Multumesc!
Ref la culoare,prima optiune ar fi fost galben,insa Juke a venit cu vreo 8 luni inainte si e tot galben.
Riscam sa ne facem renume printre vecini ca facem taximetrie si sa ne trezim batandu-ne in poarta in miez de noapte cu bagajele pregatite sa-i ducem la aeroport sau sa luam nu stiu ce ruda din gara.
Rosu nu,restul optiunilor posibile fiind doar tonuri de gri/negru si 2 variante de alb.
Asa ca va arata ca o masina de flota,castigatorul fiind alb Glacier,adica alb opac.
Pentru a-l gasi si iarna prin nameti,am adaugat pachetul ''RS rouge''-insertii in culoarea rosu a lamelei frontale , protectiilor laterale si eleronului spate.
E usor cam mult pentru gustul meu,asa ca protectiile laterale vor fi colantate si va ramane probabil doar o vipusca rosie ca accent de culoare care sa rupa marea de alb a lateralelor.
La fel si eleronul,va fi colantat alb in partea superioara si va ramane rosu in partea inferioara unde se afla si cel de-al 3-lea stop.
Ref la variante,Type R nu a fost niciodata pe lista,am refuzat chiar sa ma duc sa-l vad,desi mi s-a sugerat ca daca vreau sa-l vad e nevoie doar sa spun.
Ba chiar am un anunt de vanzare pe alt forum cu un Civic 1.8 MT/nivel de echipare Sport,an 2015 inmatriculat in aprilie,are doar 2.000 km la bord.
Zace de vreo 3 luni la Asko Honda in parcare in speranta ca cineva il vede si il vrea.
Nivelul de performanta oferit de Civic Type R o fi mega,giga,insa modul contorsionat in care arata e peste puterea mea de intelegere,la care se mai adauga si aspectul partii posterioare cu eleron cocotat peste alt eleron.Pare ca a evadat vreunul cu el de pe circuit sa-si ia un baton si-o apa si il duce rapid inapoi in spatele glisierelor.
Pe langa asta,oi avea eu atentie distributiva,dar sa si fiu nevoit sa culeg informatii diverse de pe vreo 3 ecrane imprastiate pe plansa de bord fara sa am ca ocupatie de baza pe cea de controlor de trafic aerian,e mult prea mult.
Initial am pornit de la ideea unui coupe RWD ca varianta inlocuitoare pentru masina actuala de zi cu zi.
Variantele sunt aproape inexistente,pot fi numarati pe degetele de la o mana producatorii care ofera asa ceva.
Asa ca variantele RWD au ramas in final doar 2:BMW 228i si Ford Mustang 2.3T
Ford Mustang-am abordat discutia cu BDT Ford inca din primavara de cand au aparut primele informatii si lista de preturi.
Din lotul de 20 masini comandate de ei la momentul respectiv,mai era disponibila doar una care era cu transmisie automata.Am zis pas si am asteptat sa ajunga primele exemplare sa o vad pe viu.
Prima data vazut live m-am extaziat,dar cred ca mi-era prea sete si deliram usor ca altfel acum nu-mi explic.
Avea scaune fata Recaro + o aplicatie pentru telemetrie gen RS monitor,era RWD -perfect,motorizarea cu cilindree ok-comestibila ca taxe etc.
Vazut a doua oara la interval mai mare de timp am avut un sentiment exact invers decat prima data.
-pentru un coupe e imens,foarte lat si foarte lung, absolut inutil de mare
-e atat de opulent ca aparitie ca am avut un usor sentiment de rusine cand m-am urcat in el
-mi-am amintit apoi de scaunele RECARO de la primul exemplar vazut cu ceva timp in urma care aveau spatarul si sezutul atat de late,incat nu reuseam sa inteleg nimic din sustinerea laterala decat daca ma rezemam de o laterala si apoi de cealalta.Nici cu toate gecile de iarna din dulap daca ma imbracam si tot nu as fi reusit sa simt lateralele simultan;cred ca aveam loc si eu si fii-mea pe acelasi scaun,fara sa ne incomodam reciproc,parea un fel de bancuta cu laterale proeminente.
Am constatat ca masina asta,chiar daca e gandita sa fie vanduta pe plan global probabil doar prin prisma motorizarii,are acelasi stil american in care pur si simplu eu nu ma regasesc.
Cum n-a fost Type R cel strident,la fel nu m-a interesat nici Mustangul cel opulent.
BMW 228i devine ok ca pachet de performanta si echipare doar cu suplimentarea pretului versiunii de baza cu inca min.+50%.
Total neconvigator,doar prin prisma pretului prohibitiv.
In rest,e de vis din puntul meu de vedere
.
Asa ca,pentru placerea condusului de zi cu zi,am ramas doar cu variante din gama hot hatch.
Ah,masina va fi atat de utilizare zilnica,cat si de mini concedii pe-aici,pe-aproape.Tot ce inseamna o destinatie mai indepartata de atins va presupune cu siguranta orice alta forma de mijloc de transport,evident nu rutier.
Sunt constient ca,nefiind modele de sine statatoare concepute de la bun inceput pentru performanta, orice hot hatch e o forma de compromis.
Fiind derivate din modele domestice si ulterior modificate prin adaugarea unor pachete de performanta,setupul final tine doar de priceperea sau orientarea fiecarui producator in parte.
Variante pentru RS erau:
-
Opel Astra OPC- nu numai ca pare balena,dar e si greu ca porcu’.Beneficiaza de diferential blocant,propulsorul o fi el potent,insa comportamentul general e cel mult de GT.
-
Focus ST sau
Golf GTI exclus,pe astea nici nu le mai comentez
-NU hotarat integralelor gen
Golf R ,noul Focus RS sau viitoarea
Mazda 3 MPS; Haldex controlat electronic pentru repartitia variabila intre punti cu comportament neutru imi suna prea deconectant de la intreg actul de condus.
Nu intra in preferintele mele,prefer semnale diverse care sa-mi ascuta simturile si o permanenta conectare la toate conditiile,chiar daca totul e mult mai jos ca regim de exploatare.
Asa ca au ramas doar doua:
Cupra:configurata similar cu RS,cum dealtfel am si lansat comanda,avea exact acelasi pret.
Imi placea in schimb ideea sistemului DCC cu modificarea amortizarii suspensiei la o simpla apasare pe buton,dar in urma unui drivetest cu o versiune diesel ce-i drept,n-am inteles absolut nimic din imbunatatirile aduse in comportament.Cum asta era sigurul atu pe care i-l gaseam si in rest il asociam doar cu un hatchback familial sportiv,am putut sa zic lejer pas.
Marele finalist a fost Megane 3 RS,arata cuminte,nu epateaza si implica destul de mult in actul de condus,e responsiv si transmite mult.
Performantele motorizarii nu sunt primordiale,mult mai important e pachetul complet ,aspect la care RS a punctat decisiv.
Nu cred ca o voi conduce la mai mult de 70% din potential,asa ca tot ce ofera e arhisuficient.