Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane IV - pareri utilizatori
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64
bogdan181984
zen cu radio, cum se pot afisa folderele de muzica de pe stick?
papa_mulo
Nu cred ca se pot afisa...eu ca sa trec dintr-un folder in altul tb sa ma duc pe ultima melodie a folderului si sa dau skip pt a sari la prima din folderul urmator.
bogdan181984
Cum ați tras și mai ales pe unde ați rutat cablul de la camera video de pe parbriz?
meg2s
Gasesti aici cateva alternative, unele insotite de poze:
https://www.reno.ro/-t312559.html
skorpio_bog
QUOTE(bogdan181984 @ 4 Mar 2021, 08:25)
Cum ați tras și mai ales pe unde ați rutat cablul de la camera video de pe parbriz?
*



Eu l-am tras prin plafon spre stalpul din stanga apoi in jos prin stalp spre bord apoi l-am trecut in jos pe langa bord pana in cutia de sigurante. De la camera din spate am trecut cablul prin burduful de la portbagaj in habitaclu, apoi prin plafon pana in stalpul stanga spate dupa care l-am lasat in jos spre podea si l-am tras prin prag pana in fata pe langa cutia de sigurante dupa care am urmat acelasi traseu pana la camera din fata unde se cupleaza camera din spate.
MPO
Desi nu recomand altora, poate ajuta. Eu am legat camera de la firele din plafoniera, trebuie identificat firul de + permanent si masa. Am folosit conectori de derivatie cu autodenudare luati din Lidl. Camera este Xiaomi 70Mai care are un consum de 1,5A @5V. Mai bine de 6 luni fara nicio problema.
PS din conectori am plecat cu doua conductoare legate la adaptorul USB cu care a venit camera si izolate cu banda izoliera, trecute printr-o siguranta de 2A montata intr-un soclu pe fir. De la plafoniera pana la camera am cam 25 cm de fir.
Dreamer
L-am tras prin plafon, apoi prin stalp, apoi prin partea de jos a bordului pana la priza masinii, intr-un port usb si folosesc un spliter usb, sau poti sa il duci pana sub scaunul soferului, prin prag si il alimentezi de la priza de 12V din spate.
bogdan181984
merci pentru recomandari. singura solutie viabila este sa o alimentez de la priza de 12 sau port usb pentru ca este in garantie masina.
tot prin stalp ma gandeam sa il maschez. am vazut ca e prins bine ornamentul de plastic si mi-e teama ca daca il declipsez nu se mai aseaza corespunzator la loc si risc sa apara greierashi.
Andy_ACS
Citeste pe topicul indicat de meg2s.
Eu am montat Viofo A119S pe Megane 4, este foarte usor de montat, alimentarea am facut-o de la priza de tip bricheta a locurilor din spate. Nu demontezi nimic, doar bagi cablul pe sub capitonaj/chedere/plastice.
bogdan181984
O chestie interesanta am observat la mașină. Toate geamurile sunt marca Saint gobain mai puțin parbrizul care e Pilkington. E normal?
RveMO
Da, si la mine este la fel.
bogdan181984
bun, respir usurat. masina a fost achizitionata din stoc, produsa in urma cu ~ 1 an
jbn
Dragi colegi, astazi am dat avansul pentru o masina noua, alta marca. Mai precis Corolla Touring Sports (Estate pe limbajul nostru) 1.8 hibrid.

Dupa 5 ani si 8 zile ca FERICIT posesor de Megane 4, am luat aceasta decizie, dupa o indelunga cercetare si documentare, din mai multe motive:
-familia s-a marit si am nevoie de mai mult spatiu
-confortul adus de transmisia tip CVT si suspensia independenta spate
-fiabilitatea (sper inca) renumita a masinilor astora
-incerc sa tin pasul cu trendul mondial, de "ecologizare", sa renunt la "tractor", iar din acest punct de vedere, cred ca astia sunt cei mai demni de luat in calcul pentru astfel de masini (in acest moment)

Poate nu e cea mai buna decizie, poate e. E greu de stabilit.

Sincer, daca era vorba doar de mine, fara sa tin cont de alte aspecte, as fi ales fara ezitare Megane 4 Estate Intense EDC (asa cum am facut si acum 5 ani cand nu am tinut cont de nimic altceva). Decizia de data asta a luat-o partea cerebrala, nu partea sensibila (poate si varsta isi spune cuvantul).

Ca fapt divers, si la astia sunt aceeasi dorei pe partea de reprezentanta. A invatat o groaza de chestii noi de la mine agentul de vanzari radmasa.gif (sper sa nu fie la fel si pe partea de service...).

Urmeaza sa pun la vanzare Meganelul. Azi, dupa ce am dat avansul, am facut un drum si mi-au dat lacrimile cand m-am urcat in el, stiind ca in viitorul apropiat nu va mai fi al meu. Din pacate buzunarul nu imi da voie sa il pastrez.

Despre Megane nu pot sa am doar cuvinte de lauda, avand in vedere multitudinea de mici chitibusuri pe care le-am rezolvat fie pe garantie, fie pe cont propriu (nimic grav insa). Dar per-total sunt FOARTE multumit de masina, de cum s-a comportat, cum s-a pastrat pana acum. Nimic de reprosat pe partea de motor, de rulare la drum lung, de consum, de zgomot interior, materiale etc. A mers recent cu mine in masina un prieten care are Audi A6 din 2016 si a fost extrem de placut surprins de cum merge masina, ii parea si lui rau ca trebuie sa o dau.

Voi ramane in continuare pe forum. Poate nu voi mai intra la fel de des (deh, acum trebuie sa urmaresc si alt forum indeaproape).

Bafta va doresc si cat mai putine probleme!
solidconvert
Sunt rezervat vizavi de fiabiliate in general (mai ales la marca asta unde folclorul este una si realitatea alta) si CVT pt ca nu mi place deloc... este genul de transmisie love or hate. wink.gif
S o stapanesti sanatos! biggrin.gif
In cat timp ti a spus ca se livreaza?... de curiozitate!
bgdrenault
Ce are bun Toyota, este garantia
6 ani sau 200000 de km
Contra altei sume, de cca 2200 lei( ceva in E , nu mai tin minte) se poate mari la 9 ani si 245000 km.
Su nu au multe excluderi de la acesta garantie extinsa, intrau lucruri inclusiv pompa abs, etc
Cel putin asa era in 2019.
Ca fiabilitate eu zic ca nu e grozava, dar vor veni altii sa spuna ca e altfel.
Ma rog, eu conduc si o toyota cam 25000 km pe an
jbn
6 luni termen de livrare. Altii au si termene de 12 luni.
jay333
E mai mare corolla decat megan? Ca la spatiu interior nu mi s-a parut sa fie (hatch comparat cu hatch). M-am uitat si eu in fuga pe la „ofertele” de la toyota dar nu m-au convins, desi la 19k era destul de dotata si cu cutie automata.
Asteptare usoara!
jbn
Corolla hatchback este considerabil mai mica decat Megane 4 hatchback, dar nici nu s-a pus problema de hatchback. Break-urile sunt foarte apropiate ca dimensiuni. Portbagajul este insa mai mare la Corolla (596 litri, fata de 563 la Megane).

M-am exprimat eu gresit mai sus. Faptul ca este break este unul din motivele pentru care schimb masina actuala, nu este factor decizional in a alege Corolla in detrimentul Megane. Daca masina actuala ar fi fost break si cu cutie automata nici nu m-as fi gandit sa o schimb in viitorul apropiat (2-3 ani).
Insa, daca tot este nevoie sa o schimb pentru ca am nevoie de spatiu si sa o poata conduce si sotia (adica sa aiba cutie automata), am studiat piata si cantarit ofertele mai in detaliu.

Actuala masina este pusa la punct 100%, chiar mai bine decat cand era noua. S-au rezolvat atatea maruntisuri pe garantie si pe cont propriu, de nici noua nu a fost asa (nu mai intra apa prin portiere, nu mai freaca haionul, nu mai trancane polita portbagajului, greieri aproape inexistenti etc etc). Chiar ma doare sufletul ca trebuie sa o dau. Sincer, mi-a fost putin teama ca daca iau tot Megane o sa o iau de la capat cu toate chitibusurile astea si nu mai am timpul si rabdarea acum. Am altele mai importante de care sa am grija, cum ar fi copilul.

Multumesc de urari. Sper sa nu dau din lac in put...ce sa zic. Viata e o loterie.

Ca fapt divers, Corolla are si plusuri, dar si minusuri fata de Megane. O sa punctez minusurile, indiferent de echipare. Asta ca sa vedeti, cei care va plangeti de diferite neajunsuri la Megane, ca se poate si mai rau:
-lipsa amortizoare capota
-iluminare ambientala monocolor, albastru, indiferent de modul de condus (in sport doar se coloreaza ceasurile in rosu)
-plafoniere cu becuri, nu cu led
-lipsa iluminare butoane plafoniere
-butonul de selectare moduri condus pus anapoda
-butoanele de incalzire in scaune puse si mai anapoda
-luneta este dejivrata partial, ramanand cam 5 cm sus si 5 jos unde nu este rezistenta, ci antena pentru gps
-ora nu se actualizeaza automat
-lipsa prize USB sau 12V in spate
-keyless-ul este o gluma proasta pe langa Megane (are senzori doar in manerele usilor din fata, nu se incuie singura cand pleci, trebuie sa o gadili tu la senzorul de la maner)
-buzunarele usilor nu au nicio pasla, sunt plastic chior la interior
jay333
QUOTE(jbn @ 2 Nov 2021, 19:31)
Corolla hatchback este considerabil mai mica decat Megane 4 hatchback, dar nici nu s-a pus problema de hatchback. Break-urile sunt foarte apropiate ca dimensiuni. Portbagajul este insa mai mare la Corolla (596 litri, fata de 563 la Megane).

Ca fapt divers, Corolla are si plusuri, dar si minusuri fata de Megane. O sa punctez minusurile, indiferent de echipare. Asta ca sa vedeti, cei care va plangeti de diferite neajunsuri la Megane, ca se poate si mai rau:
-lipsa amortizoare capota
-iluminare ambientala monocolor, albastru, indiferent de modul de condus (in sport doar se coloreaza ceasurile in rosu)
-plafoniere cu becuri, nu cu led
-lipsa iluminare butoane plafoniere
-butonul de selectare moduri condus pus anapoda
-butoanele de incalzire in scaune puse si mai anapoda
-keyless-ul este o gluma proasta pe langa Megane (are senzori doar in manerele usilor din fata, nu se incuie singura cand pleci, trebuie sa o gadili tu la senzorul de la maner)
*


Ma refeream la dimensiunile spatiului interior pentru pasageri. Fata de megane, kakamiqu are in spate mai mult spatiu, pasagerii stau mult mai confortabil decat in megane.
Cat despre minusuri, pot sa-ti spun ca, daca iti place corolla, o sa treci usor peste ele. Si mie imi lipsesc amortizoarele pentru capota dar nu am treaba atat de des in zona aia incat sa fie un asa mare minus. Ca idee, as putea sa-i pun, se gasesc la un pret mai mult decat decent.
Iluminarea ambientala (optionala la kakamiq si pe care nu o am) nu e decat un moft, nu ma ajuta si nici nu ma deranja asa ca am trecut usor peste.
La lumina interioara schimbi tu becurile cu filament cu unele led si gata, problema rezolvata (si a mea era tot cu becuri clasice).
Nu stiu cum functioneaza la corolla modurile de condus insa la megane era enervant ca nu ramanea in sport sau personal dupa oprirea motorului (nu, nu a mers cu modificarile din setari, revenea la cum era invatata din fabrica). La asta noua am doar un singur mod de condus cu toti caii prezenti si pot spune ca nu duc dorul sistemului de pe megane. Daca corolla nu iti va functiona la fel ca megane (pornire in eco si necesitatea de a schimba mereu in alt mod), atunci nu cred ca te va deranja prea mult butonul ala.
Keyless nu am la kakamiq, asta imi lipseste cel mai mult de la megane dar m-am obisnuit si fara. Ma mai intorc uneori sa verific daca am uitat sau nu sa apas pe butonul de inchidere a masinii. blush.gif
Una peste alta, nu regret deloc ca am renuntat la megane desi masina aia mi-a placut foarte mult. Asta noua parca e mult mai linistitoare la drum, nu simt ca ma lupt cu ea, mi se pare mai usor de condus, mai bine antifonata si cu suspensie mult mai buna (de fapt fix pentru cum se simte suspensia m-am indreptat spre vag in primul rand). Sa mai spun si ca, dupa 17k km facuti cu kamiq benzina, am consumul mediu de mai putin de 1 litru mai mult fata de megane diesel la acelasi stil de condus? rolleyes.gif
bgdrenault
Ce motor la kamiq?
Spatiul in spate e posibil sa fie nu neaparat mai mare, ci mai "lejer" Kamiq cred ca e din serie cu captur, stai cu genunchii la 90 de grade , e mai natural si comod.
Nu stiu cum o fi consumul la skoda(adica stiu, era normal), dar la megane benzina e chiar mic. Probat si la pompa.
cj98czh
domnilor ... iar discutam offtopic?

nu se poate purta discutia asta pe jurnal de bord, etc si nu pe aria tehnica?

Multumesc!
bgdrenault
Pe a cui jurnal de bord?
Are rost sa mai deschidem un topic pentru un versus de 3 posturi?
Daca da, sfatuieste ne, discutia pornise tot de la pareri utilizatori
cj98czh
va sfatuiesc sa nu mai continuati offtopic, ca *o sa dispara discutia, ce s-a scris ramane dar daca se continua se sterge.
Agrig
Am o intrebare, cum vi se pare iluminarea drumului cu farurile full LED de pe M4/2021 ??
bgdrenault
Daca accepti parerea unuia cu led din 2019, e impecabila iluminarea
Agrig
Am inteles, accept, cum nu, insa eu eram invatat cu farurile de la Patrol...
sad.gif

In sensul ca faza scurta e perfecta, aia lunga hmmm...
Mucifer
Agrig, eu nu am vut probleme cu faza lunga, adica m,i s-a parut suficienta. Sau la ce te referi cand zici"hmmm..."?
Agrig
Da, la faza lunga, aia cu H4 parca parca era mai ok.
Faza scurta,da, e fara repros.
Mai face el ceva, m-am gindit sa nu fie cumva de la faptul ca la faza lunga ridica farurile de unu singur.
Eu le-am reglat pe scurta, poate ridica prea mult insa nu s-a ofuscat nici un coleg de trafic...
Mai verific saptaminile viitoare.
bgdrenault
Pai ai reglare automata? Ca parca s-a scos

La mine faza lunga face radiografie, e super ok.
EsL
Salutare! Maine merg sa dau avansul de 5% pentru noul Megane Sedan (Intens 1.5 dCI, cutie manuala) si am o nelamurire legata de incalzirea din habitaclu pe timp de iarna. La cealalta masina (Megane 3 1.5 din 2015) aveam o rezistenta electrica si se activa atunci cand afara erau temperaturi negative. Setam temperatura pe HI, fluxul de aer trebuia sa fie frontal, ventilatia in treapa a doua si astfel aveam caldura dupa 2-3 minute de functionare a motorului la relanti. Aceasta chestie este valabila si la masina pe care o voi achizitiona?
Va multumesc!
papa_mulo
Da...exact cum ai zis, doar daca dai fluxul pe frontal se activeaza rezistenta.
EsL
Multumesc pentru raspuns. Cei de la reprezentanta cu care colaborez mi-au spus ca nu ar avea. Am mai intrebat pe cineva care lucreaza la o reprezentanta Renault si astept raspuns si de acolo. Conteaza oare faptul ca masina este produsa in Turcia si tara pentru care e facuta e Romania? Totusi e ciudat sa-ti iei diesel in vremurile noastre si sa nu ai incalzire auxiliara iarna, de aceea imi pun semne de intrebare si mai bine intreb direct posesorii.
papa_mulo
Eu am aflat aici pe forum, am probat ce am citit si am vazut ca are...cred ca pe la a doua iarna am aflat de rezistenta. Nu cred ca iti poate zice nici un dealer asta cu certitudine...pana nu ai masina sa probezi nu se stie. Mai ales ca astia au prostul obicei la facelifturi sa mai scoata una-alta...
meg2s
La mine la M2 merge sigur si pe "Auto" daca se intrunesc celelalte conditii (temp exterioara, interioara, consum electric). Se aud clar releele cand cupleaza si se simte unori si olfactiv (praful de pe rezistente blush.gif
La GT nici nu mi-am pus problema - dadea caldura rapid (tot pe Auto) si-am presupus ca are rezistente.
Poate spune cineva si cum este situatia la M4.faza2, ca la ce reduceri de costuri se practica acum, nici nu stii ce surprize mai apar.
EsL
De aceea întreb și poate dau de cineva cu același model de mașină. Nu îmi plac surprizele.
papa_mulo
Avand in vedere ca ai comandat intens nu cred ca iti va lipsi rezistenta aia...eu o am pe varianta de baza cu AC manual.
skorpio_bog
La M2 diesel depindea de varianta de echipare daca are sau nu rezistenta. Daca memoria nu ma inseala, au fost cativa care au facut retrofit la rezistenta pe variantele mai chele. M2 sedan era facut tot in Turcia, cel mai probabil e la fel si la M4.
Agrig
QUOTE(bgdrenault @ 18 Nov 2021, 11:04)
Pai ai reglare automata? Ca parca s-a scos

La mine faza lunga face radiografie, e super ok.
*



Nu am reglare automata, este la buton insa cind trece pe lunga o ridica, trec pe scurta o coboara.
Da, lumineaza bine insa eu faceam comparatia cu altele, adevarat, mai inalte si cu oglinda cit o farfurie.
radmasa.gif
vallixx
QUOTE(EsL @ 18 Nov 2021, 17:15)
Totusi e ciudat sa-ti iei diesel in vremurile noastre

Exact biggrin.gif

De curiozitate, de ce nu ai ales benzina?

La 1.33 TCe diferentele de consum nu mai sunt asa mari fata de dci, pretul de achizitie si costurile de intretinere sunt mai mici, performante are si fiind benzinar baga cald imediat, ba chiar e vestit acest motor cu bloc din AL pentru ca se incalzeste extrem de repede. Fara a necesita rezistente.
Agrig
Pai nu cred ca se mai foloseste metoda cu rezistente demult, toate astea noi cu care am avut de lucru incalzeau instant cu AC-ul.
jbn
QUOTE(Agrig @ 19 Nov 2021, 11:31)
Pai nu cred ca se mai foloseste metoda cu rezistente demult, toate astea noi cu care am avut de lucru incalzeau instant cu AC-ul.
*


Adica au bagat un condensor in bord?
EsL
Am primit acum raspuns de la reprezentanta cum ca ar avea termoplonjoane. Pe scurt nu vor fi probleme iarna cu incalzirea in habitaclu.

19 Nov 2021, 13:17:
QUOTE(vallixx @ 19 Nov 2021, 10:42)
De curiozitate, de ce nu ai ales benzina?
*



Nu spun faptul ca nu ar fi un motor fiabil cel de 1.3, insa stiu sigur ca nu voi da gres cu cel diesel.
cj98czh
cu siguranta dieselul o sa iti dea mai multe batei de cap si vizite in service vs. 1.33 ..
einstein1984
QUOTE(jbn @ 19 Nov 2021, 13:07)
Adica au bagat un condensor in bord?
*


la ICE nu ai pompa de caldura. Si nici la PHEV, rav4 hibrid porneste termicum sa faca caldura, nu poate face cu ACul.
Agrig
Dat dreak ICE-ul de la Hilux si la LC150 cind apas butonul de Heat urgent porneste compresorul si incepe sa incalzeasca in masina, pe linga asta ridica turatia motorului pina ajunge antigelul sa se incalzeasca.
Hilux avea clima manuala si pornea compresorul iar LC automata insa ambele incalzesc asa.
Credeti iara ca vorbesc fara sa verific?
Chiar nu-mi sta in fire.
Nu trebuie decit echipat sistemul de racire cu o valva cu 3 cai, fix ca la climele split.
einstein1984
https://www.toyotaownersclub.com/forums/top...r-heater-works/ tu aveai webasto si iti imaginai ca e pompa de caldura???
Agrig
Multumesc frumos de link si de apreciere.
Chiar asa in afara de probleme nu-s, am avut pe Hilux si baiatul are pe LC150.
Se vede simplu de tot, apesi heat si te uiti la compresorul de clima si-l vezi pornit.
Atunci iti pui problema de ce si gasesti si vana cu 3 cai iar in masina incepe sa fie cald desi motorul e bocna!
Webasto ala e putin diferit, acel heat este un buton pus de fabrica, n-are treaba cu Webasto, il hasiti in stinga jos, pe linga bitoanele reglat faruri, il aveam si pe NP300 dar si pe Patrol, alea nu fac decit sa tina motoru cald, il ridica la 1500 rpm, util mai ales daca stai in masina iarna, altfel inghetai.
Super link, discutii din 2008 la masini din 98!
radmasa.gif
Era vorba despre Hilux 2015 si LC la fel.
Patrolul din 99 si NP300 desi aveau Heat nu intorceau circuitul la AC.
EsL
QUOTE(cj98czh @ 19 Nov 2021, 13:59)
cu siguranta dieselul o sa iti dea mai multe batei de cap si vizite in service vs. 1.33 ..
*



Poți să fii mai explicit te rog? Ce probleme ai întâmpinat la acel motor?
papa_mulo
N-a intampinat pt ca nu il are...e un motor fara probleme la functionare, poti avea probleme doar daca e vreo piesa proasta. In schimb 1.33tce...sunt destul de multe discutii despre el.
EsL
De aceea l-am întrebat dacă ,,s-a lovit" de probleme la 1.5 (exceptând cazul în care întreținerea și exploatarea au fost defectuoase). Am avut 1.5 pe Megane 3 căruia i-am făcut reviziile la fiecare 10000 km și nu a avut absolut nicio problemă inclusiv la temperaturi negative unde pornea mereu la sfert.
Cât despre 1.3 nu pot avea decât cuvinte de laudă, s-a comportat exemplar la test drive atât cu cutia manuală cât și cea automată.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.