QUOTE(Tullio @ 8 Feb 2015, 23:21)
In primul rand multumesc pt. raspunsul rapid.
M-am uitat acum si pe fisa cu specificatii din Anglia si se confirma ceea ce se vede si in clipul de pe YouTube de care aminteam. Trophy vine cu 235/40R18 (Bridgestone Potenza RE05), iar R.S. 265 cu 225/40R18 (Dunlop SP Sport Max TT). A ta cu ce e incaltata?
Despre RS Monitor as vrea sa stiu in primul rand daca poti modifica vreun parametru al masinii prin intermediul lui. Am vazut ca afiseaza niste informatii de telemetrie, dar asta ma intereseaza mai putin. Recunosc ca nici nu ma incanta prea tare aspectul tabletei, cu e "infipta" acolo in bord.
O alta intrebare ar fi legata de trapa. Ai idee ce inseamna "trapa fixa"? Nu se deschide deloc, nici macar un pic, in spate, ca cele de pe vremuri? Intr-adevar, este suspect de ieftina, la 246eu fara tva.
Salutare Tullio,
Bine ai venit pe forum. Salutam intentia ta de a achizitiona un RS.
Avand in vedere ca ai solicitat pareri, indraznesc si eu sa graiesc.
Am RS'ul deja de un an jumate. E modelul Trophy din 2012. Eu l-am achizitionat. undeva la 25.000 km. Acum are in jur de 40.000.
Pana acum, singurele probleme care le-am avut sunt la Cutia de viteze, mai exact Volanta. S-a inlocuit in garantie cutia de viteze (solutie data de Renault franta), dar problema a persistat. Ulterior s-a inlocuit Volanta si sunetul metalic de la ralanti a disparut. Tin neaprat sa precizez ca personal am semnalat Volanta de la prima vizita in Service. Dupa aproximativ 1500-2000 km de la inlocuire volanta, sunetul a revenit, dar Renault nu a mai acceptat inca o inlocuire. Nu am insistat nici eu. Daca "creapa", o sa o schimb. Momentan, e bine.
Subiectiv, impresia generala de fiabilitate globala a masinii, nu e foarte buna. Personal, permanent am senzatia ca ceva se strica. Motorul pare solid, dar transmisia imi pare in continuare firava. LSD, necesita atentie mare la viteze sub 20 km/h si in special cand ansamblul e rece. Sistemul de franare are tendinta de a obosi repede. Franarea la nevoie e foarte puternica, dar fluctuatiile cursei la pedala de frana, in functue de temperatura discurilor, e mare. Cand franele sunt reci, sistemul in ansamblu e mediocru. Discurile perforate au un sunet specific, de rulment spart, atunci cand se incalzesc.
Si in categoria de Pro si in categoria de Contra, se regaseste un singur aspect: suspensia rigida. La drum intins e suportabila, daca asfaltul e foarte bun. In schimb, in orase sau pe drumuri cu asfalt mai rugos, e groaznica. Pe drumuri cu gropi sau neasfaltate, nici nu are rost sa discutam.
Un alt dezavantaj ar fi necesitatea unor anvelope de foarta buna calitate. Nu o sa te bucuri de masina si nu o sa ii poti exploata potentialul cu anvelope random. Si neaparat, anvelopele sa fie noi. Dupa un anumit grad de uzura, care in mod normal la o masina normala ar fi ok, in cazul RS simti ca anvelopa e uzata. Cel mai multumit de anvelopele avute pana acum sunt de Michelin Pilot Sport Cup, dar recomand si modelul dotare din fabrica la modelul meu, Bridgestone Potenza RE050A. Ca fapt divers, termini doua randuri de anvelope pe fata pana se uzeaza si cele de pe spate.
Motorul e placut si se simte foarte puternic. Personal il simt mai fortos decat un bmw 335i. Ajuta la senzatie si transmisia fata
. Nu am fost cu alt motor de aceasta cilindree, care sa se simta asa fortos (Glof gti, R, Bmw 328i f30, WRX STI.....).
Recomand un drive test. Eu am reusit, dupa multe insistenete, sa pot face un drive test cu masina din parcul de presa. M-a impresionat.
Consumul, e mai mare fata de alte motoare de 2.0. Probabil si pentru ca e foarte greu sa mergi omeneste cu ea
.
Pe scurt PRO/Contra
PRO
- senzatie majora de sportivitate si foarte placuta la condus (motor+transmisie+sasiu)
- sleeper
- evacuare cu sunet specific (sportiva, dar silentioasa la exterior)
- suficient de spatioasa (interior+portbagaj)
- iti creaza o stare de bine de fiecare data
- LSD
- frane puternice la nevoie
- RS Monitor (il consider optiune principala)
- ESP decuplabil in doua trepte
Contra
- Influente in directie create de LSD la franare si o oarecare instabilitate a puntii spate la franare foarte puternica
- Foarte rigida (nu e neaparat un dezavantaj, dar cu siguranta e neplacut sa dai peste un canal sau peste rosturi de dilatare la poduri)
- senzatie de "masina firava"
- foarte imprevizibila pe asfalt umed, in special daca anvelopele sunt uzate.
- comportament subvirator si supravirator (necesita multa atentie la un condus cu adevarat sportiv, trebuie respectate mai mult decat la alte masini regulile de franare si inscriere in curba)
- Jante 19'' (aspectoase, dar cred ca masina ruleaza mai bine si mai placut pe 18'')
Sa fii sanatos
!