Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de Pilif (sau Filip)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
einstein1984
Daca schimbi tamburul pe o parte ar trebui si pe ailalta... si saboti daca tot faci o treaba. ca s anu faci astea, iesi mai ieftin cu rulmentii doar presati in tamburii vechi, daca te duci la atelier poate au si strung sa le ia gradul de uzura.
Filip
Dap, e buna ideea cu ambii tamburi/rulmenti schimbati.

Astept sa-mi vina un din asta de pe emag pentru ca ce am eu cu cap patrat pentru tubulare se deformeaza cand bag teava pe el sa pun mai multa forta. Materiale de 2 lei... dar si piulita aia de 30 de la tambur e stransa bine. Am stricat si marginea aia de la tambur unde vine capacelul - dar nu conteaza ca pun alt tambur.

Am voie sa incalzesc cu flacara piulita aia? Ca mi-e frica ca stric si scula noua - care cica tine la 500nm dar la ce noroc am eu sigur se rupe, indoiae plezneste etc.

harby ;))
QUOTE(Filip @ 10 Oct 2023, 11:32)
Dap, e buna ideea cu ambii tamburi/rulmenti schimbati.

Astept sa-mi vina un din asta de pe emag pentru ca ce am eu cu cap patrat pentru tubulare se deformeaza cand bag teava pe el sa pun mai multa forta. Materiale de 2 lei... dar si piulita aia de 30 de la tambur e stransa bine. Am stricat si marginea aia de la tambur unde vine capacelul - dar nu conteaza ca pun alt tambur.

Am voie sa incalzesc cu flacara piulita aia? Ca mi-e frica ca stric si scula noua - care cica tine la 500nm dar la ce noroc am eu sigur se rupe, indoiae plezneste etc.
*


vezi daca kit-ul de rulmenti/tamburi sa nu aiba si piulita. Parca o data la Megane2, cand am schimbat discurile pe spate, care vin cu tot cu rulmenti, includeau si capac si piulita.
Filip
Daca incalzesc cu flacara piulita e bine sa pun alta noua sa inteleg?
Tamburii pe care i-am gasit nu au piulita si capac, capacelul l-as putea refolosi ca l-am scos frumos, dar piulita parca as pune si eu noua. Mai intai vreau sa desfac tamburul totusi, dupa ce primesc coletul de la emag bara aia pentru desfacut cu tubulara.
Gabryel.GLN
Merge incalzita, dar cel mai bine este cu pistolul de impact.
BN64FLO
E slabut tragatorul ala, eu am unu cu patrat de 3/4 si cheie tot asa, e mai groasa in carne si nu pusca asa usor...poti incalzi cu lampa de gaz ca nu vei decali nimic...bate cu ciocanul in cheie ca sa misti piulita putin...poti simula pistolul de impact daca mai ajutor...in timp ce unu trage cu cheia, celalalt bate cu un ciocan in cheie, eu fac asa la prezoane intepenite si merge
Filip
Hmm... si spui ca rezista la piulita aia de 30mm? Daca il prelungesc cu teava? Hai ca-i dau comanda, e 80 lei...
La 1/2 exista si riscul sa se rupa patratul ala... a mai fost si 100 lei, nici nu cred ca iti mai dau banii pe el - pt ca improper use Si de asta l-as tine pt suruburi de roata nu pt piulita aia centrala - piulita aia de 30 mai are si un plastic pe post de siguranta, daca o incalzesc la flacara parca vad ca se topeste plasticul ala si se lipeste de filet...

Parca vad ca singura solutie e de fapt sa tai cu flexul, dar nu ai loc sa intrii cu flexul acolo si exista si riscul sa atingi axul si sa-i distrugi filetul.

Recomandare de pistol de impact (electric)? Ideal stiu ca ar fi un Bosch GDS 24 sau GDS 30 cel mai bine, la ce am eu acolo, dar GDS 24 e 2500 lei si GDS 30 e 5000 lei deci iesit din discutie. Problema e ca pistoalele astea cu impact pe la 3-4-500 lei nu cred sa faca fata. Si cam alea ieftine ar fi de buzunarul meu.

Ar mai fi varianta unui pistol pneumatic - e unu yato pe la 390 lei dar oare o face fata compresorul meu de 25 litri?
sorin1983
un pistol electric nu face treaba acolo. unul pneumatic sub 7-8 sute lei e slab... nu conteaza compresorul tau. iti trebuie 2-3 secunde presiunea maxima. mergi pe old school.... tubulara de impact, brat de forta si teava de 2 metri smile.gif
BN64FLO
Rezista sigur, eu am teava de 1.5 metri si trag pana se indoaie teava la planetare si fusuri cum ai tu...ia si o cheie cu patrat de 3/4 si sigur il desfaci...pistolul de impact ala la cateva sute de lei nu desface ce desfaci cu o configuratie de genul asta
L.E. pistolul electric e mai bun, are acelasi cuplu, constant, cel pneumatic isi pierde din caracteristici in functie de presiune...dar e vorba de pistoale de peste 2000 de lei
Filip
Am platit un Pistol pneumatic Yato YT-09544 si am mai luat o trusa cu tubulare de impact la vreo 200 lei no name - ca o sa ma chinui si pe partea ailalta.

Inca 600 lei cheltuiti - tamburii vor fi si ei inca 600 lei - deci papa scoala moto in primavara. laugh.gif

Si fac treaba cum trebuie.
Pistolul ala cica are 1700nm da-o incolo de piulita trebuie sa se desfaca.

Imi dau seama ca sunt anormal, numai eu cheltui 1200 lei cand daca ma duceam la mecanic schimbam doar rulmentul (rulment 100 lei si manopera hai sa spunem 300 lei). In total 400 lei estimez. Dar stai programeaza-te etc - bine si la ce am comandat - o sa ajunga abia pe la sfarsitul saptamanii).

Dar ma gandesc ca pe viitor o sa fie mai usor sa desfac mecanica cu un pistol pneumatic - oricum trebuie sa schimb si amortizoarele in primavara...

Si o sa fie util si la opel cand il fac si pe viitor la ce gunoaie o sa-mi cumpar. Cica modelul ala de pistol Yato e bunicel, din ce vad eu pe youtube. Nu stiu... acum incerc sa-mi justific cheltuiala impulsiva. radmasa.gif
sorin1983
anormal? that ship has sailed...
Filip
Quick update - pistolu ala cu aer comprimat pentru desfacut piulite ajunge tocmai pe 18-19 octombrie. Si fara ala nu ma ating de masina, asa sta in curte. Vreau inainte sa aleg sa iau tamburi cu rulment sau tamburi fara si sa iau eu kit-ul cu rulment sa dau mai intai jos tamburii deja existenti. Apoi voi lua o decizie, pentru ca am nevoie de inelul exterior de la rulmentii montati pe tamburii existenti daca ar fi cazul sa presez eu rulmenti in tamburii noi. Si lucrez deja la o presa de rulmenti din aia super rudimentara, de o actionezi cu cric hidraulic ieftin. Dar vedem, posibil sa ma razgandesc sa iau tamburii gata echipati. Depinde de starea in care ma aflu. Am vazut pe net ca unii baga la ciocan rulmenti - cum faceam eu in 2014 cu rulmentii pt cuva de la masina de spalat. Dar acolo era vorba de masini de spalat, aici este vorba de tren de rulare la un automobil. Deci probabil nu ma risc si platesc 900 lei pe 2 tamburi gata echipati - credeam ca e 600 lei (300 bucata) dar aia sunt pt logan 2. Noh... small price to pay. Dar tot vreau sa imi fac o presa artizanala pentru presat rulmenti.

A si fara importanta legat de prostiile astea - am facut greaua decizie sa arunc la gunoi fetele de usa de la nubira - dupa ce am salvat surubele si clipsuri de plastic pentru ca s-au copt plasticele, si erau faramate toate, mi-a fost imposibil azi sa le montez - fara sa folosesc suruburi autoforante - si eu nu prea agreez metoda, mi se pare barbar chiar si la un gunoi de masina. Asa ca daca voi reconditiona vreodata nubira voi comanda un set nou de fete de usa (partea de capitonaj interior) ca fatza de usa inseamna si foaia de metal exterioara.

Ma urasc pentru ca azi am decis sa arunc la gunoi si niste fete de usa de 1310 - nu toate, doar cele degradate de umezeala - degradate inainte sa intre in posesia mea - dar am realizat ca si daca mi-as lua maine un 1300/1310 fara interior, tot nu le-as folosi, si as lua altele in stare mai buna. Imi vine sa vomit, sunt dezgustat ca am fost nevoit sa arunc din lucrurile melșe la gunoi. Dar nu mai am nici loc sa fiu sincer. Si sunt gunoiae (nu pentru mine, pentru mine niciodata nu vor fi gunoaie) dar obiectiv sunt gunoaie, nu mai pot fi valorificate acum. Poate peste 100 de ani cand piesele de 1310 si nubira 1 vor fi ultra - raritati - da, poate atunci ar valora ceva, asa deteriorate de soare - cum sunt capitonajele interioare de la nubira - sau deteriorate de apa cum sunt la 1310. Oricum ingrata situatie sa fiu e cel care arunca la gunoi, repet mi-a venit sa vomit si nu e o gluma.

Pacat - tubulatura din fatza de usa de nubira 1 este foarte elaborata - cam ca la phaeton - pentru dezaburirea geamurior laterale fatza. Dar materialele folosite sunt de kko si totul se transforma in resturi micute imposibil de lipit la loc cu adeziv.

Si am aruncat si alte piese de dacie 1310 - de ex testoasa de plastic de dupa volan la 1310 - ca era coapta de stat in soare - depzoistata in nubira. S-a copt efectiv. https://www.youtube.com/shorts/LwcJ3tHnzw0

Sunt dezguststat de starea lucrurilor, cate piese a trebuit sa arunc si mi-a venit sa vomit azi.

11 Oct 2023, 23:58:
Sau mai exact imposibil pentru rabdarea mea - totul poate fi recuperat, nu stiu ce mi-a venit azi si nu sta bine cu mine decizia. Dar nici sa le mai iau din gunoi nu imi sta bine sa fac. Mai bine le urcam in pod asa cum erau. Prea tarziu..
tomageorgian
Ia o cutie de Emetix si continua cu aruncatul gunoaielor ca vad ca ai inceput bine. E pacat sa te opresti acum.
bion
unii baga la ciocan rulmenti - cum faceam eu in 2014 cu rulmentii pt cuva de la masina de spalat.

HSBP ce meserias de kko erai. mad.gif
Filip
Pai nu lucram in atelier, lucram la client acasa, de unde presa. Asa mi-a aratat sefu ca se lucreaza. folosesti inelul exterior de la un rulment vechi ca sa bati rulmentul nou laugh.gif

Si cand il intrebam ce rulmenti sa cumpar pentru client - SKF sau d-aia mai ieftini mereu imi zicea ia d-aia mai ieftini. laugh.gif

Oricum astea erau postgarantii, in garantie se schimba cuva cu totul, eu taiam la postgarantie cuva de plastic cu panza de bomfaier si scoteam tamburul, pe urma rulmentul care era intr-o camasa metalica prins in cuva de plastic - si trebuia ciocanit cu grija sa nu se crape cuva.

O singura data sau de 2 ori am intalnit rulmenti prinsi in tripoda, la masinile de spalat mai vechi, cu cuva din inox - la ceva Gorenje WA vechi, cum am si eu la bloc.

So yeah, nu judeca meseriasul, judeca situatia per ansamblu - faceam reparatii pe genunchi - la propriu.

Pe urma lipeam cele 2 jumatati de cuva cu adeziv de la bison si dadeam gauri bormasina pe nervura imbinarii celor 2 jumatati de cuva si bagam suruburi M6.

Faceam basically ce face omul asta in clip https://www.youtube.com/watch?v=elYVflulp0I

Inainte sa ma faci meserias de kko mai bine zi merci ca ajutam clientii sa-si repare masinile de spalat mai ieftin, ca o cuva noua costa cat 3 sferturi din masina de spalat luata de noua.

Acum, la 33 de ani n-as mai misca un deget pentru nimeni pentru nici un salariu. Era munca de chinez batran. Sunt gras, am facut burta si mi-e lene. tongue.gif
bion
Fusaratie carpeala nu reparatie. smile.gif
Filip
coolspeak.gif

Doar ce mi-a venit tragatorul ala cromat de care colegul BN64FLO a zis ca pare slabut, si intr-adevar asa scrie si la reviews pe emag - motiv pt care am cumparat si manerul de forta pe care mi l-a recomandat insa inca nu a ajuns.

Vreau sa va spun ca cu tragatorul ala slabut am deschis fara efort - si fara sa se indoaie deloc - piulita de 30 - dar nu regret nici manerul de forta - ca o sa-mi inlocuiasca teul slabut pe care l-am indoit de 15 ori in ambele directii, arata zici ca e de plastilina si il tineam in masina pt facut pana sau verificat prezoane - tre sa ai in permanenta in masina asa ceva, si MAI ALES NU REGRET DELOC pisolul pneumatic si trusa de tubulare impact - care mi-a venit de dimineata. Voiam de mult timp un pistol cu impact pt suruburi, si abia astept sa imi vina, treaba e ca acum (dupa ce mananc) pot sa ma apuc direct de tambur sa-l demontez sa stiu exact pt ce piesa fac comanda, sa vad daca comand si ferodouri etc. Ca de aia am zis, nu dau comanda de piese pana nu dau piulita (si tamburul jos).

Am scutit o saptamana ca pe 19 imi vine pistolul pneumatic yato.

Anyway si ca sa inchei, da, sunt un meserias de kko - de aia nici nu mai lucrez in domeniu. (masinile dvs de spalat sunt in siguranta). Lucrez de acasa calculatorist - dau cu degetele in tastatura, trimit mailuri - nu repar PC-uri, PC-urile dvs sunt in siguranta (ma adresez tuturor userilor, nu vreunui coleg in particular).

Acum... sa ne intoarcem la tamburii legumei. rolleyes.gif

Mi-a venit si maneru in forma de L, e adevaraciune pe langa celalalt, cu asta prelungit cu teava desfaci piulita la camion! coolspeak.gif

<span class='edit'>12 Oct 2023, 18:57:</span>
Sabotii sunt buni, cilindrul receptor nu curge, am sigilat cu o punga talerul ala si sabotii si axul in caz ca da o ploaie fiindca tamburul ala nu mai merge pus la loc, rulmentul s-a facut bucati cand am scos tamburul si inelul exterior al rulmentului a ramas blocat in butucul tamburului. Inelul interior ramasese pe ax dar a iesit usor tras cu mana. O sa incerc maine pe lumina sa scot cu o presa extractoare inelul exterior al fostului rulment.

Bine era mai prafuit pe acolo cu praf negru de la saboti, dar sprayul de frane curata bine.
einstein1984
vaselina cu cupru ai ca sa dai pe acolo?
Filip
Da, pe unde trebuie dat? Eu dadeam doar unde atinge janta tamburul.
Pe ax cand bag rulmentul nou ma gandeam sa pun vaselina siliconica d-aia.
einstein1984
intre dosul sabotului si tabla aia antipraf si la parghie ar trebui unsa, la ax nu as da cu unsoare dar sigur ma va contrazice cineva.
Victorine
Acolo unde zice Einstein, în locurile marcate dar pe partea cealaltă trebuie pus câte un punct de unsoare dedicată. O să vezi că în zonele de contact cu saboții talerul are niște puncte ambutisate în care stă unsoarea și astfel se reduce fricțiunea și scârțâitul. Nu exagera cu vaselina și să fie de care trebuie. Mă tem că te-ai cam zgârcit la frâne cu ABE.
Filip
Alea erau pe masina, nu le-am pus eu.

Merci mult pt marcajele de pe poza!
Victorine
De asemenea, eu mai puneam puțină unsoare (Textar CeraTec) și acolo unde se vede și la tine că freacă arcul de la frâna de mână pe taler. Și grijă mare când transferi coroana magnetică de pe tamburul vechi pe cel nou, să n-o ciupești/distrugi. Sau dacă cel nou vine cu rulment ȘI coroană să aibă numărul corect de dinți, altfel PA ABS.
Filip
Mi-a venit ceasul comandat pe site-ul frantuzesc - cred ca din Polonia sau Lituania a venit coletul, nush, n-am fost atent, cert este ca ceasul e fix ala din poza, nu zornaie (deci are plasticele intacte in el) dar are cele 3 becuri arse, ceea ce este ok, pt ca acum stiu cum sa le schimb fara sa desfac carcasa, se schimba prin spate, cu o penseta. Trebuie doar sa cumpar becurile. L-am montat pe masina, facut proba, display-ul e bun, la fel si cele 2 butoane de setare.

Cu tamburii, pe saptamana aviatoare, acum m-am apucat de alt proiect. O sa vedeti monstruozitatea, 243.gif daca iese ce vreau. Daca nu, nu va arat nimic! rolleyes.gif icon_mrgreen.gif

LE - hai ca nu pot sa ma abtin, vreau sa fac o presa hidraulica din teava rectangulara, in care bagi cric din ala tip cilindru ca sa pot presa sau scoate rulmentii.
Am taiat mare parte din teava si am curatat-o, mai ramane maine sa incep sa sudez la ea, azi pana s-a lasat intunericu am sudat 2 bucati de teava rectangulara, una avea si gaura pe care am umplut-o cu sudura, trebuie sa exersez pt ca am sudat de 2-3 ori in viata mea, o dat la gard prin 2012 si anu trecut suportu de toba la laguna.

Acu o sa am de sudat garla la cadrul ala de fier. Si trebuie puse intarituri, corniere, dubluri etc. Cred ca 3 zile o sa am de lucru la el.

13 Oct 2023, 23:50:
Voi stiti ce mai lipsea din poza asta? Va spun eu. Poza asta. Stay tuned.
Victorine
N-ai și tu niște capre să bagi sub mașina aia? Măcar nu-ți băga picioarele sub ea cât lucrezi, ca indienii, să nu te ologești. Arată pregătită să se alăture parcului auto biggrin.gif
Vezi că se strică vremea, frig și ploi. Lasă presa DIY, ia rulmentul și tamburul în rucsac că ți le presează la orice atelier de cartier contra o bere. Ai un talent să te risipești, ceva de speriat.
Filip
E pusa capra sub punte, se vede in poza daca te uiti atent

In rest da, sunt indian style laugh.gif

Cricul ala crocodil nici nu tine presiunea prea mult timp, s-ar fi lasat masina pe taler.
Gil26
Mda, las' ca stiu eu (mai) bine ce fac smile.gif ...
QUOTE(Filip @ 13 Oct 2023, 15:25)
...
Acu o sa am de sudat garla la cadrul ala de fier. .. . Cred ca 3 zile o sa am de lucru la el.
...
*


SPOR! 053.gif
Filip
Merci! A trebuit sa iau o pauza ca am ramas fara sarma, am gasit la dedeman.

Merge cu sudura, mai greu, da merge! radmasa.gif

<span class='edit'>14 Oct 2023, 19:12:</span>
Prima versiune de presa a fost un failure - nici nu am sudat intarituri, si teava e prea subtire in partea de sus. Baza presei am facut-o un patrat, si e intentionat mai mare decat tamburul, sa aiba stabilitate. Prima data am pus tamburul pe niste platbanda mai groasa, sprijinita de baza - s-a indoit platbanda. Apoi am sprijinit tamburul pe tevi patrate cum sunt cele ce formeaza baza - s-a indoit cadrul in partea de sus. Ati spune ca e timpul sa accept infrangerea si sa dau o bere la cineva sa ma ajute cu o presa nu? A, apropo, si am citit ieri pe undeva ca ai nevoie de minim 6 tone forta sa scoti un rulment din tambur, dar mai bine 10-12 tone. Chiar cu teava aia de sus indoita, am mai pus eu sub ea alt profil tot din teava patrata si am mai facut o incercare - am ajuns la limita cricului meu de 3 tone.

Asa ca ce este de facut? Voi persista in nebunia mea. Altii vor o tara ca afara, pace mondiala - orizontul lui Filip este mult mai limitat. Filip vrea sa aiba o presa de rulmenti artizanala, la el in curte. Nici mai mult nici mai putin.

Prin urmare am dat comanda de cric yato 12 tone si mai tre sa fac rost de teava profil H mai rezistenta, voi taia teava de sus, aia indoita, si voi suda ceva mult mai rezistent, de data asta nu mai mai grabesc, ii sudez si placi la extremitati - sa ii intaresc zonele de imbinare, si aia e. Si voi suda si la baza inca 2 tevi, in patratul ala, sa stea tamburul pe ele fara alte improvizatii. Si voi face un cadru si pentru baza cricului, sa stea centrat (nu a fost asta o problema, dar oricum). Azi m-am grabit si am indoit teava aia, probabil daca aveam rabdare si o dublam - cum m-am gandit initial, nu as mai fi indoit nimic. Trbuia dublata teava si sub ea sudata si o platbanda de 5mm si POATE ar fi rezistat.

Sincer eu m-am asteptat sa cedeze sudurile mele nicidecum sa se indoiae teava. Sudurile au fost ok desi arata naspa rau. Dar eu i-am dat acolo material de sudura ca am zis mai bine sa fie mai mult decat mai putin. blink.gif

Later edit - am anulat si am dat comanda de un cric de 32 de tone. mellow.gif

Eu aveam nevoie de intarituri din astea la cadrul meu
tatabobu
Filip, la vreo 700 de lei iti cumparai o presa hidraulica de douaspe tone (de car oricum nu aveai nevoie). Pana acum cat ai dat? Cric, sarma, platbanda, teava patrata, teava in H?
bgdrenault
omule, chiar ca ai luat razna biggrin.gif

cumpara-ti un iepuras, poate te salveaza
tomageorgian
Si la sfarsit tot la un service te duci.
Muttley
Nvm, fani.
Filip
Teava aia patrata o aveam in curte de multi ani, altfel as fi cumparat ceva mai solid. Din ce m-am uitat ieri seara, vedeam eu ca partea cea mai solida a cadrului e sus la presele de genul asta, cu cric tip cilindru. Fix unde s-a indoit la mine. Daca a facut asta cu cric de 3 tone, la ala de 32 de tone care urmeaza sa imi vina nici nu vreau sa ma gandesc. Imi trebuie teava solida.

Presele alea la 700 lei si 12 tone am citit review-uri cum ca s-ar cam indoi, si nu-s convins ca 12 tone e suficient.

Am scos fara incidente inelul ala pentru ABS de pe tambur si l-am pus deoparte intr-o cutie, sa nu-l pierd sau sa-l deteriorez din greseala.

Vad ce fac saptamana viitoare... daca vad ca nu si nu iau 2 tamburi gata echipati si-i pun pe masina.

Eu voiam sa pun rulment nou in tamburul asta vechi, si sa-i sudez la loc buza aia sparta (inainte sa pun rulmentul), se poate finisa sudura ulterior nici nu s-ar cunoaste, sa pot sa montez la loc capacul ala anti-praf.

Macar stiu ca inelul ABS iese usor - l-am scos cu o presa de extractie rulmenti mici cu 3 brate. Nu este presat deloc tare acolo.

Muttley, versiuna 2.0 de cadru o sa fie mult mai solida si nu o sa plezneasca nimic. O sa tina la 32 de tone. laugh.gif
harby ;))
QUOTE(Filip @ 14 Oct 2023, 20:11)
Teava aia patrata o aveam in curte de multi ani, altfel as fi cumparat ceva mai solid. Din ce m-am uitat ieri seara, vedeam eu ca partea cea mai solida a cadrului e sus la presele de genul asta, cu cric tip cilindru. Fix unde s-a indoit la mine. Daca a facut asta cu cric de 3 tone, la ala de 32 de tone care urmeaza sa imi vina nici nu vreau sa ma gandesc. Imi trebuie teava solida.

Presele alea la 700 lei si 12 tone am citit review-uri cum ca s-ar cam indoi, si nu-s convins ca 12 tone e suficient.

Am scos fara incidente inelul ala pentru ABS de pe tambur si l-am pus deoparte intr-o cutie, sa nu-l pierd sau sa-l deteriorez din greseala.

Vad ce fac saptamana viitoare... daca vad ca nu si nu iau 2 tamburi gata echipati si-i pun pe masina.

Eu voiam sa pun rulment nou in tamburul asta vechi, si sa-i sudez la loc buza aia sparta (inainte sa pun rulmentul), se poate finisa sudura ulterior nici nu s-ar cunoaste, sa pot sa montez la loc  capacul ala anti-praf.

Macar stiu ca inelul ABS iese usor - l-am scos cu o presa de extractie rulmenti mici cu 3 brate. Nu este presat deloc tare acolo.

Muttley, versiuna 2.0 de cadru o sa fie mult mai solida si nu o sa plezneasca nimic. O sa tina la 32 de tone.  laugh.gif
*



pai nu luai tamburi noi?? blink.gif
de ce ai suda bucata din inelul de centrare?
cu 100lei te rezolva unu la service sa-ti bage rulmentii in tamburii noi si terminai povestea in 3 ore cu tot cu bere.

E vorba de o Laguna 1, nu de vreo masina rara din anii 60-70 sa merite sa pastrezi piesele originale.
BN64FLO
Cu 2 chei tubulare si un ciocan de 1 kil bagai tu rulmentii si tineau mai mult decat restul masinii
Filip
Later edit - comand 2 din astia (au rulment - din poza vad ca nu au inel ABS dar nu e problema ca transfer de pe tamburii mei) si gata.

M-ai cam speriat Muttley cu treaba asta legat de riscul sa plezneasca in fatza presa. Desi nu prea vad cum dar in fine. Plus am buza aia pleznita la rulment si nu am cum sa o mai repar si ma complic rau de tot.

@BN64FLO - pai si cum bag rulmentii noi daca nu pot sa scot inelul exterior din tamburul vechi? Si daca luam tamburi noi fara rulment si luam eu rulment separat (as iesi cam cu 100 lei mai ieftin decat cu tambur gata echipat cu rulment) - tot am nevoie de inelul exterior de la rulmentul vechi, ca sa bag corect un rulment nou.

Eu pt asta am facut cadrul ala, ca sa scot intact ce mai ramasese din rulmentul vechi.
BN64FLO
Cum sa nu il poti scoate? Pui o tubulara mai mica putin decat gaura tamburului dar cat sa agate camasa rulmentului si ii dai cu ciocanul
Filip
E ruginita rau camasa rulmentului si e prinsa bine in butucul tamburului, chiar daca a stat in wd-40. Acolo trebuie forta multa, crede-ma ca am incercat, nici nu se clinteste.
BN64FLO
Daca dai cu mila nu se misca...eu asa scot toti rulmentii, nu exista sa nu iasa
Gil26
QUOTE(Muttley @ 14 Oct 2023, 20:06)
Cuae, de vreo saptamana bati campii la modul financial mistake.
....
*


blush.gif (rade ciob de oala sparta radmasa.gif )
tatabobu
Da' să pui tamburu' pe aragaz nu puteai? Se dilata frumos, ieșea cămașa rulmentului ușor.
Gil26
up.gif , sau altfel spus: work smart, not hard 053.gif ...
bgdrenault
tambur la tava cu garnitura de .......

un service, platit sa i schimbe rulmentii la tambur, venea acasa, ii monta si gata, masina functionala
Cumperi acum juma de emag pentru un rulment
marksman
Așa zic și eu, mai mare munca decât folosul.
Gil26
La fel si alti doi colegi:
QUOTE(tomageorgian @ 14 Oct 2023, 19:50)
Si la sfarsit tot la un service te duci.
*



QUOTE(harby @ 14 Oct 2023, 20:42)
pai nu luai tamburi noi??  blink.gif
de ce a happy.gif i suda bucata din inelul de centrare?
cu 100lei te rezolva unu la service sa-ti bage rulmentii in tamburii noi si terminai povestea in 3 ore cu tot cu bere.
...
*



Dar asta inseamna moartea "caprioarei" (sau a caprelor) si a pasiunii, bucuria lucrului "indian style", placerea de a lua o bara\teava sudata chiar de tine in barba, de a trola putintel pe jurnal despre toate astea, etc., etc. ...
Totusi, se poate (intampla sau nu) si asta:

QUOTE(Filip @ 14 Oct 2023, 20:11)
...
Vad ce fac saptamana viitoare... daca vad ca nu si nu iau 2 tamburi gata echipati si-i pun pe masina.
...
*



Filip
Am gasit niste corniere mai groase prin curte (pe care am sa le dublez) si mai fac o incercare cand va fi gata versiunea 2.0 a presei, de marti incolo incep munca (luni cica ploua).

Nici nu o sa mai recunoasteti cadrul updatat, va fi mult mai solid.

Sunt investit acu, fiindca trebuie sa imi ajunga cricul de 32 tone forta.

De data asta nu ma mai grabesc, pana nu ranforsez cum trebuie cadrul nu mai fac incercari cu el. Am sa bag la cornier de 4mm in el pana iese tanc. Dublat, triplat. cat o fi nevoie. Peste toate sudurile mai sudez alte placi de platbanda de 5 mm, ca am mai gasit si d-aia. Ce se mai poate indoi la el? laugh.gif
sorin1983
toarna beton in el biggrin.gif
Filip
blink.gif

S-ar putea sa nu fie o idee tocmai rea asta cu betonul. Cu niste bara striata bagata acolo in beton for good measure.

Asta la picioarele verticale si in cadrul de jos. Dar in partea de sus, unde s-a indoit, o sa tai teava aia patrata si pun corniere duble.
einstein1984
Auzi, tu ai vazut ca presele alea profi sunt facute cu profil I la traverse? Si cam cat de gros e profilul ala si inalt fata de teava ta? Eh, aia e ca sa reziste la incoviere. Teava de 40x40 cu 1 mm carne e nimic pe langa ce poate cricul ala. Asta pe langa faptul ca oricum trebuiau niste guseuri pe colturi.
Apoi cat priveste sudatul tamburului, vezi ca e fonta... Nu te juca cu din astea, eventual fa-l veioza si asta e, dar nu pe masina.

<span class='edit'>16 Oct 2023, 07:51:</span>
QUOTE(tatabobu @ 15 Oct 2023, 08:39)
Da' să pui tamburu' pe aragaz nu puteai? Se dilata frumos, ieșea cămașa rulmentului ușor.
*


acu vrei sa-si sumpere si aragaz Franke, ca ala de mures nu are putere suficienta la arzatorul mare?!!?
wolfin
sa il bage in cuptor ..lol..nu pe flacara
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.