descui si sa incui din butuc - ai optiunea sa lasi descuiat haionul daca vrei. In fine revenind la butucul de la usa sofer la Laguna - am zis ca poate na, n-oi sti eu. Am ajuns la curte am pus butucu - evident usa se incuie dar nu se mai descuie. Am zis ma poate o fi broasca de vina. De unde - daca cobor tija cu mana - corespondent cu rotit cheia in butuc spre dreapta - usa se incuie. In schimb daca ridic tija in sus, corespondent cu rotit cheia in butuc spre stanga - usa se descuie. Deci eu am avut dreptate nu domnul de la atelier, m-am convins, am zis sa imi fac tema. Plus ca asa imi aduc aminte ca functiona butucul in prima luna si ceva cand am luat masina - cu greu si din mai multe incercari dar functiona cat de cat.

Dupa ce primesc piesele de la Gabryel.GLN poate ma incumet sa desfac eu butucul de il am acu in usa, cine stie poate ii dau de cap. Si daca ii dau de cap am sa bag la cap pe viitor cum functioneaza butucii astia. Cred ca sunt tutoriale si pe internet. smile.gif

Dar hei, macar am o cheie de rezerva acum!
Laurentziu83
QUOTE(dizzy @ 6 Mar 2021, 20:41)
A apărut mexicanul de-o vindea, mai avea puțin și mi-o dădea pe 500 💶.
*


Sper ca lei, nu?
dizzy
Afișul era pe 1000 euroi, pe mine mă interesa cum arata clapele de deschidere.
Nu e Laguna ferul meu favorit.
Laurentziu83
500 de euroi pe o Laguna 1... wacko.gif
Filip
Io sunt multumit. La vremea ei in 1998 cand a iesit din uzina cred ca mi s-ar fi parut OZENEU. Aveam 8 anisori pe vremea aia si 1300-le lu TATA era de 10.000 de ori mai bun ca RATB-u. Laguna cred ca dadea eroare pe calculator de cate ori ar fi fost mai misto decat mersu cu autobuzu. Doamne ce ma bucuram ca am avut si noi in familie macar o masina. 1300 cum era, te ducea unde aveai nevoie. smile.gif

Si poza cu colectia lu` Tiriac.

Si poza cu prima masina luata din banii mei, dacia 1310 din 1993 a lu Kruger de pe forum. smile.gif

Deci in afara de Opel - il fac si pe ala prin mai iunie sa scap de nebunia cu acoperisu, si dacia 1310 (bine scoate un pic fum trebe schimbate semeringurile supape) si Nubira, si Laguna au motoare tzipla. Si toate sunt complete adica eu nu tin cimitir de masini, la mine e ca la muzeu. Sunt complete le pornesti se misca daca ai nevoie e ok. smile.gif Si opelu se misca da pana nu-i fac motoru nu-l mai pornesc are milkshake in baia de ulei. sleep.gif
marksman
QUOTE(Filip @ 6 Mar 2021, 22:50)
toate sunt complete adica eu nu tin cimitir de masini, la mine e ca la muzeu.
*



Muzeul ruginei?

[attachmentid=1628125920]

Ai Dacia, Nubira, Opelul, acum si Laguna, patru masini din care nu merge OK niciuna. Si nici nu pot fi numite vehicule istorice. De ce ti-o fi placand sa colectionezi fiarele astea nefunctionale in loc sa fi folosit banii pentru o masina la care sa schimbi doar consumabile si sa-i faci intretinerea normala, nu o reparatie capitala, pe care nu poti oricum sa o faci, numai tu stii.
Filip
Rugina aia e cea mai mica problema a ei - pe partea de rugina. Usa stanga spate are perforatie de rugina. Cu toate astea, eu ma bucur de rable. Si sunt abonat, deci youtuberu meu preferat e un tip din Minnesota are un canal se numeste Vice Grip Garage. Deci omu e pe sufletu meu.

Nu stiu, exista un decalaj intre ce mi se pare mie normal, si ce li se pare altora normal in materie de auto. Observ trendu asta - e masina mai veche de 6 ani, are cateva zgarieturi, OPA are si 2 puncte de rugina. Trebe data la remat. Si luat ultimu model. Si mai exista si oameni ca tipu asta, si nu e singuru, si vorba aia e din Minnesota nu ceva tara din lumea a 3-a (nu ca ar fi asta vreo rusine). Eu admir chestiile astea. Evident e youtuber, face bani din asta bravo lui. Ba da e pe sufletu meu asa omu. Jur. Te inspira sa pui mana sa repari, si MAI ALES - SA NU ITI FIE RUSINE de ceea ce ai.

https://www.youtube.com/watch?v=RXc4TLoHSDM...=ViceGripGarage
marksman
Bre, problema e ca tu nu le poti repara. Nu ai nici cunostiinte de mecanica si de tinichigerie, nici loc, nici conditii, nici sedevistica sa le repari.

Nu e o rusine sa ai o masina veche. E altceva insa daca nu o intretii. Zgarieturile sunt cea mai mica problema. Alea nu avanseaza. Doua puncte de rugina insa, da.
Filip
Mai vedem... momentan toate sunt cu impozitu la zi. Si ce nu are itp si RCA sta in curte NU pe domeniu public. Adica ramane fix la latitudinea mea. De aia m-am si ferit de motoare peste 1.6 sa nu ma rupa la impozit daca tot stau in curte degeaba.

Si pana si curtea aia in care stau rablele are impozitu platit din februarie, ca sa am reducerea aia penibila. Si la casa la fel. Si la apartamentu lu tata la fel, eu le-am platit. Din munca mea. Imi place ca sunt in ghilimele ridiculizat si un pic pus la pamant. Nu ai cunostinte, nu ai scule nu ai spatiu nu ai nu stiu ce. Ok. Asa o fi. Dar ma chinui. Si daca ma chinui ma voi descurca. Si mai stii ceva marksmann? Mie imi face placere. Ce altceva as avea de facut? Bine nu discut aici de latura profesionala unde sky is the limit si unde chiar am de lucrat. Ma refer la timpu liber. E corona nu ai voie la carciuma, ce poti sa faci. Te uiti la ce ai in jur, si incerci sa faci mici imbunatatiri. Oricat de penibil ar parea. Care ar fi alternativa, sa stau in fotoliu sa ma uit la televizor la Aneta 3 nu? smile.gif Si aneta 3 am scris intentionat sper sa se inteleaga Antena 3. Hai ca m-am suparat. lol Dar nici macar supararea nu e ce trebuie la mine. In viatza asta cum sa te superi la asemenea lucruri. Altele sunt problemele eu mi-am pierdut mama cand aveam 15 ani - pentru ca a avut cancer. Pentru mine ca ma ridiculizati voi e subiect de amuzament cel mult. Sa fiti sanatosi si va doresc toate cele bune. Eu voi supravietui in stilul meu cu rablele mele si am si un iepure la care tin mai mult decat la masini si e un membru al familiei. Si iepurele se poate vedea in poza de profil. E un suflet.
marksman
Hai, nu te da victima in privinta masinilor. Nu te pune nimeni la pamant. Realitatea e ca nu poti repara masinile alea asa cum trebuie. Si nu ai una, ai patru in aceeasi situatie, si platesti impozit pentru ceva ce nu folosesti.
Ti-a mai zis parca si Merced, sa dai cele trei fiare (la vremea respectiva) la Remat si sa-ti iei o masina decenta, in care sa bagi bani pentru intretinerea obisnuita, nu pentru reparatii capitale sau restaurari. Tu ai luat Laguna asta, in aceeasi situatie ca si celelalte. Iti plac fiarele si vrei sa mesteresti, vrei sa inveti cum se face? Incepe cu unul singur, nu te inhama la patru! Nu te chinui (vezi episodul cu filtrul de ulei), use the fucking right tool for the right fucking job.

<span class='edit'>7 Mar 2021, 00:50:</span>
QUOTE(Filip @ 6 Mar 2021, 23:56)
[...] Eu voi supravietui in stilul meu cu rablele mele si am si un iepure la care tin mai mult decat la masini si e un membru al familiei. Si iepurele se poate vedea in poza de profil. E un suflet.
*


Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat, dar ceea ce ti s-a intamplat nu trebuie sa te defineasca. Lucrurile pe care ti le-au spus majoritatea celor de aici ti le-au spus ca sa iti fie bine. Iar la misto am fost luati toti cel putin o data pe aici. Viata e prea scurta ca sa ne agatam de niste rable, in care sa investim timp si bani, pentru a obtine ce? zero folos.

Legat de iepure, si eu am unul, e membru al familiei de vreo sase ani. A trecut saracul prin momente grele si pana n-am gasit un veterinar care l-a salvat, nu m-am lasat.
Filip
Da, la faza cu filtrul de ulei clar am dat buleala. Nu ma asteptam sa fie atat de intepenit si greseala a fost ca am bagat surubelnita in el in loc sa caut un adaptor corect pentru dimensiunea aia sa il dau jos. Dar era atat de intepenit incat nici cu scula corecta nu cred ca reuseam sa il desfac. In cazuri din astea se dau gauri in desfacaretzu ala de filtru bagi suruburi autofiletante sa prinda in tabla filtrului si apoi il rotesti cu cricketu si nu mai scapa.

Marksmann - ma bucur ca ai iepure. Sunt animale speciale. Pentru mine Pufi - ca asa o cheama, e... nu stiu, e terapie pentru psihic. Si da sunt animale dificile, rod mobila, strica, in camera mea am un singur cablu protejat de la care imi alimentez biroul de lucru. In rest toata camera e facuta sa fie Rabbit proof. Sa nu aiba ce sa roada sa se accidenteze. Tre sa ai grija de iepure ca de un copil mic. Eu nu il tin in camera cand nu sunt acasa, doar pe balcon pentru ca atunci cand nu sunt cu ea in camera se suie in pat si roade patul. Roade si colturile la pereti, norocul meu e ca nu roade mobila fiindca nu se atinge de ce e lemn lacuit. Daca ii dai lemn natur e castor. Si trebuie sa aiba de ros ca sa isi tina dintisorii in stare optima. Dar merita, crede-ma, adica stii, eu am de 2 ani iepure, tu ai zis ca ai de 6 ani. Stii mai bine ca mine. smile.gif

Si balconul pe care sta iepurele are termometru si niciodata temp nu e mai mare de 25 de grade celsius. Am aer conditionat in camera cu iepure care vara mai mult pt iepure functioneaza. Am demontat ferestrele intre camera si balcon ca sa se disperseze aerul rece optim si pe balcon altfel s-ar fi creat un efect de sera vara fiind balcon inchis, cu toate jaluzelele din lume. Iepurele cu mine e foarte obisnuit, cand sunt in pat sare langa mine si sta la mangaiat, sta ca un sfinx. E rasa cap de leu, lionhead, si sta asa ca un sfinx sa il mangai pe cap. E o dulceata. smile.gif Nu sunt adeptul custii la iepure fiindca e chin pentru ei sa stea in asa spatiu mic. Are o baza de cusca pe care o foloseste pe post de litiera. In rest ii dau fan din greu, pelete de la Veselelaga, morocv - nu foarte mult, broccoli, varza, salata si ca dulce o data pe saptamana putina banana. Nu prea mult ca dulcele nu le face bine. Uneori si marara/patrunjel, sunt aromate dar tot asa nu foarte mult. Iepurii in principal fan ar trebui sa manance. Din ala alfalfa.
cj98czh
Filip, in toti anii astia in care masinile alea voucher au stat in curte, cate sau pe care ai adus-o macar pe linia de plutire?

nici una .... toate.... din masini cu mici mari probleme au ajuns sa fie doar niste bucati de fier si plastic care ocupa loc inutil ...

apuca-te si amenajeaza curtea ... daca tot vrei sa faci ceva, mult mai util si mai frumos decat fierele imprastiate prin curte.

Nu ai nici vreme, nici scule si nici talent ca sa le repui in circulatie si sa fie safe ..
Filip
laugh.gif nono.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.