Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masini electrice
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
GBX
Interesante construcții, postamentul e din granit sau marmură?
MuciX
Ahahaha, buna asta. Deci e ok ca tu sa nu fi de acord cu altii, opiniile lor reduse la "curente" si povesti sterile, dar invers e cu postament. Vis wub.gif

Nu era mai bine daca ma lasai sa te las cu opinia ta? Iti spusesem deja ca m-ai lamurit.
tr04www
Pe unde ziceți că isi fac veacul ecologiștii ăștia cu trotinete electrice? Că am câțiva prieteni cu dieseluri dastea poluante care caută un loc curat de turat motoarele.
pcs
Și cine ziceați că a inventat hibridul?
[attachmentid=1628141020]
hepea
QUOTE(vallixx @ 9 Aug 2022, 11:42)
Ca o muti din oras din nasul oamenilor undeva mai prin camp unde tot face damage, dar afecteaza populatia un pic mai putin.

Daca s-ar face si reducerea si nu doar mutarea ar fi fantastic. Dar cu reducerea e mai greu, deocamdata pentru reducere avem doar discursuri progresiste, cu faptele e mai greu.

*



Mixul energetic al UE:
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-ex...e%20(2.4%20%25).

Mixul energetic al Romaniei:
https://www.transelectrica.ro/web/tel/siste...rgetic-national

Nu doar ca nu il muti dar il si reduci (vezi trendul UE)

N-or fi ele, electricele, raspunsul la tot sau raspunsul ideal dar, in exploatare polueaza infinit mai putin ca fosilele. Si nici la constructie diferenta nu este foarte mare.

Majoritatea stati la oras, presupun. Astazi, doar astazi, cate masini ati vazut cu vizibile probleme la sistemul de poluare? Eu, doua, si nu m-am plimbat cine stie ce. O fi bine?
pcs
Nu-i hibrid, că nu poate merge pur electric. Mai degrabă Otto-electric.
einstein1984
owen merge fix pur electric la viteza mica, la fel ca un megane e tech. Si inline hybrid e un hibrid. face franare cu regenerare... Nu e pHEV, e drept, dar nici primul prius nu era.

<span class='edit'>9 Aug 2022, 15:20:</span>
QUOTE
De felul meu nu gândesc apocaliptic, sunt un optimist rezervat, dar soluție nu există. Sau nu una la îndemână, nu una pe care să ne-o dorim

Bine unii dintre noi poate si-o doresc pe asta cu masini electrice. Sau o accepta ca rezonabila, ca masina perfecta nu exista.
MuciX
No half-assing it! Fie rezolvam tot, fie ramanem asa.

Cine nu e conservator e idiot! Si hipster!
GBX
QUOTE(MuciX @ 9 Aug 2022, 15:25)
Ahahaha, buna asta. Deci e ok ca tu sa nu fi de acord cu altii, opiniile lor reduse la "curente" si povesti sterile, dar invers e cu postament. Vis wub.gif

Nu era mai bine daca ma lasai sa te las cu opinia ta? Iti spusesem deja ca m-ai lamurit.
*


Când nu sunt de acord cu alții, nu emit postări monosilabice ce nu spun nimic, în speranța că mă fac să par interesant si totodată mă plasează într-o poziție superioară... Zic și eu...
vallixx
QUOTE(GBX @ 9 Aug 2022, 15:37)
Când nu sunt de acord cu alții, nu emit postări monosilabice ce nu spun nimic, în speranța că mă fac să par interesant si totodată  mă plasează într-o poziție superioară... Zic și eu...
*


Io cand v-am zis de conu' Mucix nu m-ati crezut. tongue.gif
Omu' de cand a plecat e neamt, nu mai e pe acelasi nivel cu muritorii de rand.

Disclaimer: conule, e gluma, ok? Nu o luam peronal....acu' daca o fi gluma proasta.....sa-mi fie cu entschuldigung.

QUOTE(MuciX @ 9 Aug 2022, 15:28)
No half-assing it! Fie rezolvam tot, fie ramanem asa.

Cine nu e conservator e idiot! Si hipster!
*


Corect, ai dreptate, sa rezolvam macar ce se poate.

Deci sa mai bagam niste Otokare diesel pentru ca necesitate de transport si il bagam la parnaie pe Laurentiu ca si-a permis ca in avantul ecologiei sa detina masina pe fosili.

Si EV-uri tati.... ca sa eradicam poluarea.
Nu conteaza ca fabricarea e poluanta in draci si ca le incarcam cucu rent produs majoritar din carbune....si ele devin verzi dupa vreo 10 ani de utilizare.....le dam cu clorofila si le facem verzi.

Si EV-uri nu oricum, musai la suprapret.
Douaj de mii pe un Lastun. Da' las ca le dam juma de bani acum, da ni-i luam peste 10 ani inzecit ca facem corentu de 5 ori pretul.....ca e "criza", multe EV-uri si putin curent.
MuciX
valixe, creca pui gaina inaintea oului. Mai ai multe caracterizari la adresa mea? Ca vad ca iti tot permiti de la o vreme.


QUOTE(GBX @ 9 Aug 2022, 15:37)
Zic și eu...
*


Tu stii ce zici. Am dat de cel putin 2 ori ocazia sa lasam discutia acolo unde era, dar unii oameni simt cu ardoare nevoia sa aiba ultimul cuvant.

vallixx
QUOTE(MuciX @ 9 Aug 2022, 15:53)
valixe, creca pui gaina inaintea oului. Mai ai multe caracterizari la adresa mea? Ca vad ca iti tot permiti de la o vreme.
*


Mai am, mai am, dar daca te deranjeaza nu le mai fac.
Si din cum ai zis, mi-ai transmis ca te deranjeaza....ok, ne oprim aici. Dar amandoi, da?
hepea
Vali devine mai ceva ca laurentiu. Pun linkuri cu statistici, date, cine sa la citeasca... Cica majoritar carbune.
GBX
Mucix, e OK așa, nu pricepusem că postările tale din vârful limbii erau, de fapt, semnale amabile că vrei să pui capăt discuției. Asta e. Bătrânețea nu vine singură, mă prind mai greu...
radmasa.gif
vallixx
QUOTE(hepea @ 9 Aug 2022, 15:55)
Vali devine mai ceva ca laurentiu. Pun linkuri cu statistici, date, cine sa la citeasca... Cica majoritar carbune.
*


Pai ai pus linkuri cu Romania si UE. Dar problemele de mediu sunt worldwide, ori in toata lumea asta mare nu exista doar Romania si UE.

Mai exista USA, China, India, Rusia, Brazilia.....etc....
hepea
Eu ti-am dat ce am considerat relevant discutiei. Hai cu linku pt restul, te rog.
MuciX
QUOTE(vallixx @ 9 Aug 2022, 15:55)
Mai am, mai am, dar daca te deranjeaza nu le mai fac.
*


Nu e ok sa dai cu bata in balta si daca nu-mi convine ca mi-ai patat strampii sa te ascunzi in spatele unei glume. Si cine nu stie de gluma e clar vina lui, ce dracu sunt doar glume, amirite?

M-am tot bagat in discutii cu tine si mereu am incercat sa te citez acolo unde nu sunt de acord cu tine si sa spun si de ce. Dar ca raspuns vad ca incerci sa impingi "gluma" asta ca mucix iti intoarce tie cuvintele si ca as avea vreun interes ascuns.

Legat de situatia mea cu emigratul din romania, am plecat in primul rand DIN Romania si asta din niste convingeri pe care le-am rumegat niste ani. Si cum glumele ar trebui sa aiba ceva fundament in realitate, chiar nu inteleg de ce incerci sa "glumesti" in directia "s-a vazut taranul cu pantofi noi in germania si acum nu ii mai ajungi la nas".
AndreiMR
Las și eu articolul ăsta aici, apropo de cât de ecologice sunt ev...sau mai bine zis bateriile lor. Dincolo de faptul că procesul lor de producție este poluant, și din ce în ce mai scump, nu mai ieftin, mai e și problema (serioasa) a bateriilor uzate

https://www.autocritica.ro/green-zone/recic...area-provocare/

Tot din același ciclu...al ecologiei aparente dar insuficient studiate...palele de la eoliene nu se pot recicla...deloc. Când se uzează se îngroapă în pământ. Tot pe același site este articolul, și e de-a dreptul fascinant cum în numele unei aparente ecologii acceptăm să ingropam în sol mii de tone de deșeuri...dar hei, eolienele nu produc co2.

Toate acestea sunt probleme care pleacă din cauza incapatanarii UE de a pune accent deosebit pe emisiile de CO2 (care se pot compensa relativ ușor dacă se dorește), și nu pe elemente cu adevărat poluante și foarte greu de gestionat. Și pentru asta explicația e simplă...nu prea ii poți imputa omului de rand faptul că electrolitul dintr-o baterie oarecare e mai toxic decât cianura, și că metalele alea rare din componența ei se obțin aruncând în mediu tone de emisii și de chimicale nocive...dar îl poți face să se simtă vinovat că pornește un motor diesel sau o centrală termică pe gaz.

MuciX
QUOTE(GBX @ 9 Aug 2022, 15:56)
mă prind mai greu...
*


Nicio problema, greseala e omeneasca. up.gif
hepea
O sa citez ultimul paragraf:
"Reciclarea eficientă a bateriilor Litiu-Ion și introducerea materialelor obținute în economia circulară reprezintă două dintre proiectele majore ale anilor următori. Concomitent cu oamenii de știință, producătorii de baterii caută metode noi prin care acumulatorii să evolueze. Și nu doar la nivel de capacitate de încărcare și autonomie oferită, ci și din punct de vedere al materialelor folosite. Poate că tehnologia solid-state va oferi o parte din răspunsul final, însă nu sunt de ignorat nici restul proiectelor la care încă se lucrează: de la bateriile cu siliciu la cele cu sodiu."

Se cauta solutii mai bune, pe scurt. Cum ziceam mai sus, nu e solutia perfecta dar, din punctul meu de vedere, e mai buna.
vallixx
QUOTE(hepea @ 9 Aug 2022, 16:02)
Eu ti-am dat ce am considerat relevant discutiei. Hai cu linku pt restul, te rog.
*


https://www.statista.com/statistics/302233/...tion-by-source/
https://afdc.energy.gov/fuels/electricity_production.html

MuciX
Tu ai citit articolele alea 2, Vallix?
AndreiMR
Tocmai...se caută soluții. Probabil că la un moment dat o să și apară aceste soluții...dar momentan este o problema la care nu există o rezolvare decentă. Și nu e vorba numai de uzura naturală a bateriilor...să presupunem că ar rezista totuși 8 ani. Ce faci însă azi cu bateriile de la Leaf sau Zoe sau ce mașini electrice vechi de peste 8 ani încep să fie casate? Ce faci cu cele de la mașinile care au fost implicate în accidente, sau cele care au defecte de fabricație? Ford a rechemat toate Kuga PHEV pentru înlocuirea bateriilor pentru ca aveau risc de incendiu...oare pe unde or fi îngropate acum?

Și mai e o problema...dacă dpdv economic activitatea de reciclare a bateriilor nu e rentabilă, nu o va face nimeni fără sprijinul masiv al statelor. Mie această soluție pentru poluare pe care încearcă în principal UE să o introducă forțat...mașinile electrice, îmi seamănă enorm cu soluția de acum 20 de ani...a promovării diesel în detrimentul benzinei. Știm cu toții cât de bine a ieșit data trecută
miki
QUOTE(vallixx @ 9 Aug 2022, 10:15)
.

Deci esti ingrijorat in mod real pentru sanatate sau ai doar discurs de aruncat praf in ochi? Intreb retoric, desigur....
*


Dap sint oarecum
D-aia am masina E6+ nu diesel ( mi-au cam lipsit vreo 20k euri din pacate ca luam Tesla)
D-aia in 3 ani am facit cam 11-12000 km
D-aia lucrez de acasa
D-aia orice deplasare care nu implica carat mai mult de 20KG se face cu bicla sau per pedes
hepea
@AndreiMR, stii ca au gasit solutie pentru stocarea deseurilor nucleare. N-or fi bateriile uzate mai rele.

Cu china are dreptate vali, 2 treimi vine din carbune. Daaaaar, si citez
"Admittedly, China is rapidly expanding its renewables. It is currently the largest wind power producer globally and shows no signs of slowing its capacity additions. "

Largest, wind, globally. Si creste.

Cu SUA... nu e carbunele majoritar. Si acolo creste renewables.

Altele, te rog

Si apoi sa revii la faza ca nu se face nimic, te rog. Poate te-ai razgandit
vallixx
Carbune, gaz....nu te agata de doar carbune, ideea era ca e curent din surse poluante si nu verzi, oentru a alimenta EV-uri.

Ca se face....sa vedem. Declarativ se face, daca asta ar fi dublat si de actiuni serioase, evident ca este benefic. Eu sunt pentru. Necesitatea de curent va deveni rapid foarte mare. Este deja si va tot creste.

Eu imi doresc sanu crestem generarea de curent arzand mai mult gaz sau carbune. Sursele nucleare inca nu stiu cum sa le vad. Nu le-as vedea verzi....dar parca nici echivalente cu carbunele si gazul.

QUOTE(miki @ 9 Aug 2022, 16:15)
Dap sint oarecum
D-aia am masina E6+ nu diesel ( mi-au cam lipsit vreo 20k euri din pacate ca luam Tesla)
D-aia in 3 ani am facit cam 11-12000 km
D-aia lucrez de acasa
D-aia orice deplasare care nu implica carat mai mult de 20KG se face cu bicla sau per pedes
*


Postarea mea nu era adresata tie in mod special, era cumva impersonal, scuze daca s-a inteles gresit.

Euro 6 am si eu, in 3 ani am facut 25 de mii de km, lucrez de la birou pentru ca depind de niste utilaje care nu pt fi instalate acasa, la serviciu merg pe jos sau cu bicla (ce-i drept e aproape), iar plafonul pentru carat e mai jos ca numar de kile, gen nu o sa car 10-15 kile perpedes ci iau masina.

Insa o sa fiu sincer, toata astea le-am facut sau le fac pentru mine. Nu ecologia a fost prima idee din capul meu, desi nu sunt un antiecologist si nu poluez doar asa de-al dracu sau pentru ca pot. Unde pot fi ecologist, incerc sa fiu.
miki
QUOTE(vallixx @ 9 Aug 2022, 16:45)
I
Si EV-uri tati.... ca sa eradicam poluarea.
Nu conteaza ca fabricarea e poluanta in draci si ca le incarcam cucu rent produs majoritar din carbune....si ele devin verzi dupa vreo 10 ani de utilizare.....le dam cu clorofila si le facem verzi.


*


Ai idee cam care este virsta medie la TDI-uri in Ro?
Sau in EU?
LE EU de la Europa, sa nu se confunde cu UE....
speedman
Nu vreau sa intru in polemică cu nimeni, însă mi se pare aiurea să tot comentați de diferite procese de fabricație pentru diverse lucruri. Oare exista vreun proces de fabricație care sa nu fie poluant pentru mediu? Înțeleg că nu sunteți de acord cu mașinile electrice, foarte bine, nu va oprește nimeni sa vă luați mașini pe motorină, gaz sau benzina. Înțeleg că vă place mirosul fumului de esapament în aglomerație sau când ai un d asta de îți fumega in față și îți pute in mașină de îți vine să vomiți. Ce sa zic, să aveți parte de experiențe de genul. 🙂
vallixx
QUOTE(speedman @ 9 Aug 2022, 16:31)
Înțeleg că nu sunteți de acord cu mașinile electrice,
*


Nu stiu restul, eu sunt de acord cu ele.

Nu sunt de acord cu ideea ca ele vor salva planeta. Si nu-s de acord cu ideea ca sunt in toalitate "verzi". Sunt jumatati de adevar prezentate ca un adevar. De asta ma deranjeaza.

In rest n-am o problema cu existenta lor sau cu cei care le prefera. Voi prefera si eu la un moment dat ceva exclusiv de oras. Dar nu o voi face ca sa fiu in mod expres eco, ci o voi face pentru ca de placut, cel putin urban, imi plac. Daca pe langa asta sunt si eco....aia e, bonus!
GBX
Problema nu este despre ne place/ nu ne place masina electrică. Și s-a tot repetat asta.
Diferă doar opiniile legate de cat de ecologica e o astfel de masină cu adevărat, dar si cat de sustenabilă e aceasta tehnologie.
speedman
Vom vedea daca sunt sustenabile...peste vreo 20 de ani sau peste 100, dacă vom reuși să i ajungem pe ceilalți din urmă. 🙂
vallixx
Sustenabile, acum, nu cred ca sunt. Dar pot fi daca se vor face progrese in extractie si fabricatie mai putin poluante, generarea de curent verde si procent mai mare de reciclare cu costuri mai mici.

Sustenabilitatea lor nu cred ca depinde de ele, ci de restul fenomenelor si tehnologiilor din jurul lor.
Avani
Am urmărit în ce direcție merg discuțiile de pe ultimele pagini... Și recent zărisem asta pe FB
Doar o privire de ansamblu.

[attachmentid=1628141022]
mircea_aq
Ati produs ceva material in ultimele ore... n-am rabdare sa citesc tot, dar banuiesc ca pozitiile sunt cele initiale, ireconciliabile.

In privinta a cat de in urma suntem, parcul european are in medie la 12 ani vechime, noi suntem la 17 ani. In spate, dar nu chiar cu 20 de ani.

In privinta masinilor electrice, cred ca ar trebui sa facem distinctia intre oamenii care ii urasc pe politicienii corupti si modul in care incearca sa impuna masinile electrice, si masinile electrice in sine ca un produs tehnologic.

Povestile cu sustenabilitate si energie curata sunt pura propaganda, spunea cineva mai sus, orice proces tehnologic presupune utilizare de resurse si poluare.

Fiecare e inca relativ liber sa-si cumpere ce vrea, in masura in care in care e dispus sa dea 40k pe o compacta, 60K pe o masina de clasa medie, etc... Apropo model 3 de la Tesla pleca de la 37.5K $ in State, cat o mai fi acum ?
hepea
@avani, aceea este parerea lui Ionica. Uita-te la datele de mai sus pt china, care, cica, i se rupe de poluare. Lagest, wind, globally, si creste. Date, nu vorbele lu Ionica (care il citeaza pe ciprian), ca tot zicea mircea de propaganda
r_vlad
QUOTE(Avani @ 9 Aug 2022, 17:48)
Am urmărit în ce direcție merg discuțiile de pe ultimele pagini... Și recent zărisem asta pe FB
Doar o privire de ansamblu.

[attachmentid=1628141022]
*


Postarea aia de pe FB e o mizerie inca de la prima tara enumerata. China este interesata lucreaza la reducerea poluarii si urmareste cresterea sustenabilitatii in transporturi. Are, dupa parerea mea, o abordare interesanta prin care sustine hibride (full, nu mild), electrice si electrice cu pile de hidrogen. Pe termen scurt si mediu sustine toate cele trei directii.
Nu mai perpetuati mizerii de genul asta. Daca sunteti interesati de un subiect faceti o minima cercetare. Puneti intrebarile corecte pe google si cititi.

GBX
QUOTE(speedman @ 9 Aug 2022, 17:42)
Vom vedea daca sunt sustenabile...peste vreo 20 de ani sau peste 100, dacă vom reuși să i ajungem pe ceilalți din urmă. 🙂
*


Eu nu limitez discuția la România, e oproblemă ce presupune efort global.
AndreiMR
Corect...în China lucrurile au început să se miște de câțiva ani și da, și ei încearcă să reducă poluarea. La cum arătau orașele lor acum 10-15 ani nici nu e de mirare. Problema nu cred că e asta...cred că absolut toată lumea își dorește poluare cât mai puțină, fiindcă deloc clar nu se poate.

Problema e alta: în momentul în care legislația care privește mașinile e făcută de indivizi fără nicio pregătire în domeniu, plătiți cu câteva sute de mii de euro pe an pentru joburi în parlamentul european și comisii și alte asemenea...e clar că există niște idei crete care ajung sa fie legi. Și nu se fac studii aprofundate care să dovedească impactul total al măsurilor luate. E ușor să stabilim din pix baremul pentru norma euro și să spunem că interzicem ICE...dar impactul economic și social al acestor măsuri pare că nu interesează pe nimeni. Europa pare că vrea să îngroape una dintre cele mai importante industrii pe care o are, cu milioane de salariați și probabil singurul domeniu în care mai are un avantaj tehnologic față de restul lumii.

Un mic exemplu...trecerea la euro 7 va însemna că toate mașinile se vor scumpi cu 3 până la 5000 de euro față de nivelul actual. Deja prețurile tuturor mașinilor sunt sus de tot și am ajuns sa vedem ca un Polo bine dotat e astăzi 25k euro iar un Peugeot 308 cu motor de 1.2 și AT sare de 30k euro. Mai putem pune 5k euro peste, și să ne așteptăm să avem un nivel similar al vânzărilor? Care apropo sunt încă sub anii de dinaintea pandemiei din diverse cauze.

Exaltatii ecologiști susțin că nu e problema fiindcă mașinile electrice vor fi mai ieftine pentru ca va scădea costul bateriilor. Asta e o minciuna uriașă...costurile cu materiile prime pentru baterii nu pot merge decât în sus, fiind o ofertă extrem de limitată (sunt metale rare sub monopolul unor state) și o cerere în creștere explozivă. E un principiu de bază al economiei că în astfel de cazuri prețul nu poate merge decât în sus. Prețul litiului a crescut anul asta cu 600% (nu e un zero în plus acolo)
Bibanu
Sunt foarte curios de un lucru: cati dintre posesorii si lobistii masinilor 100% electrice sunt fumatori?Inclusiv vaping.Da' sincer !
Avani
QUOTE(hepea @ 9 Aug 2022, 16:58)
*



QUOTE(r_vlad @ 9 Aug 2022, 17:01)
*


E vorba de FB, da? Nu de vreo sursă independentă de știri, a se consuma cu foarte mult discernământ. Ideea era să realizăm încrâncenarea și prețul pe care îl plătesc europenii în raport cu restul lumii. Că nu facem acum farmacie și luăm adliteram ce e în poza aia. De exemplu, îi pomenesc pe americani, cu ale lor mașini de generație nouă dar cu ceva mai puține "norme euro".
Relu11
Poate facem o diferenta inntre a fi posesor si a relata niste experiente personale ca d-aia e forum si lobisti.
Pentru cei care inca nu stiu in productia de masini chiar si cele pe benzina / motorin / gpl... pacura si ce mai vreti voi tot exista un catalizator, un dpf ... care ghici, este plin de cobalt... pam pam
hepea
QUOTE(Bibanu @ 9 Aug 2022, 17:50)
Sunt foarte curios de un lucru: cati dintre posesorii si lobistii masinilor 100% electrice sunt fumatori?Inclusiv vaping.Da' sincer !
*



Nu am fumat niciodata. Nevasta, in schimb, da sad.gif


QUOTE(Avani @ 9 Aug 2022, 18:37)
E vorba de FB, da? Nu de vreo sursă independentă de știri, a se consuma cu foarte mult discernământ. Ideea era să realizăm încrâncenarea și prețul pe care îl plătesc europenii în raport cu restul lumii. Că nu facem acum farmacie și luăm adliteram ce e în poza aia. De exemplu, îi pomenesc pe americani, cu ale lor mașini de generație nouă dar cu ceva mai puține "norme euro".
*



Ai zis "o privire de ansamblu". A ce? A idiotenilor postate pe FB?
Avani
A faptului că degeaba vă dați voi de ceasul morții cu eco&stuff, cu salvatul pinguinilor, când numai India singură are de 2.5x populația Europei. Și pe ăștia nu prea i-am văzut preocupați de mediu.
Dar în rest, apreciez maxim când în fața mea la semafor e un spring, decât vreun fumăcios.
miki
QUOTE(AndreiMR @ 9 Aug 2022, 18:16)
.... Problema nu cred că e asta...cred că absolut to
Un mic exemplu...trecerea la euro 7 va însemna că toate mașinile se vor scumpi cu 3 până la 5000 de euro față de nivelul actual. Deja prețurile tuturor mașinilor sunt sus de tot și am ajuns sa vedem ca un Polo bine dotat e astăzi 25k euro iar un Peugeot 308 cu motor de 1.2 și AT sare de 30k euro. Mai putem pune 5k euro peste, și să ne așteptăm să avem un nivel similar al vânzărilor? Care apropo sunt încă sub anii de dinaintea pandemiei din diverse cauze.


*



Asa si?!
Maisini mai scumpe inseamna masini mai putine
Adica poluare mai putina
kato
QUOTE(Bibanu @ 9 Aug 2022, 18:50)
Sunt foarte curios de un lucru: cati dintre posesorii si lobistii masinilor 100% electrice sunt fumatori?Inclusiv vaping.Da' sincer !
*


eu sunt curios daca au sustinut extragerea gazelor de sist blush.gif
GBX
QUOTE(miki @ 9 Aug 2022, 21:03)
Asa si?!
Maisini mai scumpe inseamna masini mai putine
Adica poluare mai putina
*


Nicidecum. Mașini mai scumpe = parc auto mai învechit.
miki
Daca in ultimii 15 Ani masinile are fi costar + 5-6000 sure in plus, alea sh nu at fi ajuns la 1000-1500 euri
Asa ca multi nu er Mai fi avut access la asemenea coji
AndreiMR
QUOTE(miki @ 9 Aug 2022, 21:03)
Asa si?!
Maisini mai scumpe inseamna masini mai putine
Adica poluare mai putina
*



Două probleme aici: una e că, așa cum spune colegul, parcul auto va îmbătrâni. Mulți vor tine de mașinile pe care le au mult și bine. Dpdv al poluării luate la modul general e ok, e mai poluant să produci o mașină nouă decât sa întreții una veche. Dpdv al poluării în orașe, cam nasol, în loc să le umpli de spring uri care emit numai liniște și pace vor merge în continuare Hans și François și Luigi cu TDI și TSI care aruncă pe țeavă particule și co2.

A doua problema e însă mult mai serioasă...multe milioane de europeni depind de veniturile obținute prin vânzarea de mașini noi: angajați ai fabricilor auto și ai furnizorilor, ai dealerilor, mecanici, agenți de asigurări etc. Nu mai vinzi mașini, pentru ei dispare sursa de venit. Statul încasează mai puțin tva, mai puține impozite, mai putini bani din accizele pe combustibil, statele nu mai exportă la același nivel (vezi ce rol uriaș are Dacia în balanta comercială a României). Astea sunt așa...la prima mână, fără să luăm în calcul efectele pe care le are limitarea posibilităților de deplasare a cetățenilor. Deci da, să nu se mai vândă mașini e o soluție foarte buna dacă vrei să te sinucizi economic. Noroc ca Europa compensează prin companiile de tehnologie și prin furnizarea celor mai cerute bunuri ale momentului: baterii și chipuri. Ah, ăștia parcă sunt SUA și statele asiatice...

Cum ziceam, aici e o problema de viziune. Că lipsește unei părți din populație care se închină la Greta și care demonizeaza mașinile nu ar fi o problema...grav e ca oamenii care iau astfel de decizii nu reușesc să vadă că măsurile heirupiste fără o strategie coerenta pe termen lung duc la probleme mai multe și mai mari decât emisiile de co2
bgdrenault
Ma gandesc ca Pelosi in Taiwan s-a dus din motive ecologiste, dar chinezii au poluat pentru 50 de ani de acum inainte cu exercitiile lor.
La fel, si in Ucraina e mare preocupare pentru ecologie. Trenuri intregi de armament si combustibil diesel Euro 8.

Noroc cu Dacia Spring, ca mai rezolva din poluare.

Cam degeaba, 100 de ani de acum incolo , e un dezastru ecologic
Cred ca mai degraba chestia cu sex si nu razboi ar fi fost mult mai ecologica decat toate electricele voastre radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.