C a t a l i n
15 Jan 2016, 12:56
Tare asta cu amorsatul invartind de roata... Cam cu ce RPM se va amorsa zici?
Muttley
15 Jan 2016, 12:57
Depinde de puterea lui Mucics, in jur de 2-3 rotatii pe minut. Ce treaba are turatia? Sunt niste lobi intr-o pompa, care imping niste ulei in sus.
De fapt ai dreptate, ca are motor longitudinal. Mucics, daca ai acces pe sub masina si ai de ce sa invarti, da-i-o direct cu o cheie, rotind direct de arbore.
ursul_bipolar
15 Jan 2016, 12:58
QUOTE(cdadan @ 15 Jan 2016, 13:19)
Pen' ca 10W40 e genul de ulei care se pupa foarte bine cu motoarele din generatii mai vechi. E bun si de ruga, si de fuga. Avand in vedre ca n-o prepari si n-o vei folosi in regim de circuit, un ulei normal si stabil e absolut suficient.
Ma gandesc la ceva rezonabil, gen mobil 1, schimbat la 7.5k sau chiar 5k daca mergi mult in oras.
Problema cu 10w-40 de la Mobil este ca nu este Mobil 1 este Mobil Super S care este alta mancare de peste si in general la toti producatorii este cam aceeasi chestiune.
10W nu il va ajuta f mult in perioada rece, este mai vascos, pt un motor facut ca nou si curatat 10w cu timpul va lasa multe depuneri. 5W este mai bun, nu vreau sa intru in detalii despre pour point-uri sau alte caracteristici ca nu isi au rostul.
La limita superioara 40 tine bine la clima de la noi, la verile de la noi 45-50 de grade la nivelul solului e o nimica toata. Partea buna este ca 40 tine la aceste temperaturi si poti sa mergi si turat dar trebuie schimbul facut intre 8000-maxim 10000. Chestiile cu long life aruncate de producatori sunt prostii...
C a t a l i n
15 Jan 2016, 13:05
QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2016, 12:57)
Depinde de puterea lui Mucics, in jur de 2-3 rotatii pe minut. Ce treaba are turatia? Sunt niste lobi intr-o pompa, care imping niste ulei in sus.
De fapt ai dreptate, ca are motor longitudinal. Mucics, daca ai acces pe sub masina si ai de ce sa invarti, da-i-o direct cu o cheie, rotind direct de arbore.
Are treaba turatia, ca daca nu e suficienta, uleiul revine in baie ajutat de gravitatie inainte sa apuci tu sa mai invarti o tura.
Oricum e aiurea treaba cu amorsarea dupa schimbul de ulei. La urmatoarea pornire, dupa schimbul de ulei, nu va fi tot in baie scurs uleiul? Ce faci, dai la manivela precum invart mecanicii palele motoarelor de avioane, inainte de fiecare pornire?
bucatzel
15 Jan 2016, 13:06
QUOTE(cdadan @ 15 Jan 2016, 12:19)
schimbat la 7.5k sau chiar 5k daca mergi mult in oras.
Adica anual, cand o baga la iernat, daca nu se baga la un turu' europei in vreun conced.
Muttley
15 Jan 2016, 13:08
Exista o supapa de retinere in filtrul de ulei. Ma rog, in majoritatea. O foarte buna prietena de-a mea de altfel, ce m-a facut sa-mi cumpar o masina.
Si da, aceasta supapa nu va permite uleiului sa se scurga inapoi intre porniri, cu conditia sa functioneze.
La schimbul de ulei e mai severa treaba, pentru ca la prima pornire, fata de alte situatii, ai de umplut insasi pompa de ulei, filtrul, si alte minuni, care de obicei nu se golesc.
C a t a l i n
15 Jan 2016, 13:10
Macar sa folosesti un cric pneumatic.
b76bgaarh
15 Jan 2016, 13:16
poate are casa in panta, ii face direct vant.
Am unul hidraulic luat de la lidl la oferta. Pana acum si-a facut treaba, ursul nu e o masina grea. Imi mai trebuie 2 capre.
Interesant punctul de vedere cu amorsarea, de asta chiar nu stiam. Adica nu ma gandisem, ca are sens ce spui tu, dar in acelasi timp se prea poate sa aibe si Catalin dreptate. Nu stiu/stiam de supapa de care vorbesti, dar ma documentez. Cu restul operatiunilor eram familiar.
@ursul_bipolar: Legat de schimburi, inca nu am decis care va fi regimul de utilizare, dar cel mai probabil nu va apuca 8k cu niciun ulei, deci iese din discutie "Longlife". Pentru ca nu imi place sa lucrez in fata casei, in vazul vecinilor, am tot apelat la mecanici. Tinand cont ca va fi desfacut acum, cel mai probabil il voi duce tot la cel care l-a refacut pentru revizii, daca voi fi multumit de cum iese RK-ul.
Dar suna tentant si sa surubaresc eu.
Muttley
15 Jan 2016, 13:59
Filters mounted such that oil tends to drain from them usually incorporate an anti-drainback valve to hold oil in the filter after the engine (or other lubrication system) is shut down. This is done to avoid a delay in oil pressure buildup once the system is restarted; without an anti-drainback valve, pressurized oil would have to fill the filter before travelling onward to the engine's working parts.
This situation can cause premature wear of moving parts due to initial lack of oil.
Sursa - wiki.
Adaug: exista filtre de tip cartus (aveam la Twingo), fara supapa. Aceasta exista probabil altundeva, gen in pompa. Functioneaza identic.
A nu se confunda cu valva de suprapresiune, care limiteaza presiunea in sistem la o valoare maxima prestabilita. Sunt diferite.
Edit, si asta-i faina: se da Swift Sport, masina noua. Se duce la revizie, aia-i schimba uleiul, impreuna cu un filtru original Suzuki. Posesorul se confrunta cu bataie de motor la pornire, insotita de martor ulei aprins in bord in primele aprox 2 secunde. Paharul, deja umplut cu frana de motor lipsa, acum da p-afara, iar proprietarul incepe sa-si caute alta masina, pe care si-o si cumpara-n cele din urma.
Suzuki primeste dupa cateva saptamani de la revizie un filtru de ulei nou, Mahle. Fara exceptie, martorul se stinge odata cu pornirea motorului, zgomotul nu mai exista.
C a t a l i n, comentarii?
Edit la edit: de aici a pornit tot
[attachmentid=1628019728]
QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2016, 12:47)
Nu stiu ce pozitie are pe masina, la japonezele de le pastoresc eu e vertical, mai mare dragu';
Muttley
15 Jan 2016, 14:21
Cu atat mai mult, pentru ca nu poti infileta filtrul umplut, ar fi bine sa invarti motorul dupa schimb. Ori cu cheia, ori cu roata.
Slabe sanse cu o cheie, pentru ca nu are gaura in masca, pentru pornire la manivela
si sub motor are scut, cu gaura de vizitare in jurul surubului de pe baie. Ar insemna sa dau toata plasticaraia jos si si asa nu stiu cat de usor ar incapea o cheie acolo.
L.E. abia astept sa vad cum arata motorul refacut, curatat si revopsit. Ziceau baietii ca va dura in jur de 10 zile. Sa nu mai spun sa vad masina mergand din nou (pentru ca ultima care a condus masina a fost consoarta, am zis ca tot ea o va conduce prima dupa ce va fi refacuta).
Muttley
15 Jan 2016, 14:30
Detalii. Vezi tu, cand te apuci de schimbat uleiul cu vecinii ^^
C a t a l i n
15 Jan 2016, 14:32
Supraevaluezi grav rolul acelei supape. Daca ar face atat de bine ce zice wiki, baia de ulei ar fi goala permanent...
Iar cand torni uleiul nou, o faci prin partea superioara a blocului motor, deci, in drumul lui spre baie, unge cam tot ce e de uns...
Muttley
15 Jan 2016, 14:47
Sistemul de ungere consta in niste canale de ungere mici si subtiri. Traverseaza fiecare lagar al arborelui cotit, urca in lagarele arborelui cu came, in axele culbutorilor cand exista, in tachetii hidraulici cand exista. Nu m-am documentat, da' sa zic... maxim 50ml are in total circuitul asta de ungere propriu-zisa. In rest sunt magistralele, filtrul... Pana la maxim jumatate de litru estimez. Baia are de la 4 litri in sus, volumul ala de ulei este acolo de dragul uzurii lente a uleiului, ciclurile de ungere sa fie aplicate unei cantitati mari, nu pentru ca e folosit tot.
E ca atunci cand te speli in lighean vs te speli intr-o cada plina. Aia din lighean se innegreste mai repede.
Sa stii ca motoarele nu se ung prin barbotare. Ca urmare, cand torni uleiul pe sus, nu ungi nimic, doar uzi. Daca arunci cu apa pe tine, nu-ti trece setea. Tre' s-o bagi pe unde trebuie.
C a t a l i n
15 Jan 2016, 15:03
Rotire placuta iti doresc!
corbex
15 Jan 2016, 15:08
Primul o fi fost filtru Brembo.
cdadan
15 Jan 2016, 15:14
QUOTE(C a t a l i n @ 15 Jan 2016, 14:32)
cand torni uleiul nou, o faci prin partea superioara a blocului motor, deci, in drumul lui spre baie, unge cam tot ce e de uns...
Mda, cam ce se unge prin barbotare. Adica chestiile neesentiale.
C a t a l i n
15 Jan 2016, 15:33
Eh, lasa, daca erai asa preocupat de ungerea motorului, nu ai fi schimbat asa rar uleiul la bmw-ul cu volan de plastic.
b76bgaarh
15 Jan 2016, 15:59
tot de aia a pierdut si valvetronicu.
cdadan
15 Jan 2016, 16:06
QUOTE(C a t a l i n @ 15 Jan 2016, 15:33)
Eh, lasa, daca erai asa preocupat de ungerea motorului, nu ai fi schimbat asa rar uleiul la bmw-ul cu volan de plastic.
Decat am respectat indicatia producatorului.
Are depuneri? N-are!
dr_mKe
15 Jan 2016, 17:19
Mattli, aia cu apa-i tare de tot
Se poate băga prin multe locuri
Eu schimbam Motulu' 300V la.fiecare 15k kmp. La Bufnițoi fac la fel cu 5w30 -ul Mobil1. Daca as da raliu crunt zilnic as schimba mai des, dar pentru ca ajung la 6000 rpk de 2-3-6 ori pe zi, in nici un caz
Chiar, Corbexe, ia zi ce frumos am condus eu azi, doar ai fost copilot
corbex
15 Jan 2016, 18:01
Se auzea motorul mai rau ca gaterul cind taie blani de salcim.
QUOTE(MuciX @ 15 Jan 2016, 10:45)
In niciun caz, mai degraba
asa sau
asaAre cineva experienta cu ceasurile de temperatura de dacie, sunt gradate si destul de precise? As avea si eu nevoie de un ceas care arata pe bune temperatura, nu prostia aia pusa de forma de bmw. Insa nu vreau sa dau mai mult de 200ron pe un ceas, decat daca mai stie sa arate si presiunea.
Muttley
15 Jan 2016, 19:42
Am eu experienta, si sunt foarte precise. Le combini cu sondele de dacie si ala esti.
Asa ceva ar acoperi nevoile legate de ulei ^^
http://img25.olx.ro/images_mercadorro/5554...0-bucuresti.jpg
Adaugam listei buloane chiulasa si bolturi piston.
Axa a fost verificata si e in limite, va ramane, Arborele este si el ok, dar e ceva uzura la cuzinetii biela, deci se vor schimba, dar aia erau deja pe lista.
L.E. Pentru ca babii ii arde de pieptanat, am vorbit despre finisajul motorului.
Blocul va fi vopsit negru si la fel capacul supape. Vor folosi vopsea rezistenta la temperaturi inalte, dar din ce ziceau nu au gasit nimic mat, deci vor folosi vopsea cu luciu. Ramane de studiat.
Chiulasa si admisia vor fi curatate, dar nu vor fi vopsite. Le-am zis sa se intereseze de un lac rezistent la temperatura, in ideea ca motorul sa poata fi pastrat curat mai usor. Ramane de studiat.
L.L.E. Chiulasa a plecat ieri la atelier pentru verificare/reconditionare si ar trebui sa ajunga inapoi pana la sf saptamanii. M-au asigurat ca nu va pune nimeni peria de sarma pe camera de ardere sau pe supape. M-a panicat grav clipul pus de danut acum cateva zile.
Muttley
19 Jan 2016, 16:00
Sa nu fie pierdere de timp cu vopseaua de pe capacul motorului. Ai putea incerca di-rect vopsea electrostatica, aia rezista bine.
Doar ce am vorbit din nou cu ei despre asta.
Initial ne gandeam sa fie asa
Dar stock e asa
Si cred ca e varianta cea mai comoda si mai de efect.
Legat de chiulasa (ma asigur mereu ca ii bat bine de tot la cap), manopera aia include schimbarea simeringurilor de supape, scaune supape si in cazul in care chiulasa e plana, ii vor da o fata noua (aschiere minimala) pentru a asigura etansarea.
I-am intrebat ce facem cu acea protectie care se vede intre galeria de evacuare si bujii, dar se pare ca face parte din garnitura galeriei, deci este deja in stoc.
dr_mKe
19 Jan 2016, 17:17
Ghiduri de supape are ?
Presupun ca da. Ei au spus ca se schimba ce e de schimbat la chiulasa.
dr_mKe
19 Jan 2016, 17:26
Daca are, ar fi bine, presupun.
Sincer, sunt multe chestii pe care le stiu din auzite si cu care am preferat sa nu imi bat capul atat timp cat platesc pe altul sa-si faca probleme. Oricum, sunt ei prea finuti, dar am fost foarte pisalog cu ei, mai ales de cand au spus ca desfac motorul.
Poate voi apuca sa iau alt motor la un moment dat si sa il fac eu pe ala, asa cum mi s-a sugerat, dar pana acolo mai e. Pana acum mi s-a cerut 350 euro pe un motor similar complet, in care ar trebui sa mai bag eu vreo 2000 ca sa iasa fix "cum trebuie". Deci momenta pas.
Sincer am inceput sa imi pierd rabdarea, am devenit anxios, dar in acelasi timp nu vreau sa fie nimic grabit. Vreau sa am masina, dar sunt constient ca nu se poate acum. Oricum probabil nu as fi iesit cu ea pe mocirla asta.
Oricum, sunt sigur ca vor fi lucruri care nu vor merge perfect din prima, vreo mufa ramasa neconectata, nu stiu ce surub prins aiurea, etc. Nici nu vreau sa ma gandesc la cat va dura perioada de receptie pana cand va fi cu adevarat gata.
dr_mKe
19 Jan 2016, 17:36
Când obosesti, ma poti trimite pe mine pe capul lor, au sa-ti faca pe gratis, doar sa scape.
Oricum ai spune, nici
Odata n-a avut forumul parte de atata suspans
LE: better ? Io de ce nu pot scrie asa cum este la moda, cu tot soiul de cratime, despartit, etc, samd
Crezi tu? Au fost alte topicuri cu proiecte mai interesante, mai ample, mai scumpe, cu audienta mai mare.
Ma gandesc numai la ce au facut ydaniel si einstein, sau renoul lui remusro (ceva imi spune ca masina aia costat mult mai mult decat tot ursul - eu nu am cadmiat suruburi, spre exemplu), dașia lui matli, pisica lui Krueger, pisicul lui marian, povestirile lui vizavi, pejeul lui Merced, Nissan-ul lui Kossak si cate si mai cate.
P.S. editeaza "niciodata" ala, ca deja ai mai fost penalizat o data azi.
dr_mKe
19 Jan 2016, 18:27
Rectific, suspans pentru mine
Recunosc ca nu am fost pasionat de respectivele masini / topicuri
Muttley
19 Jan 2016, 20:32
Ai zis de schimbat scaune. N-ar fi tragic, n-ar trebui sa crape chiulasa, dar daca cele originale-s bune si recuperabile prin frezare, categoric lasa-le.
Ti-a indicat doftorul sa schimbi ghidurile. Acolo nu e treaba simpla, riscurile-s mari. Ti-am mai zis, daca-s ok, jocurile cozilor in ghiduri sunt rezonabile, ar merge lasate.
E doar parerea mea.
dr_mKe
19 Jan 2016, 21:10
Mattli, sincer, suntem pe aceiasi lungime de unda. De ghiduri doar am intrebat, uzura mare aici buleste restul. Din ce tin minte, alea sunt relativ benign de inlocuit, nici cu scaunele nu-i data naibii treaba pentru un atelier cu experienta.
Ma roade curiozitatea, nu sunt acolo sa vaz si sa simt
cdadan
19 Jan 2016, 22:25
Ghidurile dacă au vreo urma de uzură merită înlocuite. Axa la fel. De cuzineți nici nu mai zic. În schimb supapele și scaunele, dacă n-au nimic, ar fi mai bine să fie lăsate în pace (fără frezare, fără polizare).
Dacă pe bolțuri s-a constatat uzură, bielele și pistoanele sunt ok? Ca în mod natural alea tind să transforme în oval găurile în care-s înfipte. Probabil ca da, întreb asa, preventiv.
Jurnalele alea nu-s așa de palpitante, ca-s cu mașini pe care
decat le-am văzut în poze.
dr_mKe
20 Jan 2016, 09:27
Hmmmm, subscriu
Să nu fim totuși chiar așa de prăpăstioși. Poate exagerează mecanicii
Voi pune și eu o întrebare să văz cum se constată și mai ales în ce stadiu, uzura respectivă.
Pai asta inseamna ca suspansul este subiectiv.
Vedem ce iese, daca e sa ia vreun premiu pe forum, probabil ca acela va fi "Cea mai slaba baza". Vedem daca ia si "Cea mai mare transformare" sau daca va ramane o carpeala.
dr_mKe
20 Jan 2016, 09:36
Dpv mecanic, ar trebui verificată cu un burn-out
QUOTE(MuciX @ 15 Jan 2016, 10:04)
In alta ordine de idei:
[attachmentid=1628019711]
Nu stiu despre ce vorbesti.
marian-j
20 Jan 2016, 23:19
QUOTE(Muttley @ 15 Jan 2016, 12:47)
Si recomandari de schimb de ulei:
[...]
- dupa ce ai inchis tot, ridici un picior din spate al bimmerului cu ajutorul cricului, bagi in treapta 5, si invarti o roata spate in directia deplasarii spre fata a masinii, cateva rotatii complete. Asta va amorsa circuitul de ungere, astfel incat atunci cand o pornesti pentru prima oara, sa nu te uiti secunde mult prea multe la un bec rosu aprins in bord.
Asta asa, ca pentru un pasionat indragostit de tigaie ce esti
Perfect de acord cu restul postarii.Ultimul aliniat mi se pare, totusi, prea aiurea!Las-o-n ma-sa de treaba!Prea o ducem la extrem, pentru un amarat de schimb de oloi!Pompa de ulei de pe urs este una foarte eficienta.Daca este in buna stare, in 2-3 rotatii ale vilbrochenului se va amorsa, iar in urmatoarele 3-4, umple sistemul.Hai sa nu omoram mushte cu tunul!Exista suficient ulei ramas prin motor(plus cel nou), incat sa nu-i dauneze.Am dus un motor de rechin, mult peste 300k!, fara sa-l salt de cwr ca sa-i invart roata la schimbarea oloiului, asta in conditiile in care nu aveam la dispozitie uleiurile din generatiile actuale.Aia 2 centi ai mei.
QUOTE(Muttley @ 19 Jan 2016, 20:32)
Ai zis de schimbat scaune. N-ar fi tragic, n-ar trebui sa crape chiulasa, dar daca cele originale-s bune si recuperabile prin frezare, categoric lasa-le.
Ti-a indicat doftorul sa schimbi ghidurile. Acolo nu e treaba simpla, riscurile-s mari. Ti-am mai zis, daca-s ok, jocurile cozilor in ghiduri sunt rezonabile, ar merge lasate.
E doar parerea mea.
De acord!E cu cantec treaba!Nu stiu daca mecanicii lu' fratili MuciX dispun de tehnologia necesara inlocuirii unor piese atat de sensibile.Chiulasa incalzita la o anumita temperatura, piesele "congelate", bla-bla.Daca respectivele repere pot fi pastrate, ar fi super!Daca nu, Dumnezo cu mila!
Coane Mucix; in timp ce clampaneam pe taste, mi s-o aprins un bec in scafarlie!Am in pod o trusa completa de freze pentru scaunele de supape, ramasa de pe vremea cand aveam rechinul.Nu-s convins ca unghiurile si diametrele de rectificare se pupa cu ale ursului, dar daca le vrei, ti le pun pe curier asap!Io si asa n-o sa le mai folosesc veci!O adresa de expeditie pe pm si pleaca glont!
Muttley
20 Jan 2016, 23:28
Hai ca-mi scapa un detaliu important, mea culpa.
Chestia cu-nvartitu' rotii e debitata de mine, si a aparut urmare a unei experiente personale - primul schimb de ulei la Swift Sport. Masina are racitor de ulei, adica un circuit o idee mai lung decat la majoritatea, plus ca se foloseste zeama 0W20, care pare-se ca se evacueaza rapid, nu ramane asa mult cum a scris marian.
La primul schimb de ulei am auzit clampaneala sinistra de tacheti hidraulici, iar martorul s-a stins prea tarziu pentru gusturile mele. De la urmatorul schimb, inclusiv la cele facute in service la revizie, s-a efectuat manevra, iar rezultatele au fost cele urmarite de mine.
Fiecare cum apreciaza, eu n-am fortat pe nimeni
marian-j
20 Jan 2016, 23:49
Coane Muttley, departe de mine gandul de a intra in polemica.Io-mi impartaseam parerile personale.Swiftu' dumitale e o masina cu fitze in cap!Am urmarit topicul, dar nu m-am amestecat in discutie.Sunt prea multe detalii tehnice care ma depasesc.Eh, cu ursul este alta treaba!Cotiga asta are un motor facut sa mearga si fara ulei!Pe vremea cand a fost gandit, se faceau motoare incredibil de rezistente si fiabile.Relativ simple, dar dimensionate corespunzatator si executate din materiale la care nu prea le gaseai cusur!Ca fapt divers:am casat rechinul cu pompa de ulei originala, fara sa-i fac nimic, in afara unei curatiri temeinice, cand am inlocuit toata distributia(undeva pe la 270k).Vrei sa te fac sa razi?Pedala de acceleratie era din plastic, dublu-articulata, fara nici o urma de metal.O am in pod!Vrei sa-i fac o poza?Cam despre asta vorbim.Calitate, nu consumabile.
P.S.
Phutu-l-n bot pe bou' ala de Bangle!!Cam pe vremea lui au disparut motoarele 6L, de litraje decente, de pe bemveuri!Lovi-l-ar toate valvetronicele si arborii de echilibrare, acolo unde o fi!
cdadan
21 Jan 2016, 00:17
Tehnolojia merje inainte. Acum fac motoare-n 3 cilindri de 1.5, ca sa dea la numar juma' de litru pe cilindru, cat au calculat ei ca-i optim.
marian-j
21 Jan 2016, 00:22
Tulai că urâte mi-s drujbele alea în trei cilindri.Egal ca-s VAG, OPEL, usw.
dr_mKe
21 Jan 2016, 08:09
Mie îmi plac doo motociclete, una din ele fiind Triumph Rocket III cu motor de 2300cmc in 3 cilindri
AmunDei
21 Jan 2016, 09:09
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.