Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 3 RS
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
dodopan11
Updatat week-endul trecut R-link-ul, aviz amatorilor.

Instalat R-Link Toolbox pe PC, bagat SD-ul si asteptat vreo 15 minute la PC si vreo 15 minute la masina. Harta pare mai vivace, intreg sistemul e mai "responsive", nu mai are bug-ul care aparea din cand in cand la RS Monitor din modul "normal" in "sport", cand isi pierdea practic refresh-ul si ingreuna toate ecranele accesate dupa.

Mi-am bagat nasul si am dat drumul la 3G (sau 4G?), am semnal dar toate serviciile live ma anunta ca sa revin mai incolo ca-s ocupate cu hibernarea sau ceva, o sa mai fac un drum pe la reprezentanta sa vad daca e ceva de capul internetului masinii, nu ma las, poate macar la "trafic" ma ajuta, ca doar nu am capiat sa dau tweet-uri de pe R-Link. Sau, mai stii ?!? blink.gif
ovidiucna
Check`in merge sa dai ? laugh.gif
adytym
in clipul postat de Highwayman gacica de la sec.48 are cea mai grea treaba de facut la asambalare.
pavilion8373
QUOTE(papa_mulo @ 13 Jan 2015, 14:15)
Nu stiu daca mai esti interesat, zilele trecute am dat de astia: http://www.restart-auto.de/
Au configurator pt RS cu pret f bun, incepe de pe la 20300 Euro.
*




Stii ceva despre aia?

Diferentele de pret sunt destul de mari

pt un golf r vorbim de 7000 euro la rs sunt vreo 4000...astia din ce mai fac profit>?
alexniculescu
Trophy-R alaturi de supercar uri !
https://www.youtube.com/watch?v=vm4ajQxImhE
dodopan11
Azi a fost o zi bună pentru Toothlesică tongue.gif

Asfalt uscat 99%, drumuri relativ libere, "sport" mode 99%. Diferentialul este demential! Schimbă legile fizicii ph34r.gif

<span class='edit'>1 Feb 2015, 18:26:</span>
Dintre posesori, daca e cineva interesat, vand 4 anvelope Continental ContiSportContact 5P 235/35 R19, noi noute (am primit masina pe 19 noiembrie, am trecut direct la anvelope de iarna, sunt nefolosite) - eu m-am decis sa trec pe Michelin Super Sport.

Le voi da la un pret extrem de avantajos, daca sunt doritori - lasati-mi un PM si le puteti vedea in Bucuresti.
ovidiucna
Dc nu astea? https://www.youtube.com/watch?v=rrLQpAt5Mes
dodopan11
Sunt track-oriented, la fel ca si Michelin Pilot Sport Cup 2, de pe Trophy-R. Vreau momentan strada si posibil un nou set de track (Adancata wink.gif ) mai incolo. Plus ca m-am inteles foarte bine cu Michelin, pe RS II am avut Continental la inceput, un Pilot Sport 2 si apoi un Pilot Sport 3 - mi s-au parut exceptionale.
Tullio
Salutare, domnilor!

Sunt pe cale sa vand masina actuala (Swift Sport ZC32S 2013) si sa cumpar un Megane RS 275 Trophy. Masina mi se pare un pachet f. bun, avand in vedere ca vine cu toate "bunatatile" unui RS265 cu sasiu CUP si pachet Recaro si inca cateva chestii in plus, la bani mai putini. De asemenea discountul propus de dealer este unul f. atractiv. Masina ar urma sa fie comandata pe alb (cost zero), cu rotile Tibor pe 18" (este excelent ca nu ti se impun jantele pe 19"), iar singura optiune extra ar fi functia de pliere electrica a oglinzilor. As avea nevoie de raspunsuri la cateva intrebari:
1. In fisa de produs sunt trecute anvelope 225/40R18, insa masina de teste de la Renault Romania (am observat asta clar in testul "Turatii" din vara, pe YouTube) este incaltata cu 235/40R18. As vrea sa stiu care este realitatea.
2. In principiu NU as bifa optiunea de Navi + RS Monitor. Cat de des apar actualizarile hartilor si ce face exact RS Monitor? Vreau sa inteleg daca merita sau nu.
3. Am vazut aici ca desi masinile cumparate sunt putine la numar, totusi au aparut probleme. (Compresor A/C defect la numai 17.000km, consum ciudat de mare de ulei.) In afara de clasicele Dacii berline (2 la numar), am avut 2 masini japoneze noi, cu care nu am avut aproape nicio problema. Cel putin la Swift, deocamdata chiar niciuna. Ma gandesc totusi ca fiind la final de cariera, Megane-ul ar trebui sa aiba problemele initiale remediate. Nu sunt genul de persoana care sa se bucure ca are garantie si orice problema aparuta va fi remediata de service. Prefer sa nu am nicio garantie legala, dar sa am confortul psihologic ca am o masina fiabila. Ca idee, in oras nu folosesc masina deloc, deci problemele ivite din cauza statului in trafic le elimin din start. Multi or sa rada, dar folosesc in general bicicleta. Fac cam 10.000km/an cu bicicleta si cam 15.000km cu masina. La Swift modificarile si reviziile le fac cu mana mea, sunt genul DIY. smile.gif As prefera asta si la Megane daca s-ar putea, insa eticheta "Renault" imi da fiori reci pe sira spinarii. Astept o parere cat se poate de sincera pe tema aceasta, a fiabilitatii, deoarece voi pastra aceasta masina cel putin pe perioada leasingului, respectiv 5 ani.

Va multumesc.
dodopan11
1. anvelope pe RS sunt urmatoarele, in functie de echipare, variind de la an la an si de la regiune la regiune: 225/40 R18, 235/40 R18, 235/35 R19. Anvelopele sunt, la fel, "dupa noroc", in functie de echipare, Michelin sau Continental. (cand zic echipare, zic Cup/non Cup/Recaro/Trophy/etc.)

2. RS monitor e un gadget cu tot felul de informatii realtime, eu deja mi-am actualizat tot pachetul R-Link, inclusiv navi, vezi mai sus. O sa-ti fac maine poze cu toate ecranele RS monitorului, poate te ajuta informatia.

3. In 6 ani de RS II nu am avut deloc probleme majore, a fost extrem de fiabila in cei 70000 km parcursi. De RS 3 nu ma pot pronunta, am "ajuns" de-abia la 3000 smile.gif

Spor la achizitie !
Tullio
In primul rand multumesc pt. raspunsul rapid.

M-am uitat acum si pe fisa cu specificatii din Anglia si se confirma ceea ce se vede si in clipul de pe YouTube de care aminteam. Trophy vine cu 235/40R18 (Bridgestone Potenza RE05), iar R.S. 265 cu 225/40R18 (Dunlop SP Sport Max TT). A ta cu ce e incaltata?

Despre RS Monitor as vrea sa stiu in primul rand daca poti modifica vreun parametru al masinii prin intermediul lui. Am vazut ca afiseaza niste informatii de telemetrie, dar asta ma intereseaza mai putin. Recunosc ca nici nu ma incanta prea tare aspectul tabletei, cu e "infipta" acolo in bord.

O alta intrebare ar fi legata de trapa. Ai idee ce inseamna "trapa fixa"? Nu se deschide deloc, nici macar un pic, in spate, ca cele de pe vremuri? Intr-adevar, este suspect de ieftina, la 246eu fara tva.
dodopan11
1. eu am optat pentru 19', dupa atatia ani de 18' pe RS II am zis sa incerc si altceva, a venit incaltata cu Continental ContiSportContact 5P, o sa-mi iau Michelin Super Sport pentru vara; dupa cum ai vazut, RS 265 Dunlop in Anglia, RS 265 CUP Continental in rromania, etc.;

2. la RS Monitor, pe langa telemetrie, ai acces "vizual" la "shiftlight" care e mai degraba un "shiftsound" si poti modifica valoarea la care bip-aie (RPM) plus ai acelasi acces "vizual" la curbele si cartografia pedalei, pe care o poti seta in mai multe moduri, de la "snow" la "extreme" cand esti in modul "sport" sau "race"; tableta infipta in bord e extrem de ergonomica, mie - din recaro dat la maxim in jos - nu-mi obtureaza de loc linia dintre parbriz si plansa de bord;

3. eu mi-am luat cu trapa, nu se deschide de loc, e fixa, ai un "oblon" care o obtureaza, la nevoie, la RS II o deschideam in vreo patru-cinci pozitii pana in spate, drumurile virajate erau nebunie cu trapa deschisa plus ca era si una fixa in spate... acum e doar deasupra locurilor din fata, intr-adevar, un pic si inspre cele din spate, avand in vedere cat de impunatoare sunt usile fata de geamul lateral al pasagerilor din spate.

PS: R-link-ul care implica si RS Monitor-ul are si posibilitatea alegerii camerei pentru marsarier. La fundul baban si luneta sifilitica, mie mi s-a parut o necesitate, cu tot cu senzorii de parcare spate la pachet.

PS2: In rromania nu ai posibilitatea alegerii ca optiune a senzorilor parcare fata, desi, in alte tari, ii poti alege bine mersi.

PS3: la momentul configuratiei mele nu aparuse Trophy-ul in rromania. a aparut "providential" la o luna, o luna si ceva dupa ce se lansase deja comanda pentru a mea. Mi-am facut socotelile si am vazut o diferenta de 3000 euro in plus pentru ohlins-uri, alcantara (de fapt urme de alcantara, ca e alcantara+piele), 10 CP si akrapoviciu - asa ca m-am decis ca-s chestii relativ optionale pe care le pot cumpara dupa - amortizoarele si linia de esapament, că urmele de alcantara nu mi-au suras, avand piele deja - si m-am linistit tongue.gif
at.filimon
QUOTE(Tullio @ 8 Feb 2015, 23:21)
In primul rand multumesc pt. raspunsul rapid.

    M-am uitat acum si pe fisa cu specificatii din Anglia si se confirma ceea ce se vede si in clipul de pe YouTube de care aminteam. Trophy vine cu 235/40R18 (Bridgestone Potenza RE05), iar R.S. 265 cu 225/40R18 (Dunlop SP Sport Max TT). A ta cu ce e incaltata?

    Despre RS Monitor as vrea sa stiu in primul rand daca poti modifica vreun parametru al masinii prin intermediul lui. Am vazut ca afiseaza niste informatii de telemetrie, dar asta ma intereseaza mai putin. Recunosc ca nici nu ma incanta prea tare aspectul tabletei, cu e "infipta" acolo in bord.

    O alta intrebare ar fi legata de trapa. Ai idee ce inseamna "trapa fixa"? Nu se deschide deloc, nici macar un pic, in spate, ca cele de pe vremuri? Intr-adevar, este suspect de ieftina, la 246eu fara tva.
*




Salutare Tullio,

Bine ai venit pe forum. Salutam intentia ta de a achizitiona un RS.

Avand in vedere ca ai solicitat pareri, indraznesc si eu sa graiesc.

Am RS'ul deja de un an jumate. E modelul Trophy din 2012. Eu l-am achizitionat. undeva la 25.000 km. Acum are in jur de 40.000.
Pana acum, singurele probleme care le-am avut sunt la Cutia de viteze, mai exact Volanta. S-a inlocuit in garantie cutia de viteze (solutie data de Renault franta), dar problema a persistat. Ulterior s-a inlocuit Volanta si sunetul metalic de la ralanti a disparut. Tin neaprat sa precizez ca personal am semnalat Volanta de la prima vizita in Service. Dupa aproximativ 1500-2000 km de la inlocuire volanta, sunetul a revenit, dar Renault nu a mai acceptat inca o inlocuire. Nu am insistat nici eu. Daca "creapa", o sa o schimb. Momentan, e bine.

Subiectiv, impresia generala de fiabilitate globala a masinii, nu e foarte buna. Personal, permanent am senzatia ca ceva se strica. Motorul pare solid, dar transmisia imi pare in continuare firava. LSD, necesita atentie mare la viteze sub 20 km/h si in special cand ansamblul e rece. Sistemul de franare are tendinta de a obosi repede. Franarea la nevoie e foarte puternica, dar fluctuatiile cursei la pedala de frana, in functue de temperatura discurilor, e mare. Cand franele sunt reci, sistemul in ansamblu e mediocru. Discurile perforate au un sunet specific, de rulment spart, atunci cand se incalzesc.
Si in categoria de Pro si in categoria de Contra, se regaseste un singur aspect: suspensia rigida. La drum intins e suportabila, daca asfaltul e foarte bun. In schimb, in orase sau pe drumuri cu asfalt mai rugos, e groaznica. Pe drumuri cu gropi sau neasfaltate, nici nu are rost sa discutam.
Un alt dezavantaj ar fi necesitatea unor anvelope de foarta buna calitate. Nu o sa te bucuri de masina si nu o sa ii poti exploata potentialul cu anvelope random. Si neaparat, anvelopele sa fie noi. Dupa un anumit grad de uzura, care in mod normal la o masina normala ar fi ok, in cazul RS simti ca anvelopa e uzata. Cel mai multumit de anvelopele avute pana acum sunt de Michelin Pilot Sport Cup, dar recomand si modelul dotare din fabrica la modelul meu, Bridgestone Potenza RE050A. Ca fapt divers, termini doua randuri de anvelope pe fata pana se uzeaza si cele de pe spate.

Motorul e placut si se simte foarte puternic. Personal il simt mai fortos decat un bmw 335i. Ajuta la senzatie si transmisia fata smile.gif. Nu am fost cu alt motor de aceasta cilindree, care sa se simta asa fortos (Glof gti, R, Bmw 328i f30, WRX STI.....).

Recomand un drive test. Eu am reusit, dupa multe insistenete, sa pot face un drive test cu masina din parcul de presa. M-a impresionat.

Consumul, e mai mare fata de alte motoare de 2.0. Probabil si pentru ca e foarte greu sa mergi omeneste cu ea biggrin.gif .

Pe scurt PRO/Contra

PRO

- senzatie majora de sportivitate si foarte placuta la condus (motor+transmisie+sasiu)
- sleeper biggrin.gif
- evacuare cu sunet specific (sportiva, dar silentioasa la exterior)
- suficient de spatioasa (interior+portbagaj)
- iti creaza o stare de bine de fiecare data
- LSD
- frane puternice la nevoie
- RS Monitor (il consider optiune principala)
- ESP decuplabil in doua trepte

Contra

- Influente in directie create de LSD la franare si o oarecare instabilitate a puntii spate la franare foarte puternica
- Foarte rigida (nu e neaparat un dezavantaj, dar cu siguranta e neplacut sa dai peste un canal sau peste rosturi de dilatare la poduri)
- senzatie de "masina firava"
- foarte imprevizibila pe asfalt umed, in special daca anvelopele sunt uzate.
- comportament subvirator si supravirator (necesita multa atentie la un condus cu adevarat sportiv, trebuie respectate mai mult decat la alte masini regulile de franare si inscriere in curba)
- Jante 19'' (aspectoase, dar cred ca masina ruleaza mai bine si mai placut pe 18'')

Sa fii sanatos smile.gif !

dodopan11
@at.filimon: am citit cu interes cele scrise, imi permit, la fel de subiectiv, sa punctez si eu cateva aspecte in parcimonia de km parcursi de mine:

- traseu Bucuresti-Brasov-Poiana Brasov-Rasnov-Brasov-Cheia-Bucuresti
- asfalt uscat 95% (Poiana Brasov-Rasnov ud)
- "sport" mode 95%, pe "extreme" (nu am curaj sa folosesc "race" mode inca, mai am multi km de mers pana/daca m-oi incumeta)

- nu mi-a fugit fundu' nici macar o singura data; am simtit insa de cateva ori o roata spate in aer si m-am bucurat ca un copchil tembel tongue.gif
- nu mi-a subvirat nici macar o singura data - si aici mi s-a parut foarte interesant - pentru ca la RS II nu aveam LSD, subvira - a trebuit sa reinvat sa ies din curba cu dl. LSD care intervine prompt de fiecare data - inca mai am mult de invatat...
- datorita sasiului rigid CUP, e - logic - un kart care se supune transferului de mase la accelerare/decelerare.

- nu amintesc aici PRO-uri, sunt extrem de subiectiv, am vrut doar sa punctez cateva CONTRA-uri (cu minima experienta pe care-o am in astia 3000 km si vis-&agrave;-vis de cei 70000 km pe RS II fara sasiu CUP)

Drumuri bune !

PS (later edit): am franat de multe ori brutal si nu am simtit-o niciodata instabila, ba chiar foarte permisiva (in "sport" mode). Ma asteptam sa intre ABS-ul la cat de tare m-am infipt in pedala de cateva ori si totusi a stat cuminte si nu s-a miscat de pe trasa.
Tullio
Multumesc inca o data pt. sfaturi. E mare lucru ca in cazul in care ajungi sa detii o masina mai rara sa ai cu cine sta de vorba, mai ales in situatia in care ti se pare ca ai o problema si e nevoie sa verifici si la atcineva ca sa stii daca e cazul sa iti faci griji sau, din contra, sa stai linistit. La un nivel mai jos, cam asta e situatia si la Swift Sport. Lista posesorilor e scurta.

Ca masina e rigida, nu ar fi o mare problema. La SSS (Suzuki Swift Sport) caroseria e mica, rigida, talonul cauciucurilor pe 17" este aproape identic cu cel al RS-ului cu rotile pe 19", arcurile stock care erau oricum dure le-am inlocuit cu altele un pic mai tari si aveam in plan si un kit complet (8 elemente) de rigidizare a caroseriei. Poate si o suspensie reglabila dupa ce se mai inmuiau amortizoarele. Adica simt absolut TOT si sunt obisnuit sa nu urc masina nici pe cea mai mica bordura, sa trec "la pas" peste orice sina de tramvai etc., implicit si sa fiu injurat de restul lumii pe motiv ca incurc circulatia. smile.gif
at.filimon
QUOTE(dodopan11 @ 9 Feb 2015, 11:59)
@at.filimon: am citit cu interes cele scrise, imi permit, la fel de subiectiv, sa punctez si eu cateva aspecte in parcimonia de km parcursi de mine:

- traseu Bucuresti-Brasov-Poiana Brasov-Rasnov-Brasov-Cheia-Bucuresti
- asfalt uscat 95% (Poiana Brasov-Rasnov ud)
- "sport" mode 95%, pe "extreme" (nu am curaj sa folosesc "race" mode inca, mai am multi km de mers pana/daca m-oi incumeta)

- nu mi-a fugit fundu' nici macar o singura data; am simtit insa de cateva ori o roata spate in aer si m-am bucurat ca un copchil tembel  tongue.gif
- nu mi-a subvirat nici macar o singura data - si aici mi s-a parut foarte interesant - pentru ca la RS II nu aveam LSD, subvira - a trebuit sa reinvat sa ies din curba cu dl. LSD care intervine prompt de fiecare data - inca mai am mult de invatat...
- datorita sasiului rigid CUP, e - logic - un kart care se supune transferului de mase la accelerare/decelerare.

- nu amintesc aici PRO-uri, sunt extrem de subiectiv, am vrut doar sa punctez cateva CONTRA-uri (cu minima experienta pe care-o am in astia 3000 km si vis-&agrave;-vis de cei 70000 km pe RS II fara sasiu CUP)

Drumuri bune !

PS (later edit): am franat de multe ori brutal si nu am simtit-o niciodata instabila, ba chiar foarte permisiva (in "sport" mode). Ma asteptam sa intre ABS-ul la cat de tare m-am infipt in pedala de cateva ori si totusi a stat cuminte si nu s-a miscat de pe trasa.
*



Faptul ca e supraviratoare, nu poate contesta nimeni.
Uita-te spre exemplu la filmuletul din link-ul de mai jos:

https://www.youtube.com/watch?v=wOmpqLhoE_8

Sunt cateva situatii in care pleaca de spate, in mare parte de la eliberare acceleratiei in curba.
Dar, uita-te si la filmultetul de mai jos

https://www.youtube.com/watch?v=xsPS3cVcRiI

eu nu stiu multe fwd sau rwd care sunt capabile de asa supravirare. Poate cu un Ford Tranzit reusesti usor.

Subvirarea e mult mai redusa datorita LSD-ului. Cand asfaltul e foarte ud, LSD-ul nu mai face fata si apare subvirarea. Banuiesc ca la Trophy cu Ohlins, daca sunt setate pt circuit, problema controlului pe carosabil umed e mai mare.

Ca sa nu aiba cineva dubii, masina e tricky la un condus foarte rapid. Chiar periculoasa daca dormi in papuci si mergi repede. Un Bmw seria 3 e muuuult mai usor de stapanit si de prevenit. Dar e bine ca te implica. Ai si satisfactii pe masura. Nu combat faptul ca e stabila sau ca nu ar fi rapida, dar necesita mai multa atentie fata de un Golf GTI.
Tullio
Din pacate Trophy nu vine cu Öhlins in standard. Mai costa inca aproape 2000eu optiunea. Sigur este mult mai avantajos decat sa cumperi Öhlins aftermarket, dar imi depaseste bugetul si mi-e teama ca o reglabila, chiar reglata pe confort este mai neplacuta in viata de zi cu zi decat amortizoarele stock.
dodopan11
@at.filimon: Chris Harris duce masinile la limita si o depaseste de fiecare data pe circuit wink.gif Dansul masinii e impus de stilul lui foarte foarte bun de condus (left foot braking, revmatching, etc etc) - omul danseaza cu toate masinile posibile. Uita-te la cum arunca pe circuit LaFerarri-ul sau P1 wink.gif La un fwd e logic ca arunca masina in scandinavian flick-uri, apel-contra-apel, ca sa danseze agregatu'. Gata, I rest my case, ca dup-aia ziceti ca citesc brosuri cu termene d-astea de-ti iau oachii smile.gif
cash
at.filimon - comparatiile facute de tine cu alte masini, referitor la stabilitatea in curbe, sunt usor cam vagi.
Din ce se vede pe Nurburgring si s-a si demonstrat la cel mai inalt nivel, masina asta este superioara la capitolul viteza in curba fata de orice masina care costa cel putin triplu.

Cum se simte ea acolo la viteze mari in curbe, e alta poveste... Daca vrei sa compari, compara feelingul la aceeasi viteza si cu aceleasi anvelope, evident.

E aiurea sa spui ca Megane 3 RS se simte aiurea in curba la 170 si bmw se simte super la 140...

Poti sa detaliezi mai exact pls ce anvelope ai folosit, cati km si gradul de uzura pe fata eventual?

Mersi mult.

Ptr Tullio - eu am 45000 km cu a mea si sunt foarte multumit. Nu mi s-a defectat nimic si nici nu am zgomote ciudate. O am din 2012 si am luat-o noua. Probabil ai mai citit pe acest topic pareri etc.
Succes in achizitie wink.gif.
Diaboliq
Personal gasesc pertinenta parerea lui at.filimon. Aproape toate lucrurile pe care le puncteaza sunt lucruri fine pe care le-am observat si eu.

In legatura cu stabilitatea, trebuie inteles ca asa a fost gandita masina. E un minus daca te asteptai la altceva, daca nu, nu. E tail happy! LSD-ul cere sa fie ncalzit inainte sa intri ca trenul in curba, cel putin 30min. Treaba asta e scrisa si in manualul masinii.

Despre faptul ca pare o masina firava, am observat si asta pana cand o incalzesti bine. Cutia, motorul, evacuarea se comporta altfel cand masina e bine incalzita.

Despre Pilot Super Sport, nu am experienta personala dar am citit ca ar trebui incalzite foarte bine inainte sa incerci sa fi zmeu iar la testul pe ploaie nu au iesit bine deloc, lucru care nu mi se pare surprinzator dar care trebuie amintit.

Pe final, sa nu uitam ca masina asta a fost gandita ca trackday car si trebuie tratata asa. Faptul ca e si confortabila pt oras si ca mai cari si niste morcovi - asta daca esti suficient de inalt sau fortos cat sa-i ridici la inaltimea portbagajului - e un bonus. Nu e perfecta dar nici pe piata nu este o alta masina care sa se apropie de ea... inca. E o masina nisa. Daca o iei, stii bine de ce ai luat-o.

113.000km and still going. No problems!
dodopan11
...e normal, firesc si corect sa fie direct proportional numarul de pareri versus numarul de propitari.

Eu imi doresc sincer o intalnire "gumbalistica", organizata frumos, transfagarasan/cheia/etc.etc. in vara asta cu posesorii de RS, sa stam stramb si sa judecam drept la un gratar sau ceva.

Si daca nu s-o putea la pension peste uichend, macar un dus-intors intr-o zi cu mancarea pe fuga.

Daca zic de-un trackday la Adancata, deja presimt ca aberez. N-as zice totusi nu.

Pareri ? Ne organizam ?
cash
Eu nu zic ca e gresit ce spune atfilimon ca nuante. Doar chestia cu compararea cu alte masini la viteze diferite nu mi se pare ok.
Mie caracterizarea "firava" mi se pare nepotrivita. Eu am mers pe drumuri jalnice (in sensul de denivelate, nu cratere) fara s-o menajez si mi-a dat impresia ca e foarte solida masina... Mai degraba as zice ca pare cumva elastica... după ce se încălzește (vorba lui Diaboliq).

Sigur ne întâlnim mai multi vara asta. Si eu vreau, neapărat.

Din ce am citit despre Minchelin PSS par niste anvelope f bune de vara, de strada. Nicidecum ca s-ar încălzi greu. Mai degrabă despre Pilot SportCup 2 se poate spune asta, insa acelea sunt clar mai mult de circuit decât de strada. Check tyrereviews.co.uk
at.filimon
Mie tot nu imi vine sa cred ca sunt posesori de RS cu vechime si nu au avut experienta unei supravirari cu RS smile.gif). Norocosilor. E cea mai horror senzatie daca vine pe nepregatite si nu ai unde sa accelerezi ca sa redresezi. De aia spun ca necesita atentie masina la viteza mare. Si da, poti sa faci si comparatia in felul asta: bmw e90 e mai previzibil la limita de 140km/h decat RS la limita de 160km/h.
Timpii pe Nurburgring sunt buni pentru a-ti demonstra ce poate masina in maini maiestre. Sa nu avem senzatia ca RS e o masina care poate fi condusa de oricine la limita si intr-o oarecare sigranta. E facuta pentru circuit, dar are metehne, cel putin de mine, neintalnite la alte masini "civile".

Referitor la anvelope si carosabil umed, am avut parte de subvirare intr-o curba de doua ori la aproximativ 80-110kmh pe ploaie, cu doua anvelope diferite. Cu bridgestone, aproximativ la 60%-70% uzura, iar Michelin aveau cel mult 1000 km.

Curba este asta, nimic special, doar un pod cu o inclinatie putin dubioasa.
https://www.google.ro/maps/@46.950716,23.79...Apc9WcA!2e0

Am mai luat de 1000 de ori curba aia cu restul masinilor care le conduc, si n-am avut nici o surpriza, fie iarna, vara, ploaie, polei. Cu RS-ul din mers constant, prima data neatent, a doua oara atent, volanul s-a facut moale si masina a intrat pe contrasens. Nici acum nu-s sigur exact ce s-a intamplat...a fost acvaplanare sau derapaj. Oricum, viteza la care s-a intamplat sa "fuga", e mediocra.


Cred ca m-au inteles gresit unii colegi. Cum spune dodopan11, parerile sunt direct proportionale cu nr-ul utilizatorilor. E incorect sa tot pupam in fund o masina, cu defecte si dezavantaje clare pentru o masina de sosea(eu critic strict din prizma unui sofer care conduce pe un drum public). Nu e o jignire la adresa inginerilor francezi faptul ca un utilizator normal critica suspensia sau plasticul sau cd player-ul. Nu ar trebui sa fie nici la adresa proprietarilor. Are calitati incontestabile, ca de-aia o tin, nu de nevoie. O recomand cui vrea o masina care implica la condus, nu doar care merge repede. Si da, la banii care cere Reno pe ea, nu poti sa ai pretentii de mai mult.

Subscriu la propunerea cu gratarul pe Cheia biggrin.gif biggrin.gif. Ar fi o treaba buna. Cred ca undeva prin Mai- Iunie, putem programa.
cash
Mai vorbim face 2 face despre experiente.

atfilimon. Poti sa povestesri de cauciucuri? Ai folosit Michelin PS Cup? Sau Cup +? Cat te-au ținut?
at.filimon
QUOTE(cash @ 10 Feb 2015, 09:54)
Mai vorbim face 2 face despre experiente.

atfilimon. Poti sa povestesri de cauciucuri? Ai folosit Michelin PS Cup? Sau Cup +? Cat te-au ținut?
*



Cred ca face 2 face e mai constructiv decat pe forum biggrin.gif .

Am pe ea acum Pilot Sport Cup. Sunt foarte bune. Ofera un feedback foarte bun al drumului. Pe carosabil umed sunt similare cu un Continental uzat, pierd destul de usor aderenta, dar sunt mai predictibile(Am avut vreo 2000 km o pereche de Conti second, inainte sa le pun astea). Nu stiu ce + de viteza ofera intr-un anume viraj, dar cel putin cu astea de cand le am pe masina nu am avut surprize neplacute pe carosabil uscat. Sunt si silentioase, daca are vreo importanta. Personal le recoman. Aaaaa.....nu au protectie pentru janta. Pe langa dezavantajul cunoscut, arata si putin dubios, in sensul ca janta e mai in afara cu un cm fata de anvelopa.

O intrebare pt cei care au schimbat evacuarea stock. Va produce masina asa ceva sau nu v-ati atins de maniflow?
https://www.youtube.com/watch?v=FK1ulF7Mxa4
Singurul element de showoff care l-as vrea la masina rolleyes.gif



10 Feb 2015, 19:20:
QUOTE(at.filimon @ 10 Feb 2015, 19:13)
Cred ca face 2 face e mai constructiv decat pe forum  biggrin.gif .

Am pe ea acum Pilot Sport Cup. Sunt foarte bune. Ofera un feedback foarte bun al drumului. Pe carosabil umed sunt similare cu un Continental uzat, pierd destul de usor aderenta, dar sunt mai predictibile(Am avut vreo 2000 km o pereche de Conti second, inainte sa le pun astea). Nu stiu ce + de viteza ofera intr-un anume viraj, dar cel putin cu astea de cand le am pe masina nu am avut surprize neplacute pe carosabil uscat. Sunt si silentioase, daca are vreo importanta. Personal le recoman. Aaaaa.....nu au protectie pentru janta. Pe langa dezavantajul cunoscut, arata si putin dubios, in sensul ca janta e mai in afara cu un cm fata de anvelopa.

O intrebare pt cei care au schimbat evacuarea stock. Va produce masina asa ceva sau nu v-ati atins de maniflow? 
https://www.youtube.com/watch?v=FK1ulF7Mxa4
Singurul element de showoff care l-as vrea la masina  rolleyes.gif
*




Nu am facut numai 2500 de km cu ele. Cele de pe fata sunt vizibil mai uzate decat cele de pe spate. Si nu obisnuiesc sa rup rotile la plecarea de pe loc. Oricum, in 1-a, cu anvelopele astea, nu pierde deloc aderenta la gaz maxim din ralanti. Daca o turezi mai tare la pornire, are o tendinta mica. Nu ma astept sa tina mai mult de 15.000 km cele de pe fata. Spatele ma astept sa tina macar 25.000. Va mai tin la curent smile.gif
Tullio
Domnilor, am decis ca pentru momentul actual, dat fiind faptul ca eu si sotia "lucram" la un bebe, un RS Trophy ar fi un pic cam mult, unicul motiv fiind suspensia tare. Desi sunt obisnuit cu o configuratie dura, ma gandesc ca pentru coloana nedezvoltata a unui copil f. mic poate ca nu e cea mai potrivita masina.
Acum, sa nu credeti ca o sa cad in extrema opusa si o sa cumpar vreun break sau SUV. Nici pomeneala. O sa merg tot pe o varianta mai sportiva, insa ceva mai "domoală", anume un Leon SC (coupé) FR TDI 184cp, transmisie manuala, cu tot ce se poate pune pe ea, mai putin trapa panoramica. Optiunea cea mai "fiță" sunt farurile full LED, asta ca paralela cu lipsa (ciudata a) farurilor xenon de pe RS. De ce TDI? Doua motive:
1. Sub Cupra singura motorizare mai serioasa este 1.8TSI 180cp, dar nu vine decat cu DSG, iar eu vreau manuala.
2. 380Nm !!!
Masina are suspensie sport, dar suportabila, un fel de "semisport" as spune eu, daca e sa o compar cu RS. Acceleratia 0-100km/h este decenta spre buna, respectiv 7.5s, insa cei 380Nm sunt sigur ca isi spun cuvantul in depasiri. Diferentialul este electronic, adica e si nu e. Departe de un LSD insa inteleg ca functioneaza, nu e doar marketing. Alt lucru bun ar fi ca la Leon, toate motorizarile de peste 150cp vin cu suspensie independenta pe spate. Ca pret, in timp ce Trophy full-option il scosesem de la aprox. 30.000eu la 25.000eu, Leon-ul intuiesc ca il voi coborî de la 27.000eu la 23-24.000eu. Asta ramane de vazut, urmeaza sa fac "licitatie" la dealeri. biggrin.gif
at.filimon
QUOTE(Tullio @ 10 Feb 2015, 20:31)
Domnilor, am decis ca pentru momentul actual, dat fiind faptul ca eu si sotia "lucram" la un bebe, un RS Trophy ar fi un pic cam mult, unicul motiv fiind suspensia tare. Desi sunt obisnuit cu o configuratie dura, ma gandesc ca pentru coloana nedezvoltata a unui copil f. mic poate ca nu e cea mai potrivita masina.
Acum, sa nu credeti ca o sa cad in extrema opusa si o sa cumpar vreun break sau SUV. Nici pomeneala. O sa merg tot pe o varianta mai sportiva, insa ceva mai "domoală", anume un Leon SC (coupé) FR TDI 184cp, transmisie manuala, cu tot ce se poate pune pe ea, mai putin trapa panoramica. Optiunea cea mai "fiță" sunt farurile full LED, asta ca paralela cu lipsa (ciudata a) farurilor xenon de pe RS. De ce TDI? Doua motive:
1. Sub Cupra singura motorizare mai serioasa este 1.8TSI 180cp, dar nu vine decat cu DSG, iar eu vreau manuala.
2. 380Nm !!!
Masina are suspensie sport, dar suportabila, un fel de "semisport" as spune eu, daca e sa o compar cu RS. Acceleratia 0-100km/h este decenta spre buna, respectiv 7.5s, insa cei 380Nm sunt sigur ca isi spun cuvantul in depasiri. Diferentialul este electronic, adica e si nu e. Departe de un LSD insa inteleg ca functioneaza, nu e doar marketing. Ca pret, in timp ce Trophy full-option il scosesem de la aprox. 30.000eu la 25.000eu, Leon-ul intuiesc ca il voi coborî de la 27.000eu la 23-24.000eu. Asta ramane de vazut, urmeaza sa fac "licitatie" la dealeri.  biggrin.gif
*




Nu e o alegere neinspirata avand in vedere ca "lucrati" smile.gif). Eu am o fetita de 7 luni si am dus-o o singura data cu RS-ul, din motive de spatiu si da...suspensie pnematica.
Totusi, nu te gandesti sa mai astepti? Tocmai ce a scos VAG 2l diesel biturbo de 240cp, montat momentan pe passat. Ma astept sa vad un Golf Gtd R in urmatoarea perioada cu o varianta a motorului ala, care e demential. Eu zic sa astepti un pic smile.gif
Tullio
De grabit nu ma grabesc, fiindca Swiftul Sport are numai 21.000km si impreuna cu modificarile facute inca ma face sa zambesc. DAR, de ce sunt sigur ca nu voi avea alternativa mai buna. Golf diesel mai puternic decat GTD nu cred ca va aparea, ca nu ar fi in traditia VAG, insa oricum nu as avea NICIODATA bani pt. asa ceva. De ce spun asta: Acest Leon este identic tehnologic cu Golf V GTD, iar cu dotari identice, pretul de lista este cu aproximativ 5000eu sub Golf. VW a devenit o masina de lux, iar discounturile neoficiale sunt f. f. mici. Deci chiar daca ar aparea, ar fi o masina de peste 40.000eu, ca si Golf R actual. Daca as avea 40.000eu, mi-as lua Focus RS, ca tot e fresh aparuta. 😊

Oricum, ideea de GTD-R, e doar idee de tip "wishfull thinking", chiar inginerii VW zic asta: "The issue would be with weight," Jelden cautioned. "It is heavy, and in Passat this works, with 4MOTION this works, but in the Golf..."

Later edit:

"Just to give you an idea, a new Passat 2.0 TDI with 150 PS weighs almost exactly 1.5 tons. With the 240 PS biturbo TDI, that rises to an almost unbelievable 1,721 kilograms. Installing a Passat motor into the Golf is not that hard, since the two share mounting points, but it cold push the R to about 1.6 tons."
ovidiucna
QUOTE(Tullio @ 10 Feb 2015, 20:31)
Domnilor, am decis ca pentru momentul actual, dat fiind faptul ca eu si sotia "lucram" la un bebe, un RS Trophy ar fi un pic cam mult, unicul motiv fiind suspensia tare. Desi sunt obisnuit cu o configuratie dura, ma gandesc ca pentru coloana nedezvoltata a unui copil f. mic poate ca nu e cea mai potrivita masina.
Acum, sa nu credeti ca o sa cad in extrema opusa si o sa cumpar vreun break sau SUV. Nici pomeneala. O sa merg tot pe o varianta mai sportiva, insa ceva mai "domoală", anume un Leon SC (coupé) FR TDI 184cp, transmisie manuala, cu tot ce se poate pune pe ea, mai putin trapa panoramica. Optiunea cea mai "fiță" sunt farurile full LED, asta ca paralela cu lipsa (ciudata a) farurilor xenon de pe RS. De ce TDI? Doua motive:
1. Sub Cupra singura motorizare mai serioasa este 1.8TSI 180cp, dar nu vine decat cu DSG, iar eu vreau manuala.
2. 380Nm !!!
Masina are suspensie sport, dar suportabila, un fel de "semisport" as spune eu, daca e sa o compar cu RS. Acceleratia 0-100km/h este decenta spre buna, respectiv 7.5s, insa cei 380Nm sunt sigur ca isi spun cuvantul in depasiri. Diferentialul este electronic, adica e si nu e. Departe de un LSD insa inteleg ca functioneaza, nu e doar marketing. Alt lucru bun ar fi ca la Leon, toate motorizarile de peste 150cp vin cu suspensie independenta pe spate. Ca pret, in timp ce Trophy full-option il scosesem de la aprox. 30.000eu la 25.000eu, Leon-ul intuiesc ca il voi coborî de la 27.000eu la 23-24.000eu. Asta ramane de vazut, urmeaza sa fac "licitatie" la dealeri.  biggrin.gif
*


Rs-ul clar nu e o masina cu care sa plimbi un copil mic dar vad ca tot la o masina coupe te gandesti.Nu o sa fie incomod sa umbli mereu la scaune pentru a pune si a scoate copilul din scaunelul montat pe bancheta din spate a unui coupe? Daca tot te gandesti la un leon eu zic ca cel mai bine s-ar potrivii unul in 4 usi cu o minunatie de trapa plus xenon si in rest ce mai vrei tu: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/seat-...O_EXPORT&noec=1
Piper101
Degeaba asteapta, o sa coste cat doua leonuri. Zic totusi sa vezi de un sedan daca vrei sa scoti copilu pe undeva. Leon fr e de tineri burlaci instariti.
cash
atfilimon, vrei sa zici ca tu mergi la temperarurile astea cu PS Cup ?!? smile.gif
Wow
Eu imi plimb copilu', care are 4 ani, cu RS-ul si n-am nicio problema. Evident ca adaptez stilul de condus la situatie... Asta vara am fost pana in Frantza, chiar...
dodopan11
...tare de tot discutia radmasa.gif baieti, vreau Trophy RS, ce ziceti ? pai uite aia, aialalta, eu cred ca, ba eu cred ca, da tu nu vezi ca, uite un filmulet ca, da eu sustin ca, lasa ca, baieti, eu nu mai vreau Trophy RS pentru caCopil. Bine pa smile.gif

PS1 Sper ca nu ia nimeni concluzia mea prea personal, ne putem destinde intr-o discutie pe forum, nu ?

PS2 Macar s-a ales o intalnire intre propitari din toata discutia asta wink.gif
b76bgaarh
lasa asta, da regulamentu nu il mai respecta nimeni.
Tullio
Pai ideea cam asta ar fi, ca dupa ce mai creste copilul sa trec la un hot hatch "pursange". Un copil de 4 ani are de mult scheletul format, sare, alearga, se agita. Normal ca nu are probleme in RS. Decat poate ca vomita usor pe tapiserie. laugh.gif Eu ma gandesc ca problemele ar fi la inceput, in primii 2 ani. Cel mai inspirat ar fi sa las un pediatru sa decida ce masina sa iau. tongue.gif
cash
Acuma daca tot am ajuns in punctul acesta... sincer, iti recomand sa citesti Dr Spock si te vei lamuri si ce poti face cu copilul... smile.gif...

Pana la urma, in orice masina poti avea probleme, depinde cum mergi, pe unde etc.
at.filimon
QUOTE(cash @ 10 Feb 2015, 21:33)
atfilimon, vrei sa zici ca tu mergi la temperarurile astea cu PS Cup ?!? smile.gif
Wow
Eu imi plimb copilu', care are 4 ani, cu RS-ul si n-am nicio problema. Evident ca adaptez stilul de condus la situatie... Asta vara am fost pana in Frantza, chiar...
*



Da, umblu cu PS Cup si iarna, daca e perfect uscat drumul si daca sunt macar vreo 7-8'C afara ca sa fiu sigur ca nu se face polei. In romania, iarna, cel mai mare dusman e mazga care se creeaza pe drum de la dezapezit si imprastiat sare combinata cu nisip pe carosabil. E capcana curata, fie ca ai anvelope de vara sau de iarna.
Am iesit cu RS-ul din noiembrie pana acum de vreo 3 ori. Nu am avut nici o problema cu ele in conditii bune de vreme. Nu am pus anvelope de iarna pe ea ca nu ies cu ea daca e zapada (ma distrez mai bine cu rwd) si daca e soare afara, prefer anvelope aderente de vara. Daca e asfaltul uscat, poate sa fie afara si -35'C, tot mai performanta e o anvelopa de vara. Vrajeala cu sub 7 grade e exercitiu de de marketing colectiv. Imi pariez masina daca e cineva interesat sa testam smile.gif.
cash
Da, stiu si eu ca daca e uscat pe jos sunt mai bune cele de vara. Singura problema ar fi temperaturile negative care au un impact mai puternic de degradare asupra anvelopelor de genul PS Cup. Nu in sensul de tocire neaparat, ci de pierdere a proprietatilor.
eugenTL
maine poimaine o sa citesc pe forumuri ca slickurile sunt pt transalpina si transfagarasan... ce naiba, anvelopele de iarna nu sunt doar pt zapada,polei etc. Ele contin un procent mai mare de cauciuc natural si dioxid de siliciu care evita intarirea cauciucului sintetic in conditii de frig! Dar nah, mergeti cu ce vreti iarna, chiar si pe uscat smile.gif
cash
In toate testele de anvelope de iarna pe care le-am vazut, comparatia cu o anvelopa de vara pe asfalt uscat este clar in favoarea celui din urma...

Probabil ca la o anumita temperatura... (nu stiu exact care... dar sub zero grade sigur), o fi mai performant un cauciuc de iarna.
at.filimon
QUOTE(eugenTL @ 11 Feb 2015, 18:33)
maine poimaine o sa citesc pe forumuri ca slickurile sunt pt transalpina si transfagarasan... ce naiba, anvelopele de iarna nu sunt doar pt zapada,polei etc. Ele contin un procent mai mare de cauciuc natural si dioxid de siliciu care evita intarirea cauciucului sintetic in conditii de frig! Dar nah, mergeti cu ce vreti iarna, chiar si pe uscat smile.gif
*



Nu te enerva smile.gif). Dupa cum am spus, nu circul cu masina la sub 5'C, din motive evidente. Iarna o tin intr-un garaj incalzit (10'C).
Referitor la comportamentul si modificarile anvelopei la temperaturile amintite anterior, nu cred ca e vreo diferenta majora fata de o temperatura de 15-20'c intalnita toamna. Consider ca e mai important sa am o presiune corecta in pneuri, decat sa imi iau niste anvelope de iarna ca sa rulez de 5 ori in cateva luni, pe un asfalt uscat, asupra caruia o anvelopa de vara e mai performanta.

Masina cu care rulez zilnic e dotata cu anvelope de iarna bune. Preventiv, pt ca am avut 10 zile de zapada iarna aceasta in Cluj. Deci nu-s chiar asa pericol public smile.gif
eugenTL
QUOTE(at.filimon @ 11 Feb 2015, 14:03)
Daca e asfaltul uscat, poate sa fie afara si -35'C, tot mai performanta e o anvelopa de vara. Vrajeala cu sub 7 grade e exercitiu de de marketing colectiv. Imi pariez masina daca e cineva interesat sa testam smile.gif.
*



Nu ma enervez, doar comentez biggrin.gif Iar tu ai uitat ce ai spus un post mai sus smile.gif
Pt 2-3-4-5 ture iarna pe asfalt curat clar nu merita sa cumperi anvelope iarna, insa daca impingi masina la limita e o problema.
Da, conteaza ca e asfalt uscat, dar conteaza si temperatura de afara, implicit a anvelopelor si asfaltului, si pt aceste ultime conditii compozitia anvelopei care e clar diferita si conceputa special pt temperaturi joase in primul rand si apoi sa te ajute ( NU sa faca minuni ) pe zapada, mazga, polei, etc.

Eu simt diferenta in fiecare an la schimbarea anvelopelor si vorba aia n-am rs, insa pe un drum facut de n ori te poti da si cu cartul. Ma duc spre tulcea cu anvelope vara ( la intrarea in iarna ...0-8 grade ) si cnad ma intorc cu rotile de iarna e clar mai bine.

Deja la -35 grade nici anvelopele de la noi de iarna nu te mai ajuta f mult ( nu ca la -20 +5 grade ).. vezi tarile cu temperaturi de genu ca au deja chestii speciale pt masini,utilaje etc
Catalinmodena
Daca le incalzeste sunt foarte ok cele de vara,chiar cu temperaturi sub 0 grade.La turele pe care ma gandesc ca le da cele de iarna ar fi pa.
eugenTL
Pai si de cand un cauciuc nu trebuie sa se consume mai ales in mod sport?
Anvelopele ca si franele trebuie sa se consume, nu sa fie dinalea de au aparut acum ECO-save energy si alte porcarii care te tin 10 ani smile.gif Parerea mea...
madhorsefuzzy
Nu ca as avea Megane 3 RS dar aderenta mai mare cu anvelope bune de vara fata de anvelope de iarna pe asfalt uscat la 0 grade am experimentat si eu. smile.gif
Nu ca as incuraja mersul iarna cu anvelope de vara pentru ca, conditiile se pot schimba de la Km la Km.
at.filimon
QUOTE(eugenTL @ 11 Feb 2015, 20:52)
Nu ma enervez, doar comentez  biggrin.gif  Iar tu ai uitat ce ai spus un post mai sus smile.gif
Pt 2-3-4-5 ture iarna pe asfalt curat clar nu merita sa cumperi anvelope iarna, insa daca impingi masina la limita e o problema.
Da, conteaza ca e asfalt uscat, dar conteaza si temperatura de afara, implicit a anvelopelor si asfaltului, si pt aceste ultime conditii compozitia anvelopei care e clar diferita si conceputa special pt temperaturi joase in primul rand si apoi sa te ajute ( NU sa faca minuni ) pe zapada, mazga, polei, etc.

Eu simt diferenta in fiecare an la schimbarea anvelopelor si vorba aia n-am rs, insa pe un drum facut de n ori te poti da si cu cartul. Ma duc spre tulcea cu anvelope vara ( la intrarea in iarna ...0-8 grade ) si cnad ma intorc cu rotile de iarna e clar mai bine.

Deja la -35 grade nici anvelopele de la noi de iarna nu te mai ajuta f mult ( nu ca la -20 +5 grade ).. vezi tarile cu temperaturi de genu ca au deja chestii speciale pt masini,utilaje etc
*



E putin aiurea ce discutam. E un joc "ba da, ba nu" smile.gif). Eugen, nu am uitat ce am zis si ramane valabil. Un motiv evident e ca as putea sa dau peste o pata de apa in proces de inghetare sau deja inghetata. Nu simplul fapt ca e temperatura mica si asfaltul e rece. Asfaltul uscat, indiferent de temp exterioara, fara urme de apa inghetata, seminghetata, zapada, mazga e mult mai bine "manageriat" de o anvelopa de vara (franare, stabilitate in viraj). La -35'C consider ca in continuare anvelopa de vara are mai bune performante. Mi-e greu sa verific si da, e o presupunere. Cel putin la turele care le fac eu....scos masina din garaj de la 15'C, plimbat o ora si stop, nici nu apuca anvelopa sa se raceasca bine. O mentin calda cu ajutorul franelor smile.gif). Acum, despre reactiile compozitiei la temperatura scazuta, cat de repede se degradeaza, crede-ma ca nu ma pricep. Eu iti vorbesc strict din perceptia personala si nu cred sincer ca gresesc. Experienta nu am numai pe RS ci si pe multe alte modele de auto. Utilizez anvelope de iarna strict preventiv pt cand voi avea cu adevarat nevoie de ele, nu pt a rula pe asfaltul uscat iarna.

Ca fapt divers, o anvelopa de iarna isi pierde clar din performante odata cu cresterile de temperatura. Distantele de franare in special, cresc alarmant. Am avut o figura anul trecut in Mai, ca nu am binevoit sa imi fac timp doua ore sa schimb anvelopele de iarna. La 25'C franeaza groaznic la viteze de autostrada. La cele de vara nu scad in asa hal performantele odata cu scaderea temperaturii.


Cheers!
dodopan11
E foarte aiurea ce discutati !!!

Promovarea folosirii anvelopelor de vara la temperaturile iernii e strict o prostie in anul de gratie 2015. Probabilitatea unui drum uscat iarna e realmente iluzorie. Plus ca ati amestecat complet gradele cu anotimpurile si cu anvelopele dedicate fiecarui anotimp !

Abordarea asta de milionar excentric care-si scoate masina din garaj si face ture cu anveopele de vara iarna... e, ca s-o zic decent, copilareasca.

Anvelopele de vara, indiferent de cat de mult sunt incalzite iarna, sunt PIETRE, datorita compozitiei diferite fata de cele de iarna si implicit a temperaturii. Anvelopele de iarna, folosite vara, sunt PIETRE, datorita, logic, a compozitiei diferite si, la fel, a temperaturii la care lucreaza. Ai aderenta incaltat cu PIETRE iarna sau vara? N-ai ! Ai scazut sub 7 grade constant ? Pui anvelope de iarna. Ai peste 7 grade constant ? Pui anvelope de vara. Restul sunt doar discutii sterile.
cash
Era vorba de o analiza, nu de incurajari. Si ce, daca ai 2 masini esti excentric? Eu am 3... Pana una alta testele demonstreaza superioritatea unei anvelope de vara pe uscat fata de una de iarna, la temperaruri apropiate de zero.
N-a zis nimeni aici ca trebuie sa mergi iarna cu anvelope de vara. Se discuta un caz special.
Cat despre marketing... probabil banuiesti ca 95% e bullshit...
dodopan11
Cash, eu am scris negru pe alb de abordarea "scot masina din garaj incalzit iarna si fac ture cu cauciucurile de vara iarna", nicidecum de care-i numarul de masini care te face milionar excentric. Ai 3 masini? Sa fii sanatos, iti urez sa ai minim 30! Vrei sa mergi cu anvelopele de vara iarna? Ruleaza fin atunci! Ce legatura are marketing-ul cu stiinta materialelor si compozitia anvelopelor, cat si specializarea genului de anvelopa in functie de utilizare? Zicea si Eugen, mai sus, maine poimaine o sa rulati linistiti cu slick-uri pe transfagarasan fara probleme...
papa_mulo
QUOTE(Tullio @ 9 Feb 2015, 00:21)
M-am uitat acum si pe fisa cu specificatii din Anglia si se confirma ceea ce se vede si in clipul de pe YouTube de care aminteam. Trophy vine cu 235/40R18 (Bridgestone Potenza RE05), iar R.S. 265 cu 225/40R18 (Dunlop SP Sport Max TT).


Asa e. RS standard vine cu 225/40R18 pe jantele argintii-cenusii. Daca optezi pt pachet CUP, vine cu jante tot pe 18 si cu acelasi design doar ca sunt negre si incaltate cu 235/40R18. Evident se poate opta si pt 19 atat la RS standard cat si la CUP...
Iar Trophy despre care vorbesti are automat pachet cup...deci presupune 235/40R18 sau combinatia pe 19.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.