Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de Pilif (sau Filip)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Filip
Le schimb la vara, observ ca sunt 150 lei bucata.
psychoo
QUOTE(axabrt @ 3 Mar 2023, 14:28)
Tu ai amortizoarele alea originale, ești sigur că mai frânează bine?
Or fi super heavy duty, dar totuși....
*


@Filip, cred ca se refera la mine
@axa franeaza incredibil de bine, sta incredibil la 230 sau in curbe, nici o problema. Daca m-os plictisi si nu voi avea ce face cu banii poate mai fac la vara un test de amortizoare, doar asa de gura carcotasilor

@Filip, 2 lovituri din spate am evitat in ultimul an. Cum? Pai drum unde se circula tare, coloana de masini oprite dupa curba, lasat distanta mare fata de coloana, pus avariile, tinut in treapta 1 cu ambreiajul apasat si cohii in retrovizoare. Cand am vazut ca vine bombardierul, a dat in frane dar a inceput sa ii fuga curul, eu am pornit inspre exteriorul carosabilului in directia opusa deraparii aluia.

Ca SE POATE sa nu poti evita, perfect de acord. Pana acum am reusit sa ma feresc
axabrt
A mea e mai ușoară de fata , na motor mai usor amortizoare mai subțiri
Se cam simte că nu mai e că la început.

Alea pe diesel sunt sigur mai rezistente. Am mers cu un Mondeo cu 230 de mii de km și avea amortizoare mai bune decât ale mele.
Da nu știu dacă erau schimbate
Filip
Io am patit in oras, in aglomeratie, daca lasi spatiu in fata se baga altu si tot nu ai unde sa te duci - bulevard cu 3-4 benzi pe sens, se ocupa locurile ca la tetris.
psychoo
In aglomeratie daca eu sunt ultimul totdeauna incetinesc lent ca sa se prinda si ala din spate. De multe ori doar aprind stopurile fara sa incetinesc ca sa ii vad reactia. Daca il vad cu ochii in telefon sau ca vorbeste mult si agitat, caut sa schimb banda si sa ma indepartez.
Tine de awareness daca "citesti" bine soferii din jur.
Sunt si cazuri in care nu poti sa te feresti, nu neg (inca o data zic) dar in situatiile "uzuale" e posibil sa te feresti.
Cand aveam solenza era un batran cu o dacie 13XX in spatele meu la intrarea in giratoriu care ori a uitat sa tina frana, ori pierduse presiunea de lichid, cert e ca i-a "curs" masina pana s-a oprit in bara mea. Dupa ce am vazut ca nici macar praful nu s-a dus de pe bara i-am zis sa fie mai atent, dar nu mi-a parut sa fi realizat ce s-a intamplat, parca era cazut din luna
Filip
Sunt complet de acord.
cj98czh
s-a reintors geniul suparat pe viata .. radmasa.gif radmasa.gif
einstein1984
"suparat pe viata"? nici un pic. Suparat pe niste bullies care se cred miezu din dodoasca si dau lectii pentru ca ei au masini mai scumpe decat pilif? Aia da. Poate va aduceti aminte ca a-ti avut si voi niste tarabe de masini si anvelope vechi, ca nu am mostenti toti SLul lu Bunicu. Doar ca la voi a trecut ceva vreme, sunteti bossi acu
Muttley
QUOTE(einstein1984 @ 3 Mar 2023, 16:34)
... a-ti avut si voi niste tarabe de masini si anvelope vechi...
*


Prezent!

A-m avut si eu, era anul 2000, anvelopele erau praf, alea de pe spate originale. Parintii nu luau anvelope noi pentru ca asa era pe atunci, el profesor pensionat pe caz de boala, ea farmacist, eu fara venituri, dar cu cheltuieli. Bine, majoritatea banilor se duceau pe tratamente si doctori. Eu aveam un singur tricou de iesit din casa, iar bicicleta mi-o facusem din tot felul de combinatii.
In 2003 veneam de la Iasi la Piatra, veneam de la ceva event post-inmormantare, tocmai devenisem titularul masinii. Prin Targu Frumos, explozie pe spate. Scandal monstru maica-mii, ca ii batusem la cap cu anii sa ia anvelope, sa schimbe ulei, filtru de aer. Aia tacea. Odata ajunsi la Piatra, mi se dadeau bani pentru 4 anvelope noi.

Revenind in 2023, doojdani mai tarziu, cand telefonul meu e mai destept decat mine (in 2003 aveam fix d-ala cu roata), cand dilema zilei e daca sa comand prin glovo sau sa ma duc la carfur (in 2003 era cam problema cu mancarea, punct), cand ne jucam simulatoare cu placi grafice si alte alea (primul calculator l-am avut abia in anul 5), tot ce conteaza e ca MOTORUL SA FIE BUN.

A-m mai zis, ainjtain, dar n-ai fost atent: cuvinte urate.

Si ca sa pastrez aceeasi linie de logica pe care o aplici tu in comparatii: daca toti suntem membri daciaclub, inseamna ca toti suntem (cuvinte urate), doar pentru ca esti si tu aici, membru? Afla ca nu, esti intr-o clasa aparte wink.gif
einstein1984
Atat poti, stiu de mult.
tomageorgian
Eu i-au intotdeauna pneuri noi dar chinezesti.
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 3 Mar 2023, 15:34)
"suparat pe viata"?  nici  un pic. Suparat pe niste bullies care se cred miezu din dodoasca si dau lectii  pentru ca ei au masini mai scumpe decat pilif? Aia da. Poate va aduceti aminte ca a-ti avut si voi niste tarabe de masini si anvelope vechi, ca nu am mostenti toti SLul lu Bunicu. Doar ca la voi a trecut ceva vreme, sunteti bossi acu
*



geniule.. canta la alta masa .. ca asta umbla cu anvelope din 1900 nu ca nu are de unde ci ca nu vrea .. ia vezi banii bagati in pc si alte tampenii, repara toate cotetele si mai cumpara inca 2 .. asa ca las-o asa si nu te mai da tu zana buna .. esti tu o zana .. dar una din aia frustrata, invidioasa si care nu mai poate de ce se intampla in jurul ei .. adica un romales clasic si mai ..
dizzy
QUOTE(b06fcn @ 3 Mar 2023, 10:18)
Din pacate este ceva adevar in fenomenul asta. Stiu pe cineva care acum cauta masina, a zis ca prefera sa dea aceeiasi bani - cca 5000 euro - pe o masina de la 2013 in sus, chiar daca are 250000 km, decat pe una cu sub 100000 km, fabricata in 2009… e vorba insa de masini cu TUV, nu vouchere in adevaratul sens al cuvantului…
*


Intr- un fel au dreptate in ambele variante.
O masina din 2013 , cu 250.000 are probabil km aia. Una care are in bord 150.000 s- ar putea sa aibe 400.000 in realitate. Daca masina e in stare buna, nu e alegere gresita neaparat.
Daca iti place , in schimb , masina din 2009, ca poate e un model gen Subi Forester SG , are 100.000 pe bune , de ce sa nu o iei?

QUOTE(Filip @ 3 Mar 2023, 15:42)
Le schimb la vara, observ ca sunt 150 lei bucata.
*


Hai sa vedem cum baga Felipe 4000 de euro intr- o Laguna veche.
Pe urma, in 2030 , face Opelu.
Hai, da- mi mi vaucherul ala de la Daewoo.
mircea_aq
Nubira cu independenta o pregateste pentru viteza in coasta in 2040, citeste mai sus.
axabrt
QUOTE(dizzy @ 3 Mar 2023, 17:39)
Intr- un fel au dreptate in ambele variante.
O masina din 2013 , cu 250.000 are probabil km aia.
*


Una din 2018 vrei sa spui...
Alea din 2013 pot avea peste cinci sute de mii.

Și povestea mea cu Loganul.
Cauciucuri noi montana de plastic
No ABS.

Urmarea o bănuiți wacko.gif
bucatzel
QUOTE(einstein1984 @ 3 Mar 2023, 15:34)
"suparat pe viata"?  nici  un pic. Suparat pe niste bullies care se cred miezu din dodoasca si dau lectii  pentru ca ei au masini mai scumpe decat pilif? Aia da. Poate va aduceti aminte ca a-ti avut si voi niste tarabe de masini si anvelope vechi, ca nu am mostenti toti SLul lu Bunicu. Doar ca la voi a trecut ceva vreme, sunteti bossi acu
*



Einsteine, aproape ca imi vine sa-ti dau dreptate, dar asta numai daca uit ce delta e intre "i-am dat top speed-ul" si "a explodat". Ceva ce aproape ca se stinsese, cand a mai aprins-o o data cu "vai-vi-vai, cum am dat eu rugina pe bani?" . To' ce se intampla aici, e aprins cu propriile lui chibrite, tine-ti tu instinctorul pentru chestii serioase. Amu', poate ar fi o idee sa ii explice cineva cam care-i diferenta intre o masina veche si un voucher, da' e deja destul de evident ca nu esti calificat s-o faci pe asta. Iar eu am altceva mai bun de facut.

Astea fiind spuse, nici interlocutorii tai nu-s mai breji.

3 Mar 2023, 19:58:
QUOTE(axabrt @ 3 Mar 2023, 18:17)
Urmarea o bănuiți  wacko.gif
*


S-a spart cauciucul si te-ai insurat.
Filip
Nubira aia TREBUIE data la voucher, dar nu e pe numele meu, am talon carte, un contract vanzare cumparare intre mine si fostul proprietar pe care nu-l mai gasesc, ar trebui sa iau legatura cu fostul proprietar din cartea masinii, sa platesc ce ompozite or fi de platit sa imo dea fiscal sa o trec pe numele meu, sa scot talon nou, sa fiu trecut in carte si ABIA apoi sa o dau la voucher (jumate dezmembrata cum am dat dacia, ca nu le dau eu bunantate de nubira intreaga).

@Dizzy, nu stau sa fac acum chestiile alea de mai sus, le voi face la in moment dat anul asta prin vara sau la anu. Momentan mai folosesc si eu masina aia pe post de depozit.

Acum, ca sa ma repet - am scris de daewoo pe la inceputul topicului, am luat masina am condus-o acasa pe roti - am dat 1200 ron pe ea, cand am ajuns cu ea, ma rog nu neapaeat in ziua aia dar in saptamanile ce au urmat m-am uitat mai atent si am vazut in ce hal era ciopartita instalatia electrica, in ce hal erau tevile de frana si benzina pe sub masina, nu are rost sa mai intru in detalii. Si eu am tras de vanzator sa imi dea masina, ca parca eram disperat (in capul meu aoloo ditai daewoo nubira pt 1200 lei, o gramada de masina pt banii astia, daca e deplasabila ce mai conteaza o fac eu!). Si e adevarat, poti sa refaci orice - tevi frana + benzina schimbatr - hai ca aia o mai faci, si la laguna s-au schimbat tevile de frana, dar ar fi trebuit schimbata toata instalatia electrica. Acuma.... Nici asta nu e un capat de lume daca o gasesti. Tata a schimbat prin anii ~2000 instalatia completa la dacia 1300 aia gri - fiindca la vremea aia puteai sa o cumperi NOUA. acuma nu stiu la nubira nu prea am gasit, e o marca moarta, sau poate nu am cautat eu suficient. Cert e ca avea PREA MULTE PROBLEME MASINA si dupa un an doi am luat opelu.

<span class='edit'>3 Mar 2023, 21:49:</span>
Voi va dati seama in ce hal era masina daca pana si EU am gandit - bai nu e safe. Un mic exemplu: masina are 2 ventilatoare pe radiator, 1 era gripat si cablajul ce il alimenta taiat, pentru ventilatorul ramas functional erau trase fire separate de la baterie care treceau prin grila parbriz si undeva pe sub bord. Singurul lucru facut la masina aia, nici uleiul nu i l-am schimbat a fost sa ii pun un releu si un intrerupator de pe bordu din dacie luat, ca sa am buton de on off pt ventilator. Fiindca altfel uneai 2 fire dezizolate cu mana sa pornesti elv. Dar si aia a fost DEGEABA ca nu am circulat cu masina si mereu e cu borna scoasa. Singura chestie buna de pe masina aia e bateria care si acum o am incarcata - o mentin cu un redresor la fiecare 2 luni o mai incarc - la fel si bateria de la opel - care e pe laguna acum. Am si bateria de la laguna, a murit vara trecita dar am redresat-o si p-aia e ok acum.

<span class='edit'>3 Mar 2023, 21:57:</span>
Mda deci releu si o siguranta i-am pus, si un intrerupator cu lumina luat din bordul de la dacia lui Kruger. Dar nu cred ca ar fi fost kosher daca ma duceam la itp cu minunea aia. Zic si eu, nush. blush.gif
tatabobu
QUOTE(einstein1984 @ 3 Mar 2023, 15:3x)
Suparat pe niste bullies care se cred miezu din dodoasca si dau lectii  pentru ca ei au masini mai scumpe
*



Nu știu de ce, dar am impresia că nu misto-ul la adresa mașinilor lui Filip te zgandare atât de rău. Sunt doar pretextul sa mai scapi de niste stres.
psychoo
Sindromul geniului printre plebe. Csf ncsf

P.S.
QUOTE(einstein1984 @ 3 Mar 2023, 15:34)
[...] Poate va aduceti aminte ca a-ti avut si voi niste tarabe[...]
*



https://scriecorect.ro/cum-se-scrie-corect-ati-sau-a-ti/
BN64FLO
Nubira aia nu va mai putea fi casata legal de tine niciodata...nu poti transcrie o masina cu itp expirat, iti spun 100% pentru ca am fost in situatie...deci poti sa o tai bucati si sa o dai ca fier vechi...intreaga nu o va lua nimeni la fier vechi fara acte...in concluzie, fa-o bucati si la gunoi cu ea. La fel si opelul, valoarea lui de piata e de 500-700 de euro...o reparatie a chiuloasei ca la carte e vreo 400 de euro (am dat opel din ala la dezmembrari pe 700 de lei) nici ala nu are fiscal si nu il poti transcrie...masinile alea valoreaza 1000 de lei cu indulgenta, daca le tai tu si le duci la fier vechi personal
marksman
QUOTE(axabrt @ 3 Mar 2023, 18:17)
Una din 2018 vrei sa spui...
Alea din 2013 pot avea peste cinci sute de mii.

Și povestea mea cu Loganul.
Cauciucuri noi montana de plastic
No ABS.

Urmarea o bănuiți  wacko.gif
*


Până la urmă nu contează atât kilometrii ci întreținerea de care a avut parte. Pemfeul lui dr_mKe a trecut lejer de 300.000 dar nu se vedeau decât în bord.

O singură dată am pățit ceva cu Loganul fără ABS, m-am oprit în cârligul ăluia din față, și am îndoit un pic numărul, și asta pentru că am fost eu berbec, obișnuit deja cu mașini cu ABS/ESP și gume premium. In 100.000 km făcuți cu mașina aia nu am avut vreun incident pe motiv că nu a avut ABS sau că a fost încălțată cu Montana sau Debica ieftine.
Filip
Opelul e trecut pe numele meu la taxe si impozite, talon pe numele meu ii mai trebuie. Are impozitu platit la zi in fiecare an imi platesc impozitele in ianuarie.
La el trebuie facut motorul, facut rca, dusa pe platforma omologat gaz, facut itp si aia e. Culmea e ca are un itp facut fara omologare la gaz, s-ar putea sa arate urat in istoric. E facut undeva prin Bistrita acu 3-4 ani. Daaar se rezolva toate nu-mi fac probleme. Si cu nubira cred ca se poate scoate la liman cu actele daca vb cu cine trebuie.
cj98czh
mah tu nu esti in stare sa ai o masina din 3 in stare ok si visezi cai verzi pe pereti ..

3 Mar 2023, 21:46:
QUOTE(tatabobu @ 3 Mar 2023, 21:00)
Nu știu de ce, dar am impresia că nu misto-ul la adresa mașinilor lui Filip te zgandare atât de rău. Sunt doar pretextul sa mai scapi de niste stres.
*



eu am mai spus ca refularile astea au alte cauze .. ma bucur ca nu sunt singurul care vede asta .. sau asa este de felul lui .. suparat pe lume ..
BN64FLO
Cu nubira iti garantez ca nu se rezolva daca nu esti ruda cu seful de la inmatriculari...iar cu opelul...daca e pe tine la primarie, e mai usor, dar intrebarea ramane: merita? Si mie imi plac masinile, am multe, am si eu dacia mea care sta si ma asteapta sa o fac, am strans un beci plin de piese pt ea...dar sunt constient ca nu merita banii bagati in ea, ca nu e sigura si ca are valoare doar pentru mine...si pe deasupra, am atelier cu toate sculele necesare si o pot face cand am chef sa nu fac masinile altora...si pe langa toata povestea am dat alte doua masini la remat fara nicio remuscare cand nu mai erau utilizabile in conditii optime si am luat o masina care sa porneasca oricand, sa mearga pe orice vreme, orice drum si orice distanta in conditii de siguranta si pentru mine si pentru ceilalti participanti la trafic
Bicicleta galbena
Ce 'ace baietii, inca ii mai dati sfaturi lui Filip? biggrin.gif

Filip
Opelul merita facut fiindca nu are improvizatii facute nicaieri... e un opel normal cu garnitura de chiulasa arsa. Nubira in schimb... nu are rost sa mai detaliez, am scris despre ea pe la pagina 2-3 a acestui "Jurnal de Pilif". Cred ca au lucrat niste padurari la ea, nu mecanici.

Cand ai o masina uzata dar fara improvizatii e mai usor sa o aduci la o stare acceptabila, bineinteles cu bani dati pe piese. Cand ai o masina uzata si cu modificari pe ea, ori e un model de o asemenea valoare incat sa merite restaurat, ori in cazul in care e un model banal cum e nubira INTR-ADEVAR - va dau dreptate - e bun de dat la fiare vechi.

Problema e nu e ca e veche masina, problema e ca cine stie cate improvitatii mai are facute pe cablaj, cate chestii lasate ne-izolate ascunse pe sub vreo mocheta si IEI FOC. dry.gif Bineinteles si asta se poate face - o dezmembrezi complet, ii schimbi cablajul, ii faci tot de fapt - tinichigerie vopsitorie, ma rog toate etapele unei restaurari, dar asta chiar nici eu nu as putea sa gasesc rezonabil. Daca era o Lancia Delta HF clar fara discutie. Dar e o nubira. Gasesti una ne-molestata la 2500 lei. Dar nu mai vreau nubira. N-am nimic cu modelul sau cu marca, dar... e o marca apusa.
cj98czh
cine sa le facs mah? tu??? nici in 10 ani ...
Filip
Daca am buget si timp si piese o fac in 2 luni jumate. Fara probleme.
dizzy
Felipe e precum Cosmo Kramer.
L E era un episod din Seinfeld în care Kramer și- a dat toată mobila din casa susținând ca va face niște chestii în trepte, cu perne, cu saltele.
Seinfeld zicea ca nu o sa facă nimic. Și nimic a făcut.
L-am găsit.
https://youtu.be/Hkz-CQdmNn0

Opelul e facubil. Chiulasa sau Motor sh , identic cu ala bulit, urcat pe fier, demontat gazul.
Luat ITP. Înmatriculat.
Nubira, doar dacă vrei. Rezolvat actele. Reparat cu piese sh, eventual o parte din instalaria electrica refăcută.
Solon
https://www.theguardian.com/tv-and-radio/20...hool-psychiatry
Bine, e the guardian, dar atat s-a putut.
Concluzie, cu asta e pierdere de timp.
Filip
radmasa.gif "ăsta" ms frumos

@Dizzy e geniala secventa aia din episod, cand eram mic taica-meu se uita la Seinfeld, mie mi se parea in mare parte plictisitor, dar asta pt ca nu eram atent la subtilitati. biggrin.gif

Laurentziu83
QUOTE(Filip @ 3 Mar 2023, 15:31)
Pai cand nu mai ai amortizoare masina face ca o gelatina cand dai printr-o groapa, nu? Nu este cazul la mine, intr-adevar ar trebui schimbate si amortizoarele ca au o varsta. Dar n-are nici o problema masina cu tinuta de drum. Intr-adevar suspensia e moale, dar asa e masina. O sa le schimb si p-alea, le vine randu`.
*


Cand face masina ca o gelatina inseamna ca trebuia sa le fi schimbat acum 5 ani.

Eu am dus masina la test de amortizoare cand am simtit ca e ceva in neregula, dar de fapt ele erau pe la 56% eficienta. Le-am mai tinut 1 an (10 mii de km) si le-am schimbat.

QUOTE(Filip @ 3 Mar 2023, 22:35)
Si cu nubira cred ca se poate scoate la liman cu actele daca vb cu cine trebuie.
*


La Nubira da-i jos numerele, taie-i cu un flex unde e stantata seria de sasiu, vezi daca poti sa faci la fel cu seria de pe bloc (desi cred ca nu merge), le pui la pastrare intr-un sertar si aia e, pe restul le dai la gunoi/remat ce vrei tu. Nu te complica sa cauti sa-i rezolvi cu actele, cel mult pune la pastrare placile pentru orice eventualitate. Daca pe fostii proprietari nu i-a interesat sa faca acte ca sa scape de masina de pe rol, nu trebuie nici tu sa-ti bati capul, mai degraba cred ca vanzatorul s-a sters undeva cu actul de v/c dupa ce si-a luat banii.

Aia nu mai e masina in care sa merite sa bagi bani, daca ai nevoie de o masina pentru carat/etc, ai Opelul care deja e mai ok, gasesti chiulasa la dezmembrari cu cateva sute de lei, te mai costa inca pe atat sa o inlocuiesti si ai facut-o buna de utilizat. Nu iti mai bati capul cu lant nou de distributie, schimbi doar garnituri, apoi la targ cu ea, oricum vad ca nu te pasioneaza prea mult ca sa merite sa o tii.
einstein1984
QUOTE(tatabobu @ 3 Mar 2023, 21:00)
Nu știu de ce, dar am impresia că nu misto-ul la adresa mașinilor lui Filip te zgandare atât de rău. Sunt doar pretextul sa mai scapi de niste stres.
*


Daaa, eu sunt de vina ca va comportati voi ca niste copii de clasa a 4a.
Muttley
Pana una-alta, noi n-avem interdictie la internet in afara programului angajatorului.
einstein1984
QUOTE(cj98czh @ 3 Mar 2023, 17:15)
geniule.. canta la alta masa .. ca asta umbla cu anvelope din 1900 nu ca nu are de unde ci ca nu vrea .. ia vezi banii bagati in pc si alte tampenii, repara toate cotetele si mai cumpara inca 2 .. asa ca las-o asa si nu te mai da tu zana buna .. esti tu o zana .. dar una din aia frustrata, invidioasa si care nu mai poate de ce se intampla in jurul ei .. adica un romales clasic si mai ..
*


Bravo, ai trecut pe langa, ca de obicei. Nu ca ti-ai justifica actiunile ci ca sa ma faci pe mine frustrat si invidios ( pe ce anume sa fiu inviidos nu vad , dar gasesti tu).
muttley, pana una alta am cu cine vorbi si fara internet cand se termina programul. Ar trebui sa incerci si tu.
@bucatzele, bine, cum zici tu. Over and out pe subiect.
dizzy
Felipe, acu, intrebare, pe bune:
- Opelul, in afara de chiulasa cu probleme ( sau garnitura de chiulasa) ca nu mai tin minte, mai are si alte probleme?
Ca daca nu, da-onplm de treaba, du cucatul ala de chiulasa la rectificat , pune o garnitura noua de chiulasa, imprumuta o cheiei dinamometrica, demonteaza ilegalitatea aia de GPL, si fa-i ITP-ul; Asta se repara cu 2000 de lei? Cel mult

-Nubira e reparabila fara chinuri multe cu maxim 1000 de lei; Ia de la prima dezmembrare toata instalatia electrica, piesele lipsa, o faci si o inmatriculezi; Cauta-l pe boul din talon, fa actele cu el, o sa-ti dea si o cafea ca-l scapi de gunoi;
Deci tu preferi sa stai cu 2 cotoarbe in curte, in loc sa le faci; Nu cred ca nu le poti repara cu 2, maxim 3 salarii
Marty
QUOTE(dizzy @ 6 Mar 2023, 13:30)
Nu cred ca nu le poti repara cu 2, maxim 3 salarii
*

Depinde de salariu. sleep.gif
dizzy
Desigur;
Dar nu pare colegul sa fie chiar prost platit;
Marty
Nu tine atat de dimensiunea salariului cat de dimensiunea dezastrului pe care vrei sa-l repari.
einstein1984
Nu stiu exact ce instalatie electrica mai scoti dintr-o masina de 20 de ani ca sa o poti si folosi....Opelu poate mai merge
bucatzel
QUOTE(dizzy @ 6 Mar 2023, 12:30)
Felipe, acu, intrebare, pe bune:
- Opelul, in afara de chiulasa cu probleme ( sau garnitura de chiulasa) ca nu mai tin minte, mai are si alte probleme?
*


Dupa ce sta de 3 (parca?) ani, probabil discurile au o usoara patina de rose, si diverse furtune o sa inceapa sa faca pe ele.
axabrt
O sa razi sunt filme pe yt cu mașini care n au mai fost pornite de zeci de ani. Interesant e unul cu un vw golf 1 diesel care pornește totuși.
Interesant in sensul de văzut ce simplu era motorul ăla diesel acu 40? de ani.
Na de pornește un diesel modern in așa condiții. O sa ai o surpriză
gabize
Sunt curios pe motorul ăla ce n-a fost pornit de zeci de ani câtă bază poți pune. C-a pornit, înțeleg. N-are deloc electronică și dacă injectoarele, mecanice și ele, au "pișat" niște motorină (aia sigur era nouă!), cu chiu, cu vai, a oferit zgomot, rotație și fum.
Dar, să faci cu adevărat motor din el, cu siguranță e nevoie să fie reconstruit.
La ăstea noi, pline de electronică și senzori, e firesc să nu pornească.
axabrt
Ai dreptate. Mult fum.
Pentru mașini vechi in stare buna neapărat trebuie un garaj cu temperatura și umiditate constanta. Ceva gen showroom.
Mă gândesc că e peste puterile lui felipe sa facă așa ceva. Și de ce ar face o construcție gen showroom pentru 3 rable.
Macar nu are și el un Bugatti, un Ferrari și un lamborghini.apropo știți cand s a certat lamborghini cu Ferrari?
gabize
Fix când, nu. De ce, da! biggrin.gif
Marty
Aia de repornesc masini nepornite de xshpe ani (Flexiny, cel mai probabil), merg cu ele vreo juma' de ora - o ora. Dar atat!
Laurentziu83
QUOTE(dizzy @ 6 Mar 2023, 13:30)
-Nubira e reparabila fara chinuri multe cu maxim 1000 de lei; Ia de la prima dezmembrare toata instalatia electrica, piesele lipsa, o faci si o inmatriculezi; Cauta-l pe boul din talon, fa actele cu el, o sa-ti dea si o cafea ca-l scapi de gunoi;
Deci tu preferi sa stai cu 2 cotoarbe in curte, in loc sa le faci; Nu cred ca nu le poti repara cu 2, maxim 3 salarii
*


Cu 1000 de lei poti cel mult sa afli daca merita reparata mai departe sau nu. Cine a ajuns sa mearga cu astfel de improvizatii la instalatia electrica ma indoiesc ca schimba un cap de bara imediat cum capata joc.

Masina aia e de dus cu platforma la remat si topire placuta, o bataie de cap mai putin.
Nu mai suntem pe vremea lui ceao cand era penurie de masini, gasesti si cu 400 de euro masini intr-o stare mai buna decat Nubira aia.
Plus ca Filip are deja o masina cu care face 5 mii de km anual, nu are nevoie de 3 masini pentru asta.

La Astra nu cred ca merita sa-si bata capul cu rectificatul chiulasei (posibil sa nu aiba cota de rectificare), gaseste la dezmembrari alta, o pune pe masina, apoi 1500 de euro pe autovit si drum bun.

Asa elibereaza si curtea de troace si poate sa se focuseze pe lucruri mai importante.

Ma rog, eu as fi dat Leguma la remat si as fi facut Opel-ul boboc (e mai bun ca Laguna), dar fiecare cu alegerile lui.
cj98czh
QUOTE(Laurentziu83 @ 6 Mar 2023, 16:30)
La Astra nu cred ca merita sa-si bata capul cu rectificatul chiulasei (posibil sa nu aiba cota de rectificare), gaseste la dezmembrari alta, o pune pe masina, apoi 1500 de euro pe autovit si drum bun.
*



de mare profesionalism .. sa cumperi o chiuloasa din dezmembrari sa nu ii faci macar un plan .. si sa o pui sus .. calitate garantata, ce mai .. nu mai vb. de semeringuri de supapa, scaune, etc .. ca alea sunt SF .. la asa o mentalitate .. si o vinzi si ti-ai batut joc de un om ..
Laurentziu83
Eu vorbeam de readus masina la starea anterioara defectiunii, nu de facut RK-uri, ca tot 1500 de euro ia pe ea indiferent ce ii face.
mircea_aq
Placutele de frana le mai prinzi in strung la argon in garaj si poti sa le mai pilesti.
La chiuloasa iti trebuie si scule si pricepere, iar tolerantele-s minime, nu le rectifica oricine, oricum. Bine, ne dam cu parerea degeaba, Filip e all-in pe proiectul Nubieri pentru viteza in coasta, probabil ca opelul ramane muzeu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.