stefandinescu70
23 Aug 2017, 09:23
Stiu ei ce stiu de au pus acel termometru ( pentru uleiul motor ) acolo. Inainte exista si presiunea de ulei indicata pe bord si puteai vedea live cand( sau daca ) uleiul este apa de ploaie si trebuie schimbat...
gerula2006
23 Aug 2017, 09:37
QUOTE(jbn @ 22 Aug 2017, 18:20)
Daca ai optiunea card maini libere, acest senzor este pe exteriorul manerului exterior, sa zic asa, de la usa soferului. Este o proeminenta acolo...
Am încercat și nu merge.. Care sunt pașii de urmat? Multumesc
Ce anume ai incercat? Sa incui sau sa ridici geamurile?
gerula2006
23 Aug 2017, 10:36
Să ridic geamul. Nu se încuie cind pleci de lângă ea?
old_jhon
23 Aug 2017, 11:28
QUOTE(gerula2006 @ 23 Aug 2017, 10:36)
Să ridic geamul. Nu se încuie cind pleci de lângă ea?
Geamurile se ridica doar cand activezi Dead Lock-ul. Apasat de doua ori pe butonul de pe cartela. Nu stiu daca merge si dupa acel senzor de pe maner, dar probabil un dublu click pe senzor ar trebui sa rezulte acelasi efect.
Era misto daca avea o functie gen long press pe butonul de inchidere si sa se ridice geamurile sau sa coboare dupa caz.
gerula2006
23 Aug 2017, 11:51
Colegul jbn spune că se ridică și din senzor
Geamurile se ridica si daca apesi succesiv (cu pauza de 0,5-1 sec) de 2 ori pe senzorul de incuiere de pe maner. Scrie si in manual acest lucru. Btw, gerula, tu ai citit manualul?
old_jhon
23 Aug 2017, 12:06
Acel senzor l-am folosit pana acuma doar din gresala
)) dar m-am invatat. In schimb cei care se urca prin dreapta mai reusesc sa incuie masina cateodata. Ce imi place ca au pus senzor la toate usile de descuiat pe spatele manerului.
Sunt mai paranoic, in casa, stau la etajul 1 si masina parcata chiar in fata, tin cartela intr-o cutiuta de metal. Am vazut ca apar din ce in ce mai multe cazuri cu masini furate sau descuiate cu un simplu amplificator de semnal. O cutiuta de metal rezolva problema, nici daca stai cu cheia langa masina nu mai merge.
gerula2006
23 Aug 2017, 12:06
Sincer nu am văzut unde scrie. Dar am încercat cu senzorul. Ma duc să caut în carte
vladof
23 Aug 2017, 12:06
Azi am incercat sa replic situatia de mai sus unde masina nu cupla ambreiajele. Sunt 2 factori de luat in considerare:
1. Daca motorul este turat in N si bagi in D cat e turat, pana nu scade la relantiu nu cupleaza ambreiajul, chiar daca ai bagat in drive. De regula ai tendinta sa accelerezi ca na esti in drive, si nu lasi sa scada turatia pana jos.
2. Daca masina este in miscare pe N nu cupleaza ambreiajul cand bagi drive, pana nu e stationara.
Morala: nu mai bagati in N cand stationati in coloane, semafoare, etc.
old_jhon
23 Aug 2017, 12:10
QUOTE(vladof @ 23 Aug 2017, 12:06)
Azi am incercat sa replic situatia de mai sus unde masina nu cupla ambreiajele. Sunt 2 factori de luat in considerare:
1. Daca motorul este turat in N si bagi in D cat e turat, pana nu scade la relantiu nu cupleaza ambreiajul.
2. Daca masina este in miscare pe N nu cupleaza ambreiajul cand bagi drive, pana nu e stationara.
Probabil de-asta nici nu se recomanda sa treci in N daca stia in trafic. Oricum daca e in D si stai pe loc ea trece in N si are pregatita treapta 1 pe unul din ambreaje. Nu o mai trece in N cand stai mult timp in coloana, poate doar in situata in care chiar se sta pe loc 20-30 min si te plictisesti sa stai cu piciorul pe frana, dar probabil atunci o sa opresti motorul daca nu ai nevoie de AC.
Deplasarile acestea in coloana, din metru in metru, nu sint usoare nici pentru ambreiajul cutiei manuale. Am avut placerea intre Mangalia si Agigea, unde am intrat pe autostrada si incepuse sa puta ferodoul ambreiajului ca dracu.
stefandinescu70
23 Aug 2017, 14:10
QUOTE(vladof @ 23 Aug 2017, 12:06)
.... Daca masina este in miscare pe N nu cupleaza ambreiajul cand bagi drive, pana nu e stationara.....
Morala: nu mai bagati in N cand stationati in coloane, semafoare, etc.
Daca ar fi cum spui tu in mers cand o dai in N ( sa zicem din greseala , sau unii le dau aiurea in coborari pe N .. ) nu mai cupleaza inapoi cand o bagi in D ?? masina fiind in miscare .... trebuie sa te opresti pe loc si apoi sa o bagi inapoi in D ???
O face la tine asa ( la EDC 7 umed ) , la mine nu , nici EDC ul uscat a lui fiimea pe M3 si nici al meu umed ( EDC 6 ) pe Talisman ... Poti sa te joci din N in D si din D in N cat vrei , in miscare sau nu , cupleaza/decupleaza oricand . Morala pica .. dar hai sa incheiem subiectul EDC , se pare ca toata lumea stie cum trebuie si ce trebuie la o cutie EDC si nu mai trebuie discutat pe aici , mai ales ca manualul spune tot ce trebuie sa fii informat maxim
.
<span class='edit'>23 Aug 2017, 14:12:</span>
QUOTE(simon @ 23 Aug 2017, 14:01)
Deplasarile acestea in coloana, din metru in metru, nu sint usoare nici pentru ambreiajul cutiei manuale. Am avut placerea intre Mangalia si Agigea, unde am intrat pe autostrada si incepuse sa puta ferodoul ambreiajului ca dracu.
Pentru aceste situatii numai automatele clasice cu convertizor hidraulic fac legea( poti sa le tii coloana , pas la pas , si 10 ore ) . Acum plangem dupa ele cand avem EDC pe Renault
old_jhon
23 Aug 2017, 14:45
QUOTE(simon @ 23 Aug 2017, 14:01)
Deplasarile acestea in coloana, din metru in metru, nu sint usoare nici pentru ambreiajul cutiei manuale. Am avut placerea intre Mangalia si Agigea, unde am intrat pe autostrada si incepuse sa puta ferodoul ambreiajului ca dracu.
La nicio masina pana acuma nu am reusit sa incing ambreajul. Am stat si la Eforie 50 min in coloana. O singura data am incins franele unui Polo cand am coborat de pe Transalpina spre Ranca si Novaci
)
In situatii dastea cu ambuteiaj mare, nu plec imediat cum pleaca ala din fata, mai stau putin cat sa apuc sa cuplez ambreajul de tot, chiar daca in 5 sec o scot pe liber. Cred ca e mai sanatos asa decat sa o tii la jumate mereu.
QUOTE(stefandinescu70 @ 23 Aug 2017, 14:10)
Acum plangem dupa ele cand avem EDC pe Renault
Era dublu ambreiaj. Inteleg ca au populat si scumpele Merc si BMW.
Ti-ar fi placut o cutie clasica la Talisman?
stefandinescu70
23 Aug 2017, 15:24
Da , dar numai DCI ul de 160 cp il vroiam ca si motorizare , asa ca .. a venit la pachet cu EDC
Sa vezi in urmatorii ani ce ERA vine de service-uri de cutii automate dublu ambreiaj si ce banuti se vor cheltui la repararea/intretinerea lor . Deja a inceput numaratoarea inversa ......
La pachet cu o mare de lacrimi?
MoneyTalks
23 Aug 2017, 18:48
QUOTE(simon @ 23 Aug 2017, 13:01)
Deplasarile acestea in coloana, din metru in metru, nu sint usoare nici pentru ambreiajul cutiei manuale. Am avut placerea intre Mangalia si Agigea, unde am intrat pe autostrada si incepuse sa puta ferodoul ambreiajului ca dracu.
Asta inseamna ca nu stii sa conduci
vladof
24 Aug 2017, 09:42
QUOTE(stefandinescu70 @ 23 Aug 2017, 14:10)
Daca ar fi cum spui tu in mers cand o dai in N ( sa zicem din greseala , sau unii le dau aiurea in coborari pe N .. ) nu mai cupleaza inapoi cand o bagi in D ?? masina fiind in miscare .... trebuie sa te opresti pe loc si apoi sa o bagi inapoi in D ???
O face la tine asa ( la EDC 7 umed ) , la mine nu , nici EDC ul uscat a lui fiimea pe M3 si nici al meu umed ( EDC 6 ) pe Talisman ... Poti sa te joci din N in D si din D in N cat vrei , in miscare sau nu , cupleaza/decupleaza oricand . Morala pica .. dar hai sa incheiem subiectul EDC , se pare ca toata lumea stie cum trebuie si ce trebuie la o cutie EDC si nu mai trebuie discutat pe aici , mai ales ca manualul spune tot ce trebuie sa fii informat maxim
.
<span class='edit'>23 Aug 2017, 14:12:</span>
Pentru aceste situatii numai automatele clasice cu convertizor hidraulic fac legea( poti sa le tii coloana , pas la pas , si 10 ore ) . Acum plangem dupa ele cand avem EDC pe Renault
Am retestat in dimineata asta in parcarea subterana de la birou (e destul de mare). Ca oarece surpriza acum functioneaza corect, desi ieri facea figuri. Am bagat drive si reverse din netrutal pana m-am plictisit si de fiecare data a cuplat chiar si cu masina in mers (la 1-2-5 km/h). Mai e o teorie, as fi tentat sa cred ca daca accelerezi tare in neutral cu masina in mers poate exista un sistem care nu cupleaza instant ambreiajul ca sa nu zdruncini masina in fata. Desi am incercat sa reproduc accelerand la 6000 RPM si bagand drive, s-au cuplat ambreiajele. Nu stiu ce avea ieri, dar atunci nu cuplase D sau R la mai multe incercari.
Ai dreptate si scuze ca postarea mea initiala a indus in eroare lumea.
stefandinescu70
24 Aug 2017, 11:41
NU trebuie sa te scuzi , se intampla la oricine sa se insele , dar trebuie sa intelegi , ca , problema cutiei tale ( de fapt nu era problema ) ( ca de altfel la toate EDC - urile , ( Getrag ) care au acelasi managenent electronic) situatia/starea se numeste mai exact HOT MODE , adica starea in care local ambreiajele erau supra incalzite de mersul bara la bara si sutele de actionari produse de ambreiaje la plecarile succesive de pe loc .... In acest caz managementul cutiei intra in safe mode ( fara sa dea pentru inceput nici o avarie pe bord ) si propriu-zis decupleaza ambele ambreiaje si te lasa pe GOL , asta ca sa te atentioneze ca este supraincalzit kitul de ambreiaje .. Nu este nimic anormal , numai ca nu te mai lasa sa le incalzalzesti in continuare ...
. ( uite aici din manualul de service al cutiei EDC )
Hot mode
When driving for a long time with high load, e.g., slow driving on steep grades or with a trailer, the transmission and clutch work hard, which leads to increasing temperature in the transmission oil and clutch. A function called Hot mode is used to prevent damage to the transmission due to too high temperature in the oil and in the clutch.The function is controlled by the TCM that, through different steps, tries to prevent the temperature from becoming too high:
1.The flow in the transmission increases by increased idle rpm for better cooling.
2.Gearshifts are made harsher to reduce heat generation in the transmission.
3.The clutch starts to oscillate to warn the driver before the clutches open.
4.The clutches open.[U]
In aceasta situație, nu primeste nici comanda manuală?
In situatia mersului in coloana, încet-oprit-pornit, inteleg ca pentru edc nu se poate face nimic pentru a preveni supraincalzirea. Chiar daca eviți deplasarea pe distante scurte prin slăbirea frinei.
stefandinescu70
24 Aug 2017, 12:06
Nu , nimic nu o opreste sa se supraincalzeasca la frecus oprit pornit . Cel putin la cea cu discuri uscate, nu ai cum raci discurile decat prin STOP joc . La cea uleiata , depinde cat de mare este coolerul de DCT oil / coolant dimensionat .
Hai sa discutam pe aici mai bine
https://www.reno.ro/Cutia-automata-EDC-Rena...ml#entry4665481Am bagat offtopic prea mult . Mii de scuze moderatorilor ca nu ne-au
gerula2006
24 Aug 2017, 14:38
QUOTE(jbn @ 23 Aug 2017, 11:51)
Geamurile se ridica si daca apesi succesiv (cu pauza de 0,5-1 sec) de 2 ori pe senzorul de incuiere de pe maner. Scrie si in manual acest lucru. Btw, gerula, tu ai citit manualul?
Am găsit senzorul, am citit și cartea și tot nu reusesc să le închid. Ating senzorul, masina se încuie dar geamurile nu se ridica
Atingi de 2 ori? Daca da, mai incearca, nu este asa usor sa-i gasesti cadenta intre cele 2 atingeri.
gerula2006
25 Aug 2017, 07:34
De doua ori.... Mai incerc.Mersi!
adrianovici_2006
27 Aug 2017, 07:18
Se stia de asta...e motor Renault ...care e folosit printre altele si la Dacia. Titlul articolului e de kko...tendentios...tipic pentru presa ultimilor ani. Clasele A si B dr la MB in special cele fara dotari sunt low cost dar na...ai sigla de MB. Chiar si ultimele modele de C in variantele mai slabe nu sunt impresionante fata de versiunile mai vechi. Sunt peste medie ce e drept dar nu rup gura targului cum se spune. As prefera de ex oricand un Talisman full decat baza clasa C...cam aceleasi preturi
.
Nu exista comparatie pentru un om logic. Dar la dracu'.....nu este mertzan !
vladof
29 Aug 2017, 12:46
Ce sigurante foloseste M4? Vreau sa cumpar
asa ceva impreuna cu
o priza pe care sa o leg sub bord la circuitul de 12V de la priza direct de la sigurante. La ea bag incarcatorul de la camera. Pur estetic.
Sau daca a desfacut careva pana la circuitul din spatele prizei si poate sa-mi spuna cat de usor e de ajung la el, mai degraba as face asta.
Nu gasesc exact ce dimensiuni are mini micro nano pico siguranta asta. Probabil mini. Sunt si cateva mai mari, dar alea pentru accesorii sunt mai mici.
Am vazut ieri trecand pe la Piata Victoriei un Megane 4 cu numere de probe. Oare ce probeaza ca ma indoiesc sa le inmatriculeze asa doar ca sa aiba numar.
BANDOI
30 Aug 2017, 15:42
sunt sigurante mini,majoritatea. vreo 2-3 sunt mari.
mihaimgm
5 Sep 2017, 07:56
Cei care ati facut CASCO, unde ati facut si cat a costat? Despre creditul prin RCI ce parere aveti ?
eu de exemplu am casca si rca la Allianz si parca in jur de 1600 lei e casco pe an si rca 785 lei.
Eu am CASCO la Groupama. A fost aproape 690 euro (plata am facut-o intr-o singura transa; fransiza 100 euro pentru dauna partiala; fransiza 10% pentru dauna totala; suma asigurata 17666 euro). RCA am la EUROINS (452 ron pe 6 luni). Incepand cu anul viitor vor scadea pentru ca implinesc 30 de ani
. Eu le-am facut la un prieten din Pitesti, care este broker de asigurari.
eu am casco la Groupama 2150 pe an si rca allianz 700pe an
CASCO la Allianz, fara fransiza, suma asigurata 16884 euro/auto nou in caz de dauna totala (adica 20000 euro), acoperire si in afara tarii, acopera toate riscurile, inclusiv intrare in zone inundate - 580 euro/an.
RCA-ul a fost vreo 400 si ceva lei/an tot Allianz.
ratonbox
5 Sep 2017, 14:09
Casco la Allianz - ~900 euro, RCA este 950 lei la Omniasig cred.
Suma asigurata: 23700, fara fransiza + vandalism, locuri inundate si in afara drumurilor publice.
Eu am casco prin RCI Leasing la Allianz la fabuloasa suma de 4600 RON/an, pentru ca nu mi-a zis dealerul ca e optional, si dupa ce am citit contractul l-am semnat ca sa iau masina repede, si aia a fost. Mai fac presiuni sa-l scot pe viitor.
Nu am fransiza, suma asigurata in primul an cel putin este auto nou, 25800 euro.
RCA 784 RON/an la Allianz.
old_jhon
5 Sep 2017, 14:55
CASCO anul trecut 1670 lei/an, anul asta 1590 Allianz Direct, online. Alt judet nu Bucuresti.
QUOTE(mihaimgm @ 5 Sep 2017, 07:56)
Cei care ati facut CASCO, unde ati facut si cat a costat? Despre creditul prin RCI ce parere aveti ?
Ce vrei sa stii de RCI Leasing? Sunt OK. Eu am prins cu avans 25% si comision 0 pe toata durata creditului. Le dau bani in fiecare luna, nu ma suna, nu ma intreaba nimic. Consider ca sunt norocos.
Masina e pe numele meu, toate actele pe numele meu, ei nu detin nimic. Daca nu o mai platesc evident au dreptul sa o culeaga de la mine si sa o vanda. Cu 25% avans, au un avantaj mare pe piata SH.
mihaimgm
5 Sep 2017, 15:03
Vad ca la Allianz e mai bine. Cine are fara fransiza, la ce dauna este fransiza zero, partiala sau/si totala?
@vladof Eu nu am obtinut conditii bune la RCI(25% avans,20lei comision lunar, dobanda mare, casco exagerat:23000E=960E/an). Am ales CEC pt credit.
Cata dobanda? Era o promotie cand am luat eu. Oricum ma oftic cu Casco. Iti dai seama ca-si iau comision 500 de euro pe an numai de acolo. Si la mine era optional.
La CEC ce conditii ai obtinut?
E bun Allianz, pentru ca sunt seriosi. Desi eu cand am fost la Renault dupa ei, se uita unul la mine ca vai Allianz, cei mai naspa. No s%^t. Stai sa vezi Euroins.
)
mihaimgm
5 Sep 2017, 15:19
75000lei credit/60luni
RCI-1570lei/luna, CEC-1460lei/luna
QUOTE(vladof @ 5 Sep 2017, 14:58)
Masina e pe numele meu, toate actele pe numele meu, ei nu detin nimic. Daca nu o mai platesc evident au dreptul sa o culeaga de la mine si sa o vanda. Cu 25% avans, au un avantaj mare pe piata SH.
e pe tine dar au inscris sarcina in favoarea lor in arhiva electronica de garantii reale mobiliare. aparea undeva la clauze chestia asta ca am vrut si eu sa fac cu ei.
leolache
5 Sep 2017, 18:32
Daca nu semnezi explicit un contract de garantie, activul nu este grevat de nicio sarcina.
asta o sa ne spuna cine a semnat. eu nu am mai incheiat prin RCI insa la acea vreme era obligatoriu pentru ei...si bineinteles ca trebuie semnat in contract. clauza de care vorbeam era trecuta in oferta comerciala pe care mi-au facut-o la vremea respectiva.
Masinile luate cu credit auto sunt inscrise in arhiva de garantii mobiliare. Proprietarul esti tu, dar in caz de neplata se indreapta spre garantie....si spre ce mai ai ca si bunuri. Binenteles cu executori, tribunal etc...
La leasing esti utilizator si proprietarul e firma de leasing si e mai simplu de recuperat sume restante.
leolache
5 Sep 2017, 19:23
Sunt curios daca in contextul asta pricing-ul propus de RCI e unul competitiv, ca de exemplu la Prima Masina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.