Eu zic ca era de 140
. Octavia?
QUOTE(4x4 @ 7 Feb 2016, 16:48)
ASTAI caroserie care nu merita refacuta, a ta e buna.
Mda, incredibil de bine au lucrat băietii aia.
Stiam masina aia. Da s-a lucrat frumos acolo, dar a facut omul cu mana lui.
QUOTE(Victor3001 @ 7 Feb 2016, 16:06)
I-am aratat pozele si tatalui meu si a zis ca asta nu-i motiv de a renunta, sudurile alea pot ramane si asa ca nu se rup, fii sigur de asta,
Poate ca nu se rup, dar daca raman asa, in maxim 2 ani alea au rugina iesita la suprafata.
Victor3001
7 Feb 2016, 18:46
Asa ca lasa-i in pace pe ''meseriasi'' si du-te la unu care stie ce face.
Stiu ce zici, dar nu-i de parca ii pot da cheie si sa o duc la service-ul de langa. Stiu ce zici, dar ideal ar fi sa ramana acolo, eventual sa chem eu pe cineva dispus sa lucreze la ei in hala, care sa-si aduca tot ce-i trebuie.
Daca Ai Cap Ia Alta
in momentul asta e prea tarziu sa o dai. Stii ca si eu sunt fan bmw dar sunt mult mai pragmatic.. e doar un fier.. dupa ce rezolvi cu ea in orice fel.. ia un F30
sau un E60 3.0d..
Uitandu-ma atent la poze trag doua concluzii :
- masina nu este nici pe departe de aruncat;
- pe de alta parte, meseriasul e un mare gaozar, ca sa fiu politically correct.
Nu te opri, dar cauta alt tinichigiu. Ce mama naibii, omul cu care lucrez eu la tara are mig mag si alte scule de sudat si astia sudeaza cu electrozi? Ce service mai e si asta?
Muttley
8 Feb 2016, 10:47
Azi e ziua cea mare. Mult supces, si sa iei decizia cea mai buna!
Sa se sudeze mma la un service cu pretentii e inacceptabil. Sa se sudeze prost cu mma ul la un service e jignitor.
Eu nu tin neaparat sa se sudeze mig mag, se poate face treaba buna si cu electrodul/autogenul.
Problema sudurilor facute pe lonjeron/praguri e ca nu poti grundui/terosona decat pe una dintre suprafete. Pe cealalta bagi ulei, sufli cu ceara si cam atat...
Asadar rugina apare din interior, parerea mea.
Din punctul meu de vedere e important sa se sudeze cordon, cu riscul de a deforma suprafata sudata. Unde nu e sudura cordon, intra apa. Apoi se duce dracului tot. Repede.
Baieti, Brânză este profund impresionat si recunoscator pentru interesul tuturor. Eu sunt magulit, asemenea.
Azi dimineata mi-am inghit cu greu nodul din gat. S-a transformat intru-un gol in stomac, dar tremurand ca-cateaua la injectie am plecat sa ma intalnesc cu prietenul sudor care m-a insotit si vineri.
Dupa ceva asteptari (niciunul nu am avut rabdare si am plecat cu noaptea in cap) au ajuns si baietii la service. S-au schimbat pareri, s-au discutat solutii, dar va voi scuti de detaliile astea.
Acel prieten sudor s-a oferit sa vina el cu sculele lui la ei in hala, sa lucreze impreuna cu ei la masina mea. Sudura va fi de tip TIG (cu mediu argon). Desi este mai migalos decat MIG pentru ce avem noi de facut, am inteles ca dupa ceva migaleala are posibilitatea sa iasa mai bine decat cu MIG. Cica va aduce si plasma cutter, sa nu mai taie cu flex.
Omul are niste lucrari de terminat pana cand se poate apuca de a mea, asa ca va incepe de luni. Cei de la service s-au "angajat" sa curete ce mai este de curatat pana atunci si sa dea la o parte ce s-a sudat pana acum.
Pana atunci va trebui sa incarcam butelia lui cu Ar, sa luam fir si tot ce mai trebuie.
Ma gandeam sa iau tot eu restul de materiale, adica terosonul pensulabil, vopsea zincata, ceara, etc, dar sincer nu stiu de unde si nu stiu cand voi avea timp - mazdoiul are stergatorul de luneta franjuri pentru ca nu am apucat sa il inlocuiesc...
In fine, mi-a mai venit sufletul la loc, va tin la curent.
Intre timp am primit si un cadou, de la mecanic.
[attachmentid=1628022405]
ursul_bipolar
8 Feb 2016, 12:47
In sfarsit o veste buna! M-am abtinut sa nu zic nimic de incurajare sau chestii de genul asta ca sigur te descurcai tu cumva
Un mare plus si pt prietenul tau care a acceptat sa ajute probabil in cel mai important moment al lucrarii!
Posibil ca de acum totul sa mearga asa cum trebuie.
Muttley
8 Feb 2016, 13:02
QUOTE(MuciX @ 8 Feb 2016, 13:39)
Sudura va fi de tip TIG (
cu mediu argon).
S-a dus dracu'
QUOTE(MuciX @ 8 Feb 2016, 12:39)
Cei de la service s-au "angajat" sa curete ce mai este de curatat pana atunci si sa dea la o parte ce s-a sudat pana acum.
Solutia cea mai buna era sa indeparteze peticele impreuna cu prietenul sudor.
Oricum, ma bucur ca nu ai renuntat, bafta lu' Branza!
Nu-i exclus, tipul vrea sa aduca si plasma cutter.
Muttley
8 Feb 2016, 13:35
Vezi sa iei si o punga de sigurante fuzibile pentru patron
bmwh548
8 Feb 2016, 13:58
Ei na. Da' niste conductor de 2.5 ce are?
Merge si-un cui.......
Safu, vezi sa nu faci o tiganie mai mare ca acuma, la tinichigerie n'ai ce face cu TIG-ul, iti trebuie MIG/MAG.
ursul_bipolar
8 Feb 2016, 14:30
Pai n-auzi ce zice omu'
QUOTE
Desi este mai migalos decat MIG pentru ce avem noi de facut, am inteles ca dupa ceva migaleala are posibilitatea sa iasa mai bine decat cu MIG .
Poate stie mai bine ca a mai facut.
Muttley
8 Feb 2016, 14:48
http://weldingweb.com/showthread.php?10358...IG-just-curiousVad ca-s pro si contra. La final, unu' e pro si pune si poze, iar topicul moare aka le cam inchide gura tuturor. Deci e ok daca pretenu' la Mucics stie ce face.
Nu mai vorbiti prostii, TIG se foloseste la metale neferoase, eventual inox, nu la tinichigerie. Iese tot o tiganie ca in pozele de mai sus.
Macione
8 Feb 2016, 15:19
Ce de experti in sudura. Propun schimbarea in SUDOR.ro
Muttley
8 Feb 2016, 15:27
Cati experti ai numarat?
vis-a-vis
8 Feb 2016, 16:09
l@u si argon
Da io ce spusei?
La Vitan in targ gasesti tot ce ai nevoie. Ar mai fi un magazin OK de chestii din astea de vopsitorie/tinichigerie pe Strada Gloriei sau Jiului, undeva la intersectia cu Bucurestii Noi.
Cred ca e cea mai buna solutie sa iei tu materialele, stii exact ce ai luat si cat ai dat pe ele.
ursul_bipolar
9 Feb 2016, 18:51
Arata intr-un mare fel. Luceste!
Ma bate gandul sa duc tot motorul la curatat - bloc, admisie, capac supape, baie ulei, etc.
Oare astea merg vopsite electrostatic?
Muttley
9 Feb 2016, 19:22
Chiulasa - exemplar curatata. Cineva a muncit de dracii l-au gasit acolo.
Ai zis ca nu vrei showcar. Da, merg vopsite electrostatic. Mai greu cu pregatirea de vopsire, n-ai vrea nisip sau sticla sau ce folosesc aia la sablare prin capacul chiulasei de exemplu, unde e plin de pereti suprapusi. Eu as zice sa stai potolit, vopsirea asta, in afara de estetica, nu-ti da niciun avantaj. Riscuri - da. Contaminare la sablare si/sau se cojesc dupa un timp oarecare.
PS: da, blocul motor, daca e dezechipat complet, da, merita curatat de depuneri, calcar, samd.
R19/16v
9 Feb 2016, 19:36
Asa dom'le, vezi ca se poate?
Victor3001
9 Feb 2016, 20:07
S-au dat baietii pe brazda...👍
bgdrenault
9 Feb 2016, 20:08
Oare cum au curatat-o?
Pe vremuri, mecanicul meu care facea motoare la batrana 1310 fiebea chiulasa in solutie de soda caustica sau cam asa ceva. Iesea bec, ma gandesc ca nu strica nimic daca Daciile facute de el mergeu brici intotdeauna.
marian-j
9 Feb 2016, 22:56
QUOTE(MuciX @ 9 Feb 2016, 18:48)
Poze cu chiulasa.
Da, mă, da!!Bravo!!
A dat Bunuțu' să-i dai de capăt!
Hai, ușurel, și cu restu'.
[attachmentid=1628022608]
bucatzel
10 Feb 2016, 00:52
QUOTE(bucatzel @ 6 Feb 2016, 01:07)
Amu' am ajuns cam tarziu la distractie, dar e ceva spray de protectie pentru zonele sudate. Nu stiu dac zinc, da' nici nu mai stiu ce, ideea-i ca dadeai cu el pe tabla inainte s-o sudezi.
__cred__ ca la astia pe site gasesti, da' daca-ti pierzi timpul la ei pe site si nu gasesti ce-am zis, sa nu ma injuri te rog.
http://www.bilthamber.com/M-am inselat, da' am gasit pan' la urma si raspunsul corect
QUOTE
Berner 909408
"Pastă de protecție pentru sudură
Se folosește pentru sudura de piese de caroserie
Garantează protecția îmbinărilor de sudură împotriva ruginii
Se aplică imediat înainte de sudură cu pensula pe punctele de sudură
Nu stropește la sudură
Nu dezvoltă vapori toxici la sudură
Etanșază ermetic punctele de sudură după răcire
Susține conductivitatea curentului de sudură la puncte de rezistență
În sudura prin puncte
Nu necesită tratarea ulterioară
Este ușor de îndepărtat cu diluant
Foarte economică 500 ml ajung pentru ca. 5700 m linie de sudură
Procesarea informațiilor
Temperatura ideală de prelucrare de la ca. +18 °C."
La o prima cautare am gasit la
astia. Din ce se lauda ei, ar ajunge o cutie.
Problema e ca nu se stie daca au stoc. Le-am trimis un mesaj, dar cer date de contact firma. Am lasat liber, dar daca vor doar PJ, vorbesc cu baietii sa comande ei.
In afara de pasta asta, ce ar mai trebui? O vopsea zincata? Recomandari?
marian-j
10 Feb 2016, 10:32
Eu am folosit ceva grund(grund reactiv parca ii zicea) galben-lamaie.La vremea respectiva nu se gasea la magazin.L-am "importat" de la santierul naval din DrobetaTr. Severin.Facea o aderenta excelenta cu metalul si mai facea inca o chestie tare misto;erau zone atat de al naibii bagate, ca nu aveam cum sa le curat.Eh, pulverizam grund d-ala si nush ce dreac de reactie facea ca scotea rugina din metal si o aduna la suprafata stratului de grund fara sa adere la aceasta.Lasam sa se usuce pelicula de grund si salut!Focarul de rugina era inhibat si ferit de contactul cu atmosfera.
Din pacate nu mai tin minte detalii despre grundul respectiv(sunt, totusi, aproape 20 de ani de atunci).Nici macar producatorul.Pot sa-ti spun ca era la galeti de 10l(cca 15 kg) si era destinat special domeniului naval.A fost cel mai bun grund care l-am folosit vreo data la troacele din dotare.
Ma duc pe gogu, poate recunosc baremi fo eticheta.
Pai in cazul lui Brânză au fost taiate partile cu rugina si se sudeaza otel la loc, deci teoretic nu e rugina pe partea reparata.
Tu zici de a da cu grundul asta pe toata caroseria?
andreig1982
10 Feb 2016, 11:05
izocolor are un grund d-asta care se foloseste in industria petrochimica, mediul marin, etc.
sistem g310 sau cam asa ceva
marian-j
10 Feb 2016, 11:23
Daca ai pori in cordoanele de sudura, nu prea o sa poti scoate rugina din ei.De asemenea, nici din locurile greu sau imposibil de curatat.Io am suflat toata caroseria cu grund d-ala, mai putin partile exterioare vizibile (exteriorul plafonului, capacul rezervorului, exteriorul usilor, stalpii, capotele, etc) de teama sa nu ma trezesc cu ceva reactii neasteptate cu vopseaua.Nu a fost cazul!Unde s-a lipit grundul ala, Dumnezo cu mila!Nu a reactionat cu nici un alt produs aplicat ulterior(antifon, teroson, mastic, antifon, spritz-chit, vopsea etc.) si dupa aprox 10 ani inca statea bine-mersi in locuri in care antifonul se ciobise de mult(eg interiorul alveolelor rotilor posterioare).
P.S.
Cand o sa se faca protectia anticoroziva a caroseriei ai sa vezi cate cotloane greu accesibile se vor gasi!
Erau momente cand ma apucam de curatat diverse locuri si ma taiam/zgariam/ardeam/etc de-mi venea sa iau flexu' mare, sa fac epava bucatele si sa-mi bag pwla in toata mustaria!!
Apoi ma calmam, mai curatam ce puteam, mai un grund, mai niste miniu de plumb, mai niste antifon, si tot asa cca 8 luni.Atunci am inceput sa incaruntesc masiv.
Laurentziu83
10 Feb 2016, 11:31
Eu apreciez cat timp aveti sa bibiliti/reparati la masini. Eu n-am timp uneori nici sa o duc la spalatorie...
cj98czh
10 Feb 2016, 11:35
ce sa zic ghinion ... gaseste-ti un job calumea
Asta este din ciclul ... sunt atat de ocupat de nu imi vad capul ... dar am vreme berechet ca sa o ard pe forum toata ziua ...
AR-18-MOS
10 Feb 2016, 11:43
Confirm pozitiv! Recomand la stat, plictiseala mare.
cj98czh
10 Feb 2016, 11:46
NU este bun la stat ca se plateste prost ...
QUOTE(Laurentziu83 @ 10 Feb 2016, 11:31)
Eu n-am timp uneori nici sa o duc la spalatorie...
"Nu am timp" este o decizie.
Laurentziu83
10 Feb 2016, 12:14
Bine, pentru spalatul masinii pot sa-mi rup o jumatate de seara; insa sa ma invoiesc de la servici ca sa umblu prin service-uri cu masina, de multe ori, sa vad stadiul lucrarilor, e aproape imposibil, mai ales daca service-ul e in cealalata parte a orasului. Si nu cred ca sunt singurul.
De asta va invidiez ca aveti timp sa va ocupati de lucrari de tinichigerie, vorbit cu mecanicii, dus chiulase la rectificat, etc. Eu n-as avea cum, mai ales ca programul se suprapune cu al service-urilor.
@czh: sa tii un browser minimizat in bara si sa intri din cand in cand e una; sa pleci de la birou e cu totul altceva.
Pai si eu plec de acasa la 6:30 si ma intorc la 19:00, dar daca am nevoie sa fac ceva ma pot invoi cateva ore, sau sa imi iau un liber, etc.
Oricum, de masina nu ma ocup eu, am mai spus-o, e dusa la un service si incerc sa coordonez lucrurile pe care le pot controla. Chiulasa spre exemplu au dus-o ei la rectificat, eu doar le-am dat cativa dintre banii pe care i-am castigat la corporatie.
marksman
10 Feb 2016, 12:25
QUOTE(marian-j @ 10 Feb 2016, 10:32)
Eu am folosit ceva grund(grund reactiv parca ii zicea) galben-lamaie.La vremea respectiva nu se gasea la magazin.L-am "importat" de la santierul naval din DrobetaTr. Severin.Facea o aderenta excelenta cu metalul si mai facea inca o chestie tare misto;erau zone atat de al naibii bagate, ca nu aveam cum sa le curat.Eh, pulverizam grund d-ala si nush ce dreac de reactie facea ca scotea rugina din metal si o aduna la suprafata stratului de grund fara sa adere la aceasta.Lasam sa se usuce pelicula de grund si salut!Focarul de rugina era inhibat si ferit de contactul cu atmosfera.
Din pacate nu mai tin minte detalii despre grundul respectiv(sunt, totusi, aproape 20 de ani de atunci).Nici macar producatorul.Pot sa-ti spun ca era la galeti de 10l(cca 15 kg) si era destinat special domeniului naval.A fost cel mai bun grund care l-am folosit vreo data la troacele din dotare.
Ma duc pe gogu, poate recunosc baremi fo eticheta.
Grund de-ala naval a folosit taica-meu in '83 dupa ce si-a luat Dacia 1300, ca s-o izoleze pe dedesubt. A dus-o la Rabla 25 de ani mai tarziu cu podul pedalier intact (bine, a fost o gaura cauzata de lovirea de un bolovan ascutit, peticita cu smoala, dar nu a avut rugina).
marian-j
10 Feb 2016, 12:25
QUOTE(Laurentziu83 @ 10 Feb 2016, 11:31)
Eu apreciez cat timp aveti sa bibiliti/reparati la masini. Eu n-am timp uneori nici sa o duc la spalatorie...
Ia mai pune-ma acum sa fac o astfel de treaba!Nici daca s-ar crepa pamantu'!
Incalte, desi am curte, mi-e sila si sa-mi spal singur troacele.Mai bine le duc la spalatorie.Si nici acolo nu ajung prea des!M-am hodorogit si ma-mput de lene.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.