Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1300 "frantuzoaica"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596
GrosseCali
super masinute wub.gif Gordelu e super insa nu stiu daca am calculat eu bine si e cam scumpa unsure.gif cea alba e chiar la un pret acceptabil avand in vedere ca pare foarte in regula... insa de inmatriculat nu stiu cat ar costa... banuiesc o suma mare mellow.gif
danut 69-71
Hmm , citesc si raman profund mahnit de ce se va intampla in urmatori ani si cate Dacii ( care au scris Istorie ) vor ramane sa defileze pe drumurile Patriei noastre .
@ Catalin 7070 .
Un ARO D-244sau D-243 plateste acum 17 milioane impozit , ce profit scoate omul ala sa plateasca asa impozit sau ce masina e aia ?
Cel cu Q 7 sau X 5-6 , il doare la basca daca a avut 20-70 mii de euro s-o cumpere are sa aiba si 30 milioane pt impozit ca de , trebuie sa de-a bine la public .Nu cred ca-i cazul sa ne uitam in ograda vecinului .Au sa se descurce ei cum sau descurcat si pana acum .
GrosseCali
Facem noi cumva sa ramana pe drumurile patriei!! Chiar de va trebui sa depunem eforturi mari.... eu unu nu am de gand sa renunt la "logodnica" mea blush.gif ! Si imi promit sa o tin pe sosea cat m-oi sti pe'aici printre voi smile.gif Cu ajutor de la Dumnezeu si inteligenta suficienta vom reusi sa facem ceva sa le avem in continuare fara probleme biggrin.gif
Doamne ajuta si Numai bine baieti!
catalin7070
QUOTE(danut 69-71 @ 13 Mar 2010, 23:30)
Hmm , citesc si raman profund mahnit de ce se va intampla in urmatori ani si cate Dacii ( care au scris Istorie ) vor ramane sa defileze pe drumurile Patriei noastre .
@ Catalin 7070 .
Un ARO D-244sau D-243 plateste acum 17 milioane impozit , ce profit scoate omul ala sa plateasca asa impozit sau ce masina e aia ?
Cel cu Q 7 sau X 5-6 , il doare la basca daca a avut 20-70 mii de euro s-o cumpere are sa aiba si 30 milioane pt impozit ca de , trebuie sa de-a bine la public .Nu cred ca-i cazul sa ne uitam in ograda vecinului .Au sa se descurce ei cum sau descurcat si pana acum .
*



Eu nu am nimic cu cei ce au Q7, numai ca ma asteptam sa plateasca si ei un impozit rezonabil ca doar tara asta are un PIB de toata jena, mai mic decat al unui oras european sad.gif
Cand vor plati cei cu Q7 un impozit anual mai mare decat impozitul pentru un ARO 243 atunci ma mai gandesc si eu daca sa cred sau nu ceva bun despre tara asta.
Iar daca vine vorba de noxe la ARO, zic sa nu mai aducem vorba ...

Dar mie treaba asta cu impozitul de 2000 de lei, spusa de tine, imi aduce aminte de un tip ce-si cumparase acum 5-6 ani un Ford Mondeo din import si era ULTIMUL ce putea face asta, dupa spusele lui urmand niste TAXE imense ...
Treaba este ca masina lui face acum de 5 ori mai putin si masini din import s-au tot adus in urmatorii ani si se vor aduce ...
danut 69-71
Catalin , vezi ca statul incerca sa faca o departajare si la impozitul pe casele care sunt considerate de lux , dar nu stiu dupa ce criterii vor face acest lucru . Pretul masinilor a scazut pentru ca omul si-a pus " Arici la portofel " Desi este criza , pretul masinilor istorice ( pe plan international )a crescut un paradox nu , ce zici ?
catalin7070
http://www.leboncoin.fr/vi/99491459.htm?ca=12_s
n-as zice ca s-au scumpit cat timp iti poti cumpara o adevarata clasica la pret de Logan nou
GrosseCali
Uneori am impresia ca unii colectioneaza dacii doar pentru ca este o masina CLASICA ieftina.... dar nu asta e ideea de baza. biggrin.gif
Voiam ,ca tot veni vorba de aro, sa pun o poza cu modelu care mie mi-a placut cel mai mult si anume ARO 240 D... singuru model care nu mi s-a parut tras de coada... si ar mai merge 244(copie Land rover dupa parerea mea). Sper sa mi se ierte partea asta de off topic a postului biggrin.gif
catalin7070
Hai sa nu incurcam lucrurile!
Dacia 1300 NU este o masina clasica si nici nu va ajunge, putina documentare nu ar strica ...
radmasa.gif Ma mir ca nu ai denumit-o antica, interbelica sau vintage
Si in al doilea rand am auzit ca Retromobil va ridica cotizatia anuala la 500 euro incepand cu 2011/2012
GrosseCali
Si cand spui ca "nici nu va ajunge" pe ce te bazezi... spune-mi si mie ca poate sunt prea putin documentat... si acuma vorbesc serios ca sunt curios sa vad argumente cu cea mai prieteneasca rugaminte.
Frumoasa e, serie frantuzeasca e, plina de cromuri si inoxuri din proiectul original este, din anii 70 este, imagine clasica are, motorizare si aspect interior clasic are, piese marcate de marci consacrate ale acelor ani are... de ce nu ar putea ajunge o masina clasica?... e mai prejos decat R16 sau R4 sau vw broscuta? Intradevar sa nu o comparam cu seriile de Jaguar din anii 60-70... cum nici un logan nu poti sa il compari cu audi in zilele de azi... dar totusi... smile.gif

P.S. cand spun serie frantuzeasca ma refer la 1969-1972/2.
catalin7070
Dupa cum gandesti tu anticele vor ajunge interbelice, interbelicele vor ajunge vintage? biggrin.gif
Iti dau de citit dar numai daca vrei sa asculti mai multe pareri, asta daca nu esti deja "bruiat" iremediabil
danut 69-71
Departe de aceasta cotizatie de 500 euro la retromobil . Atata timp cat scrie pe cartea de indentitate " Vehicul Istoric " este considerata old timer , dar si recunoscute pe plan international . radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
GrosseCali
@catalin7070
Nu stiu ce grad in armata sau ce apartenenta la o ramura regala te face sa fi atat de acid dupa ce am vorbit, dupa parerea mea, destul de decent si frumos cu tine... Dar n-am de ce sa critic. Nu stiu daca tu ai vazut motor cu ardere interna in antichitate... eu nu... din cate am CITIT... iar vintage in engleza mea de 12 ani este sinonim cu classic sau "de epoca" iar o masina interbelica este considerata "de epoca" en fin... treaba cu <<"bruiat" iremediabil>> chiar mi se pare urata.. o iau ca pe o jignire minora...
Si lasand atacurile astea de prost gust la o parte... da, chiar sunt curios..., si cred ca nu numai eu, sa citesc cat de mult despre masinile astea asa ca daca ai ceva materiale te rog sa ne"dai de citit".Mersi. smile.gif


Scuze.. n-or fi clasice dar post-clasice/moderne dupa cum zice retromobilul smile.gif(modelul cu motor francez si frana sub bord)
Vehiculele istorice se pot clasifica in urmatoarele categorii :

* Antice – construite pana la data de 31.12.1905
* Veteran - construite intre 01.01.1906 si 31.12.1918
* Vintage – 01.01.1919 – 31.12.1930
* Post Vintage – 01.01.1931 – 31.12.1945
* Clasice – 01.01.1946 – 31.12.1960
* Post –Clasice – 01.01.1961 - 31.12.1970
* Moderne – 01.01.1971 – 31.12.1977
catalin7070
M-am exprimat asa pentru ca dai apa la moara unei idei total masochiste ...
dupa ce unul din noi si-a atestat masina vehicul istoric gata ne rup cu impozitele pe noi restul biggrin.gif
Stii tu si eu nu stiu de ce mi-am cumparat cateva Dacia 1300?
Si cam in ce perioada a fost produs R12 faza 1/Dacia 1300? Cat de departe este Modern de Clasic?
GrosseCali
Nu vad care este ideea <<"masochista" la care as da apa la moara>> de care vorbesti... si cu ce oi fi blasfemiat in asa hal ceva incat sa te aprinzi... dar n-are importanta... cat despre dacia 1300 ... am studiat-o indeaproape cu toate chichitele legate de modele si de perioade de fabricatie cum la fel si cu R12 si continui sa studiez detaliile. Cat despre treaba cu atestatu unei masini... nu inteleg ideea.. iar daca e vorba de o chestiune subtila....urat.. foarte urat... De impozitul marit am auzit din diverse surse inclusiv in Adevarul de seara Oradea sau Crisana a aparut deci nu este ceva de nestiut sau ceva inventat... doar daca nu e scornit de intreaga mass-medie(ceea ce mi se pare nu foarte probabil).
Oricum nu are rost sa mai continuam chestiunea asta ca este pur si simplu aiurea smile.gif
Mi-am recunoscut greseala in privinta masinilor antice si mai stiu eu ce clasificari... si am si dat ierarhia... si consider in continuare ca Dacia 1300 model fabricat pt prima data in 1969, cu motor Renault 810-02 frana de mana sub bord si dotari frantuzesti complet , este o masina in categoria post-clasic iar productia ei in aceasta formula a incetat in 1972 (a inceput in 69 deci se incadreaza in intervalul de post-clasic 61-70 si s-a sfarsit in 72 mai clar si pe scurt spus)
Cu tot respectul.
O seara placuta tuturor! smile.gif
danut 69-71
QUOTE(catalin7070 @ 14 Mar 2010, 16:03)
Hai sa nu incurcam lucrurile!
Dacia 1300 NU este o masina clasica si nici nu va ajunge, putina documentare nu ar strica ...

Sper ca tu esti mai documentat . Daca nu sunt recunoscute ca fiind clasice , de ce ai 5 Dacii ?
Corect , sa nu incurcam lucrurile . Cotizatia de la Retromobil este de 80 de lei anual + participarea la 2 evenimente si ai pentru toate masinile inscrise ca " Vehicul Istoric " RCA gratuit , sper ca stii ce inseamna 4 asigurari pe un an , gratis .
BH 59 FIF
QUOTE(GrosseCali @ 14 Mar 2010, 13:30)
Uneori am impresia ca unii colectioneaza dacii doar pentru ca este o masina CLASICA ieftina.... dar nu asta e ideea de baza. biggrin.gif
Voiam ,ca tot veni vorba de aro, sa pun o poza cu modelu care mie mi-a placut cel mai mult si anume ARO 240 D... singuru model care nu mi s-a parut tras de coada... si ar mai merge 244(copie Land rover dupa parerea mea). Sper sa mi se ierte partea asta de off topic a postului biggrin.gif
*

\

Caline, este un 240 D in Biharia la dezmembrari. Isi asteapta randul la presa sad.gif Daca te tenteaza, da o fuga pana acolo si poate il salvezi.
catalin7070
Am 5 Dacia 1300 pentru ca am amintiri frumoase, inca de acum 37 ani, legate de acest tip de masina ...
Dacia 1300 nu este un autoturism din categoria masinilor clasice, nici macar cea de pana in 1972!
Chiar nu inteleg grija sau "bucuria" fata de ce impozit anual am sau nu am eu de platit pentru o astfel de masina ...
Si mai sunt sigur ca in tara exista cel putin 1000 masini mai faine decat am eu vreuna ...
Dupa ce s-a dovedit o "mizerie" treaba cu interzicerea de pe strazi incepand cu 2010 altceva mai bun, mai practic si mai frumos decat impozit 2000/an nu ati putut gasi de trambitat ... smile.gif



bontan
salut,

tipic romansc, faceti 1000 de scenarii si de fapt sunt numai vorbe, si cred ca asa o sa ramana, ... cum in Germania Trabantul circula nestingherit (pe deasupra au si pompe la anumite benzinarii cu amestecul de ulei si benzina gata preparat), asa ma gandesc ca o sa fie cu Dacii-le noastre, si daca nu o sa fie asa, gasim noi ceva sa fentam legea ca doar de asta ne-am nascut in ROMANIca.

O seara placuta.
onyx-20
Trebuia sa mai apara un mit la fel cum a aparut si roata in 3 prezoane.
danut 69-71
Tot un mit va ramane si faptul ca nu au bani la buget si nu mai stiu ce si cum sa impoziteze , asigurari obligatorii la case si un fapt concret cresterea asigurarilor auto care o simte toata lumea si vor s-o mai creasca , daca trebuie sa te despagubeasca stai sa vezi daca se poate si te porti prin tribunale cu ei , ani de zile , bine ca platim wacko.gif . In UE ai dreptul sa-ti faci asigurare si pe o luna de zile si noi suntem mai cu " Motz " numai 6 luni minim .Romanul mai catolic decat Papa. Daca nu era Timisoara in 1989 traiam si acum sub Comunism . Asa e Romanul asteapta sa faca altcineva si lui sa-i fie bine . Roman = LAS nu se uita in troaca lui , numai a vecinului . Bine a zis Eminescu " Lumea asta-i prost facuta ....." a continuat grosse cali .
Cel mai bine este sa stam cu mainile in san si sa lasam pe maine ce putem face azi , poate se rezolva de la sine ." Dumnezeu iti da , da-n traista nu-ti baga ".
Daca aveti relatii prin primarii , finante , etc ve-ti vedea ce " Mituri " ne asteapta . Sunt destui posesori de Dacii care au fost opriti in trafic de anumite organe abilitate ( Politie , RAR , ARR )de unde au inceput si sicanarile mai vorbim in viitorul apropiat de mituri . Fum fara foc nu a iesit niciodata .
Numai bine .
mishujkl
QUOTE(danut 69-71 @ 15 Mar 2010, 01:29)
Fum fara foc nu a iesit niciodata .
*


Iese, si nici nu trebuie sa te chinui... .
Foc fara fum... . biggrin.gif
onyx-20
Sunt sigur ca nu se vor mari foarte mult impozitele. De marit oricum se maresc ca toate celelalte. Iar refritor la opririle in trafic, da, asa este se opresc foarte multe dacii dar bine-nteles ca exista o explicatie. Foarte multe dintre ele nu corespund din punct de vedere tehnic si optic, nu au asigurare, ITP, rovinieta etc. Pentru ca sa fim realisti in multe cazuri pe strazi au ramas cei care nu-si permit o masina mai noua sau mai buna, nu au o situatie materiala prea buna si de multe ori merg la risc si uite-asa ii prinde politia. Exceptie fac forumistii care au masinile in cea mai buna stare si toate taxele platite, pastrand Dacia din pasiune smile.gif

Imi aduc aminte prin 98 cand aveam un pickup daca erau 10 masini pe strada berline si eu a 11-a, pe mine ma oprea de fiecare data. De ce? pentru ca eram cu pickup=marfa=facturi=spaga.
Prin mass-media foarte usor se pot manipula masele asa sa nu dati importanta.
om_bland
onix-20 Bine spus domnule , asa este sunt multe masini ( nu numai dacii , si alte marci fabricate de 15-20-30 ani) care circula pe drumurile publice intr-o stare avansata de degradare din toate punctele de vedere . Acest lucru se intampla din pricina a doua lucruri : 1. Ori posesorul nu are posibilitati financiare sa aduca masina la o stare acceptabila ( buna de functionare) 2. Sau este nepasator , neglijent , etc si nu doreste sa investeasca bani in masina , nici macar pentru acele taxe impuse de stat < R.C.A. , rovinieta , impozitul anual) , in aceasta situatie posesorul masinii , merge la risc cum ati spus si dumneavoastra , iar atunci cand este oprit in trafic de catre ,,organele abilitate" , tot el posesorul se unfla in pene in faža politistului .
GrosseCali
Adevarat! Dar tot nu-s de acord cu rovigneta cand pe drum national circuli cu 40/h ca daca nu iti rupi masina indiferent cat de noua ar fi. Asa ca este de inteles de ce unii se incapataneaza in a plati acel rahat de rovigneta. Iar impozitul nu cred sa conteze la controalele de rutina ale politiei rutiere. En fin Adevarat este ce spuneti voi insa treaba cu impozitu marit peste masura este foarte plauzibila pentru a aduce, nu forumistii ci alti detinatori de coajbe, la tacere dupa cum am spus in alt post"doar trebuie sa se vanda Golanu si Sandero".
Apropo de tigai, coajbe, conserve etc. biggrin.gif Cum au trecut masinutele voastre peste iarna asta urata care unsure.gif pare-mi-se ca nu mai vrea sa plece de tot?
danut 69-71
QUOTE(mishujkl @ 15 Mar 2010, 12:38)
Iese, si nici nu trebuie sa te chinui... .
Foc fara fum... . biggrin.gif
*


Cum ?
catalin7070
Nu se agita sute de "broscari", sute de fiat-isti, zeci de trabantisti ... pe niciunul din site-uri nu se poate citi o asemenea aberatie despre impozit 2000lei/an si vezi Doamne noi cu Daciile cele mai ieftine in loc sa ne vedem de treburile noastre pierdem timp aiurea ...
Sau cei 100-130 de retromobilisti vor neaparat sa ramana singurii de pe strada si nu stiu ce sa mai faca radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Jalnice povesti de pierdut timpul ....

mishujkl
QUOTE(danut 69-71 @ 15 Mar 2010, 01:29)
Fum fara foc nu a iesit niciodata .
*


Fum fara foc iese. Nu iese foc fara fum era expresia.
Glumeam pe seama neatentiei tale. biggrin.gif
danut 69-71
Depinde de modul de interpretare , tinand cont de maleabilitatea limbii Romane ...
Alex 23
Catalin mare dreptate ai!! worship.gif
GrosseCali
QUOTE(mishujkl @ 15 Mar 2010, 21:00)
Fum fara foc iese. Nu iese foc fara fum era expresia.
Glumeam pe seama neatentiei tale. biggrin.gif
*


Cum Doamne iarta-ma sa iasa fum fara foc citez:"fum fara foc iese" si de unde pana unde pe baza fumului se declanseaza focul? citez:"Nu iese foc fara fum..." Eu inteleg si daca ne gandim la cauciucuri arse care nu dau flacari.. dar prin procesul de frecare se produce incalzirea pana la ardere(foc nu neaparat flacara) urmata de degajare de fum.. ce-i gresit? Zicala este "Nu iese fum fara foc" ce are daca omul a facut o inversiune? laugh.gif (Ma simt ca Pruteanu..Dumnezeu sa-l ierte!)
Ne luam de maruntisuri fara sa stam sa analizam modul in care se exprima omul oricat de clasica ar fi aceasta zicala.. tare mi se pare ca s-or fi epuizat subiectele de discutie pe aici pe topic din cauza intepaturilor dintre membrii... imi pare rau sa constat asta. Oricum sa speram la mai bine
Doamne'ajuta! biggrin.gif
danut 69-71
Trebuie sa fim mai intelegatori cu unii . Toti suntem posesori de Dacie . wacko.gif
STORMTROOPER
QUOTE(GrosseCali @ 14 Mar 2010, 15:57)

Vehiculele istorice se pot clasifica in urmatoarele categorii :

    * Antice –  construite pana la data de 31.12.1905
    * Veteran - construite intre 01.01.1906 si 31.12.1918
    * Vintage – 01.01.1919 – 31.12.1930
    * Post Vintage – 01.01.1931 – 31.12.1945
    * Clasice – 01.01.1946 – 31.12.1960
    * Post –Clasice – 01.01.1961 - 31.12.1970
    * Moderne – 01.01.1971 – 31.12.1977
*



Nu sunt expert, dar problematica a inceput sa ma intereseze de ceva timp, iar daca ma insel rog sa fiu corectat. Dupa cum vad eu in clasificarea de mai sus, ar insemna ca cei care au automobile fabricate inainte de anul 1976 pot sa-si inscrie masinile la Retromobil, (inclusiv Dacia 1300 din 1976), iar cei cu masini fabricare pina in 1990 isi pot inscrie masinile la acelasi club incepind cu anul 2022/2023.Corect?
bucatzel
QUOTE(danut 69-71 @ 14 Mar 2010, 20:32)
Cotizatia de la Retromobil este de 80 de lei anual + participarea la 2 evenimente si ai pentru toate masinile inscrise ca " Vehicul Istoric " RCA gratuit , sper ca stii ce inseamna 4 asigurari pe un an , gratis .
*



Daca as tine un garaj cu 4 masini, nu cred ca RCA-ul ar fi cea mai mare grija a mea tongue.gif. Posibilitatea de a face un CASCO care sa-mi si asigure suma actualmente necesara repararii in nefericitul caz al unui accident, ar fi ceva ce m-ar tenta.

Utilizatorul Argon avea CASCO pe berlina lui, daca tin bine minte, si masina era asigurata la suma de 1200 Euro. Suma cu care poate iti repari masina in vreun caz nefericit, dar in nici un caz nu poti vorbi de o reparatie de calitate, cum ar fi obligatoriu in cazul oricarei masini din garajul tau, de exemplu.

O fi zicand aia de la Retromobil ca ar prefera ca masina sa nu fie de uz zilnic , dar eu sigur n-as putea sa tin o masina pe post de bibelou.
GrosseCali
QUOTE(STORMTROOPER @ 16 Mar 2010, 10:45)
Nu sunt expert, dar problematica a inceput sa ma intereseze de ceva timp, iar daca ma insel rog sa fiu corectat. Dupa cum vad eu in clasificarea de mai sus, ar insemna ca cei care au automobile fabricate inainte de anul 1976 pot sa-si inscrie masinile la Retromobil, (inclusiv Dacia 1300 din 1976), iar cei cu masini fabricare pina in 1990 isi pot inscrie masinile la acelasi club  incepind cu anul 2022/2023.Corect?
*


Sunt anumite criterii.. dupa vechimea automobilului dar trebuie sa fie impliniti 30 de ani de la incetarea fabricarii respectivului model(model dat de o motorizare sau o caroserie diferita). Este mult de explicat.. insa aici gasesti ceea ce te va lamuri. http://www.retromobil.ro/ jos la legislatie al 3-lea paragraf la detalii. biggrin.gif
In ceea ce priveste daciile... Modelul a carui incetare a productiei indeplineste conditia de 30 de ani.. este cel cu Frana de mana sub bord si motor made in france 810-02 adica pana la jumatatea anului 1972. Cele de dupa 72 nu indeplinsec conditiile puse de cei de la Retromobil Romania(si daca stai logic si faci un calcul nu is 30 de ani din 83, de la incetarea productiei de 1300 romaneasca, pana acum)
danut 69-71
QUOTE(bucatzel @ 16 Mar 2010, 12:41)
Daca as tine un garaj cu 4 masini, nu cred ca RCA-ul ar fi cea mai mare grija a mea tongue.gif. Posibilitatea de a face un CASCO care sa-mi si asigure suma actualmente necesara repararii in nefericitul caz al unui accident, ar fi ceva ce m-ar tenta.

Utilizatorul Argon avea CASCO pe berlina lui, daca tin bine minte, si masina era asigurata la suma de 1200 Euro. Suma cu care poate iti repari masina in vreun caz nefericit, dar in nici un caz nu poti vorbi de o reparatie de calitate, cum ar fi obligatoriu in cazul oricarei masini din garajul tau, de exemplu.

O fi zicand aia de la Retromobil ca ar prefera ca masina sa nu fie de uz zilnic , dar eu sigur n-as putea sa tin o masina pe post de bibelou.
*


Masinile care au in cartea de identitate " Vehicul Istoric " pot beneficia si de CASCO , valorile incepand de la 5.000 la 50.000 de euro . De ex. daca iti asiguri masina la umila suma de 10.000 de euro , platesti lunar cam 18 euro . Retromobil a avut grija si de acest aspect . In trafic se poate intampla orice . Cum ai in casa un bibelou , poti tine si 10 masini pe acelasi post . Sunt convins ca nu-ti permiti sa ti o masina pe post de bibelou . Nu ar fi o grija RCA dar la 4 masini daca pui cate 400 lei anual este o suma frumusica , unii achizitioneaza masini la pretul RCA a 4 autovehicule sau chiar mai putin .
bucatzel
QUOTE(danut 69-71 @ 16 Mar 2010, 17:13)
Sunt convins ca nu-ti permiti sa ti o masina pe post de bibelou.
*



N-am zis ca nu-mi permit, am zis ca nu pot. Din punctul meu de vedere, o masina e facuta sa mearga, nu sa adune praf, pe care sa-l sterg din cand in cand. Dar no, asta-i chestie de gust.

Oricum, posibilitatea de asigurare CASCO la sume mai apropiate de realitatea cruda tongue.gif mi se pare foarte atragatoare.

L.E. Stai un pic, ca nu inteleg ceva...
Frantuzoaicele tale sunt deja inscrise ca si vehicule istorice, sau mai ai in colectie inca vreo masina care e inscrisa la Retromobil si ai posibilitatea sa faci RCA gratuit la toate masinile inscrise pe numele tau?
STORMTROOPER
@ GrosseCali - multumesc pentru raspuns si link. Momentan nu am timp&dispozitie sa-l lecturez dar o sa o fac cit de curind. Ai dreptate ca din 1983 si pina in prezent nu au trecut cei 30 de ani, acestia indeplinindu-se in 2013, dar eu am postat o ipoteza de lucru, ca sa-mi fie mai usor cu o estimare aproximativa. Ma bate gindul serios sa o inscriu si pe babuta mea la Retro, dar o sa ma documentez in viitorul apropiat ce si cum. O seara frumoasa tuturor.
danut 69-71
QUOTE(bucatzel @ 16 Mar 2010, 19:56)
ai posibilitatea sa faci RCA gratuit la toate masinile inscrise pe numele tau?
*


Da , am posibilitate sa fac RCA la 4 dintre toate 5 . Iar CASCO la 60 ron /luna , nu cred ca e o avere .
bucatzel
60/luna => 720 /an. Cam pe acolo se invarte (daca nu cumva e mai mult) si un CASCO la o masina noua, nu? Cand am pus prima oara mana pe Dacie, am vrut si eu sa-i fac, si s-a intamplat sa dau de "prietenul unui prieten" care lucra la o firma de asigurari... Cand i-am zis in aceeasi propozitie Dacie 1300 si CASCO, o inceput sa rada.

Si oricum, si daca o asigurau, la sume cum e cea pomenita mai sus, la Dacia de-o avut-o argon, nu-ti repari ca lumea ni' macar o aripa. La sume ca si cea pomenita de tine, mai merge.

In conditiile astea, incepe sa-mi surada ideea de a avea iar Dacie.

L.E. Am gasit pe net o poveste ataaaat de cunoscuta biggrin.gif

Sursa:http://daz71.livejournal.com/1096873.html

QUOTE
While at college I worked at Sainsburys in Crayford. I'd park my car, the 1971 Renault 12 in the same spot every day. The car didn't have a built in radio so I had a portable that I'd put on the back seat.
I got out of work, walked over to my car and got in. The radio was missing. I thought for a moment as to whether I'd even bought it with me, I was sure I had, someone must have broken in and stollen it.
None of the windows were broken so I could only assume that someone had discovered how the old locks on the car could be opened with just about any key, or even a screwdriver.
A little annoyed that I hadn't put the player in the back of the car I tried the ignition and the key wouldn't go in.
Great, so the radio was stollen and now the lock was broken. It didn't look damaged but I wondered if someone had tried to force the ignition to start the car.
More annoyed now I reached up to open the sun-roof which had only been fitted into the old car the week before.
The sun roof had been filled in.... err.
Yup, somone with the same age and colour of car had parked in my spot, which I then remember I hadn't parked in that day.
My car, the radio and the sun-roof were on the other side of the carpark, where I'd left them.
Oops.


Au patit-o si ai mei o data, prin '85. Ne-am suit toti linistiti in masina, doar ca sa ne dam jos si sa ne cautam totusi masina noastra. biggrin.gif
Alex 23
Mi se par cam plictisitoare aceste 2 pagini, cred ca ar tine mai mult de Cafenea!!
Pana sa creasca astia impozetele si taxele la masinile vechi, mai bine spuneti ce-ati mai facut pe la masini, in ce stadiu va mai aflati!!
onyx-20
Eu de exemplu am facut un ITP azi la una din 72 si ma intrebam adineauri fara nicio legatura cu ce am zis mai inainte cum fac sa ascult si eu un radio in masina asta. Nu prea as avea chef sa dau gauri pt boxe sau alte minuni si ma gandeam la ceva mobil, portabil, mai ales ca am citit adineauri povestioara din penultimul post. As vrea o chestie portabila care sa nu implice gauri (nu ca n-ar avea) sau alte improvizatii. Parca nici un casetofon de bazar n-as vrea.
Psyche
Boxele se pot prinde sub bord, in niste cutiute negre, pe policioara, cu banda dublu adeziva. Iar radioul poate fi un mp3-player (sau i-pod) detasabil. Daca treaba e facuta bine nu se va observa nimic wink.gif
Merced
Si amplificarea?
apline5
cred ca 2 boxe in spate pe etajera de la luneta , nu e chiar asa mare viol wink.gif
Victor 007
Alinierea la RAR, la ce senzatii au facut, erau un fel de "Sexy Bitch" cool.gif
GrosseCali
SUPEEEEER!!! Abea astept sa vad poze cu masinuta Victore biggrin.gif
SUCCES!!!
danut 69-71
QUOTE(onyx-20 @ 18 Mar 2010, 21:00)
Eu de exemplu am facut un ITP azi la una din 72 si ma intrebam adineauri fara nicio legatura cu ce am zis mai inainte cum fac sa ascult si eu un radio  in masina asta. Nu prea as avea chef sa dau gauri pt boxe sau alte minuni si ma gandeam la ceva mobil, portabil, mai ales ca am citit adineauri povestioara din penultimul post. As vrea o chestie portabila care sa nu implice gauri (nu ca n-ar avea) sau alte improvizatii. Parca nici un casetofon de bazar n-as vrea.
*


Am eu ceva care nu implica decat un plus si o masa .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.