M-am plimbat cu masinutza zilele astea, am deja 1500km.
Cateva pareri (M4 Hatch Intens 1.6 dCi 130):
- trepte mult mai lungi decat la M3 1,6 16v. a sasea de la M3 e cam ca a patra de la M4 dCi. Pe unde merg eu nici nu apuc sa ii dau a sasea decat f rar.
- daca vrei sa mergi la 60 la ora in localitate, esti cam intre treptele 3 si 4, ceea ce e cam nasol. Ori mergi cu 3 mai turat, ori cu 4 mai subturat, sau mergi cu 70 cu 4
- Foarte tari modurile de condus (Comfort, Sport, Eco, etc). Chiar se vede clar diferenta atat la motor cat si la directie. Sa zicem ca pe Sport e f usor sa ramai fara permis. Imi place si faptul ca parca nu simti viteza, adica la 120-130 ai impresia ca mergi cu 100.
- poate si datorita treptelor lungi, dar si a faptului ca e diesel, frana de motor e foarte redusa. Avantaj pentru mine care anticipam traficul, acum ridic piciorul de pe acceleratie mai din timp
- pedala de acceleratie e moale, si cum frana de motor e redusa stau mult cu piciorul ridicat de pe acceleratie sau accelerand foarte usor, rezultatul e ca ma doare dreptul la drum lung, e cam trist, sa vad cum fac sa ma obisnuiesc
- sistemul de sunet Bose e foarte misto, eram in dubiu daca sa iau sau nu, dar din punctul meu de vedere faceam o mare greseala daca nu il luam
- consumul, chiar si in rodaj, e redus - am pe CB 4.3% la mers 85% exterior si 15% oras, mers batraneste ca de rodaj. La pompa a iesit 4.7%, o sa urmaresc in timp sa vad daca chiar e diferenta sau asa s-a nimerit acum (in functie de cum a facut click pistolul, ca am bagat din locuri diferite).
- pe drum bun e o placere, pe drum denivelat scutura cam urat, i-am redus presiunea in anvelope (2.3/2.1) dar tot nu imi place cum se simte pe denivelari, nu le filtreaza, ma asteptam la mai mult, de asta nu am vrut sub nicio forma jantele pe 17, dar si cu astea pe 16 face urat dupa gusturile mele. Nici nu vreau sa imi imaginez cum se simte un GT sau una cu jante de 17 pe drum mai prost.
- farurile cu led sunt foarte misto, eu vin de la faruri cu halogen, deci saltul e mare
- remarc faptul ca dCi-ul e clar mai silentios decat vechiul M3 Coupe 1.6 16v. Si mult mult mai placut la condus, pare ca se deplaseaza relaxat si fara efort.
- asa zisa piele de la scaune e de fapt un fel de musama (piele artificiala). Sunt curios cum rezista in timp. Pe fetele de la usi, cotiera centrala si manerele usilor pare de calitate mai buna.
- utili si senzorii 360 de grade si camera marsarier, inca nu am incercat sa vad cum parcheaza singura
- de apreciat ca acum butoanele de pe volan sunt iluminate
- de apreciat ca usile se inchid mai frumos decat la M3, dau impresia de lucru mai de calitate (la M3 am schimbat opritor usa la doar 30.000km)
- cand am trecut cu viteza pe langa un tir din sens opus, din cauza curentului puternic mi s-a parut ca s-a miscat capota cu totul, ciudata treaba, nu imi place chestia asta
- nu imi place cum se navigheaza prin meniul de la muzica. Daca selectez un folder sa il cante, apoi vreau sa selectez alt folder, cand dau browse ma ia de la directorul radacina al sdcardului, nu de la folderul curent. Adica nu pot sa dau "Up". Ca urmare trebuie sa imi cam reorganizez colectia de muzica, si e ceva, 100G (pe un sdcard de 128). Acelasi sdcard il folosesc la update-uri, am updatat la ultimele harti ca sa fiu la zi.
- foarte bun Waze pe Android Auto, chiar f f tare. Telefonul sta cu ecranul inchis si se incarca de la USB. Din calculele mele porturile USB dau 2.4A, avand in vedere ca ecranul e inchis incarcarea merge repede (ca telefon am un Samsung Galaxy S8)
Cam atat, cu bune, cu rele, cand mai gasesc lucruri notabile mai adaug. Sper sa foloseasca celor care sunt indecisi daca sa isi ia sau nu masina asta