Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lagunengrün A.K.A. Brânză
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
Muttley
Am fost la Sovata cu Subaru. P-undeva prin Praid, un drum pustiu, ingust. Mergeam normal. Un "ete lula" d-asta, pe la 18-19 anisori, mi-a aparut de dupa curba, in mare viteza, cu ceva Laguna, isi invata masina. Eu ii ocupam trasa ideala. M-am izbit in frane si m-am dus in boscheti, altfel ma cauta pe sub capota.
Fac astia la ATA si ture pe zapada, si pe ud, si cu Logan, si cu BMW. Aviz.
ursul_bipolar
Au si evo 9 si mercedes si reno megan la ATA. Problema e ca acolo costa. Nu dau baietii bani,ca ei stie mai bine cum se face, n-are nevoie de eczplicatii de la profesionisti.
MuciX
Nu e vorba daca vor sau nu explicatii, problema e ca ii expun si pe altii la risc pe drumuri publice. Eu stiu, pentru ca mi-am luat-o intr-un moment din asta. Norocul meu, nu venea nimeni din fata.

Legat de anvelope, am roti de iarna, desi nu stiu ce o sa fac cu ele. In cazul in care as lua ceva de buget pentru vara, pana la urma sunt noi, trebuie sa insemne ceva. Pe langa asta, nu stiu cat de multi kmp as face eu si in niciun caz nu fac probe speciale. Totusi un anumit risc este.
Deschisesem discutia pentru ca vazusem ca s-au scumpit acele toyo, asa cum ma asteptam, cand le-am prins ieftine in martie.
bgdrenault
Pana il vopsesti se mai ieftinesc, am vazut pe diverse site-uri ieftiniri consistente. De acum s-a cam terminat cu cumparatul, cine a avut de cumparat a cam facut-o.
In alta ordine de idei, cauciucuri premium fata de buget? Cine stie adevarul? In testele adac am vazut chiar si debica Presto HP pe locul 4 la 195/65/15. Iar coeficientii la franare pe umed si cei de zgomot sunt relativi. de exemplu, eu nu ma impac deloc cu Goodyear Eff Grip Performance cu 69 db. Zgomotoase, cu ruliu la franare, la orice drum rau pe care mai fortezi masina se mai rup bucati din ele, mai crapa, se taie, etc. Din punctul meu de vedere foarte proaste. Si am avut loturi diferite, deci n-as zice ca e o nimereala. Mai multumit sunt de Dunlop SP Blueresponse made in Polonia.

Poate ca ar fi mai eficient niste anvelope de buget dar schimbate la 3-4 ani sau chiar mai repede.
AndreiMR
Parerea mea e ca e pacat sa te zgarcesti la anvelope acum dupa ce ai bagat sume foarte mari in refacerea masinii. Oricat de prudent ai conduce, tot se poate ivi o situatie in care diferenta intre a redresa/frana la limita si a face poc sa fie fix pata aia de cauciuc care te tine pe drum...si e pacat de investitia pe care ai facut-o in masina.

Cat e diferenta intre 4 Maxxisuri sau echivalentul, si 4 cauciucuri serioase? 200 de lei, 300 de lei? Sunt constient ca banii nu cad din cer, si cu atat mai mult nu iti mai vine sa ii arunci dupa ce ai bagat o gramada deja in masina (cunosc fenomenul smile.gif ), dar pe langa multele mii bagate in tinichigerie si altele nu mai inseamna mare lucru.

Eu as lua mai degraba asa ceva, vad ca sunt si foarte ieftine la astia pe site:

http://anvelomag.ro/anvelope-kumho-ecsta-s...5-88-a-e-75-v-3

Pe la altii sunt cam la acelasi pret cu Maxxis, dar astea sunt totusi niste cauciucuri bunicele


dr_mKe
Mufix are bunul obicei de a nu prea asculta sfaturile bune ale altora sleep.gif

Reminder vizual vis a vis de gume [attachmentid=1628037604]
bgdrenault
QUOTE(AndreiMR @ 7 Jul 2016, 08:11)

La pretul acela sa nu fie un DOT de prin 2008 ceva, la dimensiunea aceea sunt suspect de ieftine. Iar 75 DB nu sunt zgomotoase peste limita? Dar care limita?
AndreiMR
Merita pusa o intrebare la astia...mai apar si reduceri din cand in cand. Daca nu, oricum la aceiasi banii cu alde Maxxis sunt o alegere mai bune astea. Probabil ca e o lichidare de stoc tinand cont ca a aparut deja modelul urmator de anvelopa UHP de la Kumho, Ecsta KU39
MuciX
Nu e vorba ca ma zgarceam. Am cerut o parere de la un om care a avut marca aia. Dacă pot lua unele mai ieftine dar la fel de bune, de ce nu? Toyo de pe mazdoi sunt cam 60% din pretul unui conti sau altele premium si au reviewuri bune.
Pe mine m-a învârtit ursul, stiu ce inseamna sa nu il iei în serios.
Chiar mă uitam si la ecsta de la kumho, dar nu stiam nimic de ele.

AndreiMR
Pai da, dar Toyo sunt altceva smile.gif Si eu am luat Falken la pret mult mai bun decat Michelin de exemplu, si in teste la nemti sunt peste Michelin sau Bridgestone sau altele consacrate, mergand pe aceeasi logica precum a ta cu Toyo. Dar in ambele cazuri vorbim de anvelope japoneze, facute de producatori care chiar se pricep, si care participa cu succes si in diverse campionate de curse, ceea ce conteaza enorm mai ales la gume orientate spre performanta.

Maxxis niciodata n-au excelat in teste sau review-uri. Or fi premium la biciclete, dar la masina e alta mancare de peste, si n-au inceput (inca) chinezii sa faca anvelope decente in mod constant. Le mai iese cate un model, dar cam atat. Coreenii abia de cativa ani au ajuns sa faca gume la nivelul concurentei cu traditie, dovada fiind ca Hankook, Kumho si Nexen au ajuns sa fie bine plasate in teste si sa fie echipare OEM pentru producatori europeni consacrati.


Kumho Ecsta sunt bune, modelul ala e putin mai vechi dar are A pe ud, singurul dezavantaj s-ar putea sa fie ca sunt mai zgomotoase.
ursul_bipolar
QUOTE(AndreiMR @ 7 Jul 2016, 11:00)
Maxxis niciodata n-au excelat in teste sau review-uri. Or fi premium la biciclete, dar la masina e alta mancare de peste, si n-au inceput (inca) chinezii sa faca anvelope decente in mod constant.


Nu sunt chinezisti maxxis-urile, din cate vad brandu-ul este din state: http://www.maxxis.com/about-maxxis/locations
bucatzel
QUOTE(MuciX @ 7 Jul 2016, 10:31)
Pe mine m-a învârtit ursul, stiu ce inseamna sa nu il iei în serios.
*



Mucicse, io am dubii ca ursu' va mai fi altceva decat masina de placere, din cand in cand. Motiv pentru care, iti recomand cele mai bune caucioace pe care le poti gasi pentru vreme frumoasa, ca daca o conduci rar, inceputul fiecarei plimbari cu ea va insemna umpic de strans din posterior.
ursul_bipolar
Conform wiki sunt chinezi dar pe site-ul lor la sectiunea about nu specifica absolut deloc asta. Plus ca centrele tehnice sunt in USA si Europe, nimic in China. Greseala mea smile.gif
vis-a-vis
Iar vorbește gura fără voi și comparați branduri, în loc să comparați modele similare... Maxxis are și modele ultra-performante prezente în motorsport. Sunt multe branduri în America, necunoscute în Europa, care sunt cu multa peste ce preferă românul de rând. Aici se vinde bine low costul... performanța are un preț. Mulți se uită mirați când le zic că am dat 50 de euro pe un cauciuc de bicicletă (care e performant,nu ultra-performant)...
MuciX
Si care e diferenta? In practica, adica.
dr_mKe
In practica inseamna ursache pe drum sau ursache in santz, cap de pod, pom, alta masina wink.gif
MuciX
Vorbeam de
QUOTE(vis-a-vis @ 7 Jul 2016, 11:39)
performant,nu ultra-performant
*


dr_mKe
Performant = high end -ish

Ultraperformant = sport dedicat / semislick road legal

Eu as alege ceva gen Primacy +/- HP, Turanza / Potenza, etc smile.gif

Musai, dar musai, sa fie excelente pe ud wink.gif

Musai scoala de pilotaj pentru a te putea bucura in liniste si siguranta de Brânză cool.gif

Musai sa nu fie super-hepta-pizdu-aderente pentru ca sasiul are anumite limite in care ramane progresiv in reactii si implicit derapaj. Daca vrei sa strici tinuta de drum pui gume peste ce poate sasiul respectiv.
MuciX
Asta cam face cu ochiul, sincer.
Macione
Aceeasi prblema am avut-o si eu in alegerea anvelopelor pentru Clio RS. Dupa ce am luat masina, nu vedeam decat semislick-uri, in sinea mea ma gandeam ca masina va fi condusa decat la trackday-uri, dar dupa ce am luat-o mi-am dat seama ca nu ma pot abtine sa o conduc doar de cateva ori pe an, asa ca am echipat-o cu Michelin PS3 si ma pot bucura de ea in orice conditii si pe orice fel de drum.
MuciX
Rotile de vara primite de la neamt au niste uniroyal pe ele.
Nu mi-au dat nicio emotie la stilul meu de condus.
Profil inca mai au, dar s-au cam subtiat pe interior din cauza unghiului de cadere.
Pacatele lor sunt varsta, au dot 2011 si ca au flancul mai putin inalt decat ce cere cartea (50 vs 55).
Totusi daca imi amintesc corect, unul dintre ele are o crapatura pe un flanc. De cand am vazut asta mi-am pus in gand sa le schimb.
4x4
Daca nu ai de gand se fortezi limitele masinii, sa conduci cum se zice la 10/10, orice pneu facut de o firma mare e suficient pe urs.
Masina e usoara si nu exagerat de puternica. Nu sunt familiar cu produsele disponibile pe dimensiunea ta, dar eu pe 17, raman fanboi dunlop sport maxx rt. Orice pneu echivalent sau peste va fi arhisuficient. E progresiv, tine mult si ofera gripul asteptat si pe ud si pe uscat. Eventual as zice sa iei doar doua cauciucuri mai rasarite pe fata, pss-uri si pe spate orice premium nou.
ursul_bipolar
Regula spune ca toate 4 trebuie sa fie de la acelasi producator, acelasi model. Chestiile cu 2 pe fata de un fel si alte 2 pe spate de alt fel sunt improvizatii.
Diac
QUOTE(MuciX @ 7 Jul 2016, 16:41)
Pacatele lor sunt varsta, au dot 2011 si ca au flancul mai putin inalt decat ce cere cartea (50 vs 55).
Totusi daca imi amintesc corect, unul dintre ele are o crapatura pe un flanc. De cand am vazut asta mi-am pus in gand sa le schimb.
*




Si dacă iei tu un set de gume premium la primăvara? Anul asta oricum mergi mai domol cu Uniroyalurile cât e ursul in rodaj, la iarna pui rotile de iarna si la primăvara bagi un set de pneuri de vara bune. Oricum am ajuns aproape la jumătate verii, treaba la mașina mai e, de ce sa iei niște stifturi acum? Ca sa le rulezi o luna-doua si apoi sa le schimbi cu alea de iarna?
Muttley
Foarte buna idee. Oricum nu-i dai s-o omori in viraje. Zic si eu, ca mai stiu p-unu' cu morcovelu-n fund, si nu din cauza pneurilor icon_mrgreen.gif
MuciX
Vara asta oricum nu o apuc gata, iar iarna nu stiu daca o sa ma îndur sa o scot.
Nu se pune problema sa iau anvelope acum, cum am mai zis, doar cautam niste alternative la toyo in caz ca sunt ca nu mai merită banii aia.
Legat de premium, iarăși, nu e vorba de suma în sine, cat de raportul "value for money". Dacă simt ca nu merită banii, ma orientez catre altceva. Curba 80-20. smile.gif
b76bgaarh
QUOTE(ursul_bipolar @ 8 Jul 2016, 15:11)
Regula spune ca toate 4 trebuie sa fie de la acelasi producator, acelasi model. Chestiile cu 2 pe fata de un fel si alte 2 pe spate de alt fel sunt improvizatii.
*


Regula cui? Sau e tot din ciclu cu uleiu
AndreiMR
Regula aia e de baza la masinile AWD. La restul merge si 2 cu 2, cu conditia sa nu fie 2 noi si 2 opinci, ca atunci dai de alte belele.
ursul_bipolar
QUOTE(b76bgaarh @ 9 Jul 2016, 14:38)
Regula cui? Sau e tot din ciclu cu uleiu
*



Da, tot din ciclu cu uleiu.
Andrei de ce mi-as lua 2 cu 2? Fiecare cauciuc are o anumita caracteristica da rulare functie de cum e construit. Oare 2 cu 2 nu schimba caracteristica asta in cazul unei franari de urgenta sau pe ud sau pe curbe? Eu cred ca da. In fine unele chestii sunt greu de demontat.
AndreiMR
Am zis ca merge, nu ca e ideal smile.gif 2 cu 2 daca ai uzat sa zicem doar 2 si nu mai gasesti acelasi model...mai mergi un sezon cu cele vechi apoi completezi setul
bgdrenault
QUOTE(ursul_bipolar @ 9 Jul 2016, 15:56)
Da, tot din ciclu cu uleiu.
schimba caracteristica asta in cazul unei franari de urgenta sau pe ud sau pe curbe? Eu cred ca da. In fine unele chestii sunt greu de demontat.
*


Pentru asta exista EBD si ESP.Repartizeaza forta de franare exact unde trebuie.
Evident ca ideal ar fi toate 4 la fel, sau macar cu performante asemanatoare.
ursul_bipolar
De asta mor asa multi ca espu si ebdu fac "minuni". Daca aderenta nu e poti sa ai si mama ebdeului ca tot in sant ajungi.
Diac
Dedi aveam mama pneurilor de iarna, neuzate, neimbatranite, tot m-am infipt in ala din fata pe zloata. S-a chiunuit masina , mi-a facut abs-ul masaj la talpa dar fizica era de alta parere.

Io-s cel mai tare ca-mi iau pneurile in 4 rate. Platesc un pneu/ luna smile.gif
vis-a-vis
ursule bipolar, aberezi la greu...
La o mașină punțile diferă rău de tot...
Ai greutate mai mare pe față, ca să echilibrezi ar trebui să ai presiune mai mare pe față, mai mică pe spate și cauciucuri mai aderente pe spate.
Ai roțile directoare pe față, implicit profilele ar trebui să fie diferite, unul de ghidaj și contracarare a subvirării și altul de menținere a traiectoriei.
La frânare ai ideal repartiție 70/30 față/spate. Spatele e mai puțin solicitat, deci poate fi diferit de față.
Tracțiunea ideală ar fi între 40/60 și 30/70 față/spate. Dar avem în general doar 100% doar fața sau spatele, deci e suficient un cauciuc direcțional pe puntea netractoare și altul de tracțiune. Proprietarul de Subaru chiar se vaită ca al lui AWD se comportă imprevizibil la limită. Când ai sistem echilibrat 50/50, ieșirea din echilibru se face brusc și aleatoriu, când subvirare (masă multă în consola față), când supravirare (forță mică de apăsare pe puntea spate). La astfel de mașini ruliul e un rău necesar. Proprietarul nu conștientizează și rigidizează suspensia. (treaba lui) Dacă mai bagă și presiune mare în pneuri (pentru a nu deteriora jantele) , efectul este garantat, o mașină instabilă.
Ca să îți faci o idee, ca să se echilibreze acest dezechilibru constructiv, cel mai exagerat exemplu este un tractor. Ai niște roți imense pe puntea de tracțiune, cu V-uri orientate astfel încât să evacueze noroiul, iar în față niște biscuiți cu 3 șanțuri direcționale. Cam așa ar trebui să arate și o mașină mai ales cu o punte motrice.
Eu zic că nu e rău să și gândim când facem niște afirmații care ar fi luate de bune de cei care chiar nu se pricep...


MuciX, apropo' de pneu uzual, performant și ultra-performant, treabă de construcție, materiale folosite și compoziția pneului. E foarte mare diferență între pneuri identice constructiv dar compoziții diferite de cauciuc. Deasemenea desenul contribuie foarte mult la comportamentul unui pneu. Alea ultra-performante, într-adevăr, sunt în majoritate semislickuri, dar nu toate. Treaba e că sunt foarte lipicioase la temperatură optimă. Te înveți cu ele și capeți încredere. Numai că la noi poți găsi bălți, praf și nisip pe traseu. Dacă le umpli de praf, devine cel puțin interesant biggrin.gif
Nu mai vreau să zic de combinația praf+apă aka mâzgă...
(parcă am mai avut discuția asta sau n-ai priceput nimic nici atunci? tongue.gif )
MuciX
Touring-ul este cel mai apropiat de distributia 50/50 a maselor pe punti, iar suspensia e relativ dura din fabrica.
Vav, la fel cum am zis mai devreme, curba 80-20. Mie imi pare ok teoria ta, dar e overkill, tinand cont ca voi merge cu limita legală cu masina asta, iar de parapete nu imi mai arde.
vis-a-vis
Sunt producători care au o gamă foarte largă de modele. Pleacă de la la pârnăi low cost și ajung la gama competiție cu prețuri pe un pneu mai ridicat decât mașinile noastre.
A face comparație între branduri nu are sens.
Din ce am văzut la nemții naționaliști, majoritatea mașinilor de la nivel mediu în sus erau încălțate cu Michelin modelele mai scumpuțe, mai ales cele de sezon rece. La ei e frig și vara uneori, iar iarna o ard pe ploaie cu 200 fără grețuri. Sincer sunt sătul de asta cu limita legală. Fiecare are limita lui. Și eu merg cu aia legală dar doar pentru că nu vreau să iau amenzi. Altfel se poate merge lejer cu 250 pe porțiunile noi de autostradă din România. Pericolul îl reprezintă însă șoferii care nu știu să meargă pe autostradă. (cum dracu să stai kilometri întregi pe banda 2 la 90/100 km/h?)
ursul_bipolar
QUOTE(vis-a-vis @ 10 Jul 2016, 08:28)
ursule bipolar, aberezi la greu...


Mai citeste, vezi ce mai zice si titi aur prin tutorialele lui, incearca sa realizezi ca nu e bine sa te dai zmeu de drum si apoi mai vb. In general nu intru in polemici cu zmeii soselelor care merg cu 4 roti diferite dintre care alea mai tocite pe spate dar acum daca tot ai deschis subiectul asta e.
MuciX
Nu prea l-ai nimerit in catalogarea aia. E doar un munte de pragmatism.
ursul_bipolar
Pragmatism nu inseamna ca ideile lui sunt cele mai bune din contra.
MuciX
In cazul asta e cu nuanta. Plus că el nu a zis de 4 colturi - 4 profiluri.
vis-a-vis
Titi Aur dacă era atât de bun nu ieșea pe ultimele locuri când a scos nasul în campionatul european de raliuri. Omul e un soi de Hagi, slăbuț ca antrenor și destul de tare la limbajul de lemn biggrin.gif
A mers la limită cu mașina și acum e promotorul șofatului defensiv. Hai să te lămuresc cu o chestie. Dacă ai mers toată viața defensiv, vei fi surprins de mașină de foarte multe ori. De ce? Pentru că nu ai mers niciodată la limită cu ea și nu știi cum se comportă în cazuri extreme. Aur își permite să conducă defensiv pentru că are reflexele formate știe să iasă dintr-un derapaj ușor pentru că a driftat ore sau poate chiar zile. Știe să controleze mașină și-i simte imediat echilibrul. Cum am văzut și mai sus la cineva, sunt mulți care îndeasă piciorul în frână și se duc așa până în mașina din față, în loc să încerce să degajeze stânga sau chiar dreapta...
Dacă tu ajungi mare șofer din câteva ședințe exorbitante la școala aia, eu n-am decât să-mi scot pălăria. Dar tare mi-e frică să nu iasă din situații limită un puștan mai talentat care probabil s-a jucat în copilărie pe joculețe cu mașinuțe decât tine care încerci să cauți pe youtube ce a zis Titi să faci în aceeași situație.
E bine să furi de la toți cate ceva și să le adaptezi stilului tău de mers. Dacă mergi cum zice Titi Aur, nu vei fi niciodată Titi Aur.
ursul_bipolar
Drumurile publice din romania nu sunt pentru condusul la limita. Sunt satul de toti cretinii care fac asta si pe dn si pe autostrada de multe ori cu niste rapgiugi obosite. Nu ma intereseaza cat de bun a fost sau nu titi aur, nu sunt fan dar in schimb imi place mesajul pe care il transmite. Ca la unii intra pe o ureche si ieste pe alta apoi ii aduni bucata cu bucata de pe asfalt a alta problema. Si problema nu e ca ii aduni pe ei, problema e ca mor si altii care doreau dsa ajunga in regula la destinatie. Prin faptul ca iti arati limita masinii pe un drum public denota doar frustrare in stare continua, daca mai folosesti si roti de tipul 2+2 sau 1+1+1+1 e si mai "bine". Sofatul de face cu eleganta si cu respect pentru oamenii din trafic.
vis-a-vis
Te-ai gândit că dacă era cavalerul dreptății făcea asta benevol? Dar așa ți-a spălat creierul și te-a și jecmănit de bani. Talentul îl ai sau nu îl ai, te mai poți cizela prin diferite școli, dar dacă ești praf, făcut grămadă, vei rămâne așa și după. Arătând cu degetul pe ăla care ia o curbă în limita legală de 100 km/h când tu pui frână până la 70,dacă nu mai puțin, strângând coloană în spatele tău, ar trebui să îți dea de gândit dacă nu e timpul să-ți iei o mașină care se conduce autonom wink.gif
mars
Bamse, forget about it wink.gif. Trust me...
bgdrenault
QUOTE(ursul_bipolar @ 10 Jul 2016, 09:16)
alea mai tocite pe spate dar acum daca tot ai deschis subiectul asta e.
*


Asta cu cele mai bune anvelope pe spate ar trebui pusa in Regulamentul rutier. Ma cert cu vecinii si colegii si toti imi spun ca aberez. Prin America, imi spunea cineva, ca anevelopele pe spate au o limita de uzura mult mai mica decat cele pe fata, de genul pe fata ai voie cu pana la 1,6 mm iar pe spate 4 mm.
ursul_bipolar
QUOTE
Te-ai gândit că dacă era cavalerul dreptății făcea asta benevol? Dar așa ți-a spălat creierul și te-a și jecmănit de bani. Talentul îl ai sau nu îl ai, te mai poți cizela prin diferite școli, dar dacă ești praf, făcut grămadă, vei rămâne așa și după. Arătând cu degetul pe ăla care ia o curbă în limita legală de 100 km/h când tu pui frână până la 70,dacă nu mai puțin, strângând coloană în spatele tău, ar trebui să îți dea de gândit dacă nu e timpul să-ți iei o mașină care se conduce autonom


Tu ti-ai face meseria pe gratis, asa benevol? Aia e meseria lui, tre sa traiasca din ceva. Nu particip la cursurile lui, nu cotizez cu nimic, am spus imi place mesajul transmis.
bgdrenault

La mine in cartea tehnica scrie asa:
"Echipați cele 4 roți doar anvelope de același tip, mărime (circumferință) și același
profil pe fiecare punte.
Combinația permisă între jante/anvelope pentru autovehiculul dumneavoastră se
găsește în actele autovehiculului."

In schimb scrie si asa:

"Pentru siguranța în trafic, anvelopele trebuie înlocuite câte două odată (anvelopele
de pe aceeași punte). Anvelopele cu adâncimea profilului căii de rulare
cea mai mare trebuie montate la roțile din față".

Si asta-i naspa cand citesti intr-o carte tehnica a unui producator european.
dr_mKe
Titi te invata chestiile de baza, pe care le poti cunoaste deja in masura mai mare sau mai mica. De acolo mingea este in terenul tau.

Discutia a luat-o pe aratura destul de rau sleep.gif
vis-a-vis
Hai să o luăm altfel...
Conform cutumei enunțată de urs, cele toate 4 cauciucuri trebuie să fie la fel, identice.
Ce te faci însă că cele de pe puntea motoare se uzează mult mai repede? Schimbi cauciucurile la fiecare mie de kilometri? Ce te faci când mergi singur în mașină și cauciucul stânga față e cel mai solicitat? Pui balast pe scaunul șoferului?
Ce te faci cu înclinația drumului? Toate pneurile sunt predispuse a se toci mai mult pe dreapta...
Ce te faci cu geometria mașinii? Unghiurile de cădere a roților sunt diferite chiar dacă e vorba uneori de zecimi de grad, ele există.
La vulcanizare d-aia ți le notează cu cretă, fiecare își face uzura lui, dacă îl montezi în altă poziție rulează pe creastă și se uzează mai repede.
Practic, după câteva sute de kilometri ai 4 pneuri diferite spre stupoarea celor care sofează după tutoriale...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.