QUOTE(Prickindell @ 31 Jul 2009, 00:45)
am un prieten care are o Dacia 1300 recarosata si care a stat cam 1 an jumate pe dreapta. acu vrea sa o pregateasca pt ITP. intrebarile sunt : pe dedesubt, eu stiam ca trebuie curatat, terosonat si grunduit. e bine asa cum zic eu sau trebuie inversati anumiti pasi ? iar pe interior cam ce ar trebui sa faca ? la fel ca pe dedesubt sau altfel ?
PS: va rog sa renuntati la intepaturi si poate imi raspunde cineva ca,peste ceva timp, voi face si eu aceleasi operatii la baba mea cand va intra la vopsit. multumesc anticipat celor care vor raspunde !!
Daca prietenul vrea sa faca o treaba calumea, ar trebui facuti urmatorii pasi:
-se curata tot antofonul vechi bine de tot , preferabil pana la tabla, pentru ca sub el poate sa fie rugina. Ar trebui sa se aiba grija mare si sa se insite in locurile in care Dacia e destul de sensibila la rugina (sant prezentate in carte).
-se curata zonele cu rugina cu peria de sarma pe bormasina, sau smirghel daca nu e posibil accesul cu bormasina, pana cand tabla ajunge la luciu metalic.
Eu nu sant de acord cu folosire a tot felul de solutii de "inhibare" a ruginii. In timp rugina lucreaza, mai incet, dar lucreaza si te miri dupa aia ca apare gaura. Parerea mea din experienta, dar fiecare face cum vrea. Am observat ca unii folosesc asa ceva cu mare drag, merge repede, nu te mai chinui sa cureti, dar,... sa vedem in timp
- se degreseaza bine cu benzinaintreaga suprafata ce urmeaza a fi grunduita
- se aplica grundul in doua straturi sau chiar trei pana cand tabla este acoperita perfect. Dupa care se lasa un timp pana cand grunul se intareste bine si in profunzime nu doar la suprafata. Altfel, se risca ca terasonul, sa inmoaie grundul si asfel grundul nu o sa isi mai faca treaba de a proteja impotriva ruginei
- se aplica terasonul in mai multe straturi. De preferat ar fi de suflat cu pistolul.
Iar terasonul ar fi de preferat sa nu fie "zmoala" din aia neagra romaneasca, ci ceva de calitate.
- dupa dorinta, se poate aplica peste terasonul uscat bine un strat de vopsea , dar nu pe baza nitro, peste toata suprafata. In acest fel, avand o suprafata lucioasa, noroiul nu se va prinde de masina, si chiar daca se va prinde, va cadea singur in cel mai scurt timp.