Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1300 "frantuzoaica"
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596
Cristian_F
@alexmun, imi dau cu parerea:
Imi place masina ta. E in stare buna. Se vede ca e o masina ingrijita in spiritul evitarii modificarilor.
Ai si adus niste imbunatatiri care imi plac, ma refer la ornamentul cromat lateral de pe muchia profilelor. Imi plac si oglinzile, eu am niste clapauge de-astea negre ce nu se potrivesc deloc.
Legat de ea am avut niste "revelatii": in 1976 se mai montau bordul Jaegger, lampile laterale de pozitie si ornamente cromate in jurul farurilor ?
Motorul e cam curat. Tocmai s-a umblat la ambreiaj ?
Pentru a fi total obiectiv, am sa spun si ce nu imi place: tricolorul acela din masca fata si blocul de lumini de Dacia berlina (manerele claxonului si semnalizarii) care nu se potriveste in ambianta. Dar daca asta nu se topeste dupa sase ore de mers cu farurile, atunci poate merita.
Felicitari !
san
QUOTE(Cristian_F @ 20 Nov 2006, 09:13)
@alexmun, imi dau cu parerea:
[......] Dar daca asta nu se topeste dupa sase ore de mers cu farurile, atunci poate merita.
Felicitari !
*




Dupa ce am reparat si inlocuit de citeva ori blocul de lumini datorita topirii contactelor, am rezolvat problema definitiv intercalind in sistemul de alimentare al farurilor 2 relee (faza lunga si faza scurta). Modelele mai noi de Dacii de prin anii 80, cele cu 4 faruri, au din fabrica un releu pentru faza lunga.
Cristian_F
E clar ca solutia o reprezinta montarea de relee.
Ca altfel (cum e la mine), tot consumul trece prin blocul de lumini.
alex-mun
multumesc Cristian ,intr-adevar, ochelarii cu rama cromata pe interior eu i-am pus, precum si lampile de pe aripi.am maneta de stergatoare jaeger, o s-o montez, dar mai am nevoie si de blocul de lumini Jaeger.o sa incerc sa mai pun si alte poze cu "bebelusul" meu.
Pedro
QUOTE(Cristian_F @ 20 Nov 2006, 12:12)
E clar ca solutia o reprezinta montarea de relee.
Ca altfel (cum e la mine), tot consumul trece prin blocul de lumini.
*



Eu am ars un bloc si tot nu m-am invatat sa pun relee blush.gif
alex-mun
Cristian, am vazut ca ai si pe aripa din stinga scris UAP. Tu l-ai pus sau asa era?
Cristian_F
Eu stiu ca asa era. Eu nu am pus scrisul acolo.
De ce, nu ar trebui sa aiba UAP pe stanga ?
alex-mun
nu am mai vazut , decit pe dreapta, dar daca mai gasesc unul imi pun si eu
alex-mun
de abia am facut rost de unul
69er
Sigla UAp s-a pus numai pe aripa dreapta fata.
Iulik_21
Pana in ce an s-a pus sigla UAP pe aripa fata?
B 75 UAP
sigla UAP de pe aripa dreapta fata a fost pusa pana in 72 inclusiv..
alex-mun
a mea este din 76, si eu i-am pus biggrin.gif asta e , multi vad , putin pricep
sity_boy84
my ride:D
Cristian_F
Salut oraseanule (sityBoy),

Iti fac niste observatii care nu au intentia de a fi rautacios; foloseste-le doar daca crezi ca te ajuta. Masina e frumusica dar tampoanele tale sunt puse la intamplare: cele din fata sunt in spate si invers. Iar cele care sunt in spate, cred ca sunt inversate stanga - dreapta.
Mult succes,
Cristian
Betian
http://img213.imageshack.us/my.php?image=p1014087sz0.jpg

Anu trecut asa a suferit....sa speram ca anu asta o sa fie mai bland pentru cei fara garaj....... sad.gif
Cristian_F
Ce poza plina de dramatism!
Si BMWul ala de langa, parca rade de necazul Daciei noastre smile.gif

Cristian
Alex 23
Daca nu mergi cu ea, ca am vazut ca parca ai numere vechi, pune-i si tu o husa si un plastic peste si ai sa vezi ca nu o sa mai sufere asa. Sau iti place s-o vezi suferind? 04.gif
Betian
Stie cineva cu care tip de pompa era echipata Dacia 1300 "fr" din fabrica??

Eu am pe masina acum acest tip,foarte raspandit de altfel..... http://img99.imageshack.us/my.php?image=p1018888or3.jpg

,insa am gasit printre piese si pompa asta http://img241.imageshack.us/my.php?image=p1018886ll1.jpg ,care are aceeasi prindere dar sincer nu am mai vazut pana acum pe Dacia 1300....
Albert Einstein
Am o intrebare pentru voi, cunoscatorii: Care este diferenta dintre Dacia 1300 si Dacia 1301 ? Eu stiu doar de jante...Mai era altceva? Vorbesc de o dacia 1301 din 1977....
Si unca ceva, va rog, ce mai poate avea frantuzesc o Dacie din 77?
Am gasit sa cumpar o Dacia 1301 din anul asta, ma duc sa o vad si asi vrea sa fie cat mai originala....Multumesc anticipat.
M.C.
Dacia 1301 avea alt tip de scaune,ceva gen sport,lumini de avarie,kilometraj cu jurnalier,radio,tapiterie pe stilpii usilor si cei ai parbrizului,luneta cu dezaburire,jantele diferite fata de 1300 standard,mi se pare ca sunt cele care au echipat Renault-ul 5 Alpine,iar cele mai multe au avut culoarea neagra,a fost fabricata in serie redusa pentru smecherii din PCR.Cam atit imi aduc eu aminte.La mecanica nu stiu daca au fost diferente.
Albert Einstein
Multumesc.
Da, neagra e si asta, radio Lira, scaunele difera un pic de alea normale dar nu sunt sport. Dezaburire are la luneta. De restul nu stiu inca, o sa ma uit si va povestesc.
LIVIOO
Daca va vine sa credeti ca masina mea nu s-a rupt totusi cu asa semilonjeroane pe ea !!!!!!!! ohmy.gif(vezi poza). Am reusit intr-un final sa gasesc si meseriasul care sa nu-mi aia pielea de pe mine ca sa mi le inlocuiasca.Rezultatul este multumitor.Am folosit pana la urma un grund banal , aplicat in 2 maini si teroson peste.Trebuie sa mai merg acum intr-un service unde sa-i rezolv si geometria rotilor , pentru ca a fost facuta ochiometric.Acum asteapta masinuta mea sa-i gasesc si un vopsitor , care (tot asa) sa nu-mi ia pielea de pe mine biggrin.gif PS : Cunoasteti pe cineva care ar avea de vanzare bare de protectie neindoite si/sau tampoanele de cauciuc de pe aceste bare (e vorba de acele tampoane alungite) ????..... dry.gif
Alex 23
Te speriai atat ca nu stii ce vopsele anticorozive sa dai ca sa tina, si tot la banalul teroson si grunt ai ajuns. Stai linistit ca o sa tina f bine!
Te-ai impacientat degeaba! wink.gif
Betian
Am reconditionat pompa asta..am gasit toate piesele pentru ea,mai putin o supapa....cea de jos........poate cineva sa ma ajute cu asa ceva??
http://img327.imageshack.us/my.php?image=p1018900hq3.jpg


Multumesc anticipat...
B 75 UAP
QUOTE(Betian @ 30 Nov 2006, 14:00)
Stie cineva cu care tip de pompa era echipata Dacia 1300 "fr" din fabrica??

Eu am pe masina acum acest tip,foarte raspandit de altfel.....    http://img99.imageshack.us/my.php?image=p1018888or3.jpg

,insa am gasit printre piese si pompa asta  http://img241.imageshack.us/my.php?image=p1018886ll1.jpg  ,care are aceeasi prindere dar sincer nu am mai vazut pana acum pe Dacia 1300....
*


Prima pompa e romaneasca... Cea de-a doua e frantuzeasca: SOFABEX.. Majoritatea frantuzoaicelor pe care le-am vazut inca mai au montat tipul frantuzesc.. deci sunt convins ca e mult mai buna din punct de vedere calitativ..
http://www.sofabex.com/index.php
incercati pe google.fr
M.C.
Scaunele la 1301 erau cu spatarul mai inalt si parca un pic mai ingust,mi se pare ca Renault-ul 5 Alpine avea tipul asta de scaune.Dacia 1301 mai avea in plus fata de 1300 standard comanda stergatoarelor de parbriz pe coloana volanului,pompa electrica pentru spalatorul de parbriz,reostat pentru reglarea intensitatii luminii la aparatura de bord,bricheta, dar la ceva timp si aceste lucruri au fost montate pe Dacia 1300 standard.
Betian
Sunt cam rare astfel de dacii....eu unu nu am mai vazut demult.....era un fel de "full options" smile.gif pentru dacii....
B 75 UAP
Stiam eu una relativ intreaga.. daca nu uit, am sa-i fac cateva poze in drum spre casa si am sa le postez mai pe seara.. Scaunele si jantele erau de Renault 12 TS.
Albert Einstein
iata pozele cu masina de care va ziceam...sper sa va placa...[attachmentid=39798][attachmentid=39799][attachmentid=39800]
Albert Einstein
si inca...[attachmentid=39803][attachmentid=39804]

Astept pareri pentru ca voi sunteti cunoscatori....
speedy82
Din cate stiu, masina respectiva este de vanzare. Ar fi un proiect interesant pentru cineva care ar vrea sa faca asa ceva. In conditiile in care ea va fi restaurata si nu "modernizata". Din cate vad este completa nu ii lipseste nimic. Singura problema ar fi cea legata de rugina, care la prima vedere nu prea exista, dar nu se stie ce surprize ai putea avea cand te apuci de treaba.
B 75 UAP
QUOTE(Albert Einstein @ 4 Dec 2006, 10:11)
iata pozele cu masina de care va ziceam...sper sa va placa...[attachmentid=39798][attachmentid=39799][attachmentid=39800]
*


Cea de care ziceam eu parca arata putin mai bine.. Stii ce mi se pare ciudat? Tampoanele de pe bara arata ca e fabricata cel mai devreme in 77.. Si totusi pe portbagaj are emblema cu Dacia cu caractere mari care nu s-a mai pus din 74, Nici scaunele nu sunt cum stiam eu ca trebuie sa fie si sunt curios daca pe volan e semnul de la Renault, ca la cea pe care am vazut-o eu. Imi place numarul cu 1 B.. smile.gif
M.C.
Pare a fi 1301,cu exceptia scaunelor.vad ca are dezaburire pe spate,avarii,stergatoarele de parbriz au comanda pe coloana volanului,pompa electrica pentru spalatorul de parbriz,jantele sunt aceleasi cu cele de pe 1301,dar scaunele nu sunt cele care au fost montate pe 1301.La fel si tampoanele de cauciuc de pe bara,care erau mari la 1301.Sau poate o fi Dacia 1300 super lux,cum ii spunea pe atunci.Probabil ca scaunele si tampoanele de pe bara au fost schimbate,cine stie.Oricum,pare a fi o frantuzoaica pentru ca are placuta aceea rombica cu seria aplicata pe contraaripa.Dar acum cine o mai sti cite din piesele care sunt pe ea mai sunt originale.
speedy82
1301 L mai avea ceva in plus fata de modelele de serie: avea geamurile cu tenta verzuie. Ceea ce masina de fata nu are, pe langa lipsurile remarcate de ceilalti forumisti
Albert Einstein
Eu iau masina asta pentru a o restaura, nu vreau sa-i fac nici un fel de modificari, ba chiar sa o aduc la forma originala daca are improvizatii. Nepotul proprietarului (cel cu care am vorbit) nu stie exact anul de fabricatie, crede ca e '77....O sa se uite in talon....A spus ca scaunele sunt cele originale, ca nu s-au facut modificari. Langa emblema din spate era inca una pe care scria 1301 la fel de mare ca si scrisul Dacia. Pe volan e semnul Renault. Masina are probleme la praguri, trebuiesc inlocuite. Dedesubt inca nu m-am uitat, decat prin interior si podelele par bune la prima vedere. Masina are 98 000 km. Vopseaue e originala, mai putin cea de pe aripa stg. fata.
amc
Interesanta pompa de frana!
B 75 UAP
@Albert Einstein: E clar ca e 1301.. Mai ales ca are vestitele numere cu 1 B wink.gif .. Sunt convins ca nu au fost inlocuite nici tampoanele de pe bare, nici scaunele.. Cam cati bani vrea pe ea? Daca te intereseaza, undeva pe o straduta prin spatele reprezentantei DACIA de pe Turda, este cea de care am vorbit eu..Mie mi se pare ca arata mai bine si e mai veche.. Afara de o usa si un geam schimbat, are stergatoare, faruri, lampi de semnalizare si stopuri frantuzesti.. Cum ziceam, revin mai tārziu cu poze, daca nu ma insel, aia are si numere noi.. Nu ar mai trebui sa te chinui cu actele asa mult..
Betian
Albert Einstein!, masina e super...si intentia ta de a o restaura este pe masura...insa ai mare grija cand o cumperi.....verifica toate actele si seriile ....sa corespunda cu ce e in hartii....eu sunt patit si nu vreau si altii sa o pateasca..

.cam cat costa?? tinand seama ca nu e inscrisa??
amc
E clar ca masina este o versiune superioara, nu dupa "1-B" ci dupa cele patru cifre din numar (patru cifre aveau "smecherii") si evident dupa culoare masinii (MI).
Cred ca merita restaurata aceasta,chiar daca nu este frantuzoaica, pentru ca tabla este buna.
Pedro
QUOTE(amc @ 4 Dec 2006, 12:20)
E clar ca masina este o versiune superioara, nu dupa "1-B" ci dupa  cele patru cifre din numar (patru cifre aveau "smecherii") si evident dupa culoare masinii (MI).
Cred ca merita restaurata aceasta,chiar daca nu este frantuzoaica, pentru ca tabla este buna.
*



Daca a fost ceva "superior" cu masina aia, a fost demult, acum totul depinde de maniera restaurarii
Albert Einstein
Multumesc pentru raspunsuri, o sa confrunt seriile si o sa ma uit la acte.....desi masina a avut un singur proprietar, care a murit. Actele se vor face cu fiul acestuia, cel care a mostenit-o. Pretul e simbolic- 6 mil- Din cauza asta nu cred ca s-a chinuit nimeni sa faca vreo smecherie.
Ideea mea e sa o conserv pana la primavara, in garaj, intre timp sa cumpar piese, sa strang date si sa o restaurez la forma la care a iesit din fabrica. Fara nici o altfel de modificare. Din cauza asta strang date despre cum a fost modelul asta, ca sa indepartez ce nu corespunde si ca sa pot pune piesele originale....Desi nu stiu unde mai gasesc inscriptia aia cu 1301 de pe portbagaj. Ma intereseaza daca tampoanele au fost mari sau mici, daca scaunele au fost intr-adevar asa sau au fost schimbate, daca motorul e frantuzesc sau nu si alte chestii. Vreau asta ca sa o aduc la forma initiala.
De asemenea ma intereseaza anii intre care a fost fabricat modelul asta.....
B 75 UAP
Am revenit cu poze, dupa cum am promis.. Se pare ca asa avea scaunele:
Albert Einstein
Deci e posibil ca si cea pe care am pus-o eu sa aiba scaunele originale.... rolleyes.gif
Ce n-asi da pe emblema aia cu 1301! wub.gif
danS22
salut, vad ca sunt multi cunoscatori pe aici asa ca am si eu o intrebare,stiu o dacia 1300 vopsita ca cea din imagine,vopsea originala din fabrica,e vreun model mai 'dotat' din fabrica sau doar vopseaua e o optiune in plus pe care o putai alege atunci!
B 75 UAP
QUOTE(Albert Einstein @ 4 Dec 2006, 17:16)
Deci e posibil ca si cea pe care am pus-o eu sa aiba scaunele originale.... rolleyes.gif
Ce n-asi da pe emblema aia cu 1301! wub.gif
*


radmasa.gif nu vad ce te impiedica sa o faci tu din doua embleme cu 1300... Doar cifrele sunt separate, dupa cum vezi.. wink.gif
Albert Einstein
ohmy.gif Multumesc pentru sfat, mie nu-mi dadea prin minte.... blush.gif
Asa voi face wink.gif
Iulik_21
Albert Einstein, dar motorul in ce stare e?
Albert Einstein
tongue.gif Nu stiu, omul(care pare serios) zice ca ultima data (acum 3 ani) a pornit la prima cheie si functiona bine. Cota 1 de reparatie, 98 000 km. De fapt, la banii astia nici nu prea conteaza, dar poate e adevarat ce zice....Momentan nu are baterie, cand o voi porni o sa va spun.
chili
nici una din cele doua postate nu are scaunele originale. scaunele au fost ca cele din poza, dar fara golul de la tetiera, si imbracate cu silon de culoare rosie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.