!!! Warning!!! Big wall of text
Pentru că "înainte de NCAP", ursul are faruri și proiectoare cu dispersoare de sticlă.
"Boala" lor e ca sticla aia se polizează în timp, iar faza lungă, în mod deosebit, devine ablicioasă și mată.
Cu farurile "am rezolvat", am găsit niște sehaș ca noi în stare mai mult decât bună. Marele lor păcat - șuruburile de reglaj și bucșele de pastic pe care se prind de suportul de far erau praf dupa 30 de ani.
Farurile luate acum vreo 3 ani, pe vreo 350 lei, bucșele nu se găsesc decât OEM. M-au dus vreo +700 lei să echipez ambele faruri cu "feronerie" nouă.
Au rămas proiectoarele. Polizate bine de tot, mai ales din cauza poziției foarte apropiate de asfalt, cel mai probabil. Unul chiar luase o pietricică mai serioasă și era bubuit bine, dar fără să fi străpuns sticla.
Oricum, de preferat ar fi fost să le schimb, dar:
- sehaș sunt greu de găsit în starea pe care o căutam eu, si au ajuns cam la 150 euro.
- noi sunt +1k lei de bucată
- dispersoare noi.
Acum se va vedea zgarcitul din mine. Sau ce oi fi eu.
Se lăuda un anume personaj că face bișniță cu piese de mașini retro cu piese NOS sau aftermarket, numai că nu ne-am înțeles neam. Cerea 150 lei pe dispersoare de plastic, deci acceptabil, dar am zis pas. Vă las să citiți mai jos rigorile pe care el - vânzător - mi le impune "mie" - client. Mi se pare halucinant că totuși are o droaie de clienți cu modelul ăsta de "afacere".
[attachmentid=1628089324]
Mă rog, nu critic, doar constat.
Lesne de înțeles că în condițiile astea eram dispus să le pun pe ale mele, așa ciufulite cum erau. Mi se pare inacceptabil ce îmi cere el.
Așa ca am intrat pe Ali, unde am găsit aceleași dispersoare de plastic no name, cu fix $9 și livrare mocca. Au ajuns luni și deja sunt montate. De banii ăia sunt perfecte.
[attachmentid=1628089325]
Probabil că unul dintre cele mai prost gândite sisteme de pe mașina asta trebuie să fie reglajul pe înălțime al farurilor. Nu am înțeles de ce, au decis să pună un sistem pe vacuum, care e doar sigilat, nu are sursă de vacuum de la motor. Asta în condițiile în care toate opționalele automatizate erau acționate electric - trapă, ferestre, închidere centralizată. Asta nu ar fi fost o problemă până la urmă, dar sistemul este notoriu pentru fiabilitatea care nu e. Sunt rara avis mașinile care încă au acest sistem funcțional.
Partea bună pentru mine e ca odată cu farurile alea am primit un astfel de sistem. Fiță îmi spun, numeri pe degete mașinile din Ro cu sistemul asta funcțional. Ca să vedeți cât de gravă e treaba, eu am păstrt sistemul ăla ferit de soare, întins, în cameră cu umiditate și temperatură constante, le-am acționat cam de 2 ori pe lună până când la o probă nu s-a mai mișcat decât unul. Scheiße.
Bun, conversie la electric; întrucât în DE trebuie să ai reglaj de faruri ca să poți trece TÜV, au apărut kit-uri de conversie la acționare electrică. 175 oiro + shipping. Pas.
Așa că am dat de tutorialul asta, care propune bricolarea unui potențiometru în robinetul OEM de vacuum pentru a controla niște servouri de far de pe E36. Așadar încă o modificare pe o mașină pe care o doream OEM. Asta e.
[attachmentid=1628089326]