Trickz, multumesc pentru sugestie. O sa incerc Mack 1, mai ales ca e confirmat si de Diaboliq.
cash, Diaboliq,
Nu ma intelegeti gresit. Sunt foarte multumit de masina, mi-a placut de prima data, e peste asteptari... dar am o singura obiectie, care ma sperie.
Comparatia cu BMW-ul e foarte relevanta. Facem exceptie de ratiuni "masina de cocalari". E90 e un model foarte bine echilibrat, foarte lipit de asfalt si in linie dreapta si in viraje, cu frane bune si foarte permisiv la greseli. Permite viteze de trecere mari in viraje, cu o pierdere de aderenta progresiva si foarte predictibila. Puterea si combustibilul nu fac subiectul comparatiei. Vorbeam strict de siguranta la rulare si permisivitatea la greseli. Nici Porsche 911 nu e permisiv la greseli, fiind ca un pendul, dar asta nu inseamna ca nu e o masina extraordinara.
RS'ul e fara nici un dubiu, cu tendinte de supravirare. Supravirarea e misto si uneori chiar benefica sa te inscrii in viraje, dar daca e provocata de sofer. Faptul ca fundul vrea sa ajunga in fata puntii fata cand nu te astepti, nu e placut si pe de-asupra e si periculos. Pe un circuit, unde ai spatiu suficient sa o redresezi, e ok. Pe drum public e bizar.
Subvirarea o "rezovi" relativ usor, prin diminuarea vitezei(franare lina) si in cazul RS-ului, pt ca are LSD, o rezolvi cu accelerare in curba. Acum, problema deranjanta e in cazul in care subvirezi(aproximezi virajul prost) si nu poti nici sa accelerezi, trebuie sa franezi. Sau iti sare o caprioara in fata intr-o curba luate de tine in viteza si trebuie sa franezi, nebunia asta de masina pleaca de spate. Destul de predictibil la un moment dat, destul de brusc in alte situatii.
In virajele largi, luate cu 200 in plin gaz, simti sub fund foarte clar cand e la limita puntea spate, dar fata te trage dupa ea. Daca trebuie sa franezi brusc....supravirare.
La viteze medii, 100-150, e ca oricare alta masina sport, dar distractiva(puntea spate danseaza placut).
La viteze mici, pe serpentine, pana in 100, e zeita masina. Mult mai rapida, mai asezata si mai distractiva decat orice am condus pana acum(335i, 63 AMG, Golf GTI...).
In viraje largi care se inchid brusc, necesita franare mai puternica. Daca pe portiunea larga ai 170, si urmatoarea portiune de viraj ai nevoie de 100, franarea brusca in timp ce virezi in virajul larg, trimite din nou puntea spate "la plimbare".
Am derapat cu ea o singura data(in cazul de mai sus), eram cu ESP off si am dansat stanga dreapta de vre-o 2-3 ori. Am redresat-o accelerand. Oricum a fost ca un "vis" de o secunda. Ma lipeam de ceva, daca nu aveam loc sa accelerez. Era noiembrie, dar erau 12 grade afara, deci nu poate fi vb de temperatura. Sa fiu sincer mi-e un pic groaza sa ii mai testez limitele pe drum. Astept sa deschida Mures Ring ca sa am spatiu.
De rulat rulez numai pe ESP sport. cu ESP cuplat iti tot taie gazul, cu el decuplat, in cazul de fata nici nu ma mai gandesc(oricum ruland rar cu el decuplat). RS monitor e setat pe SNOW in oras si pe Sport in extern. Extreme nu il folosesc.
Cauciucurile sunt bune(50-70%), am Potenza de pe Trophy, masina fiind Trophy. Ar putea echilibra putin comportamemtul, presinea din pneuri, care nu am verificat-o pana acum.
Nu am rulat suficient cu masina incat parerea mea sa conteze sau sa fie suficient de obiectiva, dar asta e imaginea mea de pana acum despre masina. Repet, nu am o parere proasta ci doar circumspecta.
Daca nu o sa imi faca vreo "surpriza", masina merita fiecare banut si intentionez sa o tin mult si bine. E placuta in oras, e puternica, nu iti sparge urechile la un drum de 300 km, si e si aspectoasa. Sa nu mai vorbim si de faptul ca e rapida in draci. Pana sa o vad in realitate mi s-a parut urata cu spume. Acum, nu mai imi iau ochii de la ea.
Abia astept sa se uste drumul si sa treca era glaciara, ca sa ies. Nu mi-am luat anv. de iarna pt ca am vrut sa imi iau si jante de 18 si nu m-am hotarat la model. Sta bine in garaj, e protejata
).
Ca sa inchei intr-o nota optimista, un viraj care il iau cu 318-le cu scartatit de roti la 140, RS-ul se descurca cu 170, tot cu scartait de roti. Deci e rapida
O seara faina!
Mihail Sadoveanu
Motto: Fara caprioare in curbe