Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masini electrice
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
vallixx
Ce vreau sa zic este ca la un EV, existand diferente atat de mari intre autonomia estimata si cea reala, ma gandesc ca iti vine foarte greu sa faci tu ca individ o estimare corecta.

La fosila....daca ai 200 in bord, poti sa zici: "bah, in cel mai negru scenariu, 150 tot fac".
Dar dupa cum am vazut dimineata la Zoe.....la EV...cu 200 in bord sunt sanse considerable sa nu prinzi 150.
Agrig
Nici la Tesla md 3 cu 200km/h in bord nu faci 150km !
radmasa.gif

P.S. la Zoe aveti 200km in baterie... biggrin.gif
traffictours
Eu nu stiu cat de precis citeste softul masinii capacitatea bateriei la un moment dat pt a aprecia autonomia, insa cu siguranta e ceva aproximativ, mai ales daca bateria are uzura, adica sa arate incarcata dar sa nu mai furnizeze energie asa cum era cand era noua, si atunci in sarcina sa se descarce mai repede. Nu stiu daca softul ia in considerare uzura progresiva a bateriei, sau nu stiu daca toate softurile fac asta. E doar o idee, nu zic ca asa e, insa nu e normal sa iti arate una si defapt sa te incurce, ca na, statii de incarcare inca nu sunt ca benzinariile, aproape peste tot.
vallixx
Masina cu care am mers eu avea 23 de mii de km. Nu stiu cat de degradata era bateria, dar banuiesc ca nu mult pentru ca in regim de inchiriere cred ca se fac destui km pe zi. Masina nu parea sa fi avut mai mult de 1-2 ani.

Cat despre incarcare, Zoe astea de la Spark, sper sa nu ma insel, n-au CCS. Se incarca din cate stiu doar pe type 2, deci slow charging.
traffictours
Pai uzura bateriei se accentueaza prin cicluri de incarcare descarcare. Nu am studiat aceasta problema, insa incerc sa fac o analogie fortata sau nu: sunt telefoane uzate pe care le incarci si arata 100%, dar bateria fiind uzata se descarca foarte repede. Repet, e doar o idee de cafenea, sunt probabil altii, posesori de electrice care sunt mai in tema.
Eu m-am referit la acuratetea softului de a da informatii cat mai reale legate de autonomie in functie de starea de degradare a bateriei. Restu cu ciclurile sunt pe net exemple garla, o intreaga polologhie, depinde cum mergi cu masina, cat o incarci procentual, iti trebuie alt soft al tau si pt asta. Daca nu esti atent insa, la 1000 de cicluri poate ajunge bateria la end of life. Deja astea nu le mai zic eu, sunt studii pe net.
https://evmarket.ro/stiri/incarcarea-bateri...-partiala-5941/
clio4edc12
Pai sa continuam analogia cu telefoanele. Am avut eu un telefon cu o baterie ce a murit dupa 2 ani si maximum 500 de cilcuri de incarcare. Deci cu 150 km autonomie medie, in 75.000 km trebuie aruncata bateria masinii electrice.

Cineva sa-i spuna si amaratului din clipul pus de mine mai sus cu baterie la 88% din capacitate dupa 430.000 km. Ca i-a murit baterie de 6 pana acum si nu si-a dat seama.

Longevitatea bateriilor de masini e deja dovedita, reteaua de incarcare s-a dezvoltat destul de mult in ultima vreme, la statiile cu plata bate vantul, au inceput sa apara si statii foarte rapide.

Repet, cea mai mare problema a masinilor electrice ramane in continuare pretul. Sunt prea scumpe. Sigur, lumea nu prea se grabeste sa spuna asta, pentru ca ar afirma indirect ca nu-si permite una, ca e saraca. Si atunci e mai simplu si cognitiv dar si ca protectia pentru self-worth-ul, sa se convinga de faptul ca masina electrica e cah pentru ca autonomie/retea de incarcare/timp de incarcare etc etc.

Ca daca ai avea bani, faci cel putin ca Dantes. Ai si termica dar si iti iei si o electrica pentru oras unde toate dezavantajele de autonomie/retea de incarcare nu exista. Si dupa 1 an de experimentat cu electrica, iti dai seama ca e atat de misto si atat de ok incat ce sa vezi, merge si pe afara cu ea, nu e dracul asa negru cu autonomie, cu reteaua si fara sa-ti dai seama, termica ramane fara baterie in batatura dupa ce 2 luni a fost nepornita.

vallixx
@clio4edc12

Repeti tu dar nu e chiar asa cum zici tu.

Dezavantajul nu e numai pretul. Dezavantajele sunt multe....unele poate rezolvabile in timp, altele poate nu.

Dezavantajele sunt pretul, autonomia, timpii de incarcare, reteaua inca precara a statiilor de incarcare, pretul destul de piperat al kilowattului la statiile cu plata comparativ cu pretul pietei, degradarea bateriei, pretul mare al unui swap al bateriei uzate cu una noua....etc. Astea se simt de catre utilizatori.

Ar mai fi si cele care nu se simt. Poluarea destul de pronuntata produsa pentru fabricarea bateriilor, imposibilitatea totala sau partiala a reciclarii lor....etc.

Sa pretindem ca unicul dezavantaj este pretul inseamna sa avem o vizine destul de ingusta.

Cat despre cicluri...nu stiu daca stii, dar un ciclu inseamna sa incarci 100 de procente in baterie. Dar asta nu se refera doar la o incarcare 0-100, ci 100 procente. Adica daca azi incarci 20-80 se cheama ca ai incarcat 60 de procente. Daca maine incarci 20-60 inseamna alte 40 de procente. Tocmai ai facut un ciclu.
clio4edc12
Asta cu vai, am vazut eu teste pe net cu baterii care mor dupa 1000 de cicluri e ca si cum as veni si as v-as spune, am vazut eu nu stiu ce motor care a fost pus pe bancul de probe si tinut la 7000 rpm si dupa echivalentul a 50.000 km au trebuit sa-i faca segmentarea.

Ambele exemple sunt complet irelevante, pentru ca nu asta e regimul de folosire in realitate. Asa cum nici cu masina termica nu stai cu motorul in 7000 rpm non stop, la fel si la baterie, nu stai sa o folosesti doar intre 100 si 0%. Mai ales nu din greseala.

In realitate, cu bateria mai degraba te invarti in zona 20-90% afisabila, deci 25-85% in capacitate reala. Adica sa incadreaza in cele 3500 de cicluri mentionate in articolul tau. Alta viata, la 300 de km autonomie medie, inseamna aproape 1 milion de km.
vallixx
In degradarea bateriei intervine si factorul timp, factorul temperatura, factorii "viteza incarcarii si cea a descarcari", etc.....repet....sa nu privim ingust.

Oare de ce Zoe avea protectie si facea limitare de performanta si de regenerare cand era bateria rece? Pai logic, pentru ca asta inseamna uzura in plus. Nu numai ciclurile conteaza....asa cum nici pretul nu este neaparat unicul argument.
clio4edc12
QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 15:46)
Dezavantajele sunt pretul, autonomia, timpii de incarcare, reteaua inca precara a statiilor de incarcare, pretul destul de piperat al kilowattului la statiile cu plata comparativ cu pretul pietei, degradarea bateriei, pretul mare al unui swap al bateriei uzate cu una noua....etc. Astea se simt de catre utilizatori.

Ar mai fi si cele care nu se simt. Poluarea destul de pronuntata produsa pentru fabricarea bateriilor, imposibilitatea totala sau partiala a reciclarii lor....etc.


Astea se simt de utlizatori. Eu sunt utilizator si nu le simt, tu nu esti utilizator dar imi spui mie ce ar trebui eu sa simt. Nice. Chiar nu vezi nicio problema in asta?

Ce incearca toti posesorii de electrica sa spuna voua incuiatilor, este faptul ca toate aceste dezavantaje pe care voi le presupuneti ca exista, se diminueaza semnificativ sau chiar dispar dupa ce ajungi sa folosesti o masina electrica. Dar voi nu, batman batman, nu avem masini electrice, dar facem noi niste presupuneri. Vi se tot spune ca va inselati, dar voi nu si nu, nu am nevoie sa detin o masina electrica. Noi stim deja. Si cica posesorii de electrice sunt aia agresivi. Desi pe topicul asta sunt 2-3 care povestesc ce bine e cu masina electrica si alti 20 care le spun astora 2-3 ca se inseala, nu au cum sa se bucure asa de mult de masina electrica. radmasa.gif

Am inteles, nu sunt masinile electrice de voi. Dar de ce mai postati pe topicul asta? Lasati oamenii deschisi la minte sa intre pe topic, sa puna intrebari iar posesorii de electrice sa-i lamureasca. De ce postati pe acest topic in continuu explicandu-le posesorilor de electrice ca ce simt ei e gresit?

Evident, intrebarea e retorica, raspunsul e evident. In adancul vostru va doriti o masina electrica, dar nu va permiteti si atunci mai intrati un pic aici si incercati sa va convingenti de ce nu e buna o masina electrica. Repet, mai usor de acceptat decat faptul ca sunteti saraci icon_mrgreen.gif
vallixx
Incerci tu ceva dar nu iti iese, cel putin cu mine.

Incerci sa o dai cum ca numai posesorii de electrice stiu .....nu stiu ce. Ti s-a mai dat un exemplu dar il ignori. Daca pe telefon arata ca afara sunt -10 grade.....nu-i neaparat nevoie sa iesi afara ca sa constati ca-i frig.

Daca l-ai vazut pe "ala micu" ca a dat un cap de sifonier in timp ce alerga, si incepe sa planga, cam stii ca s-a lovit, nu trebuie sa dai si tu un cap ca sa constati ca doare.

Daca TU nu simti niste dezavantaje evidente ale masinii electrice.....sau daca pentru tine si experienta ta de utilizare ele nu inseamna mare lucru.....nu inseamna ca ele nu exista.

Sunt 2-3 care zic aici ce e de bine. Speedman, relu, hepea....etc...eu nu le-am zis niciodata ca se inseala. Ba chiar am aflat niste lucruri utile de care chiar tin cont. Inclusiv eu am zis de chestii de bine despre EV-uri.
Insa pe langa ce e de bine, sunt si lucruri de mai putin bine, ceea ce voi negati. Si nu inteleg de ce o faceti.

Negi ca stai cum masina in priza cate o ora? Negi ca iti faci traseele luand in considerare unde-s prizele? Aaaa ca nu te deranjeaza pe tine este altceva.
clio4edc12
QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 16:00)
Daca pe telefon ca afara sunt -10 grade.....nu-i neaparat nevoie sa iesi afara ca sa constati ca-i frig.


Daca pe telefon arata ca afara sunt -10 grade, nu inseamna ca daca ies afara o sa-mi fie frig. Daca sunt bine imbracat. Tu folosesti cadrul de referinta de la termica si il aplici la electrica, desi nu mai e acelasi lucru.

QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 16:00)
Incerci tu ceva dar nu iti iese, cel putin cu mine.
Daca l-ai vazut pe "ala micu" ca a dat un cap de sifonier in timp ce alerga, si incepe sa planga, cam stii ca s-a lovit, nu trebuie sa dai si tu un cap ca sa constati ca doare.


Daca o sa dau cu capul de sifonier, nu inseamna ca o sa plang, pentru ca sunt adult, am alta toleranta la durere, alt control.

Repet, din nou, tu folosesti cadrul de referinta de la termica si il aplici la termica, desi se schimba total contextul.

Iti dau un singur exemplu. Tu iei pretul de incarcare de la statiile rapide si il raportezi la intreaga folosinta a masinii electrice. Consideri, precum la o termica, faptul ca vei incarca doar in deplasare, deci faci o extrapolare simplista. 2,5 lei x 20kwh, 50 lei la 100 km, pai e scump, ca atat consum si eu cu termica. Doar ca daca ai avea electrica, ti-ai dat seama ca de fapt, vei incarca extrem de rar in deplasare. Eu de exemplu in ultimul an nu am incarcat niciodata la pretul ala astronimic. In realitate, cu incarcarile gratuite si cu incarcatul acasa, am platit probabil in jur de 5 lei la 100 km. De 10 ori mai putin decat extrapolarea ta.

QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 16:00)
Negi ca stai cum masina in priza cate o ora? Negi ca iti faci traseele luand in considerare unde-s prizele? Aaaa ca nu te deranjeaza pe tine este altceva.
*



Masina in 90% din timp se incarca peste noapte acasa. Iar la incarcarea din deplasare, nu am stat o ora niciodata. Traseele nu se mai fac in functie de prize, deja sunt suficiente precum benzinariile astfel incat sa incarci fix in drumul tau.

QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 16:00)
Si nu inteleg de ce o faceti.


Ti-am explicat mai sus, dar nu vrei sa citesti.

QUOTE(clio4edc12 @ 9 Feb 2023, 15:55)
Ce incearca toti posesorii de electrica sa spuna voua incuiatilor, este faptul ca toate aceste dezavantaje pe care voi le presupuneti ca exista, se diminueaza semnificativ sau chiar dispar dupa ce ajungi sa folosesti o masina electrica.


Voi faceti o presupunere asupra amplorii dezavantajelor, care atunci cand apuci sa folosesti o masina electrica, iti dai seama ca amploarea aia e de fapt mult mai mica sau chiar irelevanta. De exemplu aia cu anduranta bateriilor, care nu mai reprezinta nicio grija pentru un posesor de electrica noua.
vallixx
Daca intrebi 100 de oameni daca la -10 este sau nu frig....cred ca mai toti iti vor spune ca da.
Daca TIE nu-ti e frig, nu inseamna ca nu-i frig.
Sa zici ca la -10 nu este frig doar pentru ca TIE nu iti este......intelegi sigur ideea.

Transpune-o la EV-uri acum. Doar pentru ca pe tine nu te deranjeaza unele aspecte nu inseamna ca ele nu exista.

Plus ca faci presupuneri bazate pe experientele tale. Tu incarci acasa. Unul care sta la bloc nu are cum sa incarce decat la statiile publice, unde curentul costa mai mult decat te costa pe tine. Si timpul pierdut e altul. Tu o lasi noaptea in priza. Altul face asta in drum spre casa, dupa job. Nu-i acelasi lucru.

clio4edc12
QUOTE(clio4edc12 @ 9 Feb 2023, 16:08)
Repet, din nou, tu folosesti cadrul de referinta de la termica si il aplici la termica, desi se schimba total contextul.


De fapt, e buna si analogia ta. Cand afara sunt -10 grade, nu ai nevoie sa stii ca -10 grade e frig. De acord. Nu e nevoie de inteligenta sa-ti dai seama ca o autonomie de 300 km este mai mica decat una de 700 km. Nu neaga nimeni asta.

Ce descoperi insa atunci cand ai masina electrica e ca autonomia aia de 700 km era necesara poate o singura data pe an. Si ca in 99% din cazuri nu te afecteaza ca ai doar 300 km autonomie.

Asa ca, in loc sa-ti imaginezi ca vai, zi de zi o sa fiu impactat de autonomia de doar 300 km, iti dai seama ca asta o sa se intample doar de 2-3 ori pe an. Dintr-o data, nu mai e dracul asa de negru, corect?

Si asta se aplica la toate dezavantajele pe care voi le presupuneti. Vai, costa mult la statiile rapide. Da, dar nu voi incarca zi de zi, ci doar de 2-3 ori pe an. Vai dar stai mult sa incarci. Da, dar voi sta doar de 2-3 ori pe an, in rest incarc acasa sau la mall sau cand merg la cumparaturi. Vai autonomia e mica, da, dar vei avea nevoie de ea doar de 2-3 ori pe an si si atunci, poti sa pleci cu plinul facut, dupa 3-4 ore faci o pauza de 30 de minute si ajungi la destinatie.

Si atunci, toate dezavantajele alea enorme, cand vezi ca de fapt in realitate sunt de 10 ori mai mici decat ti-ai inchipuit, iar pe de cealalta parte, avantajele incep sa-ti plata tot mai mult, ba chiar ajung sa fie de 10 ori mai mari decat ti-ai inchipuit, altfel inclina balanta, nu crezi? Fix de asta ai nevoie sa ai o masina electrica, pentru a-ti corecta presupunerile, cel mai probabil, gresite.

QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 16:23)
Plus ca faci presupuneri bazate pe experientele tale. Tu incarci acasa. Unul care sta la bloc nu are cum sa incarce decat la statiile publice, unde curentul costa mai mult decat te costa pe tine. Si timpul pierdut e altul. Tu o lasi noaptea in priza. Altul face asta in drum spre casa, dupa job. Nu-i acelasi lucru.
*



Eu stau la bloc si incarc acasa. Dar in primul an am incarcat public. Daca vrei, gasesti solutii. Daca nu vrei, te plangi pe forumuri icon_mrgreen.gif Dar din nou faci aceeasi extrapolare gresita. Eu am incarcat public si pot sa-ti zic ca nu era deloc tragic. Aveam statie la mall unde mergeam la sala, cat eram 1-2 ore acolo, masina se incarca sanatos. De 3-4 ori la sala pe saptamana, era suficient pentru nevoile masinii mele. Nu pierdeam timpul, nu stateam dupa masina. Doar 1 minut sa o bag si o sa o scot.
hepea
QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 16:23)
Unul care sta la bloc nu are cum sa incarce decat la statiile publice, unde curentul costa mai mult decat te costa pe tine. Si timpul pierdut e altul. Tu o lasi noaptea in priza. Altul face asta in drum spre casa, dupa job. Nu-i acelasi lucru.
*



Am stat la bloc pana in noiembrie anul trecut, am avut un an intreg de spring si stat la bloc. Cost incarcare? Aproape 0 smile.gif De ce... Pai m-am uitat in stanga si dreapta si am gasit solutii (bine, temele le-am facut inainte de a cumpara masina). Kaufland mai sus, kauf mai jos, lidl mai incolo, electromagnetica (cu preturi ffff ok) dincolo, mai exista enelx cu abonament, incarcare gratis la munca ( biggrin.gif ), etc In cel mai rau caz aruncam prelungitorul peste geam (n-am facut-o dar la nevoie...). Acu, la casa, m-a costat mai mult (ma rog, inca astept facturile de la hidro). Faci calcule, tragi linie
Si dupa ce am scapat de spring ghici ce caut?
clio4edc12
QUOTE(hepea @ 9 Feb 2023, 16:37)
Si dupa ce am scapat de spring ghici ce caut?
*



Eu cred ca asta e cel mai bun argument in favoarea masinilor electrice. Procentul de oameni care isi iau electrica si se intorc la termica e extrem de mic. Asta spune tot din punctul meu de vedere. smile.gif Cine vrea sa intelega bine, cine nu, iarasi bine.

QUOTE(clio4edc12 @ 9 Feb 2023, 16:25)
Si ca in 99% din cazuri nu te afecteaza ca ai doar 300 km autonomie.


Sigur, asta nu se aplica pentru toata lumea, poate unii au nevoie de mai mult de 300 km zilnic. Da, pentru ei nu e buna o electrica. Dar ei sunt o minoritate. Media in Germania la pf la kilometraj anual era undeva la 12.000-15.000 km pe an. Deci 1000 pe luna. Asa ca e destul de safe de zic ca pentru marea majoritate 300 km autonomie e suficienta, ca nu stai zi de zi sa faci peste 300 km.

Tot timpul vor exista exceptii si cazuri particulare. Dar deja exista masini electrice ce pot sa satisfaca deja majoriatea scenariilor de folosire. Sigur, poti sa-ti dai exemple de cazuri particulare pentru a ma contrazice, dar asta nu e dovada impotriva afirmatiei mele. Doar o exceptie ce confirma regula.
vallixx
Daca imi urmareai postarile de-a lungul timpului ai fi observat ca de fiecare data am zis ca EV-ul pentru oras e imbatabil. Sau calatorii pe distante rezonabile pe langa oras. Prin rezonabile eu inteleg ca de acasa pana acolo si inapoi sa pot ajunge dintr-un plin de baterie, gen....facut naveta daca stau langa oras dar lucrez in oras.

Eu intotdeuna am fost reticent la EV pe partea de interurban, drumuri medii si lungi.
Deci eu despre asta discut, nu despre cum sa te invarti cu EV-ul prin oras....
clio4edc12
QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 16:50)
Eu intotdeuna am fost reticent la EV pe partea de interurban, drumuri medii si lungi.
Deci eu despre asta discut, nu despre cum sa te invarti cu EV-ul prin oras....
*




Din nou, iei doar partea negativa si o extrapolezi. Iei in calcul doar externul si gata, decretezi ca e cah.

Am zis si mai sus, ai o masina de munca, faci multi km zi de zi, nu e electrica de tine. Dar iei o masina de familie, si deja lucrurile stau asa: 80-90% din drumuri faci urban si drumuri medii, adica autonomia e suficienta. Din restul de 10% de drumuri lungi, 9% se pot face cu o singura incarcare pe drum si aia de cateva 10-20-30 de minute. Si poate mai ai un 1% de drum foarte lung, unde faci 2 opriri. Mai mult, iei avionul sau inchiriezi masina, sau opresti de mai multe ori.

Pai priveste acum problema in ansamblu. Problema ta cu autoonomia de fapt se manifesta in cat timp? De cate ori pe an? Exact, nu tot timpul, ci foarte rar. Fix asta incerc sa-ti explic. Tu iei un dezavantaj, iti imaginezi ca te vei lovi de el zi de zi iar eu iti explic ca o sa te lovesti de el de 2-3 ori pe an si si atunci, se pot gasi solutii.

Priveste folosirea masinii in ansamblul ei, nu doar la 2-3 exceptii pe care le extrapolezi la toata experienta de folosire a masinii.

Sigur, daca esti genul care merge 800 km zilnic cu masina, am zis-o, nu e de tine electrica, dar macar spune asta. De fapt ce nu ai spus, e ce fel de tipar de folosire ai la masina ta? Si iti zic cat de des o sa ai o problema cu autonomia.
einstein1984
Chiar daca o electrica ar conveni in use caseul lui lui ii place sa conduca, sa auda motorul, sa schimbe trepte de aia are m4
speedman
Referitor la autonomie, golful actual cu rezervorul plin spunea când am alimentat că pot merge 420 km. Acum cu 3 sferturi de rezervor arată în jur de 300 km (nu m am uitat în ultima perioadă recunosc). Am parcurs către 180 km până acum din care undeva la jumătate în mod electric. La 100% tesla spunea că parcurge 525 km, asta însemna că mașina plug in care spune 420 km e proastă pt că arată autonomie mai mică? Ce arată nu contează, părerea mea. Consumul mediu dat în carte la plug in este foarte mic, dar nu mă ajută. Cu tesla pot atinge Nr de km raportați (nu pe autostradă clar), cu hibridul nu cred că pot merge cat arata în carte și merg economic, asta am învățat de la mașinile electrice. Dimineață am plecat cu smartul erau -6 grade, arăta 106 km, după 8 km parcurși cu o pauza pt dat un jet, arăta 103 km. Ieri am venit de la muncă, plecat cu autonomie estimată de 102 km și am ajuns, după 16 km cu autonomie estimată de 96 km. Bara de eficientă arăta 96 de puncte din 100, iar la viteza punctajul era maxim
gabize
QUOTE(clio4edc12 @ 9 Feb 2023, 15:24)
Repet, cea mai mare problema a masinilor electrice ramane in continuare pretul. Sunt prea scumpe. Sigur, lumea nu prea se grabeste sa spuna asta, pentru ca ar afirma indirect ca nu-si permite una, ca e saraca.
*


Ca să fac și eu analize după metoda ta, tocmai ne spui ce "nasoi" suntem noi, sărăntocii, și ce bogătan ești tu, că ți-ai luat electrică. Aiaie... Mă roade invidia... Și-un papuc de casă. blush.gif
QUOTE(clio4edc12 @ 9 Feb 2023, 15:24)
Ca daca ai avea bani, faci cel putin ca Dantes.
*


De ce nu ca Țiriac?
Dar, na! Dacă tu ai bani și noi nu... Că te-ai prins, noi suntem Gigi-contra fix pen'că ne roade invidia. Că n-avem bani de electrice. Știi vorba cu strugurii acri... noi suntem vulpile. Și ca să nu ne băgăm unghia-n gât, ne descărcăm oful pe bietele electrice. Dacă tot nu ni le permitem, dă-le dreacu'.*


*Pamflet. Sau nu? biggrin.gif
Bibanu
Aproape m-ati convins ca ev este ceva ce doar initiatii pot aprecia.Retrograzii si inapoiatii, never.Da' nu cumva, chiar daca tractiunea este electrica, este totusi masina?Adica are cauciucuri, sasiu,caroserie, suspensii, sist. de franare, de directie, faruri, stergatoare, stopuri.Chiar si sist. de racire.Astea, ev, leviteaza?Nu fac pana, nu dau in gropi, nu ruginesc?Nu fac revizie la motor, da' la restul sistemelor care fac dintr-un vehicol un participant sigur la trafic, nici acolo nu-s verificate? Nici ITP?La amaratele alea termice mai pateste cate unu' cate o problema, altu', alta, se posteaza, se discuta, se da cu parerea, se critica aspecte constructive.Franturi de viata normala.La voi cu ev, parca ati fi in Rai:cald, senin, fara necazuri, canta si ingerii sau macar greierii.In afara de cel care se plangea de scaunele de la Spring, unu' n-a criticat ceva!D'aia nu sunteti credibili!
gabize
QUOTE(clio4edc12 @ 9 Feb 2023, 16:56)
Din nou, iei doar partea negativa si o extrapolezi. Iei in calcul doar externul si gata, decretezi ca e cah.

Priveste folosirea masinii in ansamblul ei, nu doar la 2-3 exceptii pe care le extrapolezi la toata experienta de folosire a masinii.
*


Hai să las ironia la o parte.
Zici 2-3 excepții?
Nu o dată m-am trezit sâmbătă dimineață și bând cafeaua, mi-a surâs ideea să fug până la Iași. Sau Budapesta, Brașov, Sibiu. Sau...
Suntem o familie liberă, fără sarcini, așa că foarte des încropim o excursie în 5 minute.
Ni s-a întâmplat să mergem până la Budapesta, ca apoi, în loc să ne întoarcem acasă am tras o fugă la Viena. Sau Praga.
Am făcut concedii prin Italia când mașina stătea doar noaptea. În rest, rulam pe te miri ce coclauri. Zilnic.
Am plecat la mare, în Bulgaria, de azi pe mâine. Bookingu' să trăiască.
Și multe alte excursii încropite rapid.
Zici că m-ar coafa o electrică? Se potrivește stilului nostru?
hepea
Poate doar ceva tesla long range sau eqs, taycan, d'astea... Cu astealalte doar daca ai vezica mica biggrin.gif
gabize
Când ieși de pe drumul principal și mergi pe te miri ce coclauri, cu o termică n-ai griji, o amărâtă de stație de benzină sigur găsești. Alimentezi repede și mergi mai departe. Cu electrica, riscul e imens.
Apoi, după o zi de plimbare, seara vrei doar duș, cină, pat. Nu aș vrea sub nicio formă să le înlocuiesc cu statul pe la te miri ce stații de încărcare să fac plinul mașinii.
Gil26
QUOTE(gabize @ 9 Feb 2023, 18:22)
... noi suntem Gigi-contra fix pen'că ne roade invidia. Că n-avem bani de electrice..... Dacă tot nu ni le permitem, dă-le dreacu'.*
*


Boierule, dumeavoastra soferiti un GLA pe la Praga, Viena, Budapesta rolleyes.gif ..., io sunt sarac (lipit pamantului), am doar o sarakie de sanderas blush.gif si nu imi permit nici macar un arculet electric (pe care il doresc in adancul meu sad.gif ), iar colegul chiar are dreptate:
QUOTE(clio4edc12 @ 9 Feb 2023, 15:55)
... In adancul vostru va doriti o masina electrica, dar nu va permiteti .... Repet, mai usor de acceptat decat faptul ca sunteti saracicon_mrgreen.gif
*



gabize
Ești în eroare, geleaul încă n-a părăsit țara... tongue.gif
Iar bogăția e relativă, n-am copii, nu mai am rate, nu fumez, beau puțin, la femei n-am voie... Geleaul a fost o extravaganță, după 15 ani de legumă, la o vârstă la care încă mă mai pot bucura de ea. biggrin.gif
clio4edc12
QUOTE(gabize @ 9 Feb 2023, 18:43)
Zici că m-ar coafa o electrică? Se potrivește stilului nostru?
*



Eu am facut cu 50% mai multi km pe an de cand am electrica. De ce? Simplu! Pentru ca e o placere sa o conduci, e confortabila, costa mai nimic sa mergi cu ea. Nu a existat vacanta la care sa renunt pentru ca aveam electrica si nu aveam cum sa o fac.

QUOTE(gabize @ 9 Feb 2023, 19:11)
Când ieși de pe drumul principal și mergi pe te miri ce coclauri, cu o termică n-ai griji, o amărâtă de stație de benzină sigur găsești.


In Romania sunt de 1 milion de ori mai multe prize de curent decat benzinarii. Orice priza de 220 poate fi folosita, evident, atata timp cat are o tensiune de doamna ajuta. Faci un tur al Romaniei, incarci la pensiune peste noapte la un 220 chior si daca nu faci sute si sute de km zilnic, ca nu stiu ce vacanta mai e aia, atunci poti face toata vacanta doar cu incarcat peste noapte la cazare. Si uite cum iesi mai putin ca timp, ca nu mai ajungi pe la benzinarii deloc.

Iata cum dintr-o data, doua presupuneri despre electrice, care in realitate nu ajung sa fie indeplinite.
Agrig
QUOTE(Gil26 @ 9 Feb 2023, 19:15)
Boierule, dumeavoastra soferiti un GLA pe la Praga, Viena, Budapesta  rolleyes.gif ..., io sunt sarac (lipit pamantului), am doar o sarakie de sanderas  blush.gif  si nu imi permit nici macar un arculet electric (pe care il doresc in adancul meu sad.gif ), iar colegul chiar are dreptate:
*



N-are dar da bine la flame, mai sarakanilor!
radmasa.gif
Eu am luat Megane in versiunea Benone Sinulescu pentru ca are tot ce-mi trebuie mie, masinile ca care am batut milionul nu aveau mai mult la partea de echipare si m-am simtit foarte bine in ele.
Puteam sa iau electrica, da, dar am preferat sa pun 10kW pe casa panouri si sa am atelierul dotat destul de bine, cu banii de pe alea puteam lua o electrica decenta si va explicam ce bine e si ieftin cu electrica, mai sarakanilor! ca in esenta la asta se reduce treaba.
Asa mai un strung, o freza, ceva suduri, o confectie metalica si nu ma plictisesc, cind vreau sa plec benzina si 7-800km n-am treaba si nici nu alimentez pe drum cu 2,5lei/kWh!
biggrin.gif
Daca as fi avut de umblat la greu prin oras Arcu` ar fi fost in carti dar doar ca masina a 2-a.
gabize
@clio4edc12, ești ca patefonul stricat, rulezi în buclă aceeași secvență.
Eu nu încerc să te conving că nu e bună electrica pentru tine. Nu mă privește. Și, ca să fiu sincer, nici nu mă interesează.
Mie, repet, mie și stilului meu de viață nu mi se potrivește. Îmi exprim opinia raportat la nevoile mele.
Deocamdată am cu o mașină mai mult decât îmi trebuie. Așa că nu se pune problema achiziției a încă unei mașini strict pentru oraș și periferie. Dar, dacă vor veni acele vremuri, cu siguranță și electricele vor intra în cărți. Pentru că, vezi tu, eu n-am nimic cu electricele în sine. Doar că la alegerea unei mașini trebuie să vezi dacă îndeplinește criteriile minime. Iar pentru mine, pentru drum lung, așa cum practic eu șoferia la drum lung, sunt excluse.
Agrig
Cind o sa ajunga si electricele la preturi decente fara fonfleuri de genul inalta tehnologie, autopilot, inteligenta si mai stiu si eu ce si cite atunci se vor vinde bine, asa sa ajungi sa ceri 20kE pe Arcu` ala de gheseft! ph34r.gif
kato
citind pe aici, asa ma bucur ca nu sunt modelator din ala... rolleyes.gif
tzavalau
Nu's "di ce" dar traiesc cu impresia ca scaparam de aci de dracu(modus parca) si a venit tac-su(clio) [fara nici un atac la persoane!] .Pina mai ieri ne explica "unul" ce bine e cu termica si ce fain ard electricele, acum venii "altul" si ne explica ce saraci suntem noi ca mergem din punctul A in B nepisati etc!" blink.gif mellow.gif huh.gif
Continuatz....
solidconvert
Tot mai multe postari nascute dintr o frustare a saraciei pe care o traim zi de zi... wink.gif
einstein1984
Acuma nici eu nu am bani de un C klasse nou sau o casa in cotroceni, dar nu ma apuc sa zic ca sunt naspa, ca e revizia scumpa sau acde la cutremur....
vallixx
QUOTE(clio4edc12 @ 9 Feb 2023, 16:56)
Din nou, iei doar partea negativa si o extrapolezi. Iei in calcul doar externul si gata, decretezi ca e cah.
*


Pai tocmai am zis ca pentru intern chiar si eu am zis o gramada de lucruri bune despre EV. Deci mi se pare logic sa pun problema dincolo, in extern.....ca in intern am convenit ca suntem de acord.....chiar daca si aici sunt puncte de vedere diferite.....gen stat la bloc la etajul...8 versus curte cu panouri pe casa. Dar in fine....chiar si asa, mutarea poluarii din oras catre afara este un lucru bun.

Deci nu iau externul doar ca sa am ce discuta, iau externul pentru ca acolo este problema. Ideal ar fi un EV pentru oras si o fosila pentru afara, insa nu toti isi pot permite 2 masini, nu toti au nevoie de 2 masini, trecerea de la 1 masina la 2 inseamna si considerente de spatiu, parcare....deci aglomararea infrastructurii existente, e de discutat.

Am avut 2 masini in paralel, Megane si Clio...moment la care am constatat ca mie nu imi trebuie neaparat 2 masini....e suficienta una. Ori cand ai una....de ce sa "sufar" de alea 1-2 ori pe an si sa fac compromisuri.....in conditiile care cu o fosila nu trebuie sa le fac? Despre asta este vorba.

Pentru tine....sau altii de pe aici....acele compromisuri nu inseamna mare lucru. Ok, inteleg si accept asta. Pentru altii inseamna.....suntem diferiti, avem obiceiuri diferite. Deci cei ce vor EV sa-si ia EV, cei ce nu vor...sa nu-si ia. Dar vezi tu....incet incet libertatea de a alege incepe sa fie restrictionata....ceea ce nu mi se pare deloc in regula.

Si asta cu atat mai mult cu cat tema este .....poluarea. Va restrictionam si va fortam la EV-uri pentru ca poluare. Really?? Pai in afara de cateva tari din UE....pe majoritatea celorlalte le cam doare la flex de poluare...deci ori nu le pasa, ori nu considera asta cu poluarea o problema reala, ori nu sunt interesati sa faca compromisuri la stilul lor de viata. Pai si eu de ce ar trebui sa o fac?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.