goguspan
27 Aug 2019, 15:04
eu am o zdranganeala pe spate, pe stanga, dar se pare ca nimeni nu i a dat de cap
alex1018
28 Aug 2019, 08:23
QUOTE(MrA @ 26 Aug 2019, 01:49)
Se aud :
- la trecerea peste denivelari in mare parte.
- daca balansezi masina stanga - dreapta
Zgomotul se accentueaza in timp (scurt se pare).
alex1018 : ei spun ca nu se intampla nimic in afara de accentuarea troncanelii.
Intuiesc totusi ca e vorba de o perioada decenta pana la schimb si nu 2-3 luni.
La mine a durat 1 luna - dupa mai multe telefoane. Stiu ca mai erau multi in asteptare.
Am semnalat problema catre ei pe 12 august si am inceput sa aud cloncanitul bieletelor undeva pe la inceputul lunii august. Luni plec la mare cu ea cu sotia si copilasul de 6 luni si eram cam stresat cu problema asta. Azi sunt programat pentru schimbarea lor. O grija in minus. Sper sa fi fost doar bieletele si sa nu imi zica ca sunt si amortizoarele sau altceva.
Primele bielete (cele cu probleme) sunt de la TRW, nu? Apoi am inteles ca au schimbat furnizorul cu unul din Coreea de Sud (parca asa citisem pe forum pe aici). Are cineva vreo informatie verificata in sensul asta sau sunt doar zvonuri? Eu am incercat sa ii trag de limba pe cei de la Renault (si showroom si vocea clientului) dar sunt secretosi ca de obicei.
papa_mulo
28 Aug 2019, 11:18
Nu erau trw. Intr-adevar au schimbat furnizorul. Initial erau niste bielete argintii acum sunt unele negre. Nu mai stiu cum se numesc furnizorii, daca cauti pe forum gasesti ca s-a specificat de multe ori.
goguspan
28 Aug 2019, 14:35
TRW facut in Turcia is praf, parerea mea ca Lenforder sunt bele mai brici.
bgdrenault
28 Aug 2019, 16:05
mda, lemforder facute in china. Cumparate pe cod de original ptr vw.
centurion
5 Sep 2019, 14:00
Dupa aproape 3 luni de cand am luat-o am facut primii 10k km cu masina din semnatura. Jumatate dintre ei in tara, jumatate in afara tarii.
Evident, nicio problema de semnalat.
Am instalat Android Auto pe telefon; se impaca foarte bine cu Rlink. Mentin inca regretul ca nu am luat pachetul Bose, nu pentru Bose ci doar pentru tableta mai mare. Insa 1000 euro pentru pachetul asta (si fara roata de rezerva) am considerat ca nu merita si, intr-o oarecare masura, mentin parerea. Dar si tableta mai mare mi-as fi dorit. In fine....
Masina se misca foarte bine cu grupul motopropulsor pe care il are, indiferent de cat de incarcata este sau ce rampa are de urcat. Imi place foarte mult in modul 'sport'.
Motorul este silentios iar cutia de viteze schimba foarte bine. Nu am avut smucituri sau probleme de alta natura.
Consumul mediu pe primii 10k km a fost de 6.5% la o viteza medie de 64.x km/h. Nu am resetat niciodata aceste informatii .... pana a facut-o singur (calculatorul de bord) la 10k km. Si cu ocazia asta trec la 'minusuri' sau lucruri neplacute:
- Lipsa informatiei de Fuel Used. Este un mare minus; eu fac plinul cand consum 75 - 80% din benzina din rezervor. Daca aveam aceasta informatie, resetam afisajul de consum la fiecare plin, stiu capacitatea rezervorului, mi se afiseaza Fuel Used, deci as fi stiut exact cata benzina mai am in rezervor. Cum informatia asta nu mai este disponibila la Megane 4, nu am mai resetat informatiile despre consum/autonomie/viteza medie etc. Insa.... a facut-o calculatorul masinii la 10k km. De ce???????? De ce sa faca asta la fiecare 10k km?
- Un alt minus este scoaterea blocarii electrice a usilor spate si inlocuirea acesteia cu blocare mecanica. De ce????? Doar geamurile spate se blocheaza electric.
Pentru ambele aspecte de mai sus, Vocea Clientului Renault nu a putut sa imi dea un raspuns clar, ci doar ca 'asa a fost proiectata masina'.
- Mi-ar fi placut o suspensie mai rigida, cea pe care o are masina este cam moale pentru preferintele mele.
- Butonul de CC/SL mi se pare neinspirat pus. Mai bine ar fi fost pus pe tabloul de bord, mai jos. Eu tin activ in permanenta CC -ul, deci nu este deloc util sa fie pus langa cotiera. L-am dezactivat cu cotul de 2 ori pana acum.
- Daca glisez cotiera spre fata, nu mai ramane loc pentru 2 pahare (cafea etc.) in consola. Se putea face altfel totusi, mai practic.
Atat cu minusurile, restul sunt lucruri pozitive: keyless, motorizarea, cutia de viteze, Multisense (modul Sport mai ales), Android Auto, consumul, silentiozitatea, Rlink, spatiul interior, luminile LED fata - spate - interior etc.
Nu regret alegerea facuta dupa primii 10k km.
PS: Despre dimensiunea jantelor voi scrie in topicul de pneuri de iarna. Nu are legatura cu parerea despre masina.
b76bgaarh
5 Sep 2019, 15:21
QUOTE(centurion @ 5 Sep 2019, 14:00)
- Un alt minus este scoaterea blocarii electrice a usilor spate si inlocuirea acesteia cu blocare mecanica. De ce????? Doar geamurile spate se blocheaza electric.
De tarani, sa mai faca un cent profit.
einstein1984
5 Sep 2019, 15:29
QUOTE
De ce???????? De ce sa faca asta la fiecare 10k km?
ca se umple memoria.... plus ca e trip computer, nu lifetime computer.
centurion
5 Sep 2019, 15:33
Reformulez (pentru ca nu sunt sigur de corectitudinea informatiei): stiu ca la Megane 2, Megane 3, Laguna 3 nu se 'reset'-a la fiecare 10k km.
--> Daca e asa, atunci nu trebuiau sa faca asta la Megane 4.
--> Daca nu e asa, atunci inchid subiectul.
<span class='edit'>5 Sep 2019, 16:39:</span>
Si daca e 'trip computer', atunci sa se 'reset'-eze dupa fiecare 'trip' si nu dupa 'trip'-uri insumate de 10k km.
Mike959
5 Sep 2019, 16:02
Pentru necesitatea ta da, te poate deranja,eu care fac pana-n 15.000 km pe an
) nu este deranjant.
Da chestia cu litri consumati chiar era utila! Marti eu aveam rezervorul fix jumatate si cand am bagat,au intrat 28 litri si ceva,capacitatea fiind de 50l ,iar pe rezerva(pana in gat) nu intra mai mult de 500-700 grame de cand a sarit pompa!
Pentru maxim 200 euro iti poti pune lejer r link mare si fara bose...suntem cativa care ni le am schimbat.. găsești pe net ecranul și după intrebi cine te ajuta cu montajul plus configurat, nu trb sa dai 1000 euro pe el
Poate gasesti unul cu v8
einstein1984
6 Sep 2019, 08:06
QUOTE(centurion @ 5 Sep 2019, 16:33)
Reformulez (pentru ca nu sunt sigur de corectitudinea informatiei): stiu ca la Megane 2, Megane 3, Laguna 3 nu se 'reset'-a la fiecare 10k km.
--> Daca e asa, atunci nu trebuiau sa faca asta la Megane 4.
--> Daca nu e asa, atunci inchid subiectul.
<span class='edit'>5 Sep 2019, 16:39:</span>
Si daca e 'trip computer', atunci sa se 'reset'-eze dupa fiecare 'trip' si nu dupa 'trip'-uri insumate de 10k km.
dupa un studiu de utilizare, au descopeirt ca 0.005% din utilizatori au nevoie de datele astea la 37000 km parcursi. Si au facut o economie pe memoria utilizata...
centurion
6 Sep 2019, 08:18
QUOTE(Poty @ 5 Sep 2019, 18:42)
Pentru maxim 200 euro iti poti pune lejer r link mare si fara bose...suntem cativa care ni le am schimbat.. găsești pe net ecranul și după intrebi cine te ajuta cu montajul plus configurat, nu trb sa dai 1000 euro pe el
Multam de info, voi putea face asta dupa expirarea garantiei.
QUOTE(einstein1984 @ 6 Sep 2019, 09:06)
dupa un studiu de utilizare, au descopeirt ca 0.005% din utilizatori au nevoie de datele astea la 37000 km parcursi. Si au facut o economie pe memoria utilizata...
OK, deci tot despre bani este vorba.
mircea_aq
6 Sep 2019, 08:22
QUOTE(einstein1984 @ 6 Sep 2019, 08:06)
dupa un studiu de utilizare, au descopeirt ca 0.005% din utilizatori au nevoie de datele astea la 37000 km parcursi. Si au facut o economie pe memoria utilizata...
Serios, asta in timp ce toti utilizatorii de la VAG au nevoie si de trip A si de trip B...
myreno4me
10 Sep 2019, 14:57
O chestie interesanta pe care azi am descoperit-o !
Mergand cu masina pe eco am sesizat un zgomot aiurea de la comprresorul de Ac, cam toata vara. Acum m-am decis sa trec pe neutru pentru un raspuns mai bun al masinii si surpriza, nu se mai aude zgomotul. Stau de zece minute cu masina pornita si comut intre moduri, pe Eco este singurul care face galagie, restul nu se aude nici pss.
Ar fi intersant de vazut cum functioneaza diverse treburi in diverse moduri, ca de exemplu : injectia, Ac-ul, etc.
Un lucru e clar, fara Eco de acum inainte !
papa_mulo
10 Sep 2019, 15:16
Nu stiu la voi la ac automat cum e, dar ac manual e mai "moale" pe eco.
Alien87
10 Sep 2019, 15:27
Confirm,pe modul eco ac-ul e mai slabut
myreno, ce fel de zgomot?
Pai modul eco, pentru cei cu multisense, probabil ca are predefinit "Confort termic = eco". Uite ce ziceam eu acum cateva zile in postul #74 de aici:
https://www.reno.ro/Problema-climatizare-pa...20897-s60.html#Pentru cei fara multisense, probabil ca are aceeasi setare, doar ca nu o vezi.
Gill_ro
10 Sep 2019, 16:04
Din păcate observ că nu vreți să citiți manualul mașinii...la capitolul 3 găsiți explicația. In mod eco aerul condiționat funcționează numai când este necesar.
myreno4me
10 Sep 2019, 16:06
Am vazut probleme tale insa aici nu este nici o problema, pur si simplu compresorul scoate un alt zgomot cand este pe eco, un fel de fluierat !
Cum spuneam, am testat azi in toate modurile si doar in eco face . Este sesizabila treaba, cum am comutat pe alt mod cum nu mai fluiera.
Am stat cu masina pornita si Ac aprox 20 de minute. La un moment dat dupa 6-7 minute de mers numai pe eco zgomotul s-a atenuat si aproape a disparut.
Testele au fost facute cu ventilatorul pe treapta 2 pentru a nu fi zgomotul prea mare in habitaclu.
@Gill, nu am gasit nicaieri scris ca in modul Eco fluiera compresorul, fluiera in timp ce asteapta sa fie cuplat sau cum ?
Mai omoara si el vremea....
Numai sa nu fluiere a paguba !
Credeam ca m-am exprimat destul de clar si s-a inteles ca este cuplat compresorul !
Alien87
10 Sep 2019, 17:26
Si la mine se aude acel fluierat care este chiar enervant
Rundas
20 Sep 2019, 06:58
Da, este normal. Însă îți va veni mai repede
268cca
20 Sep 2019, 07:08
daca o iei din stoc inseamna ca dureaza foarte mult. daca urmeaza sa se fabrice este oarecum rezonabil. sper sa nu ma insel, dar parca iar s-au schimbat niste norme si au decalat productia. asa am patit si eu anul trecut, discutiile au inceput prin august-septembrie, in perioada aia nu se fabrica sedanul si a trebuit sa mut comanda pe break+alte chestii care tineau de renault. pana la urma de la plata avansului (24.10) pana la livrare au trecut 2 luni (27.12), am avut mare noroc cu agentul de vanzari, a facut multe demersuri pentru transport.
succes si asteptare usoara
Comanda la mijlocul lui mai, mașina a venit pe 12 iulie. M4 estate GT line, cu foarte multe opționale, practic toate fără trapă.
Este un estate Zen cu r-link 2, vopsea metalizată și proiectoare cu motor 1,3 140 cp. configurația am făcut-o în reprezentantă, mașina se fabrică nu din stoc, acum două săptămâni mi-a comunicat seria șasiu. Mulțumesc pentru răspunsuri!
20 Sep 2019, 14:53:QUOTE(268cca @ 20 Sep 2019, 08:08)
daca o iei din stoc inseamna ca dureaza foarte mult. daca urmeaza sa se fabrice este oarecum rezonabil. sper sa nu ma insel, dar parca iar s-au schimbat niste norme si au decalat productia. asa am patit si eu anul trecut, discutiile au inceput prin august-septembrie, in perioada aia nu se fabrica sedanul si a trebuit sa mut comanda pe break+alte chestii care tineau de renault. pana la urma de la plata avansului (24.10) pana la livrare au trecut 2 luni (27.12), am avut mare noroc cu agentul de vanzari, a facut multe demersuri pentru transport.
succes si asteptare usoara
Cam așa ceva și la mine
La mine a durat doua luni. Pe comanda, insa masina era in fabricatie deja, intr-un stadiu incipient care mi-a permis configurarea.
cj98czh
20 Sep 2019, 21:09
topicul se numeste .. "pareri utilizatori ... cred ca pentru sfaturi de cumpare avem alt topic ..
Tocmai pentru acest motiv am cerut și eu o părere......
Balthazar
21 Sep 2019, 21:27
Postat la alarme.
bonzai
26 Sep 2019, 09:49
2 lucruri nefolositoare la M4:
- senzorul de aer "poluat". Arata valori total pe langa, in Buc in spatele unui autobuz iti spune aer bun si in mijlocul unei paduri e poluat.
- Indicatorul de viteza maxima se bazeaza pe informatia din navigatie. Parca era vorba ca exista o camera ce citeste semnele de circulatie.
myreno4me
26 Sep 2019, 10:20
Senzorul masoara calitatea aerului din habitaclu !
Camera mi-a citit limite de viteza plantate provizoriu si care nu apar in navigatie !
mircea_aq
26 Sep 2019, 10:29
O sa verific in setari.
La mine traffic sign recognition se comporta cum povesteste colegul bonzai, afiseaza cel mai probabil limitarea pe care o gaseste in harti pentru sectorul respectiv.
268cca
26 Sep 2019, 10:39
si la mine "citeste" corect, am urmarit special si le identifica corect pe cele provizorii (pe ele le consider relevante). o mica buba ar fi ca se schimba informatia din bord dupa ce treci de semn, cumva mi se parea mai util daca era un fel de atentionare pana sa ajung langa indicator si sa "citeasca" si pe cel de stop/cedeaza.
senzorul ala mi-a arata si valori rele in bucuresti. oricum este ceva de care uiti foarte usor
bonzai
26 Sep 2019, 10:50
Senzor de aer este pentru exterior. De altfel asa arata si grafic
http://gb.e-guide.renault.com/eng/R-LINK2/AIR-QUALITY
mariusik88
26 Sep 2019, 11:41
Scrie cam asa: Calitatea aerului în interiorul vehiculului este indicată printr-un text explicativ și o animație pe ecranul multimedia.
Nu despre asta e vorba?
Andy_ACS
26 Sep 2019, 11:56
Da, dar deasupra textului ala pe care l-ai incercuit tu frumos cu rosu ce scrie?
Catch 22.
tatimeu
26 Sep 2019, 12:15
e vorba de aerul din interior
nu este activ daca nu e pornita recircularea
in ceea ce priveste viteza indica ceea ce vede pe drum, adica indicatoarele de viteza montate, inclusiv cele de la mesterii care "lucreaza" la drumuri
Andy_ACS
26 Sep 2019, 12:28
Fiecare intelege altceva cu senzorul vietii
bonzai
26 Sep 2019, 13:09
Referitor la viteza, la mine e sigur dupa navigatie, nu dupa semnele de pe margine. De exemplu in portiuni din A3 unde era diferita viteza din navigatie vs semn de viteza, imi arata la fel ca in navigatie. Plus portiuni din A3 unde navigatia nu avea viteza adaugata (desi semne erau), semnul ramanea gol in bord.
Oricum, nimicuri.
myreno4me
26 Sep 2019, 13:19
Eu o vad asa, initial iti spune calitatea aerului exterior si dupa ce incepe sa lucreze iti da calitatea aerului din interior.
Daca te uiti pe animatie se vede treaba asta, in afara masinii este o culoare si in masina alta .
@bonzai: esti sigur ca ai activat "speed warning" din setari?
Menu -> Vehicle -> Driving Assistance -> Speed alert settings ...
La mine e ok, a vazut pe traseu semne de limitare temporara, pe la diverse lucrari la sosea - alea sigur nu erau in Navi...
bonzai
26 Sep 2019, 19:17
E activat; poate conteaza echiparea/ versiunea de RLink.
bgdrenault
26 Sep 2019, 21:18
Din ce am vazut eu, daca navigatie stie respectivul traseu de drum, arata semnele de pe navi. daca navigatia nu stie zona, si te arata in camp, (bucata de autostrada din Bulgaria catre Grecia) atunci a citit semnele de acolo fara probleme.
Flatron
27 Sep 2019, 08:31
Nu e așa. Se ia după navigație, dar, dacă vede semne noi, se ia după acelea, ceea ce e normal, că drumul se poate schimba de la o zi la alta.
bgdrenault
27 Sep 2019, 08:44
asa e sau asa ar trebui?
Ca am vazut gramada de tronsoane, care nu au semne de circulatie si el totusi arata . Sau se mentine pana la aparitia primului semn ci alta indicatie?
Nu mai stiu acum zona, dar am intrat in localitati care nu aveau semn la intrare(deci veneam cu citire de 90 la ora) si s-a schimbat in 50 conform navigatiei, desi repet, semne nu am vazut.
Singura citire "voluntara" am vazut-o acolo unde navigatia nu stia traseul.
Ma rog, poate nu am urmarit eu exact. Mai urmarim.
Rundas
27 Sep 2019, 08:46
Citește inclusiv semnele de pe autocare sau o dubă mai înaltă. Un coleg avea în oraș limita la 130
Flatron
27 Sep 2019, 08:57
@bgdrenault: E exact cum ai spus tu, cu mențiunea că, dacă vede un semn nou în oraș, care nu e pe navigație, îl va urmări pe acela. În Ungaria sunt anumite semne pe autostradă, care sunt rotunde, ca și limitele de viteză, dar de fapt cred că sunt sectoare sau chestii de genul. Camera le citește (deși știe drumul) și te trezești brusc cu o limită de 60 pe autostradă. După un timp își revine și preia ce știa deja de la navigație.
Edit: Poți să mai urmărești la drumuri în lucru, unde mai apar semne noi de viteză.
papa_mulo
27 Sep 2019, 10:14
QUOTE(Rundas @ 27 Sep 2019, 09:46)
Citește inclusiv semnele de pe autocare sau o dubă mai înaltă. Un coleg avea în oraș limita la 130
Mai sunt unii care fac abuz de semne de genul ala si isi pun cate 4-5 cu toate limitele posibile, daca da de unul din aia l-ai bagat in ceata totala pe sistem, isi da reset singur.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.