Salutare. Imi pare rau ca nu am mai apucat sa scriu aseara, am fost la ziua unui amic iar in timpul zilei de ieri si de azi m-am chinuit sa scot filtrul de ulei.
Joi dupa ce am discutat de buson, m-am apucat de treaba. Si treaba m-am facut.
Am scurs uleiu, si m-am pus sa desfac filtrul cu o cheie din aia universala - o tabla care se strange cu un prezon - cea mai ordinara cheie de desfacut filtre. In loc sa imi iau special pentru timpul meu de filtru un capac din ala in care bagi crichetu. Sau o cheie universala cu roti dintate in care bagi crichetu. In fine vad ca nu merge si imi vine "geniala" idee sa bag surubelnita in filtru - ca asa se facea pe vremea lu bunicu la 1300.
Fiind narod din fire nu m-am gandit si eu ca bai... la un motor dispus transversal nu ai spatiu ca la 1300. Nu mai zic ca s-a facut varza tabla filtrului, s-a taiat ca o conserva. Vine un prieten sa ma invite la ziua lui - sta peste drum, ii arat boacana, da un telefon la alt vecin care repara BMW-uri - acesta imi imprumuta o cheie cu roti dintate. Nu a mers nici cu aia fiindca la momentul ala filtrul meu era prea deformat si lipseau bucati de tabla din el. Si imi vine o ideee, ma uit la filtrul nou si vad ca are 6 gauri pe interior. Zic - daca cojesc tabla, scot elementul filtrant o sa ajung la gaurile alea si am mai observat ca pot sa bag pe ele o cheie de flex. Dar cu ce sa tai tabla - cu flex nu poti ca nu e loc - m-am gandit sa-mi iau o freza cu acumulator. M-am dus cu amicul care isi serba ziua la Dedeman, am luat o freza pe la 170 lei - marca Panzer - am si rotopercutor de 800W de tot Panzer. Ma rog aici s-a incheiat ziua de joi, m-am dus la gratar si sa beau. A doua zi am luat-o usor usor cu mini-flexu sau freza aia, dremel ce o fi, am cojit tabla cum am putut cu grija sa nu tai naibii si altceva pe acolo - ca erau pe langa filtru cablaje electrice, tevi de freon un chin in fine. Bun ajung la momentul sa pun cheia de flex pe gaurile alea. S-a indoit cheia.
Ce mai ramasese din filtru nu se misca neam. Asa ca am taiat cu mare atentie zona unde se ambutiseaza tabla filtrului. Chin - are 2 milimetri grosime zona aia. Am consumat bateria la dremel, am zis ca innebunesc se facuse 3 dupa-amiaza. Noroc ca se incarca repede. Am taiat efectiv o bucata din zona ambutisata, pana a ramas doar garnitura - pe o portiune de 2 centimetri cred. Iar apoi zona expusa a garniturii am taiat-o cu un cutter. In felul asta am facut ca o pana in filtru si cu o dalta am reusit sa conving ce mai ramasese din filtru sa se roteasca. Cat am facut astea am bagat o hartie in filetul ala in care se insurubeaza filtrul sa nu intre span sau bucati de tabla in motor. Am scos filtrul, am curatat in spatele lui sa nu fie reziduri, am scos si filetu ala l-am curatat bine cu spray de frane, l-am uns un pic l-am insurubat, am pus ulei pe garnitura filtrului si l-am strans la mana ca la carte. Pe urma am dat cu spray de frane pe blocul motor in zona filtrului - ca si joja e pe acolo - ca sa curat spanu. Am sters cu carpa, si pe urma am suflat cu aer comprimat. Ca urma sa torn ulei si sa ridic joja sa verific nivelul, si nu am vrut sa am span pe acolo. In fine chin teroare, sa-mi fie invatatura de minte.
Si ca sa umbli la filtru trebuie sa scoti blocu de aluminiu care protejeaza rampa de injectoare si ca sa scoti blocul ala trebuie sa demontezi si suportul rezervorului de servo - ca nu poti sa bagi tubulara sa desfaci una din cele 2 piulite de 13.
Au intrat 4.8 litri de ulei. Am schimbat si busonul cu cel nou. Ala vechi cum ma asteptam avea patratul vai de el, dar macar avea garnitura corecta - metal cu cauciuc. Evident am pus buson si garnitura noua.
Nici nu am mai apucat sa ridic butucul reconditionat si cheia copiata de la Piata Iancului. Maine ma duc, ca are program si sambata.
Salut
Gabryel.GLN cauciucul lipsa e de la faza scurta, cred ca e mai mare un pic decat cel de faza lunga. Sa imi spui pe PM cat fac piesele.