Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masini electrice
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
hepea
QUOTE(dantes @ 19 Jan 2022, 13:04)
Asta vara am mers impreuna pana la Sibiu...ma rog...impreuna... am plecat impreuna... Sa mai zic ca eu am facut fix 3h iar el aproape 6? Pai daca mergeam la Viena?

*


L-ai alergat pe autostrada, este? Si apoi a fot nevoit sa incarce cu 50kw cand masina poate 125 (sau mai mult). E clar ca nu e pt el altfel statea cuminte pana in 120kmh si ajungea in Sibiu in 4 ore, fara incarcare, nu 6

In alta ordine de idei, sapt trecuta am fost la Giurgiu si retur cu Springu. 130 km dus-intors fara sa incarc nicaieri, pleacat cu 97% si intors cu 27%. Vmax 90kmh pe limitator. Ce ma depasea in afara depaseam in localitate tongue.gif
mircea_aq
QUOTE(einstein1984 @ 19 Jan 2022, 12:40)


Multumesc de link, nu stiam ca au iesit cifrele oficiale pe 2021.
Practic de la 15.3 milioane in 2019 am ajuns la 9.7 in 2021, iar tendinta din ultimele 6 luni e de scadere accentuata. Unde ne oprim ?


QUOTE(dantes @ 19 Jan 2022, 13:04)
...
Sa mai zic ca dupa 5 ani o arunci la gunoi? Ca trebuie sa gasesti un mega fraier sa ia o carcasa fara valoare....

*



Nu stiu daca o arunci la gunoi, momentan ai insa mari probleme daca vrei sa o vinzi catre un dealer de masini. Daca ai un zoe sau leaf de prima generatie nici macar nu vei primi o oferta de pret.

Sigur ca sunt colegi care au cumparat electrice si spera sa le vanda intr-un an doi la un pret aproape sau chiar mai mare de pretul de achizitie, mizand pe o explozie a cererii coroborata cu o oferta redusa pe termen scurt. Asa ceva nu e fara precedent, in 2005 preturile la Solenza sh au exploatat un context in piata, ajungand ca o masina veche de cativa ani sa se vanda la pretul de achizitie. Daca se va intampla asa ceva in urmatorii 2-3 ani cu electricele ? Eu nu cred.
speedman
[quote=dantes,19 Jan 2022, 13:04]...Nu stiu cum e acum, dar acu ceva ani cand am intrat la ei, ptr un mondeo vignale 2.0 benzina, normala, imi ofereau...niste presuri premium !  radmasa.gif
...uite asa m-am ales cu talismanu' atunci...

Nu pot sa nu observ un lucru... Electrica in sus si in jos... Cred ca ar fi utila doar ca a 3-a masina daca ai bani de aruncat pe asemenea chestii doar ptr ca e in trend... Si incep prin a spune ca m-a mancat in c#r de una, nu odata ci si recent...

Cum adica maxim 100kmh sau maxim 120kmh? Pai si cand MACAR 135kmh? Sa nu mai zicem de cei care isi asuma si viteze mai mari? Sau faze de genul, stai ca am caldura la 19gr ca la "AUTO 22" nu mai ajung acasa  blink.gif
Am ocazia sa ma joc sau sa fiu pasager al unui ID4 luat de nou, care acum e pe la 25k km. Acum iarna omul se plange ca ii cam ajunge la limita un "plin" ptr alergatura prin bucu si ceva A1 ...noroc ca are si panouri foto si cam face km multi...

Asta vara am mers impreuna pana la Sibiu...ma rog...impreuna... am plecat impreuna... Sa mai zic ca eu am facut fix 3h iar el aproape 6? Pai daca mergeam la Viena?
A fost un reportaj pe la nemti, cu mai multe masini electrice in conditii de autostrada si au zis...limitele de viteza unde erau iar unde nu, 140kmh. In afara de EQS care au reusit vreo 350km autonomie, restul au fost sub 300km... Pai nu e combinatie!]

Pt o singura porțiune de drum spunea să nu depășesc 120 pt că plecam cu bateria încărcată la 50%
Vrei sa facem un experiment, să vezi că pot ajunge la Sibiu cu mers 140 pe A1?
smile.gif



[quote=ali3n_cop,19 Jan 2022, 14:42]Eu...nici nu vreau sa aud de asa ceva!

Asta incerc sa ii explic si ei...ca nu se merita..mai ales ca nu circula doar in oras!
Dar...sunt banii ei..alegerea ei!  Daca va merge pe electrica...ii dau block pe toate canalele de comunicare..ca sa nu ma sune cand ramane in pana de curent!
*

[/quote]
Mustangul electric este o mașină ok, in combinația cu tracțiune spate și bateria mai mare. Spun că e ok, pt că urmăresc subiectul și cei care au testat o au spus că este o mașină deosebită...nu vb de varianta GT, ci de varianta normală.
cj98czh
QUOTE(ali3n_cop @ 19 Jan 2022, 14:42)
Daca va merge pe electrica...ii dau block pe toate canalele de comunicare..ca sa nu ma sune cand ramane in pana de curent!
*



Sper ca cainele are cusca suficient de mare ca sa incapeti amandoi si sa stati comod biggrin.gif biggrin.gif
vallixx
radmasa.gif radmasa.gif

Da da, pare ca nu e insurat de mult timp, nu s-a prins inca cum stau lucrurile. tongue.gif
cj98czh
are si flacau mare, stie f. bine si exact cum stau lucrurile smile.gif
Laurentziu83
La masinile astea electrice, dupa ce se termina bateria si expira si garantia de 8 ani, ce fac cu masina? O dau la gunoi? Iau o baterie care costa mai mult decat valoarea masinii la acea data?
Ii montez un motor pe benzina si merg asa cu ea?

Nu de alta, dar daca ajungi sa o declari dauna totala dupa 8 ani, s-ar putea ca la revanzare sa nu mai iei nimic pe ea nici dupa 3-4 ani.

Plus ca, vad ca la un telefon, bateria cu litiu tine maxim 3 ani, am dubii ca la o masina tina mai mult de 3-4, banuiesc ca in 8 ani cam schimb de 2 ori bateria in garantie. Apoi, daca cu o baterie noua, dupa 3-4 ani autonomia scade la jumatate, ce afacere am facut daca si la Ploiesti ajung cu emotii?
einstein1984
dat fiind ca tu nu iti iei masini noi, nu cred ca e problema ta....
https://www.leboncoin.fr/recherche?category...egdate=min-2014 bine un zoe oricum e peste bugetul tau chiar si din 2014.....
asta e si pentru meganus bicorpus care visa zoe la 4000 de euro....
Laurentziu83
de sters
Agrig
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jan 2022, 15:37)
Plus ca, vad ca la un telefon, bateria cu litiu tine maxim 3 ani, am dubii ca la o masina tina mai mult de 3-4, banuiesc ca in 8 ani cam schimb de 2 ori bateria in garantie. Apoi, daca cu o baterie noua, dupa 3-4 ani autonomia scade la jumatate, ce afacere am facut daca si la Ploiesti ajung cu emotii?
*



Nu prea scade autonomia la jumatate, are grija BMS-ul de asta, bateria este mai mare decit e data in specificatii si cind incepe sa imbatrineasca i sa mai da drumul din "friu" incit sa se incadreze in norme sa nu fie schimbata repede sau mai ales ...in garantie!
tongue.gif
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 19 Jan 2022, 15:40)
dat fiind ca tu nu iti iei masini noi, nu cred ca e problema ta....
https://www.leboncoin.fr/recherche?category...egdate=min-2014  bine un zoe oricum e peste bugetul tau chiar si din 2014.....
asta e si pentru meganus bicorpus care visa zoe la 4000 de euro....
*



Nu stiu ce llink ai pus ca nu merge, dar vazut de mine prin FR o gramada de anunturi cu Zoe 2014-2015 la 4-5500 euroi, km putintei ..
ali3n_cop
QUOTE(speedman @ 19 Jan 2022, 15:09)
Mustangul electric este o mașină ok, in combinația cu tracțiune spate și bateria mai mare. Spun că e ok, pt că urmăresc subiectul și cei care au testat o au spus că este o mașină deosebită...nu vb de varianta GT, ci de varianta normală.

Si pretul este pe masura!

QUOTE(cj98czh @ 19 Jan 2022, 15:20)
Sper ca cainele are cusca suficient de mare ca sa incapeti amandoi si sa stati comod  biggrin.gif  biggrin.gif

Nu m-ar mira sa ajung in cusca cainelui.. radmasa.gif

QUOTE(vallixx @ 19 Jan 2022, 15:21)
radmasa.gif  radmasa.gif

Da da, pare ca nu e insurat de mult timp, nu s-a prins inca cum stau lucrurile. tongue.gif
*


Ehh...am ceva ani in spate. Stiu cum sta treaba! Weekendul acesta..am tinut copacii in brate..prin padure biggrin.gif Deh..m-am conectat cu natura...cica as fi prea agitat si bossy cu toata lumea wacko.gif

Nu mai am timp...ca m-as fi bagat la o escaladare pe Everest..si reveneam super fresh de acolo. Din pacate, conditia fizica si timpul..nu imi mai permit sa urc nici scarile pana in dormitor! Bun pretextul asta..nu? radmasa.gif

QUOTE(cj98czh @ 19 Jan 2022, 15:31)
are si flacau mare, stie f. bine si exact cum stau lucrurile smile.gif
*


Da..da smile.gif Happy wife..happy life! Flacaul...e pe barba lui..deja! Nu vreau sa il vad acasa prea curand! Carte si parte!
speedman
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jan 2022, 15:37)
La masinile astea electrice, dupa ce se termina bateria si expira si garantia de 8 ani, ce fac cu masina? O dau la gunoi? Iau o baterie care costa mai mult decat valoarea masinii la acea data?
Ii montez un motor pe benzina si merg asa cu ea?

Nu de alta, dar daca ajungi sa o declari dauna totala dupa 8 ani, s-ar putea ca la revanzare sa nu mai iei nimic pe ea nici dupa 3-4 ani.

Plus ca, vad ca la un telefon, bateria cu litiu tine maxim 3 ani, am dubii ca la o masina tina mai mult de 3-4, banuiesc ca in 8 ani cam schimb de 2 ori bateria in garantie. Apoi, daca cu o baterie noua, dupa 3-4 ani autonomia scade la jumatate, ce afacere am facut daca si la Ploiesti ajung cu emotii?
*



Tu compari bateriile de la telefoane cu bateriile mașinilor electrice? radmasa.gif
Ești foarte tare smile.gif
cj98czh
lasand la o parte scala de marime si puterile .. de ce nu ai putea sa le compari?

crezi ca alea de pe masini se comporta diferit ?
speedman
Normal că se comporta altfel...am avut Zoe prima generație , după 5 ani era peste 95% state of health (soh). Vara mergea cat spunea în carte.
einstein1984
QUOTE(cj98czh @ 19 Jan 2022, 15:47)
Nu stiu ce llink ai pus ca nu merge, dar vazut de mine prin FR o gramada de anunturi cu Zoe 2014-2015 la 4-5500 euroi, km putintei ..
*


pe le bon coin alea 2014 sunt 5500 aprox, intre 40 si 80 000 lm. Si vreo 140 de bucati, nu 3.
https://www.leboncoin.fr/voitures/2103863917.htm

Bateriile de masina, spre deosebire de alea de telefoane au.... mai mult de o celula. Si nu doar atat, capacitatea efectiva e mai mare ca aia nominala cu ceva procente. Si au management termic in general.
meganus_bicorpus
[quote=einstein1984,19 Jan 2022, 14:22]

meganus bicropus, nu vrei sa vorbesti despre ce te pricepi? De ceva vreme nu se mai inchiriaza bateriile , din 2018 au inceput sa se vanda cu masina. Cu greu cred ca gasesti azi vreuna la vanzare cu contract de te]
inchiriere.


In afara de exprimarea prea putin poetica pe care o folosesti fara sa ma cunosti in niciun fel, iti atrag atentia asupra masinilor care tot vin din Franta si mai ales de pe Alcopa si unde se precizeaza ca masina poate fi livrata doar in anumite tari, in functie de contractul de inchiriere a bateriei.

https://www.alcopa-auction.fr/ro/cautare?br...te=2010_to_2015
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 19 Jan 2022, 16:06)
pe le bon coin alea 2014 sunt 5500 aprox, intre 40 si 80 000 lm. S
*




https://www.leboncoin.fr/recherche?category...egdate=2014-max
einstein1984
O fi crescut pretul la astea faza 1 cand au aflat oamenii ca astea au airbag si pentru cap, nu ca ph2

Piata e plina de masini de vanzare cu tot cu baterie de la particulari.... Alea de la alcopa sunt de la firme care fac inchireri de lunga durata (6 luni pana la 3 ani) care evident ca preferau sa inchirieze bateria si nu sa o cumpere. Dar pentru cele vechi nu e cazul de problema asta si bateria se vede ca tine destul.
Agrig
QUOTE(speedman @ 19 Jan 2022, 16:02)
Normal că se comporta altfel...am avut Zoe prima generație , după 5 ani era peste 95% state of health (soh). Vara mergea cat spunea în carte.
*



Sa fiti linistit ca nu avea atit, asa a compensat BMS-ul...
clio4edc12
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jan 2022, 15:37)
Plus ca, vad ca la un telefon, bateria cu litiu tine maxim 3 ani, am dubii ca la o masina tina mai mult de 3-4, banuiesc ca in 8 ani cam schimb de 2 ori bateria in garantie. Apoi, daca cu o baterie noua, dupa 3-4 ani autonomia scade la jumatate, ce afacere am facut daca si la Ploiesti ajung cu emotii?
*



Durata de viata a unui acumulator se masoara in cicluri incarcare/descarcare pana ajunge la 70% din capacitatea initiala. Are si varsta o importanta, dar mult mai mica fata de numarul de cicluri. De asemenea, conteaza si cum faci ciclurile, daca le faci de la 0 la 100 sau de la 20 la 70%. Masinile au un buffer mai mare si sus si jos, adica atunci cand iti arata 0% ai de fapt 3% si cand iti arata 100%, ai doar 96%. Numere date ca exemplu. Ideea e sa nu te lase sa ciclezi intre extreme. Si autonomia arata ceva de genul asta in functie de cicluri:

Cycling from 100 to 0 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 10 % we get 500 cycles
Cycling from 100 to 20 % we get 1.000 cycles


Cycling from 90 to 0 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 10 % we get 1.500 cycles
Cycling from 90 to 20 % we get 2.000 cycles


Cycling from 80 to 0 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 10 % we get 3.000 cycles
Cycling from 80 to 20 % we get 3.500 cycles


Cycling from 70 to 0 % we get 5.000 cycles
Cycling from 70 to 10 % we get 5.500 cycles
Cycling from 70 to 20 % we get 6.000 cycles

Astfel, in cazul extrem de 500 de cicluri nu poti ajunge, nu te lasa masina sa incarci pana la maxim si sa descarci pana la minim. Mai degraba te incadrezi la 90 la 10%, unde ai 1500 de cicluri. Uzual nici asta nu se intampla, nu descarci de fiecare data de la 90 la 10%, ci mai intermediar. Deci durata de viata minima e de 1500 de cicluri. Daca la un Spring faci 200 km pe un ciclu in medie, ai atunci o durata de viata a bateriei de 300.000 km, pana ajunge la 70% din capacitate. De aia Dacia isi permite sa dea garantie lejer 8 ani sau 120.000 km parca. Dar in realitate ciclurile nu vor fi asa drastice, deci te poti incadra mai degraba spre 80-20 si acolo ai 3500 de cicluri, deci durata de viata chiar dubla. 600.000 km.

La Tesla 3 standard care are alta chimie de baterie, de 3 ori mai rezistenta si autonomie dubla, durata de viata e de 6 ori mai mare. Deci peste 3 milioane de km.

Faza tare e ca cifrele de sus se potrivesc si calcului tau cu telefonul. In 3 ani, ai incarcat telefonul zilnic, deci 1000 de cicluri. Gen de la 100% la 20%. Doar ca masina nu o incarci zilnic si o consumi 80%.

Asdar, dupa 8 ani de zile si un 160.000 km cat ofera producatorul garantie, sanse sunt mari ca bateria sa mai duca lejer inca pe atat, mai ales daca in intervalul asta nu au iesit la iveala defecte de fabricatie.

Masina electrica are multe alte probleme mai importante, gen autonomia redusa iarna si statiile de incarcare pilaf mai ales la noi in Romania, dar durata de viata a acumulatorului chiar este una care nu ar trebui sa ingrijoreze nici amatorii de sh luat ca nou. Mai ales ca tehnologia a evoluat destul de mult, iar niste exemple de masini de acum 8 ani cu baterii schimbate nu prea mai sunt asa de relevante.

meganus_bicorpus
După cei de la BMW, și cei de la Stellantis spun cam același lucru...

https://autoblog.md/seful-stellantis-masini...KzIrkt0xDyACGwc
cj98czh
rahat dat cu lingurita si trendul asta eco ...
Axel7
QUOTE(meganus_bicorpus @ 20 Jan 2022, 21:33)
După cei de la BMW, și cei de la Stellantis spun cam același lucru...

https://autoblog.md/seful-stellantis-masini...KzIrkt0xDyACGwc
*



"o mașină electrică trebuie să parcurgă 70.000 de kilometri înainte de a compensa pur și simplu amprenta de carbon care rezultă din producția de baterii."

Plus presiunea pe reteaua electrica pentru a face fata cererii de curent electric. Cum se reduce, in felul asta, amprenta de CO2 si, implicit, poluarea?
einstein1984
co2 nu e poluant, emisiile de NOX si particule in oras unde circula masina aia sigur se reduc....
einstein1984
co2 nu e poluant, emisiile de NOX si particule in oras unde circula masina aia sigur se reduc....
GBX
CO2, sau emisiile de carbon contribuie la efectul de seră. Adică e... poluant.
cj98czh
eu zic ca CO2 duce la incalzire globala .. nu Nox-ul ... povesti ecologice ... si care se vor dovedii nerealizabile economic dupa un mare bluf ..
einstein1984
In chimie, poluant e ceva ce nu ar trebui sa fie in amestec/solutie. CO2 e parte naturala a atmoseferei noastre, fara el nu am fi in viata. Noi doar schimbal procentul de CO2 in atmosfera care duce la incalzire. CO2 nu imbolnaveste
NOX duce la astm si particulele duc la cancer.
Dar romanii oricum se pricep la orice, desi nici termenii nu ii stapanesc.
GBX
Poate greșesc, dar știam că emisiile antropice (pe care le produce omul) intră la poluanți.
Oricum, nu are sens să ne cramponăm pe termeni, se pare că CO2 emis în exces e principalul vinovat al schimbărilor climatice, prin efectul de seră de care este în mare parte responsabil. Așa știu eu.
cj98czh
exact ... se pare ca CO2 ... ca NOX-ul nu este bun pt. sanatate ... nu contest, dar de ala ai cum sa te feresti ... te muti la munte singur cuc, la tara, etc ... daca esti deranjat .. de incalzirea globala .. cte muti unde?

Oricum, masinile nu au nici 10% vina pt. emisiile de CO2, altele sunt cele care produc ... dar da bine la eco .. si noul trend ..
vallixx
Fix la asta ma gandeam si eu, fara sa am date statistice.

Nu cumva masinile "mici" sunt un procent extrem de mic in comparatie cu traficul comercial si de marfuri? Asta insemnand avioane, vapoare, camioane, TIR_uri??

Asta fara sa vorbesc de toate centralele si fabricile de orice fel care ard carbuni si gaz intr-o veselie?

Adica.....nu cumva ne uitam in directia gresita? Nu stiu, intreb.....
einstein1984
https://www.caradisiac.com/ou-est-passee-la...0-km-193897.htm
PSA are masini care au in medie 1320 de kile si deci tinta CAFE a grupului e 93g cO2 per km. Volvo are 1730kg in medie deci o tinta de CO2 de 107g CO2 per km. Multumim germania ca protejandu-si industria interna (care evident ca nu producea masini usoare) a facut toata europa sa poata produce masini din ce in ce mai grele fara presiune sa le usureze.
r_vlad
Pam-pam: Emisii CO2 dupa tipul de mijloc de transport
[attachmentid=1628135256]
GBX
Ar fi interesant un grafic în care să intre și industriile.
r_vlad
Pam-pam: Emisii CO2 in functie de industrie / sector
[attachmentid=1628135260]
[attachmentid=1628135262]

Impactul sectorului transportului si in special cel al transportului de pasageri cu autoturisme este semnificativ. Punct. Trebuie redus si la asta se lucreaza. La fel se lucreaza si in alte sectoare.
GBX
Dacă se va muta o parte din procentele emisiilor de la transporturile auto la electro-chimie și extracție, pentru a fabrica bateriile electricelor, pe de o parte, și la centrale electrice pe combustibili fosili, pentru a face față cererii de electricitate, pe de alta, nu s-a realizat nimic. Ba din contră, s-a cheltuit imens, degeaba.
Dar eu sunt mai pesimist din fire când vorbim despre înlocuirea parcului auto cu electrice (atenție, nu introduceare pe șosele ȘI A ELCTRICELOR!), cred că e mai degrabă fanfaronism politic și nu potență tehnologică.
Laurentziu83
Un plan de constructie de noi centrale nucleare vedem si noi?

Sau astia cred ca vor alimenta viitorul parc de electrice cu energie solara si eoliana?

Sau Germania va produce curent pentru electrice cu ajutorul gazului rusesc? Ca doar si-au inchis niste nucleare...
tatimeu
completez eu ...gazului rusesc care vine pe sub mantalele soldatiilor sovietici
vallixx
QUOTE(Laurentziu83 @ 21 Jan 2022, 13:27)
Sau astia cred ca vor alimenta viitorul parc de electrice cu energie solara si eoliana?
*


Pai cam asa ar trebui daca e sa o luam ECO. Regenerabile si fara deseuri.

Sa nu uitam ca nuclearele produc cantitati importante de deseuri radioactive, care nu se pot recicla si deocamdata le bagam in butoaie si le ingropam prin curte pe la saraci.....
einstein1984
" cantitati importante".... Stiai ca un Candu poate folosi deseurile unui reactor cu apa usoara? Cu cenusa si fumul termocentralelor ce facem?
miki
QUOTE(vallixx @ 21 Jan 2022, 16:05)
recicla si deocamdata le bagam in butoaie si le ingropam prin curte pe la saraci.....
*


Asa si?
Pe mine ma doare de plaminii mei care inghit NoX la greu, si cenusa de diesel
in schimb nu ma doare daca la saracii aia le creste o ureche sau a mina in plus
Acu serios, sint pesteri destul de adinci si butoaie destul de bune unde deseurile alea radioactive pot sa stae linistite mii de ani
Laurentziu83
QUOTE(vallixx @ 21 Jan 2022, 16:05)
Pai cam asa ar trebui daca e sa o luam ECO. Regenerabile si fara deseuri.

Sa nu uitam ca nuclearele produc cantitati importante de deseuri radioactive, care nu se pot recicla si deocamdata le bagam in butoaie si le ingropam prin curte pe la saraci.....
*


Si cam ce volum ocupa deseurile unei centrale nucleare? Mai mult de 2-3 containere? (daca e sa ma uit la filmele cu Cernobal).
Cat poa' sa coste sa depozitezi containerele alea intr-o mina de carbune dezafectata?

Consumurile alea de 30 de kw la 130 la ora inmultit cu un trafic de cateva mii de masini la fiecare suta de km de autostrada eu nu prea le vad acoperite din cateva moristi si cateva panouri solare, mai ales prin regiunile unde nu ai nici soare, nici vant.
einstein1984
In meteorologie zice ca ori e vant, ori e soare. Una sau alta tot e. Bine, nu comentez eficienta, deseurile provocate de palele de eoliene (desi paca vad ca merg si alea tocate si puse in asfalt ca anevlopele sau arse in fabrici de ciment) etc.
meg2s
Pentru ca se vorbea de amprenta de CO2 - aruncati o privire pe harta asta:
https://app.electricitymap.org/zone/RO?fbcl...C-NpObWnlfhphdo

Vedeti cum arata productia de electricitate pe la nefericitii aia din peninsula Scandinava, apoi aruncati o privire la aproape-vecinii nostri polonezi. Si abia apoi incercati sa evaluati care este amprenta unei electrice in exploatare (fara procesul de fabricare). Pe la scandinavi va fi cu adevarat verde (amprenta vreau sa zic...), in timp ce la extrema celalta Polonia...
Cu 60% energie el. din carbune (+ceva gaz), daca pentru energia aia se iau in calcul pierderile pe reteaua de transport, apoi se mai inmulteste cu eficienta de incarcare a bateriilor si la final cu eficienta de transfer baterie->roata, ar cam rezulta ca in loc sa-ti iei o electrica in Polonia, mai bine iti cumperi un ICE (pe carbuni unsure.gif ) - ca e posibil sa poluezi mai putin.
meganus_bicorpus
QUOTE(miki @ 21 Jan 2022, 15:39)
Asa si?
Pe mine ma doare de plaminii mei care inghit NoX la greu, si cenusa de diesel
in schimb nu  ma doare daca la saracii aia le creste o ureche sau a mina in plus

*



wow...chiar poti sa crezi si sa zici asa ceva?
r_vlad
S-au facut calculele, nu trebuie sa le facem noi. La o medie de 300 g CO2 / kWh pentru Romania ajungi pe 0 (zero) cu balanta CO2 dupa ~40.000 km. Asta comparand un autoturism electric cu unul conventional pe benzina, well-to-wheel. Daca vrei neaparat poti sa faci si tu calculele. Toate datele de intrare sunt disponibile pe net.
Pe langa asta un beneficiu major al unui EV este faptul ca nu emite nimic pe unde circula.

Discutia nu este daca adoptia la scara larga a propulsiei electrice este benefica pentru mediu si sanatatea oamenilor ci cum se poate face trazitia intr-un mod cat mai inteligent astfel incat efectele negative, pentru ca are si efecte negative, sa fie simtite cat mai putin de catre oameni / economie.
miki
QUOTE(meganus_bicorpus @ 21 Jan 2022, 17:28)
wow...chiar poti sa crezi si sa zici asa ceva?
*


da!
wolfin
QUOTE(r_vlad @ 21 Jan 2022, 16:35)

Pe langa asta un beneficiu major al unui EV este faptul ca nu emite nimic pe unde circula.

*



Emite pulberi de cauciuc. tongue.gif

Placutele sa zicem ca sunt eco.
r_vlad
Nu-i bai. Ia un filtru de particule de la MANN. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.