Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane IV - pareri utilizatori
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64
Andy_ACS
M-am plimbat cu masinutza zilele astea, am deja 1500km.
Cateva pareri (M4 Hatch Intens 1.6 dCi 130):
- trepte mult mai lungi decat la M3 1,6 16v. a sasea de la M3 e cam ca a patra de la M4 dCi. Pe unde merg eu nici nu apuc sa ii dau a sasea decat f rar.
- daca vrei sa mergi la 60 la ora in localitate, esti cam intre treptele 3 si 4, ceea ce e cam nasol. Ori mergi cu 3 mai turat, ori cu 4 mai subturat, sau mergi cu 70 cu 4 smile.gif
- Foarte tari modurile de condus (Comfort, Sport, Eco, etc). Chiar se vede clar diferenta atat la motor cat si la directie. Sa zicem ca pe Sport e f usor sa ramai fara permis. Imi place si faptul ca parca nu simti viteza, adica la 120-130 ai impresia ca mergi cu 100.
- poate si datorita treptelor lungi, dar si a faptului ca e diesel, frana de motor e foarte redusa. Avantaj pentru mine care anticipam traficul, acum ridic piciorul de pe acceleratie mai din timp
- pedala de acceleratie e moale, si cum frana de motor e redusa stau mult cu piciorul ridicat de pe acceleratie sau accelerand foarte usor, rezultatul e ca ma doare dreptul la drum lung, e cam trist, sa vad cum fac sa ma obisnuiesc
- sistemul de sunet Bose e foarte misto, eram in dubiu daca sa iau sau nu, dar din punctul meu de vedere faceam o mare greseala daca nu il luam
- consumul, chiar si in rodaj, e redus - am pe CB 4.3% la mers 85% exterior si 15% oras, mers batraneste ca de rodaj. La pompa a iesit 4.7%, o sa urmaresc in timp sa vad daca chiar e diferenta sau asa s-a nimerit acum (in functie de cum a facut click pistolul, ca am bagat din locuri diferite).
- pe drum bun e o placere, pe drum denivelat scutura cam urat, i-am redus presiunea in anvelope (2.3/2.1) dar tot nu imi place cum se simte pe denivelari, nu le filtreaza, ma asteptam la mai mult, de asta nu am vrut sub nicio forma jantele pe 17, dar si cu astea pe 16 face urat dupa gusturile mele. Nici nu vreau sa imi imaginez cum se simte un GT sau una cu jante de 17 pe drum mai prost.
- farurile cu led sunt foarte misto, eu vin de la faruri cu halogen, deci saltul e mare
- remarc faptul ca dCi-ul e clar mai silentios decat vechiul M3 Coupe 1.6 16v. Si mult mult mai placut la condus, pare ca se deplaseaza relaxat si fara efort.
- asa zisa piele de la scaune e de fapt un fel de musama (piele artificiala). Sunt curios cum rezista in timp. Pe fetele de la usi, cotiera centrala si manerele usilor pare de calitate mai buna.
- utili si senzorii 360 de grade si camera marsarier, inca nu am incercat sa vad cum parcheaza singura tongue.gif
- de apreciat ca acum butoanele de pe volan sunt iluminate
- de apreciat ca usile se inchid mai frumos decat la M3, dau impresia de lucru mai de calitate (la M3 am schimbat opritor usa la doar 30.000km)
- cand am trecut cu viteza pe langa un tir din sens opus, din cauza curentului puternic mi s-a parut ca s-a miscat capota cu totul, ciudata treaba, nu imi place chestia asta
- nu imi place cum se navigheaza prin meniul de la muzica. Daca selectez un folder sa il cante, apoi vreau sa selectez alt folder, cand dau browse ma ia de la directorul radacina al sdcardului, nu de la folderul curent. Adica nu pot sa dau "Up". Ca urmare trebuie sa imi cam reorganizez colectia de muzica, si e ceva, 100G (pe un sdcard de 128). Acelasi sdcard il folosesc la update-uri, am updatat la ultimele harti ca sa fiu la zi.
- foarte bun Waze pe Android Auto, chiar f f tare. Telefonul sta cu ecranul inchis si se incarca de la USB. Din calculele mele porturile USB dau 2.4A, avand in vedere ca ecranul e inchis incarcarea merge repede (ca telefon am un Samsung Galaxy S8)

Cam atat, cu bune, cu rele, cand mai gasesc lucruri notabile mai adaug. Sper sa foloseasca celor care sunt indecisi daca sa isi ia sau nu masina asta
speedman
gt ul nu are aceeasi suspensie cu a ta, astfel ca jantele pe 17 sunt chiar ok.. cu 18 devine mai dura...cam cu 10 procente...
Andy_ACS
Tocmai, GT-ul e teoretic mai rigid, deci la aceleasi roti GT e mai rigid decat a mea.
Cum percepe fiecare in interior e subiectiv, pe mine ma deranjeaza.
jbn
QUOTE(Andy_ACS @ 15 Mar 2018, 22:24)
- cand am trecut cu viteza pe langa un tir din sens opus, din cauza curentului puternic  mi s-a parut ca s-a miscat capota cu totul, ciudata treaba, nu imi place chestia asta
*



S-ar putea sa fiu total prin balarii cu explicatiile urmatoare, dar eu cred ca aceasta caracteristica a capotei este folositoare la impactul cu un pieton, caz in care capota s-ar comporta ca un amortizor. Sau in cazul unui accident frontal, caz in care capota nu s-ar deplasa spre interiorul masinii, ci ar ricosa de-alungul parbrizului. Cu alte cuvinte, pentru a fi posibile cele 2 scenarii de mai sus, au proiectat balamalele sa fie flexibile. Stai sa vezi cum oscileaza capota la 190 km/h tongue.gif
aba81
eu nu am obs oscilatiii nici la viteze de 2xx...am sa fiu mai atent smile.gif
jay333
QUOTE(Andy_ACS @ 15 Mar 2018, 22:24)
Imi place si faptul ca parca nu simti viteza, adica la 120-130 ai impresia ca mergi cu 100.
*


Stai sa vezi cum e cand nu-ti dai seama ca ai ajuns la 200+. biggrin.gif
tatimeu
Andy
perfect de acord cu tine eu conducand in paralel un M III ca si al tau ( smile.gif 4 usi). cu unele amendamente:
- benzinarul mie imi pare mai linistit (la sunet), asta poate si anvelopelor Conti 860 cu care e incaltat tractorul, anvelope romanesti si care d.p.m.d.v. sunt zgomotoase

in rest parca conducem aceasi masina biggrin.gif
daca te uiti bine capota o vezi "vibrand" cam de la 100km/h in sus
trenul de rulare consider eu mult mai prost/slab decat la M III. pe landa vibratiile transmise aici e normal difera setarile zgomotele produse ma exaspereaza pe mine (drum prost/putin prost) pe drum bun nici nu ai senzatia de viteza, zgomot vibratii deloc.

ai mei coparticipanti la trafic si dupa 6 luni de utilizare nu inchid usile . le spun eu vezi ca nu e inchisa usa (obijnuinta de la M III unde urlam la ei daca tranteau usa ceva mai tare mad.gif )

e mai placut la condus decat M III, dar si aici e un dar....eu pana acum nu am avut senzatia de schimbator scurt (levier) = senzatie de sportivitate, dar la primul schimb M IV/M III la asta din urma am avut aceasta senzatie, schimbatorul la benzinar e pozitionat mult mai jos si parca alta e senzatia.
cum am zis la inceputurile postarilor mele pe aria M IV daca din punct de vedere al fiabilitatii se ridica la nivelul M III (scuze ca tot aduc in prim plan) dar e fratele mai nou, e aceasi firma , aceleasi gene si pe asta il am eu, atunci consider ca noi toti am facut o alegere foarte buna.

Andy sa te folosesti cu placere de el.
aba81
apoi cu schimbator scurt e frumos...doar nu e autobuz smile.gif
tatimeu
aba asa e biggrin.gif , dar schimbatoarele (tijele) cred ca sunt la fel sau poate la M IV e chiar mai scurta, doar ca el fiind pozitionat pe consola centrala practic e mult mai sus fata de M III. poate de aici si "senzatia de sportivitate" la alalalt caci trebuie /ai senzatia ca te apleci spre el pentru a schimba vitezele.
aba81
bine si acuma poti sa te apleci spre asa intr-o parta aka bmw style smile.gif$$$
tatimeu
nu am inteles si nu o sa inteleg niciodata cum dracu nu coboara din masina unii cocosati, adica cei pe care ii vezi din luneta. Oare ii trege lantul intr-o parte sau ce dracu gasesc in pozitia respectiva
aba81
destul de complexa problema....fortele gravitationale functioneaza altfel sau este oferita cu discount suferinzilor de scolioza. observ in ultima vreme orientarea mediului rural catre aceasta marca. se uita seara la Dallas si ....masinile de pe vremea aia au devenit accesibile si in Romania biggrin.gif
vladof
Capota vibreaza mereu de la viteze de autostrada in sus. Da, este structural mai slaba pentru a obtine certificarile la impactul cu pietonii. Si mie mi s-a parut ciudat initial. smile.gif Atata timp cat nu sare (si nu va sari), este ok.

https://youtu.be/C81ixMbtAlQ?t=2m34s
jbn
Da, din clip-ul cu testele ncap am dedus si eu ce am spus mai sus.
Andy_ACS
Vreau sa va cer parerea in privinta garantiei extinse.
Eu am garantie standard (3 ani/100.000km). Nu stiu daca se mai poate prelungi acum, dupa ce am luat masina, dar voi ce parere aveti, merita garantia extinsa?
La Megane 4 ca sa prelungesti garantia la 5 ani/100.000 km costa 360E (conform https://www.renault.ro/servicii/servicii-po...lt-adagio.html)
aba81
pana faci un an o poti prelungi
CrissT
Andy_CS suna la VC și cere sa ți se facă oferta. Îți spun ca oferta lor însă fie mai mică secat catalogul. Eu de exemplu am primit un an gratuit. Deci am 3 ani standard plus încă unul.
gerula2006
Ofertă la prețul garanției suplimentare?
CrissT
@gerula da VC face si oferte de pret la Garantia extra.
vladof
1 an garantie extra era oferta Renault anul trecut si cred si acum e valabila.

Eu am obtinut deal bun direct de la AutoCobalcescu, am dat 270 de euro parca pe 1 an extra, pana la 5 ani si 150.000 km, insa am negociat direct cand am luat masina.
lcc
QUOTE(Andy_ACS @ 17 Mar 2018, 22:21)
Vreau sa va cer parerea in privinta garantiei extinse.
Eu am garantie standard (3 ani/100.000km). Nu stiu daca se mai poate prelungi acum, dupa ce am luat masina, dar voi ce parere aveti, merita garantia extinsa?
La Megane 4 ca sa prelungesti garantia la 5 ani/100.000 km costa 360E (conform https://www.renault.ro/servicii/servicii-po...lt-adagio.html)
*


7 luni de CASCO. Asta tine de fiecare. Eu personal am refuzat oferta de 1 an gratuit cand am luat masina si de banii respectivi am cerut accesorii. Si am primit. Acum... fiecare stie ce vrea.
CrissT
Eu pe langa garantie am primit si covovorasele textile si protectie portbagaj.
lcc
Covorase premium, 2 capace card (rosu si argintiu), covorase cauciuc cu margini inalte, protectie portbagaj reversibila, protectie pedale sport, numere si pachetul legislativ.....caruia i-a inghetat stingatorul cu spuma radmasa.gif
myreno4me
2% reducere suplimentara, imi e si jena sa mai cer ceva, dar poate imi fac curaj wink.gif
aba81
la mine acum un an au fost cauciucuri de iarna fara nimic suplimentar.
mars
Adica numai vreo 500 euro. Ce zgarciti, domne’ rolleyes.gif...
Poty
Eu nu am primit.nimic smile.gif))) doar o sticla de sampanie ceva Athene Palace nu mai stiu
lcc
Daca nu ceri....nu-ti da nimeni.
Poty
M am multumit cu 3000 euro reducere
myreno4me
Poty, zi-ne cum ai facut rodajul? Am citit la manual ca 1000km pana la maxim 3000 rpm si apoi pe la 3000 km cica isi da drumul...
Legat de reducere, e ok , tot pe la 3000 si un pic a iesit !
gerula2006
De la Meridian am primit 280 e, covorașe și numere.
Poty
@myreno4me Rodajul l-am facut in limita bunului simt, in primii 1000km am incercat cat se poate sa nu depasesc 3000rpm dar nu prea am reusit am mai sarit si peste nu cu mult. acum am aproape 19k km si e totul ok. Motorul trage bine consumul e ok, parca s-a mai asezat dupa primii 5000km consumul. Oricum la masinilie noi in general motoarele vin deja rodate din fabrica, eu personal nu cred in treaba cu rodajul, mai mult am menajat-o pentru ca de.. masina noua
vladof
Ahaha pai daca tot discutam, eu am primit covorase (de cauciuc), bare de plafon, protectie portbagaj, 6 luni RCA si 1250E reducere, pe langa pretul mai bun la 5 ani total garantie (upgrade de la 4 standard).
myreno4me
Nu se pune, ai primit prea mult wink.gif
Merci Poty !
aba81
QUOTE(lcc @ 18 Mar 2018, 19:55)
Daca nu ceri....nu-ti da nimeni.
*


daca nu e campanie sau ceva poti sa ceri luna de pe cer ca nu iti da nimeni....e valabil la toti. reducerile mari sunt la stocuri....etc...la comenzi noi mai putin.
lcc
Si asta este un adevar. Dupa 45' de conversatie (pentru comanda noua cu reducere 1000 eu de la RR) m-am ridicat spunand ca merg sa cer oferta la alt vanzator. Am fost sunat pe drumul spre masina sa-mi spuna ca s-a acceptat cererea mea icon_mrgreen.gif .
RveMO
Si eu m-am "certat" cu ei mai multe zile ca sa imi dea garantia extra de 2 ani si alarma. Practic extragarantia a suportat-o reno si alarma ei ca dealeri. Eu am profitat ca ei imi facusera o oferta peste discountul de 3000 la destocaj si m-am agatat de chestia asta.
Cand te duci la orice dealer reno iti vor spune ca discountul e standard, dar toti mai dau acolo cate ceva fata de RR. Consultantul de la care am cumparat eu a tinut sa imi spuna cum sta treaba la ei, ca sunt concesiune si ca nu sunt ca celelalti care vand masini si asa mai departe. Pana la urma si ei dau discount din marja lor de profit ca orice alt dealer.
Poty
Am si eu o intrebare intrebatoare, am gasit camera de mers cu spatele dedicata pentru megane 4 cu tot cu emblema fir mufa tot, ideea e, eu am zen hatchback cu R-Link de 7" stiti cumva daca sunt firele trase pana la portbagaj? A auzit cineva ceva?
Gill_ro
E posibil sa ai firele deja trase. Pentru doritori aveti aici anuntul de pe ebay pentru camera spate - https://www.ebay.es/itm/CAMARA-VISION-TRASE...aoAAOSwuxFYvUR1
Poty
Hmm eu nu gasisem de pe anuntul asta dar in fine, tot ceva in jur de 50 de euro am gasit vad ca scrie in anunt cablu conector optional 15 euro.. care e ala ca vad ca nu e in poza, conector intre ce si ce?
chivualex
Daca scoti capacu din centru haionului ai acces catre logo sa vezi daca exista mufa de camera pe acolo?

https://www.youtube.com/watch?v=9uHSD_ZQ-d8
strengarul
Buna ziua la toti ! Am o intrebare. Eu am sedan intens cu R-Link de 7". Stiti cineva daca sunt firele trase pina la capacul portbagajului (logo)? A instalat cineva asa ceva? Multumesc !
adrianovici_2006
Sa nu credeti ca daca puneti camera mers inapoi va ajuta cu ceva!...un MOFT si atat!....o vad numai cand porneste in Marsarier....dar nu ma uit decat rareori si pentru scurt timp!...o gasesc ca fiind nefolositoare pt soferi cu ceva experienta!
chivualex
Da, nu pot sa zic ca ai nevoie. Oricum cand parchezi folosesti oglinzile, dar parca mai mult as avea incredere sa ma uit pe camera decat sa ma bazez pe senzorii de parcare (la apropierea de vreun obstacol).

Mi s-a parut mult sa dau 500euro pentru camera, blind spot si parcare automata. Cele 2 din urma nu le-as fi folosit. Asa ca daca as putea sa pun camera cu 60-70 euro ar fi super.
adrianovici_2006
Opinia mea este ca vederea face 50% sigura parcarea cu spatele, senzorii 40% si 10% mai raman pentru camera! smile.gif smile.gif
kretzu77
Sa va spun o poveste:

- acum cel putin 10 ani, in parcare la un supermarket din Pantelimon (pe vremea aia fumam)
- am intrat in masina, mi-am aprins o masina si am tras cateva fumuri
- dai sa plec, bag in marsarier si incep sa bipaie senzortii de parcare
- ma uit si nu vad nimic (am crezit ca a uitat careva carutul prin zona initial)
- cobor si ... ce sa vezi ...... un copil de 2-3 ani misuna pe acolo (parintii lui se uitau la mine inghetati la 10-15 m mai incolo cand au realizat ce se putea intampla)


Deci, de atunci, am jurat ca orice masina voi avea, o sa am senzori de parcare sau camera.
RveMO
QUOTE(chivualex @ 19 Mar 2018, 17:34)
Mi s-a parut mult sa dau 500euro pentru camera, blind spot si parcare automata. Cele 2 din urma nu le-as fi folosit. Asa ca daca as putea sa pun camera cu 60-70 euro ar fi super.
*



Eu am vrut neaparat blind spot pentru ca Focusul l-am pocnit in felul asta si nu m-a dus "decat" vreo 2500 de lei reparatia la un service oarecare. In reprezentata facuse pret de 2000 de euro.
Spui ca nu ai nevoie de el pana o patesti.
Mie camera chiar imi place. Ma duc cu ea cu spatele pana in bara celuilalt si ma ajuta mult sa nu ma ating de masinile oamenilor. Oricat de sofer ai fi nu poti sa aproximezi la cativa centimetri.
Pana acum o saptamana nu am folosit niciodata parcarea automata. Cand am vazut ca parcheaza din prima si foarte aproape de bordura, doar apasand butonul si dand semnal, m-am atasat si de functia asta. Cred ca o sa o mai folosesc.
old_jhon
In locul optiunii blind spot exista tutoriale pe youtube care te invata cum sa iti reglezi corect oglinzile. Mai ieftin decat optiunea de 500e. Si eu sunt de parere ca senzorii spate sunt suficienti.

Eu reusisem sa imi reglez si la Logan, primul model, cel cu oginzile alea minuscule, oglinzile astfel incat sa nu am unghi mort, mergeau de minune.


Ansamblul de oglinzi trebuie reglat in asa fel incat sa iti ofere o vedere 180 grade, imaginea din oglinda dreapta sa se contiune in retrovizoare si in oglinda stanga si voila.

Nenea asta m-a luminat
chivualex
Spun ca nu l-as folosi pentru ca actuala la masina folosesc o oglinda interiora Wide, atasata peste oglinda masinii.
In felul asta pot vedea prin geamurile usilor spate si iti elimina orice blind spot. Chiar si la iesirea cu spatele din parcare(vezi poza) nu ai nevoie sa intorci capul pentru ca vezi prin geamul usii spate daca iti vine masina pe banda dupa ce ai iesit putin de tot.

Cred ca voi pune si la Megane la fel.
vicxxl33
Sa zicem ca ai cablurile trase pentru camera si poti monta camera ,dar ce faci cu butonul de portbagaj pe care l-ai fi avut in partea de jos incastrat in tabla dar daca nu ai versiunea cu camera banuiesc ca nu ai nici acel buton .Si eu as dori sa fac figura asta cu camera,Am comandat un sedan intens dar mi s-a parut prea mult 500 eur asa ca nu am bifat aceasta optiune.In aprilie-mai imi vine si mie "frumusica".Abia astept!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.