Ca o recomandare si pentru altii care au aceleasi probleme cu rotile inainte de RAR : mergeti cu rotile cu anvelopele "oficiale" si pe care le aveti mentionate pe usa indiferent de anvelope ! Se poate ajunge ok cu anvelopele de vara si la Voluntari si la Grivitei, doar putina grija sa aveti pe stradute.
Am asteptat inca 4 ore din cauza ca modelul L3 2012 cu 131 CP nu era in baza lor de date, ci numai cea de 150, asa ca a trebuit sa astept pana le-au venit datele oficiale si apoi sa faca identificarea si autorizarea RAR. In prezent am toate marimile oficiale, inclusiv 205/60/16, scrise in cartea masinii.
Daca mergeam direct cu 205/60/16 mi-au spus ca aveam sansa sa imi respinga masina initial, apoi luau datele oficiale si abia apoi o acceptau, dar asta inseamna cel putin inca o zi pierduta.
La dus am mers "ilegal" fara asigurare, pentru ca nici un asigurator nu vroia sa faca si eram sa ma intorc cu masina tot ilegal, dar am avut rabdarea pana la 16.37 de minute, desi ei terminau programul la 15.00, asa ca am luat cartea si apoi am facut imediat asigurarea pe 6 luni, 450 lei (pe 1 luna era 100 lei), am completat tot acolo toate actele pentru circa financiara (25 lei) si am fugit. Totul la RAR a costat 438 lei , o singura chitanta.
Vedeti ca la RAR Volutari NU este permisa stationarea masinilor dupa program , deci NU puteam sa o las acolo pt ca se pare ca o scoteau afara ei cu mijloacele lor.
Si inginerul RAR la fel a ramas socat ca nimeni nu vroia sa-mi faca asigurarea pe numere de Franta, dar pur si simplu asta a fost treaba.
Cu taxa de mediu, se pare ca este propusa si cica si aprobata, dar inca nu este aplicata si nu se stie NIMIC daca va fi activa legea de la 1.02.2017, asa ca deocamdata se plateste ca si pana acum.
Sa nu va duceti la RAR daca nu merge vreun beculet, pe mine m-au intrebat si de trusa si restul si le-am aratat prin portbagaj. Sa umflati cum trebuie rotile, altfel puteti avea surprize la franare. Un tip cu un Megane3 a picat testul de noxe si ii recomandau sa termine motorina "scumpa" si sa bage cea mai ieftina de la Petrom sau Rompetrol. Cei picati pot reveni oricand, fara reprogramare, in urmatoarele 30 de zile.
Ca o intamplare nefericita, un idiot cu un cap tractor de TIR s-a bagat prin parcare si a agatat 3 masini, printre care si un Mergedes CLS de anul trecut cu 9000 de km la bord. S-a lasat cu alergaturi prin curte, mai ales ca TIR-urile nu aveau ce sa caute in sectiunea autoturismelor ... si problema a ramas incalcita pentru ca dintre cele avariate doar unul avea asigurare, ceilalti doi fiind in aceeasi situatie ca mine, adica fara asigurare, pt ca asiguratorii au refuzat sa le faca. Cica soferul TIR-ului avea asigurare, dar e complicata situatia si a fost chemat un echipaj de Politie...
CLS-ul cred ca a pierdut mai mult de 50% din valoare in 3 secunde. Eu aveam masina parcata la 4 masini de unde s-a intamplat incidentul ...
Stie cineva daca pana in Voluntari trebuie rovinieta ???
Pe drum am constatat urmatoarele la propria masina :
1. Nu cred ca am Stop-Start, niciodata nu s-a oprit motorul, nici cu piciorul pe frana si nici fara si nici butonul de dezactivare nu-l am in stanga langa cel de faruri si ESP;(in 15 km aproximativ nu avea cum sa nu se incalzeasca motorul si masina si am oprit chiar si climatizarea ca sa testez.)
2. Hill Control nu cred ca am sau nu e activ. Cum il pot incerca ?
3. M-am obisnuit cu motorul , acele indicatoare de schimbare a treptelor mi-au aparut foarte rar, fata de M3, cand apareau foarte des. Motorul are cuplu ok, adica de la 1300-1400 rpm accelereaza ok in orice treapta 1-4 si dupa 2100 ture se schimba lejer. Imi place ca putere este livrata foarte ok si motorul se simte bine si intre 3000 si 4000 de ture fata de 1.5, care se simtea putin cam gatuit.
4. Poate sunt eu norocos, dar sunt foarte fericit cu suspensia, este exact cum vreau sa fie si am mers cu anvelopele si la 2.4 s la 2.8 si am mers si prin gropite si pe cateva limitatoare ... se simte ok, nimic dur, dar nici moale.
5. Consumul a fost 8,6% si am stat cam 40 de minute in coloana pe drumul dus-intors si cel putin 30 de minute la RAR cu motorul pornit + testele facute de ei in care din cate am vazut au bagat ceva pedale in ea. (nu scoate fum deloc si e super faina imaginea cu cele 2 tevi care scot aburi
)
6. Scoate cand vrea ea beep-ul de inchidere-deschidere si ma enerveaza... cred ca o sa-i pun si o alarma suplimentara.