danut 69-71
27 May 2013, 14:33
Cam asa arata o tripla de " 1310 " pe o caroserie 1300.
bucatzel
27 May 2013, 14:39
Poti sa fii un pic mai darnic cu informatiile?
danut 69-71
27 May 2013, 17:41
@ Bucatzel
In ultima perioada au fost tot felul de discutii pe marginea subiectului Dacia 1310 cu caroserie de 1300.
Acestea sunt echiparile de triple "1310" pe caroserii de 1300, streasina normala si aerisirea oblica, unde decupajul din fusta spate este mai mic decat pe caroseriile 1310 autentice, daca vrei sa montezi triple de 1310 model nou, trebuie sa decupezi fusta pentru ca nu incap.
Tommi.
27 May 2013, 18:55
Sa intelegem ca sunt triple pentru Dacia 1310 cu caroseie de 1300 si pentru Dacia 1310 normala?
danut 69-71
27 May 2013, 20:32
Da, triplele difera de la "1310" cu caroserie de 1300, la caroserie de 1310 autentica cu streasina lunga si aerisirea pe orizontala.
Mai sunt printre noi care au vazut si stiu sa faca diferenta intre cele 2 modele.
95bogdi
27 May 2013, 20:43
QUOTE(danut 69-71 @ 27 May 2013, 21:32)
Da, triplele difera de la "1310" cu caroserie de 1300, la caroserie de 1310 autentica cu streasina lunga si aerisirea pe orizontala.
Mai sunt printre noi care au vazut si stiu sa faca diferenta intre cele 2 modele.
si stopurile de r12 faza 2 seima sunt tot asa...mai mici...acel cheder la stopurile de 1310 facute pt caroseria asta de 1300 mi se par mai groase decat astea ce le am eu la 1310 normal...
tunderbird
27 May 2013, 21:01
QUOTE(danut 69-71 @ 27 May 2013, 20:32)
Mai sunt printre noi care au vazut si stiu sa faca diferenta intre cele 2 modele.
Intr-adevar, diferenta intre cele doua modele de caroserie de DACIA 1310 avand o evolutie oarecum similara cu a modelelor R12... la copiat ne-am priceput de minune... ca si in ziua de astazi, numai ca atunci copiam prost, iar acum copiem tot ce este prost... rezultatul final cam tot pe acolo este.
La intalnirea Dacia 1100 de la Pitesti, a aparut un batranel, inginer proiectant pensionar de la Colibasi. Printre altele a scapat cate ceva despre conceptia siglei scut cu vulturul UAP.
A propos, aveti idee cum a platit statul roman, licenta pentru R12 alias Dacia 1300?
bucatzel
27 May 2013, 21:08
QUOTE(danut 69-71 @ 27 May 2013, 21:32)
Da, triplele difera de la "1310" cu caroserie de 1300, la caroserie de 1310 autentica cu streasina lunga si aerisirea pe orizontala.
Mai sunt printre noi care au vazut si stiu sa faca diferenta intre cele 2 modele.
Esti sigur? Ca mie mi-o bagat acum cativa ani unu' poarta-n curte (adica m-o lovit in spate
), si stopul nou pus in loc s-o potrivit fara sa fie nevoie de taieturi suplimentare.
Ai si alte poze? Ca macar de data asta m-ai nimerit foarte curios.
danut 69-71
27 May 2013, 21:11
QUOTE(95bogdi @ 27 May 2013, 22:43)
si stopurile de r12 faza 2 seima sunt tot asa...mai mici...acel cheder la stopurile de 1310 facute pt caroseria asta de 1300 mi se par mai groase decat astea ce le am eu la 1310 normal...
Sincer, DA...de unde aveau sa se inspire romanasii!
Dacia 1300 cu elemente uzinale de 1310, are aripa si fusta de spate identica, doar un mic decupaj in partea inferioara a fustei, pentru a se brodi noua inovatie romanesca, erau in perioada de tranzitie unde trebuiau sa investeasca pentru schimbarea tehnologiei...ca si in zilele de azi, tot felul de tertipuri/artificii sa nu se investeasca.
La R 12 faza 2 ( mai precis cele cu aerisirea pe orizontala) au alta pozitionare decat cele de Dacia 1310.
tunderbird
27 May 2013, 21:49
QUOTE(danut 69-71 @ 27 May 2013, 21:11)
... Dacia 1300 cu elemente uzinale de 1310,...
Eu tot nu pricep sintagma aceasta... nu in acest context!
Dupa vagile mele cunostinte, "uzinal" se refera la elemente si actiuni/procese ce tin de organizarea interna a unei uzine... cum ar fi de exemplu: transportul uzinal pe cai ferate uzinale, liniile de montaj si/sau sectiile pot fi si ele considerate tot elemente uzinale, exista si probe/teste uzinale, samd.
Sub nicio forma in limba romana nu putem gasi corespondenta semantica intre un element uzinal al unei fabrici si al sau produs finit sau element constructiv de produs finit, cum de exemplu ar fi elementele constructive de caroserie de la Dacia 1310.
Ceea ce mi se pare si mai ciudat, este faptul ca expresia de mai sus apare in mod eronat si prin anumite articole din ziare locale nordice, ai caror autori in ciuda meseriei de ziarist habar nu au de limba romana, si ceea ce este mai grav, nu depun nici cel mai mic efort ca s-o invete, luand anumite afirmatii ca atare, fara o filtrare prealabila adecvata.
In schimb in trufia noastra deplina, nu mai contenim cu invocarea in stil demagogic a unei scari a valorilor, si cu dorinta de promovare a ceea ce este mai "reprezentativ" pentru Romania...tipic romanesc
danut 69-71
27 May 2013, 21:55
QUOTE(bucatzel @ 27 May 2013, 23:08)
Esti sigur? Ca mie mi-o bagat acum cativa ani unu' poarta-n curte (adica m-o lovit in spate
), si stopul nou pus in loc s-o potrivit fara sa fie nevoie de taieturi suplimentare.
Ai si alte poze? Ca macar de data asta m-ai nimerit foarte curios.
Sunt convins, imi pare rau ca nu mai pot sa-ti pun la dispozitie fotografii cu acest model de fusta.
In cazul tau, sunt doua posibilitati:
1. Ori a fost modificata inainte,
2. Ori ai montat o tripla din prima serie( desi ma indoiesc, nu se mai fabrica de mult timp), posibil pe un stoc mai vechi.
bucatzel
27 May 2013, 23:12
Niet la ambele optiuni.
Stopul spart era cel original, tripla montata in loc era nou-nouta. Si la cum mi-au montat invers tampoanele bara spate, aia nu mai vazusera dacie pana atunci, ca sa aiba idee ca ar putea fi mai multe tipuri de stop. O sa-l desfac cand oi avea timp pe cel de pe stanga, sa vad ala cum arata.
djalex_bolidu
28 May 2013, 07:30
poze cu caroseria mea de '84 ca sa lamuresc ce a vrut sa spuna Danutz in legatura cu fusta spate, si in privinta stopurilor are dreptate, in '83 si '84 s-au montat acele stopuri, facute special pt caroseriile de 1300 si 1310 canada care nu stiu cum dar partea din spate unde vine stopul este tot de 1300 dar aerisirea si streasina de 1310 (fapt constatat pe doua dacii Canada).
cipri20
28 May 2013, 08:05
Se pare ca brosura cu sigla UAP din 1969 nu v-a starnit absolut niciun interes, niciun comentariu, nimic. Intr-o vreme habar n-ati avut cum arata, ce culori are. acum ca aveti poze, discutati despre triple si streasini. Sa fiti sanatosi.
hopsin
28 May 2013, 08:37
QUOTE(cipri20 @ 28 May 2013, 08:05)
Se pare ca brosura cu sigla UAP din 1969 nu v-a starnit absolut niciun interes, niciun comentariu, nimic. Intr-o vreme habar n-ati avut cum arata, ce culori are. acum ca aveti poze, discutati despre triple si streasini. Sa fiti sanatosi.
sa traiesti bine
Alex1300BV
28 May 2013, 10:00
sint la birou si ma apuca râsul, cind citesc ultimele 2 posturi
@ cipri20: pai cum sa nu aiba interes brosurile...? nu vezi ca fiecare a avut 500 downloaduri?
dacia1310club2013
28 May 2013, 10:45
Inca un model foarte frumos pastrat.
abz.iulian
28 May 2013, 10:54
QUOTE(tunderbird @ 27 May 2013, 21:01)
La intalnirea Dacia 1100 de la Pitesti, a aparut un batranel, inginer proiectant pensionar de la Colibasi. Printre altele a scapat cate ceva despre conceptia siglei scut cu vulturul UAP.
A propos, aveti idee cum a platit statul roman, licenta pentru R12 alias Dacia 1300?
Care este povestea siglei scut cu vulturul UAP si cum a platit statul roman licenta?
dacia1310club2013
28 May 2013, 10:55
:D
tunderbird
28 May 2013, 11:00
QUOTE(djalex_bolidu @ 28 May 2013, 07:30)
poze cu caroseria mea de '84 ca sa lamuresc ce a vrut sa spuna Danutz in legatura cu fusta spate, si in privinta stopurilor are dreptate, in '83 si '84 s-au montat acele stopuri, facute special pt caroseriile de 1300 si 1310 canada care nu stiu cum dar partea din spate unde vine stopul este tot de 1300 dar aerisirea si streasina de 1310 (fapt constatat pe doua dacii Canada).
Si inca o poza cu un panou spate D 1310 varianta finala. Se vede clar ca s-a decupat pana la zona de imbinare cu aripa, marind astfel locasul lampii spate.
De asemenea si aripa spate D 1310 varianta finala, nu mai are amprenta pentru lampa de 1300 (asa cum are masina din boza lui djalex_bolidu). Din pacate, nu am gasit o poza cu aceasta varianta de imbinare aripa/fusta spate... cine o are, il rog sa o puna pe forum.
Dar asta nu ne da dreptul sa afirmam ca prima varianta de Dacia 1310, nu era autentica din simplul motiv ca avea caroserie de 1300 cu "elemente uzinale" de 1310. Cu atat mai mult daca luam in considerare si constatarea:
... 1310 canada care nu stiu cum dar partea din spate unde vine stopul este tot de 1300 dar aerisirea si streasina de 1310 (fapt constatat pe doua dacii Canada)
dacia1310club2013
28 May 2013, 11:07
tunderbird
28 May 2013, 11:49
In poza de jos se poate vedea ca fusta spate are o amprenta pentru lampa spate, aflata in continuarea amprentei de pe aripa.
In poza lui djalex_bolidu, acea amprenta ramane numai pe aripa. Pe mine cel putin, aceasta constatare ma conduce la concluzia ca panoul (fusta) spate nu este o simpla traforare de "element uzinal" de 1300, ci un reper nou special asimilat in fabricatie pentru caroseria de 1310.
Faptul ca initial locasul de lampa este mai mic, ma face sa cred ca romanasii au copiat lampa frantuzeasca mai intai, dupa care au croit si noua stanta pentru decuparea locasului aferent.
Mai tarziu cand a aparut lampa mare (deocamdata nu inteleg pe ce considerente tehnico-economice), decuparea s-a simplificat vizibil, prin marirea pana catre zona de asamblare pe aripa.
QUOTE(danut 69-71 @ 27 May 2013, 18:41)
In ultima perioada au fost tot felul de discutii pe marginea subiectului Dacia 1310 cu caroserie de 1300.
Subiectul asta parca trebuia lamurit la Brasov
QUOTE(danut 69-71 @ 1 Apr 2013, 23:27)
La Brasov veti avea cum sa le comparati, acte, placute, tipuri de caroserii...va fi un subiect important.
tunderbird
28 May 2013, 14:42
Pai daca se lamurea la Brasov, topicul asta amortea de-a binelea...
sorin105
28 May 2013, 15:17
acest renault 12 este ph 1 sau ph 2 ?
e phase 1 cu elemente uzinale de phase 2
tunderbird
28 May 2013, 15:30
Nu stiam ca si francezii pun elemente uzinale pe produse finite! Probabil de la ei am invatat si noi...
Alex1300BV
28 May 2013, 15:53
de ce spui "francezii"?
bucatzel
28 May 2013, 15:57
QUOTE(tunderbird @ 28 May 2013, 16:30)
Nu stiam ca si francezii pun elemente uzinale pe produse finite! Probabil de la ei am invatat si noi...
Pai alea erau "de export"
L.E.
@Alex1300BV: pentru ca ala arata a R12 de america.
Alex1300BV
28 May 2013, 16:46
R12 Spania toata ziua (parerea mea) in acelasi timp, are si numar de spania, dar nu e grav...
tunderbird
28 May 2013, 16:48
Aha! Deci nu "francejii" sunt tartorii?
bucatzel
28 May 2013, 16:55
In fine, io parca tineam minte ca doar alea de US aveau teava aia deasupra barelor.
tunderbird
28 May 2013, 16:57
Adica teava western este "element uzinal" de R12 pentru export SUA?
bucatzel
28 May 2013, 17:02
Da, aveau americanii ceva reguli referitoare la accidentele sub 5mph.
Cam toti producatorii puneau niste tampoane imense ca sa indeplineasca regulile astea. Probabil ca si tevile alea erau din acelasi motiv.
Alex1300BV
28 May 2013, 17:16
gasite acum pe google.es
bucatzel
28 May 2013, 17:42
Probabil se dadeau bine cu americanii.
sorin105
28 May 2013, 17:48
QUOTE(Ov @ 28 May 2013, 16:21)
e phase 1 cu elemente uzinale de phase 2
am gasit un renault 12 model ca ala,dar binenteles fara bari ''western'',interior ph 2 si exterior ph1 si ph2...o sa ii fac poze sa vil arat,dar bineneteles dupa ce ajunge sub custodie
QUOTE(bucatzel @ 28 May 2013, 16:57)
Pai alea erau "de export"
exportul romanilor ingeniosi de a modifica saracele masini
L.E.
@Alex1300BV: pentru ca ala arata a R12 de america.
poza este luata de pe net
QUOTE(Alex1300BV @ 28 May 2013, 17:46)
R12 Spania toata ziua (parerea mea) in acelasi timp, are si numar de spania, dar nu e grav...
am pus poza ca era idetic cu modelul gasit de mine,asa ca o mica informare ce an ar fi?
bucatzel
28 May 2013, 17:58
Eu ziceam la misto, ca doar si francezii au voie sa aiba versiuni mitice de export.
danut 69-71
29 May 2013, 08:20
QUOTE(Ov @ 28 May 2013, 16:14)
Subiectul asta parca trebuia lamurit la Brasov
Normal ca trebuia dezbatut acolo, au fost altele care au distras atentia, pentru mine nu era ceva nou.
harby ;))
29 May 2013, 08:24
Sorin e renaultul ala gri cu jante fergat, cu fatau de dacie si interior de renault verde ( + geamuri verzi )? Daca e ala ,vezi ca propietarul e cam ciufut ca am dat de el si nu m-am dus.
sorin105
29 May 2013, 08:35
)+29 May 2013, 09:24-->
QUOTE(harby
) @ 29 May 2013, 09:24)
Sorin e renaultul ala gri cu jante fergat, cu fatau de dacie si interior de renault verde ( + geamuri verzi )? Daca e ala ,vezi ca propietarul e cam ciufut ca am dat de el si nu m-am dus.
am fost la ala,dar nu am gasit proprietarul am stat aproape 2 ore sa iasa cineva din bloc sa vorbesc,sau sa iasa cineva pe geam,la renault ala ma itereseaza doar geamurile,in rest masina e ''rupta''
este alta in pitesti,sta bine ascunsa in garaj...
29 May 2013, 09:56:ma ajuta si pe mine cineva cu 1-2 chei de dacia 1300 pentru butuci de usa cu seria de caroserie 129,pe ei au scris tot ''codul'' 129,din cate am intrebat trebuie sa scrie si pe cheie numarul 129 sa se potriveasca
am incercat vreo 50 de chei si nu merg...
deceneu32
29 May 2013, 09:09
QUOTE(sorin105 @ 29 May 2013, 08:35)
ma ajuta si pe mine cineva cu 1-2 chei de dacia 1300 pentru butuci de usa cu seria de caroserie 129,pe ei au scris tot ''codul'' 129,din cate am intrebat trebuie sa scrie si pe cheie numarul 129 sa se potriveasca
am incercat vreo 50 de chei si nu merg...
N-am inteles:cauti chei care sa se potriveasca la butucii yalelor tale?
Cheile originale,RONIS probabil,le-ai pierdut?Ai schimbat butucii?
sorin105
29 May 2013, 09:16
QUOTE(deceneu32 @ 29 May 2013, 10:09)
N-am inteles:cauti chei care sa se potriveasca la butucii yalelor tale?
Cheile originale,RONIS probabil,le-ai pierdut?Ai schimbat butucii?
da caut chei pt butucii mei,chei nu mi-a dat fostul proprietar,am dat butuci jos si au stantat pe ei nr 129
deceneu32
29 May 2013, 09:23
Din semnatura constat ca masina ta este din 1971:numarul 129 nu poate fi seria de caroserie!!
129 este,ca sa ma exprim asa,numarul combinatie chei-yale.
E dificil sa gasesti doua chei carea sa se potriveasca la fix pe butucii tai.Daca spui ca ai incercat 50 de chei....
Ai doua solutii:
1.Cauti alti butuci cu chei potrivite
2.Adaptezi ''catzeii' butucilor pe o pereche noua de chei.
Prima varianta e cea mai usoara.
A doua varianta e mai grea.Ma pricep dar nu cred ca te pot ajuta:imi trebuie muuult timp si rabdare.Nu prea sunt dispus acum...
sorin105
29 May 2013, 09:27
la cea din 71 nu am probleme cu butuci,merge orice cheie
butuci care sunt dati jos este de pe un sasiu cu seria 129
tunderbird
29 May 2013, 10:13
QUOTE(deceneu32 @ 29 May 2013, 09:23)
... Ma pricep dar nu cred ca te pot ajuta:imi trebuie muuult timp si rabdare.Nu prea sunt dispus acum...
Constat ca trufia devine contagioasa si capata atribut de virtute...
O poza cu poponeata de 1310, "super autentica"!
Desi calitatea nu este cine stie ce, cred ca este suficient pentru cei ce doresc edificare.
harby ;))
29 May 2013, 11:46
stiu si pe mine ma intereseaza jantele de la ala . eu stiu clar ca sta in blocul ala pentru ca mi-a zis un nene ,dar nu am decat sa bat la fiecare usa .
Eu mi-am luat niste chei din targ de portiere si cu cheie neiman si cheile de portiere merg si la masina mea
) .
Hormonelul
29 May 2013, 11:56
Am inteles ca exista firme care fac chei dupa butuc. Poate merita incercat sa modifici cheia dupa butuc decat sa cauti cheia potrivita.
tunderbird
29 May 2013, 11:56
Cu o pila de unghii ati incercat?
deceneu32
29 May 2013, 14:00
QUOTE(sorin105 @ 29 May 2013, 09:27)
la cea din 71 nu am probleme cu butuci,merge orice cheie
S-au uzat cateii butucilor.Se pot inlocui.Mai ai cheile originale RONIS?
29 May 2013, 14:02:QUOTE(sorin105 @ 29 May 2013, 09:27)
butuci care sunt dati jos este de pe un sasiu cu seria 129
Wow!
Adica 1969?Si unde este sasiul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.