Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lagunengrün A.K.A. Brânză
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
einstein1984
Orice relatie are suisuri si coborasuri, si Muttley a vrut sa vanda dacia dar nu s-a lasat. Si tu mai mergi cu bemwul cat de cat.
wolfin
Muttley cu 10k euro ceruti sigur a vrut sa o vanda...aha.
MuciX
In afara de perioada dupa ce am luat-o in 2013, nu cred ca am avut un moment in care sa ma bucur ca un copil de masina asta. Cum ziceam, toxic.

Mafli nu are cum sa dea dacia aia si a dat indicii sa intelegem de ce. In plus, si-a gasit dragostea in WRX-ul ala si e fericit.

As fi si eu fericit cu un ursulet, dar nu cu gramada asta de suruburi.

Si asta m-a facut sa imi dau seama ca vreau si un Z3, vreau si o Miata, vreau un Clio RS 182, un Camaro sau Corvette, macar o alfa cu Busso V6 si multe altele. Cumparat fierul, facut safteaua, vandut mai departe sa se bucure altul de el.

Ei, toate astea s-ar putea implini daca as avea un 15-20k euro de rulat pe fiare. Deci banii tinuti in urs, cat or fi ei, trebuie deblocati.

Mai am ceva vise umede si cu niste mobre, vreau macar un harley, vreau un motor in 3, vreau un motor in 4, vreau sa vad cum e un L6 pe o mobra, sau un boxer 6. Pana acum am bifat doar un V2 si un paralel twin.

Cum nu le pot avea pe toate odata, macar sa le incerc pe rand.

Am si un end-game, dar pana acolo mai am multe ore de bagat la corporatie.
einstein1984
Motorete gasesti de inchiriat, nu e problema mai ales acolo. Daca esti sigur ca nu o sa-ti para rau baga mare. Urusuleti gasesti mereu, poate si decapotabil.
MuciX
Ursii buni in 6 cilindri au inceput sa o ia razna la pret. Daca nu ma insel si pisicutele au inceput sa o ia din loc.

Cel mai probabil daca il dau pe asta va fi ultimul. In fond stiu cum e, stiu cum se poarta, pacat ca nu m-am indurat sa imi bat joc putin de el, macar sa stiu pe ce am dat banii.

Tot anul asta am de gand sa fac un studiu de fezabiliate daca merita sa o trec pe numere istorice. Teoretic ma incadrez, dar trebuie sa treaca un TÜV mai strict si cu baltile de lichide de acum sigur nu o sa reuseasca. Deci trebuie sa stabilesc daca avantajul castigat din impozit si asigurare imi acopera gaura pentru reparatii intr-un service. Hobby shop-urile nu ma incanta in perioada asta si oricum, am nevoie sa o pot lasa desfacuta peste noapte, deci iese din discutie. Iar in fata blocului nu ma bag din motive mai mult decat evidente.

L.E. era sa uit, mobrele costa ca dracu de inchiriat si de multe ori nu gasesti ce vrei. Nu e chiar asa simplu.
einstein1984
le iei la drive test smile.gif Un triumph rocket 3 sigur ca e greu de inchiriat, dar harley sau K1600 ar trebuis a se gaseasca
mircea_aq
Eu ma uit cu placere la un canal youtube care cu asta se ocupa.

https://www.youtube.com/channel/UCLLpxcworT8275nBXODXyqw

MuciX
M-am bagat in seama cu el, e super misto ce face, e super ocupat din pricina canalului. Vorbiseram ca poate mergem impreuna la Nurburgring vara trecuta, creca a pus deja filmarea aia. Vorbise cu mai multi abonati. Dar am luat decizia inteligenta si nu m-am dus cu tomberonul asta pe circuit.

L.E. ca idee, da 350 euro pe luna pe atelierul ala si inca 65 euro pentru fiecare masina parcata in curte. Uneltele sunt ale lui toate, deci o carca de bani. Parca tot el a adus si elevatorul.
Nu mai vorbim despre timpul bagat in atelierul ala si in ce face. Ultima data cand am vorbit inca era angajat si lucra full time, deci tot timpul liber era in atelier.

Personal nu sunt dispus sa imi petrec tot timpul inchis intr-un loc, am familie, o tara si o cultura noi de explorat. Ain't nobody got time fo' dat.

Deci pentru mine solutia este un buget de rulat pentru fiare pe care sa le schimb inainte sa apuc sa ma plictisesc de ele sau sa imi toace bani.
einstein1984
Din ce stiu, la troace de colectie, e mai ieftin sa le ieie gata facute decat sa le faci tu.
bion
Ca mucixu e in depresie. Io nu sunt expert dar volanesc de 44 de ani(se implinesc peste 10 zile). O masina se strica exponential cand sta. Biata slz nu a avut atatea pb cum are de cand o pornesc la 3-4 luni. O Dacie 1100 a murit de tot in 4 ani.
Mucix duamna e nevasta ACUTAla biggrin.gif
Faceti un minimucix sau o minimucixa si iti dispar gargaunii wise_guy.gif
Bwwlan
Nu-i cam devreme sa fii mut? huh.gif
wolfin
Ii tremura telefonul. (De la vibratii..ca nu is rautacios )
Muttley
icon_mrgreen.gif

Bai, eu am planuri cu Dacia. Chit ca se rezuma la a o pregati de VTM (e o formalitate, greul l-am facut in urma cu multi ani) si de a o vinde dupa 1-2 etape. Pe mine ma bucura surubareala si rezultatul ei in egala masura cu volanitul.

Tu n-ai surubarit la asta.
Tu (inteleg ca) nu mergi cu asta.
Tu nu pari a avea planuri cu cotineata asta.

Ia-o la o discutie serioasa si grava pe cea care te-a infiletat s-o vinzi si decideti impreuna iubire.gif

PS: Dacia statea aiurea si voiam sa scap de creditul pentru casa, iar cele doua adunate mi-au dat cu vanzare. S-a mai relaxat situatia intre timp, Dacia inca sta, dar macar sta binisor, iar creditul nu mai e.
Dar cu 10ke tot o dau, ca sa-mi planific batranetea cu alte ocupatii laugh.gif

PPS: eu mai imping periodic Dacia cate 1m, fata-spate, ca sa evit flatspotsurili la anvelopele din 2007 care oricum sunt de gunoi, deci de fantezie si atat. Daca ai loc in garaj, nu te costa nimic.
cj98czh
QUOTE(Muttley @ 26 Mar 2021, 14:41)
icon_mrgreen.gif


Dar cu 10ke tot o dau, ca sa-mi planific batranetea cu alte ocupatii  laugh.gif
.
*



cred te referi la 10k .. ron ... ca euro ... imi cam da cu virgula ..
bion
Nu bre, ca are priza

26 Mar 2021, 16:05:
Mucixu e ca nepotul meu pe la 5 ani cu jucariile. Vrea de toate dar se plictiseste si ii e lene sa le puna la loc biggrin.gif
cj98czh
MuciX, pacat de nervii , timpul si banii investiti in urs sa nu te bucuri de el macar inca o perioada ... vine vara baga-l la daily car .. la cate ai facut/schimmbat la ea masina aia nu are cum sa te lase in drum + valoarea ei doar o sa creasca ...

chiar ieri admiram un urs in trafic, impecabil optic .. coupe-cabriolet .. negru cu numere de IT ... soectaculoasa masina ...

Ursul este singurul BMW care mi-a placut, am fost f aproape sa am unul ... dar nu a fost sa fie ..
MuciX
QUOTE(cj98czh @ 26 Mar 2021, 14:59)
cred te referi la 10k .. ron
*



Creca ai interpretat gresit ce a zis Mafli:

QUOTE(Muttley @ 26 Mar 2021, 14:41)
Bai, eu am planuri cu Dacia. [...]
Dar cu 10ke tot o dau [...]
*



QUOTE(Bwwlan @ 26 Mar 2021, 14:38)
Nu-i cam devreme sa fii mut? huh.gif
*


Nu cred ca am inteles la ce te referi sau ce incerci sa imi spui. Sau nu vorbeai cu mine si doar ma bag in seama? biggrin.gif

___

Cat despre depresii, nici vorba. Era doar un dialog pe care l-am purtat cu mine insumi si am ales sa il transmit si aici, sa ofer closure, cum s-ar spune.

Argumente pro sau contra vanzarii as putea aduce la nesfarsit, pana la urma un compromis tot trebuie sa il fac.

@mafli: planuri aveam, sa ma bucur de ea. Se fac 2 ani de cand am luat-o in primire si inca nu am reusit, deci ii fac vant si imi fac planuri cu alta.

C'est la vie, toujours parchive.
Muttley
QUOTE(cj98czh @ 26 Mar 2021, 15:59)
cred te referi la 10k .. ron ... ca euro ... imi cam da cu virgula ..
*


Ca de obicei, cunoscator wub.gif
Fa una la fel, identic, cu piesele de le are a mea, mai, dar IDENTIC. Ai detaliile pe forum.
Si spune cat costa, fierul si munca.
O sa-ti ia cativa ani, nu te grabi.
MuciX
QUOTE(cj98czh @ 26 Mar 2021, 15:05)
MuciX, pacat de nervii , timpul si banii investiti in urs sa nu te bucuri de el macar inca o perioada
*


Perfect de acord, dar nu pot lasa ce a fost atunci sa ma limiteze acum. Am incercat, nu pot sa ma bucur de ea. Si da, s-au schimbat multe, dar sincer nu am incredere ca mana de lucru a fost ce trebuie. Si nu dispun de logistica necesara sa ma ocup singur de ea. Si sa fim seriosi, nici de know-how.

Ca sa arat prin cate faze si toane am trecut, m-am gandit inclusiv sa fac asta, sa ma apuc eu de ea si sa invat. Pana la urma pentru mine oricum are valoare aproape zero ca masina, macar sa fie material didactic, dar nu am unde, nu am SDV-uri, etc.

Cu 20k euro in buzunar ma pot uita la un GTV in stare super buna. Sau un Corrado VR6. Sau un Austin Healey, un Spitfire, etc. Cum ziceam, imi fac viata cu ea o vara si o dau pe alta. Sunt atatea masini misto pe lumea asta si eu la leg de un urs mort.

QUOTE(cj98czh @ 26 Mar 2021, 15:05)
chiar ieri admiram un urs in trafic, impecabil optic .. coupe-cabriolet .. negru cu numere de IT ... soectaculoasa masina ...
*


Bingo. Generalizarile sunt urate, dar am apucat sa imi bag nasul in cativa ursi din romania, inclusiv trupa de la Cluj. Afara vopsit gardul... Masini bune de pus pe insta si cam atat. Vopsea cameleon cu gauri cat pumnul in oale de amortizor, frane care doar sugereaza ideea de oprire, casete de directie cazute, etc. De instalatii electrice nu mai vorbesc.



26 Mar 2021, 15:16:
QUOTE(Muttley @ 26 Mar 2021, 14:41)
PPS: eu mai imping periodic Dacia cate 1m, fata-spate, ca sa evit flatspotsurili la anvelopele din 2007 care oricum sunt de gunoi, deci de fantezie si atat. Daca ai loc in garaj, nu te costa nimic.
*



Uite ca nu e o idee rea. Mersi de pont.
bion
Fierul rugineste si munca voluntara nu are practic nici o valoare de piata Masini de admirat sunt hamericanele pe care le tin cubanezii in viata
bucatzel
Mucixe, nu prea vad de care masina de placere sa-ti iei care sa nu ceara bani. E parte din sport.

Amu' faptul ca n-ai miscat-o mai deloc in ultima vreme, e de la tine, ca ai tras de mobra cat ti-a permis vremea, uitand ca probabil si asta are acelasi regim.

Si io am momente cand ma intreb ce drac vreau de la a mea, dar o scot la cate o plimbare, si nu reusesc sa-mi mai aduc aminte dupa ce drac de nemultumire aveam.
MuciX
QUOTE(cj98czh @ 26 Mar 2021, 15:05)
Ursul este singurul BMW care mi-a placut, am fost f aproape sa am unul ... dar nu a fost sa fie ..
*


Ursul ca model a avut pentru mine o semnificatie anume, dar pe lumea asta mai exista E24, E10. Mie si E34 mi-a placut super mult. Am apucat sa pedalez doar 2, un 525i tipla al unei cunstinte din germania si 520i al lui Myke, baiatul cu captur, la fel de tipla. Singurul cusur, inca nu ii schimbase un sezut uzat de scaun.

Ar mai fi E9, dar nu se incadreaza in buget.

QUOTE(bucatzel @ 26 Mar 2021, 15:19)
Amu' faptul ca n-ai miscat-o mai deloc in ultima vreme, e de la tine, ca ai tras de mobra cat ti-a permis vremea, uitand ca probabil si asta are acelasi regim.
*


A/C nu mai merge pe motiv de compresor plus o conexiune care scapa freon. La cat timp a stat goala instalatia sigur trebuie alt condensor (luat nou si ala acum doi ani) si nici nu vreau sa ma gandesc ce-ar fi la gura mea daca trebuie dat bordul jos sa umblu la aeroterma. Plus filtru si ce fitting-uri or mai fi belite.

Si contrar a ceea ce ai citit pe internet, e al dracu de cald vara in germania. In plus, evit sa folosesc trapa pentru ca nu imi place cum e reglata si nu m-am indurat sa imi bag nasul. Functionarea ei e o nebuloasa totala pentru mine.

Baieti, va zic sincer, daca vedeti anuntul, radeti de pret si mergeti mai departe. Nici sa nu va ganditi sa o luati.

26 Mar 2021, 15:32:
Ca se vorbea de americance mai devreme - un Crown Vic, sau un Chevy Caprice din ultimii ani de productie wub.gif
bucatzel
Tin sa-ti amintesc ca am locuit un an in satul de unde ai luat ursu'. Stiu sigur ca in Timi era constant mai cald cu cateva grade.

Oricum, daca chiar nu ai de gand sa exersezi cheia pe ea, da, poate-i mai bine sa o dai. Da' daca iti iei alta care are nevoie disperata de cheie...

L.E crown vic e o mizerie de masina, in afara de faptul ca-i mare si iti incap toti prietenii in porcbagaj, nu ai ce satisfactie sa gasesti in aia, ffs.
Muttley
Vezi la bucatzel ca zice bine, risti sa iei alta cazatura oloaga.
Masinile vechi bune si perfect functionale, fie nu se dau, fie costa prea mult, si se activeaza cluj.
MuciX
Crown Vic = Modular V8. Caprice = LT1 V8, sau LS.

Eu n-am zis ca nu vreau, dar ca nu pot sa surubaresc asa cum ar trebui. Deci decat jumatati de masura, mai bine pa.

Un schimb de ulei si de curele sunt si eu in stare sa fac. Sau niste placute, doar ca nu prea am unde.

Legat de alte pretendente, clar m-as uita la masini in stare foarte buna, nu mai vreau project cars.
bucatzel
Poti sa ai motoru' pacii, cata vreme il pui la ditai barca. Chestia aia stie doar sa transforme bani in gase arse, fara vreun alt efect secundar. Si mie-mi place sa ma uit la bamporu' pacii, dar las avutul de asa ceva pentru altii biggrin.gif
MuciX
Dar cine a zis ca e de curse?

Cart e deja in ograda, sub forma R53-ului.
cj98czh
QUOTE(Muttley @ 26 Mar 2021, 15:12)
Ca de obicei, cunoscator  wub.gif
Fa una la fel, identic, cu piesele de le are a mea, mai, dar IDENTIC. Ai detaliile pe forum.
Si spune cat costa, fierul si munca.
O sa-ti ia cativa ani, nu te grabi.
*



eu ma refeream la valoarea ei de piata ... nu contest ce ai facut tu cu ea ... dar chiar si asa ... nu are valoarea de piata pe care tu crezi ca o are ... orice are in ea si pe ea .. tot o dacie ramane .. si nici macar nu este una care sa fie pretabila la invechit ... gen 1300 de exemplu ...

acelasi lucru cu subaru ... crezi ca daca vine unul si da in ea si ti-o face dauna totala ... o sa iti dea asigurarile cat ai investit? nici macar nu ii intereseaza ... o sa ia valoarea de piata la momentul ala ... este doar un exemplu care sper sa nu se intample ever ...
Muttley
Cluj, am mai zis si la mine, hai sa facem offtopic aici.

https://fras.ro/regulamentul-tehnic-si-spor...-dacia-revival/

E clasa dedicata Daciilor de VTM, a aparut de vreo 3 ani. De piata asta zic eu, nu de olx si mers la piata cu ea. Nici ITP nu mai pupa vreodata fara statut special de masina de competitii, e imposibil cu ce i-am facut.
wolfin
Sa intreb de itp? Cat si tu sa imi zici cand?

tongue.gif
Muttley
Nu, e ok ca s-au facut ai dracu'. Sa stea.
Filip
Dupa atata timp si bani bagati in BMW (pe care nu mai ai cum sa-i recuperezi) mi se pare o paguba sa dai masina. Cumpara scule, invata masina si repara-i pierderile la servo sau ce mai are ea pe acolo. Mereu se va strica ceva la o masina veche. Si mai menajaz-o si tu, nu tre sa mergi cu 200 km/h. E batrana...
wolfin
Chiar daca ai dreprate ...nu m as pronunta 04.gif
MyKe89
QUOTE(MuciX @ 26 Mar 2021, 16:19)
Ursul ca model a avut pentru mine o semnificatie anume, dar pe lumea asta mai exista E24, E10. Mie si E34 mi-a placut super mult. Am apucat sa pedalez doar 2, un 525i tipla al unei cunstinte din germania si 520i al lui Myke, baiatul cu captur, la fel de tipla. Singurul cusur, inca nu ii schimbase un sezut uzat de scaun.

Și după ce, în sfârșit, i-am schimbat șezutul, l-am vândut! radmasa.gif

Vezi că eu încă regret. Nu știu după care mai mult, E34 sau GTI. Să nu pățești la fel. Te enervează când le ai la îndemână și te gândești la altele. Apoi când ai altele, te apucă doru' de ele. mellow.gif
AmunDei
Dar vinde-o lui Filip ca tot mai voia o rabla biggrin.gif

QUOTE(Filip @ 26 Mar 2021, 16:37)
Dupa atata timp si bani bagati in BMW (pe care nu mai ai cum sa-i recuperezi) mi se pare o paguba sa dai masina. Cumpara scule, invata masina si repara-i pierderile la servo sau ce mai are ea pe acolo. Mereu se va strica ceva la o masina veche. Si mai menajaz-o si tu, nu tre sa mergi cu 200 km/h. E batrana...
*


MuciX
Phelippe, imi sta in cale, tu nu vezi ca eu visez la luna?

Decizia dupa mintea mea e luata, nu mai am nevoie decat un binevoitor care sa o cumpere. De restul ma descurc eu.

Fa-mi o oferta. Uite, din avion arata bine si ai de surubarit pana iesi la pensie.

QUOTE(MuciX @ 1 Sep 2019, 13:07)
După mult timp in care garajul a stat gol și ursul afara in ploaie, era cam trist și ponosit.
[attachmentid=1628108794]
*

Filip
N-am io bani de E30 biggrin.gif
Plus si daca as avea banii inca n-am garaj, deci nici conditii pt. ea. E pacat de munca bagata in restaurarea ei. Daca tot te-ai hotarat sa o dai, macar vinde-o cuiva care sa o aprecieze si sa aiba conditii pentru ea.
Laurentziu83
QUOTE(Filip @ 26 Mar 2021, 17:37)
Cumpara scule, invata masina si repara-i pierderile la servo sau ce mai are ea pe acolo. Mereu se va strica ceva la o masina veche.
*


Zi-i asta si sotiei lui Mucix... radmasa.gif
wolfin
Eu cred ca doamnei Mucix ii convine situatia.

MuciX
Laurentiule, muncesc si eu tot pe salariu la fel ca ea, deci daca am nevoie sa imi cumpar ceva, nu trebuie sa cer voie.

Atat ca la mine problema nu se pune doar de scule. Sa dai jos o pompa de servo sa vezi ce e defect la ea, sa comanzi piese si sa o faci la loc ai nevoie de mai mult decat scule. Am tot zis aici.

@Phelippe Eu ti-am spus sa faci o oferta, nu te-am intrebat cati bani ai. Restaurare la modul la care te gandesti tu nu ii trebuie, caroseria este sorted, pe verifiicatelea nu mai ai treaba cu rugina acum. A stat doar in garaj, iar ploaie nu a mai vazut din 2015.

Interiorul e aproape perfect. Probabil are mai putine defecte decat o masina daily de 10 ani.


L.E. gluma e gluma, dar cam devine Drama LLama pe aici. Am venit doar sa spun ce am decis si de ce. Am simtit ca datorez macar atat celor care au urmarit topicul si care au incercat sa ajute cu un sfat.

Over and out.
wolfin
QUOTE(MuciX @ 26 Mar 2021, 16:58)
nu trebuie sa cer voie.


*



Hmm....trebe sa imi reevaluez casnicia huh.gif
Filip
Nu pot sa iti fac o oferta. Sorry. Vorbesc la modul cel mai serios. E aiurea sa ajunga masina asta pe mana unuia ca mine. O spun cu toata seriozitatea si in deplina cunostinta de cauza.

Masina trebuie sa ajunga pe mana cuiva pasionat de marca - eventual care a mai avut modelul asta sau similar, sa stie cu ce se mananca intretinerea ei, si eventual, de fapt mai mult necesar - sa aiba un garaj pentru ea. Altfel masina se va degrada.
wolfin
Incearca un schimb

Ii dai nubira..opelu si renoul...plus o mica diferenta pe e30

Bonus ii dai si iepurele.

Ps.gluma nu misto'
Laurentziu83
QUOTE(MuciX @ 26 Mar 2021, 17:58)
Laurentiule, muncesc si eu tot pe salariu la fel ca ea, deci daca am nevoie sa imi cumpar ceva, nu trebuie sa cer voie.
*


Eu ma refeream la petrecut timpul liber sub capota/sub masina in loc sa il petreci cu ea. Sculele sunt nimica toata, cu 500 de euro iti iei tot ce vrei si ce nu vrei.
tomageorgian
Vinde cazanul, n'ai garaj , n.ai timp poate, lasa la pensie cand o sa ai casa cu garaj sa surubaresti la un cazan cu nepotii.
Daily? Cred ca e greu fara ac si nu cred ca tine o masina veche, oricat ar fi ea de intretinuta... Acum depinde de km facuti in fiecare zi.
Esti tanar prea multe probleme iti pui. E un fier chiar daca a papat bani, vinde.l si fa.l buget de schimbat masini si distreaza.te.
Am avut un cazan, e frumos ca idee, dar daca nu circuli cu el si nu te face sa te simti bine fa'i vant.
marksman
QUOTE(bucatzel @ 26 Mar 2021, 15:34)
L.E crown vic e o mizerie de masina, in afara de faptul ca-i mare si iti incap toti prietenii in porcbagaj, nu ai ce satisfactie sa gasesti in aia, ffs.
*


Crown Vic a rezistat pen' ca e(ra) masina preferata de polițaii americani, pe motiv ca bagau un intreg arsenal in porcbagaj. La fel și taxiștii, aveau loc pentru bagajele ălora care mergeau la sau se intorceau de la aeroport.
Similar si Town Car, pentru conversia la limuzine lungi si ca masina de oras. Am fost pasager intr-una, in Seattle, dar n-am ramas impresionat deloc. Mai mult mi-a placut un Merc E, taxiu la Berlin.

BTW, am si eu o dilema asemanatoare, vizavi de Mazda, luata de noua, care mai mult sta.
M.C.
QUOTE(MuciX @ 26 Mar 2021, 18:58)

L.E. gluma e gluma, dar cam devine Drama LLama pe aici. Am venit doar sa spun ce am decis si de ce. Am simtit ca datorez macar atat celor care au urmarit topicul si care au incercat sa ajute cu un sfat.

Over and out.
*



Salutare coane.Pacat ca o dai,dar tu stii mai bine.
Un preț pentru Ursulache???
Mulțumesc!
MuciX
Habar nu am cat sa cer, încă nu m-am hotărât. Ceva similar, dar cu rugină și automată începe la 7k pe mobile.de. Cel mai scump sare de 30k. Dar astea sunt prețuri cerute, e diferență până la a le și primi.

Probabil că orice cent peste 5k euro merită o mătanie.
MuciX
Am revenit.

TLDR: am mesterit ceva si culmea, mi-a iesit desi am 2 maini stangi, dar am dat de alta(ele).

Faptul ca am gand sa il vand nu inseamna ca nu ma pot folosi de ea, deci am zis sa imi mai fac mana stricand cate ceva. Apropos, inca nu am pus anunt, asteptam vreme mai buna sa pot face niste poze, dar inca nu am apucat.

Totusi, aveam problema vitezometrului care mergea cu intermitente; drept urmare nici odometrul nu mai integistra toti kmp rulati si aici e bai pentru ca dai rulajul oriunde te duci, mai ales la asigurare si chiar nu am chef de scandal la astia.

Initial m-am gandit la senzorul de viteza, dar am zis ca ar fi prea lenes sa sar direct la ala. Observasem ca uneori isi revenea la un drum mai lung, deci sigur pe duca erau bateriile; ceasurile au o placa separata responsabila de notificarile pentru inspectie - acele leduri verzi, gablen si rosu de jos + cele de service si inspection. Placa are sursa de energie separata pentru a tine memoria si FL foloseste niste acumulatori pe litiu. Acumulatori care acum au 30 de ani, deci sigur pe duca. Manualul de reparatii spune ca tin 4 luni in situatia in care bateria masinii e deconectata. Cum masina mea a stat mult timp fara baterie, iar acumulatorii nu mai sunt la prima tinerete, va dati seama ce e acolo.

Acumulatorii astia creeaza probleme cunoscute, mai ales la NFL care au NiCd. Totusi, inclusiv la FL bateriile se invechesc, curg pe PCB si le corodeaza traseele. Am zis ca ii schimb preventiv, ca oricum trebuia si incerc sa mai caut si ale posibile cauze care ar face vitezometrul sa nu mearga corect.

Asa ca am scos ceasurile de bord, dupa ceva chin, ca deh, intuneric in garaj. In plus, trusa de tubulare e inca la popesti asa ca nu am avut un 22mm sa scot volanul, deci chin in plus.

Dar odata ce am desfacut acolo mi-au revenit niste amintiri de vechi tiganii. Si am si aflat de altele.
Ceasurile demontate si aduse in sufragerie:
[attachmentid=1628127704]
Se vad in partea de sus urme de lipici, asta pentru ca un destept in trecut a rupt niste prinderi si a incercat si esuat sa le relipeasca. Dar au stat asa pana acum, deci sa zicem ca nu e mare problema.

Inainte sa le desfac am facut ceva cercetari pe net, si slava cäcatülui E30 e un model raspandit, vechi, deci toate problemele au cam fost identificate si rezolvate. Gasesti orice. Mi-am dat seama din ce am gasit ca fostul proprietar a avut probleme cu indicatorul de nivel combustibil si l-a inlocuit cu unul de 55l, cand de fapt masina ar fi trebuit sa aiba de 60l. Dintotdeauna mi s-a parut ciudat, dar nu am dat suficienta atentie.

Dupa aia mi-am amintit ca mai lipsea ceva, anume niste dispersoare portocalii de lumina (se vor vedea mai jos) care stau deasupra becurilor de iluminare a TDB; lipsesc pentru ca au fost topite, pentru ca un destept a pus becuri de 5W in loc de 3W.

Cum 2 dintre astea 3 nu se mai livreaza noi, am zis sa ma apuc sa caut un set de ceasuri de pe care sa pot lua ce imi trebuie si deci care sa aiba si ceasul corect de benzina. Am zis ca daca tot umblu acolo, macar sa indrept problemele.

Asadar am strans un necesar de piese si materiale si m-am apucat de treaba. Am curatat tot ce s-a putut de praf, am cautat lipituri crapate, sau corodate. Din fericire nu am gasit nimic aiurea. Am gasit ceva oxidare la terminalele ceasurilor de benzina si temperatura lichid racire. Problema cunoscuta care duce la indicatii ciudate, mai ales la temperatura unde acul sare de nebun cand nu face contact cum trebuie. Aveam si eu probleme de contact, unde acul de temperatura ramanea agatat in pozitia de repaos cand puneam contactul si isi revenea dupa un "love-tap". In timpul mersului "sarea" acul in loc sa se miste lin. Cum ziceam, chestii cunoscute.

Am desfacut ceasurile si am pus indicatorul de benzina corect (sub ceasuri se vad si dispersoarele despre care vorbeam):
[attachmentid=1628127705]

Tot in etapa asta am scos vitezometrul, dar totul parea in regula. Tot aici e o problema cunoscuta cu niste pinioane din plastic imbatranite si care se sparg, ducand la indicatii sacadate in prima instanta urmate de "nicio indicatie" dupa ceva timp. Totul in regula si aici, angrenajele inca bine unse, plasticul pare solid. Curatat contacte si pus la loc. A urmat demontarea ceasului de temperatura si curatarea terminalelor lui. Cat am avut access pe sub ceasurile individuale am curatat cat s-a putut cu alcool tehnic - 30 de ani lasa ceva urme de praf. smile.gif

Partea delicata, placa SI (Service Interval). Cica foarte sensibile la energie electrostatica, deci era un risc sa le belesc fara sa le fac nimic deosebit.
Bateriile vechi mai aveau 2.87V:
[attachmentid=1628127706]

Si cele noi la locul lor care au 3.13V:
[attachmentid=1628127707]

Aici am incercat sa topesc niste hotglue, similar cu ce au facut aia in fabrica. M-am gandit ca in timpul mersului vibratiile pot slabi lipiturile, deci orice sansa de rigiditate e binevenita.

A urmat partea cosmetica. Dupa cum ziceam aveam sa folosesc rama de la ceasurile "noi". Rama aia compusa din rama exterioara in sine, cea neagra interioara care delimiteaza ceasurile si ecranul transparent. Toate astea sunt facute sandwich si lipite intre ele.

Ecranul transparent avea niste zgarieturi destul de adanci, probabil tot un destept ca mine care le-a demontat fara sa scoata volanul si le-a frecat de coloana de directie, pentru ca nu a avut grija. Am zis ca e chinul mai mare sa refolosesc ecranul meu pentru ca avea si urme de lipici ala.

Asa ca am incercat cu asta si l-am demontat:
[attachmentid=1628127708]

Zgarietura cea mai nasoala:
[attachmentid=1628127709]

In rest era plin de microzgarieturi, semn a 30 de ani de curatat de praf.

Dupa polish:
[attachmentid=1628127710]

Sincer nu sunt pe deplin multumit, dar mai mult de atat nu am reusit cu indemanarea mea si cu ce am avut la indemana. Cand le-am remontat pe masina, cand stateam cu lampa led pe ele se vede "ceata" cand bate lumina sunt un anumit unghi. Sper sa nu se vada la fel in soare.

A urmat rama asta de curatat:
[attachmentid=1628127711]

Pentru ca am boala pe masinile vechi la care abia se mai vad martorii aprinsi in bord, am zis ca vreau sa iau toate masurile sa nu se intample asa si cu asta. Asa ca am curatat toate dispersoarele de lumina a fiecarui martor.

Ceasurile "aproape" complete:
[attachmentid=1628127712]

Ceasurile complete - cu toate becurile inlocuite:
[attachmentid=1628127713]

Montate pe masina:
[attachmentid=1628127714]

Si in exercitiul functiunii:
[attachmentid=1628127715]

In vria momentului am uitat sa resetez service interval inainte sa pornesc motorul, asa ca sta aprins ca cere revizie.

Concluzii:
Se putea mult mai bine, dar in acelasi timp se putea mult mai rau. Initial nici macar nu luasem bateria cu mine, de teama ca sigur le-am stricat mai rau si nu vor mai merge corect. Tinand cont de norocul meu caruia i se aplica cu brio zicala "omului sarac i se scoala püllan biserica", nu e rau deloc.
Toate ceasurile functioneaza corect si lin, temperatura lichid racire pleaca singur la punerea contactului si nu mai sare in mers. Vitezometrul si odometrul functioneaza si ele perfect. Ma rog, am profil de anvelope mai mic, deci 140 pe ceas e fix 130 pe GPS.

Probleme de rezolvat:
- nu se mai aprinde martorul de ABS la punerea contactului. Era cazul si inainte de operatiune, dar am gasit mufa becului aproape deconectata. Martorul asta vine separat de martorii normali, probabil pentru ca ABS s-a adaugat mai tarziu si vine pe un circuit separat de mufele principale ale ceasului. Ca un bou, am presupus ca e de la mufa aia si a ramas singului bec neschimbat. Sper sa fie doar becul, totusi.
Becul in toata splendoarea lui, se poate observa langa mufa albastra.
[attachmentid=1628127716] [attachmentid=1628127717]

- martorul de uzura placute de frana lipsea cu desavarsire, de aceea statea stins. Cred ca stiu si de ce lipsea, acum nu mai sta stins, ba din contra, e aprins tot timpul. Pentru ca probabil un destept nu a mai pus senzori de uzura. Si sper sa fie doar asta, nu ca a hackuit instalatia electrica si nu mai am mufe.

Testul:
Am zis sa o scot la o plimbare, daca tot am facut isprava. Am zis ca primul drum sa fie la benzinarie sa fac presiunea in roti, mai avea doar 1.8. Partea misto e ca era la fel pe toate 4 rotile. Benzinaria e la vreo 2.5 kmp de garaj, deci am zis ca e ok sa merg pana acolo.

Dat cheie, a invartit cam mult, dar cum bateria a stat pe redresor, n-a sughitat. Sta din noiembrie, deci cumva de asteptat. Testat lumini, martori lasat geamul si hai la drum.

Geamul coborat a fost de bun augur ca am inceput sa simt miros de benzina. Trag in benzinarie, salt capota, ma uit la regulatorul de presiune - totul uscat. In noiembrie patisem sa se taie furtunul pe langa colier, dar s-a rezolvat usor atunci.

Imi zic ca sunt nebun si continui cu presiunea roti. Cat faceam asta au venit cativa baieti sa ma intrebe de urs, ce motor, an, etc. Actuala mea sotie deja radea, ca stia ca mie mi se pare un răci de masina.

Si ajung la ultima roata - stanga spate. Miros de benzina si urma de o fosta balta. Ma uit sub ea, rezervorul ud leoarca. Mai dau o cheie, ma duc sub ea, curgea ca la robinet. Deci de aia a invartit mult - circuit dezamorsat. Si totusi nu inteleg cum de nu am observat inainte sa plec.

Cam asa arata circuitul, sunt furtunuri care se prind in coliere de conducte solide.
[attachmentid=1628127719]

Posibil pentru ca e statuta, s-au macinat furtunurile, totusi nu am semne de injectoare infundate si toate astea par sa se intample dupa filtrul de combustibil. Un al mort in bagat in casa de cineva e posibilitatea ca daca furtunurile sunt din NOS sa nu fie compatibile E10.

In fine, am terminat cu presiunea si am facut cale intoarsa. Am parcat-o impinsa, am tras de directia aia ca de un cal mort.

N-am nicio sansa sa o repar eu in garajul ala, e prea joasa sa ma pot baga sub ea; capre nu am, e bezna deci as lucra doar cu lampi si nici locul nu e tocmai suficient. Bine, as putea lua niste capre, sau niste rampe ca ale lui Mafli, dar in plus in contract mi se spune clar ca nu am voie sa lucrez la masina si cum e benzina implicata, mai bine nu. Ce incerc sa spun e ca am cerut o programare la un service care din fericire se afla la sub 100mp de garaj. Sper sa o rezolv acolo.
[attachmentid=1628127718]

Cat am balacarit eu masina asta pe aici, trebuie sa recunosc, cand m-am trantit in scaunele alea comode si m-am vazut cu fundul atat de aproape de sol, parca m-a apucat dragul de ea. Aia 5 kmp pana la benzinarie si inapoi m-au uns pe suflet, comenzile super misto si directe, motorul trage liniar, fara vibratii si cere ture ca disperatul. Pacat, era sansa ei sa ne impacam, dar a decis ca are personalitate.

De draci azi ma duc sa dau omor R53-ului.
tomageorgian
https://youtu.be/ymGrn7OaDiQ
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.