Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitionare Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
marius80_eugen
Ii sun luni , e singura sansa si pana atunci incerc o roata de 16 care o am sa vad daca merge. Daca ei spun ca trebuie numai acea dimensiune, merg cu cele de vara acolo, daca mai spun si ca trebuie neaparat sa fie de iarna (ceea ce ar cam fi o aberatie din partea lor si nu a politiei rutiere) , iau direct anvelople de iarna pe 17 ... si imi stric planurile ... jantele pe 16 sunt atat de frumoaseeeeee si usoare ... blush.gif
Daca incerc roata mea pe 16 si ne merge din cauza de disc/etrier (ceea ce nu cred, pentru ca la Emag in configurator imi apar aceleasi jante pe 16, cu ET 40-48) ... asta e ... o sa iau doar anvelope de iarna pe 17 si poate la anul mai iau un rand de jante de aliaj pe 17. wacko.gif

As aprecia daca alti posesori de Laguna 3 mi-ar spune ce au facut ei la RAR cu anvelopele/jantele ... mai ales pe 16'.
cj98czh
Iti dau un exemplu care il stiu ... Laguna 2 2.0T pentru V are roti de 17" pentru cele vandute in Ro 16" ... cele de 17" nu au fost omologate la RAR de renault RO ... caz de pe forum .. deci conteaza ce a omologat Renault in FR de unde vine masina ta .. nu ce au alti utilizatori ca poate fi diferit ..
argon
Consumul cat e, ai reușit să scazi sub 4.5% cat da cartea? radmasa.gif
marius80_eugen
radmasa.gif Da, eu am consum ZERO ... de 3 zile ma uit la ea ... azi am taxat un bilet RATB alergand dupa anvelope ... la toate hipermarketurile , Norauto , Dedeman ...
Maine incerc o roata pe 16 din setul meu si daca merge , va ramane ca iau anvelope pe 16 de iarna. Luni dimineata sun la RAR si intreb de anvelope, daca sunt obligat sa vin cu anvelope de iarna sau nu si DACA stie respectivul ce marimi au anvelopele de L3 pe 16 ... mai intreb si de asigurare pentru ca sincer cam asta e singura care ma tine cu masina blocata ... va dati seama ca eu am mers in total 12 metri cu ea ? 3 in fata , 3 in spate de 2 ori ... Daca era zapada topita era altceva ... dar cred ca parcarea blocului meu va avea zapada de 30 de cm si in aprilie . Maine ies iar cu lopata ph34r.gif
argon
Nu are nici o legătură treaba ta la rar cu anvelopele, doar sa fie ok, inferent de sezon. Poți să ai probleme doar pe drumurile publice DACA e zăpadă pe jos, și dacă produci un blocaj/ accident.
cj98czh
Avand in vedere ca lui ii face si ITP acum trebuie sa aiba o dimensiune care trebuie... nu cred sa conteze ca sunt de vara sau iarna ... personal as merge cu ce este pe masina ... daca poate ajunge pe vremea asta la RAR ..
marius80_eugen
Ca o recomandare si pentru altii care au aceleasi probleme cu rotile inainte de RAR : mergeti cu rotile cu anvelopele "oficiale" si pe care le aveti mentionate pe usa indiferent de anvelope ! Se poate ajunge ok cu anvelopele de vara si la Voluntari si la Grivitei, doar putina grija sa aveti pe stradute.

Am asteptat inca 4 ore din cauza ca modelul L3 2012 cu 131 CP nu era in baza lor de date, ci numai cea de 150, asa ca a trebuit sa astept pana le-au venit datele oficiale si apoi sa faca identificarea si autorizarea RAR. In prezent am toate marimile oficiale, inclusiv 205/60/16, scrise in cartea masinii.
Daca mergeam direct cu 205/60/16 mi-au spus ca aveam sansa sa imi respinga masina initial, apoi luau datele oficiale si abia apoi o acceptau, dar asta inseamna cel putin inca o zi pierduta.
La dus am mers "ilegal" fara asigurare, pentru ca nici un asigurator nu vroia sa faca si eram sa ma intorc cu masina tot ilegal, dar am avut rabdarea pana la 16.37 de minute, desi ei terminau programul la 15.00, asa ca am luat cartea si apoi am facut imediat asigurarea pe 6 luni, 450 lei (pe 1 luna era 100 lei), am completat tot acolo toate actele pentru circa financiara (25 lei) si am fugit. Totul la RAR a costat 438 lei , o singura chitanta.
Vedeti ca la RAR Volutari NU este permisa stationarea masinilor dupa program , deci NU puteam sa o las acolo pt ca se pare ca o scoteau afara ei cu mijloacele lor.
Si inginerul RAR la fel a ramas socat ca nimeni nu vroia sa-mi faca asigurarea pe numere de Franta, dar pur si simplu asta a fost treaba.
Cu taxa de mediu, se pare ca este propusa si cica si aprobata, dar inca nu este aplicata si nu se stie NIMIC daca va fi activa legea de la 1.02.2017, asa ca deocamdata se plateste ca si pana acum.
Sa nu va duceti la RAR daca nu merge vreun beculet, pe mine m-au intrebat si de trusa si restul si le-am aratat prin portbagaj. Sa umflati cum trebuie rotile, altfel puteti avea surprize la franare. Un tip cu un Megane3 a picat testul de noxe si ii recomandau sa termine motorina "scumpa" si sa bage cea mai ieftina de la Petrom sau Rompetrol. Cei picati pot reveni oricand, fara reprogramare, in urmatoarele 30 de zile.
Ca o intamplare nefericita, un idiot cu un cap tractor de TIR s-a bagat prin parcare si a agatat 3 masini, printre care si un Mergedes CLS de anul trecut cu 9000 de km la bord. S-a lasat cu alergaturi prin curte, mai ales ca TIR-urile nu aveau ce sa caute in sectiunea autoturismelor ... si problema a ramas incalcita pentru ca dintre cele avariate doar unul avea asigurare, ceilalti doi fiind in aceeasi situatie ca mine, adica fara asigurare, pt ca asiguratorii au refuzat sa le faca. Cica soferul TIR-ului avea asigurare, dar e complicata situatia si a fost chemat un echipaj de Politie...
CLS-ul cred ca a pierdut mai mult de 50% din valoare in 3 secunde. Eu aveam masina parcata la 4 masini de unde s-a intamplat incidentul ...
Stie cineva daca pana in Voluntari trebuie rovinieta ???
Pe drum am constatat urmatoarele la propria masina :
1. Nu cred ca am Stop-Start, niciodata nu s-a oprit motorul, nici cu piciorul pe frana si nici fara si nici butonul de dezactivare nu-l am in stanga langa cel de faruri si ESP;(in 15 km aproximativ nu avea cum sa nu se incalzeasca motorul si masina si am oprit chiar si climatizarea ca sa testez.)
2. Hill Control nu cred ca am sau nu e activ. Cum il pot incerca ?
3. M-am obisnuit cu motorul , acele indicatoare de schimbare a treptelor mi-au aparut foarte rar, fata de M3, cand apareau foarte des. Motorul are cuplu ok, adica de la 1300-1400 rpm accelereaza ok in orice treapta 1-4 si dupa 2100 ture se schimba lejer. Imi place ca putere este livrata foarte ok si motorul se simte bine si intre 3000 si 4000 de ture fata de 1.5, care se simtea putin cam gatuit.
4. Poate sunt eu norocos, dar sunt foarte fericit cu suspensia, este exact cum vreau sa fie si am mers cu anvelopele si la 2.4 s la 2.8 si am mers si prin gropite si pe cateva limitatoare ... se simte ok, nimic dur, dar nici moale.
5. Consumul a fost 8,6% si am stat cam 40 de minute in coloana pe drumul dus-intors si cel putin 30 de minute la RAR cu motorul pornit + testele facute de ei in care din cate am vazut au bagat ceva pedale in ea. (nu scoate fum deloc si e super faina imaginea cu cele 2 tevi care scot aburi icon_mrgreen.gif )
6. Scoate cand vrea ea beep-ul de inchidere-deschidere si ma enerveaza... cred ca o sa-i pun si o alarma suplimentara.
mars
Baga-ti VIN-ul aici si vezi toate dotarile din fabrica ale masinii, poate te lamuresti cu SS ala: http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault
marius80_eugen
WITHOUT STOP AND START radmasa.gif uraaa, am scapat de o grija. Deci o baterie normala e de ajuns si nici nu mai trebuie dezactivata functia si nici alte complicatii in timp ce umbli la motor.
Despre Hill Assist nu scrie nimic.
cristian_nechita
Tragi frana de mana si se decupleaza automat cand dai sa pleci din loc in rampa. Cam asta e tot.
madhorsefuzzy
Doar ca daca ai frana de mana manuala nu se decupleaza automat.
marius80_eugen
QUOTE(cristian_nechita @ 26 Jan 2017, 01:39)
Tragi frana de mana si se decupleaza automat cand dai sa pleci din loc in rampa. Cam asta e tot.
*


Aaa, eu am crezut ca se cupleaza ea singurica daca observa ca masina se duce in spate. Pai ce Hill Control e asta ... e clar, ca atunci cand e trasa, daca plec de pe loc, de decupleaza, deci am acest Hill Control.
Ma rog ... e bine pana la urma ca e si ca singurul efect negativ este stresul de la bord cu avertizarea ca nu ai tras frana de mana cand opresc masina si ca uzeaza mai repede placutele spate din cate spuneti si voi.
madhorsefuzzy
Si ca hint: decuplarea franei de mana electrica si automata se face in functie de pozitia pedalei de ambreiaj cand masina e bagata in viteza si nu in functie de acceleratie.

Se poate incerca: se introduce in treapta 1 si se ridica usor piciorul de pe ambreiaj fara acceleratie. Daca masina e cu botul spre urcare si rampa destul de abrupta masina, desi in treapta 1, o ia in spate. Si poti busi usor la rampe/pante masina din fata sau din spate daca nu esti atent sa aplici in astfel de cazuri o usoara acceleratie. Asta impreuna cu uzatul mai des al placutelor sunt singurele inconveniente la frana de mana electrica (si automata). Avantajele sunt mult mai mari.
silvanu96
Hill asist sau control este asistare la pornire din rampa, fara a pune tu manuta pe frana de mana, maneta sau buton.
Opresti in rampa, iei picioru de pe frana, calci ambreiaju, bagi a1a ,accelerezi si pleci, IAR MASINA NU PLEACA 1 CM IN SPATE!
La Duster scrie : nu mai mult de 4-5 secunde dar eu am asteptat si 10 secunde si nu s-a urnit, la vale.
marius80_eugen
QUOTE(madhorsefuzzy @ 26 Jan 2017, 09:25)
Si ca hint: decuplarea franei de mana electrica si automata se face in functie de pozitia pedalei de ambreiaj cand masina e bagata in viteza si nu in functie de acceleratie.
*


Am observat asta. Eu ma asteptam sa o fortez mult mai tare, de genul ca la cele automate, dar de fapt daca pleci incet si ii lasi 2 sec pentru decuplare, este totul ok si nu simti puntea spate infranata. Eu credeam initial ca se decupleaza dupa ce simte o viteza mica, dar ai dreptate, la ambreiaj e treaba si oricum are senzor si la pedala de ambreiaj , stiam de el.
Nu stiu cum sa fac sa o conving sa ma lase peste noapte sa fie doar in viteza, fara sa faca scandal. Daca o las in viteza, inchid usa si apoi alarma din cheie, se opreste din scandal ? Inca nu am incercat ... dar in parcare as vrea sa o las doar in treapta 1, pt ca nu am nevoie de frana de mana in parcarea de resedinta.
espacern
QUOTE(marius80_eugen @ 25 Jan 2017, 19:23)
La dus am mers "ilegal" fara asigurare, pentru ca nici un asigurator nu vroia sa faca si eram sa ma intorc cu masina tot ilegal, dar am avut rabdarea pana la 16.37 de minute, desi ei terminau programul la 15.00, asa ca am luat cartea si apoi am facut imediat asigurarea pe 6 luni, 450 lei (pe 1 luna era 100 lei)
Si inginerul RAR la fel a ramas socat ca nimeni nu vroia sa-mi faca asigurarea pe numere de Franta, dar pur si simplu asta a fost treaba.

Asigurarea masinilor cu numere de inmatriculare din Franta se face de societati de asigurare din Franta(se poate face pe net)........cu exceptia celor care se inmatriculeaza provizoriu pentru perioada de minim 30 zile.
digioptic
QUOTE(marius80_eugen @ 26 Jan 2017, 10:42)
Am observat asta. Eu ma asteptam sa o fortez mult mai tare, de genul ca la cele automate, dar de fapt daca pleci incet si ii lasi 2 sec pentru decuplare, este totul ok si nu simti puntea spate infranata.  Eu credeam initial ca se decupleaza dupa ce simte o viteza mica, dar ai dreptate, la ambreiaj e treaba si oricum are senzor si la pedala de ambreiaj , stiam de el.
Nu stiu cum sa fac sa o conving sa ma lase peste noapte sa fie doar in viteza, fara sa faca scandal. Daca o las in viteza, inchid usa si apoi alarma din cheie, se opreste din scandal ? Inca nu am incercat ... dar in parcare as vrea sa o las doar in treapta 1, pt ca nu am nevoie de frana de mana in parcarea de resedinta.
*




To park the vehicle without applying the
assisted parking brake (if there is a risk
of freezing, for example):
– with the engine running and
RENAULT card in reader 4, switch
off the engine by pressing engine
Start/Stop button 1;
– select a gear (manual gearbox) or
position P (automatic gearbox);
– depress the brake pedal and press
switch 3 at the same time;
– remove the RENAULT card from the
reader.

Swich 3 este butonul franei de mana electrice, tragi in sus sa o actionezi, sau apesi in jos de buton sa o slabesti, ca la geamurile electrice. Gasesti in sectiunea Laguna III, manualele de care ai nevoie. Parcurge-le si nu mai e necesar sa intrebi ca la gradinita... tongue.gif
marius80_eugen
Digioptic am citit de m-am frantuzit de tot de vreo 3 ori manualul in franceza cat timp am stat la RAR, dar nu am gasit aceste specificatii.
Toate astea le-am incercat, DAR fara sa fie cartela bagata, pt ca eu sunt obisnuit cu cardul in buzunar. Acolo era spilul. Oricum multumesc pentru hint !
QUOTE(espacern @ 26 Jan 2017, 11:11)
Asigurarea masinilor cu numere de inmatriculare din Franta se face de societati de asigurare din Franta(se poate face pe net)........cu exceptia celor care se inmatriculeaza provizoriu pentru perioada de minim 30 zile.
*


Multumesc. Ideea este ca tipul de la care am luat-o si implicit firma importatoare in RO a masinii nu mi-au dat nici un fel de asigurare a masinii. Sunt convins ca acea asigurare exista undeva, DAR nu a ajuns in posesia mea si de asta am fost nevoit sa fiu ilegalist in acea zi. Oricum aberanta faza si la inmatriculari si la asigurari ... si mai ales ca mai mult de jumate dintre masinile de la RAR cu numere straine cred ca aveau aceeasi problema, dar poate dintre ei aveau si asigurarea originala din tara de origine.
Oricum azi am rezolvat si cu inmatricularea fiscala pe numele meu si am trecut si pe la Circa Financiara sau cum naiba se numeste, unde platesti taxa de mediu si am vb cu un tip de la camera 13, care mi-a recomandat sa astept data de 1.02 si daca legea este adoptata, merg direct la Inmatriculari si scap de vreo 350-400 lei de cheltuit inutil.
Mi-am facut o gramada de nervi cu nesimtitul care mi-a cumparat masina, pentru ca nu vrea sa-mi dea numerele vechi, desi am fost in Pipera si e-am rezervat si i-am spus ca am nevoie de ele . Am mai pierdut si timpul si banii pentru rezervare numere din cauza lui.
Nu mai fac greseala sa le las pe masina si sa ii las si asigurarea cat oi trai. Sa stea cu masina in parcare si sa se uite la ea daca nu vor sa ia numere provizorii. S-a lins pe bot de consumabile si piesele care ramasese ca i le dau cand imi da numerele, o sa le pun la vanzare pe bursa, numere care trebuia sa mi le dea sapt trecuta. Un nesimtit, asta e. Spun astea sa aveti si voi grija, pentru ca atunci cand o cumpara promit de toate si apoi isi baga picioarele si nu vor sa se mai tina de promisiune. Spre multumirea mea asigurarea expira la inceputul lui februrie, la fel si ITP-ul ... asa ca oricum e obligat sa le faca.
andri1940
QUOTE(marius80_eugen @ 26 Jan 2017, 17:08)

Mi-am facut o gramada de nervi cu nesimtitul care mi-a cumparat masina, pentru ca nu vrea sa-mi dea numerele vechi, desi am fost in Pipera si e-am rezervat si i-am spus ca am nevoie de ele . Am mai pierdut si timpul si banii pentru rezervare numere din cauza lui.

*



Poate sa mearga mult si bine asa,ba chiar sa faca alt RCA! Singurul lucru pe care il puteai face era sa scri pe talon, pe spate "instrainat catre...", sa pui data si sa semnezi. Dupa 30 de zile la un control banal, in trafic, o incurca. Nici eu nu inteleg de ce le e lene unora sa inscrie masina pe numele lor, mai ales ca nu se mai pune problema de timbru de mediu de la 1 feb. Or avea amenzi de achitat...
marius80_eugen
Pai am scris pe talon tot ce ai spus si tu, ca nu eram diliu sa il dau asa, asa ca nici ITP-ul nu poate sa-l faca din cate stiu eu. Timbrul de mediu e achitat de mine si masina oricum a avut un timbru de 40 euro. Mi-a spus ca a platit o firma sa se ocupe de acte, dar nu pun botul la minciuna lui, pt ca eu mi-am luat masina dupa inca 4 zile dupa ce i-am vandut-o pe a mea si maine aveam nevoie de numere ca sa o inscriu. Ma rog, asta e, eu doar v-am povestit sa nu va luati si voi teapa ! Daca vreti sa va pastrati numerele, nu le lasati pe masina cand o vindeti.
espacern
Legea te obliga sa vinzi masina cu numerele de inmatriculare......cu care cumparatorul poate circula 30 zile.
Tot legea te invata ca poti sa faci rezervare numere dupa ce ai vandut masina.....si sa anunti schimbarea proprietarului.
Alte numere cu aceeasi configuratie se elibereaza la inmatriculare....daca s-a platit taxa de rezervare.
Boggy
Faza cu instrainat catre la data de e fix pix in ploaie.
Mi-am luat-o cu un Logan vandut acum 2 ani. Am primit amenzi de la CNADNR la pod Fetesti.
Omul nici acum nu a inmatriculat-o.

Trebuie sa mai mergi la politie o data sa depui nota de vanzare.
Nu e radiere de la politie dar te ajuta atunci cand individul primeste amenzi sa nu vina pe numele tau.
chris_t
Salut,

Ma ajutati va rog si pe mine cu niste pareri despre urmatorul agregat:

https://www.autovit.ro/anunt/renault-laguna-ID7GjQ8Z.html

Oscilez intre o masina noua in zona 12-15k sau un second mai in mintile lui. Km undeva pe la 15-20.000/an, as prefera benzina pentru fiabilitate, dar nu zic nu nici unui diesel ok.

Am mai gasit asta, cu km mai multi si diesel, dar nu arata rau deloc, dupa parerea mea: https://www.autovit.ro/anunt/renault-laguna-ID7Gk65J.html

Merci.

PS: prefer masinile luate din reprezentanta, sau cu istoric clar, musai TVA deductibil.

b06fcn
Laguna aia neagra e la vanzare la Meridian de ceva vreme. Cred ca mai poti trage de pret in jos.
Fata de cea de la Pitesti, economia de 1500 euro nu justifica diferenta de 100000 km. Personal as merge pe cea pe benzina, chiar daca si aia argintie mai are multa viata in fata.
chris_t
Merci, si mie imi face cu ochiul benzina, dupa atatia ani de tractoare, mai ales ca nr de km anuali s-a redus drastic smile.gif Nu ma intereseaza consumul, ma intereseaza ranjetul de pe moaca mea, care sigur e mai castigat cu un benzinar aspirat, old-school. In plus, exploatarea va fi preponderent urbana, asa ca, solutia cu aspirat e clar cea care ma va scuti de griji pe viitor.

Incerc sa-i contactez pe Meridian, sa vad ce zic.
mars
Dar un 2.0T n-ar fi mai OK? Ai zambi mai ceva ca Iliescu wink.gif.
chris_t
Nu gasesc smile.gif Nu in conditiile cautate de mine, cel putin.
argon
Oare ce rânjet îți aduce un benzinar aspirat? Poate unul de Honda s2000, dar la Renault iti adice tristețe și indiferenta ..Deci go for turbo...Și nu, nu 0.9.
marius80_eugen
De fapt 170 CP te cam face sa zambesti la accelerari, dar plangi la benzinarie pt ca are un consum de aprox. 15-17% in Bucuresti, am o ruda cu aceeasi problema ... L3 e o masina grea ... pentru unii si are nevoie de o turbina pentru a avea anumite performante... daca daca nu te deranjeaza consumul , ia benzinara.
QUOTE(espacern @ 27 Jan 2017, 07:07)
Legea te obliga sa vinzi masina cu numerele de inmatriculare......cu care cumparatorul poate circula 30 zile.
Tot legea te invata ca poti sa faci rezervare numere dupa ce ai vandut masina.....si sa anunti schimbarea proprietarului.
Alte numere cu aceeasi configuratie se elibereaza la inmatriculare....daca s-a platit taxa de rezervare.
*


Am facut rezervare pe numerele mele si am platit in Pipera 30 lei. Unde sa anunt schimbarea proprietarului ? Tot in Pipera ?
Daca se elibereaza alte numere cu aceeasi configuratie e perfect, pe data de 1 ma prezint acolo cu actele complete si cu chitanta de rezervare, asta daca se aplica odata legea fara taxa de mediu, altfel mai fac un drum sa o platesc si pe aia.
mars
QUOTE(marius80_eugen @ 28 Jan 2017, 01:10)
De fapt 170 CP te cam face sa zambesti la accelerari, dar plangi la benzinarie pt ca are un consum de aprox. 15-17% in Bucuresti, am o ruda cu aceeasi problema ... L3 e o masina grea ... pentru unii si are nevoie de o turbina pentru a avea anumite performante... daca daca nu te deranjeaza consumul , ia benzinara
*



Tu zici de 2.0T 170 cu BVA, eu ma refer la 2.0T 205 cu BVM...
marius80_eugen
Eu am spus de ce am vazut , nu din auzite. Nu cred ca acea de 205CP consuma mai putin ... oricum omul inca nu a spus la ce s-a hotarat.
mars
Tu nu vezi ca omul a scris clar ca nu il intereseaza consumul? Am avut inainte Laguna II 2.0T cu cutie manuala, am mers si cu Coupe 2.0T cu cutie automata, stiu ce vorbesc. Consumul e dupa numarul la pantofi, dar motorul ala poate multe si e al naibii de rezistent (F4R).

Cine se plange de consum a gresit din start, si-a luat ce nu isi putea permite. Valabil si pentru revizii, anvelope etc.
digioptic
QUOTE(marius80_eugen @ 28 Jan 2017, 02:10)
Am facut rezervare pe numerele mele si am platit in Pipera 30 lei. Unde sa anunt schimbarea proprietarului ? Tot in Pipera ? 
Daca se elibereaza alte numere cu aceeasi configuratie e perfect, pe data de 1 ma prezint acolo cu actele complete si cu chitanta de rezervare, asta daca se aplica odata legea fara taxa de mediu, altfel mai fac un drum sa o platesc si pe aia.
*




Ba nu e perfect deloc. Dupa cum ti-ai dat seama din postarile mele, eu nu prea folosesc leguma decat in vacante si atunci daca...am vacanta. Ei, imagineaza-ti ca masina sta in garaj si primesc amenda de la drumuri ca am circulat fara rovineta ! wacko.gif . Primul pas, ca om de buna credinta, m-am dus la sediul lor, cu poza masinii mele si certificatul de inmatriculare sa cer explicatii. Neeeee, va adresati instantei...poza noastra sta in baza de date, nu v-o dam.

Fac o paranteza inainte sa va spun deznodamantul. In 2010, am inscris-o in circulatie solicitand (ca fraierul blush.gif ), placutele de inmatriculare, dandu-mi 2-3 variante la rand. Ca om de buna credinta, gandindu-ma, conform legii, voi fii singurul cu acele numere. Ei bine nu ! Un baietas teribilist, poate cu o tigaie de prin bulgaria, folosea bine merci, aceleasi numere, atribuite altuia inaintea mea. Tot in anul inscrierii in circulatie, 2010, am fost cam 6 luni din an, (dovada a faptului ca leguma coupe nu prea a avut succes la romani), singurul posesor din ROMANIA cu acest model de masina, achizitionata in mod oficial de la RENAULT ROMANIA prin dealerul Cobalcescu. Trebuia sa ai mare noroc sa intalnesti pe drum un alt participat la trafic cu acest model. Acum poate sunt ceva mai dese, dar la fel de rare. Cu atat mai mult aveam convingerea ca nu poate exista o masina la fel in romania, cu aceleasi numere.

Ma rog, sa nu ma pierd in amanunte, am contestat procesul verbal si doi ani m-au purtat prin tribunale. Proba cu fotografia a fost concludenta, ei (cei de la drumuri), venind cu o poza mizerabila, pixelata, contrast exagerat de copieri repetate pe xerox. Dar, se distingea clar un clio, (culmea acelasi brand de masina), cu doua dungi albe pe capota si numarul meu, dar din cele vechi, fara steguletul EU pe el. Eu am venit cu o poza detaliata, tot din fata, facuta cu DSLR-ul, in care se vedea clar forma inconfundabila a legumitei coupe, fara legatura cu un clio din 2000 sau 1998, nu stiu exact cand a apartut modelul. Dupa ce am obtinut in instanta anularea procesului verbal, idiotii de la drumuri au facut recurs !!!!!!! 173.gif
In ce baza, sau cu ce probe, imi este greu sa inteleg. Dupa alta jumatate de an, am obtinut anularea definitiva. Deci mare atentie la idioti !!! doh.gif Ajungi sa vorbesti singur ca mine, eu nu am vandut masina cu numere ca tine, doar am cerut un numar la rand.

Evident, in 2016, in decembrie, cartea de identitate a legumitei mele a capatat inca un numar pe acelasi nume, de asta data preferential, asigurandu-ma ca este unic si nu l-a mai luat nimeni. Mare atentie ! Dintr-un om cu frica de lege, platitor de impozite la timp te trezesti cum o institutie de idioti te face din om, ne-om, ca asa vrea muschii lor. Restul...traim in romania...
marius80_eugen
Imi pare rau de patania ta, imi dau seama ca se mai poate intampla oricui, mie mi-a povestit un vecin care a patit o faza cum ca i s-au furat numerele, respectivii au furat multa motorina din multe statii, au fost prinsi de radare si multe alte porcarii facusera, dar culmea era ca si ei si el aveau tot Logan, tot rosu si omul a platit vreo 2 ani tot felul de amenzi aiurea pana cand s-a hotarat sa-si schimbe numerele de inmatriculare la sfatul unuia din Politie. Adevarul este ca nimic nu este mai aiurea decat atunci cand NU incalci legea si te trezesti cu astfel de bucurii.
Ideea este ca eu stiu la cine sunt numerele si respectivul in maxim 30 de zile trebuie sa le predea sau sa si-o inmatriculeze sub alte numere, pentru ca eu oricum le-am rezervat pe acelea.
Oricum pe 3.02 ii expira RCA-ul si asigurarea tot cam atunci, dar problema este ca acest cumparator nu s-a tinut de promisune, eu de asta v-am povestit tot.
Sper ca stergatoarele de M3 sa se potriveasca la L3, desi cel mare este mai mic cu 5 cm fata de L3.
digioptic
Eu nu i-as zice patanie. Am primit vestea cu seninatate si nu m-am lasat infrant. Cineva imi spunea, pai domnul meu, ce rost are sa stai prin tribunale sa pierzi timp si bani cand e mai simplu sa platesti amenda. Spre rusinea mea nici nu mai stiu cat era amenda, dar nu conteaza valoarea, ci principiul. Platesti o amenda generata de un nemernic, care iti mai poate aduce si alte amenzi, o amenda care se putea anula din start, daca niste dobitoci ar fi confruntat datele clare de la circulatie cu mizeria de poza facuta de cei de la drumuri. Dar sistemul la noi, nu este facut in respect pentru cetatean, el trebuie sa plateasca.

Daca individul nu s-a tinut de cuvant, te poti astepta la orice din partea lui. Aici e si putin vina ta. Niciodata sa nu crezi in promisiuni, mai ales cand vinzi masina. Un posibil scenariu ? Va schimba si el numerele si nu le va preda pe cele vechi. Aruncate, pot ajunge la oricine. Ma rog, poate sunt eu putin prapastios, dar cum ziceam mai sus, te poti astepta la multe...

De asta mi-am expus povestea mea cu acest sistem, asta e rostul forumului, sa ne impartasim experienta intre noi, cei pasionati de automobil wink.gif
mars
QUOTE(digioptic @ 29 Jan 2017, 08:40)
De asta mi-am expus povestea mea cu acest sistem, asta e rostul forumului, sa ne impartasim experienta intre noi, cei pasionati de automobil  wink.gif
*



QUOTE(mars @ 21 Jan 2017, 10:04)
Pe Reno oamenii sunt mai pasionati de masini decat de capra vecinului.
*



QUOTE(neumann @ 21 Jan 2017, 11:28)
Se vorbeste de volkswagen acolo?! E ca si cum ai zice sunt pasionat calatorii cu avionu da zbor decat cu loucost.
*


digioptic
M-ai pierdut, sincer. Nu stiu ce ai vrut sa zici... blush.gif
mars
Cica Reno n-ar fi masini. Decat alea nemtesti wink.gif.
digioptic
Cum sa nu... wacko.gif Tehnologie germana, cum zicea un jurnalist auto, motoarele moderne si consumul normal de ulei. M-am saturat sa completez in fiecare luna cam jumate de bidon. Noroc ca ma anunta pe bord sa pun "ulei pe salata de motor german" . Masina ? Skoda 1.8 TSI.

Deh, o sa-mi sara-n cap cei ce nu suporta reno, sa-mi zica ca skoda nu e golf, e masina ceheasca... wink.gif
mars
Lasa ca vad eu cum e cu astea nemtesti, ca de saptamana viitoare avem masini de firma (utilizare doar pe timpul zilei). Jetta pe benzina si manuala, Octavia pe motorina si cu DSG. Nu stiu ce motorizari, dar revin cu impresii wink.gif.
b06fcn
Stiu eu unele nemtesti cu motoare dci...
ovy_megane_1982
Salut. Doresc sa achizitionez un renault laguna 3 cu motor de 2.0 dci dar am o nelămurire cu privire la puterea acestuia. Am văzut că sunt motoare de 96,110 si 135 le. Mă poate ajuta cineva cu o parere despre fiabilitatea acestora?

20 Feb 2017, 13:13:
96,110,135 kw
AdR!@N
Salut,
Motoarele de care amintesti in (kW) sunt de aproximativ 130, 150 si 180 CP.
Toate au acelasi bloc motor - M9R, difera putin sistemul de injectie si supraalimentare.
Eu il stiu ca fiind cel mai fiabil diesel de la reno din ultimii ani. Este mai gurmand decat concurenta si inghite cam mult ulei la schimb - aproape de 8 litrii. In rest nu am nimic ce sa ii reprosez. Eu am Latitude echipat cu 2.0 dci in varianta 175cp+BVA....combinatie de vis.

Zilele trecute s-au vehiculat pe aici pe forum ca ar fi cam problematice la ungere pe la nu stiu care biela, m-a cam speriat treaba asta, apoi m-am interesat putin si cazurile au fost destul de rare.

Cica cel de 150cp ar fi cel mai reusit si este cuplat cu cutie de viteze manuala, cel de 170-180CP este, in majoritatea cazurilor, cuplat cu cutia automata, foarte rar cu manuala. De aici iti cam grupezi cautarea in felul urmator: 150+manuala sau 180 cu automata. Alegerea iti apartine!

Numai bine!
Adrian
ovy_megane_1982
Multumesc mult pentru raspuns! Treaba e ca am gasit masina dar este echipată cu motorul de 96 kw. Omul mi-a dar seria si am verificat-o la RR si este in regula. Din ce am citit pe forum nu am vazut prea multi posesori cu acest motor. Nu se pune problema de consum.
marius80_eugen
Sunt posesori si din proprie experienta iti spun ca este foarte ok, acei CP sunt de ajuns pentru masina si daca vrei mai mult faci un cip si depasesti 160CP. Motorul este acelasi cu cel de 150 Cp.
Culmea e ca cel de 130 CP are cel mai mic consum, dar spui ca asta nu te intereseaza, asa ca poti sa-i faci un cip daca te simti nesatisfacut de acei 130 CP.
Daca masina e in mintile ei, cumpar-o chiar daca vine din fabrica doar cu 130 CP. Ulei toate motoarele de 2.0 dCi inghit cam 7 litri, nu 8, dar sincer chiar nu conteaza asta, in rest este un motor fiabil si foarte bun, elastic si suporta multe. Este un motor mai "tacut" decat cel de 1.5 110 CP si are cuplu de ajuns chiar incepand cu 130 CP. Nu uita ca L3 s-a vandut chiar si cu motorul de 1.5 de 110CP si poti vedea destul posesori pe aici ... asa ca stai linistit cu cel de 130Cp, are cuplu destul !
Eu as imparti intre L3 normal sau cu GT , daca te-ai hotarat deja daca o vrei manuala sau nu. Tot ca parere personala mie nu imi pare rau ca nu am luat-o GT, era dif. si de bani pana la urma.
Daca vrei una "cu de toate" cauta GT cu cel putin 150 CP din fabrica, dar cred ca trebuie sa te pregatesti cu peste 8800 euro pentru una mai ok si cu peste 9500 pentru una si cu putini km si foarte dotata. Toate astea ti le spun daca nu te intereseaza consumul, pentru ca GT-ul e mai greu decat L3 normala, consuma mai mult, iar in oras este posibil sa o simti putin mai greoaie la pornirile de pe loc.
ovy_megane_1982
Multumesc foarte mult pentru raspuns Marius.Masina va sta oricum mai mult in garaj.Vreau sa o cumpar pentru deplasarea in concedii si plimbarile prin tara in weekend.Detin un megane 2 1.5dci care se apropie de 300k cu care face sotia naveta(aprox. 200 km zi) si un VW Golf 5 1.6mpi cu care fac eu naveta(40 km zi).Nemtoaica este destul de gurmanda de aceea am spus ca nu ma intereseaza consumul la L3.
madhorsefuzzy
Daca te iei dupa Marius ai impresia ca un GT (adica cu 4Control) e mai greu cu 200-300Kg pentru niste discuri mai mari pe fata 320mm vs 296mm, 2 bielete de directie pe spate, un calculator, un motoras electric si o baie de ulei eventual cu 0.8l mai mare. huh.gif

In realitate daca ai 20-30Kg in plus pentru 4Control.

Eu la masina personala am baie de 8.2l de ulei.
mars
Evident ca un GT ar fi mai fain, inclusiv in oras, unde 4Control ala ajuta destul de mult wink.gif. Nu exista nicio diferenta la consum, desigur. Si, daca am inteles eu bine, motoarele 2.0 dCi de 130, 150 si 175 sunt identice, pe cand cel de 180 e putin diferit (are cu 40 Nm mai mult decat cel de 175 si diferenta nu e din soft). Cutie automata parca au avut numai cele de 150 si 175.
ovy_megane_1982
Masina ar fi o L3 GrandTour 2.0 dci 150FAP GT si are cutie de viteze manuală,fabricatie 05.2010.

21 Feb 2017, 09:53:
Si are si 4control

21 Feb 2017, 09:56:
Cealaltă masina este o L3 2.0 dci 130cp, cred ca varianta Dynamic fabricatie 02
2010. Ambele au fost verificate si sunt ok
madhorsefuzzy
Pai e simplu: aia cu 4Control. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.